أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل

#201

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

بداية القصة كتير جميلة حمستنا للمزيد انا فى الانتظار




قصة شيقة و أظن عرفت بعض من القصة اي تكهنت بعض من القصة من خلال البداية و العنوان هند و الدكتور(قصة هايدى تعود فى افكاري)

#202

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

حلووووووووووو وبدأ كسر الروتين
يسلمووو

#203

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

فينك يا احلي سوبر مامي

؟؟؟

عايزين نعرف الباقي ........♥♥♥♥

إظهار التوقيع
توقيع : مونه الامورة
#204

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ايه الحكاية انت وعازفة اتفقتوا تعلقونا وللا ايه؟
إظهار التوقيع
توقيع : رحيق
#205

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

انا اسفه كتيييييييييير عالتأخير يابنات

معلش كانت ظروفى صعبه شويه

وعشان اعوض اللى فات هنزل جزئين لعيونكو

يلا تابعووووووونى

#206

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

الفصل السادس



خرجت هند من غرفتها وهيا تمشى على اطراف اصابعها وصلت الى الباب حيث فتحته فتحه صغيره فوجدت عمرو يعطيها الطعام

اخذته واغلقت الباب فى سرعه كبيره وذهبت مباشرة الى غرفتها لتتناول ذلك العشاء اللذيذ

قضت هند يوما جميل والسبب فى ذلك هو رفيقها وصدقيها الجديد عمرو
مرت الايام يوما تلو الاخر
كانت الحياه تسير كالمعتاد فالدكتور رمضان يمضى كل يوم كما هو
وهند ايضا تلهو وتلعب وتأكل ما يحلو لها دون علمه وبمساعدة ام سعد وعمرو ايضا الذى اصبح جزئا لا يتجزأ من يومها
الى ان حدث ما حدث

فى احدى الايام وبعد ان خلد دكتور رمضان الى النوم

وبينما هند تنظر من نافذة غرفتها وتلهو مع عمرو بالحديث ويضحكان فى براءه شديده فكر عمرو فى فكره وسأل هند التنفيذ..........

عمرو / بقولك ايه ياهند ايه رأيك تروحى بالراحه لبلوكنه الدكتور رمضان وتنطى تلعبى معايا فى اوضتى شويه وترجعى

هند / لا لا انت عاوز دكتور رمضان يصحى يموتنا

عمرو /ماهو مش هيحس بحاجه انتى بس امشى بالراحه وهو مش هيعرف

هند / لا ياسيدى اخاف يصحى ويشوفنى

عمرو / ماهو طالما صاحى بدرى يبقى عمره ما هيصحى دلوقتى ياهند يلا بقى بلاش خوف عاوز الاعبك على اللاب توب الجديد بتاعى ده فيه جيمز تحفه وكمان ندخل شويه عالفيس بوك ونتعشى بيتزا ... انا اصلى فتحت الحصاله واتصلت بالدليفرى وجابوها سخنه وجميله

سرت هند لما سمعت فهيا لم تلعب على الكومبيوتر منذ ان جائت الى هذا المنزل فكرت قليلا ثم قالت

هند / اوك ياعمرو انا هاجى وخلاص بس اوعى تعمل اى صوت او تنادى عليا فاهم

عمرو فرحا / اوك فاهم مش هعمل اى صوت

قالها وهو يتحرك بفرح حيث صعد بسرعه الى غرفته منتظرا هند

اما هيا فقد كانت تتحرك بمنتهى الخفه فتحت باب غرفتها ومشت بطيئا على اطراف اصابعها حتى لا توقظ ام سعد (التى تبيت منذ ان حضرت هند الى المنزل ) وذلك حتى وصلت لباب غرفة الدكتور رمضان كان قلبها يدق بعنف خوفا من يراها ويعاقبها على فعلتها ولكنها تذكرت اللعب على جهاز الكومبيوتر والعشاء اللذيذ الذى ستتناوله عند عمرو فتشجعت وفتحت الباب بمنتهى الهدوء
سارت على اطراف اصابعها وبهمس شديد فحتى انفاسها كانت تخرجها ببطء حتى لا تصدر اى صوت ..
الى ان وصلت الى باب الشرفه حيث مدت يديها لتفتحه وهنا كانت المفجأه...........

لمحت الصغيره بطرف عينها دكتور رمضان وهو يعتدل فى نومه فاصابها خوفا شديدا من ان يستيقظ ويراها ويعلم ما تفعله وبالتالى يمنعها من اللعب نهائيا مع عمرو فلم تجد غير ان تتوارى خلف شماعة الملابس التى توجد بجانب الشرفه وهيا تراقبه فى خوف شديد حتى استقر مكانه وتأكدت انه نائما نوما عميقا
تنفست هند بارتياح وهمت تكمل ما كانت تفعله
توجهت ناحية شباك الشرفه فتحتها ببطء وبدون اى صوت يذكر فلقد كانت محترفه فى ذلك لاعتيادها على فعل هذا الامر يوميا حينما تقابل عمرو عصرا ودكتور رمضان فى نادى المثقفين!!!
فتحت الشرفه ودخلت لتجد عمرو يقابلها فرحا مطلقا صوتا هامسا

عمرو / yes .....yes

هند واضعه اصبعها على فمها وهيا تهمس ايضا / هسسسس اسكت خالص

اقتربت منه وهو يحاول ان يشرح لها ما ستفعله


كان الصور بينهما صغيرا وكان عمرو محترفا فى تخطيه اما هند فلقد كان الخوف يتملكها من ان تنزلق وهيا تحاول العبور ولكنه كان يطمئنها ويقول

عمرو/ انتى خايفه من ايه بس ياهند انا همسكك اهو وبعدين مانا كل يوم بنط ومش بقع ولا حاجه


هند /ياعم انت كبير انا اصغر منك واقصر كمان


عمرو / يلا بس ياهند البيتزا هتبرد متخافيش بقى


هند / يووووه بقى ربنا يستر ادينى هنط اهو


تسلقت الصغيره الصور وهيا ترجف خوفا ولكنها استجمعت قواها وانطلقت متخطيه اياها فى سلام


فرحت فرحا شديدا حينما وجدت نفسها داخل شرفة عمرو

#207

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

الفصل السابع


دخل الاثنان الى الغرفه واخذا يتناولون البيتزا وهما يتكلمان بالهمس حيث ان والدا عمرو ايضا يغطون فى النوم وهما يظنان ان ولدهما نائما كالملائكه
بعد انتهاء العشاء

اخذ الصغيران فى اللعب على جهاز الكومبيوتر والنت وذلك طوال الليل حتى تعبا فقررت هند العوده الى غرفتها سالكة نفس الطريق ولكن هذه المره بثقه اكبر ..........لانها لا تعلم ماذا سيحدث لها

وقتها كانت الساعه تشير الى الثانيه فجرا

اخذت الصغيره تتسلق الصور مثلما فعلت اول مره ولكنها لم تنبه كثيرا هذه المره فلقد غرها انها فعلتها سابقا ولكن هذه المره كانت تعبه ومرهقه من اللعب والسهر فلم تنتبه لطرف فستانها الذى تعلق بقدمها قبل ان تعبر قدمها الاخرى ذاك الصور

اخذت هند فى الصراخ وهيا معلقه بيديها فقط فى صور الشرفه الحديدى بعدما انزلقت دون ان تدرى
كانت تزداد صراخا مع احساسها بأن يديها لن تقوى كثيرا على التشبث اكثر من ذلك
وليس هيا فقط ولكن عمرو ايضا انطلق فى الصراخ حيث كان خائفا من ان تهوى هند الى الشارع
حاول ان يمسك بها ولكنه لا يستطيع.......

اما دكتور رمضان
فقد هب من نومه فزعا على صوت ذلك الصريخ الذى يأتى من شرفة غرفته ولم يكن يتوقع او ان يتصور ابدا ما يحدث هناك
ولم يخطر بباله ابدا ان من يصرخ هيا هند بعينها

انطلق جاريا الى شرفته....
صدم من هول ما رأى وللحظه وقف مكانه عاجزا لا يعرف ماذا يفعل حينما وجد تلك الصغيره تتمسك بضعف فى صور الشرفه الصغير تكاد ان تهوى بجسدها فى الشارع ولا تملك غير صوتها الذى افزع جيران الحى جميعا

وبدون وعى وجد نفسه يجرى نحوها ويمسك بها فى الوقت نفسه كان والد عمرو الذى استيقظ هو الاخر على اصوات الصريخ التى ملئت الحى حيث كان يجرى نحوها لينقذها ايضا ايضا ولكن دكتور رمضان كان قد سبقه وانقذها من موت محقق
رفعها اليه بسرعه شديده وضمها بقوه وخوف وقلبه يدق بعنف فتوقفت هند عن الصراخ فجأه وغابت عن الوعى.....


بسرعه شديده حمل دكتور رمضان هند وجرى بها الى المشفى ولم ينتبه الى انه يرتدى ملابس النوم!!ومن خلفه ام سعد وهيا تقول فى فزع
ام سعد / استر يارب استر يارب

وعند عمرو

اخذ الوالدان فى سؤال ابنهما المذعور عما حدث ولكنه كان فزعا وخائفا من ان يتكلم فلم ينطق مما جعل والده يلحق بدكتور رمضان الى المشفى دون ان يفهم اى منهم ما الذى حدث لتلك المسكينه الصغيره

فى المشفى

دخل دكتور رمضان بهند مسرعا وفزعا وهو يقول

دكتور من فضلكو بسرعه حد يلحقنا

ارشدته الممرضه الى غرفة دكتور المنوابه الليليه فجرى بسرعه اليها ومن خلفه والد عمرو وهو يطمئنه قائلا
ان شاء الله هتبقى كويسه متقلقش يا دكتور

اخذ الطبيب يفحص هند التى بدأت تفيق من اغمائها وتبكى بهستيريه

دكتور رمضان / طمنى يا دكتور الله يخليك
الطبيب / هو ايه اللى حصلها بالظبط

اخذ دكتور رمضان يقص على الطبيب ما يعرفه فهو لم يعلم بعد ما الذى اوجد هند فى شرفة غرفته فى هذا الوقت ماذا كانت تفعل ايضا

الطبيب بعد فحصها / البنت دى عندها انهيار عصبى من اللى حصلها ياريت تفضل يومين فى المستشفى تحت المراقبه لحد ما نتطمن عليها

د.رمضان / يومين؟؟؟ طب انا موافق لو ده هيبقى فى مصلحتها

......


مر اليومان بسلام كانت هند قد استعادت وعيها واستردت صحتها فيهم واثناء اليومين لم يتكلم معها دكتور رمضان فيما حدث فالطبيب قد اخبره انه لابد وان يتجاهل ما حدث ولا يتحدث فيه امامها حتى يطمئنون على حالتها النفسيه فما تعرضت له لم يكن بالامر السهل ابدااا

كان دكتور رمضان يزورها فى المشفى يوميا واخذ قلبه يرق لتلك الصغيره التى كانت تبكى دائما وتنطق وهيا نائمه عاوزه مامى
فقرر ان يتحدث معها بمنتهى اللطف وان يتعود على تنفيذ طلباتها حتى ولو كانت ضد رغباته او حتى اوامره

بعد ذلك وبعد ان خرجت هند من المشفى فاجأها دكتور رمضان حينما قال

د.رمضان / ايه رأيك ياهند تحبى تتفسحى فين انهارده؟؟

هند باستعجاب/ اتفسح؟؟ ......... هو حضرتك متأكد؟؟

د.رمضان مبتسما / ايوه متأكد ياهند...... ها تحبى تروحى فين؟

هند بعد تفكير قصير/ ممممممممم نادى المثقفين!!

ضحك دكتور رمضان منها وقال

د.رمضان / نادى المثقفين اشمعنه يعنى؟

هند / اصلى عاوزه اشوفه واعرف حضرتك بتعمل ايه هناك

د.رمضان / خلاص ياستى موافق ارتاحى انهارده وبكره نروح مع بعض بس انا كنت عاوزه اسألك على حاجه كده ممكن ؟

هند / انا عارفه حضرتك عاوز تعرف ايه اللى حصل .

د.رمضان / ايوه فعلا ياهند انا عاوز اعرف ممكن تحكيلى بصراحه؟

هند / حاضر بس اوعدنى انك مش تزعل منى

د.رمضان / اوعدك ياستى

بدأت هند تقص عليى دكتور رمضان ما حدث يومها كانت تحكى وعينيها تدمع حينما تذكرت ما حدث معها



انتظرونى والفصل الثامن

#208

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

حلو اووووووووى الجزء وكويس ان قلبة حن ليها
فى انتظار الباقى
بسرعة

#209

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ايوا كدا يا عسل متغيبيش عننا
واتعودى تنزلى كدا بالجزئين
علشن منستناش كتير
بانتظار البقية

#210

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

هههههه
لالا بلاش طمع يا نورا الله يخليكى

نورتى يا مزه

#211

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

نورتينى يا سومه يا ام بسرعه
بسرعه ايه تانى ارحمينى هههههه

#212

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

الف الف شكر اكتر من رائع بحبك يامامىىىى انتى وهند اوى متتأخريش تانى يارب تكون الظروف عادت بسلام وربنا ميجبلكيش حاجه وحشه ابدا ياقمر
إظهار التوقيع
توقيع : على حبيبى
#213

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

جمييييييل اوى ياروبى جزء فيه تفاؤل شكرا ياحبيبتى ف الانتظار
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#214

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

رائع كعادتك يا قمرى بس متعوقيش كده ياختى
إظهار التوقيع
توقيع : هبه شلبي
#215

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

منورين ياقمرات
حاضر ياهوبه ان شاء الله مش هعوق ههههه
نورتى يا نورا

#216

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ايه ده يا جدعاااان
ايه يا شهرذات بتضحكى علينا ولا لا
ده يعتبر جزء واحد
كملى يا حبى

إظهار التوقيع
توقيع : ندى ام
#217

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

yes .....yes

جزئين رائعين لكن رمضان ايه الي غيرو
ننتظرك على احر من الجمر ونشوف هي ليه اختارت نادي المثقفين

إظهار التوقيع
توقيع : طُمُوحي الجنّة
#218

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

جميييييييله جدا والواد عمرو ده شكله جدع هههههه كملي كملي بسررررررررررعه يارحاب في اانتظارك ياقمر
إظهار التوقيع
توقيع : لولو حبيب روحي
#219

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

رااااااااائع
إظهار التوقيع
توقيع : nagla saeed
#220

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

انبسطت انوا قدر يفهمها عشان لوكان جرالها حاجة كان حينفع ايه النظام والقوانين اللي عاملو
على فكرة جدي انا كمان شخص منظم اوي وعندوا الاكل بمعاد وببرنامج اسبوعي والرياضة والتسوق وكل حاجة
بمعادها ومبيحبش المشروبات الغازية او المنبهات بس ما عمرو ما وقف ضد رغبتي ولاعمرو قالي
بس كان ينصحني ده غلط وده مش اكل والي اخره وربنا ميحرمنيش

إظهار التوقيع
توقيع : ام الاء وبيان2
#221

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

متبقيش تعوقي زي في تركيا عنندهم المسلسلات كل اسبوع حلقة هههههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : ام الاء وبيان2
#222

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

رائعه ياروحي احداث مشوقه

يلهفه بانتظار ماسيحدث

إظهار التوقيع
توقيع : ام عشتار
#223

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

جميل جميل خالص
الغياب شكله بيعمل نتيجه ايجابيه
ههههه
بس برضو ماتغبيش علينا

إظهار التوقيع
توقيع : قصرالاحلام
#224

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى
إظهار التوقيع
توقيع : اللهم ارزقنى التقى
#225

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

اي واخيرا بدا الدكتور شعبان اقصد رمضان يتغير
إظهار التوقيع
توقيع : الاعلامية لينا
#226

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

جزء جميييل بانتظار الباقى
إظهار التوقيع
توقيع : توتة واحلى بنوتة
#227

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

كملي كملي حبيبتي
جزء جميل ويارب تكون بداية علاقة جميلة بين الجد وحفيدته

#228

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

جزء رااااااائع كروعتك حبيبتي
وبإنتظارك ياقمر ماتتأخريش علينا

إظهار التوقيع
توقيع : جويريه
#229

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

بصراحة مادري شو اقول روعة جميلة جدا تسلم يديك
ولا تتاخري علينا منتظرين على احر من الجمر

إظهار التوقيع
توقيع : فاطمة سعيد
#230

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ايه الجمال ده دي بينها هتحلو قوي وهتبقي حناااااااااااااان علي الاخر
ههههههههههه تسلمي يا حبي في انتظار جديدك

إظهار التوقيع
توقيع : همس بلا لمس
#231

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

فعلا الفصلين جماال اوووووووووى
ومشوقييين اوى
انا اتشدت ليهم ومعنتش قادرة عاوزة اعرف اية الى حصل

تسلم ايديكى ♥

إظهار التوقيع
توقيع : Ana crazy
#232

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

يا سلام الله.. الله.. روووووووووعـــــــــــــــه
ماشاء الله تحفــــــــه

......

هي اة طويلة بس انتى شوقتينا بقي اووووووي اوووي

إظهار التوقيع
توقيع : مونه الامورة
#233

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

كل دوت معلقااااااااااااااني
بس بجد مجهود رائع جدا جدا
تسلم الايادي اللي كتبت بجد
مجهووووووود روعة روعة

إظهار التوقيع
توقيع : بحبكm
#234

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

في انتظارك يا عسل

انا مستنيه و نفسي اعرف د\ رمضان هيعمل ايه

و هيفضلو كويسين مع بعض ولا ايه بظبط

مستنياكي علي احر من الجمر

إظهار التوقيع
توقيع : remo yuones
#235

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

الله الجزئين اكئر من رائعين
يارب كده دايما بالجوز ههههه
هاتى هاتى مترحميناش
فانتظار ابداعات يا احلى شهرزاد

إظهار التوقيع
توقيع : Frawla
#236

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

جامدين اوي الفصلين دول في انتظار البقيه
#237

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

روووووووووووووعه هند هتكسر الروتين الممل ده ورمضان هيشوف الدنيا
إظهار التوقيع
توقيع : طم طم 2013
#238

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

أيوة بقا كدة إبتدييينا
أنا حاسة إنو هيبقا كويس معاها يومين تلاتة كدة وهووبا يقلب وحش
ههههههه
بانتظااااار الجزء الجديد

إظهار التوقيع
توقيع : hadeel tarek
#239

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

نورتونى والله
تسلمولى ياقمرات
انتظرونى

#240

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

راااااااااااااائعة يا سوبر قلبي ممتعين خالص ربنا ميحرمناش منك ومن ابداعاتك يا قمر
إظهار التوقيع
توقيع : ام اروي
#241

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

حلوووى يا قمرى تسلم الايادى يا حميل وفى انتظارك ان شاء الله
إظهار التوقيع
توقيع : محبه لله
#242

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

روووعة يا قمر
يسلمووووو الايادي
بانتظار جديدك بس مطوليش ابقي تعالي بنشتاقلك والله ههههه

إظهار التوقيع
توقيع : فلسطين
#243

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

حلوووووة جدا جدا
بانتظار ابداعتك

إظهار التوقيع
توقيع : روزة
#244

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

يلا تابعونى

الجزء الثامن



كانت هند تتذكر وتحكى ما حدث معها وعينيها تدمع

اما دكتور رمضان كان يستمع مندهشا لما فعلته تلك البنت الصغيره ......لم يكن يتخيل ابدا انها من الممكن ان تفعل كل هذا بدون ان يشك فيها او يلاحظ تصرافاتها الصغيره الطائشه .
كان يفكر ان عقلية وذكاء هند لابد وان تحترم منه فهو رجل ذو خبره فى الحياه ويعرف فيها الكثير فقرر ان يكون لها صديقا حتى لا يفاجأ مره اخرى بتصرافتها وشقاوتها
ادرك وقتها ان ام سعد كانت على حق فيما فعلته معها من تلبية رغباتها حتى ولو من وراء ظهره

فى الخامسه من اليوم التالى .....كانت هند ترتدى ملابسها وتستعد للخروج مع دكتور رمضان الى نادى المثقفين جلست تنتظره فى صالة المنزل لحين خروجه من غرفة المكتب وبالفعل خرج حاملا حقيبته الجلديه التى كانت تثير فضول الجميع فقررت هند سؤاله عن تلك الحقيبه


هند / هو انا ممكن اسأل حضرتك سؤال؟


د.رمضان / اتفضلى اسألى


هند / هيا الشنطه دى فيها ايه؟؟؟


د.رمضان يحاول ان يبدو طبيعيا / الشنطه ... فيها شوية اوراق


هند / طب ممكن اشوفها؟


د.رمضان بغضب / لا لا لا طبعا عايزه تشوفيها ليه انتى بتعرفى تقرى عربى؟


هند / ايوه يا دكتور مامى وبابى علمونى اقرا عربى كويس


د.رمضان يزوغ بعينيه من اسألتها ويحاول التهرب من الاجابه فتدخلت ام سعد لتنقذ الموقف كالعاده


ام سعد / يلا ياهند يا حبيبتى هتأخرى الدكتور كده


هند / خلاص اوك يلا بينا يا دكتور


....
خرجت هند بصحبة دكتور رمضان منطلقين الى نادى المثقفين يصحبها سعد بالسياره
الى ان وصلا وقبل ان يتركون سعد قالت له بمرح وهيا تنظر لدكتور رمضان


هند / لو سمحت يا سعد متجيش الساعه سبعه ونص احنا هنتصل بيك ونقولك تيجى لما نزهق


نظر سعد الى دكتور رمضان الذى ابتسم وقال


د.رمضان / ماشى يا سعد اتفضل انت .


دخل الجد وهو ممسكا بيد حفيدته التى كانت تمشى تاره وتقفز تارة اخرى من شدة فرحها
تركت يديه واخذت تجرى هنا وهناك وسط المساحات الخضراء وهيا تضحك بمرح
كان نادى المثقفين من الداخل مكانا واسعا يحمل قاعه ضخمه لها قبة كبيره تشبه قبة الاوبرا حيث كانت تلك هيا قاعة الندوات الشعريه والثقافيه وملتقى الشعراء ايضا


اما بالخارج فيوجد مكانا اخضرا واسعا مفروشا بالكراسى والمنضادات المتوسطة الحجم وعليها مفارش باللون الاصفر الرائع الذى يعطى تناغما رائعا مع لون الخضره الجميل
وفى اخر المكان كان هناك كافتريا صغيره تتبع للنادى وايضا مكان مخصص للاطفال به بعض الالعاب


اشار دكتور رمضان لهند بالجلوس على منضدته التى تعود الجلوس عليها دائما وما هيا الا دقائق معدوده حتى جاء شاب فى الثلاثين من عمره اليهم حاملا فنجان من الشاى الاخضر وهو يقول


الشاب / نورت دكتور رمضان اتفضل الشاى


د.رمضان / شكرا يا محمود بس ثوانى
التفت الى هند وسألها


د.رمضان / تحبى تشربى ايه ياهند؟


هند بعد تفكير بسيط / عصير فرواله باللبن


د.رمضان / من فضلك يا محمود هات لحفيدتى عصير فراوله باللبن


ابتسم محمود قائلا / حضرتك تؤمر يا فندم
وانصرف


اما هند فقد استأذنت دكتور رمضان فى اللهو فى حديقة الاطفال قليلا فسمح لها فانطلقت تجرى نحو الالعاب


اما هو فقد سحب حقيبه وفتحها فاخرج منها دفترا باللون الاحمر القاتم وقلما ذهبيا واخذ يكتب فيهما بعمق حتى انه لم ينتبه الى من يراقبه من بعيد ...... انها هند فلقد اصتنعت اللعب حتى ترى ما يفعله دكتور رمضان بتلك الحقيبه فزاد فضولها لتعرف ما يكتبه فى تلك الحقيبه


اثناء ذلك و فجأه تذكر دكتور رمضان امرا هاما وهو انه لا يعرف رقم هاتف سعد وانه ومن المفترض ان يتصلو به حينما تنهى هند اللعب فتهجم وجهه غاضبا وقال فى نفسه ادى اخرة اللى يمشى ورا كلام العيال...
وقرر ان ينادى على هند لكى يعودون للمنزل قبيل غروب الشمس فهو لا يحب العوده متأخرا ابدا دون سيارته وسائقه


د.رمضان / هند ..........هند يلا تعالى هنا


حضرت هند دون ان تفهم ماذا يحدث ولما يناديها دكتور رمضان بهذه الطريقه


هند / نعم دكتور


د.رمضان / يلا هنروح دلوقتى


هند / ليه بس احنا لسه جايين


د.رمضان / يلا عشان مش هنعرف نتصل بسعد عشان مش معانا رقمه


هند تبتسم / طب واللى يجيبلك الرقم دلوقتى ؟


د.رمضان وهو يبدو عليه الراحه / انتى معاكى رقمه؟؟


سحبت هند هاتفها النقال وقالت / ايوه معايا على موبايلى


د.رمضان / وكمان موبايل وانا اخر من يعلم


هند / معلش بقى يادكتور اهو ضرورى


ضحك دكتور رمضان وقال / جيل اخر زمن والله


مضى اليوم سريعا وعاد الاثنان بمنتهى الفرح الى المنزل فى التاسعه وكان هذا هو اول تغيير فى حياة دكتور رمضان منذ زمن طويل فلقد غيرت له هند ولاول مره ميعاد نومه وكسرت حاجز الوقت لديه
الغريب فى الامر انه كان سعيدا لسعادتها ومرحها ولم يفكر كثيرا بموضوع الوقت او النوم

قضت هند يوما جميلاوفى المساء كانت تخطط لشئ اخر وهو ان تقتحم غرفة المكتب وتفتح الحقيبه لتكشف سرها وترى ما بداخلها


وبالفعل اتنظرت نوم الجميع وسارت ببطء نحو غرفة المكتب فتحتها ودخلت اليها
انارت ضوء هاتفها المحمول واخذت تفتح الحقيبه التى فتحت معها بمنتهى السهوله
اخرجت منها الدفتر الاحمر واخذت تفتحه وتقرأ ما فيه
فجأه لمعت عينيها واتسع فمها بابتسامه انتصار
وقالت
هند / هو ده بقى السر يادكتووووووووووور








اوعدكو الفصل الجاى اقولكو على سر الشنطه ههههههههههه

#245

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

انا عندي فضول اعرف الس

حرام عليكي
بس اوعي تطوليي بقي

عشان نعرف سر الشنطة ..

إظهار التوقيع
توقيع : مونه الامورة
#246

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

واخيرا راح نعرف الشنطة فيها ايه انا كنت نسيت
ورجعتينا لشنطة ثاني اوعي تنسي المرة الجاية
هاااه

الف الف شكر يسلمو الايادي ياكاتبة


إظهار التوقيع
توقيع : طُمُوحي الجنّة
#247

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

اهئ اهئ اهئ
حراااام عليكي
يعني دي حتة تقفي عندها ؟
أنا مليش دعوة عايزة أعرف السر دلوقتي إشمعنا هند بس اللي عرفت يعني ؟
كملي كملي كملي دلوقتي فووورا

إظهار التوقيع
توقيع : hadeel tarek
#248

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

جميلة يا سوبر تسلم ايدك
قريتها كلها اخيرا

إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#249

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ايوه منك يا شهرزاد اقصد سوبر مامى الجزء صغير اوووووووى
كملى بسرعة يا روبى

إظهار التوقيع
توقيع : ندى ام
#250

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

او لا عاوزة اعرف سر الشنطة دى كملى بقى بسرعة حبيبتى يلا يلا
إظهار التوقيع
توقيع : توتة واحلى بنوتة
#251

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

روعه كملي ياحبي في انتظار معرفه سر الشنطة كملي بسرررعه
إظهار التوقيع
توقيع : لولو حبيب روحي
#252

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

هههههه
معلش انا رخمه
نورتونى والله

#253

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ياترى ايه المكتوب انا اخمن انها رسائل لزوجته حبيبته واشعار واشواق ممكن وممكن اكون غلطانه شكرا فى انتظارك
إظهار التوقيع
توقيع : طم طم 2013
#254

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

جزء روعة انا عايزة اعرف ايه اللي في الشنطة بس المرة دي مش حزن عليك كالعادة ههههههههه
إظهار التوقيع
توقيع : ام الاء وبيان2
#255

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ياخساره مطلعش فيها فيل
ههههههههههههه
بس اكيد كان بيكتب يومياته
بدليل ابتسامة هند االمنتصره كسرت روتين حياته وكتب كدا فى يومياته
كدا ولا لاء
يابنتى عينينى معاكى مساعد المؤلف او المخرج او حتى الرجيستير
هههه

إظهار التوقيع
توقيع : قصرالاحلام
#256

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

لالالالا

انا مش هقدر انتظر
دى لحظة حاسمة ولازم اعرف
بس ها ... هعصر على نفسى لمونة واصبر مش مشكلة

إظهار التوقيع
توقيع : Ana crazy
#257

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

روووووعه حبيبتي
كملي كملي شوقتينا نعرف ايه هو سر الشنطة يلا كملي يا كاتبتنا الفاتنة

#258

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

بموووووووووت فى تعليقاتكو
ههههه
نورتونى يا غاليين

#259

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قصرالاحلام
ياخساره مطلعش فيها فيل
ههههههههههههه
بس اكيد كان بيكتب يومياته
بدليل ابتسامة هند االمنتصره كسرت روتين حياته وكتب كدا فى يومياته
كدا ولا لاء
يابنتى عينينى معاكى مساعد المؤلف او المخرج او حتى الرجيستير
هههه

ياروحى ده يوسف شاهين نفسه ميجيش جمبك حاجه

#260

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ياه دا انا كنت نسيت الشنطة بس حلوة يلا مستنياكى بسرعة ان شاء الله
إظهار التوقيع
توقيع : محبه لله
#261

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

عاوزين نعرف سر شنطة حمزة دى هههههههههههه
يا يا رحاب مطوليش علينا هااااااا

إظهار التوقيع
توقيع : Frawla
#262

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

اه نسيت اقولك انى من حلاوة سردك
مش بحس بانها قصه بحس انى شايفه الاحداث
تسلم ايدك يا قمر

إظهار التوقيع
توقيع : Frawla
#263

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

يلا كملي بسرعه عشان نعرف سر الشنطه

جزء رااااائع كروعتك ياغاليه

إظهار التوقيع
توقيع : جويريه
#264

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ياجملاك ياسوبر قلبي
متتاخريش انا كلي فضول
عايزه اعرف الدفتر مكتوب فيه ايه بتنتظارك ياحبي

إظهار التوقيع
توقيع : روزة
#265

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سوبر مامى
هههههه
معلش انا رخمه
نورتونى والله
ههههه كويس انك اعترفتى
جميل يا جميل يا واد انت يا مبدع عدلات

إظهار التوقيع
توقيع : هبه شلبي
#266

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ههههه
اة منك انتى دايما كدة وكمان بخيلة بس انا عارفة مكتوب ايه هههههههههه
فى انتظارك

#267

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

يلا تعالو اعرفو سر الشنطه

تابعووووووووونى

#268

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

الفصل التاسع


رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى



قضت هند يوما جميلاوفى المساء كانت تخطط لشئ اخر وهو ان تقتحم غرفة المكتب وتفتح الحقيبه لتكشف سرها وترى ما بداخلها


وبالفعل اتنظرت نوم الجميع وسارت ببطء نحو غرفة المكتب فتحتها ودخلت اليها
انارت ضوء هاتفها المحمول واخذت تفتح الحقيبه التى فتحت معها بمنتهى السهوله
اخرجت منها الدفتر الاحمر واخذت تفتحه وتقرأ ما فيه
فجأه لمعت عينيها واتسع فمها بابتسامه انتصار
وقالت
هند / هو ده بقى السر يادكتووووووووووور

نظرت هند بابتسامه واسعه لما هو مكتوب فى ذلك الدفتر الاحمر بالخط العربى الجميل فى بادئ الامر وجدت صعوبه فى قرائته ولكنها استطاعت ان تقرأه فى النهايه وان تخمن معنى الكلمات بداخله

........


((حبيبتى ..
لا استطيع ان اقولها سوى على الورق فقط فأنا احبك واعشق تفاصيل وجهك الجميله اعشق هدوئك ونظرة عينيك العسليتين اعشق نظرة الامل التى تنظرين بها الى الحياه ...
ليتنى استطيع قول ما بداخلى والبوح بأسرار قلب .. دفن سنوات بين الجليد..
ليتنى استطيع تكسير ذلك الحاجز الذى يقف بينى وبين عينيكى الجميليتين
اه ..... لو تعرفين ان كل امنياتى فى هذه الحياه ان اجلس معكى واتحدث دون قيود
فحينما تجلسين امامى لا امل النظر اليكى قط ...... لقد اصبحت اعشق ذلك النادى لانه المكان الذى اراكى فيه يوميا ))


.......
وسعت عينى هند مما قرأت وقالت / بقى كده .. مممممم ... نادى المثقفين فى حب كبير يادكتور ومحدش يعرف ..
اكملت باقى الخطاب ..........


((حينما اكون جانبك اشعر بأن الوقت ليس له معنى واتمنى ان نصبح شيئان ثابتان للابد كالجبال والبحار حتى لا نتغير بفعل الزمن ..
كم اتمنى ان ارتوى من نبع حنانك وحبك .... كم اتمنى ان يجمعنا الله سويا لست اعرف كيف ولكنى اعلم جيدا ان الله على كل شيء قدير وانه سيجمع بيننا فى يوم من الايام تحت عرش الحب
انا لست طامعا سوى فى جلسه واحده فقط اجلسها معكى كى ترتوى اذنى من نبع صوتك الحنون واملأ عينى برؤيتك تبتسمين وبرؤية عينيكى وهيا تشع بالامل وذلك حتى اتزود من رؤيتك كالمسافر الذى يتزود بالماء والطعام فلتكن رؤيتك هيا زادى عند سفرى بعيدا وانا قريب منك
حبيبتى ...
فقط اتمنى ان تتلامس اصابعنا وان تحتضن يدى يديك فى براءه شديده فأنا اخاف عليكى حتى من لمسة يدى
لقد كنت نسيت ذلك الشعور الرائع بالحب منذ وفاة زوجتى رحمة الله ولكنك احييتى بداخلى ذلك الشعور الساحر احييتى بداخلى ما اعيش من اجله حاليا فصورتك لا تبارح ابدا خيالى ليلا ونهارا .. نائما ومستيقظا
ولكن صمتى سيظل هو اللعنه التى ستطارد ذلك الحب حتى يقضى الله امرا يغير ويبدل ما نحن عليه الان..
حبيبتى ..
كل ما فى يدى الان هو عهدى لكى بأننى لن احب او افكر فى اى شيء سواكى وسوى حبى لكى وذلك حتى يجمع بيننا الله فى يوما ما وسيظل هذا سر فى قلبى لن يعلمه سوى قلمى واوراقى هذه ..))


..........

ابتسمت هند مما قرأت واخذت تتصفح باقى اوراق ذلك الدفتر التى كانت عباره عن خطابات حب من ذلك النوع يصف فيها دكتور رمضان صمته امام حبيبته وانه لا يعلم كيف يبوح بأسرار قلبه لها وكيف ان قلبه دق من جديد وهو بهذا العمر وانه ايضا يخاف على مظهره من ان يظهر حقيقة مشاعره فيفضتح امره ويصير موضوعا لكلام الناس
فكرت تلك الصغيره كيف يمكن لها ان تساعده فى الوصول الى حبيبته
خطرت لها فكره واستعدت لتنفيذها غداااااا


فى الصباح .....


كانت هند وعلى غير العاده تنتظر دكتور رمضان عالافطار بابتسامتها البريئه خرج دكتور رمضان من غرفته مرتديا حلته الرسميه كعادته متوجها نحو المائده لتناول افطاره الصحى اما هند فقد اخذت على نفسها عهدا بأن تغير له روتين حياته العقيم هذا وكانت فى داخلها بأحساسها الطفولى تشعر ان ذلك هو بداية الطريق كى تنجح فى مهمتها الشاقه ........

د.رمضان / صباح الخير ياهند

هند / يا صباح النور جدو

فرح دكتور رمضان حينما نادته حفيدته (جدو) فدائما كانت تناديه دكتور رمضان وعلم انها تعمدت ذلك لانها كانت لا تشعر من داخلها بحبه ومدى قربه منها اما الان فلقد اختلفت الامور مما جعلها تنطق تلك الكلمه المحببه لدى جميع الجدودولكنه لم يعلق على ما قالته حتى لا يشعرها بالحرج واكتفى بالنظر اليها بابتسامه حنونه وقال

د. رمضان / عامله ايه انهارده ؟

هند / انا تمام خالص بابى ومامى لسه مكلمنيى عالموبايل من شويه و...

لم تكمل كلامها فوجدت ام سعد التى كانت تحضر الطعام على السفره فجأه اصيبت بشهقه تبعتها كحه شديده لم تستطيع بها النطق ولا التنفس وكل ذلك لاعتقادها ان هند وقعت بلسانها وذكرت الموبايل امام جدها فلقد خافت ان يعاقبها جدها بأخذه منها

جرت هند ناحية المطبخ واحضرت كوبا من الماء لام سعد التى كانت ستموت بسبب كلامها وذلك حتى هدأت واعتذرت عما حدث منها

فوجدت كلا من هند ودكتور رمضان ينظرون لبعضهما البعض وفجأه غرقو الاثنين فى الضحك مما حدث فهما يعلمان جيدا ماذا حدث لتلك السيده المسكينه

هند / متخافيش يا داده جدو عارف كل حاجه دلوقتى

ام سعد / ممممممعقول ده يا هند يابنتى .....ااااانا ااسفه يا دكتور والله غصب عنى و.......

قاطعها دكتور رمضان قائلا / هو انتى كنتى عارفه ان معاها موبايل يا ام سعد

ام سعد تتصبب عرقا قبل ان تجيب / ممممماهووووو......... يعنى........ ماهو يادكتور .......... اصل .......هيا

ضحك دكتور رمضان قائلا / اتغيرتى يا ام سعد من يوم المفعوصه دى ما جت

ضحك الجميع واطمئنت ام سعد قليلا وذهبت للمطبخ واحضرت باقى الطعام الذى احتوى اخيرا على الجبن الشيدر الذى تعشقه هند وايضا حبوب الافطار (كورن فليكس) والتوست والانشون والمربى وكل ذلك بأمر من دكتور رمضان شخصياااااااا !!!!!!!

جلست هند تتمتع بالافطار اللذيذ وبينما تأكل فكرت فى فكره واستعدت للتنفيذ

هند / جدو اعملك ساندويتش؟؟

د. رمضان / لا يا هند شكرا انتى عارفه انى مش باكل الاكل ده عشان ......

قاطعته هند وهيا تحاول استعطافه / عشان خاطرى يا جدووو جرب بس دى الجبنه دى تحفه

د. رمضان / لا يا هند انتى عارفه انا .....

هذه المره لم تقاطعه بالكلام ولكنها اخذت قطعه من الجبن ووضعتها فى فمه مباشرة دون كلام وانتظرت رأيه فيها

فوجأ دكتور رمضان بتصرفها ولكنه لم يستطيع مقاومة تلك الابتسامه البريئه التى كانت على وجهها ..... ابتسم منها وقال

د.رمضان / بقى كده يا هند خلاص يا ستى اعملى سندويتش تجربه

هند بمرح / قول الصراحه بقى وانها عجبتك ياجدو..

د.رمضان / هيا فعلا حلوه يا روح جدو

ضحكت هند بفرحه وقامت من مجلسها وصارت تقفز للاعلى وهيا تصرخ بمرح شديد / هيييييييه يعيش جدو الدكتور رمضان يعيش حبيب الملايين ...... يعيش جدو حبيبتى ...

وبعفويه شديده جرت نحوه واحتضنته وقبلته على وجنتيه ببراءه قبله اعادت له احساس لم يعيشه منذ زمن طويل احساس الجد بحب حفيدته

احساس الدفء الذى فقده من سنين ..

انهى الجميع الافطار واستعد دكتور رمضان الى الذهاب للجامعه فوجد هند تقول

هند / جدو انا عاوزه اطلب منك طلب


د.رمضان / اتفضلى يا حبيبتى اطلبى


هند / انا عاوزه اجى معاك نادى المثقفين انهارده ممكن؟؟


د.رمضان / ايه الحكايه يا هند ؟؟


هند ولا حكايه ولا حاجه انت عارف انا ببقى زهقانه هنا لوحدى ....... خلاص بقى مش مشكله بلاش ..... هبص تانى من الشباك على الولاد ...... او يمكن العب مع عمرو.......


قاطعها دكتور رمضان / عمرو تانى ياهند ؟؟ كده هزعل منك


هند / لا خلاص ياجدو مش مهم


د.رمضان / خلاص ياستى هاخدك النادى انهارده


هند بفرح / شكرا جدو


انصرف دكتور رمضان فى طريقه للجامعه
اما هند فلقد جلست تخطط لمقابلة تلك الحسناء الذى يصفها قلم دكتور رمضان بكل هذا الحب
اصرت فى نفسها على ان يكون اليوم هو اول لقاء يجمع دكتور رمضان بحبيبته
ذلك اللقاء الذى تمناه طويلا ولم يجرؤ على تنفيذه اما هيا فقد اخذت على عاتقها مسؤلية ذلك
بعد الظهر ....
كان دكتور رمضان يستعد لمغادرة المنزل الى نادى المثقفين وفى الخارج كانت هند فى انتظاره


هند / يلا بقى يا جدو هنتأخر كده


د.رمضان يخرج من غرفة المكتب/ خلاص انا جاهز يلا بينا


هند / انت هتفضل لابس البدله دى على طول كده


د.رمضان / اومال عاوزانى البس ايه؟؟؟


هند / تلبس قميص وبنطلون مثلا


د.رمضان ضاحكا / قميص ايه بس ياهند انا معرفش اخرج من غير البدله كلها على بعضها ..


هند / ماشى مؤقتا لحد ما نشوف حل للموضوع ده ..... يلا بقى هنتأخر


انطلقت السياره فى طريقها الى النادى حتى وصلت ودخلت هند وهيا تراقب جميع عضوات النادى كى تجد العضوه المنشوده.....

جلس دكتور رمضان على منضدته كالمعتاد اما هند فقد استأذنته كى تلعب فى مكان الاطفال
وبالفعل اذن لها فانصرفت .......... اختارت لها مكانا عاليا كى ترى منه كل شيئ بوضوح

اخذت تراقب ما يحدث .........

كان دكتور رمضان قد اخرج دفتره وقلمه وبدأ فى الكتابه حتى لاحظت هند الى اين ينظر تلك النظرات الخاطفه ........ الى ان رأتها


عارفين اللى هتقول الجزء صغير
هضربها......
ههههههههه
انتظرونى

#269

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

طب الجزء صغير هههههههههههه
إظهار التوقيع
توقيع : توتة واحلى بنوتة
#270

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

طب بقا جزء صغير صغير صغير صغير

إظهار التوقيع
توقيع : hadeel tarek
#271

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

هههههههههههه
إظهار التوقيع
توقيع : hadeel tarek
#272

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

اضربى العيال دول انا مش هقول حاجة انتى حبيبتى
بس كبرى شوييييييييية ههههههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : ندى ام
#273

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

كملي بسرررررعه يامبدعه ايه يابت الرومانسية دي في الجواب بتاع الدكتور رمضان من اين لك هذا يارحاب اعترفي
إظهار التوقيع
توقيع : لولو حبيب روحي
#274

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

هههههههههههههه ايوة صغير هههههه
انتى كدة تيجى على الحتة الحلوة وتقفى
كملى كملى كملى

#275

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ههههههههههه
ايه يا هديل انتى وتوتا
دا جزء صغير دا؟


دا جزء مقطقط ههههههههههه

عسل يا روحى بانتظار ست الحسن والجمال

إظهار التوقيع
توقيع : Frawla
#276

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ههههههه طب الجزء صغير جدا جدا
إظهار التوقيع
توقيع : إسراء حبيبة ماما
#277

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ههههههههههه
إظهار التوقيع
توقيع : إسراء حبيبة ماما
#278

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

قصه جميله يا قمر
إظهار التوقيع
توقيع : fatma7072
#279

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ياترى سر الشنطة ايه؟؟؟؟؟؟
إظهار التوقيع
توقيع : اللهم ارزقنى التقى
#280

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

رووووووعة
إظهار التوقيع
توقيع : اللهم ارزقنى التقى
#281

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سوبر مامى


ياروحى ده يوسف شاهين نفسه ميجيش جمبك حاجه
ايوا طبعا هو انتى عندك شك
ههههههههههههه
بس اسكتى مش الراجل طلع حبيب
يالهوى قال بعد ما شاب
ههههههههههه
كملى كملى خلينا نشوف باقى المعجزات
اقصد المفاجات
ههههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : قصرالاحلام
#282

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

يا ولاد اللذين امنو

مش عايزه امد ايدى على حد فيكو

انا شرانيه اتقو شرى احسنلكو هههههههه

#283

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

منورييييييييين يا غاليييييين
#284

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

هههههههههههه
الطيب احسن ي ستي الله
زعق براحتك ي معلم
ههههههه
تسلم ايدك حبيبتي روعة بجد
بس هيه الشنطة فيها اي
هههه
دائما متميززززززززززززززززززززززززة بجد

إظهار التوقيع
توقيع : بحبكm
#285

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

كملي يا مبدعتنا عيشتينا احداث الروايه في انتظارك يا قمر
إظهار التوقيع
توقيع : ام اروي
#286

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

صغييييييييير كملى
إظهار التوقيع
توقيع : الامورة برى
#287

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

الله عليكي يا رحوبة جمييييييييل جدااااااااااااا
منتظرين اللقاء الحاسم
بس مش الجزء ضغنن ولا ايه
هههههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : فلسطين
#288

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

تسلمي ياريري روعة وبكدة نكون دخلنا فجانب ثاني فحياة الجد اللي طلع رومانسي
باخر المطاف هههههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : ام الاء وبيان2
#289

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

شفت يا رحاب كل ماكبرتي الجزء بيطلبو اكثر ههههههه
جهزي العصا وابدي وانا امسكلك ههههه

إظهار التوقيع
توقيع : ام الاء وبيان2
#290

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

تسلمى يا عسل جميله و مشوقه
#291

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

هو جزء حلو مش وحش بس انتي قفلتي علي حته جامده مووووت
ههههههه
منتظرين الجزء الجديد متغيبيش علينا

إظهار التوقيع
توقيع : همس بلا لمس
#292

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

هي حلوّت دلوقتي مدام فيه حب
كملي كملي حبيبتي لا تطولي علينا مستنيينك

#293

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

اخر شئ انه يكون بيحب ده كان ذى الانسان الالى ممل وبعدين بيحب اه من المفعوصه دى
إظهار التوقيع
توقيع : طم طم 2013
#294

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

كل اللى قالو ان الجزء صغير

نالو جزائهم واتضربو علقه سخنه فى التقييم

اديكو شفتو العينه

عشان اللى هتقول كده تانى هتبقى عارفه جزائها

هههههههههههه

#295

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

طب والله منورين اخر حاااجه
#296

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

هههههه مقطع جميل شكرا
لست ادرى لمادا كل ماكون أقرأ القصة اضع شخصية د رمضان بشخصية المرحوم فؤاد المهندس رحمه الله وأتخيل صورته

#297

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

وعلاه توقفتى هنا وتخلين نخمم فى ايه فى الحقيبة لكن ربما مذكراته
والكلمة الي قالها "جيل اخر زمن " كان المرحوم فؤاد المهندس يقولها كتير الله يرحمه

#298

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

عسل عسل
بس هو يعني يعني ...صغير حبيتين ههههه

تتسلم ايديكي يا عسل ..☻☻☻☻♥♥♥♥

إظهار التوقيع
توقيع : مونه الامورة
#299

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

كتير حلو وفيه كمية تغيير حلوة بدل التعقيد اللي كان عايشه الدكتور رمضان وكﻻم الرسايل روعععة وغاية في الرمانسية
مبدعة تسلم ايدك

إظهار التوقيع
توقيع : JİLO
#300

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

رررررررررررروعة
إظهار التوقيع
توقيع : نجمةk
#301

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mycat
هههههههههههههه ايوة صغير هههههه
انتى كدة تيجى على الحتة الحلوة وتقفى
كملى كملى كملى
اضم صوتي لاسماء لكن ان عندي شك بان كل الرومنسية تطلع على فشوش ويطلع الدكتور بيعشق شرة ولا لوحة ووووو
كملي واحنا في الانتظار

إظهار التوقيع
توقيع : طُمُوحي الجنّة
#302

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سوبر مامى
كل اللى قالو ان الجزء صغير

نالو جزائهم واتضربو علقه سخنه فى التقييم

اديكو شفتو العينه

عشان اللى هتقول كده تانى هتبقى عارفه جزائها

هههههههههههه
اهو ده الكلام عشان يبقوا يحرموا نق ههههههههههههه
في انتظار الجديد يا قمر

إظهار التوقيع
توقيع : ام الاء وبيان2
#303

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

رووووووووعة ماشاء الله عليكي مبدعة بانتظارك ياحبي
إظهار التوقيع
توقيع : روزة
#304

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

جزء رااااائع يارائعه
بانتظارك ياغاليه

إظهار التوقيع
توقيع : جويريه
#305

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ههههههههههه هايلة
#306

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

هو انت كل مرة تخلينا مشتاقين للحلقة القادمة متتأخريش علينا بسرعة
إظهار التوقيع
توقيع : samr1979
#307

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

يا الله يا الله كملي .............قصة جميلة
#308

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

اية الجمال دا يا حبى بجد برافو
#309

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

تسلمى حبيبة قلبى بس انا كده متابعتش الاجزاء اللى فاتت اعمل ايه

إظهار التوقيع
توقيع : لولا الطيبة
#310

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

الجزء صغير ..أى اى اى اى
إظهار التوقيع
توقيع : طم طم 2013
#311

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

عسل يا عسل

#312

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

هههههه العيال دول بلاوي ومصايب ههه
إظهار التوقيع
توقيع : رحيق
#313

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

جمييييييييييلة جدااااااااا
وانا متشوقة اووووووووى
عشان اعرف الباقى

تسلم الاياااااااادى ♥

إظهار التوقيع
توقيع : Ana crazy
#314

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

رائع يا سوبر
ما شاء الله عليكى
كملى بسرعة فى انتظارك يا قمر

إظهار التوقيع
توقيع : ام سلمة
#315

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

زى العاده متألقة باحلى كلام تسلمى على فكرة انا على حبيبى اهىء اهىء
#316

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ههههههههههه لا كبير وعنده 50 سنة ها ها ها

حلو اوووووى يلا بسرعة عايزة اعرفها بقى ^_^

إظهار التوقيع
توقيع : حسناء
#317

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

الله الله الله ياسوسو الله الله شوقنا اكتر شوقنا على رئى عمر دياب
#318

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

يلا حبيباتى تابعونى
#319

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى


الفصل العاشر



جلس دكتور رمضان على منضدته كالمعتاد اما هند فقد استأذنته كى تلعب فى مكان الاطفال
وبالفعل اذن لها فانصرفت .......... اختارت لها مكانا عاليا كى ترى منه كل شيئ بوضوح
اخذت تراقب ما يحدث .........

كان دكتور رمضان قد اخرج دفتره وقلمه وبدأ فى الكتابه حتى لاحظت هند الى اين ينظر تلك النظرات الخاطفه ........ الى ان رأتها


كانت هناك سيده جميلة الشكل والمنظر تجلس على منضده قريبه من منضدة الدكتور رمضان تضع نظارة شمسيه على عينيها تفاديا لضوء الشمس وتمسك كتابا بيدها تقرأه... كانت ترتدى زيا انيقا عباره عن بدله بنية اللون وقميصا فاتحا باللون البيج وحجابا بنفس لون القميص وحذاء منخفض انيق باللون البنى ايضا ....كانت يبدو عليها انها تجاوزت الاربعين عاما بقليل ورغم ذلك كانت هيئتها وقوامها الممشوق يعطيها عمرا اصغر من ذلك

جلست هند من بعيد تراقب تصرفات دكتور رمضان الذى كان يكتب تاره ثم يرفع عينيه بنظره خاطفه سريعه ليعود مره اخرى للكتابه فى صمت وذلك حتى تأكدت من ان هذه السيد هيا السيده المنشوده

جلست تفكر كيف ستلفت نظرها الى دكتور رمضان وكيف ستجعلهم يتكلمون ؟

الى ان خطرت لها فكره

جرت هند باقصى ما تملك من سرعه نحو دكتور رمضان وهيا تصيح بفرح جدووووووووو جدوووووووو وذلك حتى وصلت الى منضدة تلك السيده

وفجأه

انبطحت على وجهها مباشره امام منضدة تلك السيده وكأنها وسقطت دون قصد

تركت السيده الكتاب من يديها وقامت من مكانها مسرعه كى ترفع هند من عالارض التى بدأت بدورها تصتنع البكاء وتقول
هند / اااااااااااه يا رجلى ااااااااه

السيده / جرالك حاجه يا حبيبتى انتى كويسه؟

هند / لا لا رجلى واجعانى اه يا جدو

كان دكتور رمضان يقف مكانه عاجزا ماذا يفعل ايجرى نحو هند ليرى ما حدث لها او يبقى مكانه فهو لا يستطيع ان يقف امام حبيبته ويتكلم معها بهذه السهوله ولكنه وجد ما بيده حيله حينما ظلت هند تناديه

هند / يا جدووووووووو تعالى انت واقف كده ليه انا مش عارفه اقوم

السيده / يا حبيبتى انا هقومك بس انتى مش راضيه تقومى
هند / لا انا عاوزه جدو ماليش دعوه

السيده / مين جدو يا حبيبتى

هند / دكتور رمضان اهو واقف هناك

نظرت تلك الجميله الى دكتور رمضان بابتسامه اضائت وجهها واذابت قلبه معها وقالت / دكتور رمضان اتفضل

لم يصدق دكتور رمضان انها نطقت بأسمه وان امنيته اخيرا على وشك ان تتحقق والسبب فى ذلك يرجع الى تلك الصغيره
اعتدل فى مكانه وقرر اخيرا ان يتقدم ليرى ما حدث

د.رمضان / فى ايه يا هند انتى كويسه؟

هند / مش عارفه يا جدو رجلى واجعانى خالص اااااااااااه

السيده / طب يا حبيبتى اصبرى انا هشوفهالك بعد اذن حضرتك يا دكتور انا دكتورة اطفال لو تسمحلى اشوف رجلها

لم يتكلم ولكنه اكتفى بنظره معناها تفضلى

كان قلبه يخفق بشده فهذه هيا اول مره يقترب منها ويستنشق عبيرها الى هذا الحد.........كان يتمنى لو انه يظل هكذا لساعات او حتى ايام دون ان يمل منها ومن رائحتها العطره الرائعه

كان قلبه يعجز عن الشكر لحفيدته التى اتاحت له هذه الفرصه برغم قلقه عليها الا انه قال فى نفسه مصائب قوم عند قوم فوائد

انتهت السيده من فحص هند وقالت / لا بسيطه يا حبيبتى خدش بسيط خالص هنطهره واحطلك بلاستر طبى وخلاص

ابتسمت هند وقالت / ميرسى يا دكتوره هو حضرتك اسمك ايه انا اسمى هند

السيده / اهلا يا هند يا حبيبتى انا اسمى ليلى

هند / اهلا دكتوره ليلى او تسمحيلى اقولك يا طنط؟؟

ليلى / موافقه طبعا يا هند

خاطبت هند دكتور رمضان الذى راح يبحر فى بحر خياله دون ان ينطق بكلمه واحده

هند / ايه ياجدو مش هتسلم على طنط ليلى ولا ايه؟

صعق دكتور رمضان من كلمات هند وقال فى نفسه اخيرا هسلم عليها واضم ايديها زى ما كنت بحلم
لا انا شكلى فى حلم مش فى الحقيقه

ظل يفكر ويفكر وهو لا يحسب الوقت حتى بادرته هند واخذت يده نحو ليلى وقالت

هند / ايه ياجدو بنقول سلم عالدكتوره مالك انهارده؟

ضحكت ليلى من كلامها ومدت يدها تصافح دكتور رمضان

......
التقت اليدان ...... وتلامست الاصابع فى رقه شديده
تحسس يدها برفق وكأنه يخاف عليها من الخدش ......... تحسسها كما يتحسس البخيل اغلى ما يمتلك ..
كما يتحسس العاشق يد معشوقته
صافح يدها وقلبه يذوب من شدة حبها فأخيرا يتحقق الحلم الذى كان يتمناه ويعيشه بخياله دائما ..
سرت فى جسده قشعريره ايقظت بداخله الشاب الذى قرر ان ينعزل بعيدا عن عالم الحب وان يدفن شباب قلبه الى الابد ولكن هيهات فالقلب قد اعلن التمرد والعصيان بكل قوه منتفضا ثائرا ينفض عنه غبار السنين الطويله وكأنه يقول له
ايها العاشق..... لقد استيقظت فما انت فاعل ؟؟؟

اما هند فقد احست بأنها نجحت فى اول مهامها التى اخذتها على عاتقها كانت تراقب وتبتسم فى صمت

.........

سحبت ليلى يديها برفق فأعادت دكتور رمضان الى الحقيقه بعدما سبح اميالا فى بحر الحب فهذه اللحظات كانت تكفى لاحيائه من جديد

تشرفنا دكتور رمضان ..ليلى قالت

د.رمضان / الشرف لينا يافندم اشكرك على اللى عملتيه

ليلى / ولا شكر ولا حاجه دى هند عسوله خالص

هند / انا حبيتك اوى يا طنط ممكن ابقى اقعد معاكى بعد كده؟

ليلى / ياروحى طبعا انا بحب القمرات اللى زيك كده بس اوعدينى تاخدى بالك من نفسك

هند / ميرسى يا طنط اوعدك ..

التفتت الى دكتور رمضان وقالت

هند / يلا بينا ياجدو

دكتور رمضان مخاطبا ليلى / نستأذنك احنا يا فندم والف شكر مره تانيه

التفت الى هند وعلى وجهه سعاده غامره وقال يلا يا حبيبتى

.........

رجع الاثنان الى المنزل وبداخل كل منهما فرحه عارمه
فرحة هند بمساعدة جدها
وفرحة دكتور رمضان بلقاء حبيبته اخيرا ذلك اللقاء الذى انتظره كثيرا وحلم به دوما
كان يريد ان يشكر هند على ما فعلته ظنا منه انها تصرفت دون وعى او انها لا تعلم ما بداخله فقرر ان يلبى لها اى طلب تطلبه منه الليله

دخل عليها غرفتها ليطمئن انها قد تناولت العشاء
د. رمضان / ايه ياحبيبتى اتعشيتى

هند / لا والله يا جدو مش ليا اى نفس

د.رمضان / ليه بس يا حبيبتى الاكل مش عاجبك؟

هند / ايوه يا جدو بصراحه

د. رمضان / طب عايزه تاكلى ايه ؟

هند بدون تفكير / بيتزا .....

د.رمضان / يعنى لازم بيتزا دلوقتى ياهند هنجيبها ازاى دى

هند / ديلفرى يا دكتور

د.رمضان / مش هتغلبى ابدا ياهند انا عارف... طب ياستى اتفضلى اطلبيها

هند/ بس بشرط...... تاكل معايا انا اصلى مش هاكل لوحدى ماليش دعوه

د.رمضان / وبعدين ياهند

هند / عشان خاطررررررررررى

د.رمضان / ماشى ياستى امرى لله



يلا بقى نسيب دكتور رمضان وهند ياكلو البيتزا ونقوم نشوف اللى ورانا
ههههههههههه
انتظرونى

#320

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

روووووعة
يسلموووووو اديكي
بانتظار المزيد

إظهار التوقيع
توقيع : فلسطين
#321

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

اروبه هند دى بنات اخر زمن
دكتور رمضاان بحب ! يا حلاوه ياولاد

إظهار التوقيع
توقيع : طم طم 2013
#322

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

هههههههههه يا نهار رومانسية ايه دا كله الحلاوة دى
تسلم يا عم الولهان رووووووعة
متتأخريش عليناااااااا ^_^

إظهار التوقيع
توقيع : حسناء
#323

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ههههههههههه لا مهو انا ناوية اتعشى معاهم ههههههه
جمييييييل جدااااا
شطورة هند القصة قلبت من عيند الى حب فى انتظارك حببتى

#324

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

مصائب قوم عند قوم فوائد

فعلا

بس العميلة كلها متفربكة من هنودة
الشقية

يسلمو ايديك مكنتش متصورة انه حب بحق وحقيق

يسلمو الايادي حبيبتي اكيد الجاي راح يكون اروع من كده
رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمىرد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمىكنتي بتحطي السمايلات كان لها معنى خاص



إظهار التوقيع
توقيع : طُمُوحي الجنّة
#325

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ههههههههههههه
ياعينى ع الناس الحبيبه
احلام سعيده يا دكتور رمضان
ده مش هينام النهارده من الفرحه
هههههههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : قصرالاحلام
#326

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ههههههه
تيب واحنا ياكلو وحدهم الله بئا
تسلم ايدك ي قلبي
روووووووعة جدا جدا بجد

إظهار التوقيع
توقيع : بحبكm
#327

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

حلوه كتير يعطيكى العافيه يا جميل
#328

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ههه ايه الرومانسية البنت طلعت رومانسية اكثر من جدها
كما يتحسس العاشق يد معشوقته
ايه الرومانسية دي

إظهار التوقيع
توقيع : ام الاء وبيان2
#329

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

انا كمان عاملة بيتزا تعالو تعشوا عندي
إظهار التوقيع
توقيع : ام الاء وبيان2
#330

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

روووووعة يا سوبر قلبى
اموت انا فى الرومانسية ههههههههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : ندى ام
#331

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ايه الجمال ده كله يارحاب مبدعه يابنتي والله ماشاء الله تسلمي ياقلبي كملي بسرررعه يارورو بقي كمليييييي
إظهار التوقيع
توقيع : لولو حبيب روحي
#332

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

كما يتحسس العاشق يد معشوقته
جامده جدي الحلقه تحفه وانا مبسوطه ان الدكتور اتعود علي هند

بس خايفه من حاجه لو الدكتور عرف ان هند دخلت مكتب وشافته خصوصياته هيحصل ايه

يلا بقي شوقتيني

إظهار التوقيع
توقيع : remo yuones
#333

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ربنا يلم شمل الحبايب تاني
ههههههههههههه
جزء راااااائع
تسلم إيدك حبيبتي
وبإنتظارك ياغاليه

إظهار التوقيع
توقيع : جويريه
#334

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

بنات اخر زمن صحيح
البت يختى شقلبت حاله
بس ذكيه وشطوره هههههههههه
تسلم ايدك حبيبتى
بس ياريت البيتزا تبقى كبيره عشان البنات تدوق ولا ايه يا بنات
هههههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : Frawla
#335

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

يا جماله
طيب ما تخلينا ناكل معاهم ههه
جميل يا جميل
تسلم الايادى

إظهار التوقيع
توقيع : هبه شلبي
#336

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ماتجيبي حته من البيتزا ياروبي دانا بحبها أكثر من هند
جزء روووووووووعة
مستنيين اللي جاي من البت هند
يلاا متتاخريش علينا

#337

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

اه منك انتى ياسوسو وعلى الاى بتعمليه فينا مش وقت اكل خالص ههههههههههه ماش صبرنى يارب

إظهار التوقيع
توقيع : على حبيبى
#338

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

جمييييييييييلة جدااااااااا
إظهار التوقيع
توقيع : fatma7072
#339

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

كل دا يطلع من البت الصغيرة دى
بجد دى داهية
بس كويس ان دكتور رمضان بدا يفكها شوية
انا عايزة يا رحاب اكل معاهم بيتزا مليش دعوة
هههه

#340

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

لازم يكلوا الوقني؟
عموما تسلم ايديكي نستناهم بقة

إظهار التوقيع
توقيع : sho_sho
#341

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

قمه الرومانسيه يا رحوب والله
بس احنا كنا عاوزين نتعشا معاهم

هههه

إظهار التوقيع
توقيع : همس بلا لمس
#342

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

رائعه يسلموووووووووو
فى انتظارمعرفه ما بداخل الشنطه

إظهار التوقيع
توقيع : الاميرة جوجو
#343

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

منتضراكي يا عسل
إظهار التوقيع
توقيع : نجمةk
#344

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

جميلة جدا بجد فنانه
مستنياكي ياقلبي

إظهار التوقيع
توقيع : روزة
#345

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

التقت اليدان ...... وتلامست الاصابع فى رقه شديده
تحسس يدها برفق وكأنه يخاف عليها من الخدش ......... تحسسها كما يتحسس البخيل اغلى ما يمتلك ..
كما يتحسس العاشق يد معشوقته
ايه ياعم الجمال ده ..انا حبيت الدكتور من اسلوبه الراقى فى الحب وفى مشاعره المكبوته ياكبدى .
بس برافو عليكى يا روبى بصراحة فى تقدم واضح وملحوظ فى كتابة رواياتك تسلمى وتسلم ايدك وعنيكى وفى الانتظار

إظهار التوقيع
توقيع : zozoweza
#346

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

تسلمي ياروحي ثلاث اجزاء روعه

شوقتيني للي راح بيصير

الحب نعمه من
الله وقدر سواء كان كبير او صغير

إظهار التوقيع
توقيع : ام عشتار
#347

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ياسلامممممممممم هايلة
مشكورة اختى

#348

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

ايه دا كله ايه دا كله
حب ورومانسية وكمان بيتزا الراجل ده انحرف
كملى يا سوبر فى انتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : ام سلمة
#349

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

رااااااااااائعة حبيبتي في انتظارك يا روبي
إظهار التوقيع
توقيع : ام اروي
#350

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

لا لا لا انت كده اتاخرتى خالص لعل المانع خييييييييييير
إظهار التوقيع
توقيع : طم طم 2013
#351

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

هههههههههههه تسلم ايديي يا عسل رووعة

بس انا عاوزة اعرف شل البيتزااااههههه♥

منتظرين جديد يا ن رحااب

إظهار التوقيع
توقيع : مونه الامورة
#352

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

البت هند ده فظيعه
تسلم ايدك يا احلى سوبر
جزء رائع

إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#353

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

فينك ايه الحكايه طمنينى عليكى
إظهار التوقيع
توقيع : طم طم 2013
#354

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

رواية جميييييييلة جدا
كملي بسررررررعة
مع تحياتي :
عدولة مجهولة

#355

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

معلش ياقمرات انا متوقفه حاليا عن الكتابه
ادعولى ارجع بسرعه ان شاء الله

#356

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

لعل المانع خير

إظهار التوقيع
توقيع : مونه الامورة
#357

افتراضي رد: هند والدكتور رمضان روايه جديده بقلمى

يسلموووو
إظهار التوقيع
توقيع : عبير مصطفى


قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
قصه رومنسيه،لحظات رومنسيه،ذكريات رومنسيه بقلمى متجدد،لحظات رومنسيه بقلمى ريموووو قصص - حكايات - روايات
ذكريات مسروقه ...منقولة ★بَـنٌـت العُ ــراق★ المنتدي الادبي
ذكريات مسروقه ★بَـنٌـت العُ ــراق★ المنتدي الادبي
روايه جعلتنى مجرمه # بقلمى ميمى دودو ميمى دودو أقلام عدلات الذهبية
هند بنت عتبة رضي الله عنها ضــي القمــر قصص الانبياء والرسل والصحابه


الساعة الآن 01:23 AM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل