أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل

#201

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}






وحشتونى وآسفه على طول انتظاركم

حالاً هكتب لكم حلقتين ... وبكرة بإزن الله

هكتب حلقه كمان





رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}







الحلقه الســادســه

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}




رفض حسين أن يأتى إليهما فى المطار اى أحد من أهلة أو من أهل مريم
لزلك لم يكونا يتوقعا أحد فى إنتظارهم ..ولكن
فوجئت بها مريم تقف وهى تلوح لها بيد واليد الأخرى تمسك بها
باقه ورد جميله ورقيقة
راحت مريم وهى تجرى فرحه غير مصدقه ترمى نفسها فى أحضانها
إحتضنوا بعضهم طويلاً ورفعت مريم رأسها من فوق اكتافها
لتجد أن زوجها ينظر إليها بإستغراب واندهاش
فضحكت مريم مبتعدة قليلاً عنها ثم نظرت ناحيه حسين قائله:
دى رضوة صحبتى الأنتيم وأختى كمان
استدارت رضوة الى حسين: أهلا وسهلا والف مبروك
رد حسين مبتسماً: أهلا بيكى الله يبارك فيكى متشكر
ثم نظر لمريم قائلاً : دقيقه وهرجعلك تانى
اومأت له مريم ثم أخدت صديقتها فى حضنها مرة أخرى
وهى تقول: وحشتينى يارضوة ومش مصدقه اصلاً انك هنا
ضحكت رضوة وهى تمازحها مبتعدة عنها: ابعدى شويه لحسن تفعصى الورد
هههههههه
إتفضلى ياستى بوكيه الورد دة مخصووص ليكى ياأحلى عروسه
عرفاكى بتحبى الورد
مريم : حبيبتى يارورو متشكرة
رضوة: حمدا لله على سلامتكو ونورتو مصر
مريم": الله يسلمك وحمداً لله على سلامتك انتى كمان
انتى جيتى امتى؟
رضوة: بعد ما أنتى سافرتى بثلاث أيام
وكنت بكلم والدتك واطمن عليكى ولما عرفت انكو جايين النهارده
قلت لازم آجى واعملك مفاجأة أصلك كنتى وحشانى
مريم: دى أحلى مفاجأة والله.. طب مكلمتنيش ليه وانا هناك
رضوة: مكنتش لسه اشتريت خط كان لسه معايا خطى القديم وانا فى دبى
بس انا اشتريت خط جديد النهاردة وهكلمك كل يوم بإدن الله
مريم: ايوة بقى زى زمان هههههه
رضوة: ههههه طب انا هسيبك دلوقتى وامشى وحمداً لله على السلامه مرة تانيه
مريم: لا .. تمشى ازاى!! أنتى هتيجى معايا
رضوة: لا يامريم الوقت دلوقتى متأخر انا هبقى اجيلك
بعد كام يوم كدة اباركلك يعنى
مريم: طبعا اكيد وابقى كلمينى هستنى مكالمتك
رضوة: ماشى بإدن الله
إحتضنتها مريم مرة أخرى وودعو بعضهم على أمل اللقاء قريباً
ثم جائها حسين الدى كان يقف بعيداً ليعطيهم فرصه
التحدث مع بعضهم بحريتهم
قال لها: هى صحبتك راحت فين؟
مريم: مشيت
حسين: هى جيالك مخصوص؟ انا افتكرتها مسافرة وشافتك صدفه
مريم: لا جاتلى مخصوص اصلها مقدرتش تحضر الفرح
عشان كانت مسافرة ولما جت من السفر كنت انا سافرت
عشان كدة جاتلى تعملى مفاجأة وكمان جابتلى الورد دة
عشان عرفانى بحب الورد
( كان حسين ينظر لمريم معجباً بطريقه كلامها الطفوليه والطريقه التى تمسك بها باقه الورد كطفل يمسك بدميته المفضله)
حسين: طيب كنتى خليتيها تيجى معانا نوصلها فى سكتنا
مريم: لاهى معاها عربيتها وعشان متتأخرش
حسين: طيب يلا بينا احنا كمان
مشت مريم مع زوجها الى السيارة التى أوصلتهم الى منزلهم
..........
كانت الساعة أصبحت العاشرة وكان الجميع فى إنتظارهم
إستقبلوهم بالأحضان فرحين برجوعهم سالمين
جلسوا حسين ومريم والتف الجميع حولهم يحدثوهم عن رحلتهم
ويصفوا لهم من جمال لندن ما يصفوا
واطلعوهم على بعض الصور التدكاريه التى إلتقطوها هناك
كان طوال هدا الوقت ومريم تمسك بوكيه الورد بحرص وحب شديد
فلاحظت رحاب دلك فاقتربت من أدنها وهى تهمس لها:
ايه الورد الجميل دة؟ من مين؟ اوعى يكون الواد حسين
ضحكت مريم وقالت: لااا مش هتصدقى من مين
رحاب: مين ؟ مين؟
مريم وهى تضحك أيضاً : رضوة .. تصدقى
رحاب: رضوة مدكور؟!!
مريم: ايوة والله جاتلى المطار وفرحتنى كتير بصراحه
رحاب: البنت دى جدعه قوى بصراحه
مريم: ايوة وانا بمووت فيها
رحاب: وانا اللى افتكرت الواد حسين جابهولك
كنت هقولك بركاتك خليتيه رومانسى
هههههههههه
مريم: ههههههههههههه
قاطعت والدة حسين حسين حديثهما وهى تدعوهم لتناول العشاء
قام الجميع وجلسوا على مائدة كبيرة فخمه وكانت تحتوى على أنواع من الطعام
لاتقل فخامه أبداً
كانوا يتناولوا عشائهم فى جو أسرى دافئ جعل مريم تتدكر عائلتها وتحن إليهم
كما كانت مريم تشعر بخجل كبير فهى لأول مرة تتناول الطعام معهم
وكأن الجميع شعر بدلك فكانو يعزمو عليها كثيراً
ويصمموا أن تتناول المزيد والمزيد من أصناف الطعام المختلفه
إنتهى الجميع من تناول طعامهم وجلسوا ليكملوا باقى حديثهم وسمرهم
وهم يتانولوا طبقاً شهياً من التحليه
ما إن انتهى منه حسين ومريم حتى قاموا مستأدنين من تعب السفر
صعدوا الى الدور الخاص بهم وهم يشعروا بتعب وإرهاق شديد
..
اول شئ فعلته مريم قامت بوضع ورودها فى فاز وماء
اما حسين راح يغير ملابسه وخرج وجدها كدلك
فابتسم غير معلقاً
لا تعرف مريم لمادا إستفزتها إبتسامته
فدهبت وغيرت ملابسها هى ايضاً وراحت فى نوم عميق
..........
فى الصباح استيقظت مريم واخدت دشاً منعشاً
وخرجت لتجد أن حسين لازال نائماً
كما وجدت حقائب سفرهم فى الصاله مند البارحه
فأخدتهم ودخلت بهم إلى الغرفه وجعلت تفرغ محتوياتهم
وتعيد ترتيب بعض الاغراض فى الدولاب مرة أخرى
وبعض الملابس التى تحتاج الى غسيل أخدتها إلى سله الغسيل
فى هدا الوقت إستيقظ حسين : صباح الخير
مريم: صباح النور
حسين( وهو يتجه الى الحمام ) : إيه النشاط دة كله
إبتسمت مريم ولم ترد وهى تتدكر ابتسامته البارحه التى ضايقتها كثيراً
أكملت إفراغ الحقائب ودهبت لتعد الإفطار
أعدت مريم إفطاراً شهياً ووضعته على مائدة السفرة فى انتظار خروج حسين
ودهبت هى لتغير الماء الخاص بالورد
خرج حسين وجدها تشتم وتنسق فى الورد بإهتمام بالغ
فأبتسم لهدا المنظر الطفولى الدى يتكرر امامه
فانتبهت له ونظرت اليه لتجد نفس الابتسامه المستفزة
فعبست وأشاحت وجهها بعيداً وهى تقول:
انا حضرت الفطار من بدرى إتفضل
حسين( وهو يتجه الى مائدة السفرة) : انتى بتحبى الورد للدرجه دى
مريم(مبتسمه وقد تناست عبوسها) : بمووت فيه
لم يرد حسين عليها ولكنه نظر لها نظرة أربكتها وأخجلتها
ثم جلست مريم بجوارة يتناولو إفطارهم
ويتبادلوا الحديث مخططين لما سوف يفعلوة بقيه اليوم
وقد إتفقوا بعد إنتهائهم من إفطارهم
أن يأخدو الهدايا الخاصه بأهل حسين ليعطوها لهم
وفعلاً فور انتهائهم من إفطارهم قامت مريم بتنظيف المائدة وغسل بعض الاطباق
وراحت لتضع كل هديه فى كيس خاص بها
وخرجت الى حسين الدى كان ينتظرها فى الصاله
وهما ينويا الخروج رن هاتف مريم نظرت لتعرف من المتصل وجدت والدتها




مريم: دى ماما
حسين: طيب ردى عليها وانا هسبقك على تحت وابقى حصلينى
مريم: لااا..آ..آ..أنا اتكسف انزل لوحدى استنانى
ضحك حسين وهو لا يزال يرى تلك التعابير الطفوليه تتكرر أمامه
اغتاظت مريم من ضحكته وتركته متجه لغرفه النوم وهى ترد على والدتها
تكلمت مع والدتها التى كانت مشتاقه لها كثيراً
وكدلك مريم وسلمت على الجميع واطمأنت عليهم
ثم طلبت منها والدتها أن يأتوا لهم ليلاً ليتناولو العشاء معهم
ترددت مريم فى الموافقة ولكن والدتها صممت قائله:
انا عزمت كمان اخوكى ومرات اخوكى عشان نتجمع كلنا
مريم: مش عارفه ياماما يمكن حسين ميرضاش احنا لسه جايين امبارح
والده مريم: ادينى حسين اكلمه
مريم ( وهى تتحرك من مكانها متجهه الى الصاله ) طيب ثوانى
خرجت وأعطت الهاتف لحسين وهى تقول: ماما عاوزة تكلمك
امسك حسين الهاتف ودار هدا الحديث
حسين: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاتة
....
حسين: الله يسلمك
....
حسين: الحمد لله وأنتو عاملين إيه؟
.......
حسين: النهاردة!!
.......
حسين: طب هشوف مريم ونرد عليكى
......
حسين: طيب حاضر عشان خاطرك
........
حسين : انا مقدرش أرفضلك طلب
..........
حسين: حاضر .. مع السلامه
أنهى المكالمه وأعطى الهاتف لمريم وهو يقول لها :
والدتك بتسلم عليكى
مريم: الله يسلمها
حسين: وكانت بتعزمنا ع العشا
مريم: آه
حسين: النهاردة
مريم: اة منا عارفه
حسين: اة ماهى قالتلى انها قالتلك
مريم: وهنروح؟؟
ضحك حسين من أسلوبها ..فتغير وجه مريم عابساً
ثم قالت غاضبه: هو انا كل ما أقول حاجه بتضحك ليه؟؟كلامى بيضحك مثلاً
رد حسين : لأ .. بس كلامك بيبسطنى
سكتت مريم تماماً وأشاحت بوجهها بعيداً عنه .. فقد قال جملته الأخيرة لها
وهو ينظر لها نظرة تأمليه صريحه أخجلتها
....


إنتظروا الحلقه السابعه الآن
إن شاء الله

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#202

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

الحلقه الســابعه
رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}






كان حديثهم هدا وهم ينزلو الدرج متجهين الى الطابق الاول بالفيلا
وحمدت مريم الله فى سرها أنهم وصلوا حتى ترتاح من تلك النظرة
التى رمقها بها حسين مؤخراً
سبقها قليلاً ملتفتاً الى والدته قائلاً: صباح الخير ياماما
كانت والدة حسين تجلس على كرسى تراقب حفيدتها (ملك)
وهى تلعب فى حديقه الفيلا
إلتفتت إليهم مبتسمه وهى ترد على حسين: صباح النور
مريم: صباح الخير ياماما
والدة حسين: صباح الخير ياحبيبتى
مريم: عامله ايه
والدة حسين: الحمد لله..
أنتو إيه اللى مصحيكو بدرى
ضحكت مريم قائلة: إحنا صاحيين من زمان
ضحكت والدة حسين ورجعت مرة أخرى تنظر إلى حفيدتها وهى تلعب
وجلست مريم بالكرسى الدى كان بجوارها.. أما حسين
فكان واقفاً متعجباً من الحديث الدى دار بين مريم وبين والدته
وأكثر ما أثار إعجابه عندما قالت مريم لوالدته " ياماما "
وأيضاً تسـألها عن أحوالها ...
( البنت دى باين عليها طيبه وبنت ناس فعلاً زى ما قالولى )
قالها حسين بينه وبين نفسة
ثم تكلم حسين إلى والدته متسائلاً: هو مفيش حد إلاأنتى هنا ولا إيه؟؟
صفيه (والدته): أبوك وحسن فى شغلهم والبنات لسه نايميين .. وملك قدامك أهى بتلعب
حسين: طيب شوفى هديتك دى منى أنا ومريم
صفيه: ياحبايبى وليه بس التعب دة
حسين: يارب تعجبك
كانت الهديه عبارة عن فورير شتوى أنيق وزجاجه عطر فخمه
صفيه: حلوين جداً تســلمو
حسين: والهدايا دى خليها لما ييــجوا الباقيين كل واحد له هديه
وضعهم على الكنبه المقابله للكرسى الدى تجلس عليه والدته
ثم قال: أنا هروح انادى (ملك )تشوف هديتها
دهب حسين وهو ينادى( ملك) بصوت عالى: ملوكه .. تعالى
جائته (ملك) وهى تجرى فرحة به ..أخدها من يدها واحتضنها
ظلت فى حضنه حتى وصلو إلى داخل الفيلا
رماها على الكنبه وظل يضحكها ثم أمسك الكيس الخاص بهديتها
ورماه عليها فرمته عليه فى حركه أضحكتهم جميعاً
حسين: يعنى مش عاوزة .. خلاص
ملك: مش عاوزة إيه؟
حسين: مش هقولك خدى شوفى
أمسكت ملك الكيس بشغف لترى مابداخله وأخرجت لعبه كبيرة على هيئه مدينه ملاهى
شهقت ملك ما أن رأتها وفرحت بها كثيراً
حسين: إيه رأيك ؟ دى هديه مريم ليكى لسه هديتى انا كمان
ملك وهى تنظر لمريم: متشكرة ياطنط
مريم: العفو حبيبتى عجبتك
ملك وهى تهز رأسها وتضحك فضحكت مريم معها
ثم نظرت ملك لحسين وشدته من قميصه وهى تقول : فين هديتك؟؟
ضحك حسين وأشار لها على كيس آخر
فتحته بنفس شغف الكيس الأول ووجدت فيه دبدوباً كبيراً لشخصيه كرتونيه تحبها كثيراً
طبعاً حسين كان يعلم دلك وطبعاً فرحت بها ملك كثيراً
وقفت ملك وهى تمسك دبدوبها فى يد ولعبه الملاهى فى اليد الأخرى
وقالت: انا هروح العب بيهم هناك
حسين: طب استنى انا هآجى معاكى
خرجوا الأثنان وكانت (صفيه) تنظر للأثنان بحب
ثم نظرت ناحيه مريم وقالت لها : عامله ايه يامريم
مريم : الحمد لله ياماما بخير
صفيه وهى تضحك : طب وعامله ايه فى الجواز؟
مريم ضحكت خجله: الحمد لله
صفيه: مبسوطه معانا
مريم : أكيد طبعاً
صفيه : انا عوزاكى تتعودى علينا كدة خلاص احنا بقينا أهلك والبيت دة بقى بيتك
مريم : ان شاء الله هههه
صفيه: اقولك بصراحه انا مكنتش اتوقع احبك كدة انا معرفكيش زى عمك شوقى
وزى رحاب ما يعرفوكى .. لكن من أول مرة اتكلمت معاكى ارتحتلك
وحبيتك كتير والله من الكام يوم القليلين اللى كلمتك فيهم
وكفايه انى شايفه انك بتعاملى ابنى كويس وواضح كمان عليه
انه مبسوط
مريم : ربنا يخليكى وانا كمان حبيتك قوى والله
صفيه: ان شاء الله دايماً كدة ومفيش بينا شغل الحما ومرات الابن دة خالص
ههههههههههههه
أنتى هتكونى بنتى واى حاجه تعالى اتكلمى معايا .. ماشى
مريم: هههههههههههه ماشى ماشى أكيد
قطع حديثهم قدوم رحاب وهى تبتسم وتغمض وتفتح عينيها قائله:
مش مصدقه عنيا .. العروسه منورانا.. يامرحبا يامرحبا
ضحكت والدتها عليها وكدلك مريم وقالت لها:
ياكسلانه انا من بدرى هنا ايه النوم دة كله
رحاب: ما احنا ف اجازة وكلها اسبوعين وهتبدأ الدراسه والمحاضرات
والصحيان بدرى.. ولا أنتى نسيتى يعنى
مريم : اة بتفكرينى ليه .. دنا حتى مش عارفه هعمل ايه السنه الجايه
رحاب: ازاى يعنى احنا السنه الجايه آخر سنه يعنى لازم تروحى طبعاً
متضيعيش آخر سنه ولا الواد حسين له رأى تانى
مريم: مش عارفه والله احنا أصلاً متكلمناش ف الموضوع دة
رحاب: امال بتتكلمو فى ايه..ها
ضحكت مريم بخجل كما ضحكت والدتها وهى تقول لها:
بس يابنتى متكسفيهاش .. وروحى افطرى يلا
مشت رحاب متجهه للمطبخ وهى تنادى ( أمينه .. الخادمه )
سألت صفيه مريم: أنتو فطرتو يامريم صحيح!
مريم : ايوة طبعاً من بدرى
صفيه: طيب روحى افطرى مع رحاب
مريم : هههههه لاياماما مقدرش متشكرة
صفيه: متشكرة ايه يابنتى احنا متفقين البيت ده خلاص بيتك يعنى تتصرفى براحتك
مريم : حاضر ياماما بس والله مش عاوزة لو عاوزة هقول عادى
جائتهم رحاب وهى تمسك كوباً كبيراً وقطعه صغيرة من الكيك
أكملت حديثها معهم وما إن انتهت من كوبها حتى أخدته الى المطبخ
ثم جائت لمريم وأمسكتها من يدها وهى تقول : تعالى يامريم هنعمل جوله ف الفيلا
مريم : جوله؟
رحاب: ايوة.. انتى عمرك ما شفتى الفيلا خالص انا بقى هعرفك على أوضه أوضه وركن ركن
مريم : طيب ماشى .. وقفت ثم نظرت ورائها قائله : عن أدنك ياماما
صفيه: اتفضلى ياحبيبتى
أخدتها رحاب وطافت بها جميع غرف وزوايا وأركان الفيلا وهى تتكلم وتضحك وتحكى
لها عن بعض الدكريات وخصوصاً عندما كانت تريها غرفته حسين السابقه
إلى أن وصلت الى الغرفه الخاصه بروان
أدخلتها فيها وهى تقول: دى أوضه الساحرة الشريرة تعالى
ضحكت مريم وهى تدخل معها وضحكت أكثر لما رأت روان
فقد كانت مستيقظه من نومها عيناها متورمتان وشعرها منعكش بطريقه فوضويه
فقالت رحاب: شفتى مش بقولك الساحرة الشريرة
روان: ايه دة؟ كده يارحاب تخلى مرات اخويا تشوفنى بالمنظر دة.. عليكى اللعنه
رحاب: اللعنه .. انتى ساحرة بجد هههههههههه
مريم: ههههههههههه عادى ولا يهمك ياروان كلنا بنكون كده الصبح
رحاب: اتكلمو على نفسكو بقى متجمعوش
روان : طيب مش هرد عليكى
ثم نهضت من على سريرها ودخلت الحمام الملحق بالغرفه
أما رحاب فجلست ودعت مريم للجلوس بجانبها أيضاً
وخرجت روان من الحمام ولحقت بهم فى جلستهم التى امتدت لساعات
وهم يتجازبوا أطراف الحديث ويلقوا النكت والطرائف
إلى أن نادت (صفيه) على رحاب فخرجت رحاب لتلبى نداء والدتها
ثم جائتهم مرة أخرى قائله: ماما بتقولكم يلا عشان نتغدى.. يلا يامريم
روان: ايه دة.. انا لسه مفطرتش ههههههه تصدقو نسيت أفطر
وانا قاعدة برغى معاكو
رحاب: خلاص تعالى اتغدى بالمرة وخلاص
روان : خلاص يلا.. يلا يامريم
نزلو الثلاثه معاً وجدوا الجميع فى إنتظارهم .. سلمت مريم على حسن أخو حسين وسلمت على أبيه
ثم التفتت رغماً عنها لتجد أن حسين يرمقها بنفس النظرة الأخيرة
مما أربكها مرة أخرى وأخجلها أيضاً
جلس الجميع وهم يتناولوا الغداء فى هدوء وما أن انتهو من غدائهم حتى جلسو يتسامروا
قليلاً ... ثم فاجأ حسين مريم وهو يقول
.
.
.
إنتظرونى غداً بإدن الله لنتعرف الى بقيه الأحداث


رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#203

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ليه يابدوره بتقطعي المشاهد الرومانسيه فجأه
خليتيني اعيش في عالم آخر ملئ بالحب والرومانسيه
اجزاء راااائعه كروعتك
سلمتي لنا ياغاليه


إظهار التوقيع
توقيع : جويريه
#204

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

اجزاء راااائعه كروعتك

إظهار التوقيع
توقيع : حياء حواء
#205

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ليه كده يادودو ازعل منك ولا ايه؟قطعتى في حتة مهمة
اوعى تتأخري بكرة أحسن حاعمل عليكى جزا وغرامة هههههه

إظهار التوقيع
توقيع : مايا علي
#206

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

اجزاء راااائعه تسلم الايدى
جميلة اوى

إظهار التوقيع
توقيع : زاهرة الياياسمين
#207

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ثم فاجأ حسين مريم وهو يقول
...
استغفر الله
ليه كده يا بيدو انا هاعيط اهيء اهيء
كل مره بتشوقينا اكتر واكتر



إظهار التوقيع
توقيع : صفاء الحياة
#208

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايا علي
ليه كده يادودو ازعل منك ولا ايه؟قطعتى في حتة مهمة
اوعى تتأخري بكرة أحسن حاعمل عليكى جزا وغرامة هههههه
وانا معاكي هههههه
بيدو خدي بالك مننا لو حصل اي تاخير

إظهار التوقيع
توقيع : صفاء الحياة
#209

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صفاء الحياة
وانا معاكي هههههه
بيدو خدي بالك مننا لو حصل اي تاخير
ايوة دودو لازم تخاف على نفسها هع هع هع هع

إظهار التوقيع
توقيع : مايا علي
#210

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جزء رائع
ماشاء الله
روووعة

#211

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

اجزاء راااائعه كروعتك
إظهار التوقيع
توقيع : عاشقة الصلاه
#212

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

كملي يابدور \
بسرعةةةةة

إظهار التوقيع
توقيع : أنٌثًى ٱسًتُثًنٌٱئيّة
#213

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}
والله ما يصير كدا كل مرة تشوقينا اكثر ليش ما كملتي
الله يجزيكي من نعيمو والله روعة في الابداع

إظهار التوقيع
توقيع : جزائرية فلسطينية
#214

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

الموضوع حلو كثير او رح قول لكي روعة روعة
#215

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رواية جد روعة حبيبتي ايه الابداع دا
يعطيك العافية


إظهار التوقيع
توقيع : رحيق العفة
#216

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

Waw c est tres beau
mrcccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc
on a attend

إظهار التوقيع
توقيع : فوفو فاطمة
#217

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روووووعة رومنسي كتير حبيبتي
إظهار التوقيع
توقيع : احبك رغما عنك
#218

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

كتيييير متحمسة اكمل ان شاء الله المفاجاة جميلة
روعة يلا لا طولي علينا [mention=40982]عمر ابانا وعائشه امنا[/mention];


إظهار التوقيع
توقيع : انسانة الوجود
#219

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

تحفة بجد تسلمي كتير حلوة
#220

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}











الحلقه الثـامـــــــــــــــــنة

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

فاجأ حسين مريم بأن أمسكها من دراعها وارجعها قليلاً للوراء
وهو يهمس لها : أنتى ليه ماأدتيش الهدايا للبنات ؟!!
ليكو ساعتين مع بعض فوق كنتو بتعملو إيه؟
مريم ( وهى تقاوم إحساسها بفقدان وعيها من شده خجلها ):
المفروض أنت اللى تديهم الهدايا .. انا مليش دعوة
حسين: ليه يعنى؟

مريم : مش انت اللى اشتريتهم اصلاً
حسين ( وهو يبتسم متحدثاً بسخريه ) : احنا الاتنين واحد دلوقتى
أفلتت مريم دراعها منه وتركته ومشت لتجد أن رحاب وروان
كانو يراقبونهم مبتسمين مما أخجلها زيادة

....
أمسك حسين أكياس الهدايا ووزعها على رحاب وروان وحسن
ووالدة
شكرهم الجميع مبدين إعجابهم بالهدايا
...........

صعد حسين ليرتاح قليلاً أما مريم فبقيت مع رحاب وروان
لبعض الوقت وانضمت لهم والدة حسين وكدلك ملك
ثم أستأدنت منهم مريم وصعدت

.....
دخلت مريم شقتها متوجهه الى غرفه النوم ولم تنتبه
الى حسين
حيث كان فى غرفه مكتبه ورأها وهى تدخل
فقام من مكتبه فوراً وناداها : مريم
إستدارات مريم وهى فزعه : نعم
حسين: لا ولا حاجه.. .. انتى مرضيتيش تطلعى معايا ليه من شويه
مريم وهى تهز كتفيها: عادى حبيت اقعد تحت شويه
حسين: المفروض اننا عرسان جداد ولا نسيتى
مريم وهى تستدير : لا منسيتش
حسين: انتى رايحه فين؟ انا بكلمك
توقفت مريم وقالت: نعم
نظر لها حسين طويلاً ثم قال: ممكن تعمليلى كوبايه شاى
مريم وهى تتنهد: حاضر
دهبت مريم لعمل كوب الشاى كما طلب منها
وكانت طول الوقت غاضبه
وضعت كوب الشاى أمامه وتركته

....

رمت نفسها على السرير بانفعال
وهى تفكر بغضب بتقلب مزاجه السريع والغير مفهوم
ولكنها قامت أخيراً تلبى نداء آدان العصر
صلت مريم وجلست قليلاً على سجادة الصلاة كعادتها
وكانت تفكر انها فى المساء سوف ترى اخيراً
أهلها .. فكم اشتاقت لهم
ولكن .. فكرت فى شئ ..!!!
وقررت أن تفعله
......

قامت مريم من على سجادة الصلاة وتمددت قليلاً على السرير
حتى آدان المغرب فقامت لتصلى
كانت اثناء دلك تسمع حسين فى الخارج يتحرك
من هنا لهنا .. من غرفه لغرفه
لكنها لم تهتم
....
فور انتهائها من صلاتها وادكارها قامت للملابس التى
كانت معهم فى لندن ووضعتهم فى الغساله
وراحت لتطمئن على ورودها
فوجدتهم بدأو فى الدبول بعض الشئ
تركتهم بعد أن وضعت لهم ماءً جديد ودهبت لكى بعض ملابسها
ثم دهبت لتستحم إستحماماً طويلاً
خرجت من الحمام وهى متوضئه ايضاً
فالعشاء أدن وهى تستحم
خرجت مريم لتجد حسين وكأنه ينتظرها
ولكنها تركته ودهبت ولم تنظر له حتى
دخلت مريم غرفه النوم .. سرحت شعرها
واعادت ترتيب بعض الاشياء فى الغرفه.ثم ارتدت اسدالها وصلت العشاء
ثم أخيراً خرجت من الغرفه لتجد أن حسين واقفاً فى نفس مكانه تقريباً
ولكن بملامح تحمل نفاد صبر
حسين: اخيراً
فتحت مريم عيناها متسائله من دون أن ترد
حسين: بقالى ساعه مستنيكى
مريم: ليه؟
حسين: يلا البسى بقى
مريم: البس لية؟
حسين: هو مش احنا معزومين ع العشا
مريم: بجد
حسين: مش والدتك كلمتنا وعزمتنا
مريم: ايوة
حسين: طيب يلا اجهزى عشان نروح
مريم: نروح فين؟
حسين( وهو يكتم غيظه): نروح للناس اللى اكيد مستنينا
مريم: هو إحنا هنروح؟
حسين( وقد زاد غيظه): اكيد طبعاً
مريم: وهو انت قلتلى اننا رايحيين
حسين: اوووف انتى مسمعتنيش وانا برد على مامتك
مريم: منا سألتك هنروح ولا لأ وانت مرديتش
حسين( وقد نفد صبره ووصل لقمه غضبه) : انا آسف ياستى
مريم وهى تبتسم فى فرح: طيب خلاص بس متكررهاش تانى
حسين وقد فتح عينيه اندهاشاً : لا والله!!
لما رأت مريم شكله كدلك مشت من أمامه سريعاً
خائفه من ردة فعله وهى تقول: انا هروح البس
وهى تمشى مسرعه لغرفه النوم سمعت صوت حسين وهو يضحك
بسخريــــه
ولحظات ودخل ورائها الغرفه ليأخد ملابسه التى سوف يرتديها
وقبل أن يخرج من الغرفه قال لها:
متنسيش الهدايا يامريم ،تجيبيهم معاكى
مريم : ماشى
اكملت مريم ارتدائها ملابسها ووضعت الهدايا التى احضروها لأهلها
فى أكياس خاصه بها
خرجوا سوياً من شقتهم نازلين السلالم متجهين للخارج
واستقلوا السيارة الخاصه بحسين
والتى تمتاز بلأناقه والفخامه
ولأول مرة مريم ترى حسين وهو يقود سيارته ولأول مرة تجلس بجانبه
فى سيارته اقتاد حسين سيارته فى مهارة بالغه
ثم توقف امام أحد المحلات الكبرى للحلويات واستئدن من مريم
راح حسين واشترى انواعاً عديدة من الحلويات

.........
وصلوا منزلهم وكانت الساعه الثامنه إستقبلتهم ليلى ( زوجه أخيها)

رحبت بهم كثيراً ثم أتى البقيه لإستقبالهم

وجلسو وتحدثو وتسامرو ومزحو كثيراً

وتناولوا العشاء معهم

واعطوهم الهدايا الخاصه بهم

وأطلعوهم على صورهم هناك من لندن

ووعدوهم بأن يأتوا لزيارتهم قريباً

ودعوهم وأستقلو سيارتهم مرة أخرى

عائدين إلى منزلهم


وصلوا وقد وجدوا (حسن) يجلس وحيداً فى حديقه الفيلا
فجلس( حسين) مع أخيه واستأدنت منهم (مريم)
صعدت مريم مباشرة إلى شقتها
غيرت ملابسها ونامت إستعداداً ليوم غد
حيث تنوى تنظيف شقتها
فمند أن أتت من السفر وهى تلاحظ التراب فى كل مكان تقريباً
لدلك أغمضت عينها ترغم نفسها على النوم
حتى تستيقظ باكراً


رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#221

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

يابنات
أحب أقولكم اربع حاجات
أولاً : للى ملاحظ بعض الأخطاء الإملائيه فى الروايه ..
عاوزة اقولكم أن حرف ( الزال) معطل عندى
فبضطر أى كلمه بحرف (الزال) أكتبها بحرف (الدال)
ثانياً عاوزة أقولكم أن النت الايام دى مش مظبوط خااااااالص عندى
فهو السبب فى تأخرى عليكو فى الكتابه
ثالثاً عاوزة اقولكم أنى الروايه دى بكتبها حلقه بحلقه معاكو ف بتاخد منى وقت كبير
واحيانا وانا بكتب النت بيفصل ف بضطر اعيد من تانى
رابعاً كل تمنياتى بالاستمتاع بروايتى وآسفه أنى احياناً بعدبكم بالانتظار
والف شكر لكم ولتشجيعكم لى

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#222

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جيهان جوجو 1
كملي بسرعة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة chaima 02
واااااااااااو رعة بيدو حبيبتي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اميره 1
شو بعديها خبريني

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SALE SOSO
روووعة
كملي يابيدو اصل انا متحمسة


انا كملت حلقتين ورا بعض
والحلقه الثامنه نزلت كمان
تعالو هنا
الحلقه الثامـــــــــــنه وصــــــــــــــــــــــــــلت

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#223

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عروسة‎'äñä'‎البحر
جميلة أوي والأجمل أسلوبك يارب دايما في أزدهار وتقدم ومستنين المزيد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رضوة محمود
واااااااااااو روووعة كلمينى اصل انا متحمسة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كوت كوت
واو الكمالة زوينة بزاف

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كوت كوت
يا سلام

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كوت كوت
كثير هده الكمالة حلوة
منورين ياقمرات ومتشكرة ليكوو
تعالو الحلقه الثامنه
الحلقه الثامـــــــنة وصــــــــــــــلت

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#224

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جزء كتيييييييير جميل
بجد انتى مبدعة واتمنلك الاكثر

#225

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زاهرة الياياسمين
ههههههههه المفاجاءه قامت مريم من النوم كانت تحلم صح
ههههههههه أنتى تخصص أحلام طبعاً ههههههه
بس مريم مش بتحلم دى عايشه واقع
تعالى شوفى الحلقه الجديدة



الحلقه الثامـــــــنة وصــــــــــــــلت

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#226

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aya.sel
كتير حلوة الحكاية او انا احب التكميلة بسرعة بلييييييييييز

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قطرة مطر
رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايا علي
الجزء قليل بس شوقتيني أعرف ايه هي المفاجأة في انتظارك حبيبتى وجارى التقييم



يسعدنى مروركم فعلا وتعالو شوفو الحلقه الجديدة
الحلقه الثامـــــــنة وصــــــــــــــلت

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#227

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوفو فاطمة
شكراااااااااااااا
واصلي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جزائرية فلسطينية

ليش ما كملتيش انا مستنيا ربنا معك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جويريه
جزء مشوق ورااائع يارائعه
كملي يابيدو عشان اعرف المفاجأه please



[IMG]https://www.**- /vb/imgcache/2/12156alsh3er.gif[/IMG]



حاضر حبيباتى
آسفه انى بطول عليكو
تعالو الحلقه الجديدة
الحلقه الثامـــــــنة وصــــــــــــــلت

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#228

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رضوة محمود
جزء كتيييييييير جميل
بجد انتى مبدعة واتمنلك الاكثر
انتى الاجمل حبيبتى
والف شكر ليكى ولكلماتك المشجعه
نورتينى

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#229

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمر ابانا وعائشه امنا
انتى الاجمل حبيبتى
والف شكر ليكى ولكلماتك المشجعه
نورتينى
انا الى مفروض اشكرك لئنك بتفيدنا بموضيعك

#230

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حنونه حياتي
وااااو تجنن بس لا تتأخرين علينا اني ما عندي صبر خخخخ

تقبلي مروري

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farah Abir
جزء مشوق ورااائع ياقلبي

سلمت و سلم مدادكـــ

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طُمُوحي الجنّة
https://www.**- /vb/imgcache/2/12156alsh3er.gif
جزء ممتع جدآ
بارك الله فيك
يسلمو الأيادي
احنا في شوق لمعرفة المفاجئة


تسلمولى يااارب
الف شكر ليكو
تعالو الحلقه الجديدة
الحلقه الثامـــــــنة وصــــــــــــــلت

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#231

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام الاء وبيان2
ايه يا بيدو انزلي بالمفاجاة بقى وطولي شوية الجزء
خليكي كريمة واحنا بنستاهل
اكيد حبيبتى انتو تستاهلو
وعشان خاطركو انا بحاول والله
تعالى شوفى الحلقه الجديدة

الحلقه الثامـــــــنة وصــــــــــــــلت

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#232

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رضوة محمود
انا الى مفروض اشكرك لئنك بتفيدنا بموضيعك
انتى كمان بتسعدينى بمرورك
اتمنى اشوفك دايماً منورة مواضيعى
ويارب دايماً عند حسن الظن





إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#233

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمر ابانا وعائشه امنا
انتى كمان بتسعدينى بمرورك
اتمنى اشوفك دايماً منورة مواضيعى
ويارب دايماً عند حسن الظن





#234

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رشاء
رووووووووووعة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الملكة نفرتيتي
تسلمي يا بيدو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام عبده٢
كملى بقى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مونه الامورة
وااو جمييله اوي

تسلمي كملي جمييل اووي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طُمُوحي الجنّة
https://adlat.net/images/smilies/new2013/05.gif
وينك انا في شوق لمعرفة المفاجئة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Shimaa shemo
استمري ياقلبي


متشكرة ليكو ولمروركم العطر
وتعالو شوفو الحلقه الجديدة

الحلقه الثامـــــــنة وصــــــــــــــلت

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#235

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

حبيبي انتي ياناس
إظهار التوقيع
توقيع : Shimaa shemo
#236

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عروسة‎'äñä'‎البحر
روعة بجد ومستنين القصة المشوقة لانعرف شو هي المفجأة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Miss princess
روووووعة يا عسل
مروركم الاروع ياقمرات
تعالو شوفو الحلقه الجديدة
الحلقه الثامـــــــنة وصــــــــــــــلت

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#237

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جويريه
ليه يابدوره بتقطعي المشاهد الرومانسيه فجأه
خليتيني اعيش في عالم آخر ملئ بالحب والرومانسيه
اجزاء راااائعه كروعتك
سلمتي لنا ياغاليه


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حياء حواء
اجزاء راااائعه كروعتك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زاهرة الياياسمين
اجزاء راااائعه تسلم الايدى
جميلة اوى


كل الشكر لمروركم وكل الروعه فى تواجدكم
تعالو الحلقه الجديدة
الحلقه الثامـــــــنة وصــــــــــــــلت

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#238

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايا علي
ليه كده يادودو ازعل منك ولا ايه؟قطعتى في حتة مهمة
اوعى تتأخري بكرة أحسن حاعمل عليكى جزا وغرامة هههههه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صفاء الحياة
ثم فاجأ حسين مريم وهو يقول
...
استغفر الله
ليه كده يا بيدو انا هاعيط اهيء اهيء
كل مره بتشوقينا اكتر واكتر



المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صفاء الحياة
وانا معاكي هههههه
بيدو خدي بالك مننا لو حصل اي تاخير

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايا علي
ايوة دودو لازم تخاف على نفسها هع هع هع هع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صفاء الحياة
بيدو قليلي فقط الي بقية الورايه عالخاص ههههههههه
طيب ايه هي المفاجاه؟ وليه لمريم بالذات
صبايا تعالو نعتصم هنا
عاوزين نعرف المفاجاه هههههههه
فرمان عاجل الى الكاتبه بيدو
سيتم القبض عليك هنا لتكملة القصه وعدم حرق اعصاب صبايا عدلات
ان الروايه مشوقه يا بيدو


تهديدات كدة ع الهوا
!!
عموماً مش بخاف ......
بس حبيت اورى العضوات تهديداتكو المتكررة
ومن مكانى هدا أعلنها قويه( انا مبتهددش)


إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#239

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رضوة محمود
جزء رائع
ماشاء الله
روووعة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة SALE SOSO
كملي يابدور \
بسرعةةةةة

شكراً ليكو ولرقه كلماتكو
تسلمولى
الحلقه الجديدة وصلت

الحلقه الثامـــــــنة وصــــــــــــــلت

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#240

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جزائرية فلسطينية
رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}
والله ما يصير كدا كل مرة تشوقينا اكثر ليش ما كملتي
الله يجزيكي من نعيمو والله روعة في الابداع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كوت كوت
الموضوع حلو كثير او رح قول لكي روعة روعة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قطرة مطر
رواية جد روعة حبيبتي ايه الابداع دا
يعطيك العافية




مشكورين حبيباتى تسلمولى يارب
الحلقه الجديدة وصلت
الحلقه الثامـــــــنة وصــــــــــــــلت

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#241

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فوفو فاطمة
Waw c est tres beau
mrcccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc
on a attend


متشكرة حبيبتى
بس ياريت تكتبى الرد بتاعك باللغه العربيه لو سمحتى
ممنوع اى لغه غير العربيه
نورتى
وتعالى الحلقه الجديدة
الحلقه الثامـــــــنة وصــــــــــــــلت

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#242

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة chaima 02
روووووعة رومنسي كتير حبيبتي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aalya
كتيييير متحمسة اكمل ان شاء الله المفاجاة جميلة
روعة يلا لا طولي علينا @عمر ابانا وعائشه امنا;


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عروسة‎'äñä'‎البحر
تحفة بجد تسلمي كتير حلوة
الف شكر لوجودكم ولحماسكم الدى يشجعنى
تعالو الحلقة الجديدة
الحلقه الثامـــــــنة وصــــــــــــــلت

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#243

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة shimaa shemo
حبيبي انتي ياناس


تســــــــــــلمى ياسكــــــــر... منورةة

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#244

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

كتيييير متشوقة للحلقة القادمة
لا طولي .. الله يوفقك
يسلموو على مجهودك اللي تبدليه
يعطيك الف عافية

إظهار التوقيع
توقيع : انسانة الوجود
#245

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aalya
كتيييير متشوقة للحلقة القادمة
لا طولي .. الله يوفقك
يسلموو على مجهودك اللي تبدليه
يعطيك الف عافية



بإدن الله .. دعواتك
الف شكر لمرورك العطر
أسعدتينى





إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#246

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

استمتعت بالقراءة وهتابع معاكى ان شاء الله القديم والجديد

وسلمت يداكى وافكارك فى الكتابة وسرد الاحداث
ممتاز حبيبتى

إظهار التوقيع
توقيع : التائهة
#247

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

الجزء جميل حبيبتى ماتطوليش علينا بقى مستنيينك
إظهار التوقيع
توقيع : مايا علي
#248

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

بارك الله فيكي
#249

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جزء جميل استمتعت به جداً
سلمت يمناك في انتظار البقية
بارك الله في مجهودك
لي عودة للتقييم ان شاءالله

إظهار التوقيع
توقيع : طُمُوحي الجنّة
#250

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جمييييييييل
#251

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جميلة و مميزة كعآدتككــِ حبيبتي
بوركتى و بوركت جهودك

منتظرين البقية بشوق
^_^

إظهار التوقيع
توقيع : نَقاء الرُّوح
#252

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

الحلقة روعة موهوبة ما شاء الله عليك
يعطيك العافية


إظهار التوقيع
توقيع : رحيق العفة
#253

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمر ابانا وعائشه امنا
شكراً ليكو ولرقه كلماتكو
تسلمولى
الحلقه الجديدة وصلت

الحلقه الثامـــــــنة وصــــــــــــــلت

#254

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

سلمت يمناك رووووووووعة يسلموووووو
#255

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ههههههه قصة مشوقة جدا جدا مش تتأخرى علينا
#256

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رووعة كالعادة بس كبري شوية الجزء عشان بتسيبينا زي الهبل بعد كل جزء هههه
إظهار التوقيع
توقيع : ام الاء وبيان2
#257

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

تسلم ايديكى انا هاتابعك
إظهار التوقيع
توقيع : amany ana mony
#258

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

تسلم ايدك يا بدورة
إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#259

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

الله يعينك
#260

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

تسلم ايدك ياراااائعه
انا بستمتع اووووي لما اقرأ الجزء
ربي يسعدك ويعطيك العافيه يابدوره


إظهار التوقيع
توقيع : جويريه
#261

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

حلو بس جزء قصير يا بيدوو
إظهار التوقيع
توقيع : صفاء الحياة
#262

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}





رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


الحلقه التاســــعه

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


إستيقظت مريم على صوت المنبه الدى ضبطته من البارحه
ركعتي الصبح هى أول شئ فعلته فى صباحها.. دهبت وأعدت لها إفطاراً
بعد أن لاحظت عدم وجود حسين
ما إن إنتهت من إفطارها حتى جهزت أدواتها التى ستستعملها فى التنظيف
والتى كانت بسيطه ولكنها إكتفت بها
فتحت مريم كل نوافد البيت وبدات بترتيب الدواليب
ثم التنفيض ثم الكنس ثم المسـح
وتوجهت أخيراً الى المطبخ لتبدأ مشواراً شاقاً به
وإدا بالباب يفتح......
راحت مريم لتجد أنه حسين
حسين: سلام عليكم
مريم: وعليكم السلام
وهى تنظر له بإستغراب بعد أن وجدته يرتدى بدله رسميه مما يدل أنه كان بالخارج
وهى كانت تظن أنه موجود بالطابق السفلى مع أهله مثلاً
بادلها حسين نفس نظرة الاستغراب لما ترتديه أيضاً
فقد كانت ترتدى بنطلوناً وتيشرتاً قصيراً وواضح عليهم الاتســاخ
حسين: أنتى بتعملى إيه؟؟
مريم: كنت بنضف البيت
حسين: وليه كنتى اندهى على اى حد من الشغالين تحت
مريم: مجاش ف بالى
حسين: طيب يلا غيرى هدومك انا خليتهم يحضروا الغدا تحت
مريم: لا انا لسه ورايا شوية حاجات
حسين: حاجات إيه؟
مريم: لسه مخلصتش تنضيف
حسين: سيبى التنضيف دلوقتى ولما ننزل تحت ابقى خلى اى حد ييجى يكمل
ويلا عشان انا عاوز اتغدى
مريم: طب روح انت انا مش عاوزة
حسين: مينفعش انزل آكل لوحدى متنسيش اننا لسه عرايس
مريم: انا مليش نفس
حسين: معلش عشان خاطرى يلا بقى لحسن انا جعان وتعبااااان
مريم: هو انت كنت فين؟
حسين: كنت ف الشركه عند بابا
مريم(غير مصدقه) : نزلت الشغل!!
حسين: أيوة وفيها إيه
مريم: منتا لسه قايل اننا لسه عرايس
حسين: منا بابا قالى كدة برضه وكمان طردنى .. بس انا كان ورايا مشاوير شغل
عملتها من وراة وجيت
مريم: طب ع الأقل كنت قلى
حسين: أقولك إيه؟
مريم:أنك رايح الشغل مش سايبنى كدة ولا كأنى
حسين: انتى كنتى نايمه الصبح
مريم:منتا أكيد مقرر من امبارح يعنى ولا صحيت فجأة كدة قلت اروح
حسين: والله فعلاً الصبح حتى أنى قررت.. فى ناس أتصلو بيا ومقدمين عرض كويس
قلت أروح وكدة.. وبس .. يلا بقى احنا مش هنتغدى النهاردة ولا إيه
تركته مريم دون أن تتكلم وعلامات الضيق على وجههـا
غيرت ملابسها ونزلوا سوياً تناولوا غدائهم وحدهم فالغالبيه سبقوهم أما والد حسين وأخيه فهم لم يأتوا بعد
انتهوا من تناول الغداء أو بمعنى أصح إنتهى حسين فقط
فمريم لم تأكل أصلاً وقد لاحظ حسين دلك لكنه لم يكلمها
قام الإثنان معاً من على المائدة
والتفت حسين إلى مريم: هقول لأمينه تطلع دلوقتى معاكى
مريم: الشغاله؟
حسين: ايوة .. انتى قوليلها اللى عوزاة وهى هتعملوا
مريم: ماشى
تركها حسين وتوجه للمطبخ وهو ينادى : دادة أمينه ( كعادة غالبيتهم هنا)
ثم جائها ومن ورائه شابه صغيرة قليلاً
حسين: دى سعاد بنت دادة أمينه هتطلع معاكى.. عشان دادة مش فاضيه
ردت مريم مبتسمة : ماشى .. يلا بينا ياسعاد
صعدوا مريم وسعاد وأعطت مريم تعليماتها لسعاد وتركتها هى لتصلى ثم تتحدث إلى والدتها
حيث طلبت من والدتها إستشارة فى أمر هى تحتار فيه كثيراً
تحدثت مع والدتها حول تناولهم الطعام مع أسرة حسين
فكم يحرج هدا الموضوع مريم!!?
طمأنتها والدتها عن أنه شئ طبيعى وايضاً قالت لها أن تتحدث مع زوجها
وتستوضح منه أكثر
أنهت مريم مكالمتها مع والدتها بتوصيل سلامها للجميــع
وهمت مريم أن تقوم فإدا بهاتفها يرن وكان المتصل رقماً غير مسجل لديها
فلم ترد فى البداية ولكن الهاتف واصل الرنين
فردت وهى مترددة
مريم: السلام عليكم
رضوة: وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
مريم بفرح: اهلاً إزيك يارضوة
رضوة: الحمد لله إزيك إنتى
مريم : الحمد لله .. لسه فاكرة انك تتصلى
رضوة: انا قلت اسيبك ترتاحى م السفر وكدة
مريم: امم طيب
رضوة: ايه الأخبار بقى
مريم: اخبار ايه؟
رضوة: أخبارك أنتى مش أنتى عروسه برضو ولا إيه
مريم: منتى عارفه يارضوة
رضوة: بس لما شفتك ف المطار حسيت أنك مبسوطه ولا ايه؟
مريم: لما تيجى بقى واحكيلك
رضوة: ماشى
مريم: أنتى هتيجى أمتى؟
رضوة: والله مش عارفه
مريم( وقد تغير صوتها قليلاً ): انا محتجالك قوى نفسى احكيلك حاجات كتير
ياريت تقدرى تجيلى ولو دلووقتى
رضوة: مالك يامريم فى إيه؟
مريم : لما تيجى مش هينفع احكيلك دلوقتى
رضوة: أنتى قلقتينى عليكى..أقولك انا هجيلك دلوقتى
مريم( بفرح ) :بجد!!
رضوة: أيوة يعنى ساعتين تلاته كدة وهجيلك
مريم: طب خلاص وانا هستناكى
رضوة: ماشى وانا اول ما اخرج م البيت هرن عليكى ..يلا مع السلامة
مريم: فى إنتظارك حبيبتى ..مع السلامة
وضعت الهاتف على الكرسى الدى كانت تجلس عليه وقامت وهى كلها فرح
لترى سعاد وتطمئن عما تفعله
وجدتها أنهت المطبخ تماماً والحمام كدلك .. فشكرتها مريم ودعتها تنصرف
ثم ظلت مريم تننظر إتصال رضوة
وأخيراً إتصلت رضوة وبشرت مريم أنها خرجت من بيتها فى الطريق إليها
فوراً إتصلت مريم برحاب وقالت لها عن قدوم رضوة
وطلبت منها أن تأتى لها لينزلوا سوياً لينتظروها
وافقت رحاب
وعلى الفور دهبت مريم واخدت دشاً سريعاً واختارت عباءة أنيقه زينتها بحجاب رقيق
ونزلت لتجد أن رحاب قد سبقتها وتجلس فى انتظارها

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#263

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

نزلت مريم لتجد أن رحاب قد سبقتها وتجلس فى إنتظارها
كانت تمسك هاتفها المحمول ووتتحدث بصوت خفيض وما إن رفعت عينها
ورأت مريم تقترب منها حتى قامت مبتعدة
شعرت مريم أن رحاب تحدث أحداً ما ..فابتعدت هى الأخرى وجلست على كرسى بعيد
لم تطيل رحاب كثيراً فى مكالمتها وكانت أنهتها وجلست بجوار مريم
رحاب: انا نزلت من زمان انتى كنتى بتعملى ايه كل دة
مريم: اخدت شاور وكدة وجيت
رحاب: نعيماً ياجميل .. قالتها وهى تغمز بعينها
ضحكت مريم وتكلمت مغيرة الموضوع: هو مفيش حد هنا ولا ايه؟
رحاب: ماما خرجت وملك معاها درس دلوقتى
مريم : درس؟!!
رحاب: ايوة فى ابله بتجيلها هنا بتديها أنجلش ، بتجيلها يوم من تانى يوم
مريم: ههههههه طب ومديتهاش أنتى ليه دنتى حتى رياض أطفال كنتى اتدربتى فيها
رحاب: ههههههههه لا وليه طب متدربى فيها أنتى منتى رياض أطفال برضه
مريم: ههههههه انا مليش ف الانجلش
رحاب: ولا انا وحياتك انا ثقافتى فرنساوى منتى عارفه
مريم: ههههههههههه عارفه عارفه.. وروان فين صحيح
رحاب: فى أوضتها كالعادة ونسيت أقولك على الاجتماع المغلق
مريم: إجتماع!!
رحاب: جوزك وحسن وبابا فى المكتب بقالهم وقت كبير
مريم: البت رضوة اتأخرت
رحاب: انتى قلتيلها العنوان صح ولا هتتوهيهها
مريم: لا قلتلها متأكدة.. العنوان مظبوط
ثم.. تن تن ... كان جرس الباب يدق
رحاب وهى تقوم فى اتجاة الباب: أكيد هى
فتحت رحاب الباب ووجدتها رضوة بالفعل أخدتها بالحضن والقبلات فى سلام حار
ثم لحقت بها مريم فى سلام لم يقل حرارة
جلسوا ثلاثتهم يتحدثوا عن دكرياتهم مع بعضهم عندما كانت رضوة معهم فى الكليه
فـ..رضوة تكبرهم بثلاث أعوام ...عندما كانت كلا من مريم ورحاب فى السنه الاولى
بالكليه كانت رضوة فى عامها الأخير وتعرفت على مريم من مكتبه الكليه
التى كانت دائماً تتواجد فيها كلتاهما وقامت مريم بتعريفها على رحاب
.......
رضوة الصديقه المقربه لمريم وكانت مريم تثق فيها وفى رأيها
فغالباً ما كانت تأخد منها المشورة والرأى فى غالبيه أمور حياتها
ولكنها أيضاً على مقربه من رحاب.. وكم ساعدتهم كلتاهما فى أشياء عديدة
وكانت نعم العون لهم
لدلك كانوا يملكوا الكثير من الدكريات التى يتحدثوا فيها الى أن وصل بهم الحديث
الى فرح مريم وحسين....
فتكلمت رحاب متسائلة: صحيح يارضوة انتى ازاى يابت متجيش الفرح؟
رضوة: انا كنت مسافرة دبى قبل الفرح بأسبوع عشان كدة مجيتش للأسف
كان نفسى أحضروالله
رحاب: كنتى بتعملى ايه فى دبى؟
رضوة: بابا كان مسافر لعمو وقلت أروح معاه أجيب شويه حاجات للحضانه بتاعتى
رحاب: اه انتى فعلاً هتفتحى حضانه
رضوة: أيوة انا جهزتها وخلصتها وفى انتظار السنه الجديدة ان شاء الله افتتحها
رحاب: الف مبروك
رضوة: الله يبارك فيكى وابقى تعالى انتى ومريم شوفوها واتدربوا فيها
رحاب: والله ياريت
مريم: لا انا انسينى بقى خلاص
رحاب: هى اسمها إيه؟
رضوة: اسمها رياض الصالحين عشان هتكون روضه خاصه بتعليم اللغه العربيه
وتعاليم الدين الاسلامى
مريم: الله جمييل قوى بس برضه مهم تعلمى الاطفال الانجلش والرياضيات
رضوة: اه أكيد بس قصدى هركز على دول بالدات
رحاب: تصدقى اننا بندور لملك على حضانه بالمواصفات دى
رضوة: ملك مين؟
رحاب: بنت أخويا.. يلا ابسطى آدى أول طفله معاكى
رضوة: ههههههههه طب كويس
مريم: بقولكو إيه تعالو نكمل كلامنا فوق
رضوة: ليه؟
مريم: تعالى شوفى الشقه فوق ونكمل كلامنا بالمرة
رحاب: لا روحوا إنتو وانا معايا مكالمه كدة وهحصلكوو
نظرت لها مريم وهى تبتسم نظرة تحمل معنى وقالت: ماشى ياعم براحتك هستناكى
رحاب وهى تتجنب نظرتها : ماشى هجيلكو
صعدوا مريم ورضوة الى الدور الثالث وتركوا رحاب تمسك هاتفها
ياترى ماقصه رحاب ومكالمتها الهاتفيه؟؟
ومادا سوف يدور بين مريم ورضوة ؟؟
....
إنتظــــــــــــــرونى



إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#264

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ياترى ماقصه رحاب ومكالمتها الهاتفيه؟؟
ومادا سوف يدور بين مريم ورضوة ؟؟

الجواب عندك
طيب قليلي بس الي ههههه يلا بيدو بيني وبينك ايه هايحصل ؟

الف شكر حبيبتي عالروايه الجميله والاسلوب الممتع للقراءه

إظهار التوقيع
توقيع : صفاء الحياة
#265

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

جميله اوى كملى مش تتأخرى
#266

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ايوة بقى وبعدين ايه اللى حيحصل؟
بتقطعى حبل اﻻفكار ليه مرة واحدة يادودو؟عموما منتظرينك ياقمر
الرواية ممتعة ومشوقة فمتتأخريش من فضلك حبيبتى

إظهار التوقيع
توقيع : مايا علي
#267

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صفاء الحياة
ياترى ماقصه رحاب ومكالمتها الهاتفيه؟؟
ومادا سوف يدور بين مريم ورضوة ؟؟

الجواب عندك
طيب قليلي بس الي ههههه يلا بيدو بيني وبينك ايه هايحصل ؟

الف شكر حبيبتي عالروايه الجميله والاسلوب الممتع للقراءه
ايه دة يا ماما مبينفعش تقولك
هيه هتقولي ليه انا بس وانتو استنو الحلقة الجاية

إظهار التوقيع
توقيع : أنٌثًى ٱسًتُثًنٌٱئيّة
#268

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sale soso
ايه دة يا ماما مبينفعش تقولك
هيه هتقولي ليه انا بس وانتو استنو الحلقة الجاية
اها طبعا هتقولك ليكي والي ولمايا هاتسيبنا هههه
مانتي الاصغر اما احنا راحت علينا وبيدو مستحيل تقولنا
لان الاصغر دوما طلباتو اوامر

إظهار التوقيع
توقيع : صفاء الحياة
#269

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صفاء الحياة
اها طبعا هتقولك ليكي والي ولمايا هاتسيبنا هههه
مانتي الاصغر اما احنا راحت علينا وبيدو مستحيل تقولنا
لان الاصغر دوما طلباتو اوامر
هههه
الحمدلله انا صغيرة
يعني بيدو هتقولي

إظهار التوقيع
توقيع : أنٌثًى ٱسًتُثًنٌٱئيّة
#270

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روعةسلمت سمناك
إظهار التوقيع
توقيع : دوما لك الحمد
#271

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

تسلمي بجد جميله ومطوليش علينا
#272

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

اشوف فيكى اسبوع تايه من اخاواته انجزى ياحاجة

[mention=40982]عمر ابانا وعائشه امنا[/mention];

إظهار التوقيع
توقيع : حنين الروح123
#273

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روعة ما شاء الله
يعطيك العافية
ننتظرك بفارغ الصبر


إظهار التوقيع
توقيع : رحيق العفة
#274

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ماشاءالله
استمتعت جدا جدا
بارك الله فيك في انتظار التكملة
مع رضوة ومريم و الحضانة والتلفونات
اسلوبك رائع في سرد الاحداث

إظهار التوقيع
توقيع : طُمُوحي الجنّة
#275

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روووووووووعه
إظهار التوقيع
توقيع : دودو موزه
#276

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روووعة يا قلبي
ليكى أسلوب جامد اوي و مشوق ♥_♥

مستنية التكملة
و مطوليش علينا يا ست بدور

إظهار التوقيع
توقيع : نَقاء الرُّوح
#277

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

بارك الله فيك علـى المـوضوع الجمـيل والطـرح الممـيز
أفـدتنا بمـعلومات قـيمة ومفيدة جـزاك الله خـيرا
نحـن في انتظـار مواضيـعك الجديـدة والرائـعة
لـكي مـني أجمـل التحـيات ودمـت فـي أمـان الله وحفـظه
تحيـاتي الحـارة

إظهار التوقيع
توقيع : دوما لك الحمد
#278

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

انتي حقا انسانة مبدعة ♡
إظهار التوقيع
توقيع : وِجَـعَ ـ قَلَبّـ..❤
#279

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

لا حراااام كدة
كملي انا خلاص .....
اتنتى دااائما رااائعـه

إظهار التوقيع
توقيع : مونه الامورة
#280

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

مشكورة منتظرينك بأحر من الجمر
لا تطولي علينا

إظهار التوقيع
توقيع : انسانة الوجود
#281

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة التائهة
استمتعت بالقراءة وهتابع معاكى ان شاء الله القديم والجديد

وسلمت يداكى وافكارك فى الكتابة وسرد الاحداث
ممتاز حبيبتى

يسعدنى انك تتابعينى وفى انتظار رأيك
تسلمى


إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#282

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايا علي
الجزء جميل حبيبتى ماتطوليش علينا بقى مستنيينك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طُمُوحي الجنّة
جزء جميل استمتعت به جداً
سلمت يمناك في انتظار البقية
بارك الله في مجهودك
لي عودة للتقييم ان شاءالله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farah abir
جميلة و مميزة كعآدتككــِ حبيبتي
بوركتى و بوركت جهودك

منتظرين البقية بشوق
^_^

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قطرة مطر
الحلقة روعة موهوبة ما شاء الله عليك
يعطيك العافية




كل الشكر ليكووو
ولصبركووو عليا
تسلملى طلتكم الحلوةة


إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#283

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الامورة شوق
بارك الله فيكي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الامورة شوق
جمييييييييل

يسلملى مرورك وزوقك العالى
والمرة القادمة اكتفى بتعليق واحد
شكراً لكى

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#284

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة وردة الاسلام
سلمت يمناك رووووووووعة يسلموووووو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام الاء وبيان2
رووعة كالعادة بس كبري شوية الجزء عشان بتسيبينا زي الهبل بعد كل جزء هههه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amany ana mony
تسلم ايديكى انا هاتابعك

الاروع مروركم وتواجدكم الدائم
مشكورين على المتابعه

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#285

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام عبده٢
ههههههه قصة مشوقة جدا جدا مش تتأخرى علينا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الملكة نفرتيتي
تسلم ايدك يا بدورة
تسلمولى الف شكر ليكووو


إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#286

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام عبده٢
الله يعينك
اللهم آمييــــــــــــن


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جويريه
تسلم ايدك ياراااائعه
انا بستمتع اووووي لما اقرأ الجزء
ربي يسعدك ويعطيك العافيه يابدوره


ربنا يسعدك انتى كمان ياارب
مشكوورة حبيبتى



المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صفاء الحياة
حلو بس جزء قصير يا بيدوو

كفايه ياختى عياط وجعتيلى قلبى وصدعتينى

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#287

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صفاء الحياة
ياترى ماقصه رحاب ومكالمتها الهاتفيه؟؟
ومادا سوف يدور بين مريم ورضوة ؟؟

الجواب عندك
طيب قليلي بس الي ههههه يلا بيدو بيني وبينك ايه هايحصل ؟

الف شكر حبيبتي عالروايه الجميله والاسلوب الممتع للقراءه


تدفعى كام وأقولك؟؟
وبعدين الاحداث لسه فى اولها انتى من دلوقتى
وانتى عامله كدة

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#288

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام عبده٢
جميله اوى كملى مش تتأخرى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايا علي
ايوة بقى وبعدين ايه اللى حيحصل؟
بتقطعى حبل اﻻفكار ليه مرة واحدة يادودو؟عموما منتظرينك ياقمر
الرواية ممتعة ومشوقة فمتتأخريش من فضلك حبيبتى

حاضر مش هتأخر إن شاء الله .. دعواتكووو

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#289

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sale soso
ايه دة يا ماما مبينفعش تقولك
هيه هتقولي ليه انا بس وانتو استنو الحلقة الجاية

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صفاء الحياة
اها طبعا هتقولك ليكي والي ولمايا هاتسيبنا هههه
مانتي الاصغر اما احنا راحت علينا وبيدو مستحيل تقولنا
لان الاصغر دوما طلباتو اوامر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sale soso
هههه
الحمدلله انا صغيرة
يعني بيدو هتقولي



معنديش انا الكلام دةة
اللى يدفع اكتر هو اللى طلباتو أوامر


إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#290

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الامورة شوق
روعةسلمت سمناك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عروسة‎'äñä'‎البحر
تسلمي بجد جميله ومطوليش علينا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قطرة مطر
روعة ما شاء الله
يعطيك العافية
ننتظرك بفارغ الصبر


مروركم الأروع ومتابعتكم الأجمل وردودكم عطرة
دمتم بود

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#291

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حنين الروح123
اشوف فيكى اسبوع تايه من اخاواته انجزى ياحاجة

@عمر ابانا وعائشه امنا;
ههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههه
موتينى ضحك
هههههههههههههههههه
هههههههههههههههه
مش قادرة أبطل


إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#292

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طُمُوحي الجنّة
ماشاءالله
استمتعت جدا جدا
بارك الله فيك في انتظار التكملة
مع رضوة ومريم و الحضانة والتلفونات
اسلوبك رائع في سرد الاحداث

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دودو موزه
روووووووووعه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة farah abir
روووعة يا قلبي
ليكى أسلوب جامد اوي و مشوق ♥_♥

مستنية التكملة
و مطوليش علينا يا ست بدور


سعيدة جداً بمتابعتكم والاجمل كلماتكم العطرة
الف شكر ليكووو

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#293

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الامورة شوق
بارك الله فيك علـى المـوضوع الجمـيل والطـرح الممـيز
أفـدتنا بمـعلومات قـيمة ومفيدة جـزاك الله خـيرا
نحـن في انتظـار مواضيـعك الجديـدة والرائـعة
لـكي مـني أجمـل التحـيات ودمـت فـي أمـان الله وحفـظه
تحيـاتي الحـارة

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اميره 1
انتي حقا انسانة مبدعة ♡

مشكـــــــــورين ... مروركم أسعدنى

إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#294

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مونه الامورة
لا حراااام كدة
كملي انا خلاص .....
اتنتى دااائما رااائعـه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aalya
مشكورة منتظرينك بأحر من الجمر
لا تطولي علينا


تسلمولى
مش هتأخر بإدن الله


إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#295

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمر ابانا وعائشه امنا
معنديش انا الكلام دةة
اللى يدفع اكتر هو اللى طلباتو أوامر

عشرة مليون جنيه مين هيزود هههههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : أنٌثًى ٱسًتُثًنٌٱئيّة
#296

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عمر ابانا وعائشه امنا
حاضر مش هتأخر إن شاء الله .. دعواتكووو
في انتظارك اكيد حبيبتى

إظهار التوقيع
توقيع : مايا علي
#297

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روووووعة
إظهار التوقيع
توقيع : فوفو فاطمة
#298

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

حرام عليكي يا بيدو نازلة تشويق فينا شوفي اقولك على حل يرضي الكل
متيجي تحطي القصة مرة واحدة ههه او حل ثاني احكيلي القصة
كلها باختصار بيني وبينك ومش حقول لحد اقتراح حلو مش كدة؟

إظهار التوقيع
توقيع : ام الاء وبيان2
#299

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

كل مرة بتشوقينا اكثر حابة تكمل القصة علشان اعرف النهاية وخايفة اني مش حتبعها تاني ربنا معاكي حبيبتي يسلموا دياتك
إظهار التوقيع
توقيع : جزائرية فلسطينية
#300

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

اهههههه يا بنت شوقتينا
بانتظارك................

إظهار التوقيع
توقيع : nawel nour
#301

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

روووووووووعة
#302

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

حبيبتي طولتي كتير نحنا لساتنا عم ننظرك بشوق

إظهار التوقيع
توقيع : انسانة الوجود
#303

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

ياااه جميسلة كملى
إظهار التوقيع
توقيع : كيوت متل التوت
#304

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

قصه رائعه جداً
بانتظار الجزء الجديد
قصه مشوقه

إظهار التوقيع
توقيع : ana menna
#305

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}
إظهار التوقيع
توقيع : حياه الروح 5
#306

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

طولتي الغياب
#307

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

اتاااااخرتى اوووووووى

إظهار التوقيع
توقيع : ana menna
#308

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

لأ دي أتاخرت أووووي أووووي‎ ‎أووووووووووووي بس أحنا مستنين ومتشوقين و غير كل دا وحشتينا يابيدو
#309

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

بدايه جميله طبعا اصدي الشخصيات
#310

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

الجزء الأول ولا اقول الحلقه الاولى هه المهم انها جميله بس احسن حاجه ال 3 اسئله اللي في الآخر هههه
#311

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

الروايه جميله بجد وحسه كده انها هتبقى مشوقه اوي حتى من التشويق مش فكره هي اسم الروايه ايه هههه
#312

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة كوت كوت
وهده بالفرنسية.très belle
وبالتركيه çok güzel
والألمانية sehr güt

#313

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

البارت جميل واصلي
#314

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

احسن حاجه فيها أنها مش ممله ههه روايه رائعه
#315

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

الروايه بجد تحفه حتى اني طول منا بقرأ مبتسمه مش عارفه ليه هههه. بس عجبني الجو الأسرى ده. ايوه كده حسسونا أن مش كل الحموات وحشه لسه فيه امل ههههه
#316

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

بس انا بردو لسه معرفتش ايه دخل حسين برضوه ديه ههههه
#317

افتراضي رد: {لن أتمنى بعد الآن } روايتى الأولى بقلمى {تعالو تابعونى}

القصة حلوة كتير ممكن تكملي وتسلم ايدك
إظهار التوقيع
توقيع : عشق2001



الساعة الآن 12:13 AM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل