أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل

https://3dlat.com/showthread.php?t=57330
4574 10

افتراضي جايلى عريس ومخنوقة

[FONT=""][COLOR=""][SIZE=""]ازيكم يا بنات
والله فى منتهى الضيق والحيرة ومش عارفة افضفض مع حد خالص فقلت انتم اكتر ناس هففض معاهم وهيفيدونى
انا تخطيت الثلاثين من عمرى ولم يتقدم لى عرسان الا نادرا او بواسطة مع انى ولله الحمد حلوة ومن عيلة ومتعلمة بس مش عارفة فيه ايه ؟
وناس كتير بيستغربوا من تاخير زواجى حتى الان وممكن اسمع عن عريس من بعيد وما يتمش حاجة ولا يقرب من اصله
و بصراحة انا رحت لشيوخ بيعالجوا بالقران وقراوا عليا وقالوا مفيش فيا حاجة وبقوا يقولوا لى على ايات معينة اقرأها على الماء واغتسل بها وعملت كتير جدااااااا
بس مكنتش بقول لحد انى بروح لشيوخ وكنت اقول للى يقولوا لى روحى لشيخ اقول مش بحب اروح وانكر انى كنت بروح

عموما بدعى ربنا كتير ان يرزقنى الزوج الصالح
النهاردة جايلى عريس ودا بواسطة طبعا
مؤهله (معهد) وعنده محل
بس عيلته كنت اسمع عن العيلة دى انهم قويين
ومش عارفة اى حاجة تانية عنه
بس انا مش مرتاحة نهائى مع انى اعتبر لسه مش عرفت عنه حاجة
بس مشكلتى انى كان نفسى فى زوج يكون شهادته عالية ومركزه عالى ومن عيلة كويسة ودا مش حاسة كده خالص

ووالدتى فرحانة وبتدعى وبتقولى نفسى اطمن عليكى واشوف خلفك

حتى اقول لنفسى يعنى افرح امى واتنغص انا باقى حياتى

مخنووووووقة
فيدونى يا بنات ضرورى[/SIZE][/COLOR][/FONT]

افتراضي رد: جايلى عريس ومخنوقة

صلى استخارة حبيبتى وربنا يهديكى
لازم تقعدى معاه طبعا ولو ارتحتيله اتكلى على الله ومامتك طبعا حقها تطمن وتفرح بيكى
ان شاء الله خير بس اتكلمى معاه

وليه حاسة ان حياتك هتكون لا قدر الله مش سعيدة ولو الاسباب اللي انتي قولتيها هي السبب في الرفض تبقي اسباب سطحية معلش متزعليش من كلامي
عمر التعليم ما كان سبب فسعادة الانسان او شقائه وانا اعرف ناس كتير مقربين مني جدا ومعاهم مؤهلات عالية وبيعاملو زوجاتهم معاملة سيئة جدا وحتي لو كانت هي كمان معاها مؤهل عالي
الاهم ان يكون في احترام
مع وجود الاحترام لا فرق بين متعلم وجاهل كل واحد بيحاسب علي شعور التاني وطبعا اهم اهم اهم شيء لازم تتأكدي منه مرارا وتكرارا هي مدي تدينه ومعرفته بقواعد دينه ومدي خوفه من ربنا لانه لو ضميره صاحي هيراعي ربنا فيكي وكمان لازم تتأكدي من مدي الترابط بينه وبين اهله وهل بيحترم اراء والديه ولا لا
وخدي بالك الزواج دلوقتي فازمة وكل البنات دلوقتي سنهم بيعدي الثلاثين بتلاقيهم بيتنازلو عن بعض شروطهم لدرجة تصل انهم ممكن يوافقو انهم يبقوا زوجات ثانيات يعني ينزلو بشروطهم لدرجة الارتباط براجل متزوج وعنده اولاد التعليم بالنسبالي مش عقبة بدال انه يقدر يحترمك ويصرف عليكي ويكفي احتياجاتك
ربنا يوفقك للاختيار الصحيح ويسهلك كل امورك

إظهار التوقيع
توقيع : وردة الحب الصافي

يا حبيبتى ربنا يوفقك ويرزقك الزوج الصالح ويهديكى للخير اول حاجة طبعا استخيرى ربنا كويس واقعدى معاه واعرفى كل حاجة عنه واسئلى عن كل حاجة انتى عاوزة تعرفيها عنه طبعا اى ام نفسها تفرح ببنتها وتفائلى خير ان شاء الله كل اللى ربنا بيعمله خير ومتسرعيش فى قرارك وان مرتحتيش عادى اصبرى ومتحطيش فى دماغك السن وربنا يهديكى للخير وييسرلك امورك يا حبيتى ويسعدك ويرزقك بالزواج الصالح

متل ما حكولك البنات استخيري واعطيه فرصه وما تحكمي عليه من الانطباع الاول يمكن يكون طيب ومعاملته لالك تكون كويسه
وبالنسبه( لمخنوقه) هاد شي طبيعي اكتر البنات بيصير معهم هيك
وابشرك البنات اللي بيتخنقو من العريس قبل الزواج هم اللي بينبسطو معه وبيرتاحو بعد الزواج وهاد عن تجربه
وبالاخير انتي ادرى بنفسك وانتي لوحدك بتعرفي شو بدك وشو ما بدك
وربنا يبعتلك الاحسن يااااااااب

بصي انا في راي وعسي ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم
وبعدين انا حاسه انك مخنوقه بس عشان المؤهل والمركز مش من الموضوع او منه
يعني انتي حكمتي عليه من قبل حتي ما تعرفي عنه حاجه اقعدي معاه واكلمي معاه واعرفي عنه كل حاجه
وطبعا صلاه الاستخاره اهم حاجه وبعدين اعطي رايك يعني هيكون موضوعي وهتكوني عطيتي لنفسك وليه فرصه
وفعلا لا التعليم ولا المركز هما اللي هيضمنولك حياه سعيده
انا في راي زوج يعني احترام ليك يعني حنيه يعني امان يعني تقدير يعني احلي مشاعر في الدنيا
ودول لا بالتعليم ولا بالمركز ولا بالفلوس
وربنا يوفقك ويحققلك الخير يارب

استخيرى حبيبتى والله يوفقك

والله البنات ماقصروش ياحببتي صلي استخاره وبعدين انتي متعلمه بطلي تقولي كلام الجهله واصحاب النعره الكذابه ماله المعهد ده ممكن يحافظ عليكي ويصونك اكتر من اللي متعلم اهدي كده وصلي استخاره وحطي في دماغك اذا اتاكم من ترضون خلقه ودينه فزوجوه
إظهار التوقيع
توقيع : عمرحبيب مامي

حبيبتى صلاة الستخاره هيا اسلم حل وربنا يوفقك

صلى استخارة ياقمر وان شاء الله ربنا هيرزقك بالزوج الصالح
إظهار التوقيع
توقيع : dodo modo

الاستخارة والاستغفار واللة الموفق

قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
تسريحات عريس بسيطه وانيقه 2025,تسريحات عرايس ,تسريحات بسيطه وانيقه للس ريموووو تسريحات الشعر
أمي حلمت ان تقدم لي عريس سهر12345 طلبات تفسير الاحلام
البنت لما يجلها عريس toty bakry فرفشة عدلات
للبنات بس عريس عريس عريس عريس عريس مغروره لكن معزوره فرفشة عدلات
رسالة من عريس الى عروستة فى ليلة الزفاف ام نونا منوعات x منوعات - مواضيع مختلفة

الساعة الآن 11:08 AM

جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع

التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل