أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل

#1

129862 يوميات رهف وريمان

السلام عليكم وحشتوني اوي يا عدولات بقالي كتير مي نزلت موضوع انا بدأت في تاليف روايه اسمها ( يوميات رهف وريمان )

كتبت في اجندتي 3 حلقات من تاليفي طبعا

قولت العدولات لازم يشوفوها واعرف رأيهم





لو العنوان شدكم شجعوني عشان انزلكم اول بارت انا كاتبه عالورد ومجهزاه مستنيه ردودكم



إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#2

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

حبيبتى مستنين جديدك وان شاء الله هتكون يوميات ممتعه
إظهار التوقيع
توقيع : طافى
#3

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

كملي ياقمر
إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#4

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

فى انتظارك ياقمر

إظهار التوقيع
توقيع : نسائم الرحمة
#5

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

عدا اكتر من شهر و لسا ما نزلتيش اي بارت ..
رحتي فيين ؟؟

#6

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24
عدا اكتر من شهر و لسا ما نزلتيش اي بارت ..
رحتي فيين ؟؟

معلش الدراسه كانت وخداني النهارده هكتب الحلقات وبكره هنزلها وهبعتلك اني نزلت في رساله

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#7

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

والبارت الاول اهوه يا رب يعجبكم

بسم الله الرحمن الرحيم يا رب الحلقه الاولي تعجبكم شجعوني

اولا اهم الشخصيات :

رهف : بنوته مثاليه تملك العشرون عام من عمرها تتمتع بجمال هادئ كلية هندسه
ريمان : بنوته تبلغ الثانيه والعشرون من عمرها
ندي : ام رهف
مروه : ام ريمان
احمد : اخو ريمان 24 عام وهنعرف شخصيات كتير اثناء اليوميات


البارت الاول في تلك الغرفه الغامضه المظلمه تجلس فتاه وحيده حزينه دامعة العينين تدعي رهف تلك الفتاه الجميله تراودها افكارها ويحزنها حالها تردي ما تلك الافكارالتي تبكيها ذهبت لتغسل وجهها كي تزول اثار البكاء تنظر الي نفسها

في المراّّه وتقول : مالك ؟ فيكي ايه ؟!! هتفضلي علي طول لوحدك كده ولا

اخ ولا اخت ولاصديقه ولا حبيب طبعا حابه امك وابوكي بس في حاجات جواكي بتحتاجي حد تاني
تخرجيها قدامه عايزه حد يقرب مني بس هو فين ؟وخرجت تلك الفتاه الغامضه والانطوائيه لتجلس مع والدتها

ندي : ايه يا حبيبتي مالك ؟
رهف : مفيش يا ماما
ندي : هتفضلي كده لحد امتي يا رهف لحد امتي الحزن والغموض اللي فيكي ومعرفش سببه ده هينتهي امتي

رهف : مين اللي قال لحضرتك اني حزينه ولا غامضه انا علي طبيعتي اهو يا ماما
ندي :من ساعة ما اعز صديقه ليكي باعتك وانتي كده بقالك 3 سنين عالحال ده
رهف بدموع : ماما لو سمحتي مش كل ما اقعد معاكي تفكريني ؟ ارجوكي !!
ندي : طيب يا بنتي يلا نحضر العشا عشان بابا زمانه جاااايقامت رهف وندي لتحضير العشاء للاب حسن

حسن : أب مثالي بيحب بنته ومراته جدااااااا وبيعمل وبيجتهد في شغله عشانيعيش اهله باحسن حال

وفي تلك الغرفه الهادئه تسمع تلك الفتاه الموسيقي المفضه لها وتجلس وحدها

هادئه صامته كعادتها يدخل عليها ذلك الفتي ذو الوجه البشوش تلك الفتاه هيبطلتنا ريمان وذلك الفتي هو احمد يتمتع بخفة الدم ولكنه رغم حبه للضحك فهويتعامل مع عمله بجديه تامه لان مهنة الطبيب تطلب تركيز تام

احمد : رورو هنا

ريمان : لا مش هنااحمد : يووووووووه بطلي رخامه يلا قومي البسي

ريمان : ليه ؟

احمد : هنخرج يا باشمهندسه

ريمان : فين

احمد : هوديكي اساديكي النادي مع الواد نادر واخته

ريمان : اساديكي ؟ فيه دكتور محترم يقول كده عموما انا كنت عايزه اخرج بس طلاما مع الواد نادر ده يبقي لأ

احمد : يلا بقي تبقيش رخمه عشان خاطري والنبي والنبي والنبي

ريمان : اوووووووف

احمد : يلا بقي

ريمان : طيب وراحوا الناااااااااادي ونشووووووووووف ايه اللي هيحصل

في السكه ريمان : احمد انت عارفه الواد نادر ده انا مش بطيقه

احمد : متقوليش عليه كده يا بنتي ده صحبي وحبيبي انتوا اللي مافيش كميابينكم

ريمان : ممممممممم اووووووووف

وصلوا النادي

نادر : اهلا ب عم الشباب

احمد : ايه يا معلم عامل ايه

نادر : تمااااااام ........ ازيك يا ريمان

ريمان : كويسه

شذي اخت نادر : ريمو عامله ايه انتهي السلام وقعدوااا

نادر : وانتي عامله ايه يا ريمان في هندسه

ريمان : كويسه

نادر : هو انتي علي طول كويسه مش ناويه تتعبي شويه هههههههههههه ريمان : نعم ؟ انت ازاي تتكلم معايا كده

نادر : اتكلمت ازاي يعني
ريمان : والله مش عرفه اسال نفسك

نادر : انتي كمان تكلميني كويس

ريمان : والله انا بتكلم كويس

شذي : بس بقي اهدوا مش كل ما نبقي مع بعض تعملوا فرح كده

احمد : انا مش عارف بصراحه اهدوا الناس هتتفرج علينا وهدأ كل من الطرفين ثم ذهبوا من المكان الي منزلهم

وفي غرفة رهف تعبث رهف بصورها مع صديقتها تلك التي لم نعرف حكايتها بعد وتبكي رهف وتلعوا شهقاتها لتذكرها لمن كانت اقرب لها من نفسها فهي صديقتها منذ الطفوله كانت تتقاسم معاها الحزن والفرح واللعب والسكون وكل شئ ولكن هل دامت صداقتهم ؟


هنعرف باقي الحكايه البارت التاني لو عجبتكم الحلقه شجعوني وقيموني عشان اكمل

مــــريم

معلش الخط صغير اصل عندي مشكله في المتصفح

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#8

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

بداية موفقة ..
بصراحة الخط حلو و ما فيش اي مشكلة من ناحيته ..
بانتظاار الجديد يا عسل ..
و بالتوفيق في الامتحانات ..
و يا ريت بس تقولي لي بأي طريقة انك نزلتي البارت ..
و شكرا يا عسسل ..

إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#9

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24
بداية موفقة ..
بصراحة الخط حلو و ما فيش اي مشكلة من ناحيته ..
بانتظاار الجديد يا عسل ..
و بالتوفيق في الامتحانات ..
و يا ريت بس تقولي لي بأي طريقة انك نزلتي البارت ..
و شكرا يا عسسل ..
ربنا يخليكي حبيبتي متشكره عالتشجيع الجامد ده واكيد كل ما انزل بارت هبلغك

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#10

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

مع ان مفيش تشجيعات بس هكملها

البارت التاني (ذكريات مؤلمه )

رهف : ليه يا نغم تعملي فيا كده وانا عمري ما فكرت اني احب ولد او اتعلق باي ولد عشان انا كنت بحبك انتي
كنتي بتعوضيني الاخوه والحنان ليه سبتيني


تتذكر رهف صديقتها واخر مره تحدثت معها

رهف : الو يا نغم عامله ايه وحشتيني

نغم بملل : كويسه

رهف : مالك يا نغم صوتك مش عاجبني

نغم : انتي عايزه ايه يا رهف

رهف : ايه اللي بتقوليه ده

نغم :بقول ايه !! بقولك عايزه ايه

رهف : لا ولا حاجه يا نغم سلام

رهف تحدث نفسها باستغراب : انا مش عرفه مالها ديه انا هروح لمامتها اسأل عليها

ف بيت نغم

رهف : عامله ايه يا طنط

سعاد : الحمد لله ياحبيبتي انتي عامله ايه

رهف : تمام

سعاد : بصي يا رهف دلوقتي نغم مش موجوده خرجت مع ياسر وزمانها جايه استنيها عقبال ما اعملك حاجه تشربيها

رهف : لحظه يا طنط ......... مين ياسر ؟

سعاد تضحك : مين ياسر ؟!! ايه يا رهوفه الزهايمر جاي في السكه ولا ايه ده خطيب نغم يا حبيبتي

رهف بعدم فهم :خطيب نغم ؟! ازاي يا طنط انا مش مصدقه حضرتك بتهزري ولا ايه

سعاد : هي نغم ما قلتلكيش اخس عليها ازاي متقولكيش ديه كانت بتقولك كل حاجه دانا قيلالها تعزمك انتي ومامتك عالخطوبه اصل ياسر قاري فتحتها

رهف سرحانه ومش فهمه اي حاجه ومصدومه وسلمت علي سعاد ومشيت في الشارع زي التايهه مش عارفه رايحه فين


وفجأه ..........

ندي : رهف يا رهف انتي يا بنتي

رهف : نعم يا ماما

ندي : بقالي ساعه بنادي عليكي

رهف : معلش يا ماما سرحت شويه

ندي : طب بقولم خالتك جايه تبات معانا اصل ابنها سافر قومي بقي نحضر العشا

رهف : حاضر يا ماما

وف بيت ريمان


بعد ما رجعوا من النادي كل واحد دخل غرفته ( عالمه الخاص )

ريمان : ليه عمري ما حبيت غير اخويا وماما وبابا ليه مش ليا صديقه تبقي اسم علي مسمي صديقه تعاملني بصدق مش عشان مصلحه ولا اي كلام تاني
اديني مستنياها


ونامت ريمان لان الدراسه تاااااااني يوم

وبكده الحلقه ديه خلصت لو شجعتوني كمان بقي هنزلكم التالته
وف التالته هنعرف باقي ذكريات رهف وهنعرف ايه اللي هيحصل ف اول يوم في السنه الجديده


إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#11

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

حلوة .. بس ليه قصيرة ؟؟
اهئ اهئ ..
يلا بانتظار التالتة ان شاء الله ..

إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#12

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24
حلوة .. بس ليه قصيرة ؟؟
اهئ اهئ ..
يلا بانتظار التالتة ان شاء الله ..
معلش هنزل الرابعه كمان شويه كده

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#13

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عندما تعشق الشوكولاته
معلش هنزل الرابعه كمان شويه كده

يلاا .. بانتظاارك يا قمرر ..

إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#14

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

البارت التاااااالت ( حزن كانت ممحاه الصداقه )

استيقظت رهف للذهاب للجامعه فهو اول يوم في السنه الدراسيه وهي اعتادت ان تذهب حتي تنشغل وتنسي الامها

قامت وارتدت ملابسها ثم ذهبت لتناول الافطار مع امها فوالدها في سفر من اجل العمل

ندي : صباح الخير يا رورو

رهف : صباح النور يا ماما

ندي : جاهزه

رهف : اه تمام

فطرت رهف اشياء بسيطه كعادتها وركب سيارتها واتجهت حيث الجامعه



وفي غرفة ريمان

يرن جرس المنبه

ف تستيقظ ريمان وترتدي ملابسها في نشاط ملحوظ وتذهب لتفطر مع اخيها وامها ووالدها


احمد : صباح الفل

ريمان : صباح النور

مروه : ايه يا ريمو جاهزه للجامعه

ريمان : أه يا ماما

باسم : ريمو عايزك تجتهدي زي كل سنه

ريمان : ادعيلي يا بابا


واخدت ريمان شنطتها وعربيتها وراحت كليتها

وملحوظه : هي نفس كلية رهف

رهف تدخل الجمعه برهبه وتتفحصها بعيونها لانها محوله من جامعة الاسكندريه فهم نقلوا معيشتهم الي القاهره فا رهف لم تعرف احد في الجامعه دخلت لتأخذ جدول محضارتها وذهبت لتتعرف علي الدكاتره


ودخلت ريمان الجامعه فذهبت لتسلم علي زميلاتها فهي ليست مستجده مثل رهف

رهف : الحمد لله النهارده مفيش محاضرات تعارف وبس اروح اقعد في الكافيه شويه

تسير رهف نحو الكافيه وتنظر في الموبايل فقد وصلتها رساله ثم اتصدمت بشخص ما

رهف ترفع نظرها لتجد فتاه

البنت : مش تحاسبي يا انسه

رهف : اسفه مكنتش اقصد

ريمان بابتسامة رضا : ولا يهمك .... شكلك مرتبكه شويه انتي جديده هنا

رهف : أه انا كنت في هندسه اسكندريه وحولت

ريمان : نورتينا انا ريمان وانتي ؟

رهف : انا رهف

ريمان : اسم جميل اوي ورقيق

رهف :ميرسي انتي احلي

ريمان : مش هنفضل واقفين كده تعالي نقعد في الكافيه

رهف : اتفضلي

ريمان : انتي سنه كام

رهف : تانيه

ريمان : انا رابعه

رهف : ربنا يوفقك

ريمان : ميرسي ربنا يخليكي انا عندي استعداد اساعدك لحد ما تتعودي عالجامعه انتي ليكي صحاب هنا

رهف : بجد ميرسي اوي لا انا ماليش صحاب ولا هنا ولا في اي مكان

ريمان لا تفهم : ممممم اكيد هساعدك ان شاء الله


وذهبت كل منهم لمنزلها لتقص علي اهلها ما حدث معها

دخلت رهف غرفتها بعد ان حكت لوالدتها ما حدث لها

فبدلت ملابسها وجلست علي سريرها تفكر وخطرت علي بالها سريعا ريماان فابتسمت ابتسامه هادئه تنم عن شيئا ما

رهف / من تكوني انتي اشهر بارتياح تجاهك اود ان احادثك يا الهي لا اعرف ما بي

ثم خلدت للنوم


وفي غرفة ريمان جلست علي الاب توب لتفتح بريدها من باب التسالي قليلا ثم خطرت علي بالها رهف

ريمان : رهف مممممممم من تكوني انتي صاحبة الاسم الرقيق


وفي اليوم التالي في الجامعه

ذهبت رهف لتبحث عن ريمان وهي تشعر باشتياق فتستغرب نفسها

رهف : لماذا اشعر بهذا الاشتياق لرؤيتها فانا اعرفها منذ امس فقط


ثم رأتها من بعيد

رهف : ريمان يا ريماان

ريمان : رهوووووفه عامله ايه

رهف : الحمد لله انتي ازيك

ريمان : اانا تمام هاتي رقمك

رهف : اتفضلي ............

ريمان : وده رقمي ........

رهف : ميرسي اوي يا ريمان

ريمان : لا يا رورو علي ايه انا من هنا ورايح صحبتك

رهف بارتياح : وانا كمان

ريمان : هسيبك بقي ونتقابل بعد المحاضره


رهف : تمام

بعد انتهاء المحاضرات

تحاورت الفتاتان وظلت علاقتهما تكبر وتعلوا وفات ثلاثة شهور وهم يسألان علي بعضهم لا ينامان الا بالاطمئنان علي بعضهما ويضحكان ويغنيان وفي يوم جلس رهف مع نفسها


رهف : ريمان تلك الفتاه التي اقتحمت حياتي فجأه اشعر بأني ارتاح تجاهها انا قصصت عليها كل ما يخصني كلمتها عن عائلتي وعن نفسي وهي ايضا حدثتني اشعر وكأني احبها
لا يا رهف لالا نسيتي نسيتي ما حدث لكي من نغم لقد نسيتي فانتي اعطيتيها حبك بأسمعي معانيه لاتفعلي ذلك لا تنجرحي ثانية

وفي غرفة ريمان

ريمان : يالكي من فتاه جميله رقيقه مؤدبه صفاتك مثل صفاتي اشعر بارتياح شديد تجاهك حقا احبك واشعر بانكي احببتيني ولكن لما اشعر انني كلما اقترب منك تبعتدي واشعر احيانا من كلامك بانك مجروحه بحبي وصداقتي لكي سأزيل هذا الجرح

اتصلت ريمان برهف

ريمان : رهوف عامله ايه وحشاني

رهف : كويسه يا ريمو انتي كمان وحشاني

ريمان : بما ان النهارده الجمعه تيجي نخرج عايزه اتكلم معاكي شويه

رهف : اوكيه هلبس واجيلك في كافيه ......... اللي علي البحر

ريمان : اوكيه

ذهبتا الصديقتان وجلستا عالبحر وهما يأكلان الايس كريم


ريمان بعد صمت : رهف

رهف : نعم

ريمان : انا عمري ما كان عندي صديقه احس ناحيتها بارتياح احس انها بتوحشني بجد .... كل اللي معايا زميلاتي بس لكن عمري ما صحبت بنت احسها انا وانا حسيتك انتي صحبتي اوووي حسيت انك بتوحشيني حسيت انك بتاعتي لوحدي بصي يا رهف من الاخر انتي صديقتي بجد وانا حبيتك جداا

رهف بدموع : حبتيني ؟!!!

ريمان : ايوه ......... انتي اتضايقتي

رهف : لا طبعا انتي كلامك جميل اوي بجد بس انا ؟

ريمان : انتي ايه ؟

رهف : انا هحكيلك علي كل حاجه وتسمعيني

ريمان : طبعا

رهف : حكتلها حكاية نغم .......... وبعد ما نزلت من عند مامتها

تكمل رهف ببكاء .... كنت مش شايفه قدامي 100 سؤال بيتردد في عقلي وفجأه لقيتها جايه من بعيد ومعاها ولد وبيضحكوا وقفت قدامها

نغم : رهف انتي ايه اللي جابك هنا

رهف : جيت عشانك

نغم : اعرفك يا رهف ياسر خطيبي

ياسر : ازيك يا انسه

رهف صامته

ياسر : طب انا ماشي بقي يا نغم سلام

نغم : باي

رهف : انا مش قادره اصدق بجد انتي عملتي فيا كده ليه هو انا عملتلك حاجه وحشه

نغم : انا زهقت منك بقي انتي محسساني اني بتاعتك لوحدك !! لا يا هانم انا مش بتاعتك لوحدك انا هتخطب وهحب وهعيش حياتي ومش عيزاكي معايا تاني

نغم : انا مش قادره اصدق اللي انا بسمعه

نغم : لا صدقي كويس اووي

رهف : ليه كده ؟ دانا طول عمري بحبك عمري ما ضايقتك في حاجه لما بتخانق معاكي بيبقي عشانك مش عشاني ليه كده انتي مفكره انك لما تقوليلي انك هتتخطبس انا هحسدك ولا هفرق بينك وبين خطيبك تبقي اتجننتي دانا اكتر واحده بفرحلك في الدنيا ياااااه مش قادره اوصف احساسي بجد مش قادره

نغم : رهف كفايه بقي انا زهقت انا كل اللي عيزاه منك انك تبعدي عني وتنسيني زي مانا نسيتك سلااام

رجعت رهف منزلها منكسره مريضه مخنوقه ومن ذات الوقت وهي لا تصاحب لا تتكلم لا تحب

رهف بدموع : شوفتي بقي انا حصلي ايه عشان كده انا ....انا

ريمان بدمع علي صديقتها : انتي ايه

رهف : انا فعلا حبيتك وحبيتك اوي كمان وارتاحتلك بس كنت خايفه وبكدب قلبي عشان خايفه يتكرر جرحي واتصدم تاني

ريمان : طب انا اوعدك اني هفضل صحبتك وعمري ما هضايقك ابدا ولا هزعلك

رهف : متأكده

ريمان : طبعا وبعدين مش كل الناس زي بعضها

رهف : عندك حق

ريمان : بس اوعديني اننا نبقي صحاب جامدين اوي بقي

رهف : اوعدك

واحتضنت رهف ريمان بشده كأنها تتنفس من جديد وتعيش من جديد


وبذلك اصبحت رهف وريمان صديقتان

وسنعيش معهم مغامرات كثيييره وسنعرف ماذا تخطط افكاري لهم قصدي المستقبل لهم

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#15

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

اخر بارت تححححفة ..
عجبني انهم اتعرفو على بعض ..
و بسرعة بقو اصحاب ..
يلا بانتظار الرابعة بإذن الله ..

إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#16

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

الله
قصتك تجنن ما شاء الله
انا مستنية البارت الجاي

إظهار التوقيع
توقيع : النور الساطع
#17

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النور الساطع
الله
قصتك تجنن ما شاء الله
انا مستنية البارت الجاي
هنزله حالا يا حبيبتي وميرسي عالتشجيييييييع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24
اخر بارت تححححفة ..
عجبني انهم اتعرفو على بعض ..
و بسرعة بقو اصحاب ..
يلا بانتظار الرابعة بإذن الله ..
ربنا يخليييييييكي يا زوزو يا قمره

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#18

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

السلام عليكم

الحلقه الرابعه ( تعارف )

استيقظت رهف ولأول يوم منذ اربع سنوات نشيطه ناسيه همومها وكلما يحادثها عقلها بأنها سوف تنجرح مجددا تحاول الا تسمع له فهي تعبت كثيرا وتمنت ان تجد صديقه مثل ريمان وها هي وجدتها ايعقل ان تتركها
ثم ارتدت ملابسها ونزلت لكي تفطر مع والدتها ووالدها

ندي : صباح الخير .. وشك منور النهارده
حسن : اه والله هي طول عمرها كده
رهف : ربنا يخليك يا بابا
ندي : ايه يا رهوفه مش هتحكيلي صاحبتي مين وعملتي ايه
رهف : تمام يا ماما كنت كلمتك عن ريمان
ندي : اه اللي كنتي بتخرجي معاها
رهف : اه يا ماما ديه بقي صحبتي اوي يعني
ندي بسعاده : الحمد لله انك لقيتي صديقه من تاني
رهف :اها يا ماما انا ماشيه بقي
حسن : مع السلامه
رهف بوجه مشرق : باي

ذهبت رهف الي الجامعه

رهف : ريمو عامله ايه
ريمان : كويسه الحمد لله ... بقولك يا رهف
رهف : قولي
ريمان : بما ان النهارده الخميس تيجي اجيب ماما واخويا وانتي تجيبي مامتك ونروح النادي
رهف : والله فكره حلوه اوي اوكيه هسأل ماما وارد عليكي
ريمان : اوكيه بس ردي عليا بدري عشان ننزل علي 7 كده
رهف : اوكيه

وانتهي اليوم ورهف وريمان عادوا الي المنزل

ندي : حمد الله عالسلامه .. غيري هدومك ويلا عشان تتغدي
رهف : حاضر يا ماما

فيجلس الجميع علي الطعام وتتحدث رهف قائله !!

رهف : ماما
ندي : نعم
رهف : النهارده الخميس ايه رأيك نروح النادي انا وانتي
حسن : والله فكره حلوه يا رهف حتي تغيروا جو
ندي : ممممممم .... طيب ماشي
رهف : هنقابل هناك ريمان ومامتها يا ماما عيزاكي تتعرفي عليهم
ندي : ماشي يا رهوفه

وفي منزل ريمان بعد تناول الغداء تجلس هي ووالدتها واحمد

ريمان : ماما ايه رأيك اخدك انتي وحماده واوديكوا النادي
مروه : اشمعنا ؟!!
ريمان : نروح النادي يعني وبالمره نتعرف علي رهف صحبتي ومامتها
احمد : انا موافق !! وانتي يا ماما
مروه : خلاص ماشي

وقد حل المساء وذهبت كل من الفتاتان واسرتهما الي النادي ووصلت رهف وندي اولا

رهف : ماما هقوم اجيب شوية اكسسوارات كده من هناك
ندي : ماشي بس متتأخريش

واثناء سيرها كان يوجد علي الارض ما يعرقل السير
فوقعت رهف وجري عليها شابا كي يرفعها

رهف : متشكره معلش انا اسفه
الشاب : لا ولا يهمك
وذهب كلا منهم الي ما كان يريد الذهاب اليه

تليفون رهف يرن !!

رهف : ريمو انتي فين
ريمان : انا في ( ......)
رهف : المكان ده جمب التربيزه اللي انا وماما قاعدين عليها
ريمان : اه شوفتك

وشاورت كل منهما للاخري ثم جاءت ريمان ووالدتها واحمد وبدأ التعارف بين مروه وندي ولاحظت رهف وريمان الاندماج الكامل بين مروه وندي والاتفاق في معظم الحوار
ثم قالت ريمان

ريمان : احمد زمانه جاي هو جه معانا بس خرج من النادي تاني عشان صاحبه كان عايزه بره ... زمانه جاي انا عرفته المكان

ندي : يشرفنا نتعرف عليكم يا ريمو
ريمان : ميرسي يا طنط الشرف لينا احنا

ثم جاء احمد

نظر الي رهف بعمق نعم !! فهو يعرفها يا للصدفه هي من وقعت منذ قليل وهو ساعدها علي الوقوف كان فرحا جدا بداخله ولا يعرف لماذا ؟!!
فأخجلت نظراته رهف واحمرت وجنتيها وبالطبع عرفته

ريمان : احمد يا احمد
احمد : ايوه يا ريمان
ريمان : طنط ندي مامة رهف
احمد : اه اهلا يا طنط
ندي : اهلا يا حبيبي اتفضل اقعد

انتهي التعارف بأكمله واندمجت الاسرتين

احمد : وانتي يا رهف مبسوطه في هندسه
رهف : اه طبعا انا كان نفسي فيها من زمان
احمد : كويس اوي
رهف : بس دراستك صعبه مش كده
احمد : لو انتي عايزه تبقي حاجه وتحققي هدفك مش هيبقي في صعب قدامك

رهف وقد اعجبها كلامه المنطقي : صح
ريمان : عرفه يا رورو اخويا ده مع انه بيدرس طب بس مجنون
احمد : يا سلام وانتي عاقله يعني
ريمان : طبعا يابني
رهف : ههههههه بحب اشوف اوي اخوات بيتخانقوا
احمد : ليه هو انتي معندكيش اخوات يا رهف
رهف : ريمان اختي
ريمان : طبعا يا رورو
احمد : ربنا يهني سعيد بسعيده
ريمان ورهف يضحكان

ندي ومروه مندمجين في الكلام يتحدثان عن البيت والتنظيف الشاق وتجهيز الطعام ووصلا في النهايه الي انهم اخذوا ارقام التليفونات بسبب الارتياح الذي حدث بينهما
ورجعت كل من الاسرتين الي بيتهم

وفي منزل ريمان
احمد يجلس في غرفته ويتحدث

احمد لنفسه : من تلك الفتاه ؟!! اشعر تجاهها بشئ غريب عينتاها تشعان ببريق الهدوء والرقه فا مقابلتنا كانت صدفه
من انتي يا رهف !!!
ثم خلد الي النوم وهو يفكر برهف !

وفي منزل صديقتنا رهف وهي ووالدتها يجلسان ويتناولان كوبين من الشاي

ندي : انتي عرفه يا رورو
رهف : نعم يا ماما
ندي : انا اندمجت مع مامة ريمان اكتر ما كنت بندمج مع ام نغم بحس ان عقل ام ريمان زي عقلي وحاسه اني ارتحتلها وصحبتك ريمان لذيذه اوي وبرضو بحس ناحيته غير ما بحس ناحية نغم
رهف : ايه يا ماما ده بس كل حاجه هتقارنيهم بنغم وعيلتها انسيها يا ماما زي مانا نسيتها
ندي : حاضر يا ستي انا اتفقت معاهم عزمتهم عندنا عالغدا
رهف : ماشي يا ماما تصبحي علي خير

دخلت رهف غرفتها سرحت وخطر علي بالها صحاب الوجه البشوش ياله من غريب حقا لم اعرفه عندما ساعدني علي النهوض من علي الارض وبعدها فقط بربع ساعه كنت اعرف عنه اشياء كثيره انه حقا غريب

ونامت تلك الملاك علي هذا الحال

مستنيه تشجيعااااااتكم


إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#19

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

حلوة .. بس عندي سؤال .. هي سابت نغم من اربع سنين .. يعني كانت في تانية ثانوي .. و نغم كانت مخطوبة وقتها .. هي اتخطبت في تانية ثانوي فعلا ؟؟
و حاجة تانية .. هي نغم حيبقى لها دور بعد كدة و لا خلاص ؟؟
و شكرا يا قمرر .. البارت دة عجبني اوي ..

إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#20

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24
حلوة .. بس عندي سؤال .. هي سابت نغم من اربع سنين .. يعني كانت في تانية ثانوي .. و نغم كانت مخطوبة وقتها .. هي اتخطبت في تانية ثانوي فعلا ؟؟
و حاجة تانية .. هي نغم حيبقى لها دور بعد كدة و لا خلاص ؟؟
و شكرا يا قمرر .. البارت دة عجبني اوي ..
معلش انتي هتلاقيني ملغبطه في السنين والاعمار وكده في البارت اللي جاي هوضح كل حاجه

واكيد نغم ليه ليها دور

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#21

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

jتسلم ايدك ياقمر
بانتظاررررررررررك متتاخريش

إظهار التوقيع
توقيع : نسائم الرحمة
#22

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

مرسي يا عسسسل
إظهار التوقيع
توقيع : النور الساطع
#23

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

حلوة جدا ياقمر
في إنتظار الباقي ان شاء الله

إظهار التوقيع
توقيع : yasmen ali
#24

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جميييييييييله

عجبتنى جدا

ياموهوبه

انتظر جديدك

ابقىابعتى لى الرابط من فضلك

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#25

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

يلا يا قمرر ..
كلنا بنستناك ..

إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#26

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسائم الرحمة
jتسلم ايدك ياقمر
بانتظاررررررررررك متتاخريش

من عيووووني معلش عالتاخير انا هنزل البارت حالا
[quote=النور الساطع;1173011]مرسي يا عسسسل[/

حبيبتي
quote]


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الرقيقة ميمي
حلوة جدا ياقمر
في إنتظار الباقي ان شاء الله
ربنا يخليييييكي
[quote=ريموووو;1173932]جميييييييييله

عجبتنى جدا

ياموهوبه

انتظر جديدك

ابقىابعتى لى الرابط من فضلك
[/

من عيووووووووني
quote]


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24
يلا يا قمرر ..
كلنا بنستناك ..
معلش عالتاخير

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#27

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

الحلقه الخامسه (فقدان وحزن)
وفي يوم الجمعه وقت الغذاء اجتمعت الاسرتين ما عدا حسن وباسم لان كل منهم مشغول بشركته

احمد: تسلم ايدك يا طنط والله الاكل كله جميل

مروه: ايوه كله حلو يا ندي تسلم ايدك

ندي: ربنا يخليكو بالهنا والشفا

ريمان: ايه يا رورو ساكته ليه

رهف: لا عادي

احمد: ايه اكل طنط مش عاجبك لو مش عاجبك تعالي نبدل

ضحك الجميع وانتهي الغذاء وجلسوا في حديقه البيت واحمد تليفونه يرن

احمد: ايه يا نادر عامل ايه

نادر:كويس يا معلم بقولك

احمد: قول
نادر: تيجي نخرج انا وانت وهجيب شذي معايا وانت هات البت اختك دي اللي اسمها ريمان علشان شذي مش عشاني انت عارف

احمد: ما تحترم نفسك يلا انت بتتكلم علي اختي

ريمان: لا والله بيقول ايه بقي

احمد: لو سمعتك هتموتك طيب يا معلم جايين سلام

ريمان: بيقول ايه الرخم ده

احمد: عايزنا نخرج معاه ايه رأيك ناخد رهف ونروحله

ريمان: اوكيه طلاما رورو هتيجي لو مروحتيش يا رهف انا مش هروح

رهف: روحي يا ريمو بس دول صحابكم انا هاجي اعمل ايه

ريمان:اصلا انا مبحبش نادر ده وبعدين انتي كمان صاحبتنا


احمد: خلاص بقي يا رهف تعالي

رهف:ماشي

ندي: روحوا يا ولاد وانا و مروه هنقعد هنا

مروه: ماشي وارجعوا بدري علشان هروح معاكوا بقي

احمد: طيب يلا سلام

وذهبوا الي النادي وانتهي التعارف اثناء الكلام وبعد خناقات عديده بين ريمان ونادر جاء اتصال لريمان فذهبت خارج النادي لوجود الشبكه ظلت تتحدث حتي انتهت المكالمه ثم رأت سياره قادمه نحوها ينزل منها اربعة رجال ويخطفونها ويضعونها داخل السياره ثم
اعطوها ما يجعلها تنام ساعات طويله وغطت ريمان في نوم عميق
وفي النادي

رهف: هي ريمان اتأخرت ليه كده انا حاسه احساس غريب

شذي: هي فعلا اتأخرت بس تلاقيها بتجيب حاجه ايه الاحساس الغريب يا رهف

رهف: حاسه ان قلبي مقبوض من نحيتها هي

احمد: انا كده ابتديت اقلق

نادر: يا عم ريمان دي زي القرده

رهف: لا بجد متقولش عليها كده

ثم همت بالوقوف وهي تقول

رهف:لا بقي انا قلقانه قوي انا هطلع ابص عليها

احمد: واحنا معاكي

وذهبوا وبحثوا عن ريمان في كل مكان خارج وداخل النادي واخبروا الامن عن مواصفاتها قالوا لهم انها كانت واقفه امامهم ثم بعدت قليلا لم تتحمل رهف الخبر وايضا بعد ما علمت ان تليفون ريمان مغلق فجلست تبكي وتبكي بشده واحمد قلق و شذي تهدئ رهف ولاول مره يشعر نادر بالقلق و الخوف تجاه ريمان لم يستطيع احد منهم ان يفكر وقف عقلهم عن التفكير ورهف قاربت حالتها للاغماء فضياع ريمان سوف تضيع كل احلامها وامالها وامنها وكل شئ احمد لا يستطيع ان يفكر ما الذي سوف يقوله لامه وابيه يا له من شعور صعب ولك يجب لن يذهبوا للتفكير في الامر ذهبوا جميعا لبيت رهف رأتهم ندي و مروه بتلك الحاله السيئه وسمعت مروه الحدث ثم فقدت الوعي بعد فتره فاقت مروه وحولها ندي واحمد ورهف الباكيه وشذي الشارده ونادر الذي بحاله لا يرثي لها

وجاء الابوين الذين عرفوا بعض منذ اللحظه الاولي فقد كان بينهما اعمال كثيره فهما رجال اعمال مشهورين صعدوا للغرفه التي بها مروي واستغرب الجميه بمعرفة حسن وباسم ولكن هم الان بموضوع ريمان لا يوجد مجال لمعرفة اي شئ اخر غير معرفة مكان ريمان
جلس باسم والد ريمان يفكر بحزن وعمق لانه رجل اعمال مشعور فبالتالي له اعداء كثيرون وتذكر باسم تهديد محمود الشاذلي له بأنه سيفعل اي شئ ليقضي علي باسم فبينهم مشاكل كثيره

وحكي لهم باسم عن هذا الذي يدعي محمود الشاذلي

حسن : يبقي اكيد هو ده طول عمره شراني وبرضو كان بيهددني بس اانا عرفت ابعد عنه .. ده فظيع

احمد : طب وبعدين بقي هنعمل ايه

مروه : انا عايزه بنتي عايزه بنتي

ندي : اهدي بس يا مروه ان شاء الله هترجع

رهف بدموع مستمره : مش قادره هموت لو هي مارجعتش

نادر : احمد انا ليا واحد صاحبي ظابط وليه علاقه بالحاجات ديه تعالي نروحله ونحكيله حتي عشان تبقي كل حاجه قانونيه

احمد : عندك حق يا نادر يلا بينا

باسم : استنوا بس التليفون بيرن

باسم : الو
المتصل : ايوه بقولك ايه يا استاذ احنا عندنا القموره بتاعتك
باسم يهم بالوقوف : عندكوا مين اوعوا تعملوا فيها حاجه انتوا فاهمين

المتصل : احنا مش هنعمل حاجه لو جبت اللي هنطلبه منك خلال 48 ساعه بعد كده لو اللي طلبناه موصلش هتعرف اخبار مش كويسه عن بنتك

باسم : وايه اللي انتوا عايزينه

المتصل : احنا عايزين ال 10 مليون جنيه اللي اخدتهم من المندوب الاجنبي عشان الصفقه بصراحه احنا شايفين ان الصفقه ديه كانت من حقنا وهتجيلنا لوحدك هنديك ورقه فيها بيع شركتك لينا من غير مقابل تمضيهالنا ومن غير اي اعتراض احنا بنعرفك بس عشان تبقي عامل حسابك

باسم : انتوا بتعملوا كده ليه ؟

المتصل : هتعرف لما تيجي واحذرك من انك تبلغ البوليس

وانهي الاتصال
جلس الاب حزينا منزلا رأسه لاسفل وحكا للعائله ما حدث

نادر : مفيش حل غير اننا نعمل اللي قولتلكم عليه
باسم : ازاي بس دول شكلهم مراقبينا ولو بلغنا البوليس هيعرفوا
نادر : احنا نروح لخالد بس وهو هيحلهالنا
باسم : خلاص نروح ونشوف ايه النظام

ظلت مروه مريضه حزينه في منزل رهف لتعتني بها ندي وذلك بأصرار من ندي ورهف

ورجعت شذي الي بيتها بشرط انهم اذا وصلوا لشئ يخبرونها وذهب باسم واحمد وحسن ونادر للضابط خالد

خالد : ايه الموضوع يا نادر
نادر : الموضوع كبير اوي

وحكا له نادر ما حدث

باسم : احنا مش عارفين نتصرف ازاي ؟!!
خالد : ممكن تديني الرقم الي كلموا حضرتك منه
باسم : اتفضل

اجري خالد عدة اتصالات وعرف ان الرقم الظاهر عندهم ليس له فائده فالمتصل بعد انهاء المكالمه مؤكدا تخلص من الرقم

خالد : افتكر انكم ممكن تعرفوا مين اللي عمل كده
احمد : احنا شاكين في حد كده
خالد : مين هو
باسم رجل الاعمال محمود الشاذلي ده اكتر واحد عدو ليا وكمان الانسان اللي بينافسني في شغلي ومن كام يوم جيه وهددني انه هيأذيني في اعز ما املك

خالد : طيب احنا هنبحث عنه ونعرف هل هو مختفي ولا بيمارس حياته العاديه

باسم : طيب ارجوك يا بني يا ريت الكلام ده يبقي بسرعه قبل 48 ساعه

خالد : فاهم طبعا

نادر : متشكر اوي يا خالد
خالد : علي ايه ده شغلي تقدروا حضارتكوا تتفضلوا وانا معاكوا بالتليفون علي طول

باسم : متشكرين اوي

ثم عادوا الي بيت رهف الام مروه بقلق وخوف ورعب

مروه : طمنوني ايه اللي حصل
قالوا لها ما حدث معهم عند الظابط خالد
مروه بانهيار : يا رب
رهف : انا مش عارفه هي راحت فين بجد مش قادره استحمل
احمد : اهدوا يا جماعه ان شاء الله خير

(خالد يتصل بنادر )

خالد : نادر انا عرفت ان محمود الشاذلي بقاله يوم غايب عن شغله وقدرت اعرف الاماكن اللي بيروحها
نادر : بجد يا خالد طيب ايه الاماكن ديه وفين ؟!!
خالد : بيته والمكان اللي بيسهر فيه ومكان بيروحه قليل اوي وده اكتر مكان انا شاكك فيه لاني عرفت انه مريب اوي في حته مقطوعه وعرفت احدد المكان ده فين

نادر : يبقي ممكن يكون هو لازم نروح
خالد : استني بس مينفعش الكلام في التليفون اديني العنوان وانا جايلك

وبالفعل وصل خالد وجلس مع نادر وباسم واحمد وحسن

حسن : طمنا يا خالد هنعمل ايه
خالد : انا دلوقتي عرفت المكان اللي قولتلكوا عليه ان محمود بيروحه قليل اوي وانه مكان مريب جدا بس لما نروح طبعا مش هنروح كلنا ولازم يبقي المكان محاصر من بعيد عشان لو عملوا اي حاجه خطر القوه تهجم وانا حطيت خطه كده قبل ما جيلكم زي ما قولتلكم مش هنروح كلنا

احمد : اومال هنروح ازاي
خالد : انا لازم اكون موجود طبعا اتفقوا مع بعض مين يجي معايا انا اعتقد ان احمد ونادر هما اللي يكونوا معايا يا جماعه عشان طبعا هما هيقدروا يتعاملوا مع اي حركات عنف

باسم : ايوه بس انا هبقي قلقان اوي
خالد : حاولوا بس تصبروا نفسكم ومحدش يتصل علينا
باسم : يابني ده الاتصال الوسيله الوحيده عشان نطمن
خالد : ارجوك يا حج انا عارف انا بعمل ايه احنا عايزين ننقذ ريمان مش اكتر
حسن : خلاص يا باسم استاذ خالد عارف هو هيعمل ايه
نادر : وانا مستعد
احمد : وانا كمان جاهز


وانتهت بذلك تلك الحلقه انتظروووووووني

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#28

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

شكرا
انتظر الباقىفج

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#29

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

مشكوووووووووورة ياقمر
منتظرة الباقي


إظهار التوقيع
توقيع : yasmen ali
#30

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

حلو اوي .. بدأت الاثاارة ..
مستنياااك يا سكرة

إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#31

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

الحلقه السادسه ( اكتشاف الحب )
اخذ الظابط خالد كلا من نادر واحمد في سيارته وذهبا اتجاه هذا المكان بعد اخبار القوه بمحاصرة المكان وفي الطريق نادر يتحدث الي نفسه

نادر : انا ليه حاسس ناحيتها بقلق كده حاسس اني نفسي اطمنها نفسي اقولها انا جايلك مع اني مكنتش بحبها ودايما كان بيني وبينها مشاكل واول ما دورنا عليها وملقينهاش حسيت ان قلبي واجعني يا تري في ايه

وعند ريمان
بعدما وصلت هذا المكان الغامض مازالت نائمه تلك الفتاه ربطوا يديها وتركوها في مكان بالكاد مظلم
وبعد ساعه
فاقت ريمان : استمرت بالصراخ بعد ان تذكرت ما حدث لها
وجاء احدهم
الشخص : اوعي تصرخي تاني عشان لو صرختي من هنا لبكره محدش هيسمعك
ريمان : انتوا عايزين ايه مني
الشخص : ماتخافيش يا حلوه احنا عايزين من ابوكي مش منك
ريمان : اوعوا تفكروا انكوا هتقدروا تعملوا حاجه انتوا اجبن مما يمكن
ضحك هذا الشخص وتركها ورحل
ظلت ريمان وحيده شاعره بالحزن ... لا تعلم لماذا جاء علي بالها نادر شعرت شعور غريب تجاهه كأنها تريد ان تقول له انقذني وقلقت علي والدتها ورهف ووالدها الحبيب واخوها

ريمان : يا ربي اعمل ايه بس انا تعبانه اووووي

وتبكي ريمان بحرقه شديده
وفي السياره كل منهم صامت تحدث خالد
خالد : يا جماعه لازم نكون مع بعض كلنا انا معايا الاسلحه اللي هتساعدنا علي الدفاع ما تتعملوش بتهور وركزوا

احمد : ربنا معانا
نادر : يا رب

وصلوا اخيرا المكان وتركوا السياره بعيدا وظلوا يتحركوا تجاه المكان من الداخل ببطء وبهدوء تام حتي شاهدوا اثنان من الرجال كبار الحجم
خالد : اكيد الاثنين دول واقفين قدام مكان ريمان عند الباب المقفول ده وطبعا اكيد ده محمود الشاذلي قاعد هو وجماعته دلوقتي انت يا نادر هتروح تضرب الاتنين اللي واقفين دول و انا واحمد هنتصرف تمام ولازم تاخد بالك يعني توجه الضربه علي غفله عشان ميحصلكش حاجه يلا

نادر : انا جاهز

ذهب نادر حيث الرجلان ثم احدث صوتا بزجاجه علي الارض كي يلفت انتباههم ثم ذهب احدهم ليعرف مصدر الصوت فضربه نادر علي رأسه وجاء الثاني من خلف نادر فمسكه بقوه لم يستطع نادر الافلات منه فهو اكبر من نادر بمقدار الضعف فطعنه نادر بقدمه ردله الرجل الضربه في وجهه فتألم نادر كثيرااا واخذ العصا من علي الارض وضرب هذا الرجل علي رأسه مرات عديده وجري نادر نحو غرفة ريمان ليجدها نائمه ظل يوقظ بها

نادر : ريمان يا ريمان فوقي
ريمان : نادر انت
نادر : ايوه ساعديني عشان نخرج من هنا

ثم سمعوا اصوات طلقات ناريه فقبض قلب ريمان

نادر بقلق : يا رب خير يا رب

ظلت تعلوا اصوات الطلقات وريمان تتسأل ونادر يخلصها من ربطها واخيرا تحررت ريمان واخذها نادر بيده وذهبا بهدوء الي خارج الغرفه لم يعرف نادر ان احد من ضربهم قد فاق فأخذ يضرب نادر بقوه وريمان تصرخ وتبكي وتعلوا اصوات طلقات النار ونادر ينزف دما فلا يستطيع المقاومه فقد ضعفت قوته تماما وقارب للاغماء وريمان تنظر بعيدا لتجد قوه قادمه لانقاذهم فتأخذ تلك القوه محمود الشاذلي ورجاله لمحاسبتهم وجاءت سيارة الاسعاف واخدت نادر واحمد وخالد وريمان وظلت ريمان تفيق بنادر داخل سيارة الاسعاف ووجدت اخيها احمد قد اصيب بذراعه والظابط خالد برأسه ولكن اصابة احمد وخالد سطحيه اما نادر ينزف كثيرا من كل مكان بجسده لم تعرف ريمان اتفرح لعودتها لاهلها ام تحزن علي حال نادر......وبعدها بقليل
صعقوا من الخبر ان نادر سوف يدخل غرفة العمليات ولكن احمد وخالد قد تطرت جروحهم وجلسوا ليرتاحوا قليلا وتبكي ريمان علي نادر الذي ضحي بحياته من اجلها ظلت تبكي بحرقه شديده لا تستطيع ان تفكر ولا تتكلم صامته باكيه وقد اخبر احمد الاهل جميعا بما حدث وجاءت والدة ريمان ووالدها والجميع جاءوا حتي والد نادر جاء فوالدته متوفيه وجاءت شذي اخته ورهف التي تهلل وجهها برؤية ريمان ثم احتضنا بعضهما بشوق ووالدة ريمان احتضنتها بقوه ورحبوا بها ورجع الحزن يسود المكان علي نادر الذي افتدي نفسه من اجل ريمان فتحدث ريمان نفسها


ريمان : ضحي من اجلي من كنت اعامله اسوأ معامله من كنت اعطيه كلمات سامه لم اعرف اني احبه هكذا حقا انا احبه فانا لم اعطيه فرصه ابدا ليعاملني برفق والان سوف تتغير معاملتي معك يا نااادر

انتهت الحلقه انتظرووووني

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#32

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

الحمد لله .. انا كنت خايفة على ريمان اوييي ..
بارت حلو .. بانتظار الجاااي ان شاء الله ..

إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#33

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24
الحمد لله .. انا كنت خايفة على ريمان اوييي ..
بارت حلو .. بانتظار الجاااي ان شاء الله ..
ماشي حبيبتي انا بفكر انزل بارت كمان دلوقتي

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#34

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

قصة جميلة ومشوقة ياقمر
منتظرينك ياعسل


إظهار التوقيع
توقيع : yasmen ali
#35

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الرقيقة ميمي
قصة جميلة ومشوقة ياقمر
منتظرينك ياعسل

ربنا يخليكي حبيبتي

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#36

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

الحلقه السابعه ( الرجوع )

طال وجود نادر بغرفة العمليات لمدة 3 ساعات
خرج الطبيب لتجري ريمان عليه والجميع خلفها

الطبيب : الحمد لله قدرنا نوقف النزيف وحمد الله علي سلامته هيفوق كمان ساعتين اول ما يفوق هبلغكم

حمد الجميع ربهم وشكروووه
وشعرت ريمان بانها تلتقط انفاسها من جديد وظلت تنتظر فهي تريد ان تري حبيبها وتطمأن عليه بقلبها

جاء الطبيب قائلا : المريض بيردد لازم انقذها لازم يا ريت يا جماعه اللي قصده عليها تدخله

ريمان بلهفه : انا يا دكتور
الطبيب : طيب يا ريت تدخليله انتي الاول ده عشان نفسيته
ريمان : اكيد طبعا

تدخل ريمان الغرفه بهدوء وتجلس بجانب نادر صامته لانها وجدته شبه نائم ثم بكت علي حاله ف وجهه شاحب والجروح تملأ جسده شعرت تجاهه ولأول مره بالحنان فوضعت يدها حيث تلامس يده فانهمرت دموعها وانتابتها القشعريره ورأت عينا حبيبتها تفتح لتري الحياه ثانية

نادر : ريمان
ريمان : ايوه يا نادر
نادر : انتي كويسه
ريمان : المهم انت
نادر باستغراب مصطنع: انتي متأكده انك ريمان
تضحك ريمان لفهمها لما يرمي اليه نادر
ريمان: ايوه انا ريمان
نظر نادر في عينيها قائلا بتعب : كنت هموت لو كان حصلك حاجه
ريمان : انا اللي كنت هموت لما قالوا انك هتدخل العمليات كل ده جرالك بسببي
نادر : اوعي تقولي كده
ريمان تضحك : انا مش مصدقه انك انت نادر اللي كنت لسه متخانقه معاه من يوم بس
نادر : هههههه عندك حق
ريمان : ما محبه الا بعد عداوه

ضحك الطرفين بسعاده
ثم نظر نادر الي ريمان نظرة حب اخجلتها واظهرت حمار وجنتيها
ثم قالت ريمان : انا هروح اناديهم بقي كلهم نفسهم يطمنوا عليك
نادر : خليكي شويه
ريمان : خلاص كفايه عليك كده ولا ارجع ريمان بتاعةامبارح
يضحك نادر ويقول : لا والنبي اعوذ بالله

ضحكت ريمان وقامت لتنادي علي الاسرتين ليدخلوا جميعا ويرحبوا بنادر وتشكر مروه نادر وايضا باسم يشكره علي ما فعله لانقاذ ابنتهم واخيرا ذهب كل منهم لبيته بعد تفرق لمدة 3 ايام وسيناموا جميعا هادئين بعد نوم متقطع وقلق كبير

وفي الصباح التالي في غرفة ريمان

احمد : يا ريموو اصحي بقي
ريمان : ايه يا احمد انا بقالي يومين منمتش
احمد : اصل الواد نادر عازمنا بره احتفالا برجوعك يعني
ريمان بفرحه : بجد ؟!! ....... أأأأ ... ممم ماشي موافقه
احمد بنظره ذات معني : ايه مش كنتي عايزه تنامي
ريمان : خلاص بقي يا احمد اصلي كنت زهقانه
احمد : طيب قومي يلا عشان كمان ماما كلمت مامة رهف وهما جايين
ريمان : وااو ده هيبقي يوم جامد
احمد : طيب قومي بقي

وفي غرفة رهف
ندي : رورو يا رهف
رهف : نعم يا ماما
ندي : قومي يلا احمد عازمنا بره بمناسبة رجوع ريمان وبابا جاي معانا كلنا هنروح
رهف : ماشي يا ماما هقوم البس
ندي : اوكيه

ارتدت كلا من رهف وريمان ملابسهم وذهبوا حيث النادي وانتهي الترحيب بين الثلاث عائلات وزاد الحوار والتألف بينهم ونظرات الحب التي تخطف بين نادر وريمان واحمد ورهف ولكن رهف تخجل كثيرااا

وكلما تكلمت ريمان ونادر تهلل وجه الجميع فالاثنان دائا بينهما مشاكل وعلاقتهما متوتره اما الان فالاوضاع هادئه جدا وكل من حسن وباسم وعلي والد نادر استأذنوا ورجعوا لعملهم فالصدف كشفت انهم يعرفون بعض ومروه وندي طلبا الذهاب الي البيت فكل منهما متعب فظل احمد ورهف ونادر وريمان
اما شذي فقررت ان تذهب مع والدها فشعرت بشئ ما غير مريح لها

واحمد ورهف ونادر وريمان ذهبوا للمشي علي البحر قليلا ولاول مره يتكلم احمد مع رهف بمفردهم

احمد : رهف
رهف : نعم
احمد : انتي عمرك حبيتي قبل كده
رهف بخجل : بتسأل ليه
احمد : عادي سؤال يعني
رهف : مممممم لأ عمري ما حبيت
احمد : ممكن اعرف السبب
رهف : انا طول عمري مقتنعه بأن الحب في الثانويه ولا الاعداديه ولا اي سن صغير بيبقي غلط ولما دخلت الجامعه كنت متعلقه ببنوته كانت اخده حبي كله بيها مكنتش بفكر في اني احب ولد لانها كانت معوضاني عن كل حاجه كانت صحبتي من طفولتي بس لااسف مفيش حب بيدوم
احمد : لا متقوليش كده الناس مش زي بعضها
رهف : عرفت كده لما قابلت ريمان وعرفتها هي بجد الصديقه الصح يعني نغم اللي كانت صحبتي ديه كانت بتعمل حاجات غريبه واحنا صحاب وانا كنت بعدي وبفوت عشان بحبها لكن ريمان عمرها ما عملت حاجه زي كده معايا

احمد : يااه انتي بتحبي ريمان اوي كده
رهف : اكتر مما تتوقع
احمد : انا اتأكدت من كده لما تعبتي وقت ما ريمان اتخطفت
رهف بابتسامه : اصلها عوضتني عن كل حاجه وحشه عشتها
احمد : يعني عمرك ما حبيتي ولد يعني !!
رهف : لأ
احمد ممازحا : ومش بتفكري تحبي
رهف :هههههه الحاجات ديه مينفعش تفكر فيها بتجيلك غصب عنك
احمد : عندك حق
رهف : طب وانت
احمد : انا ايه
رهف : يعني عمرك حبيت
احمد : حبيت مره واحده بس
رهف : ولسه بتحبها
احمد : لا ما خلاص بقي الخاين مينفعش يتحب
رهف : اكيد من وقتها وانت قافل قلبك
احمد : انا كنت قافله بس هو اتفتح لوحده
رهف : يعني حبيت تاني
احمد : مممممم شكلي كده
رهف : وهي تعرف ؟
احمد : لسه مقولتلهاش اصل هي خجوله اوي وخجلها بيمنعني اتكلم بس بحسها بتحبني
رهف : لو انتي بتحبها بجد هتعرف هي بتحبك ولا لأ من عنيها
احمد : تفتكري
رهف : اكيد

ونسيب الحبيبين دول شويه

نادر بعد صمت وهما يجلسا علي البحر والهواء يلاعب وجنتيهم: ساكته ليه
ريمان : هقول ايه
نادر : طب اقول انا
ريمان بابتسامه : قول
نادر : عرفه يا ريمان لما دورنا عليكي وخلاص فقدنا الامل اننا نلاقيكي حسيت انقلبي واجعني اوي حسيت اني عايزك وقولت الواحد لما بتبقي الحاجه في ايده ومعاه مبيحسش بيها غير لما بتروح منه ولما انا واحمد وخالد كنا في العربيه ورايحين المكان اللي كنتي فيه كنت حاسس اني عايز اكلمك واقولك انا جايلك

ريمان بخجل : مين يصدق

نادر : حتي انا مكنتش مصدق نفسي
ريمان : طيب انت عارف ان انا لما فوقت اول واحد جه في بالي هو انت حتي انا استغربت المفروض يجي علي بالي ماما او رهف لكن نادر ازاي وحسيت اني عايزه اكلمك واقولك علي حالي واحكيلك عاللي انا فيه وبرضو مكنتش مصدقه نفسي لما كنت في العمليات وانا تعبانه عشانك كده طب ازاي
نادر : مش عارف طب تفتكري ده أخره ايه
ريمان : مش عرفه أخره ايه طيب
نادر : انا اللي بسألك
ريمان : مش عارفه بجد
نادر : مممممم طيب بما ان السنه الدراسيه قربت تخلص وداخلين عالصيف ايه رأيك نروح كلنا مصيف

ريمان بفرح : فكره جامده
نادر : خلاص تعالي نروح لرهف واحمد ونعرض عليهم الفكره
ريمان : انا حاسه بحاجه كده
نادر : ايه هي
ريمان : رهف صحبتي وبفهمها من عنيها واحمد اخويا وبرضو بفهمه
نادر : وانا كمان بفهم احمد
ريمان : يعني انت عارف انا حاسه بأيه
نادر : ايوه
ريمان : ممممممم حاسه انهم في توافق بينهم كده
نادر : اه وانا كمان حاسس كده
ريمان : طب يلا نروح

احمد ورهف يضحكان

نادر : ضحكونا معاكوا
احمد : دانت حشري اوي ياخي

فيضحك الجميع
نادر : بقولك ايه يا احمد بما ان الصيف داخل ايه رأيك نروح كلنا نصيف
احمد: والله فكره جامده
رهف : ناخد رأي الكبار الاول منعرفش ظروفهم
ريمان : صح يا رورو
نادر : لو عايزين نقنعهم هنقنعهم

ورجع كل منهم لمنزله وانهي كل منهم الامتحانات وحاولوا اقناع الكبار بموضوع المصيف فوافق الجميع بعد الحاح شديد

وجاء موعد الرحله والجميع مستعدون بفرح وعندما وصلوا كل اسره لها شاليه والثلاث عائلات بجوار بعضهم علي البحر مباشرة بمكان هادئ قطعه من الجنه لا يوجد احد غيرهم فهذه الرحله مخصوصه لهم فقط وعند وصولهم راحت رهف وريمان يجرون ويضحكون ويلعبون بالرمال حتي بدون تبديل ملابسهم فسيقضون اسبوعين بهذا المكان الرائع وكل من الامهات دخلوا لترتيب الملابس والطعام والرجال ذهبوا لاحضار اشياء بسيطه مثل الجبن واللبن والشاي ورهف وريمان يتمتعان باللعب والجري فحقا المكان جميل ليس به الا الشاليهات والرمال والبحر والهواء والمكان واسع ومريح
رهف وهي تجري : احنا اتجننا
وفجأه اتصدمت بأحدهم
احمد بنظره ظابط قبض علي لصوص : انتوا فعلا اتجننتوا
رهف بخجل : يا خبر

احمد يضحك من شكل رهف هذا : هههههه ايه يا رهف شوفتي عفريت
رهف صامته قد احرجت كثيرا

ريمان : ايه البواخه اللي انت فيها ديه
احمد : انتي مالك يا قرده

فضحك الجميع

والرجال الثلاثه يجلسون ويتكلمون في العمل ويستمتعون باللعب ببعض العاب الذكاء والتركيز مثل الشطرنج والامهات يستمتعان بالجلوس والنظر الي البحر في هدوء
اما الاحباء الاربعه يضحكون ويلعبون

وجلس الجميع عالرمال وقد حل الليل ونسائمه الهادئه التي تلاعب وجوه الاحبه لتطفي علي عيونهم لمعان الحب ماما يزيدهم جمالا وحبا

نادر : تيجو نلعب الصراحه
احمد : يلا
ريمان : واحنا ملناش رأي
رهف : عندك حق يا ريمو
احمد : كده كده هتلعبوا

وانتهت الحلقه


انتظرووووووووني يا رب البارت يعجبكم بس بما انكم متابعيني عايزه اسألكم شوية اسأله



1 _ ايه رأيكم في طريقتي في التعبير ؟!!
2_ مين اكتر شخصيه عجبتك ؟
3 _ القصه انا كاتبه منها جزئين وقربت اخلص الجزء الثاني عجباكم اكملها لاخر حلقه ؟ ولا انزل كام حلقه وخلاص ؟!!
4 _ ازاي تخيلتوا ابطال الروايه ؟!!




منتظره اجابتكم عشان هي مهمه اوي بالنسبالي

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#37

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


1 _ ايه رأيكم في طريقتي في التعبير ؟!!

جميله جدا وممتعه

2_ مين اكتر شخصيه عجبتك ؟

أحمد بحسه شخصيه متفتحه


3 _ القصه انا كاتبه منها جزئين وقربت اخلص الجزء الثاني عجباكم اكملها لاخر حلقه ؟ ولا انزل كام حلقه وخلاص ؟!!

لا كمليها للاخر


4 _ ازاي تخيلتوا ابطال الروايه ؟!!

زى ما انتى وصفتيهم لنا



إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#38

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريموووو

1 _ ايه رأيكم في طريقتي في التعبير ؟!!
جميله جدا وممتعه
2_ مين اكتر شخصيه عجبتك ؟
أحمد بحسه شخصيه متفتحه
3 _ القصه انا كاتبه منها جزئين وقربت اخلص الجزء الثاني عجباكم اكملها لاخر حلقه ؟ ولا انزل كام حلقه وخلاص ؟!!
لا كمليها للاخر
4 _ ازاي تخيلتوا ابطال الروايه ؟!!
زى ما انتى وصفتيهم لنا

مييييييييرسي علي ردك واحترمت ارائك

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#39

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

1 _ ايه رأيكم في طريقتي في التعبير ؟!!
راائعة .. داخلة جو معاهم .. بالذات لما راحو الشاليه ..

2_ مين اكتر شخصيه عجبتك ؟
بصراحة كلهم .. بس ريمان جدعة .. حبيتها من شخصيتها

3 _ القصه انا كاتبه منها جزئين وقربت اخلص الجزء الثاني عجباكم اكملها لاخر حلقه ؟ ولا انزل كام حلقه وخلاص ؟!!
كمليها لغاية اخر نقطة .. اصلها عجباني جدا ..

4 _ ازاي تخيلتوا ابطال الروايه ؟!!
احمد : طويل .. شعره اسود .. عينه بني غامق ..
نادر : طول احمد .. شعره اصفر على بني .. عنيه برضو بني غامق ..
ريمان : عنيها عسلي .. اقصر من احمد و نادر .. شعرها طويل و اسود .. حسيتها محجبة ..
رهف : عنيها فاتحة .. عنيها متكحلة .. طول ريمان برضو .. شعرها اقصر من ريمان و بني فاتح .. و برضة متخيلاها محجبة ..



يلا بانتظار البارت الجااي .. على احر من الجمر

إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#40

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24
1 _ ايه رأيكم في طريقتي في التعبير ؟!!
راائعة .. داخلة جو معاهم .. بالذات لما راحو الشاليه ..

2_ مين اكتر شخصيه عجبتك ؟
بصراحة كلهم .. بس ريمان جدعة .. حبيتها من شخصيتها
3 _ القصه انا كاتبه منها جزئين وقربت اخلص الجزء الثاني عجباكم اكملها لاخر حلقه ؟ ولا انزل كام حلقه وخلاص ؟!!
كمليها لغاية اخر نقطة .. اصلها عجباني جدا ..
4 _ ازاي تخيلتوا ابطال الروايه ؟!!
احمد : طويل .. شعره اسود .. عينه بني غامق ..
نادر : طول احمد .. شعره اصفر على بني .. عنيه برضو بني غامق ..
ريمان : عنيها عسلي .. اقصر من احمد و نادر .. شعرها طويل و اسود .. حسيتها محجبة ..
رهف : عنيها فاتحة .. عنيها متكحلة .. طول ريمان برضو .. شعرها اقصر من ريمان و بني فاتح .. و برضة متخيلاها محجبة ..

يلا بانتظار البارت الجااي .. على احر من الجمر

مشكوووووووووره علي ردك يا جميل وبأذن الله هنزل البارت الجديد

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#41

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

كملي يا امررررررر
إظهار التوقيع
توقيع : النور الساطع
#42

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النور الساطع
كملي يا امررررررر
lمن عيوني بس خليكي موجوده عشان تقرأي البارت

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#43

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

يلا مستنياااك يا قمر
إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#44

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

البارت الثامن ( حب بعد عداوه )

احمد : دورك يا نادر تسأل رهف
رهف : نادر بلاش اسئله محرجه
نادر : من عونياا
بصي بقي يا ستي احنا عارفين انك مش مرتبطه معني كده انك مش بتحبي طب دلوقتي بتحبي ولا لسه الحبيب مجاش
رهف : كده برضو ؟!!
نادر : هههههه بصي هو بالنسبالي مش محرج جاوبي بصراحه بقي
رهف : مش عرفه
نادر : يعني ايه ؟ قصدك ان فيه حد وانتي لسه مش عرفه
رهف : ممممم ممكن
نادر : برضو ماخدتش منك اجابه سليمه بس ما علينا
دروك يا احمد تسألني

احمد : والله ووقعت يا معلم في ايد اللي مبيرحمش
نادر : اسأل يا عم اسأل ان شاء الله معاك اسد
احمد : انا عارف انك عيل فقري وعمرك ما حبيت هل انت لسه فقري ولا ربنا فتحها عليك
نادر : اه الحمد لله ربنا فتحها عليا
احمد : لا انا عايز اجابه مطوله مفهومه
نادر : لا انت عطتني اختيارات وقولتلك ربنا فتحها عليا اهمد بقي
احمد : ماشي مسيرك تجيلي تاني
ريمان : كفايه كده بقي عشان زهقت
رهف : وانا كمان
احمد : انتوا بتهربوا ولا ايه
ريمان : خلينا نقوم نتمشي في المكان الجميل ده لعب ايه بس احنا هنلعب كتير اما المكان ده بنجيله مره في السنه
رهف : صح يا ريمو
نادر : طبعا مين يشهد للعروسه

وبالفعل ذهبوا للجلوس مع الاهل فقد شاهدوهم يتحدثون ويضحكون فقد جلس الاباء مع الامهات والاحاديث تعددت معهم حتي وصلت للضحك والقاء النكت فبين الثلاث عائلات موده وحب وشذي اخت نادر لم تحضر بسبب امتحاناتها وايضا شئ ما في داخلها يمنعها من الاجتماع معهم وذلك الشئ سنعرفه قريبا

نادر : بتضحكوا علي ايييه
حسن : تعالوا اضحكوا معانا
احمد : ايه يا ماما مش هاكل من ايدك لمدة اسبوعين هنقضيها مطاعم كده
مروه : طبعا سيبوني بقي اريح شويه واستجم
احمد يضحك : ماما بتقول استجم يا رجاله

فيضحك الجميع ويقوم كل منهم للذهاب الي النوم لتأخر الوقت

عدت الساعه الثالثه فجرا فقامت رهف من سريرها

رهف : هو انا جايه عشان انام دلوقتي اكيد كلهم ناموا اخرج اقعد عالبحر شويه بنجيه كام مره المكان ده يعني عشان ننام

وبالفعل خرجت رهف بهدوء تام حتي لا تويقظ والديها خرجت لتجد المكان هادئ جدا والجو بارد قليلا والمكان كلما يزداد هدوء" تزداد حلاوته

رهف تلف وتدور علي الرمال بخفه ورشاقه فهي تشعر بسعاده كبيره فهذا المكان تأثيره ايجابيا علي الانسان ظلت تلف والابتسامه لا تفارق وجهها لم تشعر بأن شخصا" ما يراقب تلك الجميله ذات الابتسامه والافعال الطفوليه وهذا هو بطلنا احمد فقد قال لنفسه مثلما قالت رهف ( هو انا جاي هنا عشان انام )
وخرج ليري تلك الملاك الطائر ذلك الطفل السعيد بأول خروج له الي مكان عجيب مثل هذا ظل يراقبها وابتسامة الحب لا تفارق وجهه كل يوم تزداد غلاوتها في قلبه

احمد : يا لك من جميله اتمني ان اقول كل ما في قلبي ولكن فقط في الوقت المناسب

وقفت رهف عن تلك الافعال الطفوليه وظلت تخرج انفاسها فقد تعبت كثيرا
رهف تضحك : انا شكلي اتجننت والله

وقفت امام البحر تنظر له وتسرح بامواجه وجمالها واللون الاسود الذي يحتلها فتكلم رهف البحر وتخرج ما في قلبها له تلك عادتها

رهف : ليه احمد شاغل بالي كده ويا تري ايه اللي هيحصل وايه اللي جاي يا رب اهديني للصح

تجلس رهف عالرمال امام البحر وتسرح في عالم اخر ويجلس بجوارها احمد وهي لا تشعر به
واحمد ينظر امامه وعندما القي نظره عليها شعرت به ونظرت له في خجل
رهف : احمد
احمد : اه احمد
رهف وقد همت بالوقوف : ايه اللي مسهرك لحد دلوقتي
احمد : نفس اللي مسهرك انتي كمان
رهف بشك : انت صحيت من امتي
احمد بنظرة ذات معني : اقولك بس توعديني انك متتكسفيش
رهف بقلق : لييييييييه
احمد : احم احم مش لازم اقولك
رهف :لا عشان خاطري قول
احمد : طيب عشان خاطرك بس
رهف وقد قاربت للاغماء : هاا ؟
احمد : شوفتك وانتي بتلفي وتدوري زي الطفل الصغير .... زي العصفوره ......... زي الملاك اللي كان جناحه مكسور واتخفف جرح ورجع تاني وفضل يطير فرحان بجناحه
رهف وقد احمرت وجنتيها : يا خبر !!
احمد : ايه بس ليه تتكسفي هو انا غريب يا رهف دانا اقرب ليكي من نفسك

رهف صامته فقد اخجلها كثيرا جعلها لا تستطيع ان تتكلم

احمد : ساكته ليه يا رهف لو في حاجه في قلبك قوليها
رهف : هقول ايه بس
احمد : خلاص متقوليش حاجه تيجي نقعد شويه
رهف : ماشي

وجلسا الحبيبان

احمد : رهف انا كنت عايز اسألك علي حاجه
رهف : ايه هي
احمد: انا حكيتلك اني بحب بنت صح
رهف :ايوه
احمد : انا جاي علي بالي دلوقتي اتصل بيها واقولها اني بحبها
رهف : لا يا احمد بلاش تهور في مواضيع زي ديه
احمد : عندك حق خلاص هبقي اقولها بعدين بقي
رهف : مش يلا ننام بقي
احمد : خلينا شويه
رهف : بجد عايزه انام
احمد : طب يلا تصبحي علي خير
رهف : وانت من اهله

وذهبت رهف امام احمد ينظر ودخلت الشاليه ثم دخل هو كي ينام ويفكر بتلك الحبيبه الخجوله

رهف وهي علي سريرها

رهف : يادي الاحراج انا لازم ابطل جنان بقي

وفي الصباح ذهب الجميع للمطعم خلف الشاليهات لتناول الافطار تناولوا الافطار في جو من السعاده والضحك

وذهبوا جميعا ليجلسوا قليلا امام البحر لان الان الساعه عاشره صباحا فسينتظرون حتي يسمح الوقت لنزول البحر

ريمان ورهف يلعبان بالرمال مثل الاطفال واحمد ونادر يشاهدوهما والاباء جميعا يجلسون ويتحاورون بقرب من البحر علي الشاطئ

رهف : شوفي القصر يا ريمو
ريمان : جامد اانا عملت شجره
احمد : رهف هو القصر ده بأسم مين
لاهف : هكتبه باسمي طبعا مش تعبت فيه
نادر : حقك
ريمان : ومسئلتونيش عن شجرتي
نادر : من غير ما نسألأ طبعا ديه شجرة العيله
يضحك الجميع
ريمان تضحك : اه صح

نادر : تيجوا ننزل البحر بقي
احمد : يلا بينا عشان الجو بقي حر اوي وينزل الجميع البحر وبألحاح من الابناء نزل معهم الاباء وايضا مروه وندي فكانوا جميعا سعداء وفي نفس كل من الابناء حب كبير للاخر لا يستطيع احدهم ان يعترف به فمتي سيخرجون هذا الحب
وخرجوا من البحر بسعاده ودخلت كل اسره الشاليه المخصص لها وذهب كل فرد للاستحمام فخرجت رهف بعد ان استجمت واخذت قسطا من الراحه تجلس الان بتلك نظارة الشمس الانيقه تتمتع بالنظر لهذا المكان فهو حقا مريح للعين لون البحر ولون الرمال ولون السماء كلها الوان مريحه للعين
وتسرح رهف كثيرا ويعدي بها الوقت فهي تفكر في حبها الجديد التي لم تعترف لنفسها به حتي الان بذلك الحب وتتذكر تلك الفتاه ( نغم ) فتدمع عينها قليلا ليس اشتياقا لنغم بل حزنا علي ما كانت عليه لقد ضاع من عمرها 4 سنوات في حزن وتعب وتمنت لو كانت تعرف ريمان فهي الان حقا سعيده مع تلك العائلات فالان اصبحوا عائله واحده

احمد : رهف ........ يا رهف
رهف : ايوه يا احمد
احمد : يلا علشان ميعاد الغدا كلهم راحوا وانا بقالي كتير بنده عليكي
رهف : اه سوري يا احمد
احمد : ولا يهمك

وفي الطريق الي المطعم
احمد : كنتي سرحانه في ايه بقي
رهف : عادي اصل المكان جميل اوي يستاهل انك تسرح فيه
احمد : بجد
رهف : اه
احمد : ماشي
وصلوا الي المطعم وجلسوا لتناول الغداء في جو من المرح
وانتهوا وخرجوا للرجوع لمكان الشاليهات فا في المساء سوف يذهبون الي الملاهي هذا ما قرروه حتي لا يملون سريعا ورجعت رهف تجلس في مكانها المفضل تشاهد الغروب مع حبيبتها ريمان
ريمان : الله يا رورو المنظر تحفه
رهف : تحفه ديه قليله عليه رائع بجد
ريمان : انا بحبك اوي يا رهف كل حاجه معاكي بيبقي ليها طعم تاني
رهف : انا كمان والله يا ريمو بحبك اوي بجد
واحتضنت الصديقتان بعضهما عن حب وسعاده بأحوالهم التي تحسنت كثيرا
ريمان :هنروح باليل الملاهي
رهف : روحوا انتوا يا ريمو بليز سيبوني هنا
ريمان : لا هزعل منك بجد لو مجتيش انا كمان مش هروح
رهف : مش هاخد راحتي يا ريمو
ريمان : يا حبيبتي انتي هتخرجي مع اختك واخوكي
رهف : احنا هنبقي تلاته بس ولا ايه
ريمان : لا هنبقي احنا الاربعه انا وانتي ونادر واحمد وحاولنا نقنع الكبار قالوا اخرجوا انتوا
رهف : يعني احنا الاربعه يبقي تقولي انتي مع اخواتك الثلاثه مش الاتنين كمان مش بتعرفي تحسبي يا هبله
ريمان : والله انتي اللي هبله لما قولتلك احنا الاتنين كان قصدي عليا انا ونادر اما احمد شم اخوكي
رهف : ليه يعني اخويا الكبير طبعا
ريمان : يابت لا مينفعش احمد بالذات يكون اخوكي
رهف : ليه
ريمان : لما يجي اليوم اللي في بالي هبقي اقولك اسكتي بقي

وفي مكان اخر

حسن : الولاد حلوين اوي مع بعض الحمد لله انا كنت قلقان عليها وعلي نفسيتها اخيرا بقالها اخوات

باسم : لا طبعا متقلقش عليها وهي وسط اهلها اكيد هتبقي نفسيتها تمام
علي : بس انا كانت علاقتي بحسن سطحيه وباسم عشان الشغل لكن دلوقتي عرفتكم اكتر
ندي : اتشرفنا بمعرفتكم
علي : الشرف لينا

وفي المساء

ريمان : يلا يا رهف
رهف : اوكيه تمام انا جاهزه
خرجت رهف سعيده بالذهاب الي مكان اخر كانت مثل القمر ملامحها هادئه مع نسمات اليل الجميل تعطي لها جمالا من نوع خاص وكذلك ريمان

ذهبوا جميعا الملاهي لتقضية اوقات سعيده
وهناك

احمد : يا بنتي لازم تركبي مش هتقفي لوحدك كده
رهف : لا ديه انا بخاف منها اوي
احمد : احنا معاكي متخافيش
نادر : يلا يا جماعه اللعبه هتتحرك
وهم يشدوا يهرف تجاه اللعبه
ريمان : يلا بقي يا رهف

قد قال احمد لريمان علي شئ في اذنها لكي تفعله فقد جلس احمد ونادر وظلت ريمان تقنع برهف

ريمان : بصي يا رهم يت حبيبتي لازم تفهميني

واثناء ذلك الحوار الذي يعتبر الهاء كي تجعلها لا تركز فظلت ريمان تحرك رهف للخلف باتجاه كرسي اللعبه ثم جلست رهف وباقصي سرعه اغلقت ريمان عليها حزام الكرسي
رهف : كده برضو يا ريمان فكيييني
ريمان : بس يا بت بقي ناس متجيش غير بالعين الصفرا انا هروح اقعد هناك وراكي اهو واوعي تتهوري اللعبه هتشتغل

رهف بخوف : اقعدي جنبي طيب
ريمان : فيه حد قاعد جمبك

ثم فرت ريمان هاربه من امام رهف وتستدير رهف لتجد احمد يبتسم لها ويقول : متخافيش يا رهف ديه لعبه






انتهت الحلقه انتظرررررررررروني يا ريت تقولوا رايكم باتفصيل في كل بارت

واللي ماجوبتش عالاسئله ديه تجاوب والا هتشوفوا العين الصفرا بتاعة ريمان


1 _ ايه رأيكم في طريقتي في التعبير ؟!!
2_ مين اكتر شخصيه عجبتك ؟
3 _ القصه انا كاتبه منها جزئين وقربت اخلص الجزء الثاني عجباكم اكملها لاخر حلقه ؟ ولا انزل كام حلقه وخلاص ؟!!
4 _ ازاي تخيلتوا ابطال الروايه ؟!!




منتظره اجابتكم عشان هي مهمه اوي بالنسبالي

عندي مشكله مع لاالوان معلش

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#45

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

حلو اويي يا قمر .. بجد انا متخيلة نفسي في الملاهي معاهم ..
شكرا بجد رووعة ..

إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#46

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24
حلو اويي يا قمر .. بجد انا متخيلة نفسي في الملاهي معاهم ..
شكرا بجد رووعة ..
ربنا يخليييييييييكي يا زوزو ههه المره الجايه هخليهم يعملوا رحله لمصر عشان تحسي نفسك معاهم

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#47

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

اليوميات روووووووعه
إظهار التوقيع
توقيع : ★н̃̾ɑ̃̾ı̃̾σ̃̾ѕн̃̾ɑ̃̾★
#48

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جميلة ياقمر سلمنت اناملك
بانتظار التكملة

إظهار التوقيع
توقيع : درة مكنونة
#49

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ♥زهرة الربيع♥
اليوميات روووووووعه
ربنا يخليييييييييكي ميرسي


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة درة مكنونة
جميلة ياقمر سلمنت اناملك
بانتظار التكملة
ميرسي .... لما انزل بارت هبعتلك

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#50

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

البارت التاسع ( اعراض الحب )

رهف في سرها : يادي الاحراج
احمد: كل ما اكلمك تتكسفي انتي كده
رهف : ايه اللي انتوا عملتوه ده لو سمحت يا احمد انا عايزه انزل وبتكلم جد

ولم تنتهي رهف من كلامها حتي تحركت اللعبه وتحرك معها قلب رهف فتلك اللعبه دائما تنزل منها رهف وهي في حاله تشابه الاغماء

رهف تضع يدها علي رأسها وتكتم صرختها

احمد : انتي بتخافي بجد ولا ايه
رهف وقد دمعت عيناها : لا بهزر

وبدأت تعلوا سرعة اللعبه ويد رهف ترتعد وتعرق ولاحظ هذا عليها احمد ولام نفسه كثيرا فانها حقا خائفه

احمد : رهف طيب بصي انا عندي حل عشان متدوخيش
رهف وقد ساءت حالتها : ايه هو
احمد : بصيلي
رهف : ايه
احمد : بصيلي يعني انتي طول ما بتبصي في الارض هتدوخي اكتر عشان كده بصيلي انا
رهف احرك رأسها بصعوبه عاقده حاجبيها وتنظر في وجه احمد
احمد : ايوه كده بس اضحكي بقي وركزي معايا وانتي هتنسي انك دايخه اصلا
رهف : الخوف مخليني مش عارفه اضحك
احمد : طب بصيلي وانا هضحكك

رهف تنظر في عين احمد
فرسم احمد علي وجهه ابتسامه رائعه مشرقه تجعل من ينظر له بتلك الابتسامه الجذابه يبتسم ايضا فهذا ما فعله مع رهف

فا بالفعل ابتسمت رهف لا اراديا وتنظر لاحمد

احمد: صدقتيني بقي
رهف : اه اااااااااه ( وتلك بالطبع صرخه )
فضحك احمد : والله ديه لعبة لذيذه اوي
رهف : لا
احمد : خلاص بقي مش كنتي بتضحكي من شويه اضحكي تاني

وفي الطرف الاخر

نادر : انا نفسي يكون بينهم حب
ريمان : وانا كمان
نادر : اصلهم لايقين علي بعض اوي
ريمان : انا خايفه رهف تنزل تقطع علاقتها بيا اصلا

وفي جهه اخري

في مكتب احمد الشاذلي اخو محمود الشاذلي المتهم في خطف ريمان

احمد الشاذلي : انا لازم اخرج اخويا ولو مخرجش يبقي لازم انتقمله
ادهم ( مدير اعماله ) : ازاي يا باشا بس
احمد : الحاجات ديه عايزه تفكير كويس اوي

في الملاهي

ريمان : هي رهوفه مش بتكلمني ليه
رهف : اسألي نفسك
ريمان : ليه يا رهوفتي انا كنت عايزه ابسطك
رهف : مممممم ماشي مردودالك برضو
ريمان : وهقبلها عشان رورو حبيبتي
فردت رهف عليها بابتسامه هادئه

وركبوا باقي الالعاب سعداء ضاحكين ورجع كل منهم الي مكانهم الذين يقيمون فيه الان جلسوا مع الاباء كي يقصوا عليهم ما حدث وقام كل منهم لفعل شئ وذهبت رهف وريمان للجلوس بمكانهم المحبب

ريمان : مامتك يا رورو كانت بتقول انك كل ما تركبيها لازم يغمي عليكي

رهف : اه يا ريمان
ريمان : ماخدتيش بالك من حاجه
رهف : حاجة ايه
ريمان : اول مره يعني متنزليش مغمي عليكي
رهف باستغراب : صح عندك حق
ريمان : بركاتك ياللي في بالي
رهف : ممممم مين ده اللي في بالك
ريمان : عيب يا رورو مش عليا انا دانا عارفه كل حاجه بس مدكنه
رهف : طب قومي من جنبي بقي بدل مما ارميكي في البحر
ريمان : انا هروح اعمل نيسكافيه واجيلك اوعي تتحركي
رهف : ماشي

تجلس رهف الان وحدها وقد نسيت موبايلها مع ريمان فخرجت ريمان لتقف علي باب الشاليه المخصص لها وتبحث عن رهف بعينها ثم شاهدت نادر فنادت عليه

ريمان : نادر ........ يا نادر
رهف : ايوه يا ريمو
ريمان : لو سمحت يا نادر خد ادي التليفون ده لرهف عشان عمال يرن
نادر : طب مافيش وحشتني
ريمان : بس التليفون عالنار واللبن هيفور سلام

وفرت ريمان هاربه ويضحك نادر علي ما قالته

نادر في سره : ايه علاقة اللبن بالموبايل

ثم ذهب يبحث عن رهف فشاهدها من بعيد

نادر :يا رهف
رهف : ايوه
نادر : ريمان بتقولك التليفون بيرن وحطيته عالنار واللبن هيفور
رهف ضاحكه : اه اصلها بتعمل نسكافيه
نادر : كده مش تقولولي اشرب معاكم
رهف : معلش طيب روح قولها
نادر : لا والنبي لاحسن تقولي الصلصه عايزها سخنه ولا بارده

فتضحك رهف

فاحدهم شاهد رهف وهي تضحك كذلك مع نادر وهو بطلنا احمد الذي خرج ليتنفس الهواء وشاهدهم وهمك يضحكون فتملكه الغيظ الشديد وبدأت عنده اعراض الحب وهي الغيره

فيذهب لهما

نادر : حماده شرفت
احمد بنظره : الله يخليك
نادر باستغراب : مالك
احمد ينظر لرهف : مفيش

رهف تستغرب فيرحل نادر

رهف : مالك يا احمد انت متضايق من حاجه
احمد : لا طبعا هو انتي عملتي حاجه تضايق
رهف : انا ؟!!
احمد : بعد اذنك
تستغرب رهف ما الذي يحدث

جاءت لها ريمان بكوبين من النيسكافيه وتجلسا الفتاتان علي الرمال في هدوء اليل

ريمان : مالك يا رورو
رهف :مفيش
ريمان : لا فيه
رهف : مش عارفه حاسه ان احمد زعلان مني
ريمان : زعلان منك انتي ليه
رهف : مش عارفه
ريمان : طب احكيلي اي حاجه عملتيها ممكن اتضايقه

حكت رهف لريمان ما حدث

ريمان تضحك : مممممممممم فهمت
رهف : فهمتي ايه
ريمان : ديه اعراض الغيره يا رورو يا عسل
رهف باستغراب : غيره ؟!!
ريمان : هتفضلي عبيطه كده علي طول يا بنتي احمد بيحبك اوي يا رهف
تسارعت ضقات قلب رهف : مين قالك يعني
ريمان : باين اوي حتي انتي كمان بتحبيه
رهف : انا ؟!!
ريمان : والله ؟!! قال يعني مش عارفه ... اه يا ستي بيحبك انتي دانا بعرف لمعة عينيه ديه علي طول
رهف بابتسامه : انا حاسه ان في حاجه زي كده
ريمان تحتضن رهف : يا حبيبتي يا رورو اخيرا هتبقي عروسة اخويا
رهف : عروسة ايه يا بنتي دانتي جوزتينا كمان
ريمان : طبعا

فتضحك الفتاتان
رهف : طب وبعدين بقي هو زعلان مني وانا مش في ايدي حاجه

ريمان : اتصرفي بقي
رهف : كده يا ريمو
ريمان: صدقيني الحاجات ديه لما بتبقي من تفكيرك بتبقي احلي

رهف : اممممممممممم

واليوم احبت الامهات ان يحضرون الطعام من المطعم ويضعونه امام البحر حتي يكون الجو ظريفا اثناء العشاء وجلست الثلاث عائلات واحمد مازال يخطف لرهف نظرات لوم ومعاتبه ونادر يخطف لحبيبته نظرات معناها الحب

اثناء تناول العشاء جاء لرهف اتصال فتنظر به لتجده رقم غريب فترد

رهف : الو مين
المتصل : نسيتي صوتي
رهف : مين معايا
المتصل : انا نغم يا رهف
قامت رهف من مقعدها بصدمه ودموع نزلت مسرعه كالشلال وينظر الجميع لها باستغراب وتذهب رهف بالهاتف بعيدا

رهف : انتي ايه اللي فكرك بيا انا عيزاكي تنسيني بقي
نغم : انا عمري ما نسيتك والله انا محتجاكي اوي
رهف : وانتي خلاص مبقاش ليكي مكان في قلبي بعد اللي عملتيه
نغم : رهف ارجوكي انا محتجاكي وعايزه ارجعلك وتحضنيني لما اكون متضايقه زي زمان

رهف بدموع وقاربت للانهيار فهي حقا تحبها وتحبلها الخير وتكرهلها الحزن ولكن نغم من جرحت قلبها :

رهف : انا مش لعبه في اودتك يا نغم تروحيلها تلعبي بيها وقت ما تعوزي وترميها لما تجيلك اجدد منها

نغم ببكاء : ارجوكي يا رهف انا عايزه اشوفك كلامك بيدبحني
رهف : اسفه مش هقدر
نغم : عشان خاطري
رهف ببكاء هستيري : ممكن تسيبيني دلوقتي
نغم : ماشي انا هسيبك تهدي

وانهت رهف الاتصال

جلست رهف علي ركبتيها تبكي وجري عليها احمد الذي تتبعها بنظراته منذ ان ذهبت عن الطعام ورفعها احمد من علي الرمال وضعها علي كرسي وظل يهدئ فيها ويشربها مياه وهي تنظر له في عينيه كي تطمئن فهي عرفت منذ وقت الملاهي ان النظر وحده في عين احمد يجعلها تشعر بالامان

احمد : رهف رهف فوقي واهدي شويه
رهف : ليه ؟ رجعتلي ليه ها ليه رجعتلي
احمد لا يفهم : رهف عشان خاطري تهدي بس ...... بس

فتهدأ رهف قليلا وتأتي ريمان لتحتضنها وتسمح رهف لدموعها بالنزول ثانية في حضن ريمان وينظر لها احمد وايضا نادر وهما لا يفهمان شيئا والاباء لم يشعران بشئ والمسئوله عن ذلك هي ريمان ظلت تطمأنهم حتي لا يقلقوا ونادر واحمد وريمان يهدئان برهف التي تهدأ بالتدريج حتي يزداد الهواء فتنام في حضن ريمان بوجه ملائكي حزين

احمد يجلس علي ركبتيه امام رهف ينظر في عينيها النائمه بحزن علي حال حبيبته

ااحمد : هي مالها يا ريمان
ريمان : والله ما اعرف يا احمد
احمد : طيب انا عارف انها هتحكيلك بس عشان خاطري تحكيلي وطمنيني عليها
ريمان : حاضر

ويغادر كل من احمد ونادر وتبقي رهف نائمه بين احضان ريمان وبعد قليل تستيقظ رهف

رهف : سوري يا ريمان لو كنت ضايقتك
ريمان : اوعي تقولي كده هزعلي منك اوي
رهف : حاضر
ريمان : رهف حبيبتي مالك ؟ ممكن تحكيلي عالي فيكي خرجي اللي جواكي
رهف : انا تعبانه اوي مش قادره احكي انا تليفوني بيسجل المكالمات خدي اسمعي وافهمي
وبعد انتهاء ريمان من الاستماع

ريمان : وهتعملي ايه يا رهف
رهف : مش هعمل حاجه مش هاقبلها ولا عايزه اعرفها تاني ابدا
ريمان : مش عارفه اللي انتي بتعمليه ده صح ولا غلط اخاف اقولك عندك حق وتطلع البنت محتجاكي بجد واخاف اقولك روحلها ويتجدد جرحك من تاني بجد القرار صعب

رهف : وانا مش هروحلها هي قد ايه جرحتني وعيزاني ارجعلها بتليفون واحد بس اومال فين شخصيتي وكرامتي وجرح قلبي اللي لسه بيبدأ ينشف ويختفي ترجع هي تكلمني وتكشف جرح قلبي تاني
ريمان : بصي يا رورو انتي لازم تحكي لاحمد وتاخدي رأيه اكتر واحد عارف هو احمد لان قصتك مع نغم شبه قصته مع واحد صاحبه كان بيحبه اوي وكان بيحب نادر كمان بس صاحبه خانه عشان كده اتأكد ان نادر بس هو اللي بيحبه
رهف : ان شاء الله هحكيله ....... بس هو زعلانه مني
ريمان : زعلان ايه يا بنتي ده كان هيموت عشانك لما شافك منهاره كده
رهف : ممممممممم
ريمان : عمو حسن بينادي عليكي
رهف : اه طيب هقوم اشوفه
ريمان : اتفضلي

تذهب رهف لوالدها

حسن : ايه يا رورو عامله ايه
رهف : الحمد لله يا بابا
حسن : بقولك كنت عايزك في موضوع كده
رهف : اتفضل
حسن : من غير لف ولا دوران انتي متقدملك عريس
رهف بصدمه : عريس ؟!!
حسن : ايوه ابن ناس وجدع ومجتهد وكل حاجه فيع كويسه
رهف : وبعدين يا بابا
حسن : هسيبك تفكري لحد ما نرجع وتديني رأيك وهو جاي بكره يقعد شويه ويمشي لانه بالصدفه بيصيف هنا
رهف : ان شاء الله

وتتجه رهف تجاه البحر باكيه فانها حقا تحب احمد ولاول مره تعترف لنفسها ولا تستطيع ان تبقي مع اخد غير فتتحدث لنفسها

رهف : ليه كل ما ابقي مبسوطه تجيلي الجراح من كل ناحيه صديقة عمري السابقه وحبيبي ايوه حبيبي وبحبه اوي ومقدرش اسيبع يا ربي اعمل ايه بس
احمد وقد جاء من خلف رهف : مالك يا رهف
رهف : مفيش يا احمد
احمد : ريمان قالتلي انك عايزه تحكيلي علي موضوع ليكي

جلست رهف واحمد علي الرمال وحكت رهف لاحمد الحكايه والاتصال وهي دامعه

احمد : طيب اهدي بس يا رهف
رهف :.... ماشي
احمد : اعتقد ان لو هي عايزه ترجعلك هتجيلك بنفسها
رهف : عندك حق انا مش هروحلها
احمد: لو هي فعلا عيزاكي يبقي هتجيلك وتعتذر وتعمل كل حاجه
رهف : طب وساعتها هعمل ايه ؟ هقبل ارجعلها بعد اربع سنين جراح ودموع وقلق
احمد : موضوعك عايز تفكير هفكر وارد عليكي وبعدين محدش يستاهل دمعه وحده من عنيكي
رهف ردت بابتسامه


وبعد صمت


احمد : ليه يا رهف مبتتكلميش وتقولي اللي جواكي
رهف : عادي
احمد : طيب اقول انا
رهف بخوف : اتفضل
احمد : رهف انا عمري ما حبيت بجد حتي المره اللي حبيت فيها كنت بضحك علي نفسي واول ما حبيت بجد حبيت بنت اموره اوي في كل حاجه اخلاقها وشكلها بس كنت كل ما اروح اقولها اني بحبها خجلها بيخليني مش عايز اقولها عشان محرجهاش بس انا لازم اقولك
رهف بقلق: تقولي ايه
احمد : رهف انا بحبك من اول مره بجد شوفتك وبصيت في عنيكي وانا بحبك كل موقف بيحصل بيأكدلي اني بجد بحبك

رهف بدموعوهي تهم بالوقوق : كلامك متأخر اوي يا احمد
احمد : ليه يا رهف ؟ ليه ؟ هو انتي مش بتحبيني
رهف بسرعه : لا طبعا بحبك

فابتسم احمد ويوم ان يطير من فرحته فهو يعلم انها تحبه ولكنه فعل ذلك من اجل ان يتأكد

رهف بخجل : احم احم
احمد : طيب ليه متأخر بقي
رهف : عشان انا جايلي عريس وكمان بابا قالي انه جاي بكره يقعد معانا
احمدوقد قضب حاجبيه لما سمعه وظهر علي الوجه الخنقه الشديده : بعد اذنك
رهف : احمد

فيرحل احمد من امامها وهي صامته دامعة العينين
ورهف تبكي بشده وتهدأ قليلا فتتذكر كلام احمد وتبتسم وتعاود البكاء

وانتهي ذلك اليوم
وفي اليوم التالي بعد الافطار والجلوس اخذت ريمان رهف ودخلت معها غرفتها

رهف : بقولك من الصبح احمد فين
ريمان : تعبان شويه ونايم
رهف : ايوه
ريمان : ايوه ؟!! انتي تعرفي هو تعبان ليه
رهف : اه
ريمان : طيب مافيش وقت لازم البسك واحطلك ميك اب عشان العريس جاي ولما يمشي تحكيلي ايه اللي مضايق احمد
رهف : برضو مصممه اني البس واحط ميك اب
ريمان : طبعا

وارتدت رهف ما هو مناسب ووضعت ميك اب هادئ مما اضاف لوجهها بريق الجمال واصبحت مثل الملاك الرشيق الطائر ولكن ما في داخلها حزن وارتباك
وحل المساء وحان وقت وصول العريس ووصل لرهف خبر في غرفتها بان العريس قد وصل خرجت رهف لتقابله وهي تنظر في الارض ثم رفعت نظرها لتراه مستدير فيشعر بها فيستدير نحوها وينظر لها بحب

رهف بصدمه سعيده : احمد
احمد : ايوه انا العريس

فتضحك رهف بدموع لشدة فرحتها

احمد : ها يا رهف تقبليني اكون مرتبط بقلبك اولا

فتهز رهف رأسها موافقه فقد اخجلها كثيرا امام الثلاث عائلات جميعاااااا
وصفق لهما الجميع وقرأوا الفاتحه لكي تشهد علي حب اثنان احمد ورهف

انتظروا البقيه ( مريم )
بس فيه سؤال كده ؟!
كنتوا متوقعين ان العريس يكون احمد ؟!! ولا عرفت اضحك عليكم

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#51

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

بارت كبير اهو عوضتكم عن البارتات الي فاتت
إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#52

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

اه انا اتوقعت

هههه

بس الحبكه حلوه

فى انتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#53

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريموووو
اه انا اتوقعت

هههه

بس الحبكه حلوه

فى انتظارك
ههه هكون عند حسن ظنك في البارت الجاي ان شاء الله

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#54

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

والله البارت ده قعدت اكتب في اكتر من ساعه ونص ومع زعيق ماما ليا اني قاعده علي الاب وكنت برضو بقولها استني يا ماما عشان انزلكوا البارت وملاقيش ولا تشجيع كده
إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#55

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جمييله ياعسل
بانتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : درة مكنونة
#56

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جميلة الرومانسية ده
تسلم ايديك ياقمر

إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#57

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

حلللوة يا عسل ..
بصراحة حسيت انو هو .. بس لما قالت له و راح حسيت انو واحد تاني ..
باارت راائع و كبير .. مستنية البقية يا قمرر

إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#58

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

حلو اوي يا بيبو
كملي يا قمر

#59

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة درة مكنونة
جمييله ياعسل
بانتظارك
ربنا يخليييييييكي ميرسي


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ♥الملكة نفرتيتي♥
جميلة الرومانسية ده
تسلم ايديك ياقمر
تسلمي يا عسل سوري عالتأخير وهنزل بارت شويه كده عشان الحق اكتبه


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24
حلللوة يا عسل ..
بصراحة حسيت انو هو .. بس لما قالت له و راح حسيت انو واحد تاني ..
باارت راائع و كبير .. مستنية البقية يا قمرر
ماشي يا زوزو وهنزل بارت كمان شويه اكون كتبته

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة moon bright
حلو اوي يا بيبو
كملي يا قمر
ربنا يخليكي ميرسي

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#60

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

الحلقه العاشره ( الحب يدخل قلوب الجميع )



واتفقوا علي ان بعد رجوعهم سوف يحضرون حفلة الخطبه في حديقة بيت العروس ( رهف )
وعادت الاوضاع الهادئه للمكان تجلس رهف في المساء علي شاطئ البحر تفكر في حبيبها الجديد التي حقا تحبه خلد الجميع للنوم وفي الساعه الرابعه فجرا تستيقظ رهف فسعادتها تجعلها لا تستطيع ان تنام خرجت لتجد حبيبها جالس في مكانها المحبب فحادثت نفسها
رهف : هل يصح ان اذهب .؟
فيها ايه مش مشكله

وذهبت رهف لاحمد

رهف : مساء الخير
احمد بسعاده لحضورها المفاجئ : مساء القمر

تخجل رهف

احمد : اتفضلي اقعدي يا رهف

فا تجلس رهف

احمد: انا اسعد انسان في الدنيا
رهف : وانا كمان .......... بقي انت تضحك عليا ههههههههه وتعمل نفسك زعلان وماشوفكش طول اليوم وتطلع في الاخر انت العريس
احمد يضحك : طب بزمتك مش حلوه
رهف : احلي حاجه حصلتلي
احمد : عارفه لما قولتيلي انك بتحبيني كنت عايز اخدك ونطير سوا
رهف : احم طب خلاص بقي
احمد : هتفضلي تتكسفي مني علي طول كده
رهف : مبقاش رهف صح
احمد يضحك : صح

ولحظه صمت تعلن الحب والشوق والعشق

رهف : انا هقوم انام بقي يا احمد
احمد : ليه بس
رهف : كفايه كده بقي
احمد : طيب تصبحي علي خير
رهف : وانتي من اهله

وانتهت اسابيع المصيف السعيده علي خير وحب ورجع كل منهم لبيته لتحضير نظام حفلة خطوبة رهف واحمد وبرغم من فرحتهم فايضا يوجد شخصان لا نعرف الي ماذا يخططان وهما ( احمد الشاذلي ) و ( نغم ) صديقة رهف السابقه
وبذلك اطمأنت قلوبنا علي الحبيبان رهف واحمد والان منتظرين اعتراف الاثنان الاخرين منتظرين نعرف الي ماذا يخطط احمد الشاذلي وهل نغم صادقه حقا ام تدبر لجرح اخر سنعرف ذلك في الحلقات القادمه


وفي مكتب احمد الشاذلي

ادهم : انا سمعت انهم بيجهزوا لحفلة خطوبة ابن باسم العريني وبنت حسن السويفي
احمد الشاذلي : احنا نسيب الخطوبه تتم بسلام وبعدين نجهز خطه متخطرش علي بال حد
ادهم : تمام يا باشا اللي انت عايزه هنعمله


تم تحديد ميعاد الخطوبه

ورهف وريمان وشذي كل يوم ينزلوا للبحث عن فستان لرهف ولريمان وشذي

ونزلت الثلاث فتيات ثلاثة مرات قبل الخطوبه ولم يجدوا شيئا مناسبا فقرروا النزول ثانية واثناء التجول واخيرا اعجبت رهف بفستان رقيق لونه ازرق هادئ وبالطبع مع الطرحه لان بطلتنا محجبه فاختارت ذلك الفستان الرائع الذي يخطف الابصار وكذلك اختارت ريمان فستانا لونه احمر هادئ انيق وكذلك شذي لون فستناها تركواز هادئ ورجعوا بيوتهن فرحين بأيجاد اشياء جميله مثل هذه وجاء يوم الخطوبه وكل من الاحباء سعداء تستيقظ رهف بكامل نشاطها سعيده باعلان حبها الان امام الجميع وتجلس لتفطر بين تهنئه من ابويها واخبرتها امها بمجئ ريمان وشذي وابنة عم رهف كي يساعدوها اليوم

ريمان : مبروك يا عروسه
رهف بخجل : الله يبارك فيكي
شذي: مبروك يا رهف يا رب تعيشي حياه سعيده
رهف : يارب يا شوشو
شذي بحزن : يا رب

وسنعرف ما هو سبب حزن تلك الفتاه قريبا

ابنة عم رهف ( نور ) : مبروك يا رورو يا حبيبي
رهف :الله يبارك فيكي يا نور عقبالك
ريمان : يلا نروح الكوافير بقي عشان نجهز كلنا بقي
رهف : انا اولا
شذي : ههههههه طيب يا ستي

وتذهب الاربع بنوتات لينتظرون قمر الليله ( رهف ) وهم ايضا يضعون الميك اب الهادئ الذي يجعل كل منهم ملكه علي الساحه وتجهزت رهف من كل شئ فقد كانت اميرة حقا
كانت تصمم علي استعمال ادوات التجميل الراقيه الهادئه التي تليقي مع فستانها اما عن فستناها فا اتفقت هي واحمد علي اختيار كرافتة احمد لونها مثل لون فستان رهف حتي يكونوا عروسين حقا من كل ناحيه واتجاه

وعند احمد فقد استيقظ نشيط سعيد بتحقق حلمه اليوم وجاء له صديقه نادر ليساعده ويعطيه كلمات تجعله يثق في انه سوف يعجب حبيبته مثلما فعلوا اصدقاء رهف معها


ويتجهز العروسين في سعاده وفرح وبدأ عدد الناس يزداد في حديقة المنزل الكبيره المهيئه لتلك المناسبه فقد كانوا سوف يقيمونها في قاعه كبيره الا ان رهف واحمد يحبون الحريه والهواء النقي والاماكن المفتوحه وصمموا علي عمل الخطبه بحديقة المزل فقد هيئت الحديقه علي مستوي راقي بمنظر جميل هادئ
ووصل العريس وقد تجهزت العروسه الهادئه كالملاك الطائر

ودخل احمد الي الحديقه خلفه اصدقاؤه لتأتي امامه رهف بخجل وتنظر في الارض وخلفها اصدقاؤها وبجانبهم الاهل يهنئون ويباركون

احمد بابتسامه واسعه لا يستطيع ان يتحكم فيها فهي كل ما تقترب منه ملاكه تزداد وسامته فأخذ احمد رهف من يدها وعقله وعقلها لا يشعران بشئ الا بنفسهما لا يسمعان اصوات المهنئين فهما فقط يسمعان اصوات دقات قلوبهما التي تعلن الحب الابدي فمن يصدق ان تلك رهف الرقيقه التي كانت منذ سنوات حزينه صامته اثرة الاحزان وهي الان حره طائره في دنيا الحب
وذلك احمد الذي كانت حياته عمل ودراسه واجتهاد فقط لا يفكر متي سوف يحب ولا متي سوف يرتبط وهو الان بحياته شئ واحد وهو بالنسبه له كل شئ

يجلس العروسين فيتكلم احمد بعد صمت طويل
احمد : مبروك يا رورو
رهف بخجل الله يبارك فيك
احمد : ايه ده الواد نادر طالع يتكلم في المايك ولا ايه
نادر : ازيكم يا جماعه انا نادر صديق العريس وبقوله مبروك يا حبيبي ومبروك يا رهف واحب اهديلهم اغنيه
وبعد قليل بدأت اغنية الله يباركلي فيم فنزل احمد ليجلس علي رقبتيه امام رهف ويقول
احمد : تسمحيلي نرقص
رهف بخجل : احمد ؟!!
احمد : يلا بقي يا رورو شكلي بقي وحش

فتقوم رهف ويصفق الجميع لهما ويرقصا علي تلك الاغنيه الهادئه الرومانسيه التي تجعل قلوبهما ترقص من شدة الفرح
وخلال الرقصه لم يسكت احمد عن الكلام الرومانسي الذي يخجل رهف كثيرا وهي صامته لا تستطيع ان ترد وانتهت الحفله بسعاده كل الاطراف والاحباء والتهنئه والدعاء بتكملة حياه سعيده معا
وفي هذا اليوم من حق احمد ان يكون معه رقم رهف فالان رهف ترتدي خاتما عليه اسم احمد وغير الخاتم فأسم احمد يكتب علي قلب رهف وليس خاتمها فقط

وفي غرفة رهف

رهف : نعم احببتك يا احمد ولأول مره بحياتي نعم تعلقت بك يدق قلبي بلقاك نعم وصل حبي لك للتعلق بك

واثناء تلك الفرحه يرن تليفونها برقم غريب

رهف : ايوه مين
احمد : انا الميلامين
رهف تضحك فقد عرفت من معها : مممممم وعايز ايه يا ميلامين
احمد : عايز حبيبتي تلين وتقولي الكلمه اللي نفسي فيها
رهف : احم احم انت مين حضرتك اصلا
احمد : لا يا رااااجل ؟!!
رهف بضحك : ممكن تقفل بقي
احمد : طيب قوليها
رهف : بعدين بقي تصبح علي خير
احمد : كده ماشي عالعموم احنا معزومين عندكم بكره وهتقوليها
واغلقت رهف الهاتف بسعاده وذهبت لتبدل ملابسها وتدخل كي تنام علي سرير الاحلام بالحب والامان
وفي صباح اليوم التالي تستيقظ رهف بسعاده بالغه وذهبت لتجد امها تجهز الطعام للضيوف

رهف : صباح الخير يا ماما
ندي : صباح النور يا عروسه
رهف بابتسامه : بتعملي ايه
ندي : بحضر الغدا عشان احمد وريمان ومامتهم جايين النهارده وباباهم كمان

رهف : ممممممم ماشي

ويقترب موعد حضور احمد واهله فتقوم رهف لترتدي المناسب حتي جاء الجميع واثناء الغداء لم يكف احمد عن نظرات الحب التي يتبادلها مع حبيبته وبعد انتهاء الغداء يجلس الجميع معا لتبادل الحديث واثناء الحوار يقوم الجميع بحجة الجلوس في الحديقه ليتركوا احمد ورهف

احمد : تيجي نتمشي في الجنينه بره يا رهف
رهف : ماشي

ويذهبا الي الخارج

احمد : احم احم
رهف : احم

ويضحك الاثنان
احمد : مش هتقولي حاجه
رهف : زي ايه
احمد : يا سلام
رهف : والله
احمد : مش يعني هتقولي اي حاجه كده دانتي زهقتيني
رهف بحزن مصطنع : كده زهقت مني
احمد : توهي في الكلام توهي
رهف : انت عايزني اقول ايه يعني
احمد : بحبك يعني
رهف وقد احمرت وجنتيها ؟: مش عارفه
احمد : ازاي يعني ......... حاولي
رهف : طيب أأأأأ
احمد : اييييه
رهف : بحبك
احمد : يا فرج الله
فتضحك رهف علي رده التلقائي وتقول

رهف : انا اصلا بحبك من زمان ومن تالت مقابله اتأكدت من ساعة ما حسيت اني لما بشوفك قلبي بيدق وببقي مبسوطه معاك
احمد : وانا حبيتك من اول نظره لما وقعتي وروحت ارفعك بصيت في عنيكي حسيت احساس غريب معرفتش افسره غير لما حبيتك

رهف : مممممممم
احمد : ايه بقي
رهف : عارف نفسي في ايه
احمد : ايه
رهف : انا كملت حياتي وبقيت سعيده بتمني بقي ان ريمان هي كمان تكمل
احمد : ادعيلها يجيلها انسان كويس
رهف : مش معقول يا احمد
احمد : هو ايه
رهف : انت مش واخد بالك يعني ان نادر بيحب ريمان
احمد : انا اخد بالي انهم احسن من الاول
رهف : احسن من الاول جدا بجد بتمنالهم الارتباط
احمد: لو كلامك صح يبقي مش هيكون فيه لريمان احسن من نادر
تبتسم رهف : يا رب

وفي الجهه الاخري

احمد الشاذلي : خلاص الخطوبه تمت كمان شهر كده نبدأ في التنفيز عشان الحكومه تكون شالت عنيها من علي علية الشاذلي
ادهم : تمام يا باشا بس عايزين نخطط كويس
احمد الشاذلي: اكيد

وفي منزل رهف غادر كل من عائلة احمد
وفي الطريق يرن جلرس تليفون احمد
احمد : الو يا نادر

فيدق قلب ريمان بشده لسماع ذلك الاسم
احمد : ماشي هوصل ماما وريمان وهجيلك
نادر : ماشي مستنيك

ويذهب احمد لنادر

احمد : ايه يا نادر كنت عايزني في ايه
نادر : بقولك انت صاحبي وهكلمك علي اساس انك صحبي مش اخو ريمان
احمد : اتجز يا نادر ادخل في الموضوع
نادر : انا بحب ريمان
ابتسم احمد : مين يصدق
نادر : حتي انا كمان مش مصدق
احمد : وبعدين
نادر : وبعدين ايه بقولك بحبها اوي كمان انت ما شوفتش انا كنت هموت عليها ازاي لما اتخطفت
احمد : ممممممم
نادر : ممممممم ايه يا احمد ؟
احمد : بصراحه يا نادر يعني
نادر بقلق : في ايه ؟
احمد : الحقيقه يعني مش عارف ابدأ منين بس
نادر وكاد ان يغشي عليه : ما تنطق يا ابني
احمد : مش عارف اقولك ايه بجد انا ..... هي ريمان يعني كانت .... يعني انا مش عارف اقولك ايه
نادر : ارجوك قول بقي
احمد : مش عارف اقولك ايه فير انك احسن واحد لأختي
نادر : الله يخربيتك

فيضحك احمد بشده لما فعله في صديقه فقد اصفر وجه نادر وكاد قلبه ان ينخلع من موضعه وعندما نطق احمد الكلمه الاخيره شعر وكأن الحياه عادت اليه ثانية وبعدما اعطي احمد ضربه قويه لما فعله به اتفق معه علي المجئ يوم الخميس لمقابلة والد ريمان
فرجع احمد الي منزله وعندما دخل غرفته اتصل بحبيبته فيجب ان يطمأنها فأمنيتها قد تحققت بعد ساعات قليلعه
احمد : ايه يا حبيبتي عامله ايه
رهف : الحمد لله يا احمد في حاجه ولا ايه
احمد : لا ابدا انا جايبلك خبر حلو
رهف : بجد طيب قول

وحكي احمد لرهف مل حدث فتهلل وجه رهف من السعاده وتسارعت ضقات قلبها من فرط سعادتها ومن شدة تلك السعاده قالت لاحمد في اخر المكالمه
رهف : تصبح علي خير يا حبيبي

فجن جنون احمد من تلك المفاجأه تلك اول مره تقولها رهف بتلقائيه

احمد : ايه قولتي ايه
رهف : تصبح علي خير
احمد: وبعدها
رهف : يا حبيبي واغلقت الهاتف سريعا قبل ان تسمع رده
احمد بابتسامه : مجنونه بس بعشقها

ويذهب احمد لغرفة ريمان كي يعطيها فكره بسيطه

وانتهت الحلقه انتظروووني

عايزه اعرف رأيكم بجد في البارت ؟!!

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#61

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

الله الله الله ..

يا سلااام ع الرومانسية يا سلاام .. عايزين من دة كتيير .. هههههههههه ..
بجد بجد اروووع بارت لغاية دلوقتي .. و اللي خلاه مثير اكتر انك بتشوقينا ع المصيبة اللي حتحصل .. ههههههههه
مش قصدي حاجة طبعا .. بس قصدي انو حيكون في اكشن و كلام من دة ..

بانتظآآآآآآآآآآر الباااارت الجاي على احر من الجمر

إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#62

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

الله الله الله ..
يا سلااام ع الرومانسية يا سلاام .. عايزين من دة كتيير .. هههههههههه ..
بجد بجد اروووع بارت لغاية دلوقتي .. و اللي خلاه مثير اكتر انك بتشوقينا ع المصيبة اللي حتحصل .. ههههههههه
مش قصدي حاجة طبعا .. بس قصدي انو حيكون في اكشن و كلام من دة ..
بانتظآآآآآآآآآآر الباااارت الجاي على احر من الجمر

إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#63

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24
الله الله الله ..

يا سلااام ع الرومانسية يا سلاام .. عايزين من دة كتيير .. هههههههههه ..
بجد بجد اروووع بارت لغاية دلوقتي .. و اللي خلاه مثير اكتر انك بتشوقينا ع المصيبة اللي حتحصل .. ههههههههه
مش قصدي حاجة طبعا .. بس قصدي انو حيكون في اكشن و كلام من دة ..

بانتظآآآآآآآآآآر الباااارت الجاي على احر من الجمر
ربنا يخلييييييييكي يا زوزه مييييييييرسي يا عسله وكمان انا حابه اني اعملكوا تشويق كده والاكشن جاي في السكه

متشكره علي تشجيعك

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#64

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جميل جدا
والف مبروك للعروسين
في انتظارك ياقمر

إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#65

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جميييل

فى انتظارك ياعسل

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#66

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

ررررررووووووعه
بانتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : درة مكنونة
#67

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

[quote=♥الملكة نفرتيتي♥;1195460]جميل جدا
والف مبروك للعروسين
في انتظارك ياقمر
[/
quote]

ميرسي هههههه الله يبارك فيكي

[quote=ريموووو;1195714]جميييل

فى انتظارك ياعسل
[/
quote]

شكراااااا عالتشجيع


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة درة مكنونة
ررررررووووووعه
بانتظارك
ميييرسي

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#68

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

البارت الحادي عشر ( دنيا الاحباء لها اعداء )

ويذهب احمد لغرفة ريمان كي يعطيها فكره بسيطه
احمد : عامله ايه يا ريمو
ريمان : الحمد لله يا حماده
احمد : الحمد لله
ريمان : نادر كان عايزك ليه
احمد بنظرة بطرف عينه : بيقول انه عايز يجي يوم الخميس عشان يقعد مع بابا شويه

ريمان يدق قبلها بشده وتشك في افعال احمد

ريمان : ليه مش عادته يعني انه يقعد مع بابا
احمد : كام يوم وشهر كده وهيبات معانا مش يقعد بس
ريمان : ايه يا احمد عايز تقول ايه
احمد : انتي اللي جواكي ايه
ريمان : ايه اللي جوايا يعني
احمد : عمرك ما خبيتي عليا حاجه جواكي وبعدين اانا اخوكي الكبير وبعرفك من عنيكي
ريمان : عايز تعرف ايه
احمد : نادر قالي انه بيحبك

فيرقص قلب ريمان من السعاده ولا تستطيع ان ترد

ريمان : مكنتش اتوقع انه يحبني
احمد : انا كمان قولتله اني مكنتش اتوقع كده
ريمان : وهو قالك ايه تاني
احمد : مالك مهتمه ليه كده علي العموم يا ريمان رهف هتجيلك يوم الخميس تقعد معاكي وتكلمك وتجهزي نفسك لمقابلة نادر ثم اكمل بنظرة لوم : تصبحي علي خير
ريمان : ايه يا احمد انت زعلان مني
احمد : مش عارف
ريمان : طب انا اسفه يا حبيبي عشان خاطري متزعلش

احمد : مبروك يا حبيبتي
فتسكت ريمان لتفكر في مبروك تلك التي قالها احمد وبعد خروجه يأتيها تليفون من رهف

رهف : حبيبة قلبي
ريمان : رورو عامله ايه
رهف : تمام ...... مال صوتك
ريمان : مفيش ...... يعني انتي عارفه ومتقوليليش يا خاينه
فتضحك رهف : احمد لحق يقولك
ريمان : اه يا ست رهف
رهف : مبروك يا قمره
ريمان : الله يبارك فيكي يا حبيبتي
رهف : افهم من كده ان اللي كنت حسباه طلع صح
ريمان : هو ايه
رهف :عليا انا برضو يا ريمو انا كنت واخده بالي ان في اعجاب كده ونظرات وعبارات
ريمان : يا رااااااااااجل
رهف : اه والله اعترفي بقي زهقتيني
ريمان : اه يا رورو بحبه اوي كمان
رهف : يا سيدي يا سيدي
ريمان : ربنا يخليكي يا رورو ويسعدك انتي واحمد يا رب

وذهبت الفتاتان الي النوم بسعاده مترقبين ذلك اليوم الذي سيأتي فيه الفرح ليخبط علي باب ريمان ويستأذن لدخول حياتها

وجاء يوم الاربعاء وانتهي بخير علي الجميع احمد مستمر بتدريبه في المستشفي فهو يدرس بالكليه وايضا يتدرب بالمشفي فيتفوق احمد في عمله
وايضا نادر
ورهف تنتظر رجوع الدراسه لتقدم التفوق في دراستها هي وريمان
والثلاث اباء الان في عمل يجمع بينهم تلك الصفقه التي تجعلهم يتقابلون يوميا وندي ومروه يسألان علي بعضهما يوميا وتنتهي الايام المنتظره ويأتي يوم الخميس

رهف : عامله ايه يا طنط
مروه : الحمد لله يا حبيبتي
رهف : اومل فين البت ريمو
مروه : نايمه
رهف : اوكيه يا طنطن طب انا طلعالها

فتصعد رهف لغرفة ريمان وتدخل بهدوء

رهف بصوت عال صارخ : يا ريمااااااااان الحقيني
ريمان : ماااااااما في ايييييييييه
فتضحك رهف بشده من رد فعل ريمان لتقوم ريمان وتضربها كي ترد ما فعلته بها
وهدأ كل من الطرفين

رهف : ريمو انا جيت عشان هبقي معاكي طول اليوم وكمان طنط مروه عزمت ماما وبابا عالغدا عشان كمان نقعد كلنا لما نادر واهله يوصلوا
ريمان : مممممممم اوكيه
رهف : تعالي نروح الكوافير بقي
ريمان : كوافير ايه يا بنتي اانا اصلا هطلع بالحجاب
رهف : يا بنتي فاضل 3 ساعات والناس تيجي نكون روحنا عشان تعملي ميك اب ونظبط بشرتك شويه
ريمان : لازم بهدله يعني ؟!!
رهف : يلا بقي اسمعي الكلام

فاستسلمت ريمان لرهف وقامت لتذهب معها كي تظبط وجهاا فهي اقتنعت بأنها تريد ان تبقي جميله جدا امام حبيبها ورجعت الفتاتان لكي يكون الوقت قد فات وبقي ساعه فقط علي وصول الجميه فتكون مروه منشغله في العمل بالمطبه وتجري ريمان علي غرفتها لتبدل ملابسها ورهف تقف بمكانها فتنادي عليها مروه وهي ترتدي الحجاب

مروه بسرعه : رهف اطلعي يا حبيبتي بسرعه اودة احمد معلش هاتيلي ( ..) عقبال ما اشوف المندوب عشان عايز فلوس بس بسرعه يا حبيبتي

فتذهب مروي مسرعه للخارج تقف رهف لا تستطيع ان تذهب كيف ذلك والان ريمان بالحمام وقد حاولت رهف ان تستوقف مروه لكنها ذهبت مسرعه ويجب ان تحضر رهف هذا الشئ للمندوب فاستسلمت رهف لهذا الموقف بعد ان تذكرت ان احمد بالعمل الان

تتدخل رهف الغرفه وتبحث عن هذا الشئ تود ان تجده وتخرج هاربه فرائحة احمد بالغرفه تشعر وكأنه موجودفيزداد خجلها فلم تجد هذا الشئ واخيرا وجدته وقبل ان تخرج تدخل عليها مروه

مروه : لاقتيه .. شكرا يا رورو

فتذهب مروه مسرعه وتهم رهف بالخروج من الغرفه ولكن توقفت قليلا فلا تعلم ما هذا الاحساس الذي جعلها تود ان تبقي بوجودها في الغرفه قليلا وبالفعل ظلت بالغرفه تضع يدها علي كل شئ وتضع القليل من عطر احمد عي يديها لتقرب يديها من انفها وتستمتع بتلك الرائحه التي تعشقها واثناء ذلك التجوةل وجدت رهف كتاباا علي مكتب احمد فتفتح اخر صفحه به لتجد فيها

(( واخيرا اعلنت حبي للعالم كله ملكت حبيبتي تلك الملاك تلك العصفور الطائر ذات الوجه المشرق بالحيويه احبها في جميع حالاتها لا اريد ان اتحرم منها لا اريد ان ابتعد عنها تلك حبيبتي تلك الرهف فقط حبيبتي ولا غيرها حبيبي ))

كانت تقرأ تلك الكلمات وقلبها يدق بشده من فرط سعادتها الي هذا الحد تصل رومانسية احمد انها حقا تحبه وكل موقف يمرا به معا يزداد حبها له وهي تقف كذلك كانت قد ارتدت كاب عثرت عليه في غرفة احمد واعجبت به فارتدته وتستدير رهف لتخرج لتجد احمد يقف ينظر لها داخله سعيد وفرح ولكنه ينظر لهاباقتضاب مصطنع فتنظر له رهف باحراج شديد فتخله الكاب وتضعه في يد احمد وتترك ذلك الكتاب التي كانت تقرأه وتنظر لأحمد بابتسامه وتخرج مسرعه جاريه فينظر لها احمد ويضحك ضحكه عاليه فتسمعها رهف فتبتسم من ضحكته العاليه وتحاسب نفسها علي ما فعلته فقد اخجلت نفسها كثيرا

وبعد قليل جاءت العائلات وتناولوا جميعا الغداء فلم ترفع رهف وجهها بوجه احمد فهي متذكره ما حدث وخجلها ما زال مؤثر عليها حتي الان وهو يأخذ باله منها ويضحك بداخله وبعد الغداء تجلس العائله

فيتنحنح نادرويقول : طبعا يا عمي حضرتك تعرف عني كل حاجه يعني موضوعنا مش محتاج بدابات
باسم : طبعا يا ابني اتفضل عايز تقول ايه
نادر : بصراحه يا عمي انا عايز اطلب ايد ريمان من حضرتك

فتخفض ريمان رأسها خجلا ويدق قلبها دقات متسرعهحتي وصلت اصوات دقاته لأذنها
باسم : يشرفنا يا ابني مش هنلاقي احسن منك لريمان بس المهم ناخد رأ]ها

احمد يخرج ريمان من احراجها : ريمان موافقه
علي ( والد نادر ) : علي بركة الله

فيبتسم الجميع سعداء بهذا الحدث ويقرأون الفاتحه التي ستجمع بينهم علي خير حتي ميعاد الخطبه واثناء القراءه ينظر الحبيبان لبعضهما ويبتسمان فمن يصدق ان ناقر ونقير يجتمعان الان ويخططان لبداية حياه جديده وتنتهي تلك الجلسه بسعاده كل الاطراف


تذكروا معي ....... يوم خطبة رهف واحمد كانت شذي اخت نادر حزينه شارده طول الحفله ولم نعرف سبب الحزن تعالوا نعرف !!!
ونرجع بظهرنا للورااااااء .. يوم الخطبه

تقف شذي امام المراّه حزينه باكيه

شذي : ليه يا احمد عمرك ما حسيت بيا كان نفسي تحبني زي ما حبيتك كان نفسي تحس بحبي ليك مكانش ينفع اقولك غير لما انت تقولي مهما كان انا بنت ومينفعش اقول انا الاول بس كنت حاسه انك بتحبني من معاملتك ليا عشان كده كان عندي امل يااااااه انا قلبي بيتقطع لما بشوفك مع رهف انا بتمنالها الخير بس برضو بتمناه لنفسي خلاص يا شذي لازم تنسي احمد لازم تنسيه احمد دلوقتي هيبني بيته مع حبيبته اتمنيلهم الخير وسيبيهم

وبذلك عرفنا ما هو سر حزن شذي المسكينه التي تعلقت بأحمد ولكنه لم يأخذ باله منها لانها فتاه خلوقه لا تمارس الدلع علي اي شاب لتبين له حبها فهي تلتزم بأدبها دائما

ويوم قراءة فاتحة نادر وريمان كانت تنظر لاحمد ورهف من بين نظرات حبهم لبعض وكلامهم الملئ بالحب وهي حزينه تريد ان تبكي وتمنع نفسها ولا تريد ان يصل حالها الي ان تحسدهم فهي لا تتمني لأحد الشر ولكن هذا حبها

فقد تحدد ميعاد خطوبة ريمان ونادر وايضا فعلت ريمان مثلما فعلت رهف احبت ان تقام الحفله في حديقة البيت وبالفعل هذا ما حدث ومر يوم الخطوبه السعيد الذي يعلن ارتباط عاشقان سعيدان بدنيا الحب الجديده وبذلك استقر جميع ابطالنا لنشاهد معا يومياتهم وما الذي سيقابلونه بالمستقبل وماذا يخطط لهم الشاذلي وما الذي سيحدث لشذي بعد انهيار حبها حقا الحب من طرف واحد شئ صعب للغايه فما احلي الحب عندما يتبادله الطرفين وسنعرف ماذا ستفعل نغم صديقة رهف الساااااابقه

ونرجع للوراء قليلا بعد حفلة الخطبه في غرفة ريمان يأتي لها اتصالا فتجده نادر

نادر : حبيبتي نامت ولا لسه
ريمان : اه كنت بكلمك في الحلم
فيضحك نادر : كده يا لمضه ههههههه
ريمان تضحك : ممممممم وبعدين مش احنا لسه كنا مع بعض
نادر : اساسا بتوحشيني وانتي معايا
فتصمت ريمان

نادر وقد فهم : هي حبيبتي بتتكسف مني
ريمان : خلاص بقي يا ندورتي
فيضحك نادر بشده : حلوه اوي ندورتي ديه
ريمان : عشان انا اللي بقولها بس
نادر : اللهم زيدها تواضعا يا رب
ريمان ضاحكه : يا رب


فتنتهي تلك المكالمه المليئه بلماضة ريمان وشقاوتها وبين خفة دم نادر ورومانسيته ويذهب كل منهم الي النوم بسعااااده تأتي ايام وتذهب ايام ويزداد تعلق الاحباء ببعضهما ويزداد الشوق والحنين ومضي شهرين تملؤها السعاده والحب

وفي يوم من تلك الايام في ذلك المكتب المظلم ذو الضوء البسيط يتحرك احمد الشاذلي بكرسيه ويفكر فيما سيفسد علي تلك العائلات فرحتهم فكر كثيرا وكثيرا واخيرا قرر ما الذي سيفعله ودخل عليه ادهم لكي يتفق معه الشاذلي علي الذي سيفعلونه وانتهي التفكير في الخطه ليستعدوا لتنفيذها

وفي يوم تذهب الثلالث عائلات الي النادي من بين الضحك واللعب ونظرات الحب تجد رهف اتصالا من هاتفها لتجده رقما غريبا فترد

المتصل ببكاء : الو يا رهف الحقيني

فتهم رقف بالوقوف وترد بشك من هذا الصوت : مين معايا
المتصل : انا نغم ارجوكي تعاليلي

فتدمع عينا رهف عند سماعها هذا الاسم فيمو امامها شريط جراحها بسبب نغم

رهف : عيزاني ليه ؟
نغم : عشان خاطري تعاليلي في ( ... ) وهتفهمي كل حاجه

فتغلق رهف الهاتف

احمد : ايه يا رهف مين كان بيكلمك

فتنظر رهف بدموع لريمان فتفهمها ريمان بسرعه وتعتقد ان من جعلها تبكي هي نغم وكررت رهف النظر لريمان تلك النظره التي تدل علي الحزن العميق وانها تستنجد بصديقتها فتقوم ريمان وتأخذها ويذهبا بعيدا

فتجهش رهف بالبكاء وتقص علي ريمان ما حدث ليري احمد رهف وهي تبكي كذلك فيجري تجاهها ليعرف ما الذي يحدث

احمد : ايه يا رهف مالك فيكي ايه
رهف ببكاء : هبقي لااقولك بعدين يا احمد
فغضب احمد كثيرا من هذا الرد : يعني ايه بعدين
ريمان : في ايه يا احمد بتزعق فيها كده ليه
احمد : امشي يا ريمان

فتنظر الفتاتان لبعضهنا
فيكرر احمد بغضب اكثر : امشي يا ريمان

فتمشي ريمان لتترك احمد ورهف

احمد : هو انا مش خطيبك
رهف بعد صمت : ايوه خطيبي
احمد وقد هدأ قليلا : وقبل ما اكون خطيبك كنت ايه
رهف بعد صمت : حبيبي
احمد : اما هو كده بتخبي عليا ليه وليه تجيليش تحكيلي همومك ليه ما ترميش همومك ديه عليا ده انا شريكك فقي نفسك خلاص بقي مبقتيش عايشه لنفسك وبس بقيتي ليا انا كمان
رهف تجلس بدموع : انا تعبانه اوي بجد
احمد : احكيلي يارهف

فتحكي رهف لاحمد ما حدث

احمد بعد تفكير : روحيلها يا رهف
رهف : ايه ؟
احمد : اه روحيلها عاملي الناس بأخلاقك مش بأخلاقهم
رهف : بس هيا خلاص مبقاش ليها مكان في حياتي
احمد : حتي لو كده ........ يلا تعالي اوصلك للمكان اللي قالتلك عليه وهستناكي في حته قريبه من المكان
رهف : تفتكر ؟!!
احمد : ايوه

فيذهبا اولا الي العائله من بعد تساؤل علي سبب نزول دموع رهف فكانت تجاوب بانها مشكله بينها وبين احدي صديقاتها بالجامعه وستذهب للقائها فيهدأ الجميع بعد الاطمئنان عيل رهف ولكن نظرة اللوم التي كانت تبعثها ريمان لاخيها جعلته حس بالذنب لانه غضب عليها وذهب ليقبلها من رأسها دون كلام واخذ رهف وذهب بعد الاستأذان من الاهل

وبعد رحيل احمد ورهف

نادر : مالك يا ريمو
ريمان : مفيش
نادر : هو احمد زعلك ولا ايه
ريمان : لا ابدا انا بس قلقت علي رهف
نادر : ربنا يخليكوا لبعض
فردت عليه ريمان بابتسامه

واصوات الثلاث رجال عاليه لانهم يتكلمون فيتجه كلامهم للضحك فتضحك مروه وندي علي ضحكاتهم

احمد قبل ان تنزل رهف : انا اسف
فتبتسم رهف : انا مقدره خوفك عليا
احمد : ربنا يخليكي ليا
رهف : ويخليك يلا باي ادعيلي
احمد : ربنا معاكي

وتذهب رهف حيث ذلك المكان لتبحث بعينيها عن نغم فهي تشعر بالاشتياق لها ولكن تنفي شعورها ذلك فهي لم تنسي بعد ما حدث لها بسبب نغم فتراها رهف فتذهب اليها لتجد رد فعل من نغم لم تتوقعه ابدا تجري نغم علي رهف لتعانقها بقوه وتتنهد بسبب البكاء الشديد وتبكي ثانية فتحتضنها رهف وتدمع علي بكائها الهستيري فكان بينهم سنوات معرفه وليس شهور ولا ايام فتجلس الفتاتان فتنظرنغم لرهف بتمعن وكأنها تشبع نفسها بعد شوق وكذلك رهف

نغم بعد صمت : انا عارفه اني غلطت في حقك وجرحتك وعارفه اني اذيتك بس ربنا اخدلك حقك خطيبي اللي خبيت عنك اني مخطوباله اذاني وجرحني زي مانا عملت معاكي ربنا مش بيسيب حق حد بعد ما انا وانتي بعدنا عن بعض استمرت خطوبتنا شهر واتجوزنا عشت اسوأ ايام حياتي مكونتش اعرف انه كده انسان مش كويس دايما ساكت مش بيتكلم في حاجه كل اللي بيعمله زعيق وبس لدرجة انه في مره هددني ومنعني اني اروح شغلي وفعلا بقالي سنتين مش بروح اتعذبت كتير اوي كنتي دايما في بالي واليوم الي اتصلت بيكي فيه كان لسه منفعل عليا وخلاص طاقتي خلصت وحسيت اني عايزه اخرج اللي جوايا واكلمك كنت حاسه اني محتجاكي اوي محتاجه لحضنك اللي كان اول حاجه برجعلها لما بتعب بس انتي رفضتيني فا ابتديت ابعد تاني عشان مسببلكيش جرح بس خلاص زهقت واول امبارح جالي يقولي انه هيتجوز وعايز يسيبني قولتله سيبني هيبقي احسن ليا وليك والنهارده طلقني لأ ومن غبائي لسه بحبه اصله برضو عيشني ايام حلوه ايام الخطوبه كانت جميله اوي وكان انسان جميل بجد كان حب واهتمام وبعد ما اتجوزنا برضو قعدنا سنه واقل من سنه عايشين احسن عيشه واحسن حب بينا وبعد السنه ديه ابتدي يتغير ربنا اخدلك حقك يا رهف حسيت اني النهارده بجد نفسي احضنك وحشتني ريحتك وكلامك اللي بيريحني وكنت حاسه انك هتجيلي المره ديه وفعلا جيتي انا اسفه ومليون اسفه والسنين اللي عشتيها في جراح بسببي هعدلك كام يوم كنتي مجروحه فيه وهقولك عليه مليار اسفه ومش هيكفوا

وبكل كلمه تنطقها كانت تنزل من رهف دموع مثل الشلال رهف حتي ولو كانت مجروحه ولكن لا تحب ان تفرح في حزن احد

نغم : ما تعيطيش عشان خاطري
رهف : هقولك ايه يا نغم .... هقولك ايه

فا حكت رهف لنغم عن ريمان وعن احمد وكل ما حدث لها في غياب نغم

نغم : يعني حياتك استقرت من غيري
رهف : الحمد لله ربنا عوضني بالناس اللي تسعدني وانا متأكده ان ريمان مش زيك يا نغم وعمرها ما هتسيبني
نغم : بينك وبين ريمان ديه معرفه سنه بس وايه اللي يأكدلك انها مش هتسيبك
رهف : عشان دايما في البدايه الغريب بيبقي احسن من مليون قريب وريمان عمرها ما هتسيبني وانا متأكده عارفه ليه
نغم : ليه
رهف : لان ريمان يا نغم لما ابتدت تحب حكتلي عن حبها ولما اتخطبت اول واحده عرفت بالموضوع ده هي انا ...... عشان تعرفي بس انا ليه متأكده ان ريمان عمرها ما هتسيبني

نغم بدموع : انتي بتجرحيني بكلامك ده
رهف : مانتي ياما جرحتيني بكلامك وافعال
نغم : واعتذرت
رهف : فكرك الاعتذار ده هيعوض سنين الجراح اللي عيشتها
نغم : طب اعمل ايه عشان تسامحيني
رهف : مش عارفه ........ انا ربنا عوضني ب ناس تخليني مافكرش في حد باعني ابدا ولتاني مره بكررهالك انا بحب ريمان وعيلتها والناس اللي خرجتني من اللي انا فيه وهنكمل حياتنا مع بعض انا عيشت اجمل ايام حياتي معاهم بجد ومبقاش في مكان في حياتي لحد
باقي الحوار الحلقه اللي جايه

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#69

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

يلا و احنا مستنيينك يا عسسل ..
و طبعا ما تنسيش الرابط ..
و طبعا البارت دا اعتقد انه شارح نفسه بنفسه ..

كويس جدا انو نادر خطب ريمان طبعا ..
و شذى ربنا يرزقها اللي تتمناه ..
و رهف و نغم .. مش عارفة اقول ايه بصراحة .. حسيت انه نغم قالت لها القصة دي عشان رهف تتعظ و تسيب احمد .. و اكيد نغم لها دعوة بأحمد الشاذلي و الناس دول ..

طبعا دي بس تخيلاتي .. بس اكيد قصتك محبوكة و مسرودة بشكل لا يوصف ..
بانتظارك عزيزتي ..

إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#70

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

راااااااائعه

بجد انتى كتاباتك حلوه

انتظر الباقى

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#71

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24
يلا و احنا مستنيينك يا عسسل ..
و طبعا ما تنسيش الرابط ..
و طبعا البارت دا اعتقد انه شارح نفسه بنفسه ..

كويس جدا انو نادر خطب ريمان طبعا ..
و شذى ربنا يرزقها اللي تتمناه ..
و رهف و نغم .. مش عارفة اقول ايه بصراحة .. حسيت انه نغم قالت لها القصة دي عشان رهف تتعظ و تسيب احمد .. و اكيد نغم لها دعوة بأحمد الشاذلي و الناس دول ..

طبعا دي بس تخيلاتي .. بس اكيد قصتك محبوكة و مسرودة بشكل لا يوصف ..
بانتظارك عزيزتي ..
شكرا يا زوزو علي تشجيعك وكلامك الحلو بس مخيلاتك غلط خالص مش عايزه احرقلك الي جاي بس نغم كويسه فعلا

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#72

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريموووو
راااااااائعه

بجد انتى كتاباتك حلوه

انتظر الباقى

ربنا يخليكي يا ريمو شكرا

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#73

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

رد: يوميات رهف وريمان

صورة بتعبر عن البارت اللي فات وبعد كده هنزلكم مع كل بارت صوره بتعبر عنه جمب عنوان الحلقه

الصور المرفقة
نوع الملف: jpg 734378_422653464478097_1972423883_n.jpg (39.5 كيلوبايت, المشاهدات 448)
إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#74

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

ثواني وهنزل الحلقه
إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#75

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

الحلقه الثانية عشر ( حزن أحتل القلوب )
رد: يوميات رهف وريمان

رهف : مش عارفه ........ انا ربنا عوضني ب ناس تخليني مافكرش في حد باعني ابدا ولتاني مره بكررهالك انا بحب ريمان وعيلتها والناس اللي خرجتني من اللي انا فيه وهنكمل حياتنا مع بعض انا عيشت اجمل ايام حياتي معاهم بجد ومبقاش في مكان في حياتي لحد

نغم : افهم من كده ان مافيش فايده
فتهم رهف بالوقوف : شرحتلك موقفي وافهمي براحتك بقي مع السلامه

فتغادر رهف المكان وتترك نغم من بين احزانها وغيرتها علي صديقتها التي اخذتها منها ريمان

وتذهب رهف تبحث عن سيارة احمد فلم تجدها فتعتقد انه قد ذهب الي مكان ما فتفتح حقيبتها لتستخدم الهاتف واثناء وقوفها يأتي شابا ليعاكسها بما يضايقها فتبتعد بظهرها للوراء لان ذلك الشاب قد اقترب منها كثيرا فكانت لا تفكر الا في انتبتعد عنه فتأتي سياره مسرعه وتصطدم برهف فتقع رهف ارضا بدمائها ويجتمع الناس حولها حيث هربت تلك السياره والدماء تسيل من كل مكان بجسد رهف ويأتي احمد الذي ذهب ليضع سيارته بمكان مناسب فينظر تجاه تجمع الناس ويستغرب لماذا هذا التجمع وصرخات بعض النساء ما الذي يحدث ولكنه لا يستطيع ان يري شئ من هذا التجمع الكبير ويستغرب لماذا يشعر بقبضه في قلبه هكذا فيقرر الذهاب ليعرف ما الذي يحدث

(( نعم يا احمد انه قلبك يشعر بما فيه حبيبتك الان ))
ويذهب احمد بالفعل اتجاه التجمع هذا ليجد فتاه تشبه حبيبته والدماء تغرق وجهها وجسدها وعندما يدقق بعيناه يجدها حبيبته ياااااااه له من شعور قاسي لا استطيع ان اوصفه لكم فهو لا يصدق نفسه يصرخ الجميع حوله تساؤلا انكان يعرفها وهو في عالم اخر لا يسمع لا يتكلم لا يري ينزل ليجلس علي رقبتيه امامها وظل ينظر بها واخيرا فاق احمد وشعر بما يحدث حوله واخرج حزنه في صرخه من داخله ومن داخل قلبه باعلي صوت عنده : رهف ياااا رهف فوقي ارجوووكي يا رهف

فيأتي من خلفه رجال الاسعاف ليحملوا رهف فيركب معهم احمد السياره وهو لايصدق بعد فالجميع يوجهون له اسئله اذا كان يعرف رهف وهو صامت لا يتكلم انها حقا صدمه قويه تنزل دموعه لتعبر عن تلك السكين التي دخلت قلبه وخرجت تاركه الجرح والدماء

وبعد نصف ساعه فاق احمد مما فيه فهما الان بالمشفي وهو يبكي ما بيده حل الا ان يبكي فيتصل بنادر ليخبره ما حدث ببكاء

فيهم نادر بالوقوف ويتحدث بصدمه : يا خبر انتوا فين .... طب احنا جايين حالا

نادر لا يستطيع التفكير فقال لجميع من حوله علي الخبر دون ان يفكر فسقطت ريمان مغشيا عليها بدون كلام وانهارت ندي بالبكاء الشديد فذهب الجميع الي المشفي التي بها رهف واحمد فيدخلون ريمان المغشي عليها غرفه بالمستشفي بجوار غرفة العمليات التي بها رهف ويذهب الجميع الي احمد مصدومين فأحمد يجلس ارضا ويضم قدميه الي صدره وعيناه لا تكف عن البكاء يبكي مثل الطفل الذي فقد امه يبكي ويبكي ويخبط رأسه بالحائط لا يستطيع عقله التوقف عن التفكير يفكر عقله هل ستعود حبيبته بسلام ويكرر الادعيه في سره وحزنه يملأ وجدانه شعور صعب اكرر لكم لا استطيع وصفه

حسن في سره بحزن : للدرجادي بتحب بنتي يا احمد فعلا انا كده اطمنت عليها

وندي منهاره وبعالم اخر تجلس بين احضان مروه تبكي عينتاها باستمرار وتبكي مروه علي دموع ندي وعلي رهف وعلي ما فيه احمد وعلي ريمان التي لا يستطيعون ايفاقتها حتي الان فهي رافضه الحياه عندما شعرت بضياع صديقتها الوحيده ويجلس بجوارها نادر فالكشف اكد انها بانيهار عصبي شديد
واحمد يشعر بأن قلبه سوف ينخلع من الحزن والدق المتسارع معلنا الخوف والقلق يا له من شعور لا يوصف شعور فقدان الحبيب المنتظر الذي لا يوجد به امل للرجوع

فيخرج الطبيب من غرفة العمليات فيجري عليه الجميع

احمد : ها يا دكتور ارجوك طمني
الطبيب بنظره تدل علي خيبة الامل : للاسف الحاله خطيره جدا لان الضربه كانت قويه في مكان خطير في راسها فاللاسف ممكن الضربه ديه تسبب يعني ....

وقبل ان يكمل الطبيب استشف احمد ما سيقوله الطبيب فا احمد ايضا يدرس بالطب ويتدرب ويعرف ما هو الذي يترتب علي تلك الحادثه

احمد : كمل يا دكتور يا رب ميكونش اللي متوقعه
الطبيب : للاسف ممكن تفقد نظرها وده احتمال كبير هنتأكد منه لما المريضه تفوق

فيصيب احمد بالدوار عند سماع تلك الكلمه ويجلس ارضا مثلما كان فيزداد الالم والحزن بداخله واحوال الجميع ليست بمطمأنه فتلك العائله التي كانت تضحك وتلعب منذ ساعه واحده والان كل منهم في حزن وضيق وتزداد التساؤلات برأس احمد : مين الي خبط رهف والعربيه طلاما هربت يبقي اكيد الحادثه ديه كانت مقصوده مين اللي ليه مصلحه في كده فتدور في افكاره اشياء كثيره حتي يقف من مكانه غاضبا فيخرج نادر من غرفة ريمان يملأ اليأس كيانه والضعف حقا ريمان نقطة ضعفه

نادر : مالك يا احمد وشك احمر ليه كده
احمد بغضب : مين اللي عمل فيها كده
نادر : اهدي يا احمد البوليس شغال في البحث وخالد وعدني انه هيعمل كل جهده عشان يعرف
احمد : انا اللي هاخد حقها مش البوليس
حسن : احمد انت مش في وعيك اهدي يا ابني
باسم : ما تهدي يا ابني احنا مش ناقصين كفايه اللي احنا فيه
احمد : مفيش غيره الحيوان
نادر : هو مين ده
احمد : احمد الشاذلي اخو الزفت المسجون اللي خطف ريمان هما الاتنين اعدائنا من زمان اوي
نادر : ازاي دول راحوا من بالي اكيد بينتقم لأخوه
احمد : انا مش هسيبع

فيذهب احمد مسرعا خارج المشفي فيمنعه الجميع وتصرخ فيه امه بأنها لا تتحمل ان يضيع منها فهما الان في هم فلا تريده ان يزيدهم هما
فيصرخ فيهم احمد بدون وعي

احمد : انا تعبت بقي حبيبتي بتضيع مني يا ناس روحي بتتسحب مني بالبطئ يا عالم حسوا بيا انا من غيرها ولا حاجه الدكتور بيقولي هتفقد نظرها ....... هتفقد نظرها بسبب واحد حيوان ومش عايزين تسيبوني اخدلها حقها انتوا ايه ليه مش عايزين تحسوا بيا

فيأخذه نادر بعيدا ليهدئه ويغسل له وجهه حتي يفيق قليلا
ويرجعا ثانية حيث غرفة العمليات وغرفة ريمان
واثناء الانتظار يسمعوا صرخات ريمان فيدخل الجميع لها فيجدونها تكسر بكل ما في الغرفه وتصرخ : يا رهف متسبنيييش تعالي بقي يا رهف

فيمسكها نادر من ذراعها فهو طبيب نفسي ومتخصص في حالات المرض مثل هذه ويهدأ نادر من ريمان
نادر : اهدي اهدي بس اهدي
ويمسكها من ذراعها بقوه كي تهدأ فتمسك ريمان به بشده كأنه نجده اليها وترتمي باحضانه دون ان تشعر فأتحواها نادر وظل يمسح علي رأسها حتي هدأت ونامت
ويجلس الجميع باكي العينين حزين علي الاحوال تبكي مروه وندي وباسم وحسن متماسكين وشذي ليست معهم فهي لم تكن تود الخروج معهم حتي لا يلاحظ احد نظرات اشتياقها لأحمد ولم يخبرها احد بما حدث لانشغالهم
يجلس احمد علي كرسي بجانب بابا غرفة ريمان يسند رأسه للوراء باكي العينين ومازالت ريمان تائهه في عالم اخر ونادر يمسح علي رأسها ويقرأ القراّن وتدعوا الامهات لبناتهن

وبعد قليل يخرج الطبيب
فيذهب له احمد

الطبيب : الحمد لله قدرنا نوقف النذيف بس للاسف احتمال فقدان النظر بيزيد ودراعها اتكسر وكسر بسيط في رجلها بس مع العلاج الطبيعي هتخف ان شاء الله وتبقي كويسه هي دلوقتي في العنايه
احمد : ربنا يستر
الطبيب : هي ممكن تفوق كمان ساعتين بس لو سمحتوا لما تدخلوا لها يبقي واحد واحد وياريت اللي يدخل ميطولش وكمان هي ممكن تجيلها انهيارات عصبيه كتير لان زي ما قولتلك احتمال تفقد نظرها
احمد : ان شاء الله خير

فاطمأن الجميع علي حالة رهف قليلا ولكن بداخلهم شئ يمنعهم من اكتمال الفرحه وهي احتمال فقدان نظر رهف وايضا حال ريمان

وبعد قليل فاقت ريمان اخيرا

نادر : حمد الله علي سلامتك
ريمان : فين رهف
نادر بقلق : الحمد لله خرجت من العمليات وبقت كويسه منتظرين بس يسمحوا بالزياره
ريمان تقوم من مكانها : نادر انت مخبي حاجه عني
نادر : لا يا ريمان
ريمان صامته وبنظرة شك تنظر لتجد احمد يبكي بشده وتذهب له سريعا فتأخذه بين احضانها فيبكي ويبكي ويتأثر الجميع فتدمع عينا نادر

احمد بكلام غير مفهوم فهو ليس بوعيه : ايه هي رهف مش هتشوف بجد ردوا عليا

يقول ذلك وريمان تحاول ان تفهمه فهو معهم بجسده وليس بعقله فيكمل احمد

احمد : لازم تشوفيني يا رهف ارجوكي

فتصدم ريمان عندما تفهم فتترك احمد وتذهب الي نادر وتنظر له وهو ينظر ارضا فهو كان يعلم خبر ان رهف لن تري ولكن لم يخبر ريمان حتي لا تدخل بانهيارات ثانية

ريمان : ليه .... ليه يا نادر معرفتنيش
نادر : مكانش لازم تعرفي ........ ولا عايزه تروحي مني

فتسكت ريمان بينما احمد مستمر بحالته تلك حتي سكت نهائيا وهو الان يفتح عينيه وينظر حوله يستمع لما يدور ويري كل شئ لكن عقله مع رهف فقط
يأتي الطبيب تجاههم ويقول

الطبيب : المريضه فاقت وبتقول احمد وبتردد الاسم كتير
احمد : انا يا دكتور انا
الطبيب : يا ريت تدخلها لو سمحتوا يا جماعه لوحده ويا ريت متزعجهاش

فيجري احمد تجاه غرفة حبيبته الملاك النائم ليدخل بهدوء ليجدها تردد

رهف بدموع : احم .. يا احمد
احمد يجري تجاهها ويمسك يدها بلهفه
احمد : انا هنا يا حبيبتي انا جنبك
رهف : انا تعبانه اوي يا احمد تعبانه ...... احمد انت طافي النور ليه انا عايزه اشوفك

لا يستطيع احمد ان يرد فرد صوته الباكي فلا يستطيع ان يوقف صوت بكائه فتأكد بأن رهف فقدت نظرها وقلبه اضطرب بشده وكأن به زلزال بعد سماع جملة رهف
رهف : احمد انت بتعيط في ايه يا احمد مالك انتي قلقتني طيب شغل النور عايزه اشوفك
احمد : طيب ممكن اطلب منك طلب بس
رهف : اتفضل
احمد : ممكن تشوفيني بقلبك
رهف : شيفاك يا احمد والله بقلبي بس انا مش بحب اتكلم في الضلمه طب قولي مش عايز تولع النور ليه
احمد : انا مش عايز ....... دانا لو اطول اديكي نور عيني تشوفي بيه كنت اديتهولك
رهف : كلامك غامض ليه كده يا احمد
احمد : رهف بس ينفع تهدي
رهف : طب فهمني في ايه

لم تتوقف دموع احمد عن النزول تنزل دموعه ساخنه حامله حزن وتعب ولهفه وتراقبه العائله من خلف الزجاج فهم يشعرون به جميعا ويفهمون من عيناه انه يحاول ان لا يخبر رهف بما حدث مباشرة ولكن احمد لم يشعر بأحد الا برهف

رهف : احمد انت ساكت ليه عشان خاطري اتكلم انا مش فاهمه حاجه

فيدخل الطبيب بعد الاستأذان ويتضح انه طبيب عيون ساعد احمد رهف علي الجلوس وكشف الطبيب علي عينتا رهف ثم قال
الطبيب : للأسف يا انسه انتي فقدتي نظرك

فصدمت رهف من سماع تلك الجمله التي كل حرف بها يقطع قلب احمد
ورهف لا تستطيع ان ترد ولا يوجد بالنسبه لها اي رد فعل غير الصمت التام ودموعها التي تسقط تتحدث عن الامها

احمد : انا مش عايز الموضوع ده يأثر عليكي هتعملي العمليه وهتخفي
رهف : انت بتضحك عليا زي ما ضحكت عليا من شويه ومقولتليش اني مش بشوف انا مش هشوف تاني صح
احمد بدموع : متقوليش كده يا حبيبتي ان شاء الله هتشوفي
وبعد صمت

رهف بدمع : احمد
احمد يكتم بكائه : نعم
رهف : متسبنيش لوحدي
احمد : انا مش هسيبك ابدا

فقبلها من رأسها من بين دموعه ودموعها تعلوا شهقاتها وتتحول الدموع لبكاء ويهدئها حبيبها ويطمأنها ببقائه معها فقد خاف كثيرا عندما تعلم رهف ما حدث من الممكن ان تنهار ولكن مثلما قالت والدتها رهف دائما تتحمل وتكتم بقلبها وصبرها احيانا يصبح فوق الحدود فطمأنهم الطبيب علي حالتها وسمح للجميع بالدخول فذهب ريمان لها مسرعه لتأخذها بأحضانها فتخرج رهف ما بها من حزن في حضن ريمان وتعلوا شهقات ريمان حزنا علي حبيبتها

رهف : مش هشوف تاني يا ريمان مش هشوف
ريمان : خلي عندك امل في ربنا يا حبيبتي ان شاء الله هترجعي تشوفي تاني
رهف : انا تعبانه اوي خليكوا جنبي
ريمان : محدش يقدر يسيبك يا حبيبتي ابدا
ندي : معلش يا بنتي ربنا يعديها علي خير
الجميع : يا رب

فكان الجميع متعبا مرهقا وعلموا ان باقي لرهف يومان لوجودها بالمشفي وهاذان اليومان تجلس فيهما رهف مع والدتها وريمان ومروي وبعد انتهاء اليومان ذهاب احمد لرهف ليرجعها منزلها فصعد ليسندها حيث السياره واحضر لها شئ تتسند عليه فمازال الكسر بقدميها يؤثر قليلا علي سيرها وقد حب احمد ان يخرجها من اجواء الحزن فجعلها تضحك كثيرا بخفة دمع مع ان بداخله حزين جدا ولكن يظهر لها قوته حتي لا يضعف من ارادتها ووصلوا للمنزل وكان الجميع هناك بانتظارها وسلموا عليها جميعا

ريمان : يلا يا رورو اطلعك اودتك عشان تغيري
فعبث وجه رهف فهي حقا تشعر الان بالعجز
فقد فهمت ريمان واستوعبت ما قالته عندما نظر لها احمد نظره بمعني انها جرحت شعور رهف
رهف : انا هطلع لوحدي
ريمان : ازاي يا رورو بس اساعدك عشان خاطري
رهف بابتسامه حزينه : خلاص بقي يا ريمان سيبيني عشان اتعود علي حالي ده

فا سكت الجميع بحزن وحان الصمت واكثرهم حزنا هو احمد فيتركوها تصعد
فتصعد رهف وهي تسند علي العكاز وتمسك الحائط وكانت تصعد ببطء شديد حتي ان تعبت حقا فشعرت بالدوار وجلست علي السل تبكي وتضع يدها علي رأٍها فانها حقا تشعر بالعجز فيصعد لها احمد جاريا
احمد : خلاص يا رهف خلاص يا حبيبتي بس
رهف : انا عاجزه يا احمد صح
احمد : عشان خاطري متقوليش كده انا اصلا مش متحمل اشوفك بالمنظر ده
رهف : نفسي اشوفكم اوي
احمد : هتشوفينا بقلبك عشان انتي بتحبينا خلاص بقي يا رورو اضحكي
رهف : ماليش نفس
احمد : طب لو قولتلك عشان خاطري
رهف بابتسامه هادئه : حاضر
احمد ضاحكا : حضرلك الخير يا أميره يا بنت الأمرا

فتضحك رهف ويأخذها احمد ليدخلها غرفتها وينزل سريعها ليخبر ريمان بأن تصعد لرهف لتساعدها ولكن دون ان تشعرها بما هي فيه

وانتهت الحلقه انتظروووووووووني

الصور المرفقة
نوع الملف: jpg 216675_377399599040112_82741543_n.jpg (24.9 كيلوبايت, المشاهدات 944)
إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#76

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

ليه كده
ماكنتي كملتيها رومنسي
بس جميلة طريقتك حلوه
يلا كملي ياعسل في انتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#77

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ♥الملكة نفرتيتي♥
ليه كده
ماكنتي كملتيها رومنسي
بس جميلة طريقتك حلوه
يلا كملي ياعسل في انتظارك
ههههههه انتي طيوبه اوي ده لازم عشان الروايه تنجح يكون في مغامره واحزان انما لو كلها افراح الناس هتزهق وشكرا علي تشجيعك

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#78

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

رااائعة يا ميمي ..
حرام بجد ..
قلبي معاك يا رهوفة .. اهئ اهئ ..
البارت تححفة على قد ما هو حزين و رومانسي ..
و حلوة برضو فكرة الصورة اللي في البداية دي ..
و من غير ما اقول .. طبعا سرقت الصور ..هههههههههه ..

إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#79

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24
رااائعة يا ميمي ..
حرام بجد ..
قلبي معاك يا رهوفة .. اهئ اهئ ..
البارت تححفة على قد ما هو حزين و رومانسي ..
و حلوة برضو فكرة الصورة اللي في البداية دي ..
و من غير ما اقول .. طبعا سرقت الصور ..هههههههههه ..
شكرا يا زوزو علي تشجيعك وبعدين اسرقي الصوره براحتك يا عسله مانا كمان سرقاها

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#80

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جميل حبيبتى كملى يا قمر
إظهار التوقيع
توقيع : قصرالاحلام
#81

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

رووووووووعه
إظهار التوقيع
توقيع : ★н̃̾ɑ̃̾ı̃̾σ̃̾ѕн̃̾ɑ̃̾★
#82

Oh رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عندما تعشق الشوكولاته
شكرا يا زوزو علي تشجيعك وبعدين اسرقي الصوره براحتك يا عسله مانا كمان سرقاها
كملى يا قمر القصة تحفففففة

#83

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قصرالاحلام
جميل حبيبتى كملى يا قمر
تسلمي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ♥زهرة الربيع♥
رووووووووعه
شكراااااااااااا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسمة الربيع
كملى يا قمر القصة تحفففففة
شكرا يا عسوله

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#84

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جميلة ياقمر
إظهار التوقيع
توقيع : اوزاريس
#85

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

تحفة ياحبيبتى

تسلم أيديك عيشتينى فى اﻷحداث

بجد يسلم أحساسك واتمنى انك تقولى لى لما تنزلى جزء جديد

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#86

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اوزاريس
جميلة ياقمر
شكراااااااا يا عسل

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#87

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عازفة على وتر الذكريات
تحفة ياحبيبتى

تسلم أيديك عيشتينى فى اﻷحداث

بجد يسلم أحساسك واتمنى انك تقولى لى لما تنزلى جزء جديد
متشكره علي تشجيعك وشكرا اوي وتسلمي حبيبتي واكيد هبلغك لما انزل بارت شويه كده اكون كتبته هنزله علي طول

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#88

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

مستنية البارت الجاي يا قمر ..

يلا نستنى ساعات .. كله يهون لعيونك ..

إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#89

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

البارت الثالث عشر ( جرح جديد )

رد: يوميات رهف وريمان

ريمان تطرق باب غرفة رهف

ريمان : رورو حبيبتي
رهف : تعالي يا ريمو
ريمان : اوعي تكوني زعلتي مني
رهف : لا يا حبيبتي انا مش بزعل منك

فاحتضنت ريمان رهف كل تشعرها بأنها معها

ريمان : يا روووحي انتي
رهف بابتسامه : تعالي بقي طلعيلي هدوم علي ذوقك
ريمان: حاضر

فارتدت رهف الملابس بعد ان اخذت حماما ساخنا كي تريح افكارها وتمحوا حزنها ونزلت مع ريمان مستنده عليها لكي تجلس مع حبيبها وباقي العائله

ندي : نورتي البيت يا رهف
رهف بابتسامه : ده نورك يا ماما
باسم : اوعي تقلقينا عليكي تاني وخصوصا ناس كده كانت هتموت عليكي

( ثم القي نظره بطرف عينه علي احمد ) فتضحك رهف لأنها فهمت ما الذي يقصده باسم
رهف : حاضر يا عمو
احمد يقلدها : حاضر يا عمو

فيضحك الجميع ويتناسوا الهموم قليلا فما حدث لهم كان حقا صعب علي ان يتحمله شخص واثناء جلستهم رن جرس الباب

فا فتحت ندي
ريمان : شذي وحشتيني ي
شذي : وانتي كمان يا ريمو ... رهف حمد الله علي سلامتك
رهف : الله يسلمك
شذي : تصوري مفيش حد فيهم قالي ولسه عارفه امبارح من نادر لاني مكنتش في البيت كنت عند خلتوا فا قولت لازم اجي اطمن عليكي
رهف : نورتي يا حبيبتي
شذي : ده نورك

وبعد تناول الغداء خرجوا جميعا للجلوس بحديقة المنزل للحديث في جوها الرائع الهادئ

واثناء الحوار يقوم احمد من مكانه ويأخذ رهف من يدها ويقول
احمد : انا هاخد رهوفه افسحها حد عايز ييجي

فيضحك الجميع من تلقائيته الا صديقتنا شذي تتقطع من تلك الكلمات

حسن : مفيش بعد اذن حضرتك يا عمو ممكن اخد الانسه رهف بنت حضرتك افسحها
احمد يعدل ملابسه قائلا : احم احم بعد اذن حضرتك يا عمو ممكن اخد حبيبتي رهف افسحها

فيضحك الجميع ورهف خاجله من جرأة احمد الزائده
حسن : خدها يا عم خليها تغير جو
نادر : طب مانا كمان عايز افسح ريمو يعني
باسم : هههههه ماشي
فيضحك الجميع بسعاده ويأخذ كل حبيب حبيبته بيده ذاهبين الي دنيا العشاق تاركين شذي حزينه شارده لو كانوا استمروا بألأقاء كلمات الحب هذه كثيرا لكانت اجهشت شذي بالبكاء امام الجميع وذهب الاربع احباء بسيارة واحده هذا ما طلبته ريمان ورهف وذهبوا الي النادي للجلوس بهدوء رهف صامته

احمد : مالك يا رهف ساكته ليه
رهف : عادي
احمد : لا مش عادي .......مالك ؟
رهف بلمعة دموع : اصل المكان ده اللي اتقابلنا فيه نفسي اشوفه اوي وفسي اروح الحته اللي وقعت فيها وافتكر لما انت جيت ورفعتني

احمد : تعالي معايا
رهف : علي فين
احمد : تعالي بس
نادر : رايحين فين
احمد : هنتمشي شويه
نادر : ماشي

فيأخذ احمد رهف من يدها ويوقفها حيث المكان التي وقعت به سابقا ويقف امامها

احمد : حاسه بأيه
رهف : حاسه اني واقفه في مكان اعرفه
احمد : ده اول مكان جمعنا
رهف بسعاده : انت لسه فاكره
احمد : دانا انسي نفسي ومانساش اول مكان جامعني بيكي
رهف : ربنا يخليك ليا
احمد : ويخليكي

ويرجعا ثانية الي مكانهم حيث يتحدثا نادر وريمان واثناء الجلوس تسمع رهف صوت فتاه

الفتاه : حمااااده انت هنا واحشني اوي

فتظهر علامات الغضب علي وجه رهف وجميع التساؤلات برأسها من تلك التي تقول هذه الكلمات بكل الجرأه
احمد بتوتر : اه ازيك يا رشا
رشا بدلع : الحمد لله ......... وانت يا حبيبي عامل ايه
نادر وقد هم بالوقوف عندما احس بغضب رهف الظاهر : مين اللي حبيبك ده يا أنسه ... احب اعرفك الانسه رهف خطيبة احمد
رشا : امتي ده ان شاء الله يا استاذ احمد

وكل هذا واحمد صامت لا يتكلم
ريمان :وانتي مالك يا انسه انتي ليكي عندنا حاجه ممكن تتفضلي بقي من هنا
رشا : كده يا احمد اوكيه

فترحل تلك الفتاه تاركه عود الثقاب الذي اشعلته

رهف تهم بالوقوف : ريمان
ريمان : نعم يا رهف وقفتي ليه
رهف : روحيني

فيندهش احمد ولكنه مخطأ لماذا لم يدافع عن نفسه وعن رهف وظل الشيطان يضع في تفكير رهف ان احمد قد بدأ ان يشعر بأن تلك الكفيفه لا تشرفه ولاكنها مخطئه

ريمان : استني شويه بس
رهف : بقولك هتروحيني ولا اروح لوحدي
فتسكت ريمان
فتأخذ رهف حقيبتها وتمشي مسرعه وتصطدم بكل الناس ويجري احمد ونادر وريمان خلفها واخيرا سقطت رهف علي وجهها وظلت تبكي بشده وعندما شعرت بأن احمد يساعدها علي الوقوف ظلت تبعد يده عنها

رهف : سيبني ملكش دعوه بيا
ريمان : بس يا رهف
احمد : يا رهف قومي
رهف : قولتلك ملكش دعوه بيا

فيذهب الجميع الي السياره متوترين صامتين طول الطريق ونادر ينظر لأحمد نظرات لوم ومعاتبه فأن رهف محقه .... تصل رهف لبيتها وتنزل معها ريمان لتدخلها حجرتها فبدلت لها ملابسها ووضعت عليها الغطاء وهمت بالخروج

رهف ببكاء :انتي رايحه فين
ريمان : ماشيه يا رهف احمد ونادر مستنيني بره
رهف : اتصلي قوليلهم يمشوا واقعدي معايا النهارده انا محتجاكي
ريمان بابتسامه حانيه : حاضر يا حبيبتي

فأجرت ريمان اتصالا بأحمد بشرفة الغرفه

ريمان : امشوا يا احمد انا هبات مع رهف
احمد : ليه
ريمان : هي عيزاني معاها وكمان انا كنت عايزه اقعد لاني مكنتش هعرف انام وانا قلقانه عليها
احمد : هي عامله ايه
ريمان : تعبانه طبعا يا احمد وعماله تعيط
احمد : طب انا اعمل ايه بس
ريمان : انت عملت كده ليه اصلا
احمد : هبقي اقولك بعدين باي يا ريمان عشان مخنوق
ريمان بحزن : ماشي باي

ودخلت ريمان الغرفه لتجد رهف نامت من ارهاقها فخرجت لتبلغ ندي ببقائها مع رهف اليوم

ندي : ايه يا ريمان رهف كانت راجعه معيطه ليه
ريمان : انتي عارفه بقي يا طنط نفسيتها اليومين دول ومعلش هي عيزاني اقعد معاها النهارده
ندي : اخس عليكي اوعي تقولي معلش ديه تاني ابدا تنورينا يا حبيبتي انا كده هطمأن عليها انك معاها
ريمان : شكرا يا طنط حضرتك عارفه احساسها بالعجز بيخليها كل شويه بحالات فا اطمني يعني
ندي : اه يا حبيبتي ان شاء الله تعدي الأزمه ديه علي خير
ريمان : يا رب تصبحي علي خير
ندي : وانتي من اهله

فتذهب ريمان لغرفة رهف لتجدها استيقظت وتبكي
ريمان : رهف حبيبتي ممكن تهدي
رهف : حاضر غيري بس هدومك عشان تخدي راحتك
ريمان : ماشي

وانتهت ريمان فتجلس بجوار رهف علي سريرها

رهف : انا عايزه بس مبرر واحد للي عمله النهارده
ريمان : يا حبيبتي انا عارفه انه غلطان بس كان في موقف محرج
رهف : مهما كان يا ريمان ليه ميدافعش عن نفسه ليه ميقولش للبني ادمه ديه ان انا خطيبته ليه ميقولهاش اني حبيبته ولا هو بقي بيتكسف يقول كده قدام الناس
ريمان : اوعي تقولي كده يا رهف انتي غلطانه وتفكيرك غلط انا معاكي في ان احمد غلط في حقك وفي حق نفسه بس احمد اخويا بعرفه من نظره في عينه عمره ما يفكر كده ده بيموت فيكي ده نادر حكالي حصل ايه لأحمد وانتي في العمليات انا كنت في حالة انهيار عصبي نادر هو اللي شاف مدي حب احمد ليكي

وحكت ريمان لرهف كل ماحدث لأحمد اثناء وجودها بالعمليات

رهف : حصله كل ده عشاني
ريمان : واكتر من كده انتي لو كنتي شوفتيه كان عامل زي البيبي الصغير اللي امه سابته في شارع ضلمه مش عارف يروح فين ولا ييجي منين وكان عايز يروح للزفت اللي أذاكي ويئذيه بس احنا منعناه
رهف : بس اللي عمله النهارده كان قاسي اوي
ريمان :: انا معاكي في كده ولازم يعتذر لأنه غلطان

فتحتضن ريمان رهف وتنام رهف بين احضان ريمان
رهف بدموع : انا وهو اول مره نتخاصم
ريمان بضحك : معلش الحب لازم تحصل فيه مشاكل يا قلبي بس مش عيزاكي تعيطي
رهف : كده يا احمد تسيبني في اكتر وقت انا محتجالك فيه دانت دلوقتي عينيا اللي بشوف بيها
ريمان : طب مانا كمان عينك اللي بتشوفي بيها ولا اعيط بقي هه

فتضحك رهف علي تلك الطريقه الطفوليه من ريمان
رهف : اه يا حبيبتي عيني وقلبي كمان

وبذلك تنام الفتاتان
اما عند صديقنا احمد في الطريق هو ونادر يتحادثان

نادر : ايه اللي انت هببته ده
احمد : سيبني يا نادر انا مش ناقص
نادر : يعني ايه اسيبك دلوقتي اكيد رهف هتفكر تفكير مش كويس يعني اي واحده في مكانها بعد موقف زي ده اكيد هتقول ان انت مكسوف انك تقول انها خطيبتك
احمد بدهشه : انا ؟ انا مكسوف مش معقول هي تفكر كده انا ....... انا بموت فيها وبتشرف بيها قدام التخين
نادر : بس برضو احسبها مع نفسك وهتعرف وبعدين قولي انت عملت كده ليه
احمد : هحكيلك بس تعالي نقعد في اي مكان انا مخنوق بجد
نادر : يلا

ويذهبا الصديقان لمكان مناسب مريح فيتكلم احمد متذكرا

احمد : البنت ديه انا عرفتها من الكليه وحبيتها اوي واتعلقت بيها كانت قدامي ملاك ورقيقه وهاديه وبعدين روحت اعترفلها بحبي ليها لقيتها هي كمان بتقولي انها بتحبني وبكل سرعه وبساطه كأنها ما صدقت في لااول استغربتها بس عشان بحبها قولت عادي هي كمان بتحبني فيها ايه لما تعبر عن حبها يعني ونسيت الموضوع بقينا انا وهي بنتقابل وبنخرج وبستغرب اني كل ما اقولها نخرج تقولي ماشي وبسألها فين بابا وماما تقولي مسافرين بس عارفين اني معاك لاني حكيالهم عنك كنت بصدق بمزاجي عشان بحبها وكل ما اقولها انا عايز اكلم بابا في موضوعنا ونيجي نتقدم تقولي انا لسه معرفتكش كويس خلينا نعرف بعض ولما احس اني عرفتك كويس اوي هبقي اقولك تيجي لبابا وكنت بسمع كلامها وبقولها كلام حب ورومانسيه وهي كانت تقبله لأ وكمان جه عليها وقت بقيت بتاخد مني فلوس بحجججججججججججج كتيره اوي وكنت بصدقها عشان بحبها الفتره اللي انا حبيتها فيه انت مكونتش معايا كنت مسافر عشان تعليمك وانا كنت رافض السفر عشان ابقي معاها وعشان كده مكنتش بحكيلك حاجه لانك مكنتش موجود معايا وبعدين بعد حب كبير اوي اكتشفت انها بتمثل عليا الحب زي ما بتعمله مع غيري وغير غيري وناس كتير اوي وبتاخد منهم فلوس روحت واجهتها قالتلي انها حبتني بجد ولو عايز اسيبها هسيبها عادي بس المهم انها لو عرفت اني حبيت غيرها هتعملي مشاكل مع اللي هحبها ديه وهتكرها فيا وللاسف قالتلي انها كانت بتسجلي كل كلمه بقولها عشان كده لما جت انا اتوترت ومعرفتش اتكلم
(ثم اكمل بدموع) انا في ورطه ومش عارف اعمل ايه ومقدرش ابعد عن رهف

نادر مخففا عن صديقه : اهدي يا احمد وان شاء الله هنلاقي حل
احمد : انا عايز افهم رهف موقفي صعبان عليا اوي تنام زعلانه
نادر : اللي انت حكتهولي ده حاجه بتحصل في الافلام بس ان شاء الله هنلاقي حل وانا وريمان اللي هنصلح بينكم
احمد : انا قلقان عليها ممكن يجيلها انهيار انها حاسه بالعجز وانها ممكن تفكر زي مانت قولت بس انا والله عمري ما اتكسف اكلم الناس عنها انا بفتخر بيها في كل مكان
نادر : انا عارف .......... اقولك اتصل بريمان واسألها علي رهف
احمد : ماشي

فيجري احمد اتصالا بريمان فتستيقظ ريمان سريعا لتأخذ الهاتف للتحدث بالشرفه حتي لا تويقظ رهف

ريمان : ايوه يا احمد
احمد : ايوه يا ريمان رهف عامله ايه دلوقتي
ريمان : نايمه مقهوره وكاتمه في قلبها
احمد : ياربي انا مش عارفه اعمل ايه ديه ممكن يحصلها حاجه
ريمان : بصراحه يا احمد انت غلطان
احمد : عارف يا ريمان بس انا بحبها اوي والله اوعي تخليها تفكر في اني محرج اقول للناس انها حبيبتي
ريمان : ديه فعلا فكرت كده وانا حاولت اشيل الفكره من دماغها بس انت عارف رهف عنيده وخصوصا في افكارها
احمد : بس انا بحبها يا ريمان والله
ريمان : عارفه يا احمد انك بتحبها بس برضو انت غلطت
احمد : والله هعتذر وهشرحلها موقفي بس في الوقت المناسب ... ابقي طمنيني عليها
ريمان : ماشي يا احمد تصبح علي خير
احمد : وانتي من اهله

ثم تعود ريمان لمكانها ولكنها لا تعرف ان رهف استيقظت وسمعت المكالمه وسعدت رهف كثيرا عندما سمعت تلك الجمله التي قالتها ريمان ( عارفه يا احمد انك بتحبها )
ثم نامت الفتاتان وذهب احمد لبيته وكذلك نادر وانتهي اليوم الحزين

وفي اليوم التالي
احمد يتصل بنادر لانه لا يستطيع ان يتحمل البعد عن رهف هكذا فيقول له نادر حل لمصالحه رهف

نادر : بص يا احمد انت لازم تحكيلها اللي قولتهولي
احمد : ايه ؟ ازاي يا ابني
نادر : رهف بتحبك يا احمد وهتصدقك وهتقف جنبك بحبها قدام اي حد عايز يخرب بينكم
احمد : تفتكر
نادر : افتكر اوي بص يا سيدي هاتصل بالعيله كلها واعزمهم بره وانت تاخد رهف وتحكيلها
احمد : ماشي
نادر : وبالمره عشان اشوف ريمو حبيبتي اصلها وحشاني
احمد : اعتقد انك بتكلم اخوها
نادر : يا ابني اخوها اصلا ملوش كلمه عليا
احمد : اقفل يا نادر..... اقفل يا بابا عشان مطلعش خنقتي عليك
نادر يضحك : ماشي

وبالفعل يتصل نادر بالجميع فيوافقوا عدا رهف

رهف : مش رايحه يعني مش رايحه
ريمان : يا رهف وحياتي عندك عشان خاطري
رهف : لو سمحتي يا ريمان متضغطيش عليا
ريمان : ارجوكي يا رهف والنبي والنبي والنبي والنبي
رهف : ايييه كفايه
ريمان : بصي انا زنانه اوي وهزهقك
رهف : مش هزهق

وبعد زن ريمان علي رهف والحاحها فوافقت رهف علي مضد

واجتمعوا في النادي واثناء الغداء بالطبع رهف لن تري احمد وكم كانت تود ان تراه فقد اشتاقت لعيونه كثيرا كانت تحرك عينتاها بهدوء تشعر بانها سوف تثبت عيناها علي احمد وتسألأ ريمان علي عيناها في اتجاه احمد ام ناذا
رهف في خفوت : ريمان
ريمان : نعم
رهف : بس وطي صوتك وانتي بتردي هو انا عينيا علي احمد
ريمان بابتسامه :اه
رهف بسعاده : بجد
ريمان : اه والله ......... احساسك وجع عينيكي بانه ممكن يكون قاعد هنا
رهف :انا متخيلاه ........ طب هو بيبص فين
ريمان : اخد باله انك بتبصيله فا بصلك وبيضحك عشان شايف ضحكتك
رهف : خلاص بقي اسكتي عشان هكشر تاني لاحسن يفكرني مش زعلانه
ريمان : عنديه ......... طبعك ولا هتشتريه

وبالفعل كانت رهف توجه عيناها الرماديتين تجاه احمد فلاحظ احمد ذلك فظل ينظر لها مبتسمها وقال في سره

احمد : حتي في زعلها احساسها بيقولها اني هنا ..... ربنا يهديكي بقي وتسامحيني

وانتهي الغداء وحل الليل ونسائمه الهادئه

نادر : انت يا زفت
احمد : عايز ايه
نادر : انت مستني ايه يعني ما تقوم تهبب ولا مستني لما نقوم نمشي دانت مخك تخين
احمد : بالراحه شويه .. نسيت
نادر : لا والله
احمد : قايم اهو بس هاخدها ازاي يا غبي
نادر : هعمل فيك جميل دلوقتي بس تبقي تفتكر
احمد : انجز

وانتهت الحلقه وسنعرف ما الذي تخفيه الأيام لتلك العائله
انتظروووني

الصور المرفقة
نوع الملف: jpg 207297_589857414375739_462875220_n.jpg (46.6 كيلوبايت, المشاهدات 26)
نوع الملف: jpg 526589_508849519172730_563204023_n.jpg (23.1 كيلوبايت, المشاهدات 1197)
إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#90

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

يا حرااام .. كل بارت بتزداد حنيتي على رهف ..

بجد مش عارفة اقول ايه .. هما الاتنين مساكين ..

و ست رشا هي و مصايبها ..

احسست بكل حرف من البارت دا .. حسيت بفرح في البداية .. رهف شكلها تعدت العجز .. رجعت حزنت لما جت رشا .. حزنت اكتر لما اتخاصمو او بمعنى اصح .. حصل سوء تفاهم ..

شعرت بكل احساس .. عجبني اوي تعبيرك ..

شكرا يا قمراية على قصتك الجميلة ..

إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#91

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

[centerحلو قوي قوي[
الاسلوب رائع و وسلس
ربنا يوفقك
استمري/center]

إظهار التوقيع
توقيع : ام هنا
#92

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

يتصفح الموضوع حالياً : 7 (2 عدلات و 5 زائرة)
‏ام هنا, ‏درة مكنونة+

إظهار التوقيع
توقيع : ام هنا
#93

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

اسلوبك في الكتابه رااائع..
انا منسجمه جدا مع الروايه.. يا ريت متتاخريش علينا..
شدتني اوي اوي

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#94

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

ررروووعه
سلمت اناملك ياقمر
بانتظار التكمله

إظهار التوقيع
توقيع : درة مكنونة
#95

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

كملى يا قمررررررررر
تعبيرك جميييل جدااااااااا

#96

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عندما تعشق الشوكولاته
معلش انتي هتلاقيني ملغبطه في السنين والاعمار وكده في البارت اللي جاي هوضح كل حاجه

واكيد نغم ليه ليها دور
شكرا يا قمر الرواية ممتازة وشيقة واحس ان دور نغم دور شرانى ربنا يستر

إظهار التوقيع
توقيع : طم طم 2013
#97

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

فى انتظاااارك ياعسل

بس ياريت بلاش صور نسائيه لانها ممنوعه بالمنتدى

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#98

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جميل جدا ياقمر فى أنتظار البقية
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#99

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جميل يا قمر كملى
إظهار التوقيع
توقيع : قصرالاحلام
#100

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جزء رائع استمرى
إظهار التوقيع
توقيع : اوزاريس
#101

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

يلا يا قمرمستنينك
#102

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زوزو 24
يا حرااام .. كل بارت بتزداد حنيتي على رهف ..

بجد مش عارفة اقول ايه .. هما الاتنين مساكين ..

و ست رشا هي و مصايبها ..

احسست بكل حرف من البارت دا .. حسيت بفرح في البداية .. رهف شكلها تعدت العجز .. رجعت حزنت لما جت رشا .. حزنت اكتر لما اتخاصمو او بمعنى اصح .. حصل سوء تفاهم ..

شعرت بكل احساس .. عجبني اوي تعبيرك ..

شكرا يا قمراية على قصتك الجميلة ..
العفو يا زوزو وشكرا علي تشجيعك واحاسيسك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام هنا
[centerحلو قوي قوي[
الاسلوب رائع و وسلس
ربنا يوفقك
استمري/
center]
شكراااااااا اوي يا عسل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الـمـتـألـقـة
اسلوبك في الكتابه رااائع..
انا منسجمه جدا مع الروايه.. يا ريت متتاخريش علينا..
شدتني اوي اوي
ربنا يخليكي بجد تسلميلي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة درة مكنونة
ررروووعه
سلمت اناملك ياقمر
بانتظار التكمله
شكرا يا حبيبتي علي تشجيعك وكلامك الجميل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسمة الربيع
كملى يا قمررررررررر
تعبيرك جميييل جدااااااااا
شكرا يا عسله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة طم طم 2025
شكرا يا قمر الرواية ممتازة وشيقة واحس ان دور نغم دور شرانى ربنا يستر
ههههههههه هو مش شراني ابدا هي في الاول سابت رهف بس بعد كده هتعرف غلطتها بس هي مش هتأذي رهف متخافيش بلاش احرقلك باقي الحلقات بقي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريموووو
فى انتظاااارك ياعسل

بس ياريت بلاش صور نسائيه لانها ممنوعه بالمنتدى
العفو يا ريمو بس الصور النسائيه مش عاريه هي مجرد صور انيمي بس وسومات بالرصاص ولو نسائيه بتبقي مش عاريه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عازفة على وتر الذكريات
جميل جدا ياقمر فى أنتظار البقية
شكراااااااا جدا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قصرالاحلام
جميل يا قمر كملى
من عيوني

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اوزاريس
جزء رائع استمرى
شكرا يا جميل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسمة الربيع
يلا يا قمرمستنينك
شكرا يا توته

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#103

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

رد: يوميات رهف وريمان
إظهار التوقيع
توقيع : ام عشتار
#104

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام عشتار
رد: يوميات رهف وريمان
شكراااااااااااا

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#105

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

فين الجزء الجديد ياقمر

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#106

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عازفة على وتر الذكريات
فين الجزء الجديد ياقمر
والله بكتبه اهو

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#107

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

البارت الرابع عشر ( مرض مؤلم )
رد: يوميات رهف وريمان

نادر بصوت عال : تعالوا يا جماعه اوريكوا معرض اللوحات الي هنا هيعجبوكم اوي
فذهب الجميع معه وكانت رهف تستند علي ريمان فيشد احمد ريمان

احمد بخفوت دون ان تسمع رهف :ريمان امشي معاهم وسيبي رهف
ريمان : طب اقولها بس
احمد : مش هترضي .... اسمعي الكلام
ريمان : ماشي

تقف رهف لا تفهم شيئا
رهف : ريمان يا ريمان انتي روحتي فين
احمد : طب ينفع احمد
رهف بغضب : هما راحوا فين لو سمحت انا عايزه امشي
احمد : طيب ينفع تيجي معايا بس نقعد في مكان هادي عشان الناس بتبص علينا
رهف : انا مش عايزه اقعد معاك
احمد : عشان خاطري يا رهف هنبقي موجودين في النادي بس في مكان هادي شويه عشان الدوشه ديه
رهف : قولتلك لأ
احمد : يا رهف اسمعي الكلام ........ يلا

فتذهب رهف معه بتأفف

احمد : اتفضلي اقعدي

تجلس رهف وايضا يوصلها احساسها لتوجه عينتاها تجاه احمد فيفرح كثيرا

احمد : رهف ينفع تسمعيني ومتقاطعينيش وتوعديني انك تفهمي موقفي
رهف : اخر حاجه ديه مقدرش اوعدك بيها عشان موقفك بجد غريب
احمد : طيب اسمعيني
رهف : اتفضل

احمد حكي لرهف كل شئ مثلما حكاه لنادر ولكن كلما قال لها انه كان يحب تلك التي تدعي رشا دمعت عيناها وهو شعر بها لانه حبيبها ولا تحب ان يقول لها هذا الكلام لكن غصب عنه يجب ان يشرح موقفه

رهف تدمع دون كلام

احمد بخجل : انا خلصت كلامي والله قولت كل حاجه بصدق وكل حاجه حقيقيه مستني بس منك اي كلمه عاتبيني زعقي فيا خرجي غضبك بس ما تفضليش مخصماني كده

رهف بدموع وقاربت للاجهاش بالبكاء تنهدت ثم قالت : مش عارفه اقول ايه بس انا في مرض مؤلم
احمد بحزن : انا عارف بس يعني انتي مصدقاني
رهف : ايوه
احمد : طب وبعدين
رهف بعد صمت : انت عايزني اعمل ايه دلوقتي
احمد : عايزك اولا تقبلي اعتذاري ثانيا البنت ديه انا متأ:د انا هتوقع بينا وتديكي التسجيلات وهتفهمك ان الكلام اللي في التسجيلات ده بعد ما عرفتك لكن اوعي تصدقيها ديه عايزه تخرب بينا عشان ترجعلي وتاخد مني فلوس زي ما كانت بتعمل

رهف بعد صمت : ماشي
احمد : ايه ماشي ديه
رهف : حصل خير
احمد : يعني حبيبتي مش زعلانه
رهف بابتسامه : انت كنت صريح يا احمد واي راجل مكنش هيتكلم في الموضوع ده بصراحه كده .......... وانا مش زعلانه
احمد : الحمد لله يا ربي

فتضحك رهف

احمد : ده انا كنت هموت لو فضلتي زعلانه
رهف : انت لو كنت مكاني مكنتش هتزعل
احمد بمزاح : لا يا حبيبتي انا لو كنت مكانك مكنتش هزعل انا كنت هعمل حاجه بسيطه اوي كنت همسك الواد اللي عمل كده واكسرله رقبته بس

فتضحك رهف وينتهي الحزن وسنعرف ما الذي سيقابلهم بالايام القادمه

وبعد مصالحة رهف واحمد جاء له تليفون وذهب ليتحدث بعيدا
والمتصل هو
الضابط خالد : اتتذكرونه هو الذي ساعد في ارجاع ريمان من حادثة الخطف

خالد : ايوه يا احمد
احمد : ايوه يا خالد قدرت تعرف مين اللي خبط رهف
خالد : كل الاحتمالات موجهه ناحية احمد الشاذلي
احمد : انا كنت بقول كده
خالد : انا هكمل ابحاثي وشغلي وهفضل وراه لحد ما اعرف واتأكد انه هو اللي عمل كده
احمد : متشكر جدا احنا بتعبك معانا
خالد : لا يا احمد متقولش كده

وفي مكتب احمد الشاذلي

أدهم : تمام يا باشا اللي اسمها رهف ديه مبقتش تشوف تاني
احمد الشاذلي : انا كان نفسي تبقي موته
ادهم : المره الجايه بقي يا باشا
الشاذلي : برضو مش حاسس اني اخدت حق محمود
ادهم : انت بتفكر في ايه
الشاذلي : لسه مش عارف

فجاء له اتصال
الشاذلي : الو .... مين
المتصل : انا عايزه اعمل ميعاد مع حضرتك عشان في موضوع مهم بخصوص ولاد باسم العريني وحسن السويفي
الشاذلي : اذا كان كده يبقي منتظرك
المتصل : اوكيه

وسنعرف من الذي سيجتمع مع الشاذلي

واثناء الرجوع من النادي

ريمان بصوت خافت : طمنيني
رهف بابتسامه : مممممممم
ريمان بسعاده : الحمد لله
نادر بخفوت : عشان تعرف يا معلم اني ليا الفضل عليك في حاجات كتير
احمد : اجري من هنا يا عم
نادر : كده طب انا غلطان

وتوصل ريمان البيت لتدخل غرفتها وتكتب في كتاب اشعارها ما يراودها من احاسيس ومشاعر
( الذي لا نعرفه عن ريمان انها شاعره منذ الصغر )
اما رهف فهوايتها الرسم وصوتها العذب
وتكتب ريمان تحرك قلمها برقه ودلال

(( يا حبيبي السعاده معك طعمها شهي
والحزن معك ينتهي
والحب بوجودك ينمو
في العشق يعلوا ويشدوا
يا حنيني تشدني اليه
ارسل له ورد الحب الذي في يدي
يقول لها انها تحبك يا حبيبها
وتبلغك انك حقا عشيقها ))

وتنتهي وتغلق كتابها وتذهب للنوم علي سريرها

اما في غرفة رهف
تجلس رهف وحدها
رهف : احمد واحشني اوي نفسي اشوفه (ثم تكمل ببكاء )
وريمان كمان والناس اللي بحبهم كلهم وحشوني واجهشت بالبكاء وتعلوا شهقاتها تدريجيا لا تعرف رهف ان والدتها ندي كانت تراقبها وعندما شاهدتها ندي بتلك الحاله دخلت مسرعه

ندي : مالك يا رهف اهدي يا حبيبتي
لا ترد رهف عليها
ندي : يا بنتي ردي عليا مالك
تبكي رهف بشده : انا عايزه اشوف مش عايزه ابقي لوحدي

وتنهار تلك الملاك الحزين ويغشي عليها فتتوتر امها وتجري علي ابيها حسن
ندي ببكاء : حسن يا حسن
حسن : مالك يا ندي
ندي : الحق رهف الحقها

فيجري حسن تجاه غرفة رهف ليجدها مغشي عليها وحاول يفيقها بشتي الطرق ولكن دون جدوي فاتصل بالاسعاف وذهبوا بها سريعا الي المشفي وكانت الساعه الثانية عشر بعد منتصف الليل فتتصل ندي بمروه وتغبرها بما حدث وكان احمد جالسا بجوار مروه
مروه :يا خبر ازاي ده .... طيب ماشي
احمد : في ايه يا ماما
مروه بلهفه : رهف
احمد بقلق : مالها
مروه : في المستشفي اللي بعد بيتهم
فيجري احمد تجاه الباب
مروه : طب استناني
احمد : هبعتلك نادر

فيقود احمد السياره وتمني ان يصل بأقصي سرعه وبالفعل وصل ويصعد سريعا حيث غرفة رهف ليجد ندي وحسن جالسين بالخارج تملأ علامات الحزن وجههما

احمد بقلق : ايه اللي حصل يا ماما
ندي : مش عرفه يا احمد حصلها ايه كانت راجعه مبسوطه كنت داخللها عشان اديها أكلها وسمعتها بتقول ( فتحكي ندي لأحمد ما حدث ) فلا يستطيع الرد ويحزن كثيراااا

وبعد قليل خرج الطبيب وعندما خرج قد وصلت ريمان ومروه ونادر

الطبيب : ده انهيار عصبي ..... طبيعي جدا لأن موضوع فقدان النظر ده جديد عليها انسانه عاشت نص عمرها بتشوفه وفجأه تلاقي نفسها مابتشوفش من الطبيعي يجيلها انهيارات
احمد : طب وبعدين يا دكتور
الطبيب : الحاله غير مؤهله نفسيا انا بلغت دكتور ياسر الاخصائي النفسي بحالتها وهو زمانه جاي بس هتفضل معانا كام يوم عشان لو حصلها حاجه
احمد : متشكرين اوي
الطبيب: ده شغلي يا استاذ احمد دلوقتي المريضه فاقت تقريبا ياريت لو هتدخلوا يبقي اتنين اتنين بس
حسن : شكرا يا دكتور
الطبيب : العفو

فينظر الجميع لأحمد فهو يود ان يدخل لها اولا
حسن : ادخل يا احمد
احمد فرحا : حاضر
ويجري ذاهبا تجاه غرفة ملاكه فيذهب لها ويمسك يدها بحنان ويسمع ما تقوله

رهف : اه ........ انا .. انا تعبانه ... عايزه اشوف انا بخاف من الضلمه ديه شيلوا اللي علي عيني بقي ( وتدمع رهف )
فيحزن احمد كثيرا من تلك الكلمات التي تدبحه

وبعد دقائق تفيق رهف كليا فتفتح عيناها
احمد : رهف .... حمد الله علي سلامتك
رهف : هو انا هفضل كده لحد امتي
احمد : اهدي يا رهف متقوليش كده
رهف ببكاء : انا عايزه اشوف انا مش عايزه ابقي عاجزه ومش عايزه حد يساعدني انا عايزه ارجع زي الاول
احمد : ادعي ربنا بس واهدي ومتعمليش في نفسك كده

فتبكي رهف بصمت ويدمع احمد علي ما هي فيه وبعد قليل دخل دكتور ياسر الاخصائي النفسي بعد ان استأذن

احمد : اهلا يا دكتور اتفضل
ياسر : اهلا بيك .... حضرتك تقربلها ايه
احمد : انا خطيبها
ياسر : انت هتساعدني كتير في شفائها النفسي
احمد : انا هعمل كل حاجه وأي حاجه عشان رهف تتحسن
ياسر : ان شاء الله ..... ممكن تسيبنا شويه
احمد :اوكيه ....... بعد اذنكم
وخرج احمد حزينا علي حال حبيبته

ياسر : ازيك يا انسه رهف
رهف بيأس : كويسه
ياسر : لالالا انتي كده وبالطريقه ديه مش كويسه ابدا لازم نفسيتك تتحسن عشان ميعاد العمليه يتحدد وتعملي العمليه وترجعي تشوفي تاني
رهف بدموع : انا مش هارجع اشوف تاني
ياسر : لا مينفعش تقولي كده ربنا وحده اعلم ولا انتي مش مؤمنه يا انسه
رهف : لا مؤمنه طبعا
ياسر : خلاص يبقي متقوليش كده وتتفائلي بربنا خير وبعدين نفسيتك هي العامل الاساسي لما تعملي العمليه لو نفسيتك تمام وانتي من جواكي مستعده انك ترجعي تشوفي بقدرة ربنا هتشوفي انما بقي لو دخلتي تعملي العمليه وجواكي يأس وخوف يبقي مش هيبقي فيه نتيجه تفرحك
رهف : مش بأيدي يا دكتور مش بأيدي حزني وفرحي
ياسر : انا عارف ان معاكي خطيبك اللي بينه وبينك قصة حب ومعاكي اعز صديقه ومعاكي الناس اللي بتحبيهم كلهم ودول الناس اللي بجد هيخرجوكي من اللي انتي فيه احمدي ربنا في ناس بتفقد نظرها ومقدمهاش غير دكتور بس يحسن لها حالتها
رهف : انا نفسي اشوفهم اوي
ياسر : الكلام ده بأيدك انتي
رهف : ازاي بقي
ياسر : حطي من جواكي قرار انك لازم تتعالجي واوعدك انك بالقرار ده هترجعي تشوفي تاني
رهف : بأذن الله

وجلس دكتور ياسر مع رهف وهدأ لها نفسيتها ورتب افكارها وبكلامه ادخل الامل بقلبها

ياسر : انا خلصت جلستي معاها وهي انسانه متقبله ومتفهمه وانت يا استاذ احمد هيبقي ليك دور كبير في انها ترجع تشوف تاني انا عرفت من كلامها انها بتحبك اوي واكيد هيكون كلامك مؤثر فيها

احمد : ان شاء الله يا دكتور
حسن : طيب يا دكتور هي هتجيلها انهيارات كده تاني
ياسر : ان شاء الله لأ

وتحسنت حالة رهف قليلا فرجعت لمنزلها بعد يومان

وفي جهه اخري نتذكر تلك المكالمه التي جاءت للشذالي تعالوا لنعرف من الذي اتفق معه علي مقابله

وبعد ساعه بالتمام وصل المتصل
وهو ..........

الشاذلي : اهلا اهلا ....... اتفضلي

وانتهي التعارف بينهما
الشخص : انا عارفه انك اكتر واحد تتمني للعيله ديه الأذيه
الشاذلي : طبعا يا انسه رشا دول اتسببوا بدخول اخويا السجن وكمان شركاتهم منافسه لينا ( بالطبع عرفتوها تلك الشيطانه التي انخدع بها احمد ماضيا واحبها )
رشا :انا كمان عايزه انتقم
الشاذلي : ممممممم
رشا : عايزين نشوف ضربه قاضيه تاخدهم كلهم مره واحده ونخلص بقي
الشاذلي : تمااااام

واتفق الشاذلي مع رشا علي افساد حياة عائلة العريني والسويفي للانتقام لصالح كل منهما

وريمان ونادر ما زالت قصة حبهم مكتمله لم يدخلها اي خلاف
وتتابع رهف جلساتها مع دكتور ياسر فتتحسن حالتها بعد كل مقابله بينهم وفي يوم كانت العائله مجتمعه بعد الغداء في منزل رهف

رهف بابتسامه : بجد كلام دكتور ياسر بيقويني
حسن : طبعا يا رهف ....... ده شغله

فيلاحظ احمد تلك السعاده التي تحتل رهف بعد كل مقابله بينها وبين ياسر وتنتابه الغيره الشديده وتتحدث رهف عنه بعد كل مقابله فتزداد غيرة احمد

رهف : كلامه فيه تفاؤل كده وامل ويحسسني اني ممكن وانا قاعده افتح لوحدي

وبما ان رهف كفيفه الان فلا تلاحظ نظرات الغضب الناريه التي يرسلها احمد لها دائما ولكن ريمان ونادر يلاحظونها ..... فتقاطع ريمان حديث رهف لانها تعرف ان رهف قد افسدت الدنيا وهي لا تعلم

ريمان : وانت عامل ايه يا نادر في شغلك
نادر : الحمد لله الشغل ماشي كويس
فيبتسم الجميع ويقولون : الحمد لله
عدا شخص يجلس بداخل عقله بركان وهو احمد يود ان يفجر غضبه برهف

وكان حسن يود ان يترك رهف واحمد بمفردهما فقال : تعالوا يا جماعه نقعد بره شويه
فوافق الجميع وخرجوا
وبعد قليل وقف احمد امام رهف فالان الفرصه سانحه امامه ليخرج انفعاله برهف دون ان يقصد

رهف : انت هنا يا احمد
احمد : وهيفيد بأيه
رهف : ايه ؟ مالك
احمد : لا ابدا مفيش حاجه
رهف : انت زعلان مني ولا ايه
احمد : ليه هو انتي عملتي حاجه تزعل
رهف بغضب قليلا : لو سمحت يا احمد اتكلم بطريقه مباشره عشان انا مش مستحمله
احمد : روحي لدكتور ياسر وخرجي همك عنده وانتي هتستحملي
رهف : ايه اللي انت بتقوله ده
احمد : ايه ؟ بقول حاجه غلط مانتي كل ما تروحي ترجعي مبسوطه وبتمدحي فيه بقوه وانتي شويه وهتقومي تكتبي فيه شعر
رهف : لو سمحت يا احمد انا مسمحلكش
احمد : يعني ايه متسمحليش انا خطيبك يا هانم ولا نسيتي رهف : لا مانسيتش بس انا مش معني اني بشكر في دكتور محترم ........ شغله انه يقوي الناس اني كده ابقي بمدح فيه وشويه وهقوم اكتب فيه شعر
احمد : امال معناها ايه غير كده
رهف : معناها انه انسان محترم وبيعالج المرضي بتوعه
احمد : وانا لما بكلمك وبديكي كلام كله ثقه وايمان .... يبقي انا كده مش بديكي امل ..... عمرك قولتي والله لما بتكلم مع احمد وبقعد معاه بحس بتفاؤل وامل
رهف : عشان انت لازم تكون عارف الكلام ده من غير ما اقوله لازم تبقي عارفه من عيني وقلبي مش من لساني لكن الدكتور ياسر مش في قلبي ولا في بالي واحد بيشتغل بأتقان بنديله حقه بكلمه حلوه عليه من حقه برضو ..... انت لو بنت بتشتغل معاك واعجبت بشغلها هتيجي تمدح فيها وتقول عليها شاطره ولا لأ
احمد : حتي لو هقول كده بس هحترم انك قاعده وهحترم حبك ليا ومش هقول كده قدامك
رهف بدموع : طيب انت عارف بقي ان انا مكنتش اعرف انك قاعد
احمد : ازاي بقي .......انا كنت قاعد
رهف : انت جالك تليفون وقومت عشان ترد وانا قولت اطمنهم عليا واقولهم اني بتحسن مع الدكتور وانت لما جيت متكلمتش فا انا كنت مف***- * مش موجود معلش يا سيدي العتب عالنظر ( ثم تكمل ببكاء ) .... اصل انا مش بشوف ولازم تراعي كده ... انا لازم اسمع عشان اعرف لكن مش هعرف اشوف ...... اصله مش بأيدي

فأحس احمد بالندم الشديد بعد تلك العبارات من رهف فتقوم رهف بالذهاب من مكانها فيمسكها احمد من يدها برفق

احمد : استني يا رهف
رهف صامته
احمد : انا اسف .... مقصدتش اجرحك والله .... بس انا بحبك يا رهف وبغير عليكي جدا ومقدرش استحمل اني اسمعك بتتكلمي علي راجل غيري
رهف : انا كمان غلطانه مكنش لازم اتكلم عليه كتير كده
احمد : طب مش زعلانه يعني
رهف بابتسامه : لا

ويخرجوا للحديقه ليمشون قليلا ويتحدثون بهدوء وحب
اما عند الحبيبان الاخران


سنعرف ما هي احداث المستقبل بالحلقات القاااااادمه انتظروني

الصور المرفقة
نوع الملف: jpg 12686691431.jpg (152.5 كيلوبايت, المشاهدات 459)
إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#108

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

لا كملي
شوووووقتيييينيييييييي اويييييييييي

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#109

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الـمـتـألـقـة
لا كملي
شوووووقتيييينيييييييي اويييييييييي
ههههههههه بكره بقي ان شاء الله

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#110

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

تسلم ايدك
إظهار التوقيع
توقيع : اوزاريس
#111

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

تسلم أيديك ياقمر اخير ا هعرف ارد براحتى واكتب هههههه
بصى بقه ياستى اولا اسلوبك اكتر من رائع فى السرد والتسلسل للاحداث
ثانية احداث اليوميات مش متوقعة بصراحة توقعت كذا مرة بس انتى بتغيرى مجرى الاحداث بدون كروتة وبسلاسة بجد تسلم ايديك وقلمك
متستغربيش من كلامى انا اصلى الاول كنت بتابعك من موبايل فكلامى كان محدود تسلم ايديك ياقمراية وفى انتظار البقية باذن الله

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#112

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عازفة على وتر الذكريات
تسلم أيديك ياقمر اخير ا هعرف ارد براحتى واكتب هههههه
بصى بقه ياستى اولا اسلوبك اكتر من رائع فى السرد والتسلسل للاحداث
ثانية احداث اليوميات مش متوقعة بصراحة توقعت كذا مرة بس انتى بتغيرى مجرى الاحداث بدون كروتة وبسلاسة بجد تسلم ايديك وقلمك
متستغربيش من كلامى انا اصلى الاول كنت بتابعك من موبايل فكلامى كان محدود تسلم ايديك ياقمراية وفى انتظار البقية باذن الله
بجد بشكرك علي تشجيعك ربنا يخليكي متشكره جدااااااااااا رفعتي معنوياتي ويارب اكون عند حسن ظنك والحمد لله انك هتعرفي تردي براحتك لأن رأيك بجد يهمني

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة اوزاريس
تسلم ايدك
تسلمي يا قمره

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#113

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

بجد انا بحبكم اوي وبكتب علشانكم وحفظاكم واحده واحده بأسمها عشان بتابعوني علي طول واوعدكم اني كل ما انزل بارت هبعتلكم بس ليا طلب صغير طبعا بشكر البنات اللي بتقول ( حلو يا قمر كملي ) اوي زي كده انا ايوه بحب التشجيع ده بس بحب اكتر التجيع المفسر دايما يعني فيه 3 كده بحبهم يردوا اوي عشان بيفسروا ردهم وبيدوني رأيهم في كل كلمه بالبارت وهما ( المتألقه , عازفه علي وتر الذكريات , زوزو 24 ) وانا عارفه ان فيه ناس تانيه برضو تشجيعها بيبقي مطول بس اعذروني لو نسيت حد بجد التلات بنات دول بحترمهم اوي لأنهم بيقولوا ارأهم بالتفصيل اللي مش ممل ابدا نفسي كل اللي بيتابعوني يعملوا زيهم بجد الاراء ديه بتفيدني جدا وبتحببني فيكم وفي روايتي اكتر وبترفع من معنوياتي بشكركم اوي وحتي البنوتات اللي رأيهم قصير مقدرش اقول انهم وحشين دول علي راسي وردهم الجميل علي راسي وشكرا اوي
إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#114

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عندما تعشق الشوكولاته
بجد انا بحبكم اوي وبكتب علشانكم وحفظاكم واحده واحده بأسمها عشان بتابعوني علي طول واوعدكم اني كل ما انزل بارت هبعتلكم بس ليا طلب صغير طبعا بشكر البنات اللي بتقول ( حلو يا قمر كملي ) اوي زي كده انا ايوه بحب التشجيع ده بس بحب اكتر التجيع المفسر دايما يعني فيه 3 كده بحبهم يردوا اوي عشان بيفسروا ردهم وبيدوني رأيهم في كل كلمه بالبارت وهما ( المتألقه , عازفه علي وتر الذكريات , زوزو 24 ) وانا عارفه ان فيه ناس تانيه برضو تشجيعها بيبقي مطول بس اعذروني لو نسيت حد بجد التلات بنات دول بحترمهم اوي لأنهم بيقولوا ارأهم بالتفصيل اللي مش ممل ابدا نفسي كل اللي بيتابعوني يعملوا زيهم بجد الاراء ديه بتفيدني جدا وبتحببني فيكم وفي روايتي اكتر وبترفع من معنوياتي بشكركم اوي وحتي البنوتات اللي رأيهم قصير مقدرش اقول انهم وحشين دول علي راسي وردهم الجميل علي راسي وشكرا اوي
ياقمر انتى تستاهلى كل خير وده اقل كلام يتقال فى حقك كل واحد بيبقى محتاج حد يقيمه حتى لو بالسلب عشان يشعر بالسعادة ان فى اهتمام من الغير وانتى ربنا يحفظك ويديم تميزك ياقمر مبدعة والى بيقراكلامك لازم يوقف لك ويحييكى على طريقتك السلسة المشوقة صدقينى لوقلت لك انى كنت بفتح ادخل الرواية اقراها واخرج لان الموبايل كان مزهقانى لكن تشويقك لينا ورغبتى انى اتابع الاحداث خلتنى استحمل الموبايل عشان اتابعك اتمنى انى اكون وصلت لك احساسى وبجدربنا وفقك ياقمر وفى الانتظار دائما
وشكرا جدا انك عارفة انى متابعاكى وشكرا اكتر لذكر اسمى ويسعدنى ويشرفنى انى اكون فى ذاكرتك دائما
لك ارق تحياتى

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#115

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عازفة على وتر الذكريات

ياقمر انتى تستاهلى كل خير وده اقل كلام يتقال فى حقك كل واحد بيبقى محتاج حد يقيمه حتى لو بالسلب عشان يشعر بالسعادة ان فى اهتمام من الغير وانتى ربنا يحفظك ويديم تميزك ياقمر مبدعة والى بيقراكلامك لازم يوقف لك ويحييكى على طريقتك السلسة المشوقة صدقينى لوقلت لك انى كنت بفتح ادخل الرواية اقراها واخرج لان الموبايل كان مزهقانى لكن تشويقك لينا ورغبتى انى اتابع الاحداث خلتنى استحمل الموبايل عشان اتابعك اتمنى انى اكون وصلت لك احساسى وبجدربنا وفقك ياقمر وفى الانتظار دائما
وشكرا جدا انك عارفة انى متابعاكى وشكرا اكتر لذكر اسمى ويسعدنى ويشرفنى انى اكون فى ذاكرتك دائما
لك ارق تحياتى
بجد انا بشكرك اوي علي كلماتك الجميله ديه اللي بجد لمست قلبي ومش لاقيه كلام اقولهولك بس انا دايما هكون عند حسن ظنك

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#116

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جميله اوي
في انتظارك حبيبتي
رد: يوميات رهف وريمان

إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#117

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

تسلمى ياقمرايا يارب
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#118

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

الف شكر ياعسل
منتظرين الباقي


إظهار التوقيع
توقيع : yasmen ali
#119

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

روووووووعه يا سكره
إظهار التوقيع
توقيع : هبه شلبي
#120

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

يسلمو الايادى
في انتظار الجديد

إظهار التوقيع
توقيع : نور الصباح1
#121

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

ررروعه حبيبتى وبستمتع بقرائتها
بانتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : درة مكنونة
#122

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

حلووووو خالص كملى يا قمرررررررررر
#123

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الرقيقة ميمي
الف شكر ياعسل
منتظرين الباقي

العفو يا قمر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هبه شلبى
روووووووعه يا سكره
تسلمي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نور الصباح1
يسلمو الايادى
في انتظار الجديد
من عيوني

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة درة مكنونة
ررروعه حبيبتى وبستمتع بقرائتها
بانتظارك
متشكره يا قمر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسمة الربيع
حلووووو خالص كملى يا قمرررررررررر
شكرااااااااااا

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#124

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

ميعاد الحلقه النهارده علي الساعه 11 هتكون نزلت معلش عشان ديه ايام مزاكره هخلص مزاكره واقعد اكتب البارت وهنزله علي 11 كده هتوحشوني يا جمهوي العزيز i love youuuu
إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#125

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

فى أنتظارك ياكاتبتنا العظيمة
إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#126

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

البارت الخامس عشر ( فرحه قلب بدمعة سعاده )
رد: يوميات رهف وريمان


اما عند الحبيبان الاخران
نادر يضحك بعد صمت من الطرفين
ريمان بابتسامه : بتضحك علي ايه ؟
نادر : فاكره الناس اللي لما كانوا بيتقابلوا كانوا بيفرجوا الدنيا عليهم ازاي
ريمان : ههههه اه بس هما كانوا اتنين الولد بقي كان مستفز اوي .... الحق يتقال يعني
نادر : يا سلام دانتي متعرفيش بقي البنت كانت برده اوي بصراحه كان نفسي اقتلها
ريمان : وانا كان نفسي اموته
نادر : ما لما البنت اتخطفت الواد حس بقيمتها
ريمان : اه وهي كمان لما بعدت عنه زعلت اوي
نادر : ممممم وحبوا بعض كمان
ريمان : اه يعني لو مكانتش البنت اتخطفت كان زمانهم مش مخطوبين دلوقتي
نادر : اه فعلا ....
.(نادر باستغراب مصطنع رافع احدي حاجبيه ): هما مين دول
ريمان : تخيل اساميهم نفس اسامينا
نادر : يااااااه ايه الصدف ديه

وبعد قليل ضحكوا علي ما قالوه
نادر : كنت عايز اقول يعني ...
ريمان : ايه
نادر : العصفوره قالتلي ان حبيبتي بتكتب شعر
ريمان : ممممم العصفوره ديه اسمها احمد صح
نادر : ايوووه هو ده
ريمان : اه يا سيدي بكتب شعر
نادر :طب ما تقولي حاجه كده
ريمان : حبيبي دق بابي
وراح يقول لبابي
انا عايز بنتك ليا
واوعدك هشيلها في عينيا
اصل انا حاسسها فيا
ايوه عايشه فيا
شايفها ماسكه ايديا
وعينيها في عينيا
وقلبها بيدق بيا

نادر : حلوه اوي انتي مش قليله بقي
ريمان : طبعاااا
نادر : بس مين حبيبك اللي دق بابك ده
ريمان : هو عارف نفسه ...... بس بيستهبل
نادر : كده برضو .... ده انا غلبان

فتضحك ريمان علي هذا الحديث بين الحبيبان اللمضان وينتهي يومهم بسعاده وقلوبهم تعلن الحب الأبدي الواقف الصامد امام العدو

وفي صباح اليوم التالي بالمشفي التي يعمل بها نادر ويتدرب فيها احمد ويدرس

نادر : صباح الخير
احمد : صباح الفل
نادر : نادر ايه اللي في ايدك
احمد : حالة طفله مصابه ....... وانت عامل ايه في شغلك
نادر : بعتولي عالمكتب النهارده ورق بيشرح حالة بنت عندها 22 سنه وحالتها النفسيه صعبه اوي ......وقريت انه السبب في كده موت امها لان اصلا والدها متوفي وبقيت وحيده واهلها منعرفش عنهم حاجه جيرانها هما اللي جابوها

احمد : ممممممم ربنا يوفقك
نادر : يا رب ....... البنت اسمها يسرا
احمد : اوكيه ركز بقي
نادر : ان شاء الله ...... خالد مقالكش حاجه عن الحادثه
احمد : بكلمه كل يوم وبيقولي انه متابع الشاذلي وبيراقبه عشان يعرف هو بيفكر في ايه
نادر : انا شاكك فيه اوي
احمد : انا كل ما اشوف رهف نفسيتها تعبانه ببقي عايز اروح اقتله بس برجع واقول كده انا هأذي كل اللي حواليا
نادر : اوعي تتهور يا احمد خلينا ماشيين مع خالد قانونيا
احمد : ان شاء الله .... صح هي شذي اختك ليه مش بتيجي معانا لما بنكون خارجين كلنا
نادر : انا والله ما عارف ماها بقالها كتير مش متظبطه مش بتتكلم كتير ولا بتضحك ........ةمش عارف مالها
احمد : اقعد معاها وشوفها هي هتحكيلك انت وهتتحرج من انها تحكي لباباك
نادر : عندك حق ....... انا هروح بقي اقابل الحاله الجديده
احمد : اتفضل

فيذهب نادر حيث غرفة الفتاه التي تدعي يسرا والتي عرفنا حكايتها من نادر ... يدخل نادر الغرفه يجدها نائمه هادئه ذات وجه شاحب عليه اثار البكاء مضت دقائق قليله ثم فاقت يسرا ونظرت بعيناها في كل ركن بالغرفه حتي جاءت عيناتها علي نادر
نادر : حمد الله علي سلامتك
يسرا بحزن : الله يسلمك
نادر : انا دكتور نادر اللي هتابع حالتك النفسيه لحد ما ترجعي تتقوي من تاني
يسرا : عمري ما هتقوي من بعد ما اعز الناس سابوني
نادر :متفقديش الامل كده ان شاء الله يجيلك انسان يحبك وتحبيه ويعوضك
يسرا : انا ساعات بحس اني اكتر واحده حزينه في العالم
نادر : لا طبعا في ناس حزنها اكبر من حزنك بكتير انا بقالي كتير بشتغل ومرت عليا حالات اصعب من حالتك
يسرا : ربنا معايا بقي
نادر : بتوفيق ربنا ليا هقدر اساعدك انك تبقي احسن
يسرا : ان شاء الله

وفي مكتب احمد يأتيه اتصالا


احمد : ازاي الكلام ده
خالد : هو انت تعرف رشا ديه يا احمد
احمد : ديه انسانه مش محترمه وعايزه تفرق بيني وبين رهف
خالد : ده فعلا اللي بيخططوا ليه انا راقبته وحطتله اجهزة تسجيل صوت في مكتبه وسمعت كل حاجه بين الشاذلي ورشا والبنت كانت بتقول هتبعت رسايل وتسجيلات وانا مش عارف قصدها ايه
احمد بحزن : زي ما بقولك عايزه تفرق بيني وبين رهف
خالد : انا هشوف شغلي ان شاء الله وهقولك اللي هعرفه اول بأول
احمد : شكرا يا خالد
خالد : العفو

احمد يفكر فيما سوف يحل عليه : ياربي اعمل ايه البنت ديه هي والشاذلي هيعملوا ايه التاني احنا مش ناقصين

ثم يأتيه اتصالا اخر

احمد : الو
ياسر : ايوه يا دكتور احمد انا دكتور ياسر اللي متابع حالة الانسه رهف
احمد : ايوه يا دكتور اهلا بيك
ياسر : دلوقتي حالة الانسه مستقره جدا وياريت تحاولوا في البيت تقنعوها بعمل العمليه عشان انا صديقي دكتور عيون وهيجهز لها سفر لبره يا ريت تديني تليفون تأكد عليا انها وافقت عشان نجهز للسفر
احمد : انا متشكر جدا احنا تعبناك معانا وانا هقنعها ان شاء الله
ياسر : وياريت لما تقنعها تديني تليفون عشان نجهز لميعاد السفر
احمد : ان شاء الله

فيتصل احمد برهف لكي يخبرها بأنه بعد العمل سوف يمر عليها ليأخذها ويجلسا في مكان هادئ ليقنعها احمد فأنها ما زالت خائفه من ان يفشل املها

احمد : انا سمعت اخبار كويسه من دكتور ياسر وعرفت انه
ده الوقت المناسب لعمل العمليه
رهف : مممممم
احمد : ايه ممم ديه
رهف ": انا خايفه يا احمد
احمد : من ايه بس يا حبيبتي ...... خلي املك بربنا كبير كل حبايبك هيكونوا حنبك ومعاكي واولهم ربنا
رهف : عارفه يا احمد .... بس ( ثم تكمل بدموع )
بس لو فشلت انا هفقد الامل نهائيا
احمد : ماتدمعيش بقي ....... وبعدين تفائلوا بالخير تجدوه
رهف : خايفه
احمد : انا جمبك
رهف : مش هتسبني
احمد : مستحيل
رهف : ربنا يخليك ليا
احمد : ويخليكي ليا ...... خلاص نجهز للسفر
رهف بابتسامه : نجهز
احمد بسعاده حقيقيه :يا حبيبتي يا رورو
فتبتسم رهف خجلا بدون رد

يخبر احمد ورهف الاهل جميعا بما قرروه وفرحوا كثيرا وصارت التجهيزات للسفر ويأخذ احمد اجازه من عمله هو ونادر والاباء جميعا ليكونوا بجانب رهف ويشعروها بالأمان

وفي الطائره
رهف : انا خايفه يا ريمان وقلبي مقبوض
ريمان : ده شيطان يا حبيبتي .... ان شاء الله خير
رهف : يا رب
احمد : قولنا بلاش التوتر ده بقي
رهف : حاسه اني عايزه ارجع بيتنا يا احمد
احمد : رهف متقلقنيش بقي ....... احنا اتفقنا علي ايه
رهف : حاضر
ندي : ياااااه يا رورو ممكن كمان 48 ساعه ترجعي تشوفي
رهف : يا رب يا ماما
باسم : كله بأيد ربنا يا رهف
رهف : طبعا يا عمو

ثم يصلوا ويرتاحوا ويجب علي رهف الذهاب للمشفي لتجلس رهف حتي وقت العمليه

رهف علي السرير بالمشفي

رهف : انا مشتاقه اشوفكم اوي
مروه : ان شاء الله يا حبيبتي
رهف : يارب يا ماما
ريمان : خلاص يا رورو كلها كام ساعه وتعملي العمليه
رهف : ادعيلي يا ريمو
احمد : كلنا هندعيلك وقلوبنا معاكي

وحان وقت دخول رهف العمليات وقبل الدخول تهمس بأذن احمد
رهف : هات ايدك
فيعطيها احمد يده فتضعها علي عيناها وتقول في سرها
رهف : يارب عشان حبيبي وبس خليني اشوف تاني

ثم يقبلها احمد من رأسها وتودعه بدموع عيناها ..... فتبكي ريمان من ذلك المنظر ويهدئها والدها فتدخل رهف غرفة العمليات ولا تستطيع وصف شعورها قبل تناول المخدر كأنها تشعر بخوف وقلق وتدعي ربها كثيرا
وطال وجود رهف بالغرفه وبكل دقيقه تمر تعلن دقه من دقات قلب احمد المتسارعه بخوفها وقلقها وتجلس مروه وندي للدعاء وريمان تبكي قليلا ثم تهدأ
ونادر يهدئ احمد ويقويه بكلماته المشجعه
ومرت الاربع ساعات متعبه علي الجميع

ثم يخرج الطبيب ويذهب الجميع له قائلا

وفي جهه بمكتب الشاذلي

ادهم : بتعمل العمليه بره
الشاذلي : اوووووف يعني هيبقي ولا كأننا عملنا حاجه
ادهم : مش مشكله يا باشا لسه في تخطيطات كتير متقلقش احنا بنحب نفرحك
الشاذلي : هفرح لما ينتهوا كلهم
ادهم : ان شاء الله
الشاذلي : بلغت رشا
ادهم : ايوه
الشاذلي : ماشي

وفي المشفي

الطبيب بوجه بشوش : الحمد لله العمليه نجحت بس منتظرين كلمه من الانسه تأكدلنا انها شايفه لما نشيل اللي عنيها هنتأكد بعد 24 ساعه هنشيله
ندي : الحمد لله ....... طيب يا دكتور يعني هي اكيد هتشوف
الطبيب : احتمال كبير
احمد بسعاده حقيقيه : ان شاء الله

وخرجت رهف من العمليات لتجلس بغرفة عاديه
رهف : الدكتور قال ايه يا ماما
مروه : الحمد لله يا حبيبتي العمليه نجحت
رهف : الحمد لله ... هما هيشيلوا ده امتي بقي
احمد : معلش يا رهف فات الكتير ....بكره ان شاء الله
رهف : ان شاء الله

فيبارك لها الجميع علي سلامتها وتحتضنها ريمان بقوه لاشتياقها

ويتصل دكتور ياسر بأحمد واخبره بنجاح العمليه وانهم منتظرين كلمة من رهف تسعد قلوبهم

ومرت 24 ساعه ويقف الجميع امام رهف بالغرفه منتظرين من رهف كلمه سوف تطير عقولهم من السعاده وهي ( انا شايفه )

ويزيل الطبيب ما علي عينتا رهف بهدوء وببطء وتفتح رهف عينتاها الرمادتين بهدوء والصمت يحل المكان فتقوم رهف من مكانها وتقف صامته علي وجهها تعبيرات لا تدل علي الفرحه فقلق الجميع لنزول دموعها وقبض قلبهم فتعبيرات وجهها لا تدل ابدا علي الفرحه ونزلت دموعها دون كلام

احمد : رهف احمدي ربنا يا حبيبتي ومتفقديش الامل
نادر : ان شاء الله تعملي عمليه تانيه وتنجح
ريمان : رهف حبيبتي متعيطيش ده قدر ربنا احمديه
رهف بقوه : طبعا هحمده عشان رجعلي نظري وبقيت بشوفكم تاني

وذهبت لاحضان الجميع مسرعه بسعاده يريدون ان يضربونها لذلك المقلب السئ الذي وقف قلوبهم عن النبض ولكنها استطاعت اخفاء ساعدتها لتفاجئهم وتفاجؤكم بأن الله وهب لها عينتاها بنورهما ثانية ورحمها من عذاب الظلام والوحده حقا انه الكريم

ويرجعوا لبلدتهم سعداء فرحين وتدخل رهف بيتها وخلفها الجميع فأنهم صمموا علي قداء اليوم معا جميعا وتجري رهف بالبيت مثل العصفور السجين الذي رحمه السجان واخرجه من هذا القفص وخرج العصفور وشاهد النور وقلبه ملئ بالفرحه والسرور كانت رهف كذلك تلمس كل الاشياء وتجري علي السلم وتنزل وتصعد بدون ان تستند علي شئ ويضحك الجميع علي منظرها الطفولي ويرقص قلب احمد عندما يشاهدها هكذا


وفي القادم سنعرف ما الذي سيخططون له ثانية اعدائهم وما الذي سيحدث بين نادر ومريضته يسرا وما حكاية شذي

هيا بنا .... خذوا نفس عميق واغمضوا عيناكم ورتبوا افكاركم وتخيلوا واستعدوا لاحداث علي نار هادئه

في غرفة شذي يدخل نادر ويتقدم نحوها ليجدها جالسه هادئه ملامح الحزن
نادر : شوشو حبيبتي وحشاني
شذي : وانت كمان يا نادر عامل ايه
نادر : انا كويس اهو .. انتي اللي عامله ايه
شذي : كويسه
نادر : متأكده
شذي : اه يا نادر في ايه مانا تمام اهو
نادر بصوت حاني : شذي حبيبتي انتي عمرك ما خبيتي عني حاجه ...... كنتي بتقوليلي كل حاجه كأني اختك مش اخوكي ولما حبيتي ولد في الثانوي جيتي وحكتيلي واحترمت صراحتك ونصحتك واحترمتي نصيحتي وعملتيها واهتميتي بمذاكرتك وطول عمرك بتحكيلي علي الكبيره والصغيره انا عايزك تحكيلي اللي جواكي زي زمان انا قريب ليكي اوي

شذي بدموع تحرق قلبها اتعرفون هذا الاحساس
شذي : اللي جوايا .. ميتحكيش
نادر : ايه اللي جواكي يا حبيبتي اتكلمي وانا هفهم
شذي : ريح بالك يا نادر ماتشغلش نفسك بيا
نادر : ازاي تقولي كده يا شذي دانتي اختي الوحيده وماليش اخوات غيرك ازاي ماشغلش بالي بيكي ممكن تتكلمي بقي .. انا سامعك اهو
شذي بدموع : طيب متقاطعنيش
نادر : حاضر
شذي : انت واحمد صحاب من زمان اوي من ايام ابتدائي .. وانا عمري ما قابلت احمد الا في تانيه ثانوي... كنت من كلامك عليه بتمني اني اشوفه وفعلا لما خرجنا وشوفته حسيت انه زي ما كنت متخيلاه ابتديت احب كلامك عنه واحب اشوفه واقابله ومعاملته ليا زودت تعلقي بيه ومرت سنين واكتشفت اني ... ( ثم اكملت بدموع ) اني بحبه ... وانت عارف اني خجوله مقدرش اقول لحد اني بحبه كده من غير ما يكون فيه بينا ارتباط وفضلت مستنياه يتكلم بس مكانش بيتكلم لحد ما ظهرت رهف في حياته ابتديت احس بالغيره وكنت بتقهر لما بشوف بينه وبين رهف نظرات حب وشوق بس كنت بكذب النظرات ديه وبقول متهيألي اكيد احمد بيحبني ويوم الخطوبه ( ثم ابتسمت بسخريه ودموعها تنزل كالشلال ) كنت بمووت

ثم اجهشت بالبكاء

اما نادر صامت لا يتكلم تأثر كثيرا ياله من شعور قاسي اخته احبت من طرف واحد وانجرحت وانجرح هو من كلماتها واندهش كثيرا فا شذي لم يظهر عليها ابدا حبها لأحمد من قبل وكلمات شذي لمست قلب نادر بحزن وجرحت قلبه كثيرا وبكت عيناه علي بكائها الحار ونزول دموعها التي تحاول ان تبرد حرارة الجرح بداخل شذي ولكن اذا احضروا ميااه العالم كله لا يستطيعون اطفاء نار الجرح المشتعله بقلب شذي

نادر : اهدي يا شذي .. بس يا حبيبتي متعمليش كده
شذي ضاحكه سخريا : اهدي هههههه ديه من المستحيل تجيلي ابدا ..هدوووء ؟!! ياه دانا جوايا بركان يا نادر عارف يعني ايه بركان
نادر : عارف يا شذي عارف .. بس يا شذي يا حبيبتي ربنا بيبقي كاتب للطفل اللي لسه مولود مين هيكون من نصيبه وهيحبه بجد وربنا مكانش رايد انك تكوني لأحمد افردي كنتوا اتجوزتوا وكل يوم تحصل بينكم مشكله وخناق دايما وتطلقوا هل ده هيبقي كويس ... طبعا لا ..يا ماما انتي ربنا كاتبلك الانسان اللي هيحبك قبل ما انتي تحبيه لازم تخرجي وتعيشي حياتك ومتقفليش علي نفسك روحي الجامعه فاضلك سنه وتبقي صيدلانيه قد الدنيا وتشتغلي وتتجوزي وتحبي جوزك اللي هيحبك وتكبري لحد ما تبقي جده وتكوني احلي اسره

تنهدت شذي بارتياح لكلام نادر
شذي : انا بحبك اوي يا نادر خليك جمبي لحد ما اخرج م اللي انا فيه
ثم احتضنت اخيها بحب

سنعرف الباقي بالحلقه القادمه انتظروني حبيباتي



مـــــــــــريم

الصور المرفقة
نوع الملف: jpg 226106_322293994533420_285425276_n.jpg (24.7 كيلوبايت, المشاهدات 107)
إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#127

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جمييييييييييل جدا
مش انا بقولك احداثك مش متوقعة تسلم ايديكى ياقمر الجزء رووووووووعة بجد وشكرا لكرمك انك كتبتى لنا جزء كبيير فى انتظار القادم ياقمر
منتظرة على احر من الجمر اعرف الزفت الشاذلى هيعمل ايه
فى انتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#128

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عازفة على وتر الذكريات
جمييييييييييل جدا
مش انا بقولك احداثك مش متوقعة تسلم ايديكى ياقمر الجزء رووووووووعة بجد وشكرا لكرمك انك كتبتى لنا جزء كبيير فى انتظار القادم ياقمر
منتظرة على احر من الجمر اعرف الزفت الشاذلى هيعمل ايه
فى انتظارك
تسلمي يا حبيبتي ربنا يخليكي علي كلماتك الجميله ديه

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#129

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جزء جميل جدااا
فرحت جدااا لرهف
بانتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : درة مكنونة
#130

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جميلة حبيبتى
إظهار التوقيع
توقيع : dodo modo
#131

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

كملي ياقمر
روعة

إظهار التوقيع
توقيع : SHARMOON
#132

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة درة مكنونة
جزء جميل جدااا
فرحت جدااا لرهف
بانتظارك
متشكره حبيبتي يا رب الفرحه دايما

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دودو مودو
جميلة حبيبتى
انتي احلي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sharmoon
كملي ياقمر
روعة
متشكره من عيوني

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#133

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

ايه الروعه دي..
بس تصدقي كان قلبي حيوقف في المقطع ده:
فتعبيرات وجهها لا تدل ابدا علي الفرحه ونزلت دموعها دون كلام


و رجعت للحياة لما شوفت:

رهف بقوه : طبعا هحمده عشان رجعلي نظري وبقيت بشوفكم تاني




آآآآه منك عالمقااالب,,
بس بجد روووووووووووعه
و بتمنى ميكونش الشاذلي ده حيعمل حاجه وحشه تاني..
مش ناقصين مصايب اهي شذى منهارة ..من الحب ههه
تسلم ايديكي ..
منتظرينك بشووووووووووق

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#134

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

قريت ثلاث حلقات
روعه يا حبيبتى
بجد موهوبه
حسيت انى شايفه الاحداث
هكمل الباقى ان شاء الله
فانتظار جديدك
..الى المفضله عشان اتابعها

إظهار التوقيع
توقيع : Frawla
#135

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

تسلمي ايدك ياقمر
إظهار التوقيع
توقيع : روزة
#136

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

اسلوب جميل سهل بسيط وفي نفس الوقت شيق ، ارجوك كملي اصل لي ماتعرفهوش اني ما اقدر اصبر حتى اعرف باقي الحكاية شوقتيني.
إظهار التوقيع
توقيع : alaa ilham
#137

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

اسلوب ممتع وجميييييييل وبسيط وبيدخل القلب بسرعة وكمان حسيت اني عايشة مع الشخصيات في الاحداث اللي بتحصل
يعني انتي جمعتي البساطة والسهولة والجمال والتشويق
في انتظار باقي الاجزاء علي نااااااار

#138

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الـمـتـألـقـة
ايه الروعه دي..
بس تصدقي كان قلبي حيوقف في المقطع ده:
فتعبيرات وجهها لا تدل ابدا علي الفرحه ونزلت دموعها دون كلام


و رجعت للحياة لما شوفت:

رهف بقوه : طبعا هحمده عشان رجعلي نظري وبقيت بشوفكم تاني




آآآآه منك عالمقااالب,,
بس بجد روووووووووووعه
و بتمنى ميكونش الشاذلي ده حيعمل حاجه وحشه تاني..
مش ناقصين مصايب اهي شذى منهارة ..من الحب ههه
تسلم ايديكي ..
منتظرينك بشووووووووووق
هههههه لازم تبقي فيه مشاكل عشان نتجح الروايه وبشكرك لتشجيعك بجد وكل مقلب وانتي طيبه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحلى فراشه
قريت ثلاث حلقات
روعه يا حبيبتى
بجد موهوبه
حسيت انى شايفه الاحداث
هكمل الباقى ان شاء الله
فانتظار جديدك
..الى المفضله عشان اتابعها
بشكرك علي تشجييييييعك ميرسي اوووي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة روزة
تسلمي ايدك ياقمر
تسلمي يا حلوه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة alaa ilham
اسلوب جميل سهل بسيط وفي نفس الوقت شيق ، ارجوك كملي اصل لي ماتعرفهوش اني ما اقدر اصبر حتى اعرف باقي الحكاية شوقتيني.
شكرا لتشجيعك ان شاء الله كل يوم بارت من 9 ل 11 هتلاقيه نزل بين الاوقات ديه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة روبي كابتشينو
اسلوب ممتع وجميييييييل وبسيط وبيدخل القلب بسرعة وكمان حسيت اني عايشة مع الشخصيات في الاحداث اللي بتحصل
يعني انتي جمعتي البساطة والسهولة والجمال والتشويق
في انتظار باقي الاجزاء علي نااااااار
بشكرك بجد لتشجيعك شكرا جدا وان شاء الله هكون عند حسن ظنك

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#139

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

بالتوفيق يا حبيبتى انتى موهوبه فعلا فى انتظار المزيد من ابداعاتك
إظهار التوقيع
توقيع : قوت القلوب 2
#140

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

الى المفضلة وحامخمخ فيها بالليل لانى باحب اقرا الروايات بالليل تسلمي ياقمر مقدما وابقي ابعتيلي الرابط دايما أنا من محبى القراءة
إظهار التوقيع
توقيع : مايا علي
#141

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

تسلمي ياقلبي


احداث وقصه جميله


كملي متابعه لك

إظهار التوقيع
توقيع : ام عشتار
#142

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قوت القلوب 2
بالتوفيق يا حبيبتى انتى موهوبه فعلا فى انتظار المزيد من ابداعاتك
شكرا حبيبتي علي تشجيعك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مايا علي
الى المفضلة وحامخمخ فيها بالليل لانى باحب اقرا الروايات بالليل تسلمي ياقمر مقدما وابقي ابعتيلي الرابط دايما أنا من محبى القراءة
اقريها براحتك يا قمر واكيد هبعتلك الرابط

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام عشتار
تسلمي ياقلبي


احداث وقصه جميله


كملي متابعه لك
متشكره لتشجيعك

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#143

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

الاحساس اما يكون صادق مهما كان بسيط يدخل ع القلب بسرعة
ممتع جدا جدا
انت راائعة
كملي



إظهار التوقيع
توقيع : نور الصباح1
#144

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جميييييل ياجميل

فى انتظارك بشوق

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#145

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جميل يا قمر
تسلمى

إظهار التوقيع
توقيع : قصرالاحلام
#146

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

البارت السادس عشر ( كلمات فات وقتها )
رد: يوميات رهف وريمان
وفي الطرف الاخر ......
في مكتب الشاذلي

رشا : ها يا استاذ احمد فكرت في ايه
الشاذلي : ما قررتش لسه
رشا : انا عايزه حاجه تحرق القلب بجد
الشاذلي : لسه حرقة القلب جايه احنا نفرق الاول .... التسجيلات اللي قولتيلي عليها هتكون عامل اساسي في اللي بفكر فيه انا شايف انك عايزه تخربي بين احمد العريني ورهف السويفي
رشا : يا ريت
الشاذلي : خلاص يبقي تجيبي التسجيلات ونبعتها علي بيت حبيبة القلب
رشا : تمام ..هو ده اول الخط .... اتفضل ديه نسخه

وفي مكتب خالد

اكرم : خالد اسمع كده

فيسمع خالد الحوار الذي تم بين الشاذلي ورشا

خالد : ايه دول ؟ شياطين
اكرم : انت لازم تبلغ احمد
خالد : طبعا ..... طيب يا اكرم اتفضل انت وحط عينك عليهم
اكرم : تمام

ويتصل خالد بأحمد ولسوء الحظ تليفون احمد مغلق فيتوتر خالد ان رشا والشاذلي سوف يرسلون تلك الاشياء لرهف حاليا وهاتف احمد مغلق

وعند احمد بعمله يدخل عليه نادر بوجه حزين
احمد : مالك في ايه
نادر : مافيش يا احمد خد الورق ده دكتور اشرف باعته
احمد : اقعد بس ...... وفهمني مالك
نادر : عادي .... الشغل بس
احمد : الشغل عمره ما خلاك كده ...... هي شذي فيها حاجه
فيتهرب نادر : لأ
احمد بشك : متأكد
نادر : ايوه يا ابني ..... انا بس مصدع شويه
احمد :طيب خد مسكن عشان تعرف تشتغل .... اه صحيح مش معاك شاحن اصل تليفوني فصل

فيأتي لنادر اتصالا اثناء الحوار فيرد نادر
نادر : ايوه يا خالد ازيك
خالد : اديني احمد بسرعه يا نادر
وبعد ان حكي خالد لأحمد ما سمعه يهم احمد بالوقوف

احمد : طيب يا خالد انا هتصرف سلام
خالد : اوعي تتهور احنا هنتعامل معاهم بس انت فهم الانسه رهف
احمد : ماشي سلام

فيتحرك احمد بعد ان يقول لنادر انه سيشرح له كل شئ لاحقا ويذهب احمد مسرعا تجاه بيت رهف ولكن قد فات الاوان يا احمد

وتجلس رهف بحديقة المنزل ويأتي لها البواب
الحاج يسري : يا انسه رهف
رهف : ايوه
يسري : الحاجات ديه جاتلك
رهف : طيب شكرا يا عم يسري

فتفتح رهف ذلك الظرف ولا تعرف ما به فتجد بداخله اسطوانات تستغرب كثيرا وتتجه نحو الاب توب وتضع الاسطوانه لتسمع صوت احمد يقووول


احمد : انا بحبك اوي يا رشا

فتعقد رهف حاجبيها ويكمل احمد

احمد : انا مش متخيل اني اكون لحد غيرك
رشا : وانا كمان
وفي تلك اللحظه يدخل احمد من باب الفيلا ليجد رهف واقفه في الحديقه وعاقده حاجبيها وتستمع الي شئ ما .... فوصل له احساسه انها تسمع تلك التسجيلات فيضع احمد يده علي رأسه ويضم شفتيه بمعني الندم وان الوقت قد فات ويذهب مسرعه حيث يبقي خلف رهف فتستدير رهف لتشعر بوجود احد خلفها لتجده احمد فتنظر له بدموع صامته وهو ينظر لها بندم ويغلق تلك التسجيلات فتتركه رهف وترحل فيمسها من يدها وتصرخ فيه قائله

رهف : سيبني بقي
احمد : مش هسيبك استني
رهف : مش هستني
احمد : لا هتستني ... عارفه ليه عشان انا مش هقولك ان اللي سمعتيه كدب .. لأن ده فعلا صوتي وده فعلا كلامي واعتقد ان حكيتلك قبل كده عن رشا ديه وعرفتك انها كانت خاينه وبتسجلي ... وبعتتلك التسجيلات عشان توقع بينا ولو مش مصدقاني الظابط خالد اللي ساعدنا في رجوع ريمان لما كانت مخطوفه هو مسجلها هلي والشاذلي عدو بابا وباباكي وكانوا بيتفقوا عالتخريب بينا
رهف بدموع : انا اعصابي تعبت بجد امتي هرتاح بقي
احمد : المره ديه مش انتي الي هتزعلي انا اللي هزعل لانك موثقتيش فيا .. فكرتك تقفي في وش اعدائنا وتشهدي بحبي ليكي وتحاربي اللي عايز يفرقنا ... لا وكمان انا كنت قايلك انها ممكن توقع بينا
رهف : انا سمعت الكلام ده وكل حاجه راحت من بالي وفكرت ان الكلام ده بعد ما انت عرفتني
احمد : ازاي يعني بعد ما عرفتك .... برضو كل ده ولسه مش بتثقي فيا ( ثم اكمل بصوت عال ) ازاي متثقيش فيا وانا واهب عمري كله ليكي انا من ساعة ما عرفتك نسيت كل بنات الدنيا بقيتي كل حياتي وواجبك عليا انك تثقي فيا مش اي رياح بسيطه تيجي تهدم كل حاجه
وشعرت رهف بالندم حقا : انا ميهمنيش اي حب عيشته قبل ما تعرفني ... عادي بس لما سمعت التسجيلات مكانش قدامي غير شيطان ودماغي بتودي وتجيب
احمد : ابقي اقعدي مع نفسك وشوفي مين اللي غلطان ... لأن انا عمري ما غلطت في حقك واذا كنت بغير عليكي يبقي بدافع حبي ليكي مش بدافع حبي ليكي مش بدافع عدم الثقه لانك والله العظيم اكتر واحده بثق فيها .. مع السلامه
رهف بدموع : احمد
فيرحل احمد دون رد تاركها حزينه حقا شعرت بالذنب ولكنها ايضا تثق فيه ثقه عمياء ولكنه شيطانها اللعين فأخذت رهف الاسطوانات لتكسرها مليون جزء وتقول بسرها : حبي ليك يا احمد مش هيخلص وحبنا ملهوش نهايه عشان كده انا مش هسمح لأي حد مهما ان كان يفرق بينا حتي لو كنت انت
اما حمد فركب سيارته حزينا من رد فعل رهف ويحدثه عقله : هي مش بتثق فيا ليه
قلبه : لا بتثق فيا ولو مكانتش بتحبني مكانش ده هيبقي رد فعلها وهتتعامل ببرود ولا كأن حاجه حصلت
فيرد عقله : لا هي ثقتها فيك ضعيفه
ويرد قلبه : لا مش ضعيفه هي بتحبك اوي
فيتكلم احمد بعصبيه : بس بقي .. بس كفايه انا تعبت

ويتصل بنادر ليقابله ويحكي له ما حدث
نادر : بصراحه اي واحده مكانها كانت عملت كده وفي المواقف ديه الانسان مبيعرفش يفكر ولا يحدد ان الكلام ده ماضي ولا حاضر
احمد : بس انا زعقت فيها جامد وسيبتها ومشيت ونادت عليا ومردتش عليها
نادر : ليه تعمل كده بتطول في المشاكل ليه كنت تتفاهم معاها
احمد : انا اتضايقت يا نادر
نادر : طب وهتعمل ايه
احمد : مش عارف ... بس مش هعتذر
نادر : العند اللي فيك ده هيبهدلك وهيشلني
احمد : مش بأيدي

ويحل الصمت اما في غرفة رهف

رهف : مش عارفه اعمل ايه يا ريمان انا مخنوقه اوي
ريمان : انتي غلطانه يا رهف حسستيه انك مش واثقه فيه وهو كمان غلطان عشان سابك وماتكلمش معاكي
رهف : عايزه اصالحه مش عارفه اعمل اي حاجه وهو زعلان مني
ريمان : اتصلي بيه
رهف : اوكيه سلام
فتضحك ريمان وتقول : الله عالحب

وتتصل رهف بأحمد بخوف وترقب وشوق فينظر احمد الي اسمها يظهر علي هاتفهه يعلن حبها واشتياقها وندمها
ويدق قلبه بشده ويرد
احمد : الو
رهف : ايوه يا احمد
احمد : نعم يا رهف
رهف بحزن : انت زعلان مني
فيصمت احمد
رهف : عشان خاطري ما تزعلش انا اسفه بس والله انا بثق فيك اكتر من نفسي
احمد بابتسامة حب : متأكده
رهف : عيب تسألأ السؤال ده ... انا ثقتي فيك ملهاش حدود معرفش الامان غير معاك
احمد : واانا مبزعلش من روحي
رهف بسعاده : ربنا يخليك
احمد : يخليكي ليا
ويستمع نادر لهذا الحوار ويأتي بجوار احمد ويحرك يديه كأنه يعزف فيغلق احمد الهاتف مع رهف بعد الحب والرومانسيه ويضحك علي رد فعل نادر

وعند الشاذلي تصله اخبار باستمرار حب احمد ورهف
رشا : دول جبل بقي .. مبيقصرش فيهم حاجه
الشاذلي : انا مش عارف بصراحه .. بس راحت افكاري لاستعمال العنف
رشا : بس عايزين تخطيط كويس
الشاذلي : تمام هفكر وهبلغك

ويتصل خالد بأحمد بعد سماع تلك الكلمات
احمد : كمان عنف هي سايبه ولا ايه
خالد : انا ممكن اقدم التسجيلات ديه للمسئولين وهما هيتصرفوا .. وهتسبت عليهم تهمة ضرب رهف بالعربيه
احمد : طيب ياريت تاخد الخطوه ديه باسرع وقت
خالد : ان شاء الله .. سلام

وتجلس ريمان في غرفتها فيأتيها اتصالا من نادر
نادر : وحشاني خالص
ريمان بخجل : وانت كمان
نادر : اخبارك ايه
ريمان : الحمد لله كويسه وانت عامل ايه
نادر : كويس عشان سمعت صوتك
ريمان : احم احم
فيضحك نادر علي خجل ريمان
نادر : بعد بكره اول يوم في الجامعه صح
ريمان : اه
نادر : طيب شدي حيلك بقي
ريمان : ان شاء الله
نادر : ماشي يا ريمو ابقي طمنيني عليكي يا حبيبتي
ريمان : اوكيه يا نادر
نادر : تصبحي علي خير
ريمان : وانت من اهله

فتنهي ريمان مكالمتها مع نادر وتتصل علي رهف
ريمان : رورو وحشاني
رهف : وانتي كمان يا ريمو عامله ايه
ريمان : الحمد لله .. بقولك
رهف : ايه
ريمان : الجامعه بعد بكره تعالي ننزل نشتري هدوم وشوزات بقي وكده
رهف : اوكيه معنديش مانع هشوف ماما وارد عليكي
ريمان : طيب وانا كمان هشوفها سلام

وتذهب رهف لوالدتها وبعد اخبارها
ندي : قولتي لأحمد انك عايزه تنزلي
رهف : هبقي اقوله لما ارجع اني نزلت
ندي : ازاي يعني
رهف : ايه هو اللي ازاي يا ماما
ندي : حبيبتي دلوقتي احمد شريكك في حياتك ومن الاحترام والذوق انك تبلغيه انك خارجه
رهف : عندك حق يا ماما
ندي : طيب يا حبيبتي روحي يلا
رهف بابتسامه : حاضر

وتنتهي الحلقه

معلش عارفه اني اتأخرت عليكم وكمان البارت صغير بس اعذروني مشغوله اوي الايام ديه عشان الدراسه وماما ضاغطه عليا جامد اشوفكم بكره حبايبي هتوحشوني وبأذن الله هكبر البارت بكره وانزله بدري شويه

الصور المرفقة
نوع الملف: jpg 559190_606348239393323_120594211_n.jpg (29.7 كيلوبايت, المشاهدات 95)
إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#147

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

ياحبيبتى تسلم ايديك البارت صحيح صغير لكن احداثه كتير ومشوقه وكمان فيه توقعات كتير اوى
ربنا يعينك يامريومة يارب ويوفقك
فى انتظارك ياقمر

إظهار التوقيع
توقيع : شقاوة آنثى
#148

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

موفقه باذن الله حبيبتى
إظهار التوقيع
توقيع : قوت القلوب 2
#149

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

حلقه روعه يا قمر
بس ابقى كبرى البارت كمان احنا طماعين هههههههه
فا نتظار ك يا عسولتى

إظهار التوقيع
توقيع : Frawla
#150

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جزء جميل ياقمرررر
تسلمى بانتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : درة مكنونة
#151

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

حبي ليك يا احمد مش هيخلص وحبنا ملهوش نهايه عشان كده انا مش هسمح لأي حد مهما ان كان يفرق بينا


بتمنى ما تكون فيه مشاكل وتفريق ثاني بينهم ونعيش في غمرة الحب لا غمرة الخيانة والغش والغيرة ورشا والشاذلي ياريت تخذفيهم يكفينا ........والحب من طرف واحد

خليها تحلى بالحب والرومنسية لان الواقع مرير خلينا نقرأ قصص خيالية فيها الحب وبس وللحب بس
تسلم ايديك صراحة صراحة رووووووووووعة

كملي

إظهار التوقيع
توقيع : نور الصباح1
#152

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

حلقة جميلة جداً يا قمر
منتظـــرين الباقي ياعسولة

إظهار التوقيع
توقيع : yasmen ali
#153

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

حلو جدا يا سكره
تسلم ايدك

إظهار التوقيع
توقيع : هبه شلبي
#154

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

تسلمي يالغلا على روعة القصه

كملي متابعه معك

إظهار التوقيع
توقيع : ام عشتار
#155

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عازفة على وتر الذكريات
ياحبيبتى تسلم ايديك البارت صحيح صغير لكن احداثه كتير ومشوقه وكمان فيه توقعات كتير اوى
ربنا يعينك يامريومة يارب ويوفقك
فى انتظارك ياقمر
متشكره يا نورا حبيبتي تسلميلي يارب

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قوت القلوب 2
موفقه باذن الله حبيبتى
تسلمي يا قمره

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة أحلى فراشه
حلقه روعه يا قمر
بس ابقى كبرى البارت كمان احنا طماعين هههههههه
فا نتظار ك يا عسولتى
من عيوني هكبره والله بس اعذروني المذاكره ضاغطه عليا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة درة مكنونة
جزء جميل ياقمرررر
تسلمى بانتظارك
تسلميلي حبيبتي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نور الصباح1
حبي ليك يا احمد مش هيخلص وحبنا ملهوش نهايه عشان كده انا مش هسمح لأي حد مهما ان كان يفرق بينا


بتمنى ما تكون فيه مشاكل وتفريق ثاني بينهم ونعيش في غمرة الحب لا غمرة الخيانة والغش والغيرة ورشا والشاذلي ياريت تخذفيهم يكفينا ........والحب من طرف واحد

خليها تحلى بالحب والرومنسية لان الواقع مرير خلينا نقرأ قصص خيالية فيها الحب وبس وللحب بس
تسلم ايديك صراحة صراحة رووووووووووعة

كملي
ان شاء الله هعمل اللي انتي عيزاه بس في روايتي التانيه اصل دايما عشان روايه تنجح يكون فيه مشاكل لكن حب ورومانسيه كتير الناس هتزهق وهتمل بشكرك علي تشجيعك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الرقيقة ميمي
حلقة جميلة جداً يا قمر
منتظـــرين الباقي ياعسولة
متشكره يا قمره

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هبه شلبى
حلو جدا يا سكره
تسلم ايدك
تسلمي حبيبتي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام عشتار
تسلمي يالغلا على روعة القصه

كملي متابعه معك
تسلميلي يا قمرايه

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#156

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

حبايبي العدولات بجد انا بحبكم اوي وبشكركم علي تشجيعكم ليا وروايتي اللي حبيتها بسببكم ان شاء الله انا خلصتها في اجندتي وخلصت الجزئين وبفكر في روايه جديده يا جمهوري العزيز عشان بعد امتحناتي انزلهالكم ولما انزلها اكيد هبلغكم واحده واحده ... وبتأسف لكم تاني علي تأخيري في تنزيل البارت بس صدقوني المواد تقيله اوي وماما ضاغطه جامد عليا وهحاول علي قد ما اقدر اكبر البارت بحبكم اووووووووي ♥♥

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#157

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جميل حبيبتى مبدعه بجد
تسلمى بانتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : قصرالاحلام
#158

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

روووووعه اوي رووووووعه البارت..
جميلة اوي بس انتبهي على دراستك يا قمر..
و متنسيناش كمان..

بس اوعي يا قمر تجيبي حادثه جديده لرهف..اصلهم عاوزين يؤذوها و هي حتخرج مع ريمان....

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#159

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قصرالاحلام
جميل حبيبتى مبدعه بجد
تسلمى بانتظارك
تسلميلي حبيبتي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الـمـتـألـقـة
روووووعه اوي رووووووعه البارت..
جميلة اوي بس انتبهي على دراستك يا قمر..
و متنسيناش كمان..

بس اوعي يا قمر تجيبي حادثه جديده لرهف..اصلهم عاوزين يؤذوها و هي حتخرج مع ريمان....
ههههههههه هحاول

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#160

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

البارت السابع عشر ( سوء تفاهم )
رد: يوميات رهف وريمان
وتذهب رهف لأجراء مكالمه مع احمد

احمد : رهف وحشتيني اوي
رهف : ازيك يا احمد
احمد : ماشي توهيني .... انا كويس يا ستي
رهف : طيب الحمد لله .. عايزه اقولك علي حاجه كده
احمد : ايه
رهف : انا وريمان هننزل نشتري هدوم للجامعه عشان بعد بكره
احمد : لوحدكم
رهف : مانا وهي مع بعض وهيبقي معانا عمو ابراهيم السواق
احمد : يا سلام .. انتي عايزه تفهميني ان عمو ابراهيم اللي عنده 50 سنه لو حصلكوا حاجه هيقدر يدافع عنكم
رهف : في ايه يا احمد انت مكبر الموضوع كده ليه
احمد : والله ... باين كنتي هتروحي من غير ما تقوليلي اصلا
رهف بتوتر : لا طبعا
احمد : ماشي يا رهف انا جاي اخدك وبعدين نروح ناخد ريمان .. باي

وانهي الاتصال قبل ان ترد رهف عليه فتضايقت كثيرا وذهبت لتحادث ريمان

رهف : زعقلي في التليفون
ريمان : وبعدين بقي دانتوا لسه متصالحين
رهف : معلش انا هصالحه
ريمان : تصدقي كمان ممكن نادر يزعل مني لو مقولتلوش
رهف : نادر مش هيزعق لما يعرف ان احمد هيبقي معانا
ريمان : صح بس هقوله برضو
رهف : طيب اجهزي عشان احمد هيعدي عليا وبعدين نجيلك
ريمان : ماشي باي

وفي الطرف الاخر

احمد : هتيجي ولا ايه
نادر : بس غريبه يعني انا لسه قافل مع ريمان ومقالتليش حاجه
احمد : بجد مقالتلكش
نادر : ايوه
احمد : معلش هتلاقيها نسيت ولا حاجه تعالي بس عشان مبقاش معاهم لوحدي يعني هما هيختاروا الهدوم مع بعض وانا اقف لوحدي بره
نادر : ماشي يا احمد .. سلام

وانهي الاتصال مع احمد بعد ان عرف منه ما حدث مع رهف في الهاتف وقال بداخله

نادر : يعني رهف اتصلت بأحمد تقوله وريمان ليه مقالتليش بقي

ولم ينتهي من تلك الكلمات حتي جاء له اتصالا من ريمان

ريمان : ايوه يا نادر
نادر : ايوه يا ريمان
ريمان : بقولك دلوقتي احمد هيجي يوديني انا ورهف نشتري هدوم
نادر : وانتي بتقوليلي من باب الاستأذان ولا الأمر الواقع
ريمان : ليه بتقول كده
نادر : في حاجه اسمها انا ورهف عايزين ننزل نشتري هدوم مش انك تقولي احنا نازلين ده معناه ايه
ريمان : سوري يا نادر مقصدتش
نادر : انا رايح عشان احمد بس بجد اللي عملتيه مش عاجبني ... سلام
وانهي الهاتف قبل ان ترد ريمان
وذهبوا جميعا الي محلات الملابس وفي احدي المحلات يتبادل الجميع نظرات اللوم والمعاتبه
تذهب رهف في جهه بالمكان وريمان في جهه اخري وكل منهم خلفها حبيبها تتفحص رهف الملابس بعينيها
وخلفها احمد
تلتفت لتنظر لأحمد ليدير وجهه عنها ورهف تذهب امامه وتقول
رهف بوجه طفولي : انت زعلان مني ولا ايه
احمد بنظرة معاتبه دون كلام
رهف : والله مكنتش اقصد كنت بطمنك بس
احمد بابتسامه : طيب خلاص يلا كملي بقي
رهف بابتسامه : اوكيه

اما عند ريمان ونادر
ريمان : مالك يا نادر ساكت ليه
نادر : مفيش
ريمان : لا فيه
نادر بغضب : لا .. انا هروح لأحمد

فتنظر له ريمان باستغراب
ريمان : هو ماله بس

وعند احمد

احمد : مالك يا نادر
نادر : مفيش مخنوق شويه

خلاص هما تقريبا خلصوا تعالي نروح كافيه بقي

ويذهب الجميع الي كافيه ليرتاحوا قليلا من التجول

واثناء الحوار تضحك رهف واحمد اما ريمان ونادر صامتين لا يتكلمون شارد كل منهما

رهف بخفوت : هما مالهم
احمد : مش عارف .... انا حاسس انهم متخانقين
رهف : بس ريمان مقالتليش حاجه
احمد : ولا نادر قالي

ثم قال بصوت عال : وحدووووه
فضحكوا جميعا وقالوا : لا اله الا الله

احمد : مالكوا
ريمان ونادر : مفيش
رهف : اومال لو في كنتوا بقيتوا ازاي
احمد : كانوا اتحولوا بعيد عنك

فيضحك الجميع وتقوم ريمان قائله
ريمان : انا هطلع اجيب شويه اكسسوارات من المحل اللي هنا ده
نادر : لا مش هتطلعي انتي نسيتي اللي حصلك قبل كده
ريمان : يعني ايه مش هطلع هو انا حياتي هتقف علي الحادثه اللي حصلتلي
رهف : اهدي يا ريمان الناس هتتفرج علينا
ريمان : انا طالعه

فتتجه ريمان الي الخارج ليهم نادر بالوقوف ويمسكها من يدها
نادر : انا قولت مش هتطلعي
احمد : ايه اللي انتوا بتعملوه ده
نادر : انا قولت يا احمد انها مش هتطلع
ريمان : هطلع يعني هطلع وسيب ايدي

ومازال نادر ممسكا يدها بشده حتي ترقرقت الدموع في عينتاها

احمد : خلاص يا ريمان مش وقته
ريمان بدموع : سيب ايدي

ونظر لها نادر نظره حانيه وشعر بالذنب فترك يدها

رهف : الجو اتكهرب والناس بتتفرج علينا يلا نمشي

وبالفعل يخرج الجميع
وفي الطريق يحل الهدوء والصمت ويوصل احمد رهف بعد ان يودعونها وتنزل ريمان من السياره وتغلق الباب اشده

احمد : ايه اللي حصل بقي ممكن تفهمني
نادر : اووووووووف
احمد : يا ابني مانا كنت بكلمك وكنت كويس

حكا له نادر ما حدث في الهاتف بينه وبين ريمان

احمد : عندك حق تزعل بس هي اعتذرت
نادر : واللي عملته في الكافيه
احمد : وهتعمل ايه
نادر بأرهاق : مش عارف

وفي الطرف الاخر
تدخل ريمان غرفتها وتبكي بشده وتتذكر قبضته علي يدها ... ودموعها لانها لم تعتاد القسوه منه فهو وهي الخلافات بينهم لم تحدث منذ ان ارتبطت قلوبهم وتلك تعتبر اول مره فلم تعتاد منه علي القسوه تلك وعلي هذا الوجه الجاده ملامحه

ويأتيها اتصالا من رهف

ريمان ببكاء : ايوه يا رهف
فتقلق رهف : بس يا ريمان بقي خلاص اللي حصل حصل

فتجهش ريمان بالبكاء

رهف : والنبي ما تقلقيني عليكي الساعه 12 مش هعرف اجيلك
ريمان : لا ماتجيش .... انا هبقي كويسه
رهف : انا عارفه ان نادر زعلك بس انتي برضو غلطانه كنتي تسمعي الكلام وتقعدي
ريمان : اعمل ايه بس يا رهف اسلوبه استفذني وزود فيا العند
رهف : خلاص بقي يا حبيبتي اهدي
ريمان : حاضر
رهف : مين صاحي عندك
ريمان : ماما نايمه وبابا انتي عارفه انه مسافر مع باباكي واحمد لسه مجاش
رهف : طيب قومي اتعشي
ريمان : ماليش نفس
رهف : ممكن اللي هقول عليه حالا يتنفذ خطوه بخطوه
ريمان : ممممم
رهف : قومي من مكانك
ريمان : قومت
رهف : افتحي الدولاب
ريمان : مممم
رهف : طلعي بيجامة البيت
ريمان : ماشي
رهف البسيها
ريمان : طيب ثواني ........ ممممم لبستها
رهف : شيلي هدوم الخروج
ريمان : شيلتها
رهف : روحي المطبخ
ريمان : هااااا
رهف : افتحي الثلاجه
ريمان : مممم
رهف : طلعي الجبنه ... وساندوتش حطي فيه الجبنه
ريمان :.... طيب تمام
رهف : حطي مايه في الكاتل واستني لما تغلي واعملي شاي بلبن
ريمان : لمين كل ده
رهف : ليا انا اسمعي اللي بقولك عليه
ريمان :..... ممممم خلصت
رهف : خدي الاكل والشاي وادخلي اودتك
ريمان : ........ ماشي دخلت
رهف : اقعدي عالسرير وحطي الحاجه
ريمان : ممممم
رهف : شغلي التليفزيون
ريمان : تمام
رهف : هاتي روتانا
ريمان : واو عمر وسلمي شغال
رهف : هو ده .... عيشي بقي يا ريمو وكلي واشربي وانسي الاحزان عارف لو عيطتي هجيلك كده بهدوم البيت واضربك

فتضحك ريمان : انا بحبك
رهف : يادي الكسوف

فتضحك الفتاتان بسعاده وبالفعل تأكل ريمان طعامها وتشاهد فيلمها المفضل ثم تتجه للنوم

وفي اليوم التالي وهو يوم عيد ميلاد نادر

تستيقظ ريمان لتجلس علي سريرها فتفكر

ريمان بداخلها : النهارده عيد ميلاده ...بس هو مزعلني ... بس انا مينفعش ما اقولهوش كل سنه وانت طيب ... انا هتصل برهف وهي هتحلها


رهف : مممممم الموضوع عايز تفكير
ريمان : اه
رهف : تيجي كلنا النهارده نخرج ونعمل لنادر مفاجأه ونحتفل بيه
ريمان : ممممم مش عارفه هيرضي ولا ايه
رهف : هيبقي انا وانتي واحمد ونادر وماما وطنط مروه بس
ريمان : خلاص ماشي

بعد اقناع الجميع والاتفاق علي الحضور في النادي بالمساء

وبالفعل ذهبوا جميعا ويأتي احمد بعدهم ويضع تورته علي شكل قلب ويغنوا الجميع happy birth day

وتغني ريمان دون ان تنظر لنادر ولكنه ينظر لها وينتهوا جميعا ويهادوا نادر فيعطيه احمد ساعه فاخره وتعطيه ندي ايضا ساعه وكذلك رهف تعطيه ميداليا فاخره بالطبع بعد استأذان احمد حتي لا تثير غيرته
اما تلك المحبوبه تقف ثابته وينتظر هو منها كلمه واحده

وتذهب لتقف امامه وتعطيه علبه حمراء علي شكل قلب فينظر في عيناها وهي تقول له بخفوت قليلا وخجل : كل سنه وانت طيب ومن قلبي قريب

فيصفق لهما الجميع


وتتسع ابتسامة نادر بحب فأنها تغني له ويرقص قلبه علي غنائها ويود ان يحتضنها وكلما يقرر ذلك يرجع يتذكر وجود الجميع حولهما


وتكمل ريمان بحب وابتسامه : وعمري اللي جاي هشيلك بين عيوني شيل ولو هقدر يا روحي هجيبلك نجوم الليل حبيبي معاك الحب طعمه جميل وكل سنه وانت طيب

فتنتهي ريمان وينظر لها الجميع بسعاده وخاصة حبيبها فقد ود ان يحملها ويطير بها بعيدا ويرقص قلب رهف بسعاده لصديقتها فتلك الكلمات اغلي من مليون كلمة اعتذار فيمسك نادر يد حبيبته ويقبلها

ريمان بخجل : افتح الهديه

فيفتحها نادر ليجدها زجاجة عطره المفضل وكارت به كلمات حب من تأليفها

ويجلس الجميع بسعاده ويأخذهم احمد ليترك ريمان مع نادر

الصمت يحل المكان

نادر : انا اسف

فتنظر له ريمان : علي ايه
نادر : انا عارف اني وجعتك امبارح لما مسكت ايدك .. دموعك كانت بتقتلني وبتحسسني بالذنب ... انا اسف
ريمان : مش قولنا كل سنه وانت طيب
نادر بابتسامه : خلاص يبقي مش زعلانه
نادر : متأكده
ريمان : ايوه
نادر : صوتك احلي صوت في الدنيا
ريمان : بالعكس انا صوتي وحش خالص
نادر : اوعي تقولي كده انتي صوتك صوت ملايكه لهجة عصافير
ريمان : احم احم خلاص بقي
نادر ضاحكا : ماشي
ريمان : كنت خايفه اروح الجامعه واحنا زعلانين من بعض
نادر : مفيش زعل يا حبيبتي
ريمان بسعاده : الحمد لله

وفي الطرف الاخر

يجلس الحبيبام علي البحر

احمد بهدوء : انا بحبك اوي يا رهف .. حياتي ليها طعم جديد معاكي اوعي تفكري تسيبيني

رهف : عمرك سمعت عن حد بيسيب روحه
احمد بسعاده : لأ
رهف : خلاص يبقي انا مقدرش اسيبك
احمد بابتسامه : ولا انا

ويحل الصمت ويرجع يتكلم احمد

احمد : البت ريمان اتجرأت اوي
رهف : اااه الحب بيقوي
احمد بطرف عينه : بس انا شاكك ان مش هي صاحبة الفكره
رهف : اومال مين يعني
احمد : حبيبتي ...... صح
رهف بابتسامه : صح
احمد بمزاح : وانتي تعرفي حبيبتي اصلا عشان تردي انتي مالك يعني

فتضربه رهف بمزاح في ذراعه فيضحك الطرفين وينتهي اليوم سعيد علي الجميع ليأتي صباح جديد وتنشغل الفتاتان بالدراسه والحبيبان بالعمل


وفي صباح اليوم التالي

خالد : عامل ايه يا نادر
نادر : تمام يا خالد
خالد : بقولك انا عايز اجيلك اتكلم معاك في موضوع يخص احمد وهكلمك انت لانه ممكن يتهور
نادر : اوكيه يا خالد بس انا مش نازل الشغل دلوقتي تعلالي البيت
خالد : طيب هات العنوان
نادر : اتفضل ..


وانتهت الحلقه احبااائي انتظروني موعدنا غدااا في نفس الميعاد

الصور المرفقة
نوع الملف: jpg 544098_373522539427818_1644902105_n.jpg (35.2 كيلوبايت, المشاهدات 1013)
إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#161

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جمييييييل ياقمر
إظهار التوقيع
توقيع : روزة
#162

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

رائعه رائعه رائعه,,
مستنياكي بشوووووووق

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#163

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جميله حبيبتى واحداث تشد
بانتظار الحلقه القادمه يا فنانه

إظهار التوقيع
توقيع : Frawla
#164

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة روزة
جمييييييل ياقمر
متشكره

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الـمـتـألـقـة
رائعه رائعه رائعه,,
مستنياكي بشوووووووق
متشكره حبيبتي جداااااااااااااا

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة frawla
جميله حبيبتى واحداث تشد
بانتظار الحلقه القادمه يا فنانه
ربنا يخليكي علي تشجيعك الحو ده

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#165

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

تسلمى يا قمرايه
ايه الابداع والدماغ دى
تسلمى حبيبتى

إظهار التوقيع
توقيع : قصرالاحلام
#166

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

رائع كعادتك يا سكرتى
إظهار التوقيع
توقيع : هبه شلبي
#167

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جميل يا قمر ربنا يوفقك
إظهار التوقيع
توقيع : قوت القلوب 2
#168

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

البارت الثامن عشر ( مقابله خطفت عقله )
رد: يوميات رهف وريمان

وفي صباح اليوم التالي

خالد : عامل ايه يا نادر
نادر : تمام يا خالد
خالد : بقولك انا عايز اجيلك اتكلم معاك في موضوع يخص احمد وهكلمك انت لانه ممكن يتهور
نادر : اوكيه يا خالد بس انا مش نازل الشغل دلوقتي تعلالي البيت
خالد : طيب هات العنوان
نادر : اتفضل ..


ويذهب نادر ليوقظ شذي

نادر : يا شذي قومي بقي
شذي : ايه ا نادر
نادر : ميعاد المحاضره بتاعتك كمان ساعه يلا قومي
شذي بكسل : لا مش عايزه اروح
نادر : يعني ايه مش عايزه تروحي ديه دراستك
شذي : سيبني علي راحتي يا نادر
نادر بغضب : يعني ايه اسيبك علي راحتك
شذي : يوووووه بقولك عايزه انام
نادر بغضب : مينفعش اللي انتي بتعمليه ده انتي لازم تهتمي بدراستك
شذي : طيب طيب قايمه

ويخرج نادر من الغرفه ليجلس بغرفته حتي يأتي خالد

فيرن جرس الباب فتذهب شذي لتفتح وبالطبع هو خالد ينظر لها بتمعن فهو اول مره يراها ....
شذي : مين حضرتك
خالد : احم انا خالد صاحب نادر ... هو موجود
شذي : اه اتفضل
خالد : شكرا
شذي : ثانيه واحده اناديه
خالد : اتفضلي

فتدخل شذي غرفة نادر وتبلغه بحضور خالد وتلقي عليه السلام بنظره لوم ومعاتبه فيشعر بحزنها ويود ان يصالحها ولكنها ذهبت

وظل خالد يتتبعها بعينيه حتي خرجت

نادر : ازيك يا خالد

خالد لا يتحدث

نادر : يا خالد
خالد : ايوه يا نادر
نادر : ايه يا ابني بقولك ازيك
خالد : تمام الحمد لله
نادر : تشرب ايه
خالد : لأ مش مشكله ... المهم دلوقتي الموضوع اللي كنت جايلك عشان .... انا وصلت التسجيلات للنيابه وحكيتلهم كل حاجه وعطيتلهم ملف القضيه وفعلا أتكدوا ان احمد الشاذلي هو اللي ليه علاقه بالموضوع بس لازم يعمل حاجه عشان يمسكوه متلبس
نادر : طيب وبعدين
خالد : اديني مستني اي عامله يعملوها عشان يبقي فيه دليل
نادر : تمام
خالد : ماشي يا نادر انا عندي شغل دلوقتي .... لازم امشي
نادر : نورت يا خالد
خالد : متشكر يا نادر ........ نادر
نادر : نعم
خالد : هي الانسه اللي فتحتلي ديه اختك ؟
نادر : ايوه
خالد : هي ديه شذي
نادر : اه
خالد : طيب سلام يا نادر
نادر بشك : سلام
نادر في داخله : ايه يا شذي ربنا عايز يعوضك ولا ايه .... يا رب خير


ويذهب نادر لعمله ليلقي الشلام علي صديقه ويدخل لحالته ( يسرا ) ليجدها شبه تستيقظ

نادر : صباح الخير
يسرا : صباح النور
نادر : معلش ميعاد جلستي معاكي النهارده بدري
يسرا : لا ولا يهمك يا دكتور
نادر : يلا انا عايزك بقي تحكيلي كل حاجه عن نفسك ... عشان اعرف هتعامل معاكي ازاي
يسرا : ماشي .... انا والدي اتوفي لما كان عندي 20 سنه اتقهرت اوي وحزني طال وقته وبعد كده ابتديت اهدي ... ماليش قرايب نصهم متوفي والنص التاني مسافرين مبقاش ليا غير امي ( ثم اكملت بابتسامة سخريه ) وحبيبي .... اللي كان حبيبي وخطيبي هو اللي عوضني عن حنان بابا وخرجني من اللي كنت فيه بس كان فاضي وبيتسلي ولما حب يبقي جد سابني برضو عيشت في جرح ولما امي ماتت خلاص الدنيا اسودت في عينيا .. ماليش حد خالص .. عندي كل حاجه فلوس وبيوت لكن ايه قيمتهم من غير حبايبي ... ملهمش اي لازمه وبقيت منهاره ومازال جوايا بيتقطع من الحزن
نادر : بس لازم اي حزن ييجي عليه وقت ويختفي لأن ده اختبار ليكي من ربنا اصبري واستحملي
يسرا : يارب ..... انا بحاول علي قد ما اقدر
نادر : ده الصح
فردت عليه يسرا بابتسامه

في الطرف الاخر ( في الكافيه داخل الجامعه )

ريمان : المحاضره بتاعتي كانت حلوه
رهف : مممم كويس وانا كمان برضو
ريمان : نفسي نخلص بقي عشان نروح مصيف تاني
رهف : ههههه ده احنا لسه في الاول
ريمان : مممممم
رهف : يا بختك يا ريمو ديه اخر سنه ليكي
ريمان : الحمد لله يا رورو اني خلصت
رهف بطريقه طفوليه : يعني هتسيبيني لوحدي
ريمان : ههههههه هاجي اخدك كل يوم بالعربيه هو انا اقدر اسيب رهوفتي
فقامت رهف لتلامس وجنتا ريمان بحنان وتعطيها قبله عليهما

وفي الطرف الاخر

رشا : فكر في اي حاجه تحرق القلب لأني هموت من الغيظ
الشاذلي : اهدي كده عشان نعرف نفكر وبعدين انتي مش قولتي ان نادر ده هو اللي احرجك لما روحتيلهم
رشا : اه ... انت تقصد ايه
الشاذلي : يبقي خلينا في الاستاذ نادر دلوقتي اخدلك حقك وبعدين اشوف نفسي
رشا : انا معاك في اي حاجه تأذيهم
الشاذلي : تمام
رشا : وايه خطتك
الشاذلي : هنحرق قلبهم
رشا : ايوه هتعمل ايه يعني
الشاذلي : نبدأ بأخته
رشا : ممممممم اللي اسمها شذي ديه
الشاذلي : ايوه
رشا : خلاص انا اللي هجيب رجلها
الشاذلي : طب ابقي عرفيني هتبتدي ازاي
رشا : ماشي .. باي

وفي مكتب خالد

أكرم : يا خالد انا سمعت كلامهم لحد ما قال الشاذلي انه هيعمل حاجه تحرق قلبهم وقال كمان نبتدي بنادر
خالد : وبعدين
أكرم : الاتصال اتقطع للأسف
يهم خالد بالوقوف : ازاي يعني
أكرم :مش عارف ... ده اللي حصل
خالد بغضب : طيب روح دلوقتي يا أكرم وحاول ترجع الاتصال بأي طريقه
أكرم بسرعه : تمام

ويجلس خالد ويطلق تنهيده قويه وأفكاره مبعثره جلسيفكر كيف سينتقم هذا الشيطان من نادر وظل يفكر حتي جاءت شذي بباله فتصبب عرقا وتوتر كثيرا ولم يعرف ما سبب هذا التوتر عندما شعر بأن الخطر احتمال ان يوجه لشذي فيفكر خالد بالاتصال بنادر ولكنه حتما سوف يقلقه ويتغرب خالد لماذا يحدثه قلبه ان الخطر الان تجاه شذي وقرر انه سوف يسير علي كلمات قلبه فا قلبه لم يخدعه ابدا وقرر في نفسه شيئا ما

وفي الجامعه عند شذي انهت محاضراتها وقررت ان تجلس قليلا في كافيه الجامعه وتحادث نفسها برفقتها وهدوئها المعهود

شذي : الي متي يا قلبي ستظل مجروحا .. الم يأتي من يطهر هذا الجرح ... لا انا اريد من سيزيله نهائيا حتي يخفي اثاره ... ولكن اين هذا الحبيب الذي سوف يحبني اولا قبل ان احبه

ومع قولها تلك الكلمات تتجمع الدموع في عيونها وتسمحشذي لدموعها بالهطول فأخذت حقيبتها واتجهتلسيارتها وطول الطريق تلاحظ شذي شئ غريب مريبان احد السيارات السوداء تتبعها منذ ان خرجت منالجامعه .. شعرت شذي بالخوف وقررت ان تقف وتنزلمن سيارتها وتذهب لتلك السياره المراقبه لها فهي مع هدوئها ذلك ولكنها فتاه جريئه لا تخجل اذا كان لها حق

وعندما تنزل لتذهب تجاه السياره فتهرب تلك السيارهبعيدا عن شذي وتقف شذي وتعلوا وجهها ملامحالدهشه وترجع لسيارتها وتذهب لبيتها وتدخل غرفتهالتبدل ملابسها وتجلس لتستريح وعندما تنتهي تسمعصوت فتح باب البيت وتذهب لتجده نادر فتنظر لهنظرة لوم وترجع غرفتها
لتجده يطرق باب غرفتها

شذي : مييين
نادر : يا سلاام ... ده علي اساس ان معاكي غيري في البيت
شذي كاتمه ضحكتها : عايز حاجه
نادر : عايز ادخل
شذي : اتفضل
نادر باستغراب مصطنع : ايه ده شذي هنا ؟ جيتي امتي
فلم تستطيع شذي ان تكتم ضحكتها فضحكت علي كلمات نادر وتعبيرات وجهه

ثم اخذها نادر بأحضانه وظل يمسح علي رأسها فهو الوحيد الذي يعرف ما بداخلها الان فارتاحت شذي بحضن اخيها

وفي العمل عند احمد ونادر في اليوم التالي

نادر : عامل ايه مع رهف
احمد بابتسامه : ياااه يا نادر رهف ديه ملاك دخل حياتي وأمتلكها
نادر : يا سيدي يا سيدي
احمد : دايما بتخرجني انت من الجو كده ؟؟؟؟ دانا كنت اندمجت
نادر : تيرارارارااا
احمد : ههههههه انت مش هتعقل ابدا يا ابني
نادر : طبعااا
احمد : وشذي عامله ايه دلوقتي
نادر بحزن : ربنا معاها ويقويها
احمد : ليه مالها
نادر : نفسيتها تعبانه شويه
احمد : شغلتك انك تخرجها من اللي هي فيه
نادر: ان شاء الله
احمد : انا حاسس انك مخبي عليا حاجه
نادر : انا ..... وهخبي عليك ايه يعني
احمد : انت عمرك ما خبيت عني حاجه ولما بتحاول تخبي بيبان عليك وبعرف من عينيك
نادر بتوتر : يا ابني مافيش حاجه متشغلش بالك هو بابا وعمو حسن وعمو باسم راجعين بكره ولا بعده
احمد : لا راجعين بعد بكره الحمد لله بابا بلغني بنجاح الصفقه
نادر : الحمد لله ... انا هروح ليسرا بقي عايز حاجه مني
احمد : لا ... سلام
نادر : سلام

ويذهب نادر الي مريضته
نادر : مساء الخير
يسرا بابتسامه : مساء النور
نادر : عامله ايه النهارده
يسرا : كويسه
نادر : حاسه ان نفسيتك اخبارها ايه
يسرا : الحمد لله احسن انت بقالك اسبوعين بتدخلي اتعودت عليك خلاص وحسنت حالتي كمان
نادر : الحمد لله ربنا بيقدرني عشان اساعدك
يسرا بابتسامه : الحمد لله

وبعد صمت
نادر : يلا نبدأ الجلسه بتاعتنا
يسرا : طيب ممكن اطلب منك طلب
نادر : اتفضلي
يسرا : انت عرفت عني كل حاجه ... ينفع تعتبرني انا الدكتور النهارده واسألك شوية اسأله وتكلمني عن نفسك زي ما بتعمل معايا
نادر : ممممممم
يسرا : بليييز
نادر :اوكيه ... اتفضلي
يسرا : احكيلي عن نفسك
نادر : انا يا ستي ولد طموح كان نفسي في المهنه ديه والحمد لله وصلتلها بمجهودي الشخصي والدي رجل اعمال ووالدتي متوفيه وعندي اخت اصغر مني اسمها شذي وخاطب بنوته اسمها ريمان

وقد أظلم وجه يسرا عندما سمعت الكلمه الاخيره وصمتت
نادر : ساكته ليه ... انا خلصت
يسرا : ها ... انا ماخدتش بالي من الدبله خالص
نادر : عشان بتبصي في وشي دايما

فتبتسم يسرا بصمت
نادر : هو انتي اتضايقتي من حاجه
يسرا : لا ابدا
نادر : طيب ابادأ انا بقي
يسرا : طيب ينفع تجيلي بعدين عشان عايزع اريح شويه
نادر بتفكير : اوكيه علي راحتك ... بعد اذنك

ويخرج نادر وتتكلم يسرا مع نفسها : ايه اللي عملته في نفسي ده ليه شغلت بالي بيه ... اصل هو اللي خرجني من اللي كنت فيه يارب ايه اخرتها ...

وانتهت الحلقه النهارده كتبتها بدري عشان عيونكم هتوحشوني لحد بكره قولولي رأيكم في شخصية يسرا الجديده اللي هتبقي معانا لأخر الروااايه وشكرا علي متابعتكم

الصور المرفقة
نوع الملف: jpg 9601_517664328274857_2116945793_n.jpg (23.4 كيلوبايت, المشاهدات 593)
إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#169

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جميل حبيبتى
إظهار التوقيع
توقيع : هبه شلبي
#170

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

رد: يوميات رهف وريمان

إظهار التوقيع
توقيع : نور الصباح1
#171

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

لاااااااا ربنا يخليكى كملى بسرعه
انتى بتيجى عالوقت اللى الواحد بيندمج فيه وتقطعى اعيط انا كده هههههه
عموما بانتظار الحلقه بشووووووووووق

إظهار التوقيع
توقيع : Frawla
#172

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هبه شلبى
جميل حبيبتى
متشكره

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نور الصباح1
رد: يوميات رهف وريمان
تسلمي ربنا يخليكي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة frawla
لاااااااا ربنا يخليكى كملى بسرعه
انتى بتيجى عالوقت اللى الواحد بيندمج فيه وتقطعى اعيط انا كده هههههه
عموما بانتظار الحلقه بشووووووووووق
هههههههه لا متعيطيش يا قمره متهوش عليا دموعك ان شاء الله بكره نكمل

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#173

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جزء رااائع..
يلهوي يسرا حتعمل زي شذا هههههههه حبت واحد مش نصيبها و لا حتخرب علاقتو بريمان ؟
ههههههههه
يا خبر لا متعمليهاااااش..
منقدرش على احزااااااااااان
يلا مستنينننننننك بشووووووووووق كالعاده..

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#174

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

الف شكر ياعسولة
بس ارجو منك حبيبتي البارت اللي انتي تنزليه لما تبعتيلي الرابط ابقي انسخيه من نفس الصفحة مش من اول الموضوع


إظهار التوقيع
توقيع : yasmen ali
#175

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جميييييل
ياسلام عليكى
تسلمى يا قمر

إظهار التوقيع
توقيع : قصرالاحلام
#176

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الـمـتـألـقـة
جزء رااائع..
يلهوي يسرا حتعمل زي شذا هههههههه حبت واحد مش نصيبها و لا حتخرب علاقتو بريمان ؟
ههههههههه
يا خبر لا متعمليهاااااش..
منقدرش على احزااااااااااان
يلا مستنينننننننك بشووووووووووق كالعاده..
شكرا حبيبتي ربنا يخليكي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة الرقيقة ميمي
الف شكر ياعسولة
بس ارجو منك حبيبتي البارت اللي انتي تنزليه لما تبعتيلي الرابط ابقي انسخيه من نفس الصفحة مش من اول الموضوع

من عيوني

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قصرالاحلام
جميييييل
ياسلام عليكى
تسلمى يا قمر
مييييييييييرسي

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#177

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

بصي بئا انا امبارح ابتديت اقرا بالرواية وبقولك بجد انتي موهوبة ومبدعة وحتى متفاجئة انو عمرك بس 13 سنة وعندك كل الفصاحة واﻻفكار واﻻسلوب دا تسام ايدك يا حبيبتي
انا متخيلة احمد شاب اسمر طويل ووسيم زي احمد عز كدا ونادر حاساه شبه كريم عبد العزيز وخالد زي حسن القداد او حاجة زي كدا مش عارفة اسمه بللمامل ورهف شبه منى زكي وناريمان زي منى شلبي وشذى زي مي عز الدين ويسرا زي درة ونغم زي بشرى ورشا زي سيرين عبد النور والشاذلي زي سلمي العدل

اتمنى مايصير شر على شذى وخالد بتمنى يحبها ويعوضها واشوف يوم اسود بالشاذلي ورشا

بانتظارك ياقمر بفارغ الصبر

إظهار التوقيع
توقيع : JİLO
#178

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جميل حبيبتى سلمت يداكى
إظهار التوقيع
توقيع : قوت القلوب 2
#179

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة jilo
بصي بئا انا امبارح ابتديت اقرا بالرواية وبقولك بجد انتي موهوبة ومبدعة وحتى متفاجئة انو عمرك بس 13 سنة وعندك كل الفصاحة واﻻفكار واﻻسلوب دا تسام ايدك يا حبيبتي
انا متخيلة احمد شاب اسمر طويل ووسيم زي احمد عز كدا ونادر حاساه شبه كريم عبد العزيز وخالد زي حسن القداد او حاجة زي كدا مش عارفة اسمه بللمامل ورهف شبه منى زكي وناريمان زي منى شلبي وشذى زي مي عز الدين ويسرا زي درة ونغم زي بشرى ورشا زي سيرين عبد النور والشاذلي زي سلمي العدل

اتمنى مايصير شر على شذى وخالد بتمنى يحبها ويعوضها واشوف يوم اسود بالشاذلي ورشا

بانتظارك ياقمر بفارغ الصبر
بشكرك يا قمرايه علي تشجيعك وعلي خيالك الحو للشخصيات

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قوت القلوب 2
جميل حبيبتى سلمت يداكى
تسلميلي يا عسولتي

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#180

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

كملى يا قمرررررررر تسلمى
#181

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة نسمة الربيع
كملى يا قمرررررررر تسلمى
تسلميلي حبيبتي

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#182

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

البارت التاسع عشر ( خطوه أخرها جرح )

رد: يوميات رهف وريمان


وتتكلم ريمان مع رهف في الهاتف
ريمان : النهارده ال valentine وعايزه اجيب لنادر هديه
رهف : مممممم احنا بقينا تافهين للدرجادي
ريمان : يا بنتي ده يوم الحب لازم نحتفل بحبنا يعني
رهف : ماشي همشي واراكي واجيب انا كمان لأحمد
ريمان : عندي فكره
رهف : ايه
ريمان : تعالي نروح عندهم الشغل هما بيخرجوا علي 9 كده انا اقف عند عربية نادر وانتي عن عربية احمد
رهف : ممممم .. تفتكري
ريمان : والله هتبقي مفاجأه جامده
رهف : بتطلعي انتي مره واحده كده بحاجات غريبه بس اوكيه موافقه
ريمان : خلاص نستأذن الحكومه وننزل
رهف : اوكيه
ريمان : باي
رهف : باي

وبعد الاستأذان نزلت الفتاتان حيث محلات الهدايا الكثيره في هذا اليوم واشتروا الهدايا المناسبه

وعند نادر واحمد

نادر : النهارده ال valentine واحنا مكلمناهمش حتي
احمد : يا خبر ... كويس انك فكرتني احنا بكره ناخدهم نخرجهم
نادر : ماشي
وفي وقت البريك نزلوا واحضروا هديتان انيقتان ورجعوا المشفي
وجلسا الحبيبان لينهوا عملهم ووصلت الفتاتان ووقفوا عن السيارتان

ريمان : بقولك ايه شكلهم هيتأخروا تيجي ندخلهم
رهف : انتي مجنونه
ريمان : يا بنتي عاادي والله بطلي بقي الكسوف الزايد ده
رهف : ريمان متوديناش في داهيه
ريمان : متخافيش بس انتي ادخلي مكتب احمد اديه الهديه وانا هروح لنادر يلا بقي يا رخمه
رهف بتأفف : طيب يلا

(نبدأ برهف )

تطرق رهف باب مكتب احمد الذي يتفحض الاوراق بدقه ولم يرفع نظره ليعرف من الموجود فهو متوقع ان يكون العامل يحضر له القهوه

احمد : حط القهوه يا عم عبده
فتكتم رهف ضحكتها وتقول بداخلها : والله وبقيتي عم عبده يا رهف

وتذهب تجاه مكان جلوس احمد وتقف بدون صوت ممسكه بالهديه تنتظر ان يرفع عيناه ومازال لم يرفع عيناه وشديد التركيز لما بيده فتقول رهف وقد غيرت نبرة صوتها علي نبرة صوت رجل

رهف : احم احم اتفضل القهوه يا دكتور

فأحس احمد بشئ غريب شعر وان هذا الصوت يعرفه انه لا يصلح لصوت رجل ابدا
فيرفع احمد نظره ليجدها رهف وتصيبه نوبات ضحك متكرره من تلك المفاجأه ومما فعلته رهف بمحاولة تقليد العامل ويهم بالوقوف وهي تبتسم لضحكاته المتتاليه
رهف : عيد حب سعييييد
فتعطيه هديته ويأخذها منها بسعاده ويفاجأها بأنه ايضا احضر لها هديه

رهف : احم احم .... افتح الهديه

فيفتحها احمد ليجد كتاب كبير بغلاف باللون الاحمر الهادئ مكتوب عليه بشكل مزخرف وجميل ( ahmed & rahaf)

رهف : انا عارفه انك شاعر قد الدنيا فا جبتلك كتاب عشان تكتب عن الحب وبس
احمد بابتسامه : ديه احلي هديه جاتلي في حياتي .... افتحي هديتك

فتنظر رهف للهديه لتجدها عملاقه حقا فتفتحها بصعوبه لتتفاجأ بها

رهف متفاجأه : الله ده جميل اوي
احمد : ده بقي عشان تسمعيني احلي موسيقي

فقد كانت هديته لها جيتار فاخر فا بطلتنا تعلمت الموسيقي حتي دخلت الثانويه وكانت تمتلك جيتار ولكنه تحطم بدون قصد منها ودراستها اشغلتها عن شراء اخر فسعدت بالجديد كثيرااا

وعند الحبيبان الاخران

تدخل ريمان لتجده يقف امام النافذه ويقرأ في كتاب بتركيز

وتخبط علي ظهره بأناملها بهدوء فيلتفت بسرعه متفاجأ بها فهو كان سارح في كتاب عالم الطب ولم يسمع صوت دقات الباب لتعلوا علامات وجهه الدهشه والفرحه

نادر : ريمو
ريمان : ممممم
نادر : انتي ازاي يعني
فتضحك ريمان علي قوله تلك الكلمه
ريمان : طلعت من الفانوس السحري

وانتهت لحظات الرومانسيه وتبادل الهدايا بسعاده كبيره

ويتقابل الاربعه بالمشفي

فيقول نادر : يا خبر ده انا عندي جلسه دلوقتي
ريمان : جلسة ايه
نادر : مع حاله المفروض دلوقتي معادي معاها
ريمان : اوكيه روح اشتغل بقي وانا ورهف هنمشي عشان منعطلكوش
احمد : وانا كمان عندي شغل وبعدين المفروض متفضلوش هنا كتير

وبعد السلام ذهب نادر لحالته اما رهف فقد نسيت هاتفها بمكتب احمد فصعدت هي وريمان ثانية لأحضاره وعند الخروج كان نادر يجلس مع يسرا ويتحادثان فيبادر نادر بأن يجعلها تضحك لأن الواضح عليها الحزن ولا يعرف سببه
وعند تبادل الضحكات مرت الفتاتان امام الغرفه وهما خارجين من المشفي ووقفت ريمان مستغربه هذا هو نادر ويضحك مع فتاه

رهف : مالك وقفتي ليه
ريمان : مش ده نادر
رهف تنظر : اه ..... مالك يا بنتي
ريمان : مين اللي بيضحك معاها ديه
رهف : عادي يا ريمو حبيبتي ده شغله انه يخفف عن المرضي
ريمان : بس مش للدرجادي
رهف : دكتور ياسر لما انا كنت تعبانه كان بيقعد يضحكني كده عادي حبيبي ابعدي الشيطان عنك ويلا بينا

وفي اليوم التالي في غرفة يسرا يقف معها نادر
نادر : حالتك عامله ايه دلوقتي
يسرا : الحمد لله اتحسنت كتير
نادر : الحمد لله

واثناء الحوار سمعوا دقات علي باب الغرفه ثم يفتح الباب لتدخل منه فتاه ممشوقة القوام مع العينين الزرقاء والبشره السمراء وتنظر ليسا بحب وشوق دون كلام وكذلك تنظر لها يسرا بأندهاش وتأمل

الفتاه : يسرا حبيبتي
يسرا باندهاش : مريم ؟!!
مريم : ايوه

فتبتسم الفتاتان ويعانقا بعضهما ويقف نادر مستغربا
يسرا بسعاده : لسه فكراني يا مريم
مريم : مقدرش انساكي يا يسرا
يسرا : حبيبتي يا روما والله وحشاني اوي .... اه سوري نسيت اعرفك دكتور نادر الاخصائي النفسي اللي بيعالجني
مريم : اهلا بحضرتك يا دكتور
نادر : اهلا بيكي .... طيب بعد أذنكم انا بقي
مريم ويسرا : اتفضل
يسرا بأستغراب : لابسه اسود ليه يا مريم
مريم بحزن : ماما .... البقاء لله
فتندهش يسرا وبعد الدهشه بكاااء
Stop
( مريم ابنة خالة يسرا سافرت الي دبي وظلت لم تري يسرا لمدة اربع سنوات لان عمل والدها يتطلب السفر وبعد سنتان من أقامتها في دبي توفي والدها ثم والدتها وقررت ان تعود الي مصر وهي من نفسي عمر يسرا 22 عاما وكانت المقربه ليسرا قبل ان تسافر وتملك مريم اخت تدعي علياء تبلغ من عمرها السابعة عشر وعادت مع مريم لكنها لم تصعد للمشفي لأنها تكره المستشفيات جداااا لوفاة ابيها وامها وصديقتها الوحيده بالمشفي )

يسرا : البقاء لله
مريم بدموع : خلاص بقي ... علي فكره الدكتور قالي ان نفسيتك اتحسنت اوي وينفع تخرجي النهارده
يسرا بفرحه : بجد
مريم : ممممم
يسرا : اوكيه هخرجمعاكي ونروح نقعد في الفيلا انا وانتي وعلياء
مريم : انا مش عايزه اتعبك معانا يا يسرا احنا هنقعد معاكي لحد ما الاقي بيت
يسرا : أوعي تقولي كده تاني انتي نسيتي ان انا وانتي كان فيه بينا ايه انتي هتعيشي معايا ده انا كنت وحيده ودلوقتي الحمد لله ربنا بعتلي اتنين بحبهم اوي يونسوني ومقعدش لوحدي وبعدين الفيلا كبيره يا مريوما
مريم بسعاده : ماشي يا يويو يلا قومي بقي عشان نمشي

وبالفعل خرجت يسرا من المشفي بعد ان ودعت نادر وتناست شعورها تجاهه فهو كان مجرد اعجاب لأنها كانت وحيده وهو الذي كان امامها دائما ولكنها عندما شاهدت مريم وعلياء فرحت كثيرا وتناست اعجابها بنادر

وفي الفيلا
يسرا : يا علياء انتي يا بت يا لولو
علياء : نععععم بتزعقوا ليييه
يسرا : يلا يا بنتي عشان نتغدي
علياء : ماشي
وعلي الغداء يضحكون وبذلك تبدأ حكاية اسره جديده فتاتان بنفس العمر وفتاه في سن المراهقه سنتعايش معهم احداث يومهم

وعند رهف تكلمها ريمان
رهف : مالك يا ريمان
ريمان : مفيش
رهف : لا فيكي حاجه من يوم ما خرجنا من عند احمد ونادر من المستشفي وانتي كده
ريمان : فاكره البنت اللي كان بيضحك معاها نادر واحنا ماشيين
رهف : ممم فاكراها
ريمان : البنت ديه شاغله بالي اوي ولما سألت احمد عنها قالي انها حاله نادر بيعالجها ده طبعا عادي بالنسبالي بس الحاله ديه بيضحك معاها علي طول كده عادي
رهف : يا حبيبتي عادي انتي ليه مش قادره تفهمي ان نادر دكتور نفسي يعني بيحسن من حالة الشخص اللي قدامه فا اكيد هيضحك عشان يحسن المتدمر نفسيا اللي بيعالجه
ريمان : ممممم
رهف : متكبريش الموضوع بقي يا ريمو
ريمان : اوكيه

وعند نادر واحمد في المشفي

احمد : ايه يا عم نادر ؟ اهدي شويه في ناس بتغير
نادر بأستغراب : ايه يا احمد مش فاهمك
احمد : ريمان زهقتني كل يوم تسألني عن يسرا وشكلها غيرانه لأني فهمت من كلامها انها شافتك وانت بتضحك مع يسرا
نادر : اااه عشان كده بقالها كام يوم بتسألني عن شغلي باهتمام اوي علي غير العاده
احمد بابتسامه : الحب بقي
نادر بابتسامه : انا هريحها وهقولها ان يسرا مشيت
احمد باستغراب : هي مشيت
نادر : اه يا ابني مشيت امبارح جات قريبتها اخدتها ومشيت
احمد : كويس يعني حالتها اتحسنت
نادر : ايوه
احمد : انا زهقت اوي من جو الشغل تيجي نعزمهم كلهم بكره علي غدا بره بما انه الجمعه يعني
نادر بتفكير : طب ما تيجي نأجر ياخت ونقضي فيه اليوم كله
احمد : فكره تجنن
نادر : خلاص احنا نقولهم وسيب التجهيز عليا
احمد : خلاص ماشي

فيهم نادر بالوقوف
احمد : رايح فين
نادر : هكلم المزه بتاعتي
احمد بغضب مصطنع : يا ابني ديه اختي
نادر : وانت مالك انت مش هتبقي زوجتي العزيزه
احمد : لما تبقي زوجتك العزيزه ابقي قول عليها كده براحتك
نادر : ماشي

وخرج من المكتب وفتح الباب ثانية قائلا بسرعه
نادر : برضو المزه
فألقي عليه احمد عدة اقلام حتي يمشي وظلوا يضحكا

وفي غرفة شذي يأتيها اتصالا
شذي : الو
المتصل : مساء الخير
شذي : مساء النور ... مين معايا
المتصل : انا رشا يا شذي
شذي : اه ازيك
رشا : انا تمام ..... بقولك تيجي نخرج انا وانتي
شذي بتفكير : مش عارفه هشوف اخويا واقولك
رشا بخبث : لسه تشغليه بس هنروح شويه عادي ونرجع
شذي : معلش ما هو لازم يعرف اني مش في البيت
رشا : ممممم ماشي .. هستناكي في ( ... )
شذي : اوكيه باي

فتتصل شذي بنادر وتجده هاتفه مشغول

وعند نادر يكلم ريمان
نادر : مالك يا ريمان
ريمان : مفيش
نادر : ممممم
ريمان : مممم
نادر بسرعه : عالعموم البنت اللي شاغله بالك مشيت يا ستي
ريمان بابتسامه واستغراب مصطنع : بنت !! بنت مين
نادر وقد فهم : يا سلااااام مش عليا انا يا ريمو
ريمان : بصراحه كنت هتجنن لما شوفتك بتضحك معاها
نادر : طب وليه مقولتيش من الاول
ريمان : ده شغلك مقدرش اقولك متعملهوش
نادر : المهم راحة بالك بس .. مش عايزك تقلقي محدش هيقدر ياخدني منك لسبب بسيط جدا اني بحبك وان مجدش هيقدر يشغل بالي في يوم من الايام غيرك
ريمان : احم ... خلاص انا كده مرتاحه كلامك ريحني
نادر بسعاده : طيب الحمد لله
ريمان بسعاده : يلا بااااي
نادر : باي

فتتصل شذي علي نادر
نادر : قولي يا شذي
شذي : وحده زميلتي اسمها رشا في الجامعه عيزاني اخرج معاها

وفي نفس هذا الوقت دخل خالد علي نادر في مكتبه فيسمع نادر وهو يقول
نادر : مين ديه
شذي :وحده كده اتعرفت عليها
نادر : طب مش لازم تعرفيها كويس الاول وبعدين تخرجي معاها طب ثواني يا شذي

نادر : اقعد يا خالد ثواني اخلص كلامي مع شذي
خالد : ماشي

فيكمل نادر
نادر : ها يا شذي
شذي : مش عارفه يا نادر والله .. بس بفكر اخرج عادي ايه اللي هيحصل يعني
نادر : خلاص يا حبيبتي اخرجي وابقي طمنيني عليكي
شذي : ماشي باي
نادر : باي

خالد : ديه اختك شذي صح
نادر : اه منور يا خالد ... طمني في حاجه بخصوص الشاذلي

فيتهرب منه خالد
خالد : لا تمام انا كنت جاي اشوفك بس
نادر : منورني والله .... ان شاء الله في عزومه لينا كلنا في ياخت بكره هنستناك
خالد : هشوف ظروفي واقولك
نادر : ماشي
خالد : هي شذي كانت بتقولك هتخرج مع مين
نادر باستغراب : بتسأل ليه
خالد : لا ... عادي
نادر بشك : في ايه يا خالد
خالد بتوتر : بص يا نادر انا عايزك تقولي كل تحركات شذي من النهارده

وانتهت الحلقه انتظروا احداث جديده علي نار هادئه وعايزه اعرف رأيكم في عيلة يسرا الجديده الي هيبقوا معانا لأخر الروايه

الصور المرفقة
نوع الملف: jpg 206180_322301067866046_1905563350_n.jpg (18.7 كيلوبايت, المشاهدات 8)
نوع الملف: jpg 2acedc0190.jpg (54.2 كيلوبايت, المشاهدات 521)
إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#183

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

رائع كعادتك
إظهار التوقيع
توقيع : هبه شلبي
#184

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

بقا كده ؟
بجد هعيط زي المرة اللى فاتت
يلا بسررررررررعه يا شوكولاتايه انتى هههههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : Frawla
#185

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

سلمت الانامل يالغلا

كملي متابعه بس لاتطولي

إظهار التوقيع
توقيع : ام عشتار
#186

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

تسلمى يا قمر
إظهار التوقيع
توقيع : قصرالاحلام
#187

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة هبه شلبى
رائع كعادتك
تسلميلي يا رب

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة frawla
بقا كده ؟
بجد هعيط زي المرة اللى فاتت
يلا بسررررررررعه يا شوكولاتايه انتى هههههههههه
ههه معلش يا قمر لازم يبقي في تشويق واثاره

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام عشتار
سلمت الانامل يالغلا

كملي متابعه بس لاتطولي
من عيوني

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة قصرالاحلام
تسلمى يا قمر
تسميلي انتي

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#188

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

تسلمى حبيبتى
إظهار التوقيع
توقيع : قوت القلوب 2
#189

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

رووووووووووعه الجزء
بسس بلييييز
خلي نادر يتصل بشذى بسرعه..
مش عاوزين حاجات تحزن
الله يخليكي خلي خالد يقوله اتصل بيها

إظهار التوقيع
توقيع : الـمـتـألـقـة
#190

مميز رد: يوميات رهف وريمان

روووعا تسلمي يا قمر
#191

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

جزء ررروعه
تسلمى ياقمرررررر

بانتظارك

إظهار التوقيع
توقيع : درة مكنونة
#192

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

بنااات ازيكم ؟!!
تمام الحمد لله
اعذروني يا بنوتات انا مش هكون في البيت ولا بكره ولا النهارده انا قولت افتح وابلغكم معلش عندي فرح وبكره
والسهره النهارده ان شاء الله يوم السبت هحاول انزلكم واحد لأن الاحد عندي امتحان عملي الاسبوع ده ملغبط عندي خااااااالص

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#193

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

رد: يوميات رهف وريمانروعة كاتبة ممتازة
إظهار التوقيع
توقيع : طم طم 2013
#194

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

انتي بعتيلي اول رابط وانا مش رديت معلش مكتش بدخل كتير بس انا عايزة اتابع روايتك وانا على فكرة اسمي نغم بس مش شريرة خالص هههههه
إظهار التوقيع
توقيع : زونا2
#195

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

يا بنات اعذرووني انا عندي امتحان بكره ولحد يوم الثلاثاء معلش انا مش هقدر انزلكم بارت غير واحد هنزله دلوقتي ومعلش هيبقي صغير عشان معنديش وقت خالص وهنزلكم واحد تاني يوم الثلاثاء بجد اعذروني عشان امتحانات العملي

إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته
#196

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

وﻻ يهمك ياقمر رح ننطرك والله يوفقك وينجحك بامتحانك وتجيبي مجموع عالي

موفقة ياكتكوتة

إظهار التوقيع
توقيع : JİLO
#197

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

انت رائعة يا شيكولاتة
إظهار التوقيع
توقيع : طم طم 2013
#198

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

يارب تنجحى وتتفوقى وشكرل يا حبيبتى على القصة الجميلة انت حقارائعة
إظهار التوقيع
توقيع : طم طم 2013
#199

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

شفتي ؟؟ رجعت اهو الحمد لله ♥♥

قرأت البارت 15 .. رااائع فعلا ..

فرحت اوي ان رهف بقت تشوف .. و لو ان المقلب كان حيوقع قلبي .. ههههههههههه

حزنت اوي لـ شذى .. بس ان شاء الله تتحسن ..
حقرأ البارتات و ابقى ارد عليكي

إظهار التوقيع
توقيع : زوزو 24
#200

افتراضي رد: يوميات رهف وريمان

انا بطمنكم عليا اني بخير وان شاء الله يوم الثلاثاء اخر امتحان عملي ليا هاجي من المدرسه واجري عليكم اكتبلكم بارت كبيييييييييييير عشان نعوض يا حبايبي هتوحشووووووووني
إظهار التوقيع
توقيع : عندما تعشق الشوكولاته


قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
تعرف على الطفلة الشاعرة .. ” رهف جواد عطية “ حڸآۉة آڸرۉح شخصيات وأحداث تاريخية
أحلام البنات قصة رومانسية حقيقية قصة واقعية رومانسية بقلمي رحيق أقلام عدلات الذهبية
رهف ورسمتها الجميله قصة رهف ورسمة الربيع قصة رهف للاطفال جويريه حواديت وقصص الاطفال
قصة أحلام البنات قصة رومانسية كاملة بدون تقطيع رحيق أقلام عدلات الذهبية
قصة سارة ورهف شقاوة آنثى أقلام عدلات الذهبية


الساعة الآن 10:23 PM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل