أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل

#201

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

اهئ اهئ اهئ اهئ
ايه الحزن ده يا ريموو!

بس لي طلب واحد..
متقوليش ان حمدي عمل لعادل حاجه!
عاوزين نشوف رومانسيه الزواج!
هههههههههههه





إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#202

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

المتألقه همها ع الرومانسيه وخلاص
استنى بس اما نشوف الزفت ده
بقولك ايه معاكى رقم مستشفى المجانين

إظهار التوقيع
توقيع : ضوء النهار
#203

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

تسلمى حبيبتى ريمووووو
احنا عايزين نهايه مأساويه للدكتور حمدى
ونهايه رومانسيه بحته لعادل ورحاب عشان خاطر عيون المتألقه

إظهار التوقيع
توقيع : ضوء النهار
#204

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ههههههه


ماشى ولا يهمكم

انتوا بس سجلوا طلباتكم

ههههههههه

منورات حبيباتى

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#205

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

بيفكرني بأدوار الشر بتاعة عادل أدهم في الأفلام
وياعيني على عادل وأهل رحاب زمانهم بيموتوا من القلق

إظهار التوقيع
توقيع : رحيق
#206

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

الهى يارب وهو راجع قطر من اللى عندنا فى مصر يخبطه صدفة كدة
ونقول عليه قضاء وقدر
ربنا يصبر رحاب على المرار اللى هى فيه
بجد ياريموووووووووو احنا عاوزين رومنسية مش نكد
بس برضه جميلة علشان من ايديك ياجميل

إظهار التوقيع
توقيع : لحظة حنين
#207

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يسلمووووووو ياقمر
في انتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : ايمان المقصبي
#208

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

منتظرينك يا قمر
إظهار التوقيع
توقيع : amira ali
#209

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

شوقتينا ريموووو بس أبداع ,,,,, تسلمي

إظهار التوقيع
توقيع : ملتقى الجنان
#210

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

فينك يا ريموووو؟؟؟؟
إظهار التوقيع
توقيع : salwa libya
#211

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

انا جيييييت

تابعوونى

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#212

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

***- ***- ***- ***-
دخلت رحاب المطبخ..حيث الخادمه تعمل وحدها بصمت
رحاب: ااساعدك؟؟؟
الخادمه: لا شكرا يا ابنتى..لا تتعبى نفسك..
رحاب: وما المتعب يا؟؟؟؟
الخادمه: ام محمد..
رحاب: تشرفت بك ام محمد..وما المتعب يا ام محمد..فانتى ترين..انا لا شغله ولا عمله..هى اشياء بسيطه انفذها للحجه وهى لا تستدعى وجود ممرضه خاصه لها..ومن ثم اكون حره من دون اعمل لدرجه انى اتملل من الجلوس هكذا دون فعل شئ..
ام محمد:انتى طيبه جدا يارحاب..وانا احببتك يا ابنتى..
رحاب: ده من طيبك يا ام محمد..شكرا لك..
انتى فقط تعملين هنا؟؟ومنذ متى؟؟
ام محمد: انا هنا منذ ان كنت شابه..قبل ان اتزوج حتى..بقيت مع الحجه اخدمها..حتى تزوجت وانجبت اولادى..عندى بنت الله يرحمها..(لمعت الدموع فى عيون ام محمد) وابنى مسافر بيدرس بالخارج على نفقه الحجه ربنا يطول بعمرها..
رحاب: انا اسفه لك اوى..هى ماتت صغيره؟؟
ام محمد :لا..ماتت من سنتين..كان عمرها 18 سنه..محدش عارف ايه سبب موتها..(وجلست تنظر لرحاب وهى شارده الدهن..وكانها تريد ان تخبرها بشئ..لكنها متردده..)
رحاب: ربنا يرحمها..عملش يا ام محمد..كلنا لها..
رجعت ام محمد لعملها دون ان ترد على رحاب..
كانت رحاب ستخرج من المطبخ لكنها تذكرت شئ ما...
رحاب: ام محمد معلش بس مالمحتيش خاتم خطوبتى هنا ولا هناك؟؟ تعبت وانا ادور عليه مش عارفه حطيته فين..
ام محمد: متتعبيش نفسك...مش حتلاقيه يابنتى..
رحاب استغربت لكلام ا م محمد..
رحاب: تقصدى ايه يا ام محمد
ام محمد ودموعها فى عيونها...: رحاب انتى لازم تسيبى البيت ده..انتى لازم تهربى منه بسرعه..
ابو محمد: ام محمد...خلصتى شغلك هنا؟؟؟
ام محمد نظرت لرحاب بحزن وخرجت من المطبخ..
ابومحمد: معلش يابنتى..هى كده من يوم ما ماتت بنتنا وهى بتخاف من كل حاجه..
(ابومحمد هو المزارع بتاع الفيلا)
رحاب: لا يا ابومحمد..انا حاسه بجد انى غلطت لما جيت هنا..وانا خايفه بجد..
ابومحمد مردش عليها..بس نظر لها بحزن وتركها وذهب..
هى تشعر انها فى خطر..والكل حاسس وعارف بالحاجه دى..بس كلهم لا يستطيعون عمل اى شئ لها..
***- **
استمرت رحاب بالعمل لمده شهر كامل على هذا الحال..كل وقتها بالفيلا دون ان ترى الشارع...او تتحدث لاى احد من الخارج..لا يزورهم احد وهم لا يخرجون ابدا...
***- ***- ***-
عادل كل يوم يذهب لمقابله الدكتور حمدى يريد ان يسأله عن رحاب..لكن الاخير يتهرب منه..مره مشغول ومره ليس هنا ومره فى اجتماع..
عادل كاد ان يجن..وهو يعرف ان الدكتور حمدى يتهرب منه ويلعب باعصابه..
***- ***- *
سلمى:دى حاجه مستحيله..رحاب لا يمكن تسافر من دون ماتتصل بينا ولا تسأل عن ماما وبابا كل الفتره دى..اكيد فيها حاجه..
عادل: طب ايه العمل؟؟؟ هى مسافره بشغل..ابلغ البوليس يعنى؟؟؟
ام سالم: ياناس انا قلقانه على بنتى..من يوم ماخرجت من هنا لا حس ولا خبر..ده شئ مش معقول..دى لماكانت هنا وتروح شغلها كل شوى تتصل تطمن على ابوها العيان او اخواتها جم ولا لسه..وبعدين انت ياعادل..ازاى مش حتتصل بيك ولا مره وحده على الاقل؟؟؟ دى حاجه غريبه..
عادل: انا عندى اقتراح..سلمى..انتى بكره تروحى للدكتور حمدى وتسأليه عن اختك..هو مبيحبنيش..يمكن عشان كده مش راضى يقابلنى..فجربى انتى يمكن قلبه يرق ويقولك حاجه عنها..
سلمى: صح كلامك ياعادل..بكره الصبح اروح مكتبه واسأله عنها..
***- ***- **
سلمى: السلام عليكم...انا هنا عاوزه اقابل الدكتور حمدى لحاجه طارئه جدا..
السكرتيره: معذره انستى..بس الدكتور حمدى اخد اجازه لمده اسبوع وسافر عند اهله..
سلمى: كويس اوى..طب ممكن تدينى عنوان اهله..او رقم تلفونه هو؟؟
السكرتيره: العنوان لا..عشان انا نفسى مش عندى..
بس رقمه اتفضلى الكرت بتاعه اهو..اطلبيه على الخاص ممكن يرد عليكى..
سلمى: شكرا لك..
السكرتيره: طيب تحبى ابلغه حاجه لما يرجع..
سلمى: انا احت رحاب اللى كانت بتشتغل معاكم هنا..
السكرتيره: ايوه ايوه..واخبارها ايه رحاب؟؟ دى كانت انسانه رائعه بجد..هى راحت فين؟؟
سلمى مستغربه: هو انتى متعرفيش؟؟ مش هى بقت دلوقتى ممرضه مامت الدكتور حمدى الخاصه..بس من يوم ماسافرت عندهم..وهى انقطعت كل اخبارها عننا..عشان كده انا هنا بسأل عنها.
السكرتيره مستغربه جدا: ايوه ايوه..انا اول مره اسمع منك الكلام ده..ربنا يطمنكم عليها..ولو جه الدكتور انا حقوله انك جيتى وسالتى عنه..
سلمى: شكرا لك اختى..سلام...
طوال الطريق وسلمى تحاول تتصل بالدكتور ومافيش فايده..
***- ***- *
عادل: يعنى مافيش فايده من مشوارك..
سلمى: لا ياعادل..والعمل؟؟؟
عادل: انا حتجنن..مش عارف ايه العمل..بجد لو مر الاسبوع ده وماعرفتش اى حاجه عنها..انا ممكن اررتكب جريمه فيه النذل ده..انا كنت عارف انه حاطط عينه عليها من الاول..وكنت خايف عليها اوى منه..اااه ياربى اعمل ايه..
سلمى: معلش ياعادل اتحمل كمان شوى لحد ما نشوف اخرتها مع الزفت ده..صدقنى لو رجع ومارضيش يقابلنى حروح للبوليس وارفع عليه قضيه..
عادل: انا خايف ياسلمى يكون عمل فيها جاجه..طب ليه ماتتصلش ولا تفتح تلفونها حتى..ليه؟؟؟ هى ساكنه بصحراء؟؟
***- ***- ***-


انتظروونى

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#213

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

خوفتني ام محمد
ربنا يستر
في انتظارك يا قمررررر

إظهار التوقيع
توقيع : salwa libya
#214

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

تسلمى يا قمر
بس بسرعه انا عايزه اعرف ايه اللى حصل لبنت ام محمد

إظهار التوقيع
توقيع : طماطم
#215

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

بس انا حسه ان ام محمد هى اللى هتساعد رحاب
احسنتى يا ريمووووو
وفى انتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : زهره التحرير
#216

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يتصفح الموضوع حالياً : 3 (3 عدلات و 0 زائرة)

إظهار التوقيع
توقيع : زهره التحرير
#217

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

منورات حبيباتى
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#218

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

لا اله الا الله!
إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#219

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

رائع ياريموووووووو
بجد سلمت يديك
وفى انتظارك بكل شوق

إظهار التوقيع
توقيع : لحظة حنين
#220

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

أكيد بنت ام محمد الدكتور هو اللي قتلها
ربنا يستر

إظهار التوقيع
توقيع : رحيق
#221

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

وانا قلبي برضو حاسس كده
إظهار التوقيع
توقيع : طماطم
#222

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

لا يا ريموووووو
مش قادرة انتظر

إظهار التوقيع
توقيع : amira ali
#223

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

وينك ريمووو ,,,, متى بتكمليها ,,,, تراك شوقتينا ,,, وخوفتينا

إظهار التوقيع
توقيع : ملتقى الجنان
#224

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

أنا بوافق رحيق اكيد حمدي ليه يد في موضوع بنت ام محمد
ربي يستر
بسرررعة ياريموووو ما تتأخريش علينا مستنينك على ناااار

إظهار التوقيع
توقيع : salwa libya
#225

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رحيق
بيفكرني بأدوار الشر بتاعة عادل أدهم في الأفلام
وياعيني على عادل وأهل رحاب زمانهم بيموتوا من القلق
تصدقي انا متخيلاه برضو عادل أدهم خصوصا كلمة ياقطه

إظهار التوقيع
توقيع : نيڨين
#226

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

بس عادل ده موقفو غريب أوي إزاي يسيب خطيبته تروح شغل لمدة سنتين وتمشي من غير ماياخد عنوان أو على الأقل يمشي وراهم لحد مايعرف رايحين فين

إظهار التوقيع
توقيع : نيڨين
#227

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

فينك يا ريمووو؟!
إظهار التوقيع
توقيع : salwa libya
#228

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

فينك يا ريموووو
إظهار التوقيع
توقيع : طماطم
#229

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

انتى فين يا ريمووووووووووو
إظهار التوقيع
توقيع : لحظة حنين
#230

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ريموووو شوقتينا وسبتينا
تعاااااالي بسرعة في انتظارك ياقمرر

إظهار التوقيع
توقيع : ايمان المقصبي
#231

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ريــــــــمــــوووووو
إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#232

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ريموووووووووووووو
إظهار التوقيع
توقيع : لحظة حنين
#233

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

هههه

معلش حبيباتى التهيت بالمسابقه ومكتبتش حاجه النهارده
لودخلت بالليل حبقى اكتب لكم التكمله

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#234

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ريموووووووووووو
هههههههههه

اوك اوك.. هههه يلا منتظرينك..!

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#235

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

مستنينك في الليل ما تتأخريش علينا
إظهار التوقيع
توقيع : salwa libya
#236

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــهرانــــــــــــــــــــــــــــه
إظهار التوقيع
توقيع : نيڨين
#237

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ريوموووو؟؟؟؟؟

إظهار التوقيع
توقيع : ملتقى الجنان
#238

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ريمووووووووووو احنا فى انتظارك مش هنام
إظهار التوقيع
توقيع : زهره التحرير
#239

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يتصفح الموضوع حالياً : 3 (2 عدلات و 1 زائرة)منصورية, ‏لحظة حنين
إظهار التوقيع
توقيع : زهره التحرير
#240

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يلا يا ريموووو حرام ده
إظهار التوقيع
توقيع : طماطم
#241

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يالهوى انتوا لسه سهرانين؟؟

ههه


اللى اوله شرط

طب استنونى كده 10 اكتب وارجع خخخخخ

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#242

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ماشى يا قمر فى انتظارك
إظهار التوقيع
توقيع : زهره التحرير
#243

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

موشى بس بسرعه
إظهار التوقيع
توقيع : طماطم
#244

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

رحاب: اهلا يادكتور..
دكتور حمدى: اشتقتيلى صح؟؟ هههه مافيش حمدالله على السلامه؟؟
رحاب: دكتور ممكن اعرف خاتم خطبتى راح فين؟؟؟
دكتور حمدى: ليه النرفزه دى بقى من اولها؟؟؟؟
انتى عاوزه تنرفزينى وبس؟؟؟ انسى ياقطه..انسى انك اتخطبتى حتى..هنا مافيش لا خطوبات ولا جوازات..
رحاب: ليه؟؟حضرتك ملكتنى؟؟؟
دكتور حمدى بغضب: هو غيابى رجع ونبت جناحاتك مره تانيه ولا ايه؟؟لو نسيتى ارجع افكرك عادى انا فاضى ومعنديش حاجه تشغلنى..
رحاب بغضب: هى بنت ام محمد الشغاله ماتت ازاى؟؟
امتقع وجه الدكتور حمدى من المفاجأه لدرجه ان رحاب خافت..
دكتور حمدى ببرود شديد:لو عاوزه تموتى زيها..اذكرى اسمها تانى على لسانك..ايه رأيك؟؟؟
خافت رحاب منه وانصرفت مسرعه الى غرفتها..كانت تريد قفل باب الغرفه عليها لكنها لم تجد المفتاح..
جلست على سريرها وهى خائفه..ماذا تفعل...ليس لديها اى دفاع..لو تجرأ وتهجم عليها الان من الذى سيخلصها منه؟؟؟ انه مجنون..اكيد هو من قتل ابنت ام محمد..والا لما تأثر بهذه الطريقه؟؟؟
ظلت جالسه طوال الليل على سريرها وهى تحتضن قدماها فى حجرها بقلق..حتى نامت وهى جالسه مكانها من شده الخوف..
رنت الساعه 3 موعد اخد دواء الحجه..فاستيقظت رحاب وهى مكسرت الجسم من تومها الخاطئ..لتتفاجئ به يقف على رأسها..فصرخت من الرعب..
دكتور حمدى: لما الصراخ؟؟
رحاب: ما الذى تفعله هنا؟؟
دكتور حمدى:الف مره قلت لك لا تسألينى هذه الاسئله السخيفه..هيا اذهبى لامى وارجعى هنا بسرعه..
بعد ان اعطت رحاب الدواء للحجه خافت ان ترجع له..فلا تعلم مايريد منها..ولا ان كان فى حالته الطبيعيه ام سكران..كانت ترتجف من الخوف..
الحجه: مابك يارحاب..هل انتى بردانه؟؟؟
رحاب كانت تفكر..هل تقول لها مايحدث معها علها تجد لها حلا..لكنها تخاف من بطش حمدى بها..
رحاب:انا...
دكتور حمدى من وراءها:انتى لسه مدتسش ماما الدواء بتاعها ولا ايه يا انسه رحاب؟؟؟
التفتت رحاب وراتءها بخوف شديد..:انا خلصت يادكتور..
الحجه: مالك يابنتى..فيكى حاجه؟؟
رحاب بهلع: لا ياحجه انا بخير..تصبحى على خير..
تركتهم وانصرفت..لكن الى اين تذهب..ليس لها ملجئ سوى غرفتها..التى لا تستطيع ان تقفلها بوجه حمدى اللعين..
دخلت غرفتها وجلست على الكرسى بجانب لسرير..هى خائفه ولا تعرف ماتفكر به..
دخل حمدى وراءها..وقفت..وابتعدت عنه حتى التصقت بالحائط..
دكتور حمدى: متخفيش يارحاب..انا مش حأزيكى..اسمعى..انا عندى معاكى اتفاق..انا حعقد معاكى صفقه تانيه..
رحاب بخوف: عاوز ايه..
دكتور حمدى: انا حعمل معاكى هدنه..مش حقرب منك..وى حأزيكى..بالمقابل انتى تادى شغلك على اكمل وجه..ولا تحاولى تهربى من البيت هنا..ولا تحاولى تقولى حاجه لماما عن وضعك..قلتى ايه؟؟
رحاب: طب خلينى اتصل باهلى..سيبنى اطمنهم عليّ
دكتور حمدى: اهلك ولا حبيبك؟؟
رحاب: اهلى..اهلى بس..ابوس ايدك عاوزه اطمن على بابا وماما..واطمن اخواتى عنى..
دكتور حمدى: ماشى..انا موافق بس لمده معينه وانا اكون معاكى..
رحاب: موافقه..
دكتور حمدى: وبعدها تنفذى اتفاقنا؟؟؟
رحاب بيأس: غصبا عنى حنفذه..هو انا عندى حل تانى؟؟ منا هنا تحت امرك وتحت رحمتك..ومقدرش اعمل حاجه غير انى اطيعك..
دكتور حمدى: حلو..وانا من ناحيتى مش حقف فى طريقك خلاص..ومش حدخل غرفتك الا باذنك..بكره الصبخ حخليكى تتصلى باهلك..وكل ما اكون هنا حخليكى تطمنيهم عنك..ها؟؟؟ ايه رأيك؟؟
رحاب: ومفتاح غرفتى هنا؟؟؟
اخرج الدكتور حمدى المفتاح من جيبه واعطاه لها: اتفضلى..تقدرى تنامى وانتى مرتاحه..
خافت رحاب منه بدل ان تفرح..فهى لا تعرف مايضمر لها فى داخله..انها لا تثق به ابدا..
دكتور حمدى: تصبحى على خير ياقطه..
تركها وخرج فاسرعت واقفلت الباب وراءه..حمدت ربها على ذلك..فالان فقط تستطيع النوم براحه..توضأت وصلت وصلت ركعتين شكر لله..
***-
تابعوونى

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#245

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

تسلمى يا ريمووو بس ابقي مش تتاخرى كده تانى
إظهار التوقيع
توقيع : طماطم
#246

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

الراجل دا خنقنى على الاخر
تسلمى ياريموووو وتسلم اناملك


إظهار التوقيع
توقيع : زهره التحرير
#247

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يتصفح الموضوع حالياً : 3 (3 عدلات و 0 زائرة)منصورية, ‏مجنون الاهلى, ‏ريموووو+
إظهار التوقيع
توقيع : زهره التحرير
#248

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

منورات حبيباتى

سامحينى يا مجنون اصلى التهيت بالطمس الصور ونسيت نفسى

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#249

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

تسلم ايديك ريمووووووووو
إظهار التوقيع
توقيع : لحظة حنين
#250

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

تسلم ايديكي يا قمرررر
مستنين التكملة بس ان شاء الله تكون خير =(

إظهار التوقيع
توقيع : salwa libya
#251

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ايه اللي بيخطط له هاللعين..

ريموو.. ارجوك متصدميناش بحاجه!
موتيه و ريحينا..

يا رب سكته قلبية..

و بعدين قولي لنا قصه بنت ام محمد.. (الامر خطير)

و الطلب الاخير.. متتأخريش علينا بكره
هههههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#252

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ده جزء صغير اوي

انا عايزة اعرف ايه اللي هيحصل لرحاب

إظهار التوقيع
توقيع : amira ali
#253

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

تسلمي ,,,, اتمنى أنك تطولي اكثر ,,,, الجزء ذا قليل جدا والأحداث شيقة
منتظراك ,,,,

إظهار التوقيع
توقيع : ملتقى الجنان
#254

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

تسلم ايدك
منتظرينك على احر من الجمر

إظهار التوقيع
توقيع : ايمان المقصبي
#255

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

إظهار التوقيع
توقيع : نيڨين
#256

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

انا جيت
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#257

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

***- *
عند الساعه 7 صباحا..بعد ان تناولت رحاب افطارها بالمطبخ مع ام محمد..نادى عليها دكتور حمدى..كان بمكتبه الذى تدخله لاول مره..كان مكتب غامض مظلم فى ديكوره القاتم والبارد برودة الجلد..ورائحه الكتب تنبعث منه مع رائحه الدخان المتصاعد من سيجاره الدكتور حمدى..
دكتور حمدى: اجلسى يارجاب..تفضلى..
اعطاها ورقه صغيره مكتوب بها رقم هاتف..عرفته انه رقم هاتف والدتها الذى اشترته لها منذ فتره طويله بمناسبه عيد الام حتى تطمأن عليهما هى ووالدها عندما تكون فى العمل او الجامعه..هى لا تحفظه لكنها تميزه..
رحاب: من أين جئت به؟؟
دكتور حمدى: كم تحبين ان تسألى يارحاب..الم نتفق على الهدنه فيما بيننا؟؟
رحاب: لا تريدنى ان استغرب وانت تحمل رقم هاتف والدتى؟؟؟
الدكتور حمدى: انا لا اعرف هل هو لوالدتك ام لوالدك..انتى سجلته باسم المنزل..لدى اخدته مفترضا انه لاحد افراد عائلتك من هاتفك..
رحاب بقهر: هل فتشت هاتفى ايضا؟؟ من اين لك الحق بذلك؟؟ اعطنى هاتفى حالا..فبه صور واشيتء لا اريد لاحد ان يراها غيرى..
دكتور حمدى بقرف: اتقصدين رسائل الحب والغزل من حبيبك عادل ياخائنه؟؟
رحاب بصوت عالى: خائنه؟؟ ومن خنت ان شاء الله؟؟؟ ومن انت حتى تحاسبنى؟؟
دكتور حمدى: يبدوا اننى سوف اتراجع بكلامى ولن تكلمى اهلك لا اليوم ولا غيره..
رحاب بقرف: اسمع ياهذا..لا تعتقد اننى بتعذيبك لى وبحبسك اياى غى هذا السجن اننى سوف اخضع لك او استسلم لرغباتك المجنونه مثلك..انت واهم..انا هنا لعمل لا اكثر ولا اقل..وغير ذلك لن تنال منى..
لا تعتقد اننى لا افهم محاولاتك وغمزاتك..لا تعتقد اننى غبيه لا افهم ماتصبوا له..تريد ان تبعدنى عن عادل..وتتقرب انت منى..لكن هذا مستحيل ماتفكر به اتسمعنى؟؟ اموت ولا تلمس انت شعره منى..
تركته وخرجت من مكتبه...
كانت بقمه الغضب..
خرجت للحديقه..بحثت لها عن ركن هادئ لا يراها به احد وجلست تفرغ مابداخلها من قهر بدموعها الساخنه..
(يعتقد انه سوف يخضعنى له..لكنه لم يعرف من رحاب..لا يعرف من انا..انا شربت المر حتى اربى اخوتى..واساعد ابى وامى..انا تحملت الذل والهوان من اجلهم..لن يأتى سافل مثله ويخاول ان يخضعنى او يكسر شوكتى..ابدا لن يستطيع...)
***- ***- ***- *
اما هو فقد انبهر تماما من رحاب وردت فعلها وكلامها له..يوما بعد يوم يحبها اكثر ويتعلق بها..ويكره ان يشاركه بها اى احد...(لن تكونى لغيرى يارحاب..اعدك)
***- ***- *
باتت رحاب تتحاشى وجوده..ولا تجلس مكان ماهو يجلس..اما تكون مع والدته..واما فى المطبخ مع ام محمد تساعدها..واما فى غرفتها تحاول ان تشغل نفسها بكتاب او اى شئ اخر..
***- ***- ***- *
رحاب: ام محمد...انا عاوزه منك طلب..ياريتك تنفذيه..
ام محمد:انتى تأمرى ياغاليه..عاوزه ايه منى..
رحاب: اهلى مشغول بالهم عليا لانى من يوم ماخرجت من عندهم ولا اتصلت بيهم ولا كلمتهم..وبابا عيان وامى ست كبيره..عاوزهاطمنهم عليا..ممكن؟؟
ام محمد بخوف: بس ازاى يابنتى؟؟
رحاب:ابومحمد..لو خرج من هنا ميقدرش يطلبهم بالتلفون يطمنهم عنى؟؟؟
ام محمد بقلق: معرفش يابنتى..انا ححاول معاه واشوف..هاتى النمره..
***- ***- ***- **
ابومحمد: هل جننتى يا ام محمد؟؟ انتى عاوزه الدكتور يقطع عيشنا انا وانتى من هنا؟؟ وابننا اللى بيدرس بره؟؟ نسيتى ولا ايه؟؟
ام محمد: حرام ياراجل..انت اب وعارف يعنى ايه ضنى..والمسكينه مش عاوزه حاجه غير تكنهم عليها بس..وان كان على الدكتور..متجيبش سيره لا بمكانها ولا باى حاجه غير انها بخير وبتسلم عليهم وحتبقى تتصل بيهم اول ماتقدر عشان هى مشغوله فى شغلها اوى..
الدكتور حمدى:اعمل اللى قالت لك عليه ام محمد يا عمى ابومحمد..من غير ماتذكر اى اسم ولا اى حاجه تانيه..
ارتبك الاثنان..لقد سمعهما وهما يتحدثان..لقد كان فى شرفه المنزل وسمعهما..
ابومحمد: حاضر يادكتور..امرك..
الدكتور حمدى: وانتى يا ام محمج..بلاش رحاب تعرف انى سمعتكم ماشى؟؟
ام محمد بخوف: حاضر يادكتور..انت تأمر..
***- ***- *
رحاب:فعلا وافق؟؟ شكرا شكرا لكما يا خالتى ام محمد..لا تعرفين مدى سعادتى بذلك..
ام محمد: يا بنتى انتى تستاهلى كل خير وربنا يقدرنى على خدمتك..
***- ***- **
انتظروونى

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#258

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يسلمووووووو يا ريمووووووو
احسنتى

إظهار التوقيع
توقيع : زهره التحرير
#259

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

مشكوووووووووورة
في انتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : salwa libya
#260

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

تسلم ايدك يا ريمووو
إظهار التوقيع
توقيع : طماطم
#261

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

صايرة بخيلة ريموو
رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

إظهار التوقيع
توقيع : نيڨين
#262

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

تسلم ايدك ياقمر
في انتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : ايمان المقصبي
#263

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ههه

عقلى وقف

مش عارفه ازيد

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#264

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

في انتظارك,,,,,,,,,,,
إظهار التوقيع
توقيع : ملتقى الجنان
#265

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ريمووو ما تتأخريش علينا
وكوني كريمة شوية .. نحنا بنستاهل =))

إظهار التوقيع
توقيع : salwa libya
#266

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

متتأخريش علينا ياريموووو منتظرينك

إظهار التوقيع
توقيع : رحيق
#267

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يا ريمووو اكتبى بسرعه يلا
إظهار التوقيع
توقيع : طماطم
#268

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

رااائعة
إظهار التوقيع
توقيع : اوزاريس
#269

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

بجد انت دايما رائعة ياريموووووووووو
واحنا فى انتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : لحظة حنين
#270

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

في انتظارك
إظهار التوقيع
توقيع : amira ali
#271

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ريموووو انتي فين؟؟؟؟
إظهار التوقيع
توقيع : salwa libya
#272

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

انا جيت


النت منه لله هو السبب بعدنى عنكم تانى

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#273

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

***- ***- **
خرج ابومحمد واتصل باهل رحاب
ام رحاب: الو السلام عليكم
ابومحمد: عليكم السلام ازيك ياحجه؟؟
ام رحاب: اهلا بيك ياخويا مين معايا عفوا؟؟
ابومحمد: معلش يا اختى انتى متعرفنيش..بس انا متصل بيكم من طرف بنتكم رحاب..هى طلبت منى اتصل بيكم اطمنكم عليها...
ام رحاب: رحاب؟؟؟ ياحبيبتى يابنتى..هى فين؟؟؟ وليه مش بتتصل بينا بنفسها؟؟؟ وليه تلفونها مقفول؟؟؟
ابومحمد احتار يقولهم ايه؟؟: هى كويسه اوى وسعيده جدا فى العزبه منكان شغلها..بس هناك مفيش تلفون عشان كده مقدرتش تتصل بيكم طوال الفتره دى..والست اللى بتشتغل عندها ست تعبانه اوى ومتقدرش تسيبها وتخرج عنها..فهمتى يا اختى؟؟؟
ام رحاب وهى تبكى: ربنا يطمنك يا اخويا وكتر خيرك..متعرفش انت مطنتنا عنها قد ايه...دحنا كنا قلقانين اوى عليها..قولها تفتح تلفونها على الاقل..
ابومحمد وهو مطر يكذب اكتر: تلفونها وهى جايه من البلد عندكم اتسرق بالطريق..عشان كده مقدرتش تتصل بيكم بس هى بخير اوى وسعيده اوى فى العزبه عندنا..
ام رحاب: طيب يا اخويا ممكن تدينى عنوان العزبه عندكم؟؟ عشان لو حبينا نيجى نزورها او حاجه
ابومحمد خاف من ردة فعل الدكتور معاه لو قال لها حاجه اكتر من كده..
ابومحمد: الو..الو... انتى معايا؟؟؟ الصوت بيقطع..الو؟؟؟
وفصل الخط
***- ***- ***-
ام رحاب: الو؟؟ الو ياخويا..فصل الخط..
سلمى: بتكلمى مين ياماما؟؟
ام رحاب: ده واحد من طرف رحاب ياسلمى..رحاب بعتاه يتصل ويطمنا عليها..
سلمى بفرح: بجد ياماما؟؟؟ازيها وعامله ايه وهى فين؟؟وليه مش بتتصل بينا؟؟؟
قالت لها امها كل ماجرى من حوار بينها وبين من اتصل بها..
سلمى: يعنى ملحقتيش تاخدى منه العنوان..
ياخساره..
ام رحاب: يمكن يتصل بينا تانى..اهم حاجه انها بخير..اتصلى بعادل وطمنيه عنها..
***- ***-
ابومحمد:امك بتسلم عليكى اوى يابنتى..
رحاب: بجد كلمتها..(لمعت الدموع بعيون رحاب شوقا)
ازيها عامله ايه هى وبابا؟؟
ابومحمد اتلخبط معرفش يقولها ايه..
ابومحمد: هم كويسين اوى..وبيسلموا عليكى.. عن اذنك عندى شغل كتير اوى..
كانت رحاب بشوق لاخبار اهلها لكنها لا تريد ان تزعج ابومحمد اكتر من ذلك..
ام محمد: اطمنتى يا بنتى؟؟
رحاب ودموعها تنزل: لا يا ام محمد..مش قبل ما اسمع صوتهم بنفسى..بس اعمل ايه..ربنا كريم..
***- ***- ***- *
فى المساء عند العشاء..
جلست رحاب بجانب الحجه ..وجلس دكتور حمدى مواجها لها..
دكتور حمدى: انا نازل بكره البلد ياماما..تأمرى باى حاجه..وكانت عيونه على رحاب..يريد ان يرى ردة فعلها..
نظرت له رحاب مباشره..كم تتوق للذهاب معه..لكنها تعرف انه شئ ليس من الممكن..فلم تتكلم ورجعت تنظر لصحنها..
الحجه: لا يا ابنى..سلامتك..تروح وترجع بالسلامه..
رحاب فى خاطرها..لما لا استغل الهدوء ووجود الحجه هنا ..
رحاب بثبات وقوه: دكتور حمدى ممكن ترجع لى مبايلى لو سمحت..انا محتاجاه اوى..اتصورى يا حجه انى ماتصلتش...
دكتور حمدى بعنف: رحااااااب.!!!
رحاب بخوف وهلع سكتت..
دكتور حمدى:اعتقد اننا اتكلمنا بالموضوع ده قبل كده وانتى وافقتى على شروطى..مافيش مبايل فى البيت هنا..
رحاب: لا..متفقناش على كده..المبايل ده بتاعى وهو حق من حقوقى..انت مش من حقك تاخد اشيائى ولا تنمعنى استعملها..انا هنا بشتغل عندك مش عبده ليك..صح ولا لا ياحجه..
الحجه: اسكتوا يا اولاد..احنا هنا بناكل..مش وقت النقاش ده..
رحاب شعرت بالهزيمه..فالحجه لم تقف فى صفها..
نظر لها دكتور حمدى بابتسامه انتصار:معاكى حق ياماما..
الحجه: ومع ذلك ياحمدى..بعد الاكل حترجع لها مبايلها..ماشى...
دكتور حمدى: بس ياماما..
الحجه: ماشى؟؟؟
دكتور حمدى بقهر: ماشى ياماما..ماشى
رحاب هنا رفعت شوكتها وبدأت تكمل اكلها بابتسامه انتصار وتلذذ فى الاكل..
اما حمدى فكان ياكل نفسه من الداخل قهراا....
فجأه لمعت عيناه خبثا وهو ينظر لرحاب..
دكتور حمدى: بجد معاكى حق يا رحاب..مش عارف انا اتصرفت معاكى كده ليه..بعد الاكل حسلمك مبايلك..ولا يهمك..
شعرت رحاب بخبث مبطن فى كلامه..احست انه يدبر لها مقلب..لينتقم منها بسبب اقحامها امه فى هذا الموضوع..وزجه امام الامر الواقع..
***- **
بعد الاكل انصرف حمدى الى مكتبه|..ورحاب تنتظر وتنتظر عله يجئ بهاتفها لكنه لم يظهر..اخدت الحجه الى غرفتها وبعد ان نامت..رجعت للصالون..لم تجد حمدى هناك..فلملمت شجاعتها وذهبت الى مكتبه تطلب هاتفها..
دقت الباب..فسمح لها بالدخول..
رحاب: عفوا لكننى جئت من أجل..
دكتور حمدى مقاطعا: هذا؟؟؟؟ وهو يشير الى كوب الماء على طرف..نظرت رحاب للكوب وتفاجأة به..لمعت عيناها بالدموع..كم هو حقير..لقد وضع هاتفها فى كوب الماء انتقاما منها..
نظرت رحاب له وفى عينيها كره شديد له..
لم يتأثر ولم يهتم..
دكتور حمدى: اه نسيت..تفضلى..هذا ثمن الهاتف..انا انسان عادل..لا احب ان اظلم احدا..حتى اننى اضفت له ثمن الشريحه وعليه بعض الزياده..
اخدت رحاب منه المال..ورمت به مره اخرى فى وجهه
رحاب: كم انت سافل وحقير وبائس..كم انت انسان حقود وتريد ان تشترى الحب لنفسك بمالك الوسخ..لكن هيهات ان اخضع لك..ستعرف مع الايام من هى رحاب..ستعرف من انا يا دكتور..
تركته وانصرفت الى غرفتها باكيه حالها وماوصلت له حياتها
ان يتحكم بها نذل كهذا شئ مستحيل ان ترتضيه..
الدكتور حمدى فى عقله(سنرى يارحاب..من يخضع للاخر..قلبى ام قلبك..)
***- ***- ***-
***- ***- **

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#274

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ياااااااه
بسرعة يا ريمووو فرحينا والا اعطينا العنوان واحنا نتصرف ههههههـ
سلمت يداك مبدعة كالعادة
في انتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : salwa libya
#275

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

عطيني العنوان بس.. و تشوفي حعمل فيه ايه.!.



حتعرفو مين هي المتألقه>_<

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#276

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

انا جايه معاكم علشان انا خلاص اتخنقت منه الراجل ده
ههههه
تسلمى يا ريموووو

إظهار التوقيع
توقيع : طماطم
#277

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

هههههههههههه منورات حبيباتى
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#278

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يااااي قد ايش يقهر الزفت حمدي هذا
حرقلي دمي
في انتظارك ياقمر لاتتاخري علينا

إظهار التوقيع
توقيع : ايمان المقصبي
#279

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ريموووووووووو عاوزين نعرف الباقى
إظهار التوقيع
توقيع : لحظة حنين
#280

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

حاضر ان شاء الله حكمل العصر
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#281

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يلا بسرعه فين العصر..
انا مجهزة سكاكين للعضوات كلهم..

اليوم الثورة على حمدي..

يا بنات مفيش سلم مع الماكر ده!
ابدا..
لا ترحموووه!

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#282

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ههههههههههههههه
إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#283

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

مشكروه ريموووو وبانتظارك ,,,,,,,,,,,
إظهار التوقيع
توقيع : ملتقى الجنان
#284

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

انا مع المتألقه
دا انت هتموووووووت انهارده ياحمدى
ههههههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : ضوء النهار
#285

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ماتتاخريش علينا ياريموووووووو
إظهار التوقيع
توقيع : ضوء النهار
#286

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ريييييييموووووووو العصر امتى!؟؟هههههههههه
إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#287

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يللا الموضوع سخن اوي
إظهار التوقيع
توقيع : amira ali
#288

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ايه يا ريمووو العصر خلص من بدري ودخلنا فى المغرب
إظهار التوقيع
توقيع : طماطم
#289

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

اهئ اهئ اهئ ريموو بتهرب منا!
إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#290

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ههههه

انا جيت

كان زوجى محتل الجهاز

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#291

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

***- ***- **
فى اليوم الاخر رحل الدكتور حمدى الى البلد تاركا رحاب مقهوره من تصرفه الارعن معها..لقد عاقبها عقاب شديد لانها اقتحمت امه فى شؤنه..رغم انها شؤنها هى مثلما هى شؤنه..
لكنها لم تستسلم ولن تستسلم له..
بل سوف تحاربه لابعد الحدود وتنتصر عليه وثبت للعالم اجمع جنونه ومرضه النفسى..
***- ***-
ماكاد الدكتور حمدى يصل للعياده صباحا حتى اقتحم عادل مكتبه بعنف..
دكتور حمدى: ماهذا؟؟ الا تعرف الاستئذان يا دكتور عادل؟؟ كيف تدخل مكتبى عنوه هكذا؟؟
عادل: لا يهمنى شئ..ولن اخرج من مكتبك حتى اعرف اين هى خطيبتى..لقد مر شهران وانت تراوغ وتتهرب منى..وهى لا تتصل ولا اعرف اخبارها ابدا..اريد ان اعرف حالا اين هى رحاب؟؟
دكتور حمدى..: اسمع يا دكتور..انا ليس لدى وقت لغرامياتك..اما عن الانسه رحاب..فهى فى رحله عمل كما تعلم..ولن تعود قبل سنتين..وانت تعرف ذلك..
كما انها سعيده جدا حيث هى..ولا تريد الرجوع للهم ووجع الدماغ..حتى انها لا تسأل عن اى احد هنا والا لما لا تفتح مبايلها وتتصل بكم..حتى انها طلبت منى ان اشترى لها شريحه جديده ..تقول انها اتلفت الاخرى..لا اعرف لما..ههه تصرفاتها غريبه هذه الايام اليس كذلك..
عادل: لا تتكلم عن خطيبتى كأنها مقربه منك..اتسمع؟؟
الدكتور حمدى بسرور: ههههههه هى فعلا مقربه منى..انا كنت أأجل ذلك..لكن يبدوا اننى مضطر لاعطائك هذا..هى اعطته لى منذ زمن لاسلمه لك..لكننى كنت أرأف لحالك..
خد
اخرج خاتم خطبة رحاب ووضعه على الطاوله امام عادل..الذى تفاجئ به..
عادل: ماهذا؟؟
دكتور حمدى يصطنع الحزن: هى تقطع صلتها بك..وتريد الانفصال..تقول انها وجدت الحب الحقيقى اخيرا..وماكان بينكما مجرد وهم..وهى الان سعيده ولا تفكر بالرجوع حتى..
عادل: لالا كذب..انت تكذب..انت كاذب ومريض..أين هى رحاب؟؟ ما الذى فعلته بها..تكلم يامجرم..
دكتور حمدى بغضب: اصمت..انت فى مكتبى ياهذا..انسيت نفسك؟؟؟
اتصل على الامن فجاءوا حالا..
اخرجوا الدكتور عادل من العياده حالا..ولا اريد ان اراه بعد اليوم هنا..اتسمعون؟؟؟
وقرار فصلك سوف يصلك منزلك لا تخاف ومعه مستحقاتك..لكن هنا..لن تدخل بعد اليوم..اخرج هيا..
عادل: لن اخرج من هنا قبل ان اعرف اين رحاب..لن اذهب الى اى مكان اتسمعنى..
لكن رجال الامن سحبوه رغما عنه واخرجوه خارج المستشفى..
رجل الامن: انا اسف يادكتور لكنها الاوامر..يجب ان تغادر المكان حالا..والا سوف نطلب الشرطه لك..وانت دكتور وهذا سيضر ملفك..
عادل: لالا..اطلب الشرطه..انا اريد الشرطه..
انا اريدها لتوصلنى بخطيبتى التى اختطفها هذا المجنون..
اخد عادل نفسه واتجه الى قسم الشرطه..وهناك رفع محضر ضد الدكتور حمدى..يتهمه فيها باختطاف خطيبته..وحبسها فى منزله..فى بلدا بعيد..
حالا تم طلب حضور الدكتور حمدى للقسم..الذى انكر كل شئ..واخرج لهم عقد عمل رحاب لديه..لمده سنتين..وانها تسكن فى منزل والدته..دون اى قيد او شرط..وطلب من الضابط ان يعاين منزل والدته بنفسه..
اخد الضابط العنوان من الدكتور حمدى..واتصل على قسم الشرطه بالبلد الذى فيه بيت والدة الدكتور حمدى..واعطاهم العنوان للذهاب والبحث والمعاينه..
***- ***- ***-
فى منزل الدكتور حمدى
الضابط: هل انتى رحاب؟؟
رحاب: نعم انا يا حضرت الضابط..هل هناك شئ؟؟
أين بطاقتك؟؟
اعطتها رحاب له..
بعد ان تأكد منها:هل انتى هنا بارادتك ام انك هنا محبوسه رغما عنك..؟؟
رحاب: محبوسه؟؟ كيف ذلك؟؟ انا اعمل هنا..لدى الحجه ممرضه
الضابط: ولما لم تتصلى باهلك منذ محيئك هنا؟؟؟
رحاب:الكتور حمدى السبب
اقصد انى قد طلبت منه احضار رقم هاتف عائلتى لى ..لاننى قد فقدت هاتفى النقال وبه كل ارقام اهلى..لقد سرق منى بالمحطه..وقد وعدنى ان يجئ لى بالارقام لكنه مشغول ويظل ينسى..
الضابط: اها..حسنا حسنا..والان هل لديكى اى شكوى او اى طلب..
كانت رحاب تتوق لطلب اخدها من هنا معه..ان يخرجها خارج هذا الجدران..لكنها لا تستطيع
رحاب: لا شكرا لك..انا سعيده هنا..والكل يحبنى..
الضابط: حسنا..شكرا لك..
وانصرفوا..واغلقت الابواب وراءهم مره اخرى بالاقفال والحديد..
ام محمد بشك: ما الذى يحدث يا ابنتى..
رحاب ارتمت بحضن ام محمد واخدت بالبكاء المرير..بكت بصوت عالى ومفجع..
ام محمد شعرت بمعاناتها..فاخدت تهدئها ..
***- ***- **
الضابط بمركز الشرطه: حسنا حسنا ..شكرا لك ياحضرت الضابط..

انا اسف لك يادكتور حمدى..كل شئ سليم..تستطيع الذهاب...
عادل: كيف؟؟كيف يذهب؟؟ وزوجتى؟؟
الدكتور حمدى: لم تعد زوجتك..الم ترمى لك بخاتم الخطوبه..هل تريد ان تعذبها اكثر ما مافعلت..الا يكفى انها تسكت عن ضربك اياها واهانتك لها..ولانها الان فى مأمن منك تريد ان ترجعها لك بالشرطه حتى تمارس عليها انواع العذاب وتأخد منها مرتبها مره اخرى؟؟ هل ستسمح بذلك يا حضرت الضابط؟؟؟
الضابط بعنف: ماذا؟؟ اكنت تضربها وتعذبها..
عادل: انه يكذب..انا احبها..وهى تحبنى..لكنه هو من يريد ان يفرقنا..انه يحبها ويريدها له وحده..وانا لن اترك زوجتى من اجله..
الضابط:يبدوا انك تريد التأذيب..لا يكفى بلاغك الكاذب بالخطف..بل تريد ايضا ان ترجعها حتى تسرق اموالها وتضربها..ضعوه بالسجن..لارى مانفعل معه..انا اسف لك يا دكتور حمدى..انت دكتور كبير ومشهور واكبر من هذه الامور سامحنا..ونعدك انه لن يقترب منك مره اخرى..
عادل:لا تصدق..انه يكذب..انه كاذب..هو من يحتجزها لا تصدقه..
تم زج عادل بالزنزانه..وخرج الجلاد الدكتور حمدى من القسم منتصرا..

**

انتظرونى

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#292

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

حراااام
ريموووو مستنينك على نار ارجووووكي ما تتأخريش علينا

إظهار التوقيع
توقيع : salwa libya
#293

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

حرااااااااام يا ريمووو كده لالالالالالالا
حرام عليكي..
غيري المسار.. حنزعل اوي..

ليه رحاب تعمل كده
انجنت..
ضابط و مصارحتهش ليه؟
مجنووووووووونه

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#294

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

والله حراااااااام
يسلموووووو يا ريموووووو
فى انتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : زهره التحرير
#295

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

منوورات حبيباتى
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#296

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

في انتظارك يا قمري
إظهار التوقيع
توقيع : نوارا
#297

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يا هلا يا هلا بالقمر المنور في سماء عدلات
إظهار التوقيع
توقيع : نوارا
#298

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

هلا بك حبيبتى منوره الدنيا كلها
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#299

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

بجد ياريموووو ليه كدة
حرام العذاب اللى هى فيه

إظهار التوقيع
توقيع : لحظة حنين
#300

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

مفيش حد مرتاح
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#301

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

تسلمى يا ريمووو بس بلاش تعزبى رحاب كده حرام
إظهار التوقيع
توقيع : طماطم
#302

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

تسلم ايدك
في انتظارك باخبار حلوة

إظهار التوقيع
توقيع : ايمان المقصبي
#303

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

تسلمي ياريمووو عايزين انتقام عادل من الدكتور زفت ده
إظهار التوقيع
توقيع : رحيق
#304

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

منتظراك
إظهار التوقيع
توقيع : ملتقى الجنان
#305

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

مستنينك يا قمررررر
إظهار التوقيع
توقيع : salwa libya
#306

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

انا جييت


يلا نكمل

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#307

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

***- ***- **
اما رحاب فكانت تنتظر على اعصابها فى المنزل هناك..تريد ان تعرف النتيجه...
كانت بالمكتب تنتظر اتصال الدكتور بفارغ الصبر..
رن الهاتف فاسرعت بالتقاط السماعه وام محمد معها..
رحاب: نعم؟؟؟؟
الدكتور حمدى: اووو تنتظريننى بفارغ الصبر..ممتاز..
رحاب بنفاذ صبر: ماحدث؟؟؟ أين عادل؟؟
الدكتور حمدى: ههههه نال عقابه..حتى يعرف انه ليس انا من يلعب معى..
رحاب بقهر: ماذا؟؟ الم تعدنى ان تطلق سراحه ان انا لم اخبر الضابط باى شئ؟؟؟ كيف تفعل به هكذا؟؟
الدكتور حمدى: هس..اسكتى يالعينه.. اتدافعين عنه امامى؟؟ اتريدين ان اجعله لا يخرج من القسم ابدا؟؟
لا تنسى انه دكتور ولم يعد امامه الكثير للتخرج..اما ان تنفذى كلامى بالحرف الواحد واما ان ادمر مستقبله الطبى بغمضه عين..اختارى ماتريدين..
رحاب: عليك اللعنه..عليك اللعنه..اتعتقد بفعلتك هذه انك انتصرت..او انك ربحت..ابدا..لن اتخلى عن حبيبى ولن ابتعد عنه..سواء احبستنى ام حبسته..لن اكون لك يا دكتور..
واغلقت الهاتف بوجهه..
ام محمد: ياحبيبتى لا تتحديه..انه قادر على ان يهلكك..
رحاب وهى تبكى: اولم يهلكنى بعد ياخاله؟؟ لم يبقى لى شئ..لقد فرقنى عن حبيبى..وحبسنى هنا..حتى اهلى لا اعرف عنهم شئ..ولا هم يعرفون عنى شئ..اااه ياعادل ماحالك الان..ماذا افعل ياربى..انا ضعيفه ووحيده..لا اعرف ما افعل مع هذا الانسان المتكبر الطاغيه..
ام محمد: لا ياحبيبتى لا تقولى ذلك..لستى وحيده ياعمرى..اين ذهبت انا؟؟؟ انا لن اتركك تتدمرين كما تدمرت ابنتى الحبيبه وماتت..
رحاب وهى تمسح دموعها..:
خالتى الن تقولى لى ماذا حدث مع ابنتك؟؟
ام محمد: اااه يارحاب..لقد كانت زينب بجمالك ودلالك ورقتك وأدبك..لكنها راحت منى فى غمضه عين..راحت ولن ترجع..اااه يا ابنتى الحبيبه..
تعالى يا ابنتى نذهب للمطبخ..لا احب ان ابقى هنا..
***- ***- **
اخدتها رحاب للمطبخ..جلستا هناك على طاولت المطبخ تتحدثان..
كانت ام محمد تتذكر الاحداث كانها شريط يجرى امام عينيها..تتحدث وهى تنظر للامام ولا تعى ماحولها..
ام محمد:كانت ابنتى زينب جميله جدا..وناجحه فى مدرستها..درست الى ان اخدت الثانويه العامه فى البلد المجاور لنا..كان الدكتور كريم معنا..فخصص لها سياره تاخدها كل يوم للمدرسه وترجعها..
وكان هو احيانا يرجعها من مدرستها عندما يكون هنا..
فى الاول لم نهتم للامر..لانه اكبر منها كثيرا..فاعتقدت انه يشفق عليها فقط..ويساعدها من اجل خاطرنا..لكن االنزهات معها زادت..وصار ياخدها لكل مكان..ويشترى لها ماتحب وتريد..انا كنت اخاف عليها وانصحها دائما بالحذر منه..لكنها لم تستمع لى بل كانت تقول لى انتى لا تحبين الخير لى..زاد تعلقها به..اصبح يغريها بالمال..فصارت لا تفارقه..وتريد ان تكون معه كل الاوقات..وللاسف..هو كان يستغلها..وهى لا تفهم شئ..يغريها بالمال..وكل ماتحب وتريد..وبالمقابل استغل طيبتها وسذاجتها الى ان حملت منه..من دون علمنا..وكانت الطامه الكبرى..
عندما علم بحملها بما انه دكتور..علم بذلك قبلنا..فقرر ان ينزل الطفل..لكنها خافت ورفضت..فحاول ذلك غصبا عنها ..فاجبرها على ان تاخد دواءا لانزال الطفل..هى لم تخبرنى بشئ..لكن عندما بدأ الدم بالنزول منها خافت وبكت ولجأت لى..اخبرتنى بكل شئ..كانت تنازع..فقد فقدت الكثير من الدم قبل ان تخبرنى..فلم استطع فعل شئ لها..وفى طريقنا بها للمشفى..ماتت بين يدى..ماتت على حضنى..ماتت وهى تحتضننى وتبكى..فقدتها بسببه..بسبب انانيته..بسبب حبه لنفسه فقط..ماتت ابنتى يارحاب..ماتت حبيبتى..ماتت بين يدى وانا عاجزه من فعل اى شئ لها..
***- ***- *
كانت رحاب تبكى مع ام محمد لمصابها بابنتها ..
قامت رحاب واحتضنت ام محمد..احتضنتها بصدق وحب..وبكت لبكائها..
ام محمد: والان انتى ابنتى الاخرى يارحاب...ولن اسمح لهذا الطاغيه ان يستغلك كما فعل مع ابنتى..لن اسمح لك..لم ادعه يقتلك ويسرق براءتك..ويفرقك عن حبيبك..
اعدك يا ابنتى..اعدك..
رحاب بحب وفرح: شكرا يا امى..شكرا لك..
ام محمد بفرح: ماذا قلتى يا ابنتى؟؟ عيديها ارجوكى..لم اسمعها منذ ومن..
رحاب بحب: امى..نعم انتى بمثل حنان وطيبه امى..ودائما تذكريننى بها..امى
***- ***- ***- **
ارتاحت رحاب قليلا بعد ان وعدتها ام محمد بمساعدتها وحمايتها من نذاله الدكتور حمدى..
لكنها قلقه على عادل..وعلى مستقبله.. لا تعرف ماتفعل وهى هنا محبوسه وليس لديها حتى وسيله اتصال..
***- ***- ***-
اما عادل..فقد افرج عنه باليوم الاخر..بعد ان وقع على تعهد بعدم التعرض للدكتور حمدى او الاساءة له..
لكن عادل كان محتقنا جدا على الدكتور حمدى ويود لو انه يقتله..لقد بات يعرف نواياه الحقيره..هو يريد ان يفرقه عن رحاب حتى يختلى له الجو معها..لكنه يحلم..فعادل يحبها كثيرا ولن يتخلى عنها من اجل انسان حقير مثله..حتى لو هى طلبت..هل هى فعلا تريد الطلاق منه.؟؟ ان تتركه؟؟ لالا لا يعتقد ذلك..فهى تحبه كثيرا..لكن فقط لو يعرف لما هى لا تتصل به..او ترسل له حتى رساله او اى شئ..طيب لما انكرت امام الضابط انها مخطوفه او محبوسه؟؟ هل النذل هددها؟؟؟يا الله ساعدنى..انا لا استطيع التفكير بشئ..
***- ***- ***- **
ذهب لبيت رحاب..واخبرهم بماحدث معه كليا..
سالم: كل هذا حدث ونحن لا تعلم بشئ؟؟ انه وغد هذا الدكتور..ساذهب له واقتله..لن اسكت عنه..
او سالم: سالم..ماهذا الكلام يا ابنى؟؟ هل انا ناقص خوف وهلع..الا يكفى اختك المختفيه؟؟ اتريد ان تعذبنى انت الاخر؟؟؟
سالم: اسف يا ابى..لكننى محتار جدا من هذا الانسان..كيف يفعل ذلك باختى وخطيبها..هل الناس عبيدا لديه؟؟؟
وهل الحب شئ يغصب عليه او ياخد بالقوه؟؟
سلمى:انا اقول ان نلاعبه كما يفعل معنا..
عادل: ما الذى تقصدينه ياسلمى؟؟
سلمى:امم ليس الان..دعنى افكر قليلا..
فهم عادل انها لا تريد ان تتحدث امام والديها حتى لا يعارضان او يقلقان عليها او يمنعانها..
***- ***-
ام سالم: ياحبيبتى يا ابنتى..لم تفرحى ابدا فى حياتك..ولم ترى يوم سعيد ولا راحه..حتى يوم اتخطبتى هناك من يستخسر فيكى السعاده..
عادل: متقلقيش يا خالتى..مش حسيبها له ابدا..مش حسيبها الا لما هى بنفستها تقولى سيبنى انا مش عاوزاك..
***- *
عادل: انا لازم امشى..اروح اطمن ماما عليا اكيد هى قلقانه زيكم..
سلمى: طب خدنى بطريقك..انا عاوزه اروح الشغل..
(سلمى اشتغلت مكان رحاب بالمحل..حتى تساعد نفسها فى مصاريف الدراسه)
بعد ان خرجا عادل وسلمى..بكى ابو سالم بكاء مرير على ابنته وحالها..ولانه دائما يشعر انه سبب معانات ابنته وحاجته الدائمه بسبب عجزه ومرضه..
كان يبكى ويؤنب نفسه وام سالم تحاول ان تهدئه لكن دون فائده..الى ان سقط مغشى عليه..
فاسرع سالم يطلب الدكتور عادل ثانيتا..
***- ***-
اماعادل وسلمى فى الطريق..
سلمى: اسمعنى..انت لازم تساعدنى فى الكلام ده..انا لازم امثل عليه الاعجاب والحب..عشان اخلص رحاب منه..واخليه يتركها فى حالها..وبعدين انا اسيبه وابعد عنه..بعد ما اشوف اننا كلنا بخير ..
عادل: لالا ياسلمى..من بعد رحاب..انا حاميكم واخوكم الكبير..مش عشان هى مش هنا اخليكم تضيعوا قدام عيونى..انا شفت تضحياتها عشانكم ومش حسمح لحد منكم يضيع وانا اتفرج..الدكتور حمدى ده ذئب وانتى مش قده..
سلمى بس ياعادل اسمعنى..
رن مبايل عادل..: ايه؟؟؟ انا جاى حالا..
تعالى..ابوكى اغمى عليه..ربنا يستر..حالته مش مستحمله..
سلمى: بابا؟؟ ياحبيبى يابابا..
***- ***- ***- ***-
رحاب كانت تساعد ام محمد فى تنظيم طاوله الطعام..كانت تصف الاطباق الكبيره على الطاوله..فجأه شعرت بسكين تنغز فى قلبها..فسقط الصحن من يدها من شده الالم والخوف..كانت ترتجف وعيونها تلمع بالدموع من الالم..
ام محمد: سلامتك حبيبتى مالك؟؟ معلش خد الشر وراح..
رحاب: اهلى..ماما..بابا..اخواتى..عادل..اكيد حد فيهم جرى له حاجه..انا حاسه كده..
ام محمد تهديها: لالا يابنتى..متقوليش كده..تلاقيكى بس تعبتى من التفكير ولا حاجه..
رحاب ودموعها تنزل: لالا انا حاسه انه فيه شئ..شئ كبير اوى..اااه يا ام محمد..عاوزه اطمن على اهلى..
***- ***- ***- **





انتظروونى

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#308

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

جميييييل جمييييل
والله دمعت عيونى
بانتظارك حبيبتى

إظهار التوقيع
توقيع : ضوء النهار
#309

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

منوره حبيبتى
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#310

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

بجد ياريموووووووو مقطع مؤثر جدا
ربنا ياخد حمدى ده ونرتاح بقى

إظهار التوقيع
توقيع : لحظة حنين
#311

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ههه اللهم امين
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#312

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

هذا المسلسل ممنوع لضعاف القلوب ومرضى الضغط العالي
وقريباً حيجيبلي شلل عيال

إظهار التوقيع
توقيع : نيڨين
#313

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

هههه سلامتك يانفين ليه كده بس ده حتى دكتور حمدى حبوب ودمه خفيف

هههههههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#314

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ايه ده يا ريموو.. و الله زعلت..

الحلقه القادمه ابو سالم مات.!.!! و بعد؟؟
انا عاوزة بس اشوف اللعين حمدي يموت بدل هالاسره الضعيفه.. حرام كده!
اهئ اهئ اهئ اهئ ....

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#315

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

هههههههههه
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#316

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

روعه يا ريمووو بسرعه بقي علشان تطمنينى على اهل رحاب و تفرحينى بموت الدكتاتور حمدى
إظهار التوقيع
توقيع : طماطم
#317

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

تحفه ياريموووووو يامبدعه ماتتاخريش علينا
إظهار التوقيع
توقيع : طافى
#318

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

مستنين يا قمر متتاخريش علينا تسلمى

#319

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

مبددددددددعة كالعاااااادة
تسلم ايديكي وما تتأخريش علينا الحلقة الجاية اكيد مهمة وفيها احداث كثيرة

إظهار التوقيع
توقيع : salwa libya
#320

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ايه ده ياريموووووووووو
انتى فين عاوزين الباقى

إظهار التوقيع
توقيع : لحظة حنين
#321

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

تسلم ايديكي وما تتأخريش علينا
إظهار التوقيع
توقيع : bassouma
#322

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

مستنياكي يا ريمووووووو علي احر من الجمر
إظهار التوقيع
توقيع : amira ali
#323

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريموووو
هههه سلامتك يانفين ليه كده بس ده حتى دكتور حمدى حبوب ودمه خفيف

هههههههههههه
حبوب ودمه خفيف أكييييييييييد , دا حتى يشبه فتى أحلامي

إظهار التوقيع
توقيع : نيڨين
#324

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

رييييييييموووووو
إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#325

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

انتي فين يا ريموووو؟؟؟؟
إظهار التوقيع
توقيع : salwa libya
#326

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ريمووووووووووووو
ريموووووووووووو
ريموووووووووووو

إظهار التوقيع
توقيع : لحظة حنين
#327

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


دى اول مشاركه ليا بالمنتدى كلو وبصراحه حبيت اسجل اول مشاركه ليا بالموضوع الى كان السبب انى اسجل بالمنتدى
بجد مبدعه ماشاء الله عليكى ياريموووو ربى يحفظك ويخليكى لاحبابك
القصه مشوقه جدا وانا متبعاها من بدايتها وان شاء الله مانتحرم من ابداعاتك المتواصله
يمكن انا من شهر بتابع المنتدى واغلب الموضوعات الى بتطرح فيه وتابعت اغلب عضوات المنتدى وبجد حسيت انى اعرف كل واحده من العضوات والله من دون مبالغه حبيتكم واتمنيت انى اتواصل معاكم
وبتمنى انى اكون اخت وسطكم
كل المحبه لكم


ويلا بقى بستنى الجزء الى جاى بسررررعه

#328

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يلا يا ريمووووووووو بسرعه بقي

ونورتى يا راجيه عفو ربى

إظهار التوقيع
توقيع : طماطم
#329

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة راجيه عفو ربى
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


دى اول مشاركه ليا بالمنتدى كلو وبصراحه حبيت اسجل اول مشاركه ليا بالموضوع الى كان السبب انى اسجل بالمنتدى
بجد مبدعه ماشاء الله عليكى ياريموووو ربى يحفظك ويخليكى لاحبابك
القصه مشوقه جدا وانا متبعاها من بدايتها وان شاء الله مانتحرم من ابداعاتك المتواصله
يمكن انا من شهر بتابع المنتدى واغلب الموضوعات الى بتطرح فيه وتابعت اغلب عضوات المنتدى وبجد حسيت انى اعرف كل واحده من العضوات والله من دون مبالغه حبيتكم واتمنيت انى اتواصل معاكم
وبتمنى انى اكون اخت وسطكم
كل المحبه لكم


ويلا بقى بستنى الجزء الى جاى بسررررعه
اهلا بك اختى راجيه ومنوره المنتدى كله والروايه والحته كلها

واحنا سعداء جدا بيكى وانا طبعا اسعدهم لانى استطعت كسب اخت بروايتى

تابعينى بقى مع اخواتك اللى عاملين معايا حرب ههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#330

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يلا معايا بقى نتابع
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#331

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

***- ***- ***- **
ركض عادل وسلمى سريعا لشقه بيت رحاب..كان ابو سالم ملقى على الارض..والكل حوله يبكى..نظرت ام سالم لعادل وسلمى وعينيها مليئه بالدموع..
ام سالم: مافيش داعى خلاص راح مننا..خلاص مات ياعادل..ابوكى مات ياسلمى..مات خلاص..مات ورحاب مش هنا..مات حسره عليها..مات يارحاب..ابوكى ماااات وانتى بعيده عنه ولا تعرفى اى حاجه عنه..
احتضنت سلمى امها لتهدئها..ولكنها كانت تحتاج من يهدئها..
كذلك وداد وسالم..عادل ركع بجانب ابوسالم يحاول ان ينعشه او ينشط قلبه لكن دون فائده..كان ميت عندما وصلا..ولن يفيد الان معه اى شئ..
***- *
رحاب كانت فى حال يرثى لها..كانت تشعر بحزن كبير..والم فى قلبها..دون ان تعرف ما السبب..لكنها احست انه شئ يخص احد احبابها..
كيف تطمئن؟؟ومن من؟؟ماذا تفعل؟؟
ام محمد:ياريت بايدى يابنتى اطمنك..هدى نفسك شويه..
رحاب: ازاى يا أمى؟؟ ازاى بس..انا حموت من خوفى على اهلى..عاوزه اطمن عليهم..اكيد فى حاجه وانا ماعرفهاش عنهم..دلينى يا ام محمد اعمل ايه؟؟
ام محمد: انا حخلى ابو محمد يروح يتصل باهلك..ويطمن عليهم..ماشى..؟؟
رحاب: ياريت يا أمى..اكون شاكره لكم والله وجميل مش حنساه ابدا طول حياتى
ذهبت ام محمد فتره لتسأل ابو محمد..ورجعت بعدها بدقائق..
ام محمد:معلش يابنتى..هو ميقدرش يخرج من العزبه دلوقتى..بس وعدنى بكره الصبح يروح..
رحاب:ولا يهمك يا امى..بكره مش بعيد..المهم انى اطمن عليهم..
هى كانت تحاول تطمن ام محمد..بس هى من داخلها تحترق كيف تنتظر للغد؟؟
***- ***- **
اما سلمى فكانت تشتعل نارا من الداخل هى الاخرى..وتتمنى ان تقتل الدكتور حمدى بيديها لمافعله باهله..لقد ادخل الحزن عليهم جميعا..وعجل برحيل والدها..لقد اقسمت مع نفسها بالانتقام منه مهما حدث..لن تدع احدا يوقفها..
***- ***- ***- *
اما عادل فقد اسرع للعياده يريد ان يخبر الدكتور حمدى بوفاه والد رحاب عله يسمح لها بالمجئ لحضور عزاء والدها الحبيب..
لكن الحراس منعوه من الدخول وهددوه بالشرطه..فكتب رساله وبعثها مع احد الحراس للدكتور..الذى لم يهتم للامر وكأن شئ لم يحدث..لن يدع الخبر يصل لرحاب مهما حدث..لا يريدها ان ترجع لاهلها..ووالدها قد مات ورجوعها لن يرجعه للحياه..ايام وتنسى الحزن..لن يأثر وجودها من عدمه..
***- ***- *
الحجه: مالك يارحاب؟؟ لم لا تأكلين؟؟
رحاب بحزن: مش عارفه ياحجه..حاسه ان شئ كاتم على صدرى ماليش نفس اكل ولا اعمل اى حاجه
الحجه بعد تفكير:ابنى حمدى هو االسبب صح؟
رحاب:لا ياحجه..حاليا مش هو السبب..بس له يد بالموضوع..
الحجه: ازاى يابنتى؟؟
رحاب: انتى ياحجه مش شايفه عمايل ابنك معايا يعنى؟؟ مابتستغربيش الامور..معاملته ليا..احتقاره..اوامره..معاملته السيئه..وحبسه ليا هنا ..طب ليه كل ده؟؟فى اى شرع عمل ده؟؟
الحجه: انا فاهماكى يابنتى..بس ابنى معذور..
رحاب مستغربه: معذور؟؟ معذور فى ايه ياحجه؟؟ هو انا عملت له حاجه؟؟
الحجه: اه عملتى.. ابنى بيحبك..بيحبك اوى..وكان ناوى يطلبك للجواز..لكن لماجيتى هنا اتفاجئ بك انك مخطوبه..
رحاب بضحكه استهزاء: ههه وده مبرر يعنى ياحجه؟؟ هو الحب والجواز بالغصب؟؟
الحجه: لا ابدا..بس هو عاوزك تحبيه..هو مديكى الوقت عشان تحبيه..
رحاب بعصبيه: احبه؟؟ احبه بايه؟؟ بالحبس والاكراه؟؟ احبه لما ربطنى بالسرير وسبب لى الاثار دى بايدى..بانه سرق اشيائى؟؟ حرمنى من اهلى ..حتى الاتصال بيهم حرمنى منه؟؟ قوليلى ياحجه اى حب ده؟؟
الحجه: حبه الكبير لك..اللى عمرك ماراح تقدريه ولا تعرفى قيمته الا لما تفقديه..
رحاب: ايه؟؟ انتى بتقولى ايه ياحجه؟؟؟
الحجه بعصبيه: اللى سمعتيه..انتى بجد ناكره للمعروف..بعد اللى عمله لك ومساعدته لاهلك بدل ماتبقوا بالشارع ده ردك للجميل؟؟
رحاب: مساعده ايه؟؟ منا محبوسه بالثمن ده..منا هنا غصبا عنى عشان هو ساعدنا..
الحجه: اسكتى..انتى بجد انانيه..متفكريش الا بنفسك..معاه حق ابنى يعاملك بالطريقه دى واكتر..دنتى تستاهلى الحبس جوه قفص ..
رحاب: ايه ده..هو انا عايشه فين؟؟ فى سرايه المجانين؟؟
الحجه باحتقار: اسكتى..اسكتى ياقليله الادب..انتى انسانه مش متربيه..
صارت ترجف وترتعد من الغضب..لحد ما حالتها ساءت..وتبدل لون وجهها..
لقد حدثه لها تشنجات..
اسرعت رحاب واعطتها دواءها..ولماهدات اخدتها لغرفتها..وبقيت بجانبها حتى نامت..
رحاب عنفت نفسها لانها اثارت غضب الحجه التى كانت دائما كريمه معها وطيبه..لكنها اليوم ظهرت على حقيقتها..
انها تعشق ابنها ولا ترى اى عمل من اعماله مبرره او خطأ
رحاب فى نفسها( ماهذا العقاب الذى وقعتى فيه يارحاب..تقومين من مشكله وتقعين باخرى اكبر منها..يارب ماذا افعل؟؟)
***- ***- ***-
تابعوونى

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#332

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يتصفح الموضوع حالياً : 4 (3 عدلات و 1 زائرة) ‏ريموووو, ‏amira ali+, ‏طالبه رضا الله
منوررات

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#333

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

الله عليكي ياريموووووووو انت مبدعه فعلا

انا اول مشركه ليا في المنتدي حبيت تكون رد علي ابداعك

والله ياريمو انتي السبب في تسجيلي في المنتدي

يلا ياقمريه ننتظر علي نار

ننتظرك بكل شوق وحب

#334

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

وبعدين بقى فى العيله ديه مش ناويين يجيبوها لبر
ريمو ارجو كملى عايزين نعرف ايه اللى هيحصل؟

إظهار التوقيع
توقيع : طافى
#335

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

روعه يا ريموو بصى انا مش هقدر استنى لحد بكره مليش دعوه لازم تكملى دلوقتى
إظهار التوقيع
توقيع : طماطم
#336

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

اولا بجد ميرسى جدا جدا على ترحيبكم بيا بينكم وبتمنى اكون عند حسن ظنكم

وثانيا بنضم للحرب ياريمو وبجد عاوزه انتقام من العيله المجانين دى

كنت متعاطفه مع ام الدكتاتور حمدى بس النهارده كمان لحقت ابنها بالقافله

الله يكون بعونك يارحاب والله قلبى معها نفسى اساعدها ياخونا

يلا ياريمووو خليكى كريمه النهارده ونزلى جزء تانى ههههههههه

نفسى اعرف الى هيحصل

إظهار التوقيع
توقيع : راجيه عفو ربى
#337

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

نورتى يا راجيه عفو ربى
مبدعة يا ريمووو يا سكرة تسلم ايدك وقلمك وتاليفك عشان خاطري جزء صغير ومشكورة

إظهار التوقيع
توقيع : bassouma
#338

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

روووووووووووعة في انتظارك ارجوك لا تتاخري
إظهار التوقيع
توقيع : ايمان المقصبي
#339

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يا هلا بالراجيه عفو ربها..
نورتينا..


ريمووو اهو الثورة بتكبر تعالي يلا قبل ما ننقلب عليكي..
هاا؟؟
موتي الحجه و حمدي و كل مجنون من عايلته!
يلا عاوزين نتفرج!
هههههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#340

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ايه ده ياريموووووووووو ده جزء صغير اوى
عاوزين كمان جزء مالنش دعوة
وكمان ايه العيلة المجنونة دى والله اللة يكون فى عون رحاب

إظهار التوقيع
توقيع : لحظة حنين
#341

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

مش معقول
حتي امه كمان
دي عيلة ترالالي خالص

إظهار التوقيع
توقيع : amira ali
#342

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

حتى الحجة ام حمدي طلعت وحشة
بس ربنا يستر مع ام محمد وابو محمد ليكونوا مدبرين خطة مع حمدي هما كمان
بسررررعة يا ريموووو احنا في انتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : salwa libya
#343

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

انا بقى نفسى اعرف اخرة الدكتور دا ايه هو وامه
روووووعه يا ريمووووو
تسلمى يا رب

إظهار التوقيع
توقيع : زهره التحرير
#344

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يتصفح الموضوع حالياً : 2 (2 عدلات و 0 زائرة)

إظهار التوقيع
توقيع : زهره التحرير
#345

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

في انتظارك ياقمر
ويييييييييييييييينك؟؟؟؟؟؟؟؟

إظهار التوقيع
توقيع : ايمان المقصبي
#346

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طالبه رضا الله
الله عليكي ياريموووووووو انت مبدعه فعلا

انا اول مشركه ليا في المنتدي حبيت تكون رد علي ابداعك

والله ياريمو انتي السبب في تسجيلي في المنتدي

يلا ياقمريه ننتظر علي نار

ننتظرك بكل شوق وحب
اهلا بك حبيبتى معانا منوووووووره الحته كلها

والله كلامكم بيسعدنى حبيباتى ربنا يكرمكم بالجنه

واهلا بك حبيبتى بين خواتك

وفى العصابه عليا ههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#347

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

معلش الجهاز اليومين دول بيحصل له احتلال من جوزى

العصر باذن الله اقعد واكتب لكم جزء كبير سامحوونى

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#348

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

هاااا؟؟
ننتظر حتى العصر؟ اهئ اهئ اهئ اهئ
اوك يا ريموو..!

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#349

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يعني الدكتور طلع مجنون ابن مجنونة
إظهار التوقيع
توقيع : نيڨين
#350

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ريموووو في انتظارك يا حبيبتي يارب العصر يجي بسرعه بقي
إظهار التوقيع
توقيع : نوارا
#351

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نوارا
ريموووو في انتظارك يا حبيبتي يارب العصر يجي بسرعه بقي
نوارا ريموو قالت حتكمل العصر , بس ماقالتش اي عصر

إظهار التوقيع
توقيع : نيڨين
#352

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ههههههههه نيفين..

يلا يا ريموو..
علقتينا..!

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#353

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

هههههه

صح نفين شطوره

انا قلت حكمل كتابه العصر

شفتوا؟؟

كملت العصر والان المغرب جيت انزله لكم

ههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#354

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

***- ***- ***-
***- ***-
ظلت رحاب طوال الليل بجانب الحجه..خافت ان تنتكس حالتها وهى بعيده عنها فيصيبها مكروه..لكنها طوال الوقت تفكر باهلها..(ترى لما انا خائفه هكذا على اهلى ..لما افكر دائما بالسلبيه لا افكر انهم بخير..اااه يا أبى كم اشتقت لك..اتمنى ان اسمع صوتك الحنون الرؤؤف بى..دائما توصينى على نفسى وتقول لى ارحمى حالك وفكرى بنفسك فقط..لا تفكرى بنا..كيف لا افكر بكم وانتم اعز ما املك يا أبى الحبيب؟؟؟متى يأتى الغد لاطمأن على اهلى..على امى الحبيبه..كم اشتقت لها ولحضنها الدافئ الحنون..تمسح على شعرى وتضمنى بحنان بالغ الى حضنها..تضع رأسى بحجرها..وتهمس باذنى همسات ناعمه بكل الحب والدلال..
واخوتى..طيش سالم ومزحه..وتأنيب سلمى لى كأنها اكبر منى..ورقه وداد الحنونه..اخدت الحنان من امى..
وحبيبى عادل..اااه ياعادل كم انا بحاجه لك..لم اتعود ان افتح قلبى لاحد الا انت..لقد اخلفت قاعدتى بدخولك حياتى..لكن منذ يوم تعرفت بك وانت ياعمرى كل الحنان والحب والشجاعه والقوه والاصرار..كم احبك ياحبيبى..وكم انا بحاجه لك الان بجانبى..هذا الوحش يريد ان يفرقنا..اتمنى ان لا تستمع له ولا تنصاع لكلامه..انه خبيث لكنك اعقل واذكى من ذلك..واتمنى ان يكون حبى فى قلبك اكبر من اى جنون منه...
***- **
كانت الحجه تتقلب كثيرا بمنامها على غير عادتها..وتتحدث اثناء نومها..اقتربت منها رحاب..لمست جبينها..كانت حرارتها مرتفعه..خافت رحاب كثيرا على صحتها..اعطتها حقنه تخفض الحراره..ووضعت لها كمادات بارده..وظلت معها طوال الليل..حتى اذن الصباح..لم تنم رحاب..ولم تبتعد عن الحجه..ان حدث لها شئ فرحاب السبب..هى استفزتها..كان يجب عليها ان تنتهبه انها امرأه عجوز ومريضه وصحتها لا تحتمل..
قامت رحاب مسرعه صلت فرضها ودعت ربها ان يشفى الحجه..
ورجعت لاكمال عملها...حتى وقت الظهيره..انخفضت حراره الحجه وبات نومها اهدئ..شعرت رحاب بالارتياح..حتى تنفسها انتظم..فتحت عينيها..ففرحت رحاب..
رحاب: حالا ساحضر لك الافطار..
الحجه:لا..لا اريد منك شئ..أين ام محمد؟؟
رحاب: مابك يا حجه؟؟
الحجه: ابتعدى..اخرجى من هنا..انا اعرفك..انتى تربدين قتلى..حتى يتسنى لك الهرب من هنا..انتى مجرمه..قاتله..اذهبى من هنا..
رحاب احست بالقهر..ابعد كل هذا التعب..والسهر طوال الليل عليها حتى استردت صحتها..تدعى انها تريد ان تقتلها؟؟؟
رحاب: طيب طيب هدئى من روعك..حالا ستـأتى ا م محمد لك..
تركتها رحاب وخرجت
ام محمد: حبيبتى رحاب..تعالى كلى لك شئ..فانتى منذ الامس لم يلامس فمك الاكل..
رحاب: اااه يا أمى..اذهبى لهذه المجنونه..انها تريدك..تقول اننى اريد ان اقتلها..
ام محمد: ههههههه..لا تهتمى لها..يبدوا انها رجعت لجنونها من جديد..
رحاب: كيف؟؟ لم افهم..
ام محمد: نعم ياحبيبتى..كانت تعانى من حاله نفسيه سيئه جدا منذ فتره..لكنها مع الادويه باتت احسن..فقد عانت كثيرا بسبب هجر ابنها لها لسنوات الدراسه وحتى عندما رجع للبلد..لم يهتم بها..فحدثه لها حاله نفسيه سيئه..فندم ابنها على تركه اياها وعدم زيارتها..فاتا بها هنا..وبدأ فى معالحتها والاهتمام بها..الى ان استردت صحتها..وباتت احسن..الا تستغربين ان البيت طوال الوقت مقفل؟؟ولا يزورنا الكثير من الناس؟؟ بسبب جنونها وصراخها..اطر ابنها لحبسها هنا..قليلا فقط من يراها او يعرفها..لكنهم يعرفون طيبتها..لا يعرفون جنونها..
رحاب: اتقصدين ان هذه الجدران العاليه والسلاسل هى من اجل ان لا يرى احدا جنون امه ولا يعرف عنها شيئا؟؟
ام محمد: نعم ياحبيبتى...
رحاب فى نفسها(اذن لم تكن من اجل ان يحبسنى انا فقط..بل من اجل والدته المجنونه..وحتى تستفرد بى هى الاخرى..يعنى انا اللعبه التى احضرها لامه..حتى تتسلى بها اثناء جنونها فى المنزل..
خافت رحاب كثيرا..وقررت ان لا تنام الا وغرفتها مقفله..
لكن لم الانتكاسه؟؟؟هل لانها عصبتها وهيجت اعصابها ومشاعرها..فانتكست حالتها..
(ياويلى ان علم هذا المجنون اننى سبب انتكاسه امه..سوف يقتلنى..)
ام محمد: على فكره..ابومحمد راح عشان يتصل باهلك ويجى يطمنك..
رحاب بفرح: فعلا؟؟؟
اااه يا امى...لا اعرف كيف اشكركم..بجد انا فرحه جدا ومرتاحه..
ام محمد: سوف ارى ماتريد هذه المجنونه وارجع لك ياحبيبتى..لا تنامى قبل ان تاكلى شئ..
رحاب: لالا سوف انتظر عمى ابومحمد..لن انام الان..
ام محمد: حاضر يا ابنتى..عن اذنك..
تركتها رحاب ونزلت تنتظر بالصالون رجوع ابومحمد بفارغ الصبر..
لكن الوقت مضى..شعرت رحاب بالنعاس وهى جالسه تنتظر..فنامت وهى جالسه مكانها..
ولم تشعر بالوقت..فجأه احست بوجع فى رقبتها..ففتحت عينيها..لترى الدكتور حمدى واقفا امامها يتأملها وابتسامه بريئه على وجهه..
وقفت رحاب بسرعه من الصدمه..لا تحب ان يتأملها احدا وهى نائمه..
رحاب: منذ متى وانت هنا؟؟؟
الدكتور حمدى: ازعجتك؟؟ محبيتش اصحيكى..بس حبيت اتفرج عليكى اوى وانتى نايمه كده وبراءة الدنيا كلها فى وشك..كان نفسى اشيل الطرجه عن شعرك..واحملك بين اديا واخدك على سريرك..وامددك هناك واتمدد جنبك وافضل ابص لك بس..
رحاب بخوف وحياء: ايه الكلام ده يادكتور؟؟؟
دكتور حمدى: الحقيقه..مش عاوزانى اقولك على اللى جوايا؟؟
رحاب: لا..متقولش حاجه لوسمحت..احتفظ بيه جواك..ولو سمحت..خليك بعيد عنى..حتى فى احلامك..
اقترب منها الدكتور حمدى..كان كانه منتشى تماما ومرتاح..حتى رغم كلامها الغاضب لم يهتز له جفن..ولم يغضب منها..همس قريب منها..:عارفه انى مجنون بيكى..ومجنون عشان اكون كل حاجه فى حياتك..انتى بس قوليلى اه موافقه..وانا البسك..وانيمك..وااكلك باديا..مش عاوزك تفارقينا ابدا..حسرح شعرك اللى مخبياه عنى ده..وامس بشرتك..وارطب شفايفك اللولى..
رحاب بصراخ: دكتور حمدى.........
قاطعها بان امسكها من كتفها بقوة واقترب منها بعنف..قرب شفتيه من شفتيها..محاولا تقبيلها بقوه..لكنها قاومته وحاوله الهروب منه..
رحاب: ابعد عنى يامجنون..ابعد عنى حرام عليك انا متجوزه..
لمعت عينيه شررا..رفع يده وصفعها على وجهها بقوه حتى انها وقعت على الكرسى وراءها..
دكتور حمدى: متقوليش متجوزه..انتى مراتى انا..انا وبس..انتى حتكونى لى انا..ومحدش غيرى حيلمسك..وحالا..انا حالا حعرفك مين رجلك..مين اللى يستاهلك..مين اللى حيعلمك ازاى تكونى ست..
انقض عليها وهى محصوره بالكرسى وحاول يقبلها مره اخرى لكنها دفعت برجلها..واسرعت تجرى بالمنزل..لكنه كان اسرع منها..استطاع ان يمسكها..وبدأ يجرها من كلتا يديها الى حيث مكتبه..بسرعه..
رحاب شعرت انها نهايتها..احست ان قواها بدأت تخور..ولم تستطع ان تقاومه بسبب قوته العظليه وضآله حجم جسدها امام جسده..بدأت فى البكاء والصراخ..
رحاب: اتركنى..سيب ايدى..حرام عليك..ابعد عنى..
وهو ولا هنا..بيسحب فيها زى ماتكون كبش بيسحبه للدبح غصبا عنه..
ام محمد بصرخه: حمدى..سيب بنتى فى حالها..
تجمد الدكتور حمدى مكانها..ظل اكثر من دقيقه غير مستوعب مايحدث..
استجمعت رحاب قواها بصوت ام محمد الذى بث فيها الاطمئنان..وخلصت نفسها من بين يديه..
واسرعت تجرى وراء ام محمد..وعينيها مليئه بالدموع..
الدكتور حمدى استرد انفاسه ونظر باتجاه ام محمد
: انتى قلتى ايه؟؟
ام محمد: زى ماسمعت ياحمدى..دى بنتى التانيه..ومش حسمح لك تلعب بيها زى مالعبت ببنتى الاولى وقتلتها..فاكر انى حسيبك تعمل بيها مابدالك زى زينب؟؟
دكتور حمدى: انتى اتجننتى ولا ايه؟؟
ام محمد: اه اتجننت..اتجننت زيك..وزى والدتك..يعنى انا متجننش ليه وانا عايش وسطيكم؟؟بس بنتى دى..تحلم تمس شعره وحده منها وانا عايشه..
دكتور حمدى: انتى بتقولى ايه؟؟ماما مالها؟؟
ام محمد: هههه روح شوفها بنفسك..اهى رجعت لحالتها القديمه..اللى قعدت طول عمرك تحاول تخلصها منها..
تفاجئ حمدى من كلام ام محمد..فاسرع جريا الى غرفه والدته..ليراها ويطمأن على حالتها..
اما رحاب..فقد احتضنت ام محمد وبكت فى حضنها..لقد كانت نهايتها وشيكه لولا ظهور ام محمد وانقاذها..
ام محمد: اااه يابنتى..سامحينى انى اتاخرت عليكى..لماسمعت صراخك كانت المجنونه التانيه ماسكه فيا ومش عاوزانى اجى اشوفك..
خفت اوى انى اتأخر عليكى زى ما اتخرت على زينب وراحت منى..
رحاب من بين شهقاتها..: كان عاوز يغتصبنى..كان عاوز يدمرنى يا امى..انا لازم اهرب من هنا..ماقدرش اقعد هنا بعد اللى حصل..ده مجنون وممكن يعمل فيا اى حاجه يا امى..
ام محمد:متخفيش يا بنتى..انا مش حسيبك لوحدك..وقريب جدا ..حخرجك من هنا..
الدكتور حمدى من وراها: ده بعدك انتى وهى..نجوم السما اقرب ليكم من كده..تهربى فين منى يارحاب..انتى بتحلمى؟؟ ولا مفكره العجوزه الخرفانه دى تقدر تعمل لك اى حاجه اة تساعدك..متنسيش يا ام محمد ان مستقبل ابنك كله تحت ايدى انا..انا ممكن ادمره وادمرك انتى وجوزى بمجرد كلمتين
فانتى خسرتى بنت..فبلاش تخسرى ابنك كمان..اعقلى احسن لك..فلاش تشوفى نفسك انتى وجوزك بالشارع من بكره..
***- *
اخدت ام محمد نفسها ورحاب من امامه..كم دون اى كلمه..صحيح ان تهديداته اخافتها..لكنها لم ترد ان تعطيه الفرصه حتى يتشفى من رحاب بانتصاره عليهما..
رحاب كانت خائفه جدا..ومازالت ترتجف..
اخدتها ام محمد الى غرفتها وطلبت منها قفل النوافذ والباب..جلست معها حتى هدأت وارتاحت..ثم طلبت منها ان تقفل الباب عليها جيدا لانها سوف تذهب لترى زوجها ابومحمد رجع ان لا..
خرجت ام محمد..واقفلت رحاب على نفسها الباب ..كانت ترتجف وتبكى..والشريط يعيد نفسه امامها كل دقيقتين..

***- ***- ***-

انتظروونى

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#355

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

تسلمي يا قمر
إظهار التوقيع
توقيع : salwa libya
#356

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

منوووره
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#357

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يلا يا ريموووو كملي الباقي بسرعه
في انتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : نوارا
#358

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

روعه يا ريمووو كملى بسرعه
إظهار التوقيع
توقيع : طماطم
#359

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يسلمووووووو في انتظارك
لاتتاخري علينا

إظهار التوقيع
توقيع : ايمان المقصبي
#360

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

تسلم ايدك ياريمو رائع واكثر
تمنياتى القلبيه لكِ بدوام التوفيق

بس بجد شفقانه على رحاب الله بعونها من عيله المجانين الى عايشه وسطها دى
ربنا يخلصها منها على خير
وياريت تكملى بسرعه عاوزه اعرف الى هيحصل

إظهار التوقيع
توقيع : راجيه عفو ربى
#361

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

حسبي الله ونعم الوكيل فيك يادكتور زفت انت

علي فكره انا اسمي رحاب وربنا انا خفت

يلا ياريمو عاوزين اي حاجه تحصل لدكتور الزفته ده

عاوزين نفرح فيه كلو علي رحاب كده دي مسكينه اوي

ربنا ينتقم منو اشد انتقام

بسرعه بقي ياريمو مينفعش تنزلي جزئين في اليوم انا بنتظر الليل

علشان مشتاقه اعرف ايه اللي حصل

مبدعه ياقمر

#362

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ايه ده يا ريموو!!


ظنيتها قصه حب مش اكشن!
اهئ اهئ اهئ اهئ
حخرج من هنا!

سلام!

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#363

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

اهلا بكم حبيباتى

سامحونى والله وقتى ضيق

انا نفسى اوى اكملها قبل رمضان

ربنا يسهل

عشان رمضان ابدأ معاكم روايه الف ليله وليله ههههه

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#364

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

هههههههههههههههه
إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#365

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ريمووووووووووو انتى فين ريمووووووووو
ريموووو ريموووو

إظهار التوقيع
توقيع : لحظة حنين
#366

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ربنا يعينك ويقويكي حبيبتي وتقدري تنزلي الباقي ان شاء الله بس انا طلبه منك تكون نهايه سعيده علشان كده حرام احنا كلنا بنتعذب كفايه بقي كده
إظهار التوقيع
توقيع : نوارا
#367

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ان شاء الله
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#368

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يتصفح الموضوع حالياً : 5 (4 عدلات و 1 زائرة) ‏ريموووو, ‏منى حسن+, ‏لحظة حنين+, ‏راجيه عفو ربى
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#369

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

تسلمي يا ريمووو
دائما في قمة الإبداع
اتمنى لكي التوفيق

#370

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

منوره غاليتى
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#371

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ريمووووووووووو ريمووووووووووو
ريمووووووو
عاوزين حته صغيرة

إظهار التوقيع
توقيع : لحظة حنين
#372

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

انا قاعدة هنا ومش همشى
بقى

إظهار التوقيع
توقيع : لحظة حنين
#373

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

تسلمي يا ريمووو
إظهار التوقيع
توقيع : bassouma
#374

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

عاوزين حته صغيرة
إظهار التوقيع
توقيع : bassouma
#375

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يتصفح الموضوع حالياً : 2 (2 عدلات و 0 زائرة) ‏bassouma, ‏ريموووو
إظهار التوقيع
توقيع : bassouma
#376

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

لا يا ريموووو
مش قادرة استني اكتر من كده

إظهار التوقيع
توقيع : amira ali
#377

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ريمووووووووو الله ينولك اللي في بالك اكتبي جزء كبير اليوم
مستنينك ياعسل

إظهار التوقيع
توقيع : ايمان المقصبي
#378

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

اهلا حبيباتى
معلش امبارح كنت والله تعبانه من الم اسنانى

والصبح رحت خلعته

عشان كده امبارح مكنتش مركزه معاكم

سامحوونى

يلا نتابع

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#379

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

***- ***- ***-
اما العم محمد...طلب رقم ام رحاب..
ام سالم: عادل..عادل ده الرقم اللى اتصل يطمنى على رحاب..
عادل: بجد ياخالتى..هاتى انا حكلمه..
عادل: السلام عليكم
ابومحمد مستغرب: مش ده تلفون ام رحاب؟؟
عادل: ايوه..معاك..بس هى تعبانه شوى..انا اكون خطيب رحاب..ارجوك طمنى عليها..هى فين..
ابومحمد: هى بخير..مقدرش اقول غير كده..انا اتصلت لان هى كانت قلقانه اوى عليكم وعاوزه تطمن..
عادل بيقاطعه: يعنى هى حست ان فيه شئ..ليه هو دكتور حمدى ماخبرهاش باللى حصل؟؟؟
ابومحمد: لا..اصلا هو مابيكلمهاش بالتلفون ابدا..التلفون عند والدته بس فى غرفتها..
عادل: هى ازيها..طمنى عنها..بيعاملها كويس..
ابومحمد بتردد: ارجوك يبنى ماتاخدش منى كلام..انا مجبور لا اخبركم شئ..
عادل: ايوه عارف..بس اللى انت متعرفوش ان والد رحاب تعيش انت..
ابومحمد:ايه؟؟؟ لا حول ولا قوه الا بالله..دى رحاب حتزعل اوى..
كانت خايفه يكونفيكم شئ..دلوقتى اقولها ان ابوها مات من غير ماتشوفه..دى رقيقه اوى..مش حتتحمل..
عادل: منا عارف ياعم..عشان كده عاوز انا اكون جنبها..الدكتور حمدى عارف ان والدها توفى..بس اشك انه يخبرها عشان ماتطلبش انها تيجى تحضر عزاء ابوها..
ابومحمد بحيره:اسمع يبنى..انا حبلغها..وححاول انى اخليها تكلمكم بس ما اوعدكم بشئ..انا بشتغل عنده واخاف على قطع رزقى انا واولادى..
واغلق الهاتف دون ان يعطى عادل فرصه لمساومته..
اخد عادل الرقم المتصل منه..حتى يعرف مكان الاتصال..
***- ***- ***-
رجع ابومحمد الى الفيلا..واخبر ام محمد بما سمع..
ام محمد: البنت دى مش لازم تقعد هنا..يا ابومحمد الدكتور ناوى لها على نيه..زى ماعمل مع زينب كان ناوى معاها كمان..لولا ستر الله وانى لحقته باخر لحظه..
ابومحمد: ايه؟؟ هو هنا؟؟ امتى وصل.. وازاى يعمل كده؟؟
حرام عليه والله..هى بنات الناس لعبه بايده؟؟ مش كفايه اللى حصل مع زينب المسكينه..قتلها بدم بارد ولا اهتم بموتها..
ام محمد بقهر: هو فاكر كل الستات زى الحثاله اللى بيجيبهم هنا.. على انهم ممرضات وهو بيجيبهم عشان مزاجه..اسمهم ممرضات لامه..هو من امتى اصلا بيهتم بامه..مين جننها غيره..؟
ابومحمد: انا كلمت خطيبها..هو عاوز يجى يخلصها منه..ايه رأيك؟؟
ام محمد:ياريتك دليته على العنوان..كنا ارتحنا من عذاب الضمير..انا خايفه يحصل للبنت حاجهمن وراه واحنا مش عارفين..انا ماصدقت الاقى بنت تعوضنى عن بنتى اللى راحت..مش عاوزاها تروح منى هى الاخرى..
ابومحمد بحزم: لا متخفيش..مش حسمح له ابدا يلمسها..
***- ***- *
الدكتور حمدى كان متنرفز جدا من حالت امه التى انتكست فجأه..ورجعت لحالتها النفسيه مره اخرى..
هو لا يحب ان يراها بهذا الوضع..ولا ان يراها احد هكذا..
وبعد ما حدث مع رحاب وام محمد..قرر الرجوع للمدينه..
***- *
ام محمد: رحاب..حبيبتى افتحى..ده انا..
فتحت رحاب الباب لام محمد وهى تعبه كثيرا من التفكير..كلما غفت عينيها رأت حمدى امامها كانه وحش ينقض عليها فتصحوا من نومها مفزوعه صارخه..
رحاب: اهلا ياأمى تعالى..
ام محمد بتردد:امممم..عندى لك خبر..بس
رحاب تنظر لام محمد باهتمام وخوف: فى ايه يا امى؟؟ خبر ايه؟؟
حاسه انه خبر مش حلو..مفجع صح؟؟ عمى ابومحمد رجع؟؟اتصل باهلى؟؟
هزت ام محمد رأسها بالايجاب لرحاب..التى تهالكت على اول كرسى قريب منها تنتظر الخبر المفجع..!!
ام محمد:ابوكى يارحاب..
رحاب بصراخ:لا..ابويا لا..ابويا لا..ابويا مات؟؟؟ مات يا امى؟؟
ام محمد دمعت عينيها حزنا على رحاب
اما رحاب فقد انهارت على الارض تبكى فقدان والدها الحبيب..تبكى فقدانه وهى بعيده عنه..تبكى الم عدم رأيته مره اخرى..ولا حتى توديعه قبل ان يسكن قبره..
رحاب: لالالالا ياحبيبى يا بويا..لا ياربى لا..مقدرش استحمل كده..ليه يا بابا رحت وانا بعيده عنك؟؟ليه ياحبيبى تركتنى بسرعه كده..
سمع الدكتور حمدى صياح ونياح رحاب..عندما كان خارجا من الفيلا...فرجع حالا لها..عرف انها سمعت بخبر موت والدها..فحاول تهدئتها..
لكنها ابعدته عنها..واخدت تضربه وتتهمه انه السبب فى موت والدها حسره عليها..لانه لم يدعها حتى تكلمه بالهاتف بسبب انانيته..
رحاب بصراخ: ابعد عنى..ابعد عنى يا انانى..انت السبب..انت السبب يادكتاتور..انت السبب بابا مات بحسرته عليا..مات من غير ما اسمع صوته حتى ولا شفته..
اسرع الدكتور حمدى واحضر حقنه مهدئه لها..وطلب من ام محمد مساعدته فى امساكها..ثم حقنها..فهدئه حركتها..ونامت..
ام محمد: ليه ماخبرتهاش بالموضوع؟؟
الدكتور حمدى: اخبرها بايه؟؟انا مكنتش اعرف..
ام محمد: لا تعرف..تعرف يادكتور..
ممكن اعرف انت عاوز من البنت دى ايه؟؟
الدكتور حمدى: ام محمد متتعديش حدودك..متنسيش انتى مين وانا مين؟؟
ام محمد: انا ام..انا ام يادكتور..ام فقدت بنتها بسبب عملتك معاها..فاكر ولا افكرك..انا ام فقدت بنت ومش حفقد التانيه..فاهمنى؟؟
نظر لها الدكتور بقلق ثم خرج من الغرفه بسرعه..اخد حاجياته وانصرف..دون حتى ان يطل على والدته..
***- ***-
رحاب ظلت بالسرير ليومين..لا تأكل ولا تشرب شئ..وام محمد تبكى بجوارها..تحاول ان تواسيها لكن دون فائده..
***- ***-
اما سلمى..فقد بدأت تنفيد خطتها..
ذهبت لعياده الدكتور..واخدت موعد لمقابلته..وسمح لها طبعا بما انها فتاه..وعندما رأها..وجدها اصغر من رحاب وبنفس جمالها..كانت تحاول ان تلفت انتباهه لها..بحركاتها الانثويه الرقيقه.والمليئه بالدلع..
سلمى: ووواااووو مكتبك جدا رائع يادكتور..لم اتخيله هكذا عندما وصفته لى رحاب..
الدكتور حمدى مبهور بتصرفاتها: اذن انتى اخت رحاب..لكن يبدوا انك تختلفين عنها قليلا..
سلمى : هههههه(بدلع) كيف ذلك يادكتور؟؟
دكتور حمدى: تبدين اكتر تفاهما وروحك مرحه..عكس رحاب..
كانت سلمى بداخلها تغلى..لكنها يجب ان تواصل خطتها..وقد وصلت لاول هدف ببساطه..لقد بدأ يشعر انه ليس بحاجه لرحاب بل لسلمى..
سلمى:انت عارف انا هنا ليه النهارده يادكتور (بحزن ودلع بنفس الوقت)
الدكتور حمدى يصطنع عدم المعرفه: ليه ياسلمى؟؟
سلمى: عشان بابا مات..خلاص مش حنعود نشوفه..انا بقيت يتيمه..اهئ اهئ اهئ..
قام الدكتور حمدى مسرعا واعطاها منديل تمسح بيه دموعها..
تناولته منه سلمى بامتنان..
الدكتور حمدى: انا اسف جدا لك ياسلمى..ربنا يرحمه..بس ايه المطلوب منى؟؟
سلمى: رحاب..يرضيك ابوها يموت ولا تحضر عزاه؟؟
دكتور حمدى: اهااا..بس ده صعب اوى يا سلمى..انتى عارفه انها تعتنى بامى..وانا مقدرش استغنى عنها هناك ولا يوم..
سلمى بدلع: بس ده حرام.. لو يوم واحد بس تطمن على والدتها المريضه وتاخد بخاطرها وترجع تانى..
الدكتور حمدى:ده مش قرارى..ده قرارها هى..هى اصلا متفانيه بعملها ومش حتوافق ترجع..دى بتموت فى ماما وحاسه انها مسؤله عنها..ومش حترضى تسيبها وترجع..ومع ذلك..وعشان خاطرك انتى بس..انا ححاول اقنعها..اى طلب تانى؟؟
سلمى بقهر داخلى: لا خلاص..(عملت نفسها زعلانه..)انا ماشيه..
الدكتورحمدى: ليه ؟. بالسرعه دى..حتى مشربتيش حاجه..
سلمى: لا شكرا..انا مستعجله..
الدكتور حمدى: طب لو حبيت اخبرك حاجه او اى شئ عن رحاب..اتصل بمين؟؟
سلمى عرفت انه عاوز يتواصل معاها اكثر..فاعطته رقمها..حتى تكتمل خطتها..
***- ***- ***- *

تابعونى

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#380

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يا سلام على سلمى ههههههههههههه
موتتني ضحك..
قاعده تتدلع عليه و هي نفسها تقتله
ههههههههههههه


بس رحاب مسكينه و الله..
عطوها تاكل حاجه!
حرام كده!
اهئ اهئ اهئ



ريموو.. ده جزء قصير..
كملي لنا شوي كمان!
واااع

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#381

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

مستنينك ياعسل
إظهار التوقيع
توقيع : bassouma
#382

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

حكمل بعدين ياقمر

حاضر

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#383

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

كملى دلوقتى يا ريموووو

ممكن تخلصى الروايه النهارده

إظهار التوقيع
توقيع : طماطم
#384

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ههههههههه
أهم حاجة انك ضحكتي علينا ياريموووو عارفانا ضعاف امام الرومانسية
تكتبي ع الرواية قصة حب وتطلع أكشن
ههه
بس مشوقة حقيقي قريت كل اللي فاتني بشغف
في انتظار البقية
وشكل سلمى هي اللي هتخلص رحاب ان شاء الله
بس ياريت متشبكش هي في الخية

إظهار التوقيع
توقيع : رحيق
#385

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

برافوو عليكي ياسلمى
#386

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

الف سلامه عليكي يا حبيبه قلبي
وفي انتظارك يا قمر

إظهار التوقيع
توقيع : نوارا
#387

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

الف سلامه عليكى يا قمر
يسلمووووووو
بس فين التكمله
فى انتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : زهره التحرير
#388

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

مبدعة ياريموووو
في انتظارك ياقمر

إظهار التوقيع
توقيع : ايمان المقصبي
#389

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

الله على جمالك ياريمو
منتهى الروعه والله
وقلبى معاها رحاب والله صعبان عليا حالها
وعندى احساس ان سلمى هى الى هتجيب راس الدكتاتور دا بالارض
بس ربنا يستر عليها
اياكى ماتكون النهايه سعيده ياريمو والنبى

إظهار التوقيع
توقيع : راجيه عفو ربى
#390

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يا ريمووو فين التكمله
إظهار التوقيع
توقيع : طماطم
#391

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

انتى فين يا ريموووو
هنا اعتصام

إظهار التوقيع
توقيع : زهره التحرير
#392

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يتصفح الموضوع حالياً : 6 (5 عدلات و 1 زائرة)زهره التحرير, ‏نيڨين, ‏bassouma, ‏راجيه عفو ربى, ‏طالبه رضا الله
إظهار التوقيع
توقيع : زهره التحرير
#393

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ياخوفي ياسلمى تيجي تصيدو يصيدك ويبقى دعاء الكروان
إظهار التوقيع
توقيع : نيڨين
#394

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يا بنات انا بعمل سحلب انزل طقم سحلب للموجودين
إظهار التوقيع
توقيع : زهره التحرير
#395

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

فين السحلب !
هههههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#396

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

ثورة يا بنات على ريموو.. عشان تنزل لنا جزء تاني اليوم!
هههههههههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#397

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يتصفح الموضوع حالياً : 6 (4 عدلات و 2 زائرة) ‏الـــمـــتـــألـــقـــة, ‏ريموووو+, ‏نسائم الرحمة, ‏bassouma
ده ميدان التحرير..
مليش دعوه
ههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#398

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

انا جيبه لكم ميدان التحرير كله
إظهار التوقيع
توقيع : زهره التحرير
#399

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

يتصفح الموضوع حالياً : 7 (5 عدلات و 2 زائرة) ‏الـــمـــتـــألـــقـــة, ‏زهره التحرير, ‏ريموووو+, ‏نسائم الرحمة, ‏bassouma ريموو .. يا رب تكوني بتكتبي دلوقتي!!
ههه
عاوزة انااام!

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#400

افتراضي رد: روايه رحاب(بقلمى)قصه حب

هههههههههه
جيت

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو


قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
روايه...حـتـــى يـجـمـعـنــا الـقـــــــدر....بقلمى السفيرة عزيزة أقلام عدلات الذهبية
روايه انت اخر امنياتى كامله وبدون تقطيع ، روايه انت اخر امنياتى بقلم كيوت متل التوت وغارت الحوراء أقلام عدلات الذهبية
روايه الفقر ماهو عيب ياولد الاكبار روايه رااااائعه لمحبي الروايات لا تفوتكم الورده المخمليه قصص - حكايات - روايات
سجل حضورهك باسم قصه او روايه I dO nOt CaRe منوعات x منوعات - مواضيع مختلفة
روايه رحاب(بقلمى)قصه حب ريموووو أقلام عدلات الذهبية


الساعة الآن 06:19 AM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل