أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل

#1

جديد ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

ســآقــدم لكــــم اليـــــوم أول روايتي
"معاناه وحب مستحيل"




ليل

المقدمه
هذه الكلمات اعجبتنى لانها تعبر عن القصة
صمتي لا يدل علي ضعفي
لكني ربما ان تفوهت بكلمه اجرح
احب البشر الي قلبي
فأفضل الصمت علي التحدث
لذا سأظل اتحمل واتحمل
حتي يمل الصبر من تحملي

×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×ف احدي المنازل المصريه تشرق اشعه الشمس علي وجه فتاه لم يخلق ف جمالها احد
الفصل الاول
تدق الساعه الان لاعلان تمام الخامسه صباحا تنهض من الفراش فتاه شديده الجمال ترتب فراشها ثم تذهب لكي
تتوضأ وتؤدي فرض خالقها ثم تذهب الي المطبخ لتقوم بتحضير وجبه الافطار ثم
_:صباح الخير يا اميره ايه اللي مصحيكي بدري كدا
اميره:مفيش يا بابا ورايا شويه مذاكره قبل الكليه وقلت احضر الفطار ليا وليك ولطنط اشجان
:_مش كل يوم كدا يا بنتي عشان مذاكرتك ودراستك
اميره:معلش بقا يا بابا اخر مره......(يارب سترك ايه اللي صحاها دي)
_:صباح الخير يا اميره صباح الخير يا احمد
اميره:صباح الخير يا طنط اشجان
احمد:صباح الهنا يا حبيبتي
اشجان:ايه دا هوا كل يوم هتحضريلنا انتي الفطار بنفسك يا ميرو لالالالالا مش معقول متتكلم يا احمد
اميره:معلش بقا يا طنط عن اذنكوا عشان انزل الحق كليتي
وتركتهم اميره وتوجهت الي غرفتها فلحقت بها
اشجان:انتي يا هبابه يا زفته يا قطرانه ايه اطرشتي مش سمعاني مفيش زفت الا لما تخلصي كل اللي وراكي ف البيت ولا فاكره الخدامين اللي ابوكي جابهوملك هما اللي هينضفولك
اميره:حاضر يا طنط وايه لزمه التهزيق بس
اشجان:اهو كدا مزاجي يلا غوري من وشي وانتي شكلك يقرف كدا
اميره بأعين دامعه:يارب الصبر من عندك يارب انا تعبت خلاص خدني لماما يارب وحشتني اوي
وبعد برهه من الوقت
اميره:طنط اشجان حضرتك عايزه مني حاجه تانيه قبل ما انزل علي كليتي
اشجان:خلصتي شغل البيت
اميره:ايوه يا طنط وانا جايه هجيب الاكل عشان اعمله لحضرتك ولبابا تؤمريني بحاجه تانيه
اشجان:لا اتفضلي اخفي من قدامي
اميره:سلام عليكم
تذهب اميره الي جامعتها فهي طالبه ف السنه النهائيه بكليه الاداب قسم اللغه الانجليزيه وفي طريقها للمدرج تقابل
اميره:شوشو حبيبه قلبي وحشاني يا شذي اوي
شذي:مرموره حبيبه هرتي اخبارك ايه
اميره:الحمد لله علي كل حال
شذي:ايه مالك هوا ابليس اللي عندك ف البيت دي مظبطاكي ولا ايه
اميره وقد دمعت عيناها:العادي بتاع كل يوم يا شذي يلا الحمد لله المهم ان بابا مرتاح انا مش عايزه غير كدا انا مش مهم
شذي بأسي علي حال صديقتها الوحيده:معلش يا اميره متزعليش بكره ان شاء الله كل حاجه هتتعدل
اميره:ان شاء الله يا شوشو
ثم شهقت اميره وكأنها تذكرت شئ ما وقالت
اميره:المحاضره المحاضره يا شذي يخربيتك يارب الدكتور يرضي يدخلنا
شذي:ههههههه متقلقيش الدكتور لسه مدخلش
اميره:وعرفتي منين بقي
شذي:اصلي موصيه البت ندي زميلتنا القصيره دي عرفها قولتلها لما الدكتور يدخل ترن عليا
اميره:اروبه من يومك يا شوشو يلا نلحق مكان
شذي:ودي بردو خليت ندي تعمل حسابنا فيها
اميره:ههه طيب يلا
ودخلت الفتاتان المحاضره
ولنا لقاء اخر ف التكمله
×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×



إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#2

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×


ارجو المتابعه

إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#3

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

اثناء المحاضره كانت هناك عيون تتبع اميره في اي شئ تفعله ثم
شذي:ميرو يا ميرو انتي يا بت
اميره:ايه يا بنتي هوا انا سافرت ما انا مرزيه جمبك اهو
شذي:مش وقت اجتهاد خالص بصي كدا الناحيه التانيه
اميره:ايه هتضربيني تاني لا انا استويت خلاص
شذي:ضربه ف افاكي يا هبله مش ملاحظه ان الشاب الي هناك دا منزلش عينو من عليكي يا قطتي
اميره:لا مش ملاحظه وبعدين ايه يعني لو حتي بيبص اعملو ايه تلاقيه احول ولا حاجه هيبص علي ايه يعني
شذي:ال علي ال ايه ال انتي مرايت بيتكوا مخبينها تحت السرير يا بت دا انتي احلي واحده ف الدنيا كفايه انك فيكي شبه من اميرات الحكايات
اميره:يختي بلاهم تلاقيه اضبش ومش شايف كويس
شذي:هههههه خفيفه يختي
وهنا خلصت اول محاضره ودخل الدكتور التاني وكان في غايه الوسامه وكأنه امير من العصور الوسطي ولكن بهندام العصور الحديثه
وهنا قالت
شذي:يالهووووووووي ايه القمر دا
اميره:اتوكسي يابت احنا جايين نبصبص ولا ندرس يا هبله انتي
شذي:بصراحه انا جايه القط رزقي مش زيك يا مجتهده
اميره:ههههه ماشي لقطي ياختي خليني انا ف كتبي ومراجعي
وهنا ابتدي الدكتور يتكلم ويعرف عن نفسو وقال
الكتور: السلام عليكم انا الدكتور اكمل عبد الحميد متخصص ف ماده الادب الانجليزي والمحاضره دي هتبقي تعارف بس وان شاء الله من المحاضره الجايه هنبتدي الشرح
وابتدي الطلبه يعرفوا عن نفسهم وجه الدور عند شذي
شذي:سلام عليكم اسمي شذي محمود وعندي 20 سنه وتشرفت بلقائك دكتور اكمل
اكمل:الشرف ليا انسه شذي
وقامت اميره
اكمل :اللي بعدها اسمك ايه
الطلبه ف محاوله لمضايقه اميره:اسمها سنوايت
اميره بأعين دامعه:اسمي اميره احمد وعندي 20 سنه تشرفت بلقائك دكتور
اكمل:الشرف ليا اظن ان زميلتكوا ميحقلكوش انكوا تهينوها وتجرحوها بالشكل دا وياريت نحترم بعض مفهوم واللي هيغلط تاني هضطر اتعامل معاه بوش محبش ان حد يشوفو مني تقدروا تتفضلو
خرجوا الكل واميره وشذي كانوا لسه هيخرجوا لحد ماااااااااااا
اكمل:استني لو سمحتي يا انسه اميره
شذي:طيب هستناكي برا
اكمل:لا خليكي يا انسه شذي
اميره:خير يا دكتور فيه حاجه
اكمل:انا بعتذرلك عن اللي زملاءك عملوه بس هما كدا علي طول
اميره:يعني يادكتور عادي مش فارقه اهي اخر سنه تعدي بالطول ولا بالعرض
اكمل:متزعليش يا انسه اميره وبعدين انا شايف انك مش متعرفه علي حد غيرالانسه شذي بس
اميره:اها يا دكتور شذي صحبتي من ايام الثانوي
اكمل:احسنتي الاختيار يا انسه اميره اتفضلو يابنات
وهنا احمرت شذي خجلا وقالت اميره
اميره:ميرسي يا دكتور عن اذنك
وبعد شويه اميره:ايه يا سهتانه انتي مالك
شذي:هه مليش اصل اصل ........
اميره:اصل ايه يختي وقعتي ولا حدش سمي عليكي صح
شذي:لسه بدري ع الكلام دا يا اميره بقولك ايه انتي هتعملي ايه دلوقتي
اميره:موال كل يوم يا شذي هروح اجيب الاكل اللي هطبخوا قبل ما بابا وطنط اشجان يرجعوا
شذي:ابقي حطيلها سم ف طبقها خلينا نخلص انا هموت واعرف انتي مبتقوليش لبباكي ليييييييه مستحمله العذاب دا كله ليه بس
اميره:ماانتي عارفه يا شذي ان بابا الدكتور قال ان المرض انتشر ف جسمو ولازم يعيش الايام الاخيره ليه ومفيش حاجه تعكننوا عشان منعجلش بالنهايه ايه يا شذي وابتدت تعيط عيزاني ابقي سبب موت بابا بدري مش كفايه محرومه من ماما
شذي:بس يا اميره يا حبيبتي والله ما اقصد حاجه انا اسفه معلش حقك عليا ويلا بقا عشان نشتري الحاجات سوا ونروح
اميره:يلا يا شوشو
وبالفعل ذهبت الفتاتان الي السوق وابتاعت اميره كل ما يلزمها وعادت الي المنزل وبدأت ف تحضير الغداء حتي
اشجان:انتي يا زفته الطين يلي اسمك اميره انتي فين داهيه
اميره: ايوه يا طنط انا هنا اهو ف المطبخ بعمل الغدا لحضرتك ولبابا
اشجان:سيبي اللي ف ايدك وتعالي هنا ادعكيلي رجلي وجعاني من كتر اللف مش كفايه مستحمله قرف ابوكي هيبقي انتي كمان
اميره بأعين دامعه:حاضر يا طنط تحت امرك
وبعد ان انتهت اميره عادت الي المطبخ مره اخري لكي تنهي الغداء قبل ان يعود ابيها وذهبت اولا الي الحمام اغتسلت لكي لا يظهر لابيها انها تعاني من اللعينه الشمطاء
ثم......
اشجان:انتي يا قطرانه يللي اسمك اميره انتي خفيتي فين
اميره:نعم يا طنط خير حضرتك عيزاني ف حاجه
اشجان:وانا هعوز من خلقتك العكره دي ايه خلصتي الغدا ولا لسه ابوكي علي وصول
اميره:ايوه يا طنط خلصتو وكل حاجه جاهزه وانا كنت بذاكر شويه
اشجان:طيب اخفي كملي مذاكره ابقي قبليني ان فلحتي اساسا ميغركيش الامتياز اللي بتطلعي بيه كل سنه السنه دي ابقي قابليني
اميره:وايه لزمتو الكلام دا بس يا طنط انا عملت لحضرتك ايه عشان تعامليني كدا المفروض حضرتك تعوضيني عن امي بس حضرتك مشبعاني طول الوقت اهانه من غير ما اعمل لحضرتك حاجه انا اذيتك ف ايه بس
لم تجيبها الشمطاء سوي بصفعه مدويه علي وجهها الملائكي البرئ
اشجان:انتي بتردي عليا يا قليله الادب صحيح ما انتي ملقتيش اللي يربيكي بس انا بقا هربيكي
اميره بأنهيار:متشكره اوي علي القلم دا يا طنط متشكره لحضرتك عن اذنك
ثم .........
البارت القادم نشوف ثم

إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#4

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

ههه

حلووووه وجميله

انتظر التكمله

تسلم ايدك يا فنانه

ومبروك التكريم

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#5

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

ههه

حلووووه وجميله

انتظر التكمله

تسلم ايدك يا فنانه

ومبروك التكريم

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#6

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريموووو
ههه

حلووووه وجميله

انتظر التكمله

تسلم ايدك يا فنانه

ومبروك التكريم
يدوم الضحك يا ريمو ربنا يخليكي متابعاني كدا دايما ومشكوره علي التكريم

إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#7

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل الثالث
ارتمت اميره بكل ما اوتيت من قوه علي فراشها واخذت دموعها ف الهطول كأمطار ف ليله رعديه

اميره:يارب انا بجد تعبت يارب ريحني وخدني عندك وعند ماما وحشتيني اوي اوي يا ماما اااااااااااه يارب تعبت بس كل دا عشان خاطر بابا
ثم سمعت اميره طرق علي باب بيتهم فذهبت مسرعه الي الحمام واغتسلت وجففت وجهها ثم فتحت الباب
اميره:بابا حبيبي وحشتني
احمد:وانتي كمان يا ميرو وحشتيني اوي مالك مال وشك انتي معيطه ولا ايه
اميره:هاه معيطه من ايه بس يا بابا انا بس كنت بعمل الغدا اصل قولت لطنط اشجان متتعبش نفسها عشان جايه من الشغل تعبانه وتلاقي وشي احمر من صهد المطبخ بس
احمد:ماشي يا حبيبه بابا هي طنط فين
اميره:ف الاوضه يا بابا بتريح شويه تحب احطلكوا الاكل دلوقتي
احمد:لا انا وانتي هنحضر السفره ماشي ونحط الاكل سوا
اميره:ماشي يا حبيبي يلا
بدأو ف تحضير السفره ووضع الطعام عليها حتي
احمد:اميره روحي اندهي علي طنط يلا عشان نتغدي سوا
اميره:حاضر يا بابا
ذهبت اميره الي حجرت اللعينه زوجه ابيها طرقت الباب ثم دخلت
اميره:طنط بابا جه وبيقول لحضرتك يلا عشان نتغدي
اشجان:طيب جايه الهي تطفحوه سم هاري انتي وابوكي
اميره:شكرا يا طنط عن اذنك
وبعد ان ذهبت اميره
اشجان:انا مش عارفه الكل بيحبها علي ايه حتي اخويا لما شافها اتهبل عليها وكان هيموت ويجوزها علي ايه يعني دي حتي شكلها يقرف جدا ..انتي هتضحكي علي نفسك يا اشجان البت زي القمر وجميله جدا دي تشبه اميرات الحكايات اللي امي كانت
بتحكيهالي زمان ..ياسلام يختي ما انا بردو حلوه مش وحشه ..اه انتي حلوه حلاوه عاديه انما اميره اسم علي مسمي ..طب بس بقا اسكتي احسن اخنقك وارتاح منك
وخرجت اشجان لهم ثم تناولو الغداء سويا وقامت اميره بلم الطعام ووقفت داخل المطبخ وقامت بغسل الاواني والصحون حتي
اشجان:انتي يا زفته الطين
اميره:نعم يا طنط حضرتك تؤمريني بحاجه
اشجان:خلصتي المطبخ ولا لسه
اميره:اه خلصت وهخش اذاكر بقا شويه
اشجان:مفيش زفت مذاكره الا لما تروقي الشقه الاولي وتنضفي السجاد وتغسلي كومه الغسيل اللي جوا دي
اميره:حاضر يا طنط اي خدمه تانيه
اشجان:لا يختي متشكرين لخدماتك غوري من وشي بقا جتك الارف
ذهبت اميره ودموعها تنهمر علي وجنتيها تحرق قلبها تدعو ربها ان يقف بجانبها ويهون عليها ثم انهت ما طلبته منها اللعينه وذهبت للمذاكره حتي نامت وهيا تذاكر وف الصباح
قامت اميره بما تقوم به كل يوم وايضا قامت الشطماء بأهانتها كالعاده ثم ارتدت اميره ملابسها وذهبت الي جامعتها وهناك
شذي:ميرو يا ميرو تعالي يا بت انا هنا اهو
اميره:اوكي انا جايه ازيك يا شوشو وحشتيني من امبارح يا بت والله
شذي:عامله ايه النهارده امنحوتب اللي عندك دي مظبطاكي بردو
اميره:عادي بقا اتعودت لو نزلت يوم من غير ما تهزأني احس اني معوجه
شذي:ههههههههههههه عسل يابت والله حتي ف مأساتك دي قلباها هبل اسود كدا
اميره:من غير كدا هموت مش هقدر اعيش
شذي:بعد الشر عليكي يا جزمه متقوليش كدا
اميره:حاضر هوا الدكتور جه ولالسه
شذي:لسه ايه دا بصي بصي
اميره:خير يا روشاني فيه ايه اه صحيح ايه دا هوا بيبصلي كدا ليه الحقي دا بيبتسملي كمان
شذي:هههههههه ايوه يا عم لعبت معاكي بصه وابتسامه مره واحده
اميره:شذي انتي عارفه اني مش بتاعه الحركات دي وعمتا انا الموضوع مش ف دماغي اساسا كفايه اللي انا فيه
شذي:يابت فكي الشويه اللي بتيجي فيهم هنا وعيشي سنك انتي لسه مكملتيش ال20 سنه
اميره:معلش يا شذي انا مش عايزه يتقال عليا حجابي دا عيره وعلي الفاضي انا يوم ما افكر اكلم حد هيبقي خطيبي ان شاء الله غير كدا مفيش
وبعدين انتي مش لسه عرفاني امبارح احنا متربيين سوا وعارفه اني قلبي دا للي هيبقي جوزي وبس
شذي:خلاص يا ستي حقك عليا متزعليش مكنش قصدي
اميره:متعتزريش يا شذي انتي اختي يابت ومفيش بين الاخوات اعتزار
ثم دخل الدكتور والقي المحاضره وانهت اميره جميع محاضراتها ثم عادت الي منزلها فحدث
سنري ما حدث البارت القادم


إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#8

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

جميل حبيبتي تسلم ايديك
إظهار التوقيع
توقيع : لولو حبيب روحي
#9

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

جميله
يلا كملى
مبرووك التكريم ياقمر

إظهار التوقيع
توقيع : omelbanat
#10

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

جمييييييييييييل يا قمر
تسلم ايدك
وتم التقييم


رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

متنسيش تبقى تبعتى الرابط

#11

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mycat
جمييييييييييييل يا قمر
تسلم ايدك
وتم التقييم


رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

متنسيش تبقى تبعتى الرابط
تسلمي يا قمرايه
بس رابط ايه مش فاهمه وابعتو فين معلش انا لسه جديده هنا


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omelbanat
جميله
يلا كملى
مبرووك التكريم ياقمر
تسلمي يا ام البنات مشكوره علي مرورك العطر عيوني حاضر هكمل حالا


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لولو حبيب روحي
جميل حبيبتي تسلم ايديك
تسلمي ياقمرايه نورتيني

إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#12

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل الرابع
عادت اميره الي منزلها بعد ان قامت بشراء كل مستلزمتها وجدت الكثير من الناس يقفون امام باب غرفه ابيها
فألقت كل ما بيدها وذهبت مسرعه الي الغرفه وجدت ابيها ملقي علي سريره مغطي بالكامل الي وجهه وساكن لا يتحرك
ووجدت اللعينه تقول
اشجان:ااااااااه يا حبيبي ياجوزي يللي كنت مهنني يا حبيبي يالهووووووووووي احمد قوم يا حبيبي رد عليا قوم يا احمد ااااااااااااه اهئ اهئ اهئ
تقف اميره ساكنه كالجثه الهامده تتأمل ما يحدث ثم ترتمي علي فراش ابيها وتقول
اميره:بابا قوم يا بابا بطل الهزار البايخ بتاعك دا انتا مش وعدتني انك لما تروح اي حته هتاخدني معاك ليه بقا منفزتش وعدك بابا بابا يا حبيبي انتا يهون عليك اميره تسيبها لوحدها
ثم بدموع وانهيار باباااااااااا لاااااااااااا متموتش يا بابا لااااااااااااا اااااا يابابا لاااااا ااااااااه
يارب ليه كدا ليه خدتوا مني ثم بصوت عالي اقرب للصريخ لييييه مش كفايه حرمتني من امي كمان من ابويا اعيش لمين انا دلوقتي يارب ااااه يابابا قوم قوووووم ورد عليا
اااااااااااااا اااه ثم وقعت مغشي عليها
مرت ساعات واميره علي حالها ذاتها لا تفيق ولا تنام ف نفس الوقت تهذي بكلمات غير مفهومه تاره وكلمات مفهومه تاره اخري حتي
اميره:اااااااااااه انا فين هوا ايه اللي حصل بابا اه بابا وعادت الي نوبه البكاء مره اخري ولكن بصمت هذه المره ظلت اميره ساعات محملقه ف لاشئ ومرت ايضا ايام ولا تذهب الي جامعتها ولا تبارح غرفتها حتي
شذي:اميره افتحي يا اميره انا شذي افتحي يا بنتي حرام عليكي نفسك اللي بتعمليه دا عمو الله يرحمه مكنش هيرضي بعاميلك دي حرام عليكي افتحيلي يا اميره انا شوشو صحبتك افتحيلي يا حبيبتي
قامت اميره من فراشها وذهبت وفتحت الباب واذا بشذي تفاجأ من شكلها الحالي فأميره اللي كانت تشبه اميرات الحكايات اصبحت اقرب من الشبه الي المومياوات
شذي:يالهوي عليكي يا اميره ايه اللي المنظر اللي وصلتيلو دا اتكلمي يا بنتي مبترديش عليا ليه ساكته ليه
اميره:هعمل ايه يعني ياشذي الي كنت عايشه عشانو راح مني ثم اكملت بدموع ليه يا شذي ليه راح ليه مكتوب عليا اعيش يتيمه الام والاب ليه انا معملتش حاجه وحشه لحد ولا اذيت حد ف دنيتي ليه يحصلي كدا
هوا انا مش مكتوب عليا اعيش زي بقيه البني ادمين مش عايزه اعيش سعيده بس اعيش مع بابا علي الاقل لما اتحرمت من ماما
شذي:ايه يا اميره كلامك دا اشحال مكنتيش بتصلي وعارفه ربنا هوا فيه اعتراض علي حكموا فوقي يا اميره فوقي لنفسك يا حبيبتي محدش هينفعك لما تقعي تاني ربنا ستر ان عمتك كانت هنا الايام اللي فاتت عشان كدا
امنا الغوله دي مكنتش بتقرب منك
اميره:وانتي عرفتي منين صحيح يا شذي
شذي:لقيتك غيبتي كتير ودي مش عوايدك سألت عليكي وبعدين لما جيت هنا عم ابراهيم صاحب عمو احمد الله يرحمه قالي كل حاجه اميره انتي ترضي ان بباكي يتعذب ويبقي زعلان عشانك وهوا ميت
اميره:لا طبعا يا شذي بس مش بأيدي انا تعبانه بجد وكنت محتاجه ارتاح شويه وافكر ف كل حاجه
شذي:وبعدين يا اميره ومستقبلك اللي انتي رمياه يا ماما
اميره:والله يا شذي انا ناويه انتظم من الاسبوع الجاي ان شاء الله
شذي:طيب والاسود دا دا انتي مكبره نفسك ولا ميه سنه
اميره:اعمل ايه يعني يا شذي ابويا مات البس ايه بيض شم النسيم
شذي:ههههههههههه حتي ف عز ازمتك كدا برضو انا اقولك تعملي ايه قولي الحمد لله علي كل حال زي ما انا متعوده انك دايما تقوليلي
اميره:الحمد لله يا شذي
شذي:وبعدين يا قلبي الحزن مش بالالوان ولا حزنك هيرجع اللي راح منك وربنا ميرضاش بكدا عايزه تغضبي ربنا عليكي
اميره:لالالالالالالالالا كلو الا غضب ربنا
شذي:يبقي ترجعي اميره اللي انا اعرفها بقا وبعدين يا ستي خدي المحاضرات اللي فاتتك كلها اهيه وبعدين هانت وكلها كام شهر ونتخرج ونشتغل ونبقي نشوف شقه نقعد فيها انا وانتي بعيد عن الست الرخمه دي
اميره:ربنا يسهل يا شذي
وهنا دخلت عليهم
اشجان:اهلا ازيك يا شذي عامله ايه
شذي بدون نفس:اهلا الحمد لله
اشجان:ايه يا شذي مالك بتقوليها من غير نفس ليه كدا وبعدين مش تعقلي صحبتك بقا وتقوليلها كفايه كدا الحزن ف القلب
شذي بجرأه:هبقي ارشلك عليها ملح يا تنت عشان تبقي بنفس وبعدين صحبتي حره تعمل اللي هيا عيزاه علي مزاجها ومحدش له كلمه عليه
اشجان:انتي بتردي عليا كدا ليه ثم بنظره مرعبه الي اميره انتي قولتيلها ايه عليا يا هبابه انتي
شذي:بقولك ايه يا تنت اللي كان رابطك بيها خلاص راح ومعدش ليكي وجود هنا يبقي من الافضل تلمي حاجاتك وعلي بيت بباكي بقا
اشجان :انتي ازاي تتجرأي وتكلميني كدا انا صاحبه البيت هنا واقول مين اللي يقعد ومين اللي يمشي اتفضلي اطلعي برا يلا وهمت اشجان لكي تمسك بيدها لكن اوقفها
اميره:اسمعي يا ست انتي انا استحملتك كتير وكلو عشان خاطر بابا لكن خلاص بابا مات وانتي ملكيش حكم عليا ولا ليكي اي حاجه هنا وحسك عينك فاهمه حسك عينك تعلي صوتك علي صحبتي تاني
اشجان:انتي ازاي بتتكلمي معايا كدا يا كلبه انتي
ورفعت يداها لكي تضرب اميره ولكن اميره امسكت يدها
اميره:طيب بصي يا حلوه انتي جبتي اخرك معايا وايدك دي تتمد عليا تاني ورحمه ابويا اللي دمو لسه منشفش ف تربتو اكون دفناكي حيه فهماني ولا لا
اشجان بخوف من اميره:فهماكي فهماكي بس سبيني بقا ايدي وجعتني
القت اميره يداها بعيدا ونظرت لها نظره غضب لاول مره تصدر عنها وكان تعابير ملامحها تدل علي انها مستعده لارتكاب الجرائم فخرجت اشجان وتركتها
شذي:لاجامده يا بت ايه الجموديه دي اول مره اشوفك كدا دا انا اتخضيت منك
اميره:هوا مفيش غير كدا من النهارده اللي كنت مستحملاها عشانو راح وانا طاقتي ف الاحتمال راحت معاه
شذي:طيب بقولك ايه بقا بمناسبه انك فكيتي كدا عارفه مين اتجرأ وسألني عليكي النهارده
اميره:مين
شذي:فاكره الواد اللي كان بيبصلك ف المحاضرات
اميره:ايه دا بجد دا ايه الجرأه دي وقالك ايه
فلاش باك
شخص:انسه شذي انسه شذي
شذي:نعم اي خدمه
شخص:انا بس كنت عايز اسألك علي اميره صحبتك اصلي بقالي فتره مشوفتهاش يعني وكنت ..........كنت عايزه بس اطمن عليها
شذي:مش عارفه والله يا استاذ..
الشخص:مازن اسمي مازن رؤوف
شذي:اها تشرفنا انا عمتا رايحه ليها النهارده هشوف مالها
مازن:اوكي وانا هستني حضرتك تطمنيني عليها
شذي:ممكن اسألك سؤال يا استاذ مازن انتا كنت بتقعد ف المحاضرات تبصلها ودلوقتي جاي تسألني عليها هوا فيه ايه
مازن بارتباك:ها لا ابدا زميله من ضمن الزمله ولازم الواحد يطمن يعني
شذي بضحكه مكتومه:اها زميله ماشي ماشي عن اذنك عشان اروحلها
بلاي
شذي:هههههههههههه وبس يا ستي وجيتلك علي هنا علي طول
اميره:ههههههههه وكمان عارف اسمي يا محاسن الحلو
شذي:بت هيا مش كانت محاسن الصدف
اميره:اااااااااااه انتي معندكيش خلفيه
ثم تعالت ضحكات الفتاتان ثم استأذنت شذي لكي ترحل



إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#13

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل الخامس

اشجان:انا يتعمل فيا كدا انا ومن مين من حته بت خدامه تحت رجليا مستنضفش اخليها تمسحلي جزمتي انا لازم اتصرف لازم اخلص منها عشان ابقي الوريثه الشرعيه لثروه ابوها
شخص:ثروه مين يا اشجان هوا جوزك كان حيلتو حاجه
اشجان:ايوه يا سليم كان حيلتو بيت ملك يا اخويا وميه الف جنيه ف البنك وكلهم بأسم الزفته اللي جوا دي ااااااااااااااه ياناري ااااااااااه يعني البت تستقوي عليا وتمد ايديها عليا وف الاخر تطلع وارثه الفلوس دي كلها
لا يمكن اهنيها عليهم لا يمكن انا لازم انتقم منها
سليم:وهتعملي ايه يا ناصحه
استوب
سليم:اخو اشجان الي هيتجنن عشان يتجوز اميره
بلاي
اشجان:انا هسيبها لحد ما تخلص امتحانتها عشان دي اخر سنه ليها وبعدها اخلص عليها
سليم:واشمعني بعد ما تتخرج
اشجان:عشان لو خلصت منها قبلها هيبقي فيها اسأله واصحابها هيستغيبوها وهيبقي فيها وجع دماغ
سليم:لا دا انتي دماغك سم يا اختي
اشجان:هههههه اومال
ولكن لم يحسبوا انه كان هناك من يسمع كل مخططهم فحدث
اميره:الو ايوه ياشذي انتي فين
شذي:انا قدام بيتكوا كنت جيالك
اميره:طيب اطلعي بسرعه سلام
صعدت شذي وجدت اللعينه ف وجهها نظرت لها بأحتقار دفعتها ثم دخلت الي غرفه اميره
شذي:خير يا اميره فيه ايه
اميره وارتمت ف احضان شذي وعينيها مخضبه بالدموع:الحقيني يا شذي اشجان عايزه تقتلني
شذي بشهقه:ايـــــــــــــــــــــــه ازاي دا يعني ايه اللي حصل فهميني
اميره:سمعتها هيا واخوها وهما بيقولو .........(وقصت علي شذي ما حدث) بس يا ستي دا كل اللي حصل
شذي:نهار اللي جابوها اسود بعون الله الست دي احنا نطلع نطردها هيا واخوها ونرتاح بقا
اميره:لا ياشذي انا .........انا
شذي:انتي ايه يا اميره
اميره:هيا مش هتقتلني دلوقتي هيا هتستني عليا لاخر يوم امتحانات اكون راجعه فيه وتخلي ناس يخطفوني ويخلصوا عليا
شذي:وانتي ناويتي علي ايه يا اميره هتعملي ايه ف الكارثه دي
اميره:انا ناويت اهرب
شذي:اييييييييه طب وحقك ف ميراث ابوكي
اميره:ف داهيه الفلوس المهم حياتي متروحش
شذي:طيب يا اميره اهدي بس اسمعي يا ستي انا قولت لبابا يدورلنا علي شقه ف مصر نقعد فيها انا وانتي
اميره:كويس اوي دا حل حلو لحد ما اشوف ليا وليكي شغل
شذي:طيب يا اميره متحطيش حاجه ف دماغك امتحاناتنا الاسبوع الجاي وان شاء الله نطلع بأمتياز زي كل سنه
اميره:ان شاء الله
شذي:طيب انا همشي دلوقتي وهخليني معاكي علي تليفونات ماشي
اميره:ماشي يا شذي خدي بالك من نفسك
شذي:وانتي كمان يا اميره يلا سلام عليكم
اميره:وعليكم السلام
ثم تركتها شذي وذهبت الي منزلها
ومررررررررت الايام واتي اسبوع امتحانات اميره ثم ف اخر يوم ف امتحاناتها
شخص:انسه اميره انسه اميره
اميره:ايوه نعم
شخص:حضرتك انا مازن وكنت سألت عليكي زميلتك شذي وكنت بس عايز اطمن عليكي
اميره:اه اهلا يا استاذ مازن اطمن انا كويسه الحمد لله فيه حاجه تانيه
مازن:حضرتك بتعامليني كدا ليه
اميره: مش فاهمه بعاملك ازاي انا
مازن:يعني بتصديني كدا انا والله مش زي بقيت شبان اليومين دول
اميره:حضرتك مش فاهم انا ليا مبادئ ومقدرش اغيرها انا مبكلمش ولاد انا بقالي 4 سنين هنا محدش شافني واقفه مع ولد زي حضرتك كدا فتخيل لو انا مكان اختك ايه اللي هيتقال عليا
مازن:انا اسف عن اذنك
اميره:اتفضل
ثمممممممممم
شذي:ايه كان عايز منك ايه المتيم دا
اميره:ههههههههههه كان عايز يرغي بس وقفتو عند حدو
شذي:جدعه يابت بقولك ايه جبتي هدومك ولا ايه النظام
اميره:اه معايا حطاهم ف امانات الكليه
شذي:طيب يلا بينا بقا عشان انا حكيت لبابا كل حاجه وهوا مستنينا برا
اميره: طيب يلا
وبالفعل فرت اميره مع صديقتها الي قاهره المعز وعندما علمت اشجان انها فرت استشاطت غضبا وتوعدت انها حين تجد اميره ستذبحها بيديها
وووووووووووووو البارت الجاي حياه اميره الجديده



إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#14

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل السادس
وصلت اميره وشذي الي الشقه الذي استأجرها والد شذي لهما و
شذي:يااااه الشقه محتاجه تنضيف كتير اوي اوي
اميره:ومالو يا شوشو ايدك ف ايدي وننضفها ونخليها ولا القصر
شذي:ماشي هدخل اغير هدومي وانتي كمان ونشوف هنعمل ايه
اميره:ماشي يلا بينا
ودخلت الفتاتان وقامتا بتبديل ملابسهما ثم خرجتا وشرعتا ف تنظيف البيت الي ان ادركهما التعب ولكنهما كانتا انتهوا من تنظيف البيت
اميره:ااااااااااااااه يا ضهري خلاص مش قادره
شذي:خلاص يااميره احنا خلصنا اصلا اااااااااه يارجلي انا هقوم اخد شاور بقا وانتي خدي شاور ف الحمام التاني دا عشان من بكره هنبدأ نتابع نتايجنا ع النت لحد ما تطلع وننزل بعدها ندور علي شغل
اميره:حااااااضر اااااااااه اهئ اهئ ضهري ااااااااااااه ماشي
وذهبت الفتاتان واغتسلتا ثم
شذي:ميرو انا جبت اللاب معايا تعالي بقا نفتح ونتابع النتيجه هتظهر امتي
اميره:حاضر يا شذي جايه اهو بس هنشف شعري
شذي:ماشي مستنياكي
وبعد برهه من الوقت
اميره:ها يا شذي ايه الاخبار
شذي:مفيش يا ستي كلها بس بكره وتظهر
اميره:ايه دا معقوله بالسرعه دي
شذي:لا مهو بكره هتنزل الكنترول بتاع الجامعه وهتجيلنا
اميره:ازاي بقا
شذي:انتي نسيتي ان اخر محاضره دكتور اكمل ادانا رقمو وقالنا لو حد عاز اي حاجه يكلمني
اميره:انتي يابت انا لو عندي شركه هخليكي مديره اعمالي والله دا انتي دماغك سم
شذي:ههههههههه عشان تعرفي بس افضالي عليكي استني بقا لما اكلمو
وامسكت شذي بهاتفها وقامت بطلب الارقام وقلبها يدق بعنف ثممم
شذي:الو دكتور اكمل
اكمل:الو مين معايا
شذي:انا شذي يا دكتور حضرتك فاكرني
اكمل:اه اهلا وسهلا انسه شذي خير اي خدمه
شذي:بعد اذن حضرتك يا دكتور انا عرفت ان النتيجه هتنزل بكره فالكنترول وانا واميره صحبتي مش ف البلد دلوقتي ممكن بس حضرتك تجيبهلنا وبليز اي حد يسأل علي اميره متجاوبوش
اكمل:خير يا انسه شذي هوا فيه حاجه حصلتلها ولا ايه
شذي:لا حضرتك هيا بخير وجمبي اهيه بس شويه كدا يعني المهم دلوقتي النتيجه عشان عايزين ننزل ندور علي شغل
اكمل:طيب انتوا فين وانا اجيلكوا بكره ومعايا النتيجه واجيبلكم شغل كمان
اميره:بيقولك ايه ها ها ها بيقول ايه
شذي:اهمدي يابت خليني اسمع عايز يجي يجبلنا النتيجه وهيجبلنا شغل كمان
اميره:خلاص اديهولو احنا لاقيين وبعدين شكلو محترم
اكمل:انسه شذي حضرتك معايا
شذي:ايوه يا دكتور اكمل خلاص حضرتك احنا ف القاهره ف العنوان.....
اكمل:خلاص ماشي ان شاء الله بكره اكون عندكم علي الساعه 6
شذي:ميرسي يا دكتور بعد اذن حضرتك سلام عليكم
اكمل:وعليكم السلام
وبعد ان اغلقت السماعه
اميره:ها يا شذي هيجي
شذي:اه جاي بكره الساعه 6
اميره:طيب كلمي بباكي قوليلو عشان يجيلنا عشان مينفعش يبقي معانا راجل لوحدنا ف الشقه
شذي:جدعه يابت خدتيها من علي لساني استني اكلمو
وبعد برهه
اميره:ها بباكي جاي
شذي:ايوه جاي بكره بقولك ايه متيجي ننزل السوبر ماركت اللي تحتنا نجيب لنا حاجه ناكلها
اميره:طب وننزل ليه طالما نقدر نطلب اللي احنا عايزنيو
وبالفعل هاتفت اميره السوبر ماركت وطلبت اشياء كثيره منها الخضار وحاجيات الطعام الاخري
شذي:ها طلبتي الاكل اللي هنطبخوا ف اليوم اللي كلو مهاتفات دا
اميره:هههههه اه يا اختشي
وبالفعل وصلت الاشياء المطلوبه لاميره وشرعتا ف طهي الطعام وشرعتا ف الاكل
ثم
حل الليل جلستا الفتاتان تتسامران ووووووووووو
شذي:بقولك ايه يا ميرو متغني انتي صوتك حلو اوي وانا عارفه كدا غني شويه
اميره:لا بلاش اصلي تعبانه دلوقتي وصوتي مش هيبقي حلو
شذي:بالله عليكي يا اميره وحياتي وحياتي وحياتي وحييييييييييااااااااتي
اميره:طيب خلاص خلاص
بدأت اميرتنا التعيسه بالغناء بصوتها العذب الشجي
وعندما انتهت من الغناء كانت قد دمعت عينيها وبدأت دموعها ف الهطول
شذي:انا اسفه يا اميره والله ما اقصد اخليكي تعيطي
اميره:عادي يا شذي انا بس افتكرت بابا الله يرحمه
شذي:طيب قومي نامي عشان هنصحي بكره بدري
اميره:حاضر تصبحي علي خير
شذي:وانتي من اهلو
غطت الفتاتان ف نوم عميق ووووو
ف صباح اليوم التالي
شذي:اميره يا اميره اصحي يا بنتي الساعه 5 ونص زمان الدكتور اكمل علي وصول
اميره:يالهوي هو انا منمتش بقالي عشرين سنه ولا ايه ايه النوم دا كلو
شذي:هههه معلش قومي يلا خديلك شاور والبسي واطلعي يلا
اميره:حاضر
قامت اميره من فراشها ورتبته ثم ذهبت الي الحمام واغتسلت وجففت شعرها الاسود الحريري اللامع ارتدت ملابسها وشذي ايضا ثم دق جرس الباب
دق قلب شذي معه بعنف فذهبت اميره لكي تفتح ولكنها وجدت والد شذي فهدأت شذي قليلا ثم عاد الجرس ليدق مره اخري
وهذه المره كان
محمود والد شذي:اهلا وسهلا حضرتك اكيد دكتور اكمل اتفضل يا ابني
اكمل:سلام عليكم ايوه انا اكمل وحضرتك اكيد عمو محمود والد انسه شذي صح
محمود:ايوه يا ابني اتفضل
وووووووووو المره القادمه سنري ما يحدث


إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#15

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل السابع
محمود:خير يا ابني شذي قالتلي انك هتجيبلهم النتيجه وشغل
اكمل:ايوه يا عمي فعلا واحب اطمن حضرتك ان الانسه شذي والانسه اميره اوائل الدفعه السنه دي كمان مبروك يا جماعه
محمود:الله يخليك يا ابني ويحميك لشبابك ياشذي يا اميره
اتت الفتاتان
اميره/شذي:ايوه يابابا/ياعمي
محمود:مبروك يا بنات انتوا اوائل الدفعه زي كل سنه
شذي:بجد يا بابا ميرسي ليك يا دكتور اكمل ميرسي
اميره:مبروك يا شوشو
شذي:الله يبارك فيكي يا ميرو ومبروك ليكي يا قمر
اميره:ميرسي يا روحي
محمود:طيب يا دكتور اكمل وحضرتك قولت لشذي انك هتيجيبلهم شغل كمان
اكمل:ايوه يا عمي انا جايب للانسه شذي والانسه اميره شغل بس للاسف ف اماكن مختلفه يعني مش هيبقوا مع بعض
محمود:ازاي دا يا ابني
اكمل:يعني انسه اميره هتشتغل مترجمه فاكسات ف شركه تسجيلات كبيره بتاعت واحد صحبي وانسه شذي
هتشتغل معايا ف مكتبي بتاع الترجمه
محمود:طيب يا ابني ناخد راي البنات
شذي:لحظه يا بابا اميره تعالي عيزاكي جوه
اميره:حاضر
دخلت الفتاتان احدي غرف المنزل ثم
اميره:ايه ياشذي لسه هتفكري انتي بتحبيه لازم تبقي جمبه وتحسسيه انك بتحبيه متضيعش الفرصه من ايديكي
شذي: بس يا اميره احنا نقدر نشتغل مع بعض احنا متعودناش نبعد عن بعض حتي ف الدراسه كنا سوا
اميره:دي الحياه يا شذي وبعدين احنا عايشين مع بعض ف بيت واحد اهو يعني هشوفك كل يوم بعد الشغل وانتي كمان
شذي:طيب يا اميره ولو اني يعز عليا فراقك ف الشغل
اميره:معلش يا حبيبتي يلا نطلعلهم بقا
شذي:يلا
خرجت الفتاتان ثم
شذي:احنا موافقين يا بابا موافقين يا دكتور اكمل
دكتور اكمل:طيب كويس اوي من بكره هنبتدي الشغل ان شاء الله عن اذنكوا انا بقا ومبروك مره تانيه
محمود:اتفضل يا ابني الله يبارك فيك
وبعد برهه من الوقت بعد رحيل اكمل
محمود:طيب يا بنات انا همشي انا وف اي وقت تحتاجوني كلموني وهبقي عندكوا وربنا يوفقكوا ويبعد عنكوا ولاد الحرام
شذي:ماشي يا بابا اتفضل حضرتك
ذهب والد شذي الي منزله ثم
اتي صباح يوم جديد
شذي:اميره يا اميره اصحي يا بنتي اول يوم شغل مش عايزين نتأخر ولا عايزين حد يشتكي مننا عشان متبقاش ف وش اكمل
اميره:حاضر صباح الفل يا قمر يلا انا هقوم اخد دش والبس وانتي جهزي الفطار بقا
شذي:حاضر يا ستي يلا بقا قومي كدا
وبعد ان ذهبت اميره الي الحمام واغتسلت وجففت شعرها ثم قامت بعقده ذيل حصان الا بعض الخصل علي وجهها فزاد وجهها تألقا وجمالا ثم
اميره:انا جيييييييييييت
شذي:نورتي البيييييييت ايه يابت الحلاوه دي دا انتي تتخطفي كدا
اميره:يختي بلا حلاوه بلا مربي الا صحيح فين الفطار
شذي:هههههههه قدامك اهو سلامه الشوف
اميره:طيب يلا نفطر عشان نلحق شغلنا
شذي:يلا بس انتي هتنزلي كدا
اميره:كدا ازاي يعني
شذي:مفيش بس انتي حلوه اوي اوي النهارده لو نزلتي كدا هتتخطفي
اميره:هههههههههههه بتعاكسيني يا كصوفي
شذي:كصوفك امشي يا اميره امشي يارب.......... انتا عارف بقا
اميره:هههه يلا انا خلصت فطار انا هنزل بقا
شذي:طيب استني خديني معاكي
اميره: يلا
نزلت الفتاتان الي عملهما عند اميره
توجهت الي مكتب صاحب الشركه لكي تجري مقابله عملها ثم
اميره:السلام عليكم انا اميره احمد وكنت جايه لحضرتك بخصوص الشغل اللي دكتور اكمل كلمك عليه
شخص:اه اهلا وسهلا اتفضلي انتي عارفه ان شغلك مش هيبقي ترجمه وبس هتبقي سكرتيره كمان
اميره:ايوه يا فندم دكتور اكمل فهمني علي كل حاجه
شخص:اوكي حضرتك كدا اشتغلي يا انسه اميره تقدري دلوقتي تتفضلي علي مكتبك هوا تاني اوضه ع الشمال
اميره:اوكي يا فندم بعد اذن حضرتك
شخص:وممكن متقوليليش يا فندم اسمي مستر سامر
اميره:اوكي مستر سامر عن اذنك
ذهبت اميره الي مكتبها ولم يكن يوجد ف الغرفه سوي مكتب واحد وهوا مكتبها ثم
سامر:ايه الحلاوه اللي بعتهالي دي يا اكمل يخربيتك البت حلوه اوي اوي دي شبه السندريلا او سنو وايت يارب اقدر امسك نفسي قدام حلاوتها
لا اعقل كدا انت عارف ربنا كويس وبتصلي ايه الكلام الفارغ دا ...بس دي حلوه اوي ...استغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم ...حبتها ولا ايه
مش عارف....بس فيه حاجه جوايا كدا اتحركت اول ما شوفتها ....طيب اسكت بقا وشوف شغلك
ثم نترك هذا الجانب قليلا ونذهب عند اميره
اميره:هوا كان بيبصلي كدا ليه..انا خايفه اوي..يارب مليش غيرك الجأ ليه يارب احميني وقويني يارب انا تعبت كتير ف حياتي يارب ونفسي ارتاح
بقا...بس الحمد لله علي كل حال ...ايه دا ايه دا دا سي دي اغاني ..ياتري فيه اغاني ايه ...انا هشغلو واشوف
وبالفعل ادارت اميره الشريط واستمعت اليه ولكن هناك اغنيه وحيده اعجبتها فيه وحفظتها اميره وكانت تغنيها بصوتها العذب
ولم تكن اميره تعلم ان هنا من يستمع الي صوتها ويهيم شوقا بدفأه
ثم نذهب الي شذي
اكمل:اهلا وسهلا يا انسه شذي ف معادك بالظبط
شذي:طبعا يا دكتور اكمل دا اول يوم وبعدين انا مبحبش اتأخر ها شغلي فين بقا
اكمل : براحه بس انتي داخله حاميه اوي تشربي ايه الاول
شذي:لاحضرتك انا مش عايزه اشرب انا عايزه اشتغل فين مكتبي
اكمل:اوكي مكتبك اهو اتفضلي
ومرت الساعات سريعا وعادت الفتاتان الي منزلهما ثم


إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#16

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل الثامن
اميره:ها عملتي ايه يا شوشو ف شغلك النهارده
شذي:عادي يوم ممل مفيهوش جديد بس لاول مره اكمل يكلم معايا ويقولي تشربي ايه ومتشربيش ايه والكلام دا اكنو بيجر كلام معايا
اميره:هههههههههههه متحطيش ف دماغك عادي
شذي:عادي عادي يا اوختي ها وانتي عملتي ايه
اميره:مفيش جديد زيك بردو بس المدير بتاع الشركه كان بيبصلي اوي اوي بطريقه كدا غريبه مش عارفه فيه ايه
شذي:طبعا لازم يبص شايف قدامو سنو وايت لازم يعمل كدا
اميره:هههههه اتوكسي لعضك قومي يلا معايا نحضر الغدا
شذي:ماشي يلا
ونترك هذه الناحيه ثم نذهب الي مقهي راقي ف القاهره يجلس عليه شبان يبدو عليهم الهيبه والوقار
اكمل:ايه ياعم سامر مالك سرحان ف ايه
سامر:......
اكمل:يا سامر واد يا سامر
سامر:ها
اكمل:ها ايه مالك مسهم ليه كدا
سامر:لا مفيش الا قولي يا اكمل هيا اميره دي نوعها ايه
اكمل:6سلندر
سامر:هههههههه خفيف ياض لا يعني من انهي نوع من البنات بما انك كنت الدكتور بتاعها
اكمل:اميره جد اوي وملهاش ف اي حاجه ولا حتي بتكلم ولاد وطيبه اشمعنا هيا غمزت ولا ايه يا سامر
سامر:شكلها كدا يا اكمل انتا مشوفتش البت عامله ازاي دي تتاكل اكل اموره اوي
اكمل:ياعيني يا عيني ايوه بقا اخيرا اتخلقت البت اللي وقعت سامر الصاوي
سامر:واي وقعه يا اكمل دا من يوم واحد شوفتها فيه حصلي كدا اومال لما اشوفها كل يوم هيحصل ايه هتهبل
اكمل:بصراحه عندك حق هيا البت قمر اوي بس مظنش انها من النوع بتاع الحب والكلام قبل ما يبقي فيه ارتباط
سامر:سيبها علي الله
اكمل:ونعم بالله
ثم نترك هذه الناحيه قليلا ونذهب الي منزل اميره
المحامي:يعني ايه مش لاقينها هتكون فص ملح وداب يعني
اشجان:وحضرتك بتزعقلنا احنا ليه اهي تربيه ابوها تلاقيها لافت علي اي حد من هنا ولا من هنا وهربت معاه
سليم:لا يا اشجان اميره متعملش كدا ابدا ابدا اميره محترمه ومتربيه
اشجان:وانتا مالك يا اخويا محموق ليها كدا ليه اوي
سليم:ما انتي عارفه اني بحبها
اشجان:علي اختك من امتي ياواد بتعرف الحب
سليم:اهو بقا من ساعه ما شوفت اميره
المحامي:الله الله يعني انا دمي محروق عشانها وانتوا واقفين تتخانقوا البنت لو ملقتوهاش الفلوس بتاعتها هتروح للجمعيات الخيريه
اشجان بشهقه:يالهوي طب والعمل يا استاذ
المحامي :اقلبو الدنيا لحد ما تلاقوها عشان اديها فلوسها وقسما عظما يا اشجان لو جرالها حاجه ولا لقيت فيها خربوش اد كدا
رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×لمدخلك السجن لبقيه عمرك
اشجان بخوف:سجن ايه بس ياسي الاستاذ ان شاء الله هنلاقيها
ثم نترك هذه الناحيه ونعود لسندرلتنا الغاليه
شذي:الجميل سرحان ف ايه
اميره:ولا حاجه ياشذي بس يعني حاسه اني مضايقه شويه
شذي:من ايه يا ميرو
اميره:فاكره الولد اللي اسمو مازن
شذي:ايون ايون قري واعترفي بقا انك بتقعي ف الحب زي بقيه البنات الطبيعيه
اميره:هههه محسساني اني رجلي لازقه ف افايا المهم مش عارفه ليه حاسه اني مش شايفه
غيرو حاسه اني مجرد اشوف اسمو ف اي حته ولا علي اي محل بحس اني قلبي بيدق اوي
ومش عارفه ليه قلبي مقبوضرد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل× دلوقتي واول ما اتقبض افتكرتوا انا حاسه انو جرالو حاجه وحشه
وبدأت اميره ف البكاء ليه يا شذي كل حاجه احبها تروح مني ليه ليه بس يارب امنت بيك وبحكمتكرد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل× يارب لا حول ولا قوه الا بالله رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×
الحمد لله علي كل شئرد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×
شذي:متزعليش يا ميرو لو ليكوا نصيب هتشوفو بعض تاني متقلقيش ان شاء الله هوا بخير قومي يلا نامي عشان الشغل
اميره:حاضر تصبحي علي خير رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×
ذهبت الفتاتان الي غرفهما وغطت شذي ف نوم عميق واميره لم تذق طعم النوم من كثره التفكير ف مازن
وبعد ذلك غلبها النعاس فراودها كابوس بمكان يشبه القبور من الداخل
ومازن هناك كان يهرول من شئ مجهول هيا لا تراه ولا تعلم ما هوا يهرول وينادي بأسمها
افاقت مفزوعه من النوم وعينيها جاحظتان وقلبها يدق بعنف استغفرت ربهارد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل× وعادت للنوم مره اخري ودعت ربها ان يودع مازن ف امان
ثم نتركها تستريح ونذهب ل..
رؤوف والد مازن:انتا رايح فين الساعه دي يامازن
مازن:مخنوق يابابا ونازل اتمشي
رؤوف:الساعه دي يامازن الوقت متأخر اوي يا ابني وبعدين احنا ف امريكا مش ف مصر
مازن:معلش يا بابا محتاج اوي اتمشي
رؤوف:طيب يا ابني متتأخرش عشان مقلقش عليك
مازن:حاضر يا بابا
نزل مازن من منزله ف امريكا فهو قد سافر مع والده لاتمام رساله الماجستير والدكتوراه من امريكا وليراعي اعمال ابيه هناك
ظل مازن سائر علي قدميه ساعات وساعات الي ان وجد نفسه ف مكان نائ لا يوجد به سواه للحظه توجس قلبه خوفا
لكنه قرأ بعض ايات القرأن فهدأ قليلا
ثم
مازن:ايه دا انتا مين
الشخص:.....
مازن:who are you?
الشخص:انا بتكلم عربي يا مازن
مازن:ايه دا انتا تعرف اسمي مين حضرتك وتعرفني منين
الشخص:انا مراقبك من زمان يا مازن وبجد انتا عرفتني ان اختياري ف محلو
مازن:مش فاهم حاجه ممكن توضح
الشخص:انا اللي هحققلك امنياتك وكمان هخلي اميره تحبك
مازن:اميره انتا تعرفها منين مين حضرتك
الشخص:.............
هرول مازن من امامها مسرعا بعد ان رأي شيئا ما الي منطقه بها بعض البشر لكي يستنجد بهم من هذا الغريب
مازن:ايه دا لااااااااااااا ااا ارجوك لااااااااااااا ااااااااااا لااااااااااااا ااااااااا



إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#17

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

جميل غاليتى ومنتهى التشويق

تسلم ايدك

انتظر التكمله

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#18

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريموووو
جميل غاليتى ومنتهى التشويق

تسلم ايدك

انتظر التكمله
تسلمي يا ريمو يا قمر منوراني دايما بكومنتاتك

إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#19

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل التاسع
مازن:انتا بتعمل ايه ابعد عني لااااااااا ابعد عني
الشخص:متخفش يا مازن انا بالقوه اللي هديهالك هتبقي اقوي راجل ف الكون
مازن:القوه عقل مش عضلات وانا مش عايز ابقي قوي ابعد عني بقا
الشخص:يعني مصمم ترفض مازن خليك عاقل متخلنيش اعاملك غصب
مازن:وريني اخرك
الشخص:كدا طييييييب اهو
مازن:اااااااااااااااه دماغي ااااااااه
ثم استلقي مغشي عليه
نترك هذه الناحيه ثم نذهب الي
شذي:اميره يا اميره اصحي يا بنتي شغلك يا امير..ايه دا
اميره:صحيت يا شذي ايه فيه ايه
شذي:مال وشك يا اميره
اميره:مالي يا شذي عديني لما اروح اغسل وشي والبس عشان الشغل
شذي:مش هتفطري
اميره:لا الحمد لله يلا عديني بقا
شذي:تعالي هنا يا اميره مالك ووشك مالو باين عليكي ولا نمتي من امبارح ولا شوفتيه فيه ايه ووشك باين عليه العياط
اميره:محصلش حاجه يا شذي انا بس... ثم اجهشت بالبكاء
شذي بعد ان احتضنتها:مازن بردو يا شذي
اميره :ايوه يا شذي ايوه حلمت بيه حلم وحش اوي انا قلقانه اوي يا شذي وتعبانه اوي نفسي احس انو جمبي ومهتم بيا تاني انا......انا بحبو اوي يا شذي وكنت بكابر واغالط نفسي بس خلاص مش قادره مش قادره
شذي:طيب يا اميره متزعليش وهوا كمان والله من اهتمامو بيكي باين عليه بيحبك اوي وان شاء الله راجع راجع عشانك
اميره:بجد يا شذي
شذي:بجد ياروح شذي يلا قومي بقا اغسلي وشك واانا هحضرلك الفطار النهارده بس متتعوديش علي كدا
اميره:هههههههههه ماشي يا ستي
وقامت شذي بتحضير الافطار بينما تستحم اميره وبعد ان انتهت الفتاتان من الافطار وذهبت كل منهما الي عملها حدث
سامر:انسه اميره يا انسه اميره
اميره:ايوه يا مستر سامر خير فيه حاجه
سامر:ايوه اقعدي عايز اكلمك ف موضوع
اميره:تحت امرك حضرتك
سامر: بصي يا ستي انا مبدأيا كدا بدور علي اصوات جديده ف السوق والسوق كلو زي ما انتي عارفه مش حلو خالص وكنت ..........كنت يعني
اميره:كنت ايه يا مستر سامر
سامر:بصراحه كنت سمعت صوتك وانتي بتغني اغنيه بحبك موت وصوتك بجد تحفه من احسن الاصوات اللي سمعتها وكنت عايزك تمضي عقد معايا وهتبقي ستار الشركه بتاعتي
اميره:ايوه يا مستر مازن بس انا يعني انا مش عارفه اقولك ايه قرارك دا فاجئني
سامر:انا عارف انو مفاجأه وانا عشان كدا هديكي يومين تفكري فيه وهتاخدي اليومين دول اجازه وان شاء الله بموافقتك هنكبر الشركه وانتي كمان اكتر واكتر
اميره:اوكي مستر سامر عن اذنك
سامر:اوكي اتفضلي
لنترك هذه الناحيه قليلا ونذهب الي
اكمل:انسه شذي انسه شذي
شذي:اهلا دكتور اكمل خير حضرتك تؤمرني بحاجه
اكمل:خير ان شاء الله اقعدي عايزك ف موضوع
شذي:خير تحت امر حضرتك
اكمل:انتي طبعا عارفه اني دكتور ف الجامعه وعندي شركه كمان ويعني من اسره ميسوره
شذي:ايوه انا اعرف كل دا
اكمل:تفتكري مؤهلاتي دي يعني تنفع تخلي اي بنت توافق عليا
شذي:طبعا يا دكتور وهيا مغمضه كمان
اكمل:يعني دا رايك
شذي:ايوه يا دكتور حضرتك تحب اكلمهالك ولا ايه
اكمل:وتكلميها ليه وانا بكلمها دلوقتي
شذي:هاااااااااا هيا فين دي
اكمل:انتي يا شذي
شذي بفرحه:هااااااااااااااااا انا ع........عن اذنك ورايا شغل
اكمل:هستني ردك بعد يومين يا..حبيبتي
شذي:عن اذنك
وانتهي وقت العمل وعادت الفتاتان الي المنزل فحددددددددث


إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#20

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل العاشر

اميره:شوشو ياشوشو ياشوووووشو
شذي:ايه يا بنتي هوا انا سافرت مالك ما انا جمبك اهو
اميره:مليش بس فرحانه موت
شذي:ربنا يفرح قلبك كمان وكمان يا قمر خير
اميره:سامر سامر عرض عليا اني اغني للشركه بتاعتو وهبقي نجمه يييييييياس يااااااس
شذي:بجد مبرووووووووووووك يا روحي
اميره:يبارك فيكي يا عمري وانتي شكلك مسهم وفرحان كدا وعنيكي بتلمع هوا اللي ف مخي حصل
شذي:دا حصل وحصل وحصل اكمل طلب ايدي
اميره:بجدددددددددددد مبرووووووووووووك يا شوشو
شذي:الله يبارك فيكي يا قلبي بس اداني يومين افكر
اميره:ايه دا وسامر بردو مديني يومين افكر
شذي:شكلهم هخطفوني ف اليومين دول ويحملوكي مسئوليتشي
اميره:هههههههههه ههههههه
شذي:انا مبسوطه اوي عشانك وعشاني بس مش هتبقي مخاطره عليكي يا ميرو
اميره:ازاي يعني يا شذي
شذي:يعني هتغني وشرايط عليها اسمك وكليبات وحفلات وشكلك واسمك واشجان فهمتيني
اميره:اه اه عندك حق دا انا كنت ناسيه بس متقلقيش انا سيباها علي ربنا لو رايدلي شر محدش هيقدر يمنع
شذي:ونعم بالله يا ميرو طيب بمناسبه الاخبار الجامده اللي ورا بعضها دي انا عزاماكي علي دليفري من عند كنتاكي
اميره:يابخيله يا جلده يوم ما تبعزأي يبقي دليفري ومن كنتاكي لا يختي انا هعزمك عند كوك دور
شذي:اقولك علي فكره حلوه احنا نجيب اكل من السوبر ماركت اللي تحت ونعملو احنا احسن
اميره:وانا بقول كدا برضو انا مكسله انزل تاني اصلا
شذي:ماشي يا كوسليه يلا انا هطلب الاكل اهو شوفي انتي عايزه ايه
اميره:هاتي باكيت صدور ناجتس وباكيت تاني مخلي سمك وبقسماط
شذي:عونيا دا انتي ناويه علي وليمه
اميره:هوا اكل وبحلقه انا اللي هدفع اخلصي
شذي:حاضر حاضر
ونسيبهم ياكلو اهئ اهئ يابختهم معزمونيش ونروح عند
سامر:ااااه يا قلبي لو بس تحس بيا ولا تشوف الحب اللي ف عنيا ليها دا
اكمل:انا اسعد واحد ف الكون النهارده انا بجد بحبها اوي
سامر:اربط عندك بتحب مين يا اكمل
اكمل:ها........اصل.....أصل انا قولت لشذي اني عايز اتجوزها واديتلها يومين تفكر وقولتلها يا حبيبتي
سامر:يامعلم يا معلم يا معللم وهيا كان ردها ا يه
اكمل:اتكسفت ووشها احمر كدا بس حسيت انها هتوافق واديتلها يومين تفكر
سامر:يومين بردو هههههه
اكمل:اه يوم.... ايه بردو دي ياض
سامر:اصلي ياسيدي اتفقت مع اميره انها هتغني للشركه وتبقي ستار
اكمل:وهيا اميره صوتها حلو ف الغنا
سامر:طلعت جامده من مجاميعوا يا اكمل صوت وشكل
اكمل:وانتا سمعتها فين
سامر:اقولك
فلاش باك
سامر:ايه دا ايه صوت الغنا دا دا جاي من اوضه اميره
واقترب سامر من غرفه اميره وجدها مندمجه ف الغناء وصوتها ابهره وسحره
بلاي
سامر:بس يا سيدي
اكمل:ههه وانتا وقعت فيها ولا ف صوتها عشان شركتك
سامر:انا من اول ما شوفتها من قبل ما اسمع صوتها وقعت ولا حدث سمي عليا يا اكمل
اكمل:طيب يا سيدي مبروك
سامر:باركلي يوم ما البسها دبلتي ف ايديها
اكمل:دا انتا داخل سخن اوي يا معلم
سامر:يا ابني اللي زي اميره دي متتفرطش فيها ابدا دي كنز بنت ادب واخلاق وصوت كمان
اكمل:ماشي يا سيدي
ونسيبهم ونرجع تاني
شذي:الحمد لله تسلم ايدك يا ميرو الاكل طعم اوي
اميره:ميرسي يا شوشو المهم قوليلي انتي هتردي علي اكمل امتي
شذي:لما اقول لبابا الاول
اميره:وانتي هتقولي لعمي امتي
شذي:مش دلوقتي بكره هكلموا واقولو واشوف رأيو بس انتي رايك ايه
اميره:والله دكتور اكمل ميتعيبش محترم جدا ووقور ومهذب حتي لما كان بيكلمنا ف الجامعه عينو كانت بتبقي ف الارض
شذي:يعني اوافق
اميره:بزمتك انتي اساسا مش موافقه ف احلامك
شذي:يوه بقا يا اميره بتكسف
اميره مقلده:يوه بقا يا اميره بكسف ههههههههههههه
شذي:بتتريقي عليا يا سلعوه طيب تعالي
اميره:يماماااااااااااااااا
وفضلو يجروا ويلعبوا نسيبهم يجروا ويلعبوا ونرووووح ل
مازن:اااااااااه انتا عملت فيا ايه
الشخص:انا لسه معملتش محبتش اعمل وانتا مغمي عليك بس دلوقتي انتا فوقت ونقدر نكلم اعرفك بنفسي الاول انا ليستات
مازن:وعايز مني ايه بقا يا سي ليستات انتا
ليستات:عايزه اديك اختيارات انا عارف انك عندك كانسر ف المخ وكلها كام شهر وتموت بس انا عندي الحل اللي يشفيك ويعيشك علي طول
مازن:ودا ايه بقا ان شاء الله
وهنا كشر ليستات عن انيابه
مازن:ايه دا ايه الانياب دي انتا ايه بالظبط انطق فهمني ومكتفني كدا ليه
ليستات :مكتفك عشان متهربش وف نفس الوقت نعرف نكلم
مازن بخوف:طيب اكلم عايز مني ايه
ليستات :حاجه بسيطه خالص
مازن:ايه هيا
هجم ليستات علي مازن ومنعه من الحركه ثم قام بشق عنقه وامتص دمه
وعندهاااااااا


إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#21

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل الحادي عشر
صباح يوم جديد علي ابطالنا
افاقت اميره من نومها وقامت بترتيب فراشها ثم ذهبت الي الحمام واغتسلت وارتدت ملابسها وقامت بأرخاء شعرها
علي وجهها مما زادها تألقا واشراقا ثممممممممممم
شذي:صباح الناس القمرات اللي ع الصبح
اميره:صباح الفل يا شوشو يلا تعالي انا حضرت الفطار
شذي:حاضر يلا اقعدي
اميره:حاضر يلا بسم الله
ثم تناولو افطارهم وذهبت كل منهما الي عملها فقد مر اليومان سريعا
عندددددددددد
اميره:صباح الخير مستر سامر
سامر:صباح النور يا اميره متأخره ليه
اميره:لا والله ابدا انا جايه ف معادي اهو
سامر ناظرا الي ساعه يده:اه فعلا معلش اصلك قلقتيني عليكي مستنيكي من بدري
اميره بذهول:هاااااا ليه
سامر:عشان يا ستي اعرف اذا كنتي موافقه ولا لا
اميره:ايوه يا مستر سامر موافقه بس ليه شرطين
سامر:خير يا اميره
اميره:خير ان شاء الله انا بس مش عايزه ابقي زي مطربين اليومين دول اللي مش مطربين اساسا اللي طالعه تستعرض فساتينها واللي طالعه تستعرض جزمها واللي طالعه تستعرض جسمها وياريت صوتهم حلو حتي
سامر:عندك حق يا اميره والله السوق باظ خالص بسببهم معدش فيه مواهب حقيقه زيك كدا
اميره:ربنا يخليك يا مستر سامر الشرط التاني بقا ان كلمات الاغاني بتاعتي متبقاش اي كلام فاضي ف الهوا
انا بحب كلامي يبقي جميل ويوصل للقلوب علي طول
سامر:بسيطه ياستي بس علي فكره كل يوم بتأكديلي اني اختياري ف محلو يا اميره وبتزيدي ف نظري اكتر بأحترامك لنفسك وللبيت اللي انتي خارجه منو
اميره:ميرسي يا مستر سامر ها هنبتدي الشغل امتي
سامر:يااااااااه انتي داخله حاميه اوي عمتا يا ستي هننزل دلوقتي نروح الاستوديو اللي هتسجيلي فيه الاغاني بتاعك
اميره بفرحه:بجددددددددددد ميررررررسي ميرسي يا مستر سامر
استقلو سياره سامر ثم وصلو الي المكان المنشود صعدوا ودقات قلب اميره تصعد وتهبط خوفا وفرحا ثمممممممممم
سامر:سلام عليكم يا جماعه انا جيت ف معادي اهو مع الوجه الجديد
الجميع:اهلا وسهلا منور انتا والوجه الجديد
سامر:ها هنبتدي شغل امتي
احد العاملين:حالا لو تحب
سامر:طيب يلا يا اميره ادخلي
اميره:ادخل فين
سامر:المكان اللي هتسجلي فيه يلا
اميره :طيب حاضر يارب خليك معايا يارب
سامر:ربنا معاكي وهتلاقي الاغنيه عندك جوا
اميره: ماشي
دخلت اميره وهيا ترتعد خوفا وفرحا ثم امسكت بكلمات الاغنيه وقرأتها ثم
سامر:يلا دور مزيكا يلا يا اميره

في هذه الاثناء ظل سامر سرحا ف صوت اميره مع كلمات الاغنيه فحقا لقد عشقها حتي الجنون
انتهت اميره من كلمات الاغنيه مع تصيفقات وتهلليلات حاره من جميع العاملين بالاستوديو حتي سامر
فدمعت عينيها من الفرحه وحدث ذاتها قائله
اميره:اول مره عيني تدمع من الفرحه كدا كنت دايما ادمع من البؤس اللي كنت عايشه فيه ...ااااااااااااه يابابا لو كنت موجود معايا دلوقتي كانت الفرحه تبقي بجد وحشتني اوي يا بابا انتا وماما الله يرحمكوا وقامت برفع يديها وقراءه الفاتحه لهم والدعوه لهم بالرحمه
استغرب جميع العاملين من تصرفها فعندما خرجت
سامر:انتي كنتي بتعملي ايه جوا
اميره:كنت بقرأ الفاتحه علي روح ماما وبابا وبدعيلهم بالرحمه
سامر:انا اسف مكنتش اقصد افكرك
اميره:ولا يهمك المهم ايه رايك
سامر:تجنني صوتك حلو اوي
اميره بخجل:متشكره يا مستر
فوجئت اميره بوصول شذي واكمل مع بعضهما ف
اميره:ايـــــــــــه دا انا بجد النهارده الدنيا مش سيعاني فرحتي كملت النهارده عشان اختي معايا
شذي:حبيبتي يا ميرووو مبروك يا بت صوتك حلو اوي
اميره:ميرسي يا روحي ثم صمتت قليلا ثم قالت
ايه دا انتي جيتي ازاي
شذي:جيت مع اكمل
اميره:الله الله الله اكمل حاف كدا
شذي:انتي متعرفيش اني وافقت
اميره:مبروك يا روحي لوووووولي مبروك
شذي:هههه يبارك فيكي يا اوختشي
اميره/شذي وكأنهم تذكروا شيئا:مستر سامر/اكمل
وعندما نظروا ناحيتهم وجدوهم هالكين من الضحك عليهم
ثمممم الفصل القادم نشوف ثم


إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#22

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل الثاني عشر
سامر:اميره متنسيش لما تروحي تقوليلي ايه رايك ف الهديه
اميره:هديه ايه يا مستر سامر دي
سامر:لما تروحي ابقي شوفيها
ثم استكمل قائلا
سامر:اكمل انا عزامكوا كلكوا النهارده علي العشا هبقي انا واميره وانتا وشذي ها موافقين
اكمل/شذي:موافقين
سامر:وانتي يا اميره
اميره:اه اه طبعا موافقه
سامر:خلاص اشوفكوا النهارده الساعه 7 قدام باب العماره بتاعتكوا ماشي
الجميع:ماشي
رحلو جميعا اوصلهم اكمل الي منزلهم واكد علي شذي انه سوف يمر بها قرابه ال6والنصف ودعها ثم صعدت
الفتاتان الي منزلهم
شذي:ياااااااااه انا هموت من الفرحه كل احلامي اتحققت النهارده انتي وهتبقي اشهر واحلي مغنيه ف العالم كله وانا هتجوز اكمل حبيبي اللي بتمناه

اميره شارده الزهن لاترد:.......
شذي:اميره يا اميره انتي يابت
اميره:ها نعم يا شذي
شذي:ايه اللي ف ايدك دا
اميره:دا فستان لقيتو ف العلبه دي ومعاه الشوز وتاج كمان
شذي:ايه دا ايه دا دا حلو اوي اوي يا ميرو مين اللي بعتو
اميره:سامر
شذي:عرفتي منين
اميره:الكارت اهو

اخذت شذي الكارت واخذت تتأمل المكتوب عليه وتقرأه علي اميره بصوت عال وكان المكتوب كالتالي
اميره انا هبقي اسعد واحد ف الدنيا لو قبلتي تبقي خطيبتي ومراتي
انا.......انا بحبك بحبك اوي من اول يوم شوفتك فيه خطفتيني سحرتيني
لو لبستي الفستان دا النهارده علي العشا ومعاه التاج هعرف انك قبلتي عرضي عليكي
لو لبستي الفستان بس هعرف انك رفضتيني وساعتها هنفضل اصدقاء بردو ومش هسيبك ولا هتخلي عنك
سامر

شذي بشهقه:ياخبر وهتعملي ايه يا اميره
اميره مدمعه العينان:مش هروح العشا دا خالص
شذي:ليه يا اميره سامر بيحبك اوي باين من الكارت بتاعو دا حتي باين من نظرات عنيه
اميره:اعمل ايه يا شذي ما انتي عارفه اني بحب مازن مع اني متكلمتش معاه غير مره ومشفتوش من بعدها بس حاسه ان هوا دا اللي هيبقي نصيبي
شذي:سامر قدملك خدمه يا اميره متقدريش تنسياها عمرك كلو
اميره:يستحق الشكر عليها يا شذي بس مش معني كدا اني اتجوزو
ثم اكملت بدموع انا لو اتجوزتو مش هقدر اديلو الحب....الحب اللي يستحقو
ومقدرش اتجوزو وانا بحب وبفكر ف واحد تاني هتبقي خيانه ليه وانا مبحبش الخيانه ياشذي
شذي محتضنه اميره:طيب بس يا اميره متزعليش يا حبيبتي مش قولتلك مازن راجعلك يا اميره راجع متقلقيش
اميره:يارب يا شذي يارب انا بجد بحبو اوي مش عارفه انا اول مره يحصلي كدا انا قلقانه اوي عليه وهوا بعيد عني نفسي اطمن عليه
شذي بدموع علي حزن صديقتها:متزعليش نفسك يا اميره راجع راجع عشان اميره قلبو وحبيبتو انتي يا اميره
نتركهم قليلا ثم نذهب الي
اشجان:ها يا سليم عملت ايه
سليم:دورت عليها ف كل الاقسام والمستشفيات ملهاش اثر
اشجان بغضب عارم:يعني ايه ملهاش اثر اتبخرت مثلا ولا فص ملح وداب انا عارفه انك ميعتمدش عليك ف اي حاجه
سليم:انا عملت اللي قولتيلي عليه يا اشجان مليش دعوه بقا اصرفي زي ما انتي عايزه وبعدين من امتي وانتي قلبك عليها دا انتي بتكرهيها كره العما
اشجان:ياغبــــــــــــــــــــي ومازلت بكرهها لكن فلوسها والبيت اللي عندها دا حقي حقي انا وبس حق السنين اللي ضاعت من عمري مع راجل اد ابويا مريض
سليم:طول عمرك طماعه وكلبه فلوس يا اشجان
اشجان بضحكه شريره:بالفلوس اقدر اشتري الدنيا كلها
سليم:طيب ولما تلاقي اميره هتعملي ايه
اشجان:هخليها تستلم ميراثها وبعدين اخلص عليها
سليم:ايه تخلصي عليها ازاي لا انا مش هسمحلك بكدا سيبيها يا اشجان انا هتجوزها واخودها تعيش معايا
اشجان:انتي غبي وهتفضل عمرك كلو غبي مش عارفه انتا هتجنن عليها ليه كدا هوا مفيش حد زيها يعني
سليم:لا مفيش حد زيها ولا حتي انتي اميره دي ست الستات
اشجان بغضب من كلام اخيها:سليم امشي من وشي حالا لخلص عليك قبلها
تركها سليم وذهب مره اخري للبحث عن اميره
نترك هذه الناحيه قليلاونذهب الي
ليستات:ها يا مازن عامل ايه دلوقتي
مازن:ااااااااااه رقبتي انتا عملت فيا ايه
ليستات:انا مصيت دمك كلو وهديك دلوقتي اختيارين ياأما اكمل واموتك ياأما احولك وتبقي زي وترجع لاميره حبيبتك
مازن:ااااااه اعمل اي حاجه بس اشوف اميره تاني
ليستات :بس كدا بسيطه
قام ليستات بشق معصمه وانزل بعض من قطرات دمه ف فم مازن وحرره من وثاقه
فأستلقي مازن علي الارض يتلوي من الالم وكأن هناك سم يسري بجسده ويذهب مباشره الي قلبه
ثمممممم
الحلقه الجايه نشوف ثم


إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#23

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل الثالث عشر
شذي: اميره يا اميره انتي يا بنتي جهزتي ولا لسه اكمل هيعدي علينا دلوقتي
اميره من داخل غرفتها:ايوه يا شذي ايوه جايه اهو
خرجت اميره وهيا تبدو كأميره من اميرات الحكايات بثوبها الاسود اللامع وكانت ترتدي شالا فوقه فضي اللون
وزينتها الخفيفه اللي تزيدها تألقا وجمالا ف
شذي:ايــــــــــــــــــــه داااااااااااااا
اميره:ايه فيه ايه
شذي:ايه يا بت الحلاوه دي كنتي مخبيها فين
اميره:ياسلام علي اساس اني كنت معفنه قبل كدا
شذي:لا انتي طول عمرك زي القمر بس النهارده القمر زايد قمرين تلاته عشره خمناشر
اميره:ههههههه خمناشر فينك يا اكمل تسمع خمناشر دي وساعتها ابصم بالخمناشر انا انو هيغير رأيو
شذي:يغير رأيو يالهوي لا اما ارجع رقيقه انا ما صدقت اصلا
اميره:طيب يلا يلا مش دا صوت عربيه اكمل اللي تحت دا
شذي:استني لما ابص من البلكونه
ذهبت شذي ف
شذي:ايوه يا اكمل نازلين حالا
اكمل:طيب بسرعه بس عشان منتأخرش
شذي:حاضر حاضر
ثم وجهه حديثها لأميره: يلا يااميره عشان اكمل بيستعجلنا الا قوليلي صحيح فين التاج ملبستيهوش ليه
اميره:مش هوا طلب مني البس الفستان بس لو انا رافضاه انا عملت كدا اهو ولما اروح هناك بقا يبقي ربنا يسهلها
شذي:طيب ربنا يستر يلا بينا
نزلت الفتاتان فسحر اكمل عندما نظر الي محبوبته واعجب بأعتناء اميره بنفسها وجمالها الاخذ لكنها كالاخت له ثم
اكمل:لا بقولكوا ايه بحاولتكوا دي كلها هتتخطفوا مني مش هينفع كدا
اميره:اومال هينفع ازاي يا اكمل
وجدت اميره احدا ما يربت علي كتفاها من الخلف فالتفتت اليه وجدت
سامر:هينفع لما تبقي معايا ف العربيه عشان اقدر احميكي
اميره بخجل:اه اه طيب ماشي يلا بينا
سامر:يلا يا برنسيس
استقلو سيارتهم ووصلو الي المطعم وكان سامر واكمل قد حجزوا طاولتان واحده لسامر واميره والاخري لاكمل وشذي
ثمممممممم
اكمل:ها كلمتي بباكي يا شذي
شذي:اها كلمتو يا اكمل وهوا منتظرك عندنا الخميس الجاي الساعه7
اكمل:ان شاء الله اكون هنا انا مبسوط اوي انك وافقتي عليا عارفه
انا من يوم ما شوفتك ف الكليه وانا وقعت فيكي بس كنت عايز اتأكد منك الاول بحبك يا شذي
شذي بخجل:وانا كمان
اكمل:هاااااااا وانتا كمان ايه
شذي بخجل اكتر:بحبك الله بقا
اكمل:يخلاصي ع الطماطم اللي ف خدودك دي
شذي:اكمل بس بقا الله
اكمل:هههههه حاضر بسيت اهو
نترك عصفورا الكناريا يغردان مع بعضها وينسجان احلام حبهما ونذهب الي
سامر:اميره انا احترمتك جدا لتفكيرك العقلاني وصراحتك ولما ملقتكيش لابسه التاج فهمت بس من ابسط حقوقي اني اعرف سبب الرفض
اميره:انا.........انا بحترمك وبقدرك بس مقدرش احبك مقدرش ابادلك نفس الحب اللي ف قلبك ليا
سامر:ياتري فيه حد تاني يا اميره قولي متخافيش ولا تتكسفي انا قولتلك اننا هنبقي اصدقاء
اميره:بصراحه انا متعودتش اكدب ولا اخبي اه فيه
سامر:ودي اكتر حاجه تعجبني فيكي انك علي طبيعتك لسه نقيه الدنيا ملوثتكيش
اميره:دي طبيعتي وانا مبحبش الزيف ولا التغير احب ابقي بوش واحد
سامر:طبعا يا اميره واحترمك علي رأيك دا بس ممكن اعرف هوا مين
اميره:هوا.........هوا كان زميلي ف الجامعه حاول يكلمني مره بس صديتو ومكلمتوش واختفي بعدها معرفش عنو حاجه
سامر:طيب يا اميره انا بردو هفضل جمبك ولو سمحتي بقا تمضيلي هنا
اميره:ايه دا
سامر:متخافيش مش وصل امانه
اميره:هههههههههههههه
سامر:ايوه كدا يا شيخه الشمس دخلت دا يا ستي عقد التعاقد مع شركتي لتسويق اغانيكي وشرايطك
اميره:بجدددددددددددددددددد دد ميرسي يا مستر سامر ميرسي
سامر:لا مستر ايه بقا مفيش مستر من هنا ورايح سامر وبس ماشي
اميره:ماشي وادي امضتي اهي
سامر:مبروك يا اميره ايه مش جعانه بقا ولا هنقضيها خس وخيار مش ارانب احنا والله
اميره:ههههههههههههههه لا جعانه اوي بصراحه
سامر:طيب انا هطلبلك الاكل تسمحيلي
اميره:اوكي
نتركهم قليلا ثم نذهب الي
ليستات:ها يا مازن عامل ايه دلوقتي
مازن:انا كويس اوي حتي مبقتش حاسس اني دماغي بتوجعني زي الاول
ليستات:ومش هتحس بأي وجع تاني يا مازن انا شفيتك وحولتك ولبقائك حي انتا محتاج تشرب دم
مازن :ايـــــــــــــــــــــــــه دم
ليستات:ايوه دم
مازن:انا مش ممكن اقتل عشان اعيش مبقتلش بشر انا لا يمكن يحصل لا يمكن
ليستات:ممكن تمص دم الحيوانات بس دا حل مؤقت عاجلا او اجلا هتحتاج تقتل عشان تتغذي
مازن:لا مش هيحصل
ليستات:هنشوف انتا ناوي ترجع مصر امتي
مازن:علي الشهر الجاي كدا
ليستات:طيب انا كدا مهمتي انتهت سلام
مازن:انتا مش هتبقي معايا؟
ليستات:لو بقيت معاك هموت وانا مش عايز اموت
مازن:يعني انا هموت
ليستات:هتموت لو متغذتش علي دم بشري
مازن:انا لا يمكن اقتل بشر لا يمكن
ليستات:متقتلش حد انتا عندكوا ف مصر حراميه وقطاع طرق وناس وحشه كتر ممكن تتغذي عليهم
وووووووووووو

إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#24

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل الرابع عشر

شذي:صباح الخير يا اميره مش نازله الشغل ولا ايه
اميره:لا نازله اهو صباح الفل يا قمر انا هقوم اخد شاور وانزل
شذي:مش هتفطري
اميره:مليش نفس كلي انتي انا الحمد لله يا شذي
شذي:مالك يا اميره وشك مالو انتي كنتي بتعيطي
اميره بأرتباك:انا لا..........لا لا لا ابدا واعيط ليه لا مفيش حاجه انا كويسه
شذي:اميره عيني ف عينك كدا
اميره بعينين مدمعتين:بصراحه اه يا شذي
شذي:وكمان شكلك منمتيش من امبارح فيه ايه مالك
اميره:امبارح حلمت حلم وحش اوي يا شذي
شذي:خير اللهم اجعلو خير فيه ايه
اميره:مش عارفه ليه شوفت مازن قدامي بس كان بيجري ورايا وفيه سكينه ف ايدو وكان عايز يموتني
شذي بفزع:ايـــــــــــــــــــــــه طيب متفكريش ف الحلم ولا تحطيه ف بالك ولا اكنك شوفتيه ومتنسيش ترجعي بدري النهارده علي 6 كدا
اميره:اشمعنا
شذي:عشان اكمل هيقري فتحتي النهارده
اميره:عنيا يا عروسه عن اذنك بقا انا اتاخرت اوي
شذي:ف حفظ الله
ونسيب المكان شويه ونروووووووح
للمطار
شخص:مازونه حبيب هرتي ازيك يا واد واحشني
مازن:ههههههه ازيك يا شريف عامل ايه
استوووووووووب
شريف:صاحب مازن وعارف كل حاجه عنو
بلاي
شريف:انا بخير المهم انتا
مازن:تمام يا معلم
شريف:واد يامازن انتا حاطط لينسيز
مازن بأرتباك:هاااااااااا اه اه انتا متعرفش اني نظري ضعف وبدل النداره لبست لينسيز
شريف:وكمان بقيت اضبش مش كفايه اهبل مش عارف البت هتقبلك علي ايه
مازن:هههههههههههههههه بس ياض يلا بينا ولا هنبات هنا
شريف:لا يا اخويا مش هنبات هنا اتفضل
استقلو سياره شريف ثم
مازن:شريف انتا متعرفش حاجه عن اميره
شريف:من اخر يوم ف الامتحانات وانا معرفش حاجه
مازن:ازاي يا ابني انتا مش جارها
شريف:ايوه جارها بس بعد ما بباها اتوفي سمعت انها هربت من البيت
مازن:ايه هربت وبباها اتوفي
شريف:ايوه
مازن:انا لازم الاقيها لازم ادور عليها
شريف بأبتسامه خبث:طب واللي يجبهالك
مازن:يااااااااااااه حبيبي وابن حبيبي
شريف:هههههه يابكاش طيب امسك اقري المجله دي
مازن:ايه دا مجله ايه دي..........ايه دا دي صوره اميره
شريف:ايوه وهتبقي اشهر مغنيه ف العالم كلو دي بتغني عربي وانجلش
مازن:ياااااااااااااه يا حبيبتي يا اميره وحشتيني اوي
شريف:وفر يا اخويا الاشواق دي كلها دي واقعه ف مصايب
مازن:مصايب ايه طمني عليها انا قلقان اوي
شريف:ابوها طلع سيبلها ميراث فلوس وبيت تمليك ولما مرات ابوها عرفت سمعتهم من شباك مطبخنا ما انتا عارف انو بيطل علي بيتهم بتقول انها
هتخلص علي اميره بعد استلام الميراث
مازن بهلع:ياحبيبتي يا اميره ازاي دا دا لايمكن يحصل لو قربتلها انا ممكن اموتها انا لازم اصرف والاقي حل ابقي بيه جمب اميره واحميها
شريف:ياحنين طيب انزل يااخويا وصلنا
هبطوا من السياره ولكن ظل بال مازن مشغول بما يحدث وبأميره
ثممممممممممم
مازن:شريف بقولك ايه انتا معندكش الاغاني بتاعت اميره
شريف:لا عندي الشريط اهو والتسجيل اهو اشغلهولك
مازن:ياريت صوتها وحشني اوي
شريف:طيب يا نحنوح
اشغل شريف المسجل وبدأ مازن ينصب باهتمام لكلمات اغاني اميره فأحس كأنها تخاطبه بهذه الاغنيه ثمممممممم
نترك هذا الجانب ونذهب ل
اشجان:طمني يا سليم لقيتها
سليم:وانا تاعب نفسي وبدور وقارف نفسي وممكن لو فتحتي المجله دي هتلاقيها
اشجان:مجله ايه وادور ايه مش فاهمه حاجه
سليم:اميره اميره يا متعوسه يا خايبه هتبقي اشهر مغنيه ف الوطن العربي
اشجان بغيظ:ايــــــــــــــــــــه هيا البت دي كل حاجه تبقي حلوه فيها ف الشكل والصوت والحظ كمان ثم اكملت بضحكه خبيثه
كدا هيا وقعت برجليها اقرالي يا سليم ايه الموجود ف المجله
سليم:حاضر بيقولك يا ستي عندها حفله بكره الساعه9 ف ستي ستارز
اشجان:كويس انتا تروح هنا الساعه8ونص بالظبط وتستناها ف حته مداريه وتخلص عليها
سليم:انا اخلص علي اميره لا طبعا
اشجان:كنت عارفه انك خايب ونايب ولا يعتمد عليك انا هصرف انا
ثممممممم نشوف ثم الفصل القادم


إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#25

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

جمييييييييل يا قمر
فى انتظارك


#26

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mycat
جمييييييييل يا قمر
فى انتظارك

مشكوره يا قطتي عنيا ليكي

إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#27

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل الخامس عشر
شذي:مالك يا اميره واقفه ليه كدا ومال ايدك بتترعش كدا ليه
اميره:مرعوبه مرعوبه يا شذي هموت انتي شايف شكل الناس عاملين ازاي برا وهغني قدام دول كلهم
شذي:ههههههه طالما قلقانه ومتوتره كدا يبقي هتنجي متقلقيش
اميره:يارب ياشذي يارب
شذي:قوليلي راجعتي كلمات اغنيتك كويس وحفظتيها
اميره:ايوه بس حاسه اني مش فاكره اي حاجه وهعيط اعع
شذي:ابقي اطلعي يا روحي قوليلهم اععععععععع دي خليهم يحدفوكي بالبيض والطماطم هههههههههههه
اميره:اموت واعرف الحفلات بتاعت زمان كانوا بياخدو معاهم طماطم وبيض ازاي وليه لا وبيض ني كمان
شذي:عندك حق هههههههه كانوا بيضحكوا علي عقولنا فاكرينا مش هنفهم هههههه
كانت اميره سوف تكمل حديثها حتي قاطعاها
سامر:يلا يا اميره اطلعي
اميره:ايه اطلع ايه لا استني شويه ارجوك يا سامر انا قلقانه اوي
سامر:قلقانه ليه بس دا انتي زي القمر يلا اطلعي اطلعي
وتفاجأ اميره بنفسها امام جحافل من الجماهير ينظرون لها ثم تبدأ موسيقي الاغنيه وتغمض اميره عينيها وتبدأ بالغناء
ثم تفتح اميره عينيها وتفاجأ بان الجميع يصفقون بحراره لصوتها الرائع واذا بها فجأه تقع ارضا ولكن ليس مغشيا عليها بل مفاجأه برصاصه ف كتفها ترديها علي المسرح ف مواجهه جمهورها فيحدث
سامر:اميره اميره ردي عليا يا اميره ارجوكي فوقي ارجوكي
شذي:اميره لا يا اميره ارجوكي فوقي ارجوكي مينفعش تسيبيني مينفعش احنا مش بس اصحاب احنا اخوات وروح واحده مينفعش نعيش بعيد عن بعض اميره ردي عليا ارجوكي يا اميره اميره
اميره بوهن:شذي لو شوفتي مازن تاني قوليلو ان اميره عاشت وماتت وهيا روحها فيك ومحبتش ولا هتحب بعدك اااااااااااااه
ثم اطبقت عينيها
شذي:اميره لا يا اميره اميرررررررررره الحقوني الحقوني بسرعه بالاسعاف الحقوني انتوا واقفين تتفرجوا بسرررررعه
هاتف سامر الاسعاف جاءو مسرعين واخذو اميرتنا الي المشفي سريعا
ثمممم


إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#28

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل السادس عشر
دموع تترقرق ف اعين اميرتنا تنضح بالعشق والهيام حتي
شذي:اهلا اهلا ازيك يا مازن
مازن:الحمد لله يا شذي انا بخير
شذي:دايما يا رب اعرفك طبعا انتا عارف دكتور اكمل خطيبي واستاذ سامر مدير اعمال ميرو واكتر من اخوات
مازن:اهلا وسهلا بيكوا جميعا
اكمل:ازيك يا مازن ايه الغيبه الطويله دي كلها يعني منشوفكش الا واميره منشوشه رصاصه
مازن:ههههه معلش بقا انا كنت مع والدي مسافر بره مصر وجيت من يومين
سامر:مصر كلها منوره بيك يا مازن
ثم استطرد قائلا بقولك ايه يااكمل انتا وشذي تعالو عايزكوا ف موضوع
اكمل/شذي:حاضر
خرجوا جميعا تركوا العاشقين بالغرفه وحدهما لا ينطقان ولكن اعينهم تتحدث اقترب منها جلس بجوارها ثم
مازن:الف سلامه عليكي يا انسه اميره
اميره بخجل:الله يسلمك يا استاذ مازن حضرتك عرفت منين
مازن:انا متابع اخبارك من وانا برا
اميره بخجل:ايــــــــــــه طيب انتا ...انتا عامل ايه
مازن:انا كويس اوي الحمد لله
اميره متفحصه لعيون مازن:هوا انتا لابس لينسيز رصاصي
مازن بارتباك:اه....اه انا نظري ضعيف وعملت عمليه وركبت لينسيز
اميره:اه بس كدا احلي علي فكره
مازن:ميرسي يا اميره تسمحيلي اقولك يااميره من غير انسه وانتي تقوليلي مازن كدا عادي
اميره:اه طبعا اوي اوي يا مازن
مازن:انتي حصلك كدا ازاي
اميره:انا كنت واقفه وبغني ع المسرح وبعدين كنت مغمضه عنيا فتحتها لقيت دم نازل من كتفي وبعدين محستش بنفسي غير وانا هنا
مازن:لا الف سلامه عليكي بس ممكن اطلب منك طلب
اميره:اه طبعا اتفضل
مازن:انا.....انا عايز ابقي الحارس الشخصي بتاعك
اميره:ايه ازاي دا يعني
مازن:انتي خايفه من قربي ليكي يا اميره
اميره:لا ابدا بس ليه كدا
مازن:اولا هعرف احميكي كويس ومش هيتكرر اللي حصل دا تاني ثانيا انا يا ستي عايز كدا متحرمنيش من طلبي ارجوكي
ولو ع المرتب انا هرضي بأي حاجه تديهالي
اميره:بس..بس انا
مازن مقاطع:من غير بس ارجوكي عشان خاطري اقبلي
اميره:اوكي مفيش مانع بس مرتبك هيبقي قليل اوي ف الاول بس بعد كدا ان شاء الله يزيد
مازن:موافق وعلي فكره صوتك حلو اوي زي كل حاجه فيكي
اميره بخجل:ميرسي انا متشكره اوي يا مازن
مازن:مفيش بينا شكر يا اميره اقولك علي حاجه
اميره:قول
مازن بعشق وهيمان:وحشتيــــــــــــــــــــــــــــــني
اميره بخجل :هاااااااااا
نتركهم قليلا ثم نذهب الي
سليم:ايه اللي هببتيه دا يا اشجان حرام عليكي هتضيعي نفسك وتضيعي البت الغلبانه معاكي
اشجان بحقد:لا كانت هيا اللي هتضيع بس وانا كنت هورث هاخد فلوس فلوس كتير اوي بس هيا اللي حظها ف السما دايما
محظوظه من كل حاجه ولا حتي الموت بيحوق معاها
سليم:يا شيخه حرام عليكي بقا ارحميها وارحمي نفسك سيبيها ف حالها يا اشجان انا بحزرك اهو لو قربتيلها تاني انا اللي هقفلك فاهمه
اشجان بأبتسامه خبث:مش هتلحق تقف واللي خلاني ارتكب جريمه مره هيخليني ارتكبها تاني
انطلقت رصاصه من مسدس اصابت قلب سليم فأردته قتيلا
نترك هذه الناحيه قليلا ثمممممممم
سامر:هوا دا مازن يا شذي
شذي:ايوه يا سامر هوا دا مازن
سامر : واميره بتحبو من امتي قوليلي
شذي:اميره كانت بتكابر نفسها ف الاول ايام الجامعه بس هوا لفت انتباهها وحبته انا عمري ما شوفت اميره بتحب حد كدا
انا اسفه يا سامر اني بقولك كدا بس هيا دي الحقيقه
سامر:متعتذريش يا شذي انا اتمني ليهم هما الاتنين الخير سوا
اكمل:هوا دا اخويا اللي اعرفوا حبيبي يا ابو سامر
ضحكوا جميعا ثم
شذي:بقول ايه احنا سيبناهم كتير مش يلا نرجعلهم
اكمل:اه يلا بينا
ذهبوا جميعا الي غرفه اميره نظر كل من سامر وشذي الي اميره فوجدو وجهها يشع نضاره وحيويه وكأنها كانت جثه هامده هبت فيها الحياه مره اخري
فقالت
شذي:ياعيني يا عيني ع الناس اللي وشها شبه الطماطم
نظره ناريه لاحت بعيني اميره موجهه لشذي
ضحك علي اثرها الجميع فاحمر وجهها اكثر واكثر
ثمممممممممم
اميره:سامر مازن هيبقي الحارس الشخصي بتاعي من النهارده
سامر بحزن:اه اوي اوي منور يا مازن احنا هنبقي اصحاب جامدين علي فكره
مازن:اشكرك واتمني دا عن اذنكوا انا بقا عشان اسيبك تستريحي شويه يا اميره وابقي اشوفك بكره
سامر/اكمل:استني احنا جايين معاك نوصلك وكمان ورانا شويه مشاوير
مازن:طيب يلا بينا
رحلو جميعا تركوا شذي واميره بمفردهم ثم
اميره:كان لازم يلي تنشكي ف حواجبك انتي تقولي كدا
شذي:نيهاهاهاهاها انشك ف حواجبيرد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل× لا فوكهيه يابت
ثم استطرت قائله ايوه لازم اسيح اصل شاكلك كان عيضه بصراحه ههههه
اميره:هههههههها اقفلي بؤقك دا للراجل يرجع ف كلاموا
شذي:اسكتي بقا مش كفايه اجلت الخطوبه بسببك لحد ما تخرجي كدهون
اميره:كدهون بيئه بيئه يعني احمدي ربنا ان اكمل مش موجود كان زمانو طخك عيارين
شذي:ههههههههههه طخني عيارين انتي قريبت محمدين يا بترد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×
اميره بتلحين:حساااااااااااااانين ومحمدين زينه العرر الاتنينرد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×
شذي:ههههههههههههه هه
قهقه عاليه تنطلق من حجره اميره
ثمممم


إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#29

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل الثامن عشر
هاتفت اميره صديقتها شذي واخبرتها بان الدكتور صرح لها بالخروج فرحت كثيرا واخبرتها ان خطبتها علي شريك عمرها ومعشوق قلبها الاسبوع المقبل ف..........
اميره:شوشتي بتتكلمي جد مبرووووووووووووك انا مبسوطه اوي
شذي:يبارك فيكي يا مرمورتي عقبالك انتي وزوز ههههههههه
اميره بأرتباك وخجل:ها اها طيب علي فكره انا بكلمك من تليفون مازن وهوا بيقولك مبروك علي ما يبقي يجي معايا
شذي:الله يبارك فيه يا ستي ويلا بقا اقفلي عشان اكمل اللي ورايا وكمان متخلصيش رصيد الراجل
اميره:حاضر يلا سلامو عليكو
شذي:وعليكم السلام
اغلقت اميره الهاتف ووجد مازن ينظر له بعشق وهيمان فتوجهت نحوه ووضعت يدها علي خده وقالت
اميره:ايه يا ابني هوا انا كل ما ايد تلمسك الاقيك متلج كدا
مازن بأرتباك:اصل اصل انا قولتلك يعني..يعني اني جلدي اتعود علي جوا برا وكدا
اميره:يعني انا لما اسافر بره هبقي جلدي شبه جلد الميتين زيك كدا
مازن بأرتباك:هههههههههههه لا انتي قمر ف كل الاحوال بره او جوه
اميره بخجل:الله بقا يا مازن
مازن بتقليد:الله بقا يا مازن تصدقي انا كنت طول عمري اصحابي يقولولي يا ماظن يا ماظن رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×اول مره حد ينطق اسمي صح وبالحلاوه دي قولي مازن كدا تاني
اميره تكاد تنفجر خجلا:مازن بقا الله
مازن:طيب يا ستي خلاص خلاص انا مش هكسفك بس والله قمر حتي وانتي مكسوفه
ادارت اميره وجهها عن مازن حتي لا يقفز قلبها من ضلوعها ويحضتنه ويخبره بكل اشواقه نحوه ولكن مازن لم يعطي لها الفرصه وادارها نحوه ووووووووو
مازن:اميره ممكن اسألك سؤال
اميره:اه طبعا يا مازن اتفضل
مازن:هوا انتي وسامر فيه حاجه بينكوا
اميره:ليه بتقول كدا سامر مجرد صديق ومدير اعمال مش اكتر
مازن:طيب الحمد لله ريحتيني
اميره:اشمعنا بتقول كدا
مازن:اصل بصراحه يا اميره انا.....انا من ساعت ما كلمتك اخر يوم ف الكليه وقولتلك اني معجب بيكي وانتي صدتيني زيدتي ف نظري اوي وحبيتك ايوه متستغربيش انا بحبك بحبك اوي اوي يا اميره من اول يوم عنيا لمحتك فيه كل حاجه شدتني ملامحك طفولتك وبرائتك شدتيني ومش عايز اسمع ردك دلوقتي انتي عندك حفله الشهر الجاي هطلب منك طلب انا بحب اوي اغنيه ايساف عاشق بحب لو غنتيهالي ف الحفله هعرف انك انتي كمان بتحبيني زي ما بحبك وهتقبلي تكملي بقيه عمرك معايا
اميره:..........
مازن:اميره انا قولتلك مش عايز اسمع ردك علي كلامي بس مقولتلكيش متكلميش خالص
اميره بصوت يكاد يكون مسموع:مازن لو سمحت اخرج عشان اغير هدومي ونمشي من هنا عشان خطوبه شذي ومجهزتلهاش حاجه
مازن:حاضر عن اذنك
خرج مازن ينتظرها بكل شوق ولهفه خارج الغرفه واميره بالداخل تحدث نفسها
اميره:معقوله اللي سمعتوا دا معقوووووووووووله بيحبني معقوله مازن طلع بيحبني بيحبني بيحبنـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــي انا هطير من الفرحه يارب الحمد لك والشكر لك بعد التعب اللي شوفتو طول عمري تعوضني بمازن اشكرك يارب واحمدك انا كنت بكابر زمان مع اني بحبو بحبو اوي ان شاء الله هغنيلك الاغنيه يا مازن الشهر الجاي عشان تعرف انك حبي الاول والاخير ياااااااااااااه يارب صحيح ان مع العسر يسرا والصبر اخرتو جميله بمناسبه الصبر يعني اقعد اكلم نفسي زي الهبله رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×كدا والواد ملطوع بره اما البس
اكملت اميره ملابسها وخرجت لمازن فأبدي اعجابه بها وبتنسيقها لملابسها فأميره ليست كمغنيات العصر الحديث اميره كالاميره في كل شئ حتي ملابسها فهي لا ترتدي ما يصف ويشف انما ترتدي ما هوا ملائم لجسدها ولكن يسترها ولا يكشفها اوصلها مازن الي منزلها حيث وجدت شذي قد جهزت كل شئ حتي ما سوف ترتديه اميره ف خطبتها
ثمممممممممم


إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#30

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل التاسع عشر
حفله هادئه اجواء عائليه ورومانسيه هادئه ليست بصاخبه كباقي حفلات الخطبه
ف غرفه من غرف المنزل تجلس فتاتان ترتدي احداهما العروس والاخري الوصيفه ويبدو عليهما كأنهما خرجا للتو من اساطير الاميرات القديمه هاهيا محبوبتنا شذي تطل علينا بثوبها الازرق الناعم ذو علامه الاكس الفضيه حول رقبتها وترتدي اسفله بدي من نفس لون علامه الاكس
يقف عندما يراها بطلتها الباهره ووووووووو
اكمل:يا حظي اللي زي القمر ايه الحلاوه دي
شذي:ميرسي يا اكمل دا بس من زؤك
اكمل:يختي عليها وهيا خدودها تفاح لبناني كدا
شذي:اكمل بقا الله هسيبك وامشي
اكمل:تمشي؟تمشي تروحي فين هوا دخول الكوشه زي خروجها ولا اييييه
رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×
شذي:اكمل بس بقا بكسف والله
اكمل:خلاص خلاص بس عشان وشك بقا شبه الطماطم الاقوليلي امال اميره مخرجتش معاكي ليه
شذي:اميره يا سيدي مستخبيه جوا
اكمل:ليه هيا عليها تار
رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×
شذي:لا عليها عوفريت اسمو بكسف من مازنرد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×
اكمل:ههههههههههه هيا اميره بتحب مازن ولا ايه النظام مش فاهم

شذي:افهمك يا سيدي زمان واحنا ف الكليه اخر يوم امتحانات مازن راح كلم اميره وقالها انو معجب وكدا اميره صدتو ومرضتش تكلموا عشان هيا مش بتاعت كدا اختفي مازن بعدها وفضلت اميره تكابر وتقول انها مبتحبوش ومن فتره قريبه بدأت تجيلها كوابيس وهيا نايمه انو تعبان وبينادي عليها ومحتاجه ليها مره ومره بيجري وراه وعايز يموتها وكانت بتقوم معيطه وقلبها مقبوض عليه وبتدعي ربنا كل يوم انو يحفظو وبعدها قالتلي انها بتحبو اوي
ولما جبها من المستشفي اخر يوم قالتلي انو اعترفلها بحبو وقالها لو غنتلو عاشق بحب ف الحفله بتاعت الشهر الجاي بتاعتها هيتأكد انها بتحبو وهيتجوزها وعشان كدا رفضت سامر صحبك
اكمل:يعني هيا رفضت سامر عشان مازن وكانت بتكلمو
شذي:لا مكنتش بتكلمو غير المره اللي قولتلك عليها وبعد كدا بقا لما جه المستشفي قدامنا كلنا وهيا رفضت سامر لانها متقدرش تبادلو الحب اللي ف قلبو ليها ومش عايزه تعلقوا بيها وهيا ف قلبها واحد تاني تبقي بتخونو ودا كلام اميره ليا
اكمل:تصدقي يا شذي ان اميره كبرت اوي ف نظري بعد كلامك دا خلي البت ندي صاحبتكوا تندهلها وتقولها اخرجي مازن رقبتو لفت 360 درجه من كتر ماهوا متشوق يشوفها

استوب
ندي صاحبه اميره وشذي من الكليه فاكرينها اللي كانت بتحجزلهم وترنلهم لو الدكتور دخل
بلاي

شذي:هههههه حاضر يا ندي يابت انتي يا هبله تعالي
ندي:نعم يا شوشو فيه حاجه ولا ايه
شذي:اه خشي اندهي لاميره قوليلها شذي اغمي عليها بره
ندي:ايه ليه كدا حرام عليكي تقلقيها عليكي
شذي:يابت نفذي وبس ملكيش دعوه
ندي:طيب حاضر
ذهبت ندي لكي تحضر اميره من الداخل دخلت اخبرتها بما اخبرتها به شذي بالحرف صعقت لسماعها هذا الخبر هرولت الي الباب وندي تكتم ضحكتها وعندما اطلت بثوبها الاحمر والبدي من نفس لون شيفون الثوب اسود
زهل مازن من جمال اميره الاخاذ وتوجه نحوها بخطوات ثابته واثقه وووووو
مازن:اللهم صل ع النبي ايه الحلاوه دي
اميره:حلاوه ايه بس وسع يا مازن وسع البت شذي اغمي عليها
مازن:مين؟مين دي اللي مغمي عليها مهي قاعده قدامك اهيه
اميره:ايه اومال ندي قالتلي كدا ليه بت يا ندي خودي
ندي:نعم يا اميره
اميره:انتي قولتيلي ليه ان شذي اغمي عليها مهي قاعده زي القرده اهيه
ندي:والله يا اميره مليش دعوه دي شذي اللي قالتلي اقول كدا
اميره:ازاي تقولك كدا..ازاي ......
صمتت اميره وكأنها تذكرت شئ تعالو نشوف افتكرت ايه
فلاش باك
شذي:ايه الحلاوه دي يابت هتغطي عليا كدا ولا مازن اللي واقف برا دا هياكلك بعينو بس لما تخرجي
اميره:بس بقا يا شذي بكسف وبعدين هوا مازن برا
شذي:اه يااختي مازن برا
اميره:ايه لالالالالالالالا مش خارجه مش خارجه
شذي:هتخرجي يا اميره
اميره:مش هخرج يا شذي
شذي:هخليكي تخرجي بطريقتي وسعي بقا لما اخرج انا
اميره: اما نشوف يلا امشي يارب نمله تكعبلك
رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×
خرجت شذي وتركتها ووو
بلاي

اميره:يابنت اللذينا يا شذي طب والله لوريكي بس بعد الخطوبه
مازن:هههه اول مره اعرف انك شريره يا اميره
اميره:اتلاقا مش شريره دا انا بلثم
مازن بضحك من طفوليه اميره:اتلاقا ههههههه عسل بحبك بردو
اميره بخجل:هوا هوا انا المفروض هغني دلوقتي عن اذنك بقا
مازن:اهربي اهربي بس مسيرك هتبقي معايا ومش هتعرفي تهربي مني

تركته اميره وذهبت ووجهها يشع باللون الاحمر الطاغي علي بياض ملامحها وقلبها يدق بعنف وذهبت وامسكت المايك وقالت
اميره:انا بمناسبه الخطوبه هغنيلك يا شذي وهتقومي ترقصي انتي واكمل يلا قوموا
قام العروسين لكي يتجهزوا للرقص بدا الجيتار بالعزف الرقيق المنفرد وبدات اميره ف الغنا بصوتها العذب الشجي

ثممممممممم نشوف حدث ايه المره القادمه


إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#31

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل العشرون
انتهت حفله خطبه احبائنا اصطحب اكمل عروسه الي احد الفنادق الفاخره ليكملو سهرتهم
ومازن اصطحب اميره الي احد ارقي الباخرات الموجوده علي النيل
وسامر اصطحب ندي صديقتهم ليوصلها الي منزلها
ولكنننن
اكمل:ياااااااااااااااااااا اااااه انا مبسوط اوي اوي النهارده
شذي:النهارده بس يا كيمو
اكمل:ايه؟قولتي ايه؟
شذي:بقولك النهارده بس مبسوط يا كيمو
اكمل:الـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــله اول مره اسمع دلع لاسمي حلو كدا
شذي:ههههههه انتا اول مره حد يدلعك اساسا انتا لاقي
اكمل:انا كانوا امم حولايا
رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل× بس فين النفس بقا
شذي:امم رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×ال امم ال
اكمل:عندك شك رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×
شذي:علي اساس اني دبوس لا معنديش يا كيمو طبعا ما انا من ضمن الامم دي
اكمل:بس من ضمنهم كلهم واحده بس خطفت قلبي اول ما شوفتها سحرتني برقتها قتلتني بسحر عنيها
شذي:ودي مين دي بقا ان شاء اللهرد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×
اكمل:واحده كدا زي القمر وهيا هاديه وقمرين وهيا متعصبه ولما تكسف يا خراااااااشي ببقي هموت عليها اسمها شذي تعرفيها
شذي بخجل:المكان هنا حلو اوي ميرسي علي العزومه بس الحساب عليك
اكمل:يخلاسي علي الخدود الحمره دي بحبك يا بت
شذي بصوت يكاد يكون مسموع:وانا كمان
اكمل:وانتي كمان ايه
شذي:زي ما انتا قولت
اكمل:لا عايز اسمعها والا هرمي نفسي من فوق الطرابيزه دي
شذي بصوت متقطع:ب ح ب ك
اكمل:مش سامع
شذي:بحبك ارتحترد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×
اكمل:بموت فيكيرد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×
نترك عصفوري الكناري يغردان احلامهم سويا ونذهب لللللللل
سامر:وحضرتك يا انسه ندي تعرفي شذي واميره ومازن من زمان
ندي:اه كنا سوا كلنا ف الكليه
سامر:واميره ومازن بيحبو بعض من زمان
ندي:لا لسه من فتره قريبه بس مازن بيحبها من زمان وهيا كان هماه كلو دراستها وباباها ولما توفي بباها هربت عشان مرات بباها كانت عايزه تموتها عشان تورثها
سامر بصعقه من الكلام:ايــــــــــــــــــــــــــــــــــــه تقتل مين اميره
ندي:اها بس خلاص اميره بعدت عنها والموضوع دا انتهي
سامر:انتهي ازاي مش حضرتك عارفه ان اميره كانت مضروبه طلق ناري ف الحفله الاخيره والبوليس كان بيدور ع الفاعل يبقي اكيد هيا مرات بباها
ندي:ياخبر دا ممكن يكون صحيح طب والعمل يا استاذ سامر
سامر:العمل عمل ربنا اميره نفت ان ليها اعداء ومجتبش سيره وبعدين مازن وعد انو هيحميها بنفسوا وانا واثق فيه وواثق من كلامو لان اللي بيحب ممكن يموت عشان اللي بيحبو
ندي:عندك حق ربنا يخليهم لبعض
سامر:يارب مقولتليش يا انسه ندي هوا حضرتك مخطوبه
ندي:لا لسه مجاش النصيب
سامر:اها ربنا يبعتهولك ف صاروخ مستعجل
ندي:هههههههههههههه ليه يعني انا مش مستعجله
سامر:يعني بدل ما تعنسي وشنانك تقع ومنلقلكيش عريش
ندي:ههههههه لا لما يحصل هبقي اجيلك تشوفلي عريس
سامر:واشوفلك ليه وانا موجود
ندي:هااااااااا اااا
سامر:انا يشرفني انك تكملي معايا حياتي يا ندي وبالنظر لاخلاق اميره وشذي فاكيد انتي زيهم وانا مش هلاقي احسن منك تحافظ عليا وعلي اسمي وعلي بيتي وتربي ولادي ان شاء الله تربيه سليمه
ندي:انا انا ..........مش عارفه اقولك ايه بس اديني شويه وقت افكر واخلي بابا يسأل عليك
سامر:موافق ودا الكارت بتاعي فيه كل حاجه عني خلي بباكي يسأل وانتي فكري براحتك وانا منتظرك
ندي:اوكي عن اذنك انا هنزل هنا دا بيتنا
سامر:اتفضلي تصبحي علي الف خير
ندي:ميرسي تصبح علي خير
وووووووووونترك هذا الجانب ونذهب اليييييييييييييي
مازن:عجبتك الباخره يا ميرو
اميره:اوي اوي يا مازن انتا متعرفش اد ايه انا بحب اقعد قدام الميه سواء نيل او بحر وافضل سرحانه كدا
مازن:اه طبعا مش مطربه بقا ومرهفه الحس
اميره:ههههههههههههههههرد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×
مازن:ايوووووووووووه خلي نور ربنا يدخل خليكي فاتحه الشيش كدارد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×
اميره:ههههههه بس يا مازن قلبي هيقف من كتر الضحك ههه
مازن:بعد الشر علي قلبك وبعدين ميقدرش يقف دا انا اموتو يقف وميبقاش فيه اميره حبيبتي لا ممكن ابدا
اميره بخجل:مازن وبعدين معاك
مازن:اعمل ايه بس مش قادر اخبي حبي ليكي بحبك يا اميره بحبك اوي اوي ونفسي تبقي مراتي النهارده قبل بكره
اميره بخجل اكتر:مش عارفه اقولك ايه يا مازن بس انا كل اللي اقدر اقولو ان مسير الايام توضحلك كل حاجه
مازن:مش فاهم يا اميره
اميره:يعني الصبر مفتاح الفرج يا مازن
مازن:ماشي يا روح مازن اديني صابر
اميره بمرح:الله انتا مش اسمك مازن ايه اللي جاب صابر ف الموضوع
مازن:لا دا كان واحد معدي كدا تعرفيه
اميره:ولا اعرفوا يا حضره البكباشيرد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×
مازن/اميره:ههههههههههههههههه
مازن:تحبي تاكلي ايه
اميره:ممممم هاخد واحد استيك وباكيت بطاطس وكاتشب وانتا
مازن بأرتباك:ها لا انا مش عايز حاجه انا ببصلك بشبع
اميره:لا ازاي بقا هاجبلك زي تسمحلي
مازن بأرتباك اكتر:اه اه ماشي جارسون
جارسون:تحت امر حضرتك يا فندم
مازن:عايز اتنين استيك اتنين باكيت بطاطس واتنين كاتشب وعصير برتقان
جارسون: تحت امر حضرتك اي خدمه تانيه
مازن:لا متشكر اتفضل انتا
جارسون:عن اذنكوا
ظل مازن مرتبكا مما زاد من ملاحظه اميره لذلك ففف
اميره:ايه يا مازن مالك انا ملاحظه من ساعت ما قولتلك اجبلك اكل زي وانتا مرتبك جدا ومش علي بعض انتا عامل ريجيم ولا مضرب عن الاكل ولا ايه
مازن:ها لا ابدا يا حبيبتي انا بس اكل المطاعم مبيعجبنيش اكلك انتا بس يا جميل اللي يدخل دماغي سمعت انك طباخه بريمو يعني مغنيه وطباخه وست بيت هايله كمان
اميره:الله دا انتا متابع اخباري بقا
مازن بحب:انا متابعك انتي بس بقلبي وبعقلي وبكل ما فيا بحبك بجد يا اميره بحبك اوي اوي ومقدرش اعيش ثانيه واحده بعيد عنك
اميره بخجل:مازن الله بقا بكسف
مازن:هههههههههههههه طيب خلاص يا ستي اسف مش هكسفك تاني بس متنسيش اتفاقنا
اميره:اتفاق ايه
مازن:الاغنيه اللي بحبها يا اميره مش هتغنيهالي اخر الشهر باين
اميره:هاااااااااااااا ربنا يسهل بقا
مازن:ماشي عمتا الحفله واخر الشهر قربو كلها كام يوم اما نشوف
اتي النادل احضر الطعام بدات اميره ف الاكل قام مازن بالتمثيل بأنه يأكل فلاحظته اميره
اميره:ايه يا مازن الاكل مش عاجبك للدرجه دي اوكي كل اي حاجه وياسيدي ابقا ادوقك طبخ ايدي بعدين
مازن:حاضر يا ستي اهو
وقام مازن بمضغ قطعه صغيره من الطعام وابقاها ف فمه حتي لا تلاحظه اميره مره اخري
ثمممممممممم حدث


إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#32

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل الحادي والعشرون
الم فزع وهلع مسيطر علي مشاعر بطلنا الحبيب لوشوك انكشاف امره
امام محبوبته قلق حيره افكار متضاربه مسيطره علي مشاعر بطلتنا الجميله
لما يبدي علي محبوبها من علامات مرض حتــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــي
اميره:مازن انتا كويس؟
مازن بألم:اه اه الحمد لله كويس المهم انتي خلصتي اكل
اميره بقلق:مش باين يا مازن انت شكلك تعبان وبتتألم اوي
مازن بألم اكثر حده:ااااااااه لا انا كويس المهم يلا اروحك قبل ما الوقت يتأخر
اميره بفزع:مازن ارجوك خلينا نطلع علي مستشفي وهسوق انا
مازن بألم لا يحتمل: يا اميره انا كوي..

لم يكد بطلنا يكمل حديثه حتي زاد عليه الالم وتحول
لون عينيه وبشرته للون الاحمر الدامي وتصارعت ضربات
قلبه حتي كاد ييقن ان قلبه سيقفز من بين اضلاعه وبدأت
انيابه ف الظهور

مازن: اميره ارجوكي روحي انتي انا مش هقدر اروحك انا لازم امشي دلوقتي
اميره بأصرار:رجلي علي رجلك يا مازن لحد ما اوصلك لبيتك يلا وانا اللي هسوق
مازن برجاء:ارجوكي يا اميره بلاش ارجوكي يا حبيبتي انا هروح لوحدي روحي انتي بس
اميره بأصرار اكتر:لا يعني لا يامازن هروحك يلا اتفضل قدامي وهات مفاتيح عربيتك
مازن بأستسلام لعناد اميره وللالم البادي عليه:طيب اتفضلي يلا
استقلت اميره السياره واستقل مازن بجانبها وبدأت ف القياده
بسرعه جنونيه حتي توصل محبوبها الي منزله بسلام
ولكن كان هناك شئ ما يحدث فلنر ما هوا
اميره:مازن انتا كويس
مازن بألم عارم:ايوه يا اميره كويس بس خففي سرعتك كدا هنموت
اميره:معلش يا مازن استحملني عشان اوصلك لبيتك بسرعه
مازن يحاول اخفاء الالم:ماشي يا حبيبي بس هسيبلك العربيه تروحي بيها
اميره: ملوش لزوم يا مازن انا هبقي اخد تاكسي
مازن:تاكسي ايه بس الساعه دي هتاخدي العربيه وهيا كلمه يا اميره
اميره:حاضر يا مازن بس هدي نفسك انت

ساد الصمت ولكن اثناء ذلك كان مازن يختلس النظر لعنق اميره والالم يفتك
به كلما نظر لعنقها كان يشعر برغبه عارمه بتذوق دمها وهذا ما كان
مازن لايريده ان يحدث حتي وصلو الي منزل مازن ترجلو من السياره
هبطت اميره واصرت علي ايصال مازن الي غرفته داخل الشقه التي
يقطنها

مازن:مينفعش يا اميره هيقولو عليكي ايه ميصحش
اميره:ميهمنيش يا مازن المهم اطمن عليك الاول
مازن بحب ممزوج بألمه:ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي بس عشان خاطري تسمعي كلامي
اميره بأستسلام:طيب بص هوصلك لقدام باب الشقه وخلاص وهمشي والله عشان خاطري يا مازن
بالله عليكي عشان خاطرررررري
مازن:ماشي موافق اتفضلي
اميره بفرح:اتفضل انتا اسند عليا عشان اطلعك
مازن:ماشي تصدقي يا بخت دراعي
اميره بخجل:تصدق انتا فايق ورايق يا مازن يعني انتا تعبان وبتتألم وانا قلقانه عليك وانتا ف ايه
مازن:ياستي سيبيني اتوه وبعدين حبيبتي معايا ولازم اتغزل فيها براحتي
اميره بخجل اكثر:طيب احنا وصلنا انا همشي بقا يلا سلام اشوفك بكرا
مازن:سلام يا حبيبتي

هبطت اميره سلم منزل مازن بسرعه رهيبه ودقات قلبها تتراقص فرحا لكلام
مازن وحبه الجم لها ومازن ايضا كان حاله مثلها بل واكثر لانه يعشقها
لكنه انتظر قليلا حتي تأكد من مغادره اميره المكان بالكامل ثم دخل مسرعا الي شقته
ودخل مكان خاص بها لا يعرفه احد غيره اخرج بعض الاقفاص منها الخشبيه ومنها
الحديديه وبدأ ف فتحها واحد تلو الاخر واخذ بعض الحمامات منها ثم اعتلي اللون
الاحمر عينيه ووجهه مره اخري اخذ مازن يمتص دماء هذه الكائنات الضعيفه واحده
تلو الاخري دون رحمه او شفقه حتي عاد الي شكله الطبيعي وهدأ واختفت انيابه
اخذ هاتفه دق بعض الارقام رن الهاتف ف الجه المقابله فجأهه صوتها الانثوي
العذب وهي تقول

اميره:ايوه يا مازن
مازن:ايوه يا حبيبتي وصلتي
اميره:اه يا مازن وصلت من نص ساعه تقريبا وكنت لسه هنام
مازن:ماشي يا اميره انا بس كنت عايز اطمن عليكي وهسيبك تنامي عشان انتي
عندك بروفات للحفله بكره عشان معدش وقت حفله اخر الشهر قربت
اميره:ماشي يا مازن تصبح علي خير اشوفك بكره سلام
مازن:تصبحي علي خير يا حبيبتي سلام

اغلقت اميره الهاتف بعد ان اعتلت شفتيها ابتسامه واسعه تدل علي ما
يخفيه قلبها من عشق ووله لمحبوبها ودعت ربها قبل ان تغفو ان يحفظه
لها ويوفقه ويوفقها ف عملها
ومن ناحيه مازن فلقد كان يأنب نفسه ويبكي بحرقه لانه فكر مجرد تفكير
ف مص دم محبوبته ولكنه حمد ربه انه تراجع عن ما كان سيفعله
ودعا ربه ان لا يحدث هذا مره اخري وان يحفظ محبوبته له ويجمع
بينهم قريبا

ثممممممممممم انتظروني البارت القادم
مع بروفات الحفله والحفله وما سيحدث من مفاجأت
بس الاول ليا اسئله اتمني تجاوبوني عليها

تفتكروا اشجان اختفت فين ؟
تفتكروا ايه اللي هيحصل تاني لاميره؟
تفتكروا مازن هيمص دم اميره فعلا ويحولها؟
رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×


إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#33

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل الثاني والعشرون

تستيقظ محبوبتنا الاميره الساحره علي صوت هاتفها فتقز من سريرها فرحه

وتمسك بهاتفها وترد ياتيها صوت محبوبها ينطق بحروف الحب والهوي

ليذوب قلبيهما معا ف العشق

اميره:السلام عليكم ورحمه الله

مازن:وعليكم السلام صباح الخير يا اميره صاحيه بدري يعني

اميره:صباح النور يا مازن اه يعني متوتره شويه انتا عارف اني هروح البروفه بتاع الحفله كمان ساعه عشان بليل استعد للحفله

مازن:ومتوتره ليه بقا هوا انتي دي اول بروفه ليكي ولا دي اول حفله تقفي فيها قصاد الجمهور

اميره:عندك حق بس خايفه اوي يحصل حاجه زي ما حصل الحفله اللي فاتت

مازن:ازعل منك بقا واخاصمك

اميره بلهفه:ليه بس انا معملتش حاجه فيه ايه

مازن بفرحه للهفتها:عشان بتقولي خايفه وانا جمبك وانا وعدتك اني هحميكي برموش عنيا الاتنين

مش عشان انا الامن بتاعك لا عشان انتي حبيبتي وقلبي واللي يقرب منك هاكلو بسناني

اميره بخجل ممتزج بفرحه:مممممممم انا بقول اروح اجهز عشان انزل وانتا كمان عشان تعدي عليا ونروح سوا

مازن بضحك علي كسوف اميره:هههه طيب هههههههههه ماشي يلا سلام ههههههههه

اميره بعصبيه طفوليه:الله بقا انتا بتضحك عليا ليه دلوقتي اوف بقا

مازن يكمل ضحك:هههههههه اصل اصل ههه ولا حاجه

اميره تزداد عصبيه:طب ورحمه بابا يا مازن لو ما قولت لهخاصمك ومش هكلمك تاني هه بس

مازن:اصل انا كنت عارف من زمان اني بحب طفله بس مكنتش اتخيل ان الطفله دي بتبقي عسل وهيا متعصبه كدا

اميره بخجل:طفله ماشي اه طيب ماشي سلام بقا عشان الحق البس

مازن يتصنع الجديه:اسمعي بقا لبس ضيق وهتظهريلي اللحم الابيض المتوسط مش هنزلك من بيتكوا فاهمه ولا لا

اميره بفرحه غامره:هههههههههههههه اللحم الابيض المتوسط ماشي هههههه ربنا يسهل انا بفكر البس بدي كت وبنطلون برموده

مازن بغضب:نعممم

اميره بفرحه اكبر:هههههه علي اساس اني عندي لبس كدا ما انتا عارف كل لبسي محترم مليش انا ف الحاجات السيكي ميكي دي

مازن ينفجر ضحكا:هههههههههههه ههههههههههههههه

اميره:بتضحك علي ايه

مازن:اصلك بتقولي حاجات سيكي ميكي ههههههه الكلمه ضحكتني اوي هههههههههههههه

اميره:طيب سلام بقا عشان الحق البس انتا رغاي اوي سلام

مازن:سلام يا حبيبتي
يغلق كل منهما الهاتف لكن ف قلبيهما شوف ولهفه ليس للقاء فحتي لو لم تلتقي اعينهم فأرواحهم تسكن

مع بعضها البعض لكن يشتاقون لتلك اللحظه التي يذوب فيها قلبيها عشقا وهياما

فبطلنا الحبيب يعشق تلك اللحظه التي سيسمع بها اميرته تغني له ومحبوبتنا تراجع كلمات اغنيه

معشوقها لكي تغنيها له وووووووووو

نترك هذا الجانب قليلا ولنذهب الي فندق بلازا بمدينه الغردقه حيث تقام حفله اميره

تدخل سيده من باب الفندق يبدو عليها الوقار والهيبه لكن عيناها توحي بمخزون من

الشر يكفي لاغراق العالم اجمع بالدمار والهلاك

تتحدث مع طاقم الاستقبال الخاص بالفندق فيجيب عليها ب....
اشجان:لو سمحت انسه اميره احمد نازله ف غرفه كام

الاستقبال:انسه اميره لسه موصلتش حضرتك بس هيا هتنزل ف غرفه36 حضرتك تقربيلها

اشجان:لا انا واحده من معجيبنها وكنت عايزه اقابلها قبل الحفله

الاستقبال:حضرتك هيا لسه موصلتش الحفله لسه الساعه 12 وهيا هتيجي الفندق علي الساعه7

اشجان:متشكره اوي اوي بس متقولهاش اني سألت عليها انا هبقي اقولها لما اقابلها

الاستقبال:تحت امر حضرتك اي خدمه تانيه

اشجان:اه لو سمحت احجزلي اوضه رقم 35

الاستقبال:مينفعش حضرتك

اشجان:ازاي يعني مينفعش انتا هتاخد تمنها مش هتحجزهالي ببلاش

الاستقبال:انا عارف الكلام دا حضرتك بس الاوضه حجزها الاستاذ مازن رؤوف الحرس الخاص بالانسه اميره
اشجان تحدث حالهارد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل× وكمان جبتي حارس عشان يحميكي مني طيب انا وانتي والزمن طويل ولو جبتي الامن الوطني كلو يحرسك بردو هقتلك يا اميره ومش هتفلتي من ايدي)
الاستقبال:يامدام يا مدام حضرتك اوضه 40 فاضيه تحبي احجزهالك يامدام يا مدااااااااام

اشجان:ها اه حلوه 40 احجزهالي اتفضل الفلوس اهيه

الاستقبال:طيب حضرتك نحجزها باسم مين

اشجان:احجزها باسمي اشجان غازي

الاستقبال:حاضر يا فندم ياحسن يا حسن

حسن:ايوه يا بيه

الاستقبال:مع الهانم وشيل شنطها لحد الغرفه 40

حسن:حاضر اتفضلي يا ست هانم
ذهبت الملعونه الشمطاء مع العامل ليوصلها لغرفتها بالفندق ويتركها بعد ان يوصلها للغرفه

وبعد ان دخلت الشمطاء غرفتها بدات ف تدبير ما ستفعله لتقوم بالتخلص من اميره ف هذا الوقت

نتركها قليلا ونذهب الي القاهره

حيث يوجد هناك
شذي:اكمل يا اكمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــل

اكمل: ايوه يا حبيبتي ما انا قاعد قدامك اهو فيه ايه

شذي:فيه انك من ساعه ما قعدت منطقتش بكلمه هنروح الحفله بتاع اميره امتي الساعه داخله علي 4

اكمل:مش عارف يا شذي قلبي مش مطمن خالص

شذي:خير يا كيمو فيه ايه

اكمل:مش عارف قلبي مقبوض وحاسس ان السفريه دي مش هتبقي كويسه بالنسبه لاميره

شذي:متقولش كدا وتفاؤل ان شاء الله خير يلا وصلني عشان اروح اجهز انا وهيا

اكمل:طيب يلا وهعدي عليكي الساعه 5 عشان اخدكوا

شذي: لا هتاخدني انا لوحدي

اكمل:طب واميره

شذي: بعقلك كدا تفتكر مازن هيسبها لوحدها يعني يابني دا كان هيهبرني لما قولتلو مش هتيجي معاك وهتيجي معايا

اكمل:هههههههه هيهبرك ههههههههههههه عسل والله يا شذي وبعدين عندو حق يعني يبقي طالع عينو عشان يأمنها وف الاخر تيجي معانا وميعرفش يأمنها سيبيهم علي راحتهم

شذي: ما انا عارفه يا كيمو انا بس كنت برخم عليه جوز اختي بقا زي اخويا ولازم ارخم

اكمل:رخمي يختي رخمي اه ياخوفي

شذي:ليه بتقول كدا يا كيمو

اكمل:اصل خايف لما نتجوز متلاقيش حد ترخمي عليه لما اروح الشغل واسيبك تقومي ترخمي علي نفسك

شذي:لامتقلقش هتلاقيني واقفه قصادك ف الشغل برخم عليك

اكمل:احلي رخامه ف الدنيا يااااااه بحلم باليوم دا يا شوشو لما يجمعنا سقف واحد

شذي بخجل:ياااااااااااااه دا انا اتأخرت اوي يلا بسرعه يا اكمل عشان منتأخرش زمان اميره لسه بتعمل بروفات للحفله عديني عليها ف الاستوديو وانا وهيا هنروح سوا نجهز شنطتنا ولما اخلص هرن عليك

اكمل:ماشي يلا مع انك مرضتيش تخليني اعيش الحلم بس يلا
نترك هذه الجهه قليلا ونذهب الي.............

مازن:اميره يا اميره

اميره:ايوه يا مازن فيه ايه

مازن:فيه ايه ايه الساعه بقا4ونص مش هتروحي عشان تلحقي تجهزي عشان السفر

اميره:ياخبر يا مازن دا انا نسيت خالص طيب يلا وصلني بقا يدوبك الحق اجهز

مازن:طيب يلا بين.........

لم يكد يكمل مازن جملته حتي وجد شذي امامه

مازن:طيب كويس طالما شذي جت يلا اروحكوا سوا

اميره:شوشو حبيبي يلا بينا يا بت عشان نلحق نجهز

شذي:طيب ياختي انا عارفه مسبرعني علي ايه يلا يلا

مازن:حقوديه اوي البت دي

اميره:لا مسمحلكش متقولش علي حبي الوحيد كدا

مازن يتصنع الزعل:ولما هيا حبك الوحيد انا الطرف الثالث ولا ايه يعني

اميره بخجل:لا اصل اصل

تتدخل شذي لتنقذ الموقف:اصل ايه وفصل ايه يلا بسرعه الساعه بقت 5 المفروض نكون بنتحرك دلوقتي بسرعه
ومدت يدها وسحبت يد اميره وبدأت ف الجري هيا واميره ومازن يلحق بهم لكن لم يكن احد يعلم

بما ينتظر اميره حتــــــــــــــــــــي
شذي:ااااااااااااااه ايدي اااااااااااااااااه الحقيني يا اميره ااااااااااااه

اميره: الله الله ايه الدم دا يا شذي مالها ايدك الحقني يا مازن

شذي: الحديده دي وانا بجري عورتني ااااااااااااه ايدي بتوجعني يا اميره الحقيني

اميره: متلحقني يا مازن مالك واقف زي الصنم كدا ليه البت ايديها بتروح
يقف مازن مشدوه كالتمثال لا يقوي علي الحراك تصلبت كل عروقه وبدأت ضربات قلبه ف التلاحق

وبدأ جبينه يتصبب عرقا واخذت عينيه ووجهه ينغمسون ف اللون الاحمر الدامي حتي كاد من ينظر اليه

يتصور انه يختنق احس مازن بأنيابه الحاده تشق طريقها للخروج وهذه المره مقاومته ضعفت لكنه

حاول التماسك امام اميرته حتي لا تبتعد عنه خوفا من حقيقته
مازن:هاتيها بسرعه يا اميره جوا علي العياده اللي ف الاستوديو دي بسرعه قبل ما الدكتور يمشي

اميره:حاضر يلا يا شذي استحملي يا حبيبه قلبي شويه احنا هنروح للدكتور اهو

دخلت اميره ومازن وهما يمسكون بشذي ومازن يتحاشي النظر ليديها حتي لا يفعل ما لا يحمد عقباه

الطبيب:خير يا انسه اميره

اميره: كل خير يا دكتور بس شوفلنا ايد شذي الله يخليك اتعورت وهيا بتجري

الطبيب بعد الفحص والنظر ليديها:لالا متقلقيش دا جرح بسيط ومش غائر كمان هحطلها مطهر وقطن وشاش وهلفلها ايديها بسيط كدا وان شاء الله بعد 5 ايام هتلاقيها اختفت

شذي:متشكره يا دكتور متشكره اوي

الطبيب:علي ايه يا بنتي دا واجبي وانتي واميره زي ولادي

شذي واميره:متشكرين اوي يا دكتور عن اذن حضرتك بقا احنا هنروح

الطبيب:اتفضلي يا بنتي وانا كمان هروح عشان الحق اجيلك الحفله

اميره:تشرف يا دكتور عن اذن حضرتك
انصرف الجميع

وشرعوا ف التجهيزات للمغادره للحفله وانتهوا وركبت الاميرتان مع معشوقيهما

وهم ف طريقهم الي مقر الحفله

حتــــي وصلو الي الفندق وقاموا بالسؤال عن غرفهم ونزل كل منهم بغرفته

حتي اسدل الليل ستائره ولم يعد يتبقي علي الحفله سوي نصف ساعه

حــــــــــــــــــــــــــــــتي

والقاكم ف البارت القادم


إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#34

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

الفصل الثالث والعشرون

نصف ساعه هيا كل ما بقي علي حفله اميرتنا
الجميله قلق واضطراب يساور جميع ابطالنا
الاحباء ولكن هناك احد ابطالنا
يحس بوشوك وقوع كارثه

مازن:يارب ايه بس اللي انا حاسس بيه دا انا حاسس ان
فيه مصيبه هتحصل النهارده يارب مكنش انا سببها يارب
يارب ايه دا ايه اللي انا شايفه دا انا بحلم ولا ايه لالا
لالالا دا مش حلم دي حقيقه اومال انا شايفها ازاي
انا لازم اكلمو يقولي ايه اللي بيحصلي بالظبط
امسك مازن بهاتفه ودق بعض الارقام وانتظر حتي
يجيب عليه الطرف الاخر حتي اتاه صوت رجل يبدو عليه
انه غير عربي ويقول
.........:اهلا اهلا ازيك مازن
مازن:مش كويس مش كويس خالص يا ليستات
ليستات:خير يا مازن فيه ايه مالك
مازن:انا بيحصلي حاجات غريبه اوي يا ليستات
ليستات:عارف انك بتشتاق للدم البشري وانا قولتلك وحذرتك من العواقب لو مانصعتش لكلامي
مازن:مش دا المهم يا ليستات انا قادر اسيطر علي نفسي
ليستات:انا عارف انك بدأت تشوف حاجات من المستقبل هتحصل لسه وكأنها بتحصل قدامك حالا
مازن:ايه دا انتا عرفت منين انا كنت لسه هقولك
ليستات:قولتلك يامازن اني هشفيك من مرضك وف المقابل هخليك لا تموت ولا تحس باي تعب بس نسيت اقولك علي ميزه الهبه اللي انا اديتهالك
مازن:ميزه ميزه ايه بالظبط انا مش فاهم حاجه منك
ليستات:افهمك الموضوع بسيط جدا زي شكه الدبوس انا عضيتك وحولتك وبقيت واحد مننا وكمان كل واحد فينا له ميزه يعني انا مثلا اقدر اعرف مكانك من غير ما تكون موجود ف البلد اصلا واحدد موقعك بالظبط وانتا تقدر تشوف المستقبل وكمان سريع تعتبر اسرع واحد في بني جنسنا
مازن:يعني اللي انا شوفتو دلوقتي دا هوا اللي هيحصل ف المستقبل
ليستات:ايوه يا مازن وفيه حاجه كمان لازم تعرفها
مازن:ايه هيا
ليستات:انتا..انتا مش هتقدر تعيش من غير دم بشري شويه شويه وجسمك هيبتدي يرفض الدم اللي انتا متعود عليه وبعدها ممكن تحصل مدبحه ف بلدك لانك هتبقي متعطش للدم اكتر من اي حاجه ف حياتك وممكن تاخد اميره ف طريقك
مازن بصاعقه:ايـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــه انتا بتقول ايه لالالالا مش ممكن مستحيل
طب والحل يا ليستات انا لا يمكن استحمل اني أذي اميره
ليستات:الحل الوحيد انك تصارحها بحقيقتك وهيا تختار او تحولها يا مازن مفيش غير الحلين دول
مازن:مش عارف مش عارف عمتا متشكر اوي يا ليستات انا لازم امشي دلوقتي
ليستات:اوكي مازن بالتوفيق وبارك لاميره علي الحفله
مازن:ماشي مع السلامه
اغلق مازن هاتفه مع ليستات وقلبه يدق بعنف وحزين لدرجه قد تقتله
من ما سمعه من ليستات من اخبار
لكنه نظر سريعا الي ساعته وادرك تأخره ف الوقت علي محبوبته
وبدا ف التحرك وبدلا من التوجه لغرفه اميره توجه لغرفه
اشجان:ايوه حضرتك اي خدمه
........:انتي متقدريش تخدميني بس انا هخدمك خدمه صغيره
اشجان بخوف:خير انا اعرف حضرتك قبل كدا
..........:لا متعرفنيش بس انا اعرفك كويس واعرف الاعيبك القذره واعرف
انك انتي اللي حاولتي تقتلي اميره قبل كدا
اشجان بخوف اكثر:انا انا انا محاولتش اقتل حد انا معرفش انتا بتتكلم عن ايه
وبعدين انتا مين
..........:انا اللي هخلص عليكي قبل ما تفكري تلمسي اميره
انا الكابوس اللي هينطلك ف كل احلامك
انا مازن رؤوف
اشجان بخوف اكثر واكثر:مازن رؤوف الحارس الشخصي لاميره
وياتري هيا اللي بعتاك تخلص عليا
مازن:اميره مش زيك عشان تدبر الالعايب القذره دي دي شئونك انتي اميره
اطهر وارق بنت ممكن تكون موجوده ف الكون كلو
اشجان بخوف وغيظ:المفروض اني اخاف من تهديدك دا اسمع يا اسمك ايه
لو الدنيا كلها وقفت بيني وبين ميراث جوزي انا هولع الدنيا عشانو
مازن:انتي اقذر واحده انا قابلتها ف حياتي اسمعي بقا
انتي لا هتولعي ف الدنيا ولا هتعملي اي حاجه وكدا كدا انتي شايفه اميره بقت فين دلوقتي يعني مش محتاجه لحد ولا لحاجه وانا هقدر اكفيها من كل حاجه وانتي بقا
لو فكرتي تقربي من اميره قسما برب العباد لخليك تندمي ع اليوم اللي اتولدتي فيه
اشجان بخوف وقد اخفت شئيا ما خلف ظهرها:لا بجد خوفتني برافو
وقامت بضرب مازن علي رأسه بعصا خشبيه ولكن المفاجأه ان راس مازن لم يقطر دماء ولم يحدث له شيئا وظل واقفا ثابتا مكانه ينظر الي اشجان حتي
اشجان برعب:ايه دا انتا انتا ازي محصلكش حاجه انتا انتا انتا ايه بالظبط انتا.......
مازن بأبتسامه مرعبه:انا ايه هتعرفي حالا ومحصليش حاجه لان محدش يقدر يأذي الميتين صح يا شوشو
اشجان بهلع:ميتين ايه ميتين انتا بتقول ايه
مازن:اه ميتين انا مصاص دماء يا اشجان معني كدا اني ميت والدم هوا غذائي فهماني طبعا
اشجان برعب وخوف:اه اه فهماك اه طيب ابعد عني متقربليش لو قربتلي هصوت والم عليك الفندق كلو
مازن بضحكه رجوليه مرعبه:جربي تعمليها كدا وقبل ما يجو هكون انا خلصتي عليكي
بدأت انياب مازن عندها بالظهور وطغي اللون الاحمر الدامي علي وجهه وعينيه تخضبت باللون الاحمر القاتم فأرتعدت اشجان خوفا من مشهده واخدت
بالتراجع الي الخلف وهيا تتوسله قائله
اشجان:ارجوك ارحمني ارجوك انا عايزه اعيش مش عايزه اموت مش عايزه اموت
مازن:ارحمك وانتي مرحمتيش اميره ليه لما فكرتي تضربيها بالنار ومرحمتيهاش ليه لما ابوها كان عايش عاملتيها زي الخدامه مع ان المفروض انك تعوضيها عن حنان وحب امها اللي ماتت بقيتي عليها اسوء من السجانين حبستيها وضربتيها واهانتيها ومع ذلك سكتت ومكلمتش بالعكس كانت بتحاول تكسب حبك وكانت بتتمنالك الرضا ترضي
كل دا مش مهم دلوقتي المهم اني مش عايز اشوف وشك هنا ولا المح خيالك حتي ف الحفله فهماني تلمي شنطك وتمشي من هنا حالا وتبعدي عن اميره ومتفكريش تشوفيها تاني او تعرفيها ولو ع الميراث تقدري تاخديه مش عايزين منك حاجه
اشجان:حاضر حاضر
تركها مازن ورحل تحدث حالا وتغلب شيطانها عليها واصرت علي قتل اميره ولكن
ولكن مهلا لقد وقعت اشجان ف غرام مازن نعم انها تحبه تحب شره غضبه كل شئ
نتركها تدبر المكائد لهم
وانتظروني ف الحلقه الاخيره للقصه
وحتي القاكم لكم مني ارق واطيب التحيات



إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#35

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

البارت الاخيـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــر

لم يكن يعرف بطلنا الحبيب ان هناك من كان يسترق السمع

لكل ما حدث معه ومع الشمطاء وهربت عندما استمعت

لخطوات قدمه تغادر المكان

شذي: اميره يا اميره مالك يا ميرو سرحتي ف ايه

اميره:ها لا ولا حاجه يا شوشو انا بس عايزه اخلص الحفله وامشي بسرعه معاكي

شذي:معايا!ليه هوا انتي اتخانقتي مع مازن ولا ايه طب هوا زعلك

اميره:لا ابدا يا شذي بس......

شذي:بس ايه

اميره:ولا حاجه انا رايحه لمازن قبل ما الحفله تبدأ

شذي:طيب ياسيدي يسهلو يا عمي

اميره:اهمدي يا بت هنتكلم ف الشغل

شذي:ماشي ما انا عارفه انو شغل بس لما ترجعي عايزه اعرف

ايه نظام الشغل ها فهماني يا حبي

اميره:ههه ماشي سلام دلوقتي

تركت اميره غرفتها وتوجهت لغرفه معشوقها طرقت الباب

عده مرات ثم دلفت الي الداخل مناديه اياه

مازن:البرنسيس اميره عندي هنا يا هلا ياهلا

اميره:اهلا يا مازن

مازن:ايه دا مالك يا اميره مال صوتك انتي معيطه ولا ايه

اميره:لا ابدا بس ممكن اسألك سؤال

مازن:طبعا يا حبيبتي دا انا عمري كلو ليكي

اميره:مازن انت بتحبني بجد

مازن:ايه السؤال دا يا اميره ما انتي عارف اني بحبك وبموت فيكي

ونفسي تبقي مراتي النهارده قبل بكره

اميره بدموع:مراتك!طب ازاي هما الميتين بيخلفوا

مازن بصاعقه:ايــــــــــــــــــــــــــــــــــــه انتي جبتي الكلام دا منين ايه اللي انتي بتقوليه دا

اميره:ارجوك يا مازن متحاولش تخبي عليا اي حاجه دا لو كنت بتحبني بجد

مازن بأستسلام:انا هحكيلك علي كل حاجه

اميره:وانا سمعاك اتكلم

بدأ مازن ف سرد الاحداث من بدايه علمه بمرضه واقتراب موعد موته

الي ان قابل ليستات وقام بتحويله حتي استوقفته اميره بسؤالها

اميره:علي كدا بقا انت ممكن تقتل اي حد ف مقابل الدم اللي انتا عايش عليه يا مازن

مازن:لا يا اميره انا عمري من يوم ما اتحولت ما اذيت حد ولا جيت نحيه حد

انا عايش علي دم الحيوانات

اميره:ودا كافي ليك

مازن:......صمت مطبق يخيم علي مازن

اميره:ايه يا مازن انا مش قولتلك متخبيش عليا حاجه

مازن:بصراحه يا اميره انا لسه عارف النهارده اني بعد فتره جسمي هيرفض الدم دا وهيبتدي يشتهي للدم البشري وساعتها هتحصل مدبحه

اميره بهدوووووووووووء:مازن ممكن طلب

مازن:اؤمريني يا حبيبتي

اميره:انا عايزاك تحولني عايزه ابقي زيك

مازن بخوف:لالالالالالالالالا طبعا انتي بتقولي ايه انا عمري ما هعمل كدا

اميره:بقا كدا ماشي يا مازن يلا بينا بقا عشان اتأخرنا وبعد الحفله هنكمل كلامنا وهتكملي بقيه حكايتك

مازن:ماشي يا اميره اتفضلي

احس مازن انه ازال جبل من الجليد يثلج قلبه عند معرفه اميره بحقيقه امره

رغم انه كان حزين بسبب رد فعل اميره الغير مبالي لكنه كان يشعر بشئ غريب بها ولكن فضل الصمت الي ان تنتهي من عملها

غادر الغرفه هوا واميرته الي حيث تقام الحفله

انتظرها مازن خلف الكواليس بينما خرجت هيا لجمهورها وبدات ف

القاء التحيه عليهم ثم بدأت بالغناء بصوتها العذب مثل امواج البحر المتلاطمه وما ان انتهت من الاغنيه حتي قام الجمهور

بتحيتها والتصفيق الحار لها والمناداه باسمها

اكتفت اميره بالابتسامه لهم حتي هم بعضهم بالمغادره لوشوك انتهاء موعد الحفل ودخلت الخيبه بقلب مازن حتي ظن انها لم تعد تهتم لامره او تحبه

وبدأ ف الرحيل مغادرا المكان حتي سمعها تقول

اميره:من فضلكوا يا جماعه تقعدوا الحفله لسه مخلصتش ولا انتوا زهقتوا مني

الجمهور:لا طبعا كملي اغاني كملي كملي كملي

اميره بابتسامه ساحره:ماشي هكمل والاغنيه اللي هغنيها الجايه دي

لواحد هوا موجود هنا وانا بغنيهالو عشان يعرف انا بحبو اد ايه حتي لو هوا مين

الجمهور:مين هوا فين هوا غني يا اميره خليه يظهر

اميره:حاضر بس هتغنوا معايا

الجمهور:اكييييييييد

اميره:
إحساس بأجمل معنى فى عنيك هزنىنسانى روحي ودنيا قبلك عشتهاولقيت فى حبك شوق حنانة شدنىكان أحلى حاجة فى عمرى قلبي حسهاعاشق بحب بكل لحظة بكل نظرة عنيا بتقولها لعينيكيتهجى قلبي معانى حبك آه بحبك آه بموت من شوقي ليكإنت إللى بيك عرفتنى نفسي ودنيتيوإنت أمان روحي وحنانها وعشقهابرسم بضي عنيك ملامح ضحكتيوأحضن معاك فرحه فى حياتى ماشفتهاعاشق بحب بكل لحظة بكل نظرة عنيا بتقولها لعينيكيتهجى قلبي معانى حبك آه بحبك آه بموت من شوقي ليك

كان مازن يهم بالمغادره حين سمع صوتها العذب يتغني بما وعدته به معشوقه

قلبه فتوقف واستدار عائد الي مكان الحفل وما ان انتهت اميره من الغناء حتي ...
اميره: لو سمحتوا يا جماعه ممكن تندهوا معايا علي مازن رؤوف يلا بأعلي صوت لينا

يامازن يا مـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــازن

وما هيا الا بضعه دقائق حتي ظهر مازن علي المسرح المقام عليه الحفله وذهب الي حيث تقف اميرته وجثا علي ركبتيه واظهر علبه فضيه اللون وقال

مازن:اميره تتجوزيني

اميره بخجل:افكر

مازن:نعم انتي جايه تفكري دلوقتي حرام عليكي زلتيني الزل دا كلو وتقوليلي لسه هفكر هتوافقي ولا اشيلك قدامهم

اميره:لالالالالالالالالالا خلاص خلاص

مازن:ها طيب موافقه يعني

الجمهور لاميره:وافقي وافقي وافقي وافقي وافقي

نظرت اميره لهم بأبتسامتها الساحره المعتاده وامسكت وجه

مازن بيديها وقالت

اميره:طبعا موافقه انتا لسه هتسأل

لم يصدق مازن ما قالت حينها الا بعد ان حملها وقام بالدوران بها ف ارجاء المسرح والجمهور يهتف ويصف بحراره لمحبوبتهم الاميره

اميره بخجل:مازن نزلني يامجنون مينفعش كدا نزلني بقا هعيط والله

مازن:طيب قوليها وانا انزلت

اميره بخجل:اللي هيا؟

مازن:اللي هيا انا مش هنزلك بسببها بطلي استهبال وقوليها بقا

اميره:اللي هيا برده

مازن:اللي هيا الكلمه اللي اولها ب واخرها ك

اميره بخجل:اه اه عرفتها

مازن:طيب قوليها

اميره بخجل:امممممممممم بطاقتك

مازن:ههههههههههههههههههه بت مش منزلك هه بس

اميره:خلاص خلاص بقا كفايه فضايح نزلني بقااااااااااااا

مازن:قوليها الاول

اميره بخجل:بحبك ارتحت

انزلها مازن فقامت بتغطيه وجهها بيديها وغادرت مسرعه ودقات قلبها تسارعها يكد قلبها يقفز من مكانه ذهب مازن اليها مسرعا

لكنه لم يجدها قام بالبحث عنها ف جميع انحاء المكان لكنه لم يجدها

حتي بدأ القلق يساور قلبه وما هيا الا دقائق حتي اغمض عينيه ورأها امامه

ولكنها تبكي وتتوسل لسيده ما ان تبقي علي حياتها وتتركها وشأنها لكن لا يعرف المكان الذي راي به اميره فقرر الاتصال ب..

ليستات:مازن عارف انتا مكلمني ليه هقولك علي مكانها

مازن:بسرعه يا ليستات مفيش وقت بسرعه

ليستات:طيب هيا دلوقتي موجوده علي جبل ..... ف الكيلو..........

مازن:متشكر يا ليستات متشكر عن اذنك

ليستات:بالتوفيق يا مازن

اغلق مازن الهاتف

ثم استقل سيارته مسرعا الي مكان وجود اميره ثم ترجل بعيدا عن المكان

ببعض الكيلو مترات وركض مسرعا الي مكان وجودها حتي

وجدها فتخفي خلف الاشجار يستمع الي الحديث الدائر بين السيده المختطفه لاميره واميره

اميره ببكاء مرير:انا عملتلك ايه بس انتي مش ناويه تسيبني ف حالي بقا انا سيبتلك الميراث والبلد كلها ومشيت عايزه مني ايه تاني ليه مصممه علي قتلي انا اذيتك ف ايه يا طنط اشجان

اشجان:اذيتيني كتير اوي اوي ولو ع الميراث مبقاش هوا مشكلتي دلوقتي بقا مشكلتي حاجه تانيه لان انا كدا كدا هاخد الميراث بس اللي مش قادره اخدو هوا مازن

اميره:مازن وانتي عايزه ايه من مازن

اشجان:عايزاه هوا شخصيا انا بحبو

اميره بضحك مختلط ببكاء:انتي مبتعرفيش تحبي غير نفسك وبس انتي واحده انانيه عايز تدوس علي البشر وتبقي هيا الملكه بتاعتهم نسيتي ان ربنا موجود نسيتي ان هوا اكبر من الكل وانو ممكن ف ثانيه يمحيكي لو اراد نسيتي كل دا عاملتيني بمنتهي القسوه وسكت ظلمتيني وضربتيني وجرحتيني

وسكت وكل دا عشان خاطر بابا الله يرحمه وكان عندي امل ولو واحد ف الميه انك تحنني قلبك عليا وتعامليني بحنان الام اللي فقدته ولما بعدت عندك ولقيت اللي ربنا عوضني بيه وبحبو ليا عايزه تاخديه مني لا

مش هسمحلك علي جثتي

اشجان:مهو هيبقي علي جثتك فعلا انا هقتلك دلوقتي

اظهرت اشجان من بين طيات ملابسها مسدس صغير وصوبته نحو رأس اميره

ثم امرتها بالنهوض قائله

اشجان:قومي اقفي

اميره:ايه ليه عايزه مني ايه سيبيني ف حالي بقا

اشجان:قولتلك قومي اقفي لفرغ دا ف راسك

نهضت اميرتنا من مكانها وما هيا الا دقائق معدوده حتي ظهر امامها بشكله الذي كان يبغض ان يريها اياه

مخالب طويله حاده انياب بارزه ناصعه البياض تلمع ف جنح الليل

عينان مخضبتان بالدماء وجه يكسوه اللون الاحمر الدامي

وما ان رأته اميره حتي فزعت قليلا من هيئته الجديده لكن

اميره:الحقني يا مازن الحقني

مازن بصوت مرعب:متخافيش يا اميره مش هتقدر تيجي جمبك هخلص عليها قبلها

اشجان:انا بحبك يا مازن وعمرك ما هتكون ليها انتا ليا انا وبس

مازن:انتي اللي زيك ميعرفش للحب طعم وابعدي عن طريقي حالا والا.....
اشجان:والا ايه لو فكرت تخدشني مجرد خدش بسيط هطيرلك راسها


بدأ مازن الاقتراب من اشجان بهدوووووووووووء حذر واشجان تتراجع وهيا تمسك بالمسدس المصوب لرأس اميره حتي زلت قدم اميرتنا وبدات تتهاوي

حتي اطاح مازن برأس الشمطاء اللعينه وفصلها عن جسدها بمخالبه القويه

ف هذه اللحظه اميره قد سقطت من اعلي الجبل لكن مازن قام باللحاق بها

وقبل ان يصطدموا بالارض قام مازن بشق عنق اميره وامتصاص بعض دمها

وشق رسغه واذاقها بعضها من دمه وما ان انتهي حتي اصطدم

جسديهما بالارض واميره ساكنه لا تتحرك كالموتي فقام مازن بالامساك بها

وووووووووو

مازن ببكاء:اميره يا اميره ارجوكي ردي عليا متموتيش يا اميره انا اموت بعدك يا اميره ردي عليا يا حبيبتي ردي عليا يااااااااااااااااااارب

متخدهاش مني ياااارب مقدرش اعيش من غيرها يااااااااااااارب اميره ردي عليا يا حبيبتي ردي عليااااااااااا اااااااا

لااااااااااااا اااااااااااااا اااااااا متموتيش ارجوكي

ثم ارتمي مازن علي جسدها يبكي كالاطفال

حتي وجد يدا تلامس راسه فنظر اليها بعينيه وكلهما شوقا لمحبوبته فأبتسمت له قائله

اميره:انا مش هسيبك يا مازن محدش يقدر يفارق حياتو

وانتا حياتي اللي فاتت والجايه

مازن:اخص عليكي يا اميره كدا تخضيني عليكي

اميره:معلش يا حبيبي

مازن:ايه ايه معلش يا ايه

اميره:يا حبيبي ايه اغنيهالك

مازن:طيب يلا نمشي من هنا وبعدين نكلم ف الموضوع دا بعدين

اميره: ماشي يلا

قام مازن بحملها بين يديه وصعد بها بسرعه هائله الي اعلي الجبل

وذهبوا الي الفندق لكي يطمئنوا شذي ففففففف

شذي:ايه يا اميره ايه يا مازن كنتوا فين وايه اللي مبهدلكوا كدا

اميره:تعالي معايا يا شذي وانا هحكيلك علي كل حاجه فوق

شذي:ماشي يلا

ذهبت الفتاتان مع بعضهما الي الغرفه قامت اميره بالاغتسال وتبديل ثيابها

ثم جلست تقص ما حدث معها ومع الشمطاء زوجه ابيها ولكن

لم تقص لها عما يكون مازن الان او حتي هيا

عادوا الجميع الي القاهره وبدأو ف التجهيز لحفله زفاف شذي واكمل

ومعها معشوقتنا ومحبوبها وتزوج الاربعه ف يوم واحد

وبعدها ب9 اشهر اتت اميره اخري ولكنها ابنه شذي واكمل

تـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــمـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــت



إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ
#36

افتراضي رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريموووو
ههه

حلووووه وجميله

انتظر التكمله

تسلم ايدك يا فنانه

ومبروك التكريم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريموووو
ههه

حلووووه وجميله

انتظر التكمله

تسلم ايدك يا فنانه

ومبروك التكريم

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة لولو حبيب روحي
جميل حبيبتي تسلم ايديك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة omelbanat
جميله
يلا كملى
مبرووك التكريم ياقمر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mycat
جمييييييييييييل يا قمر
تسلم ايدك
وتم التقييم


رد: ×مـعـانـاه وحـب مـسـتـحـيـل×

متنسيش تبقى تبعتى الرابط

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريموووو
جميل غاليتى ومنتهى التشويق

تسلم ايدك

انتظر التكمله
البارتات الاخيره نزلت يا قمراتي تقدرو تتفضلو وتقروها وربنا ما يحرمني منكو وان شاء الله انزل قصه جديده قريب جدا

إظهار التوقيع
توقيع : لَّيٌّلَّ


قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
جمعـــاوى وحـب من تانى بسكوته بالشوكولا فرفشة عدلات


الساعة الآن 11:24 AM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل