أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل

#1

129770 الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك

الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك

الحب الاعمى!!!!!*بقلمى
الحب الاعمى!!!!!*فكرتي
الحب الاعمى!!!!!
تعريف الحب الاعمى*بقلمى
هو الح مبني على الغش والب حرف جر وعلامة جره النت
_______________________________________




قصة عن الحب الاعمى*بقلمى,حب من طرف واحد
كان في مرة بنت اسمها اميرة سنها لايتعدى 26 سنه
دخلت لقيت شاب كلمها على النت كان يدعى انه احمد وسنها مثل سنه
فدخل قالها:صباح الخير ممكن تشرفيني بمعرفتك
قالتله:انا مبكلمش رجالة غريبة على النت
قالها:انا شاب مؤدب واعتبريني اخوكي
قالتله:اوك انا اميرة 24 سنه من مصر
قالها:اسمك جميل اوى يااميرة
قالتله:ميرسي وانت اسمك ايه؟
قالها:انا اخوكى احمد 24 سنه من طنطا
وشوية شوية بدأيعرف تفاصيل عنها ويدخلو يهظروا
ففى مرة قالها:ممكن اشوف صورتك علشان اعرف انك اميرة وشكلك اميرة
ترددت في الاول
لكنه قالها:لاتخافى فانا زي اخوكى هو في اخ مايعرفش صورة اخته
فورتهالو قالها:بسم الله ماشاء الله ياليت اختى بهذا الجمال او حتى ربعه
فضحكت بخجل كانها في الواقع
كدة مخلصتش هسيبكوا بقا تكملوها انتم حسب فكرتكم وهشوف كل عدولة بتفكر ازاى وهقول ايه اللى حصل بعد مااقلاقى اجوبة كثير
وفكروا في السؤال ده انتم مع او ضد الحب على النت
ارجو ان الفكرة تعجبكم


الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك



#2

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك

ايه الجمال ده يا ميوووووش براحة عليا شوية

شووووووووفى يا ست البنات
المبدا نفسه الجواز دوقتى الجواز بقا صالونات يعنى لا العريس يعرف العروسة والعكس كله بناء على معلومات من الطرفين

بس فى موضوعك ده البنت كان عندها استعدا د انها تتعرف عليه ولو هو فعلا صاادق معاها هيخاف عليها وكان ممكن ميطلبش الطلب ده او هى تصر على رفض الطلب ده

إظهار التوقيع
توقيع : حنين الروح123
#3

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك

نورتيني ياجيجي
وكلامك صح مائة بالمائة
لاكن تعالى بقا بقولك كمليها يعني وبعدين حصل كازا وفجاءة اكتشفت مثلا يعني [mention=77224]حنين الروح123[/mention];

#4

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عضوية مؤقتة
نورتيني ياجيجي
وكلامك صح مائة بالمائة
لاكن تعالى بقا بقولك كمليها يعني وبعدين حصل كازا وفجاءة اكتشفت مثلا يعني [mention=77224]حنين الروح123[/mention];
وبعد عدة مرات من الكلام

طلب منها تقابله

اترددت فى الاول ورفضت

طبعا ضغط عليها باهماله ليها وعدم كلامه معاه

ومسكت تلفونها واتصلت بيه وقالته موافقة

الى بعدى يكمل

إظهار التوقيع
توقيع : حنين الروح123
#5

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك

والنعمه نفس تفكيري ههههههههههه
تسلميلي ياجوجا انتى اللى جابرة خاطرى
طبعا انا مش هكمل لانى صاحبة الموضوع [mention=77224]حنين الروح123[/mention];

#6

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك

جميل حبيبتي
بس لاسف مليش في التخيل خالص مش بعرف احكي يعني

إظهار التوقيع
توقيع : هبه شلبي
#7

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك

جميله
كملى

إظهار التوقيع
توقيع : فتاة بالحياء تجملت
#8

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك

شكرا حبيبتي على القصة مع انها واقع مرير يعيشه الكثيييير
الحب اصلا حرام سواء كان بالنت او في غيره
(ولا متخذات أخدان)
الله يهدي شبابنا وشابتنا من هذه الافة العظيمة الله يلطف بنا بفلذات أكبادنا
بخصوص النهاية
اكيد راح يساومها في شرفها بعد ما ورته صورتها
ونهايتها زفت وطين اذا استجابت لتهديداته لو هددها فعلا

إظهار التوقيع
توقيع : طُمُوحي الجنّة
#9

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك

الصراحة مش عارفة بس لازم تكملى
إظهار التوقيع
توقيع : العدولة هدير
#10

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك

رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك






يلا بقا يا قمرى ،، كملي القصة
كلياتنا متشوقين لنشووف ايه اللي هيحصل مع هالبت ههه
===========

إظهار التوقيع
توقيع : نَقاء الرُّوح
#11

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك

ماشي ياروح قلبي
ولا يهمك
نورتى موضوعى بطلتك المميزة دائما دمتى مميزة ياحبي [mention=24573]هبه شلبى[/mention];

#12

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك

ولكن ذات مرة دخل أخ لأحمد حسابه على النت بعدما تركه مفتوح بالغلط وشاف المحادثة وقرر أنوا يتلاعب بمشاعر أميرة
رغم أنوا احمد كانت نيتوا صافية تماما مع أميرة إلا أنوا أميرة كانت تشك و ما بتثيق بيه
دخل أخ أحمد لنت وقال لأميرة أنوا بيعشقها وبدوا يتزوجها وأميرة طبعا إنزعجت وبعدت عن حسابوا وصارت تكره تشوفوا أون لاين
مرت الأيام ودخلت أميرة لحسابها ولاقت صدمة كبيرة..رسالة من أحمد ,,,,في البداية ترددت أنها تفتحها وبعدين فتحتها .....صاعقة
كان بالرسالة التالي:
أختي أميرة أنا أسف جدا
لأني غلطت معاك
غلطت كثير
أنا تركت الحساب مفتوح وأخي عبث فيه
والله أني بحبك
بحبك مثل أختي
ربما ما تصدقيني
بس ربنا شاهد
و أنا ماراح أدخل بعد اليوم
مشان بين إحترامي وتقديري
سامحيني
أخوك أحمد
كانت أميرة ندمانة وردت على رسالة أحمد بإعتذار
ولكن مضى يوم ولم تستلم الرد
مضى شهر أشهر
لا شيء لا خبر
أحمد لم يعد موجودا
أحست بالذنب
وحزنت
وتذكرت الأيقونات التي كانت تصلها من أحمد
كانت كلها نضيفة وأخوية
لكن بسبب أنها ما وثقت فيه دمرت كلش
ذات مرة كانت على النت وحطت موضوع تحكي فيه عن أخوتها مع أحمد
وشافوا أحمد لأنوا عمل عضوية ثانية
طبعا كن يطمئن على أميرة من رسائلها مع صديقاتها
ودموعوا سالمت من التأثر
أخي أحمد
ذا الخصال الحميدة
أنا ضيعتك لأني ما وثقت فيك
أسفة
كلما أتذكر لحظات صداقتنا أحس أني فقدت كنز من ذهب
سامحني
لأنني لن أجدك
تركت هذي الرسالة
التي أعبر فيها عن حبي الأخوي لك
سامحني
بعد ما قرا الرسالة بعث رسالة مباشرة لأميرة
فرحت كثير لأنها لقت كنزها
وفرح لأنه وجد أخته التي ذهبت
وهكذا
صاروا من أعز الأصدقاء
ومع تطور الزمن صاروا بحبوا بعض حب نظيف وخطبها وتزوجوا وعاشوا حياة حلوة بدون كذب و شي من هذا القبيل

#13

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك

بعدها طلب يحكي معها ع الموبايل...بعدها حكالها انا بحبك فانصدمت و خجلت و حكتلو :انا كمان.وبعد ما "انبسط و غير جو و امضى وقت فراغه"حكالها شوفي فيس اخوكي...ف شافت صورها هناك وكلمة باااي
#14

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك

مها بصبوص بعدها طلب يحكي معها ع الموبايل...بعدها حكالها انا بحبك فانصدمت و خجلت و حكتلو :انا كمان.وبعد ما "انبسط و غير جو و امضى وقت فراغه"حكالها شوفي فيس اخوكي...ف شافت صورها هناك وكلمة باااي[/quote]
#15

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة القطة سو
ولكن ذات مرة دخل أخ لأحمد حسابه على النت بعدما تركه مفتوح بالغلط وشاف المحادثة وقرر أنوا يتلاعب بمشاعر أميرة
رغم أنوا احمد كانت نيتوا صافية تماما مع أميرة إلا أنوا أميرة كانت تشك و ما بتثيق بيه
دخل أخ أحمد لنت وقال لأميرة أنوا بيعشقها وبدوا يتزوجها وأميرة طبعا إنزعجت وبعدت عن حسابوا وصارت تكره تشوفوا أون لاين
مرت الأيام ودخلت أميرة لحسابها ولاقت صدمة كبيرة..رسالة من أحمد ,,,,في البداية ترددت أنها تفتحها وبعدين فتحتها .....صاعقة
كان بالرسالة التالي:
أختي أميرة أنا أسف جدا
لأني غلطت معاك
غلطت كثير
أنا تركت الحساب مفتوح وأخي عبث فيه
والله أني بحبك
بحبك مثل أختي
ربما ما تصدقيني
بس ربنا شاهد
و أنا ماراح أدخل بعد اليوم
مشان بين إحترامي وتقديري
سامحيني
أخوك أحمد
كانت أميرة ندمانة وردت على رسالة أحمد بإعتذار
ولكن مضى يوم ولم تستلم الرد
مضى شهر أشهر
لا شيء لا خبر
أحمد لم يعد موجودا
أحست بالذنب
وحزنت
وتذكرت الأيقونات التي كانت تصلها من أحمد
كانت كلها نضيفة وأخوية
لكن بسبب أنها ما وثقت فيه دمرت كلش
ذات مرة كانت على النت وحطت موضوع تحكي فيه عن أخوتها مع أحمد
وشافوا أحمد لأنوا عمل عضوية ثانية
طبعا كن يطمئن على أميرة من رسائلها مع صديقاتها
ودموعوا سالمت من التأثر
أخي أحمد
ذا الخصال الحميدة
أنا ضيعتك لأني ما وثقت فيك
أسفة
كلما أتذكر لحظات صداقتنا أحس أني فقدت كنز من ذهب
سامحني
لأنني لن أجدك
تركت هذي الرسالة
التي أعبر فيها عن حبي الأخوي لك
سامحني
بعد ما قرا الرسالة بعث رسالة مباشرة لأميرة
فرحت كثير لأنها لقت كنزها
وفرح لأنه وجد أخته التي ذهبت
وهكذا
صاروا من أعز الأصدقاء
ومع تطور الزمن صاروا بحبوا بعض حب نظيف وخطبها وتزوجوا وعاشوا حياة حلوة بدون كذب و شي من هذا القبيل

تسلمى يا قطة سو بجد النت زى ما ليه حاجات وحشة ليه حاجات حلوة

إظهار التوقيع
توقيع : حنين الروح123
#16

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك

Merci 7abibti
شكرا حبيبتي

إظهار التوقيع
توقيع : فتاة أنيقة
#17

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك

هذه القصة كاملة
@حنين الروح123; @هبه شلبى; @فرفوشة منكوشة; @طُمُوحي الجنّة; @العدولة هدير; @farah Abir;
القطة سو ماشاء الله خيالك واسع وجميل @القطة سو;
مها خيالك ايضا واسع @مها بصبوص; @joujou la pèrle;
قصة عن الحب الاعمى*بقلمى,حب من طرف واحد
كان في مرة بنت اسمها اميرة سنها لايتعدى 26 سنه
دخلت لقيت شاب كلمها على النت كان يدعى انه احمد وسنها مثل سنه
فدخل قالها:صباح الخير ممكن تشرفيني بمعرفتك
قالتله:انا مبكلمش رجالة غريبة على النت
قالها:انا شاب مؤدب واعتبريني اخوكي
قالتله:اوك انا اميرة 24 سنه من مصر
قالها:اسمك جميل اوى يااميرة
قالتله:ميرسي وانت اسمك ايه؟
قالها:انا اخوكى احمد 24 سنه من طنطا
وشوية شوية بدأيعرف تفاصيل عنها ويدخلو يهظروا
ففى مرة قالها:ممكن اشوف صورتك علشان اعرف انك اميرة وشكلك اميرة
ترددت في الاول
لكنه قالها:لاتخافى فانا زي اخوكى هو في اخ مايعرفش صورة اخته
فورتهالو قالها:بسم الله ماشاء الله ياليت اختى بهذا الجمال او حتى ربعه
فضحكت بخجل كانها في الواقع..........
التكملة:
وطبعا جاملها كأنه شايف اد ايه ابتسامتها جميلة
ماعلينا
المهم بقا
ثانى يوم دخلت لقيت مسج بيقولها اميرة انا تعبان هموت الحقيني وادالها العنوان وقالها انتى الوحيدة اللى هتنقذيني انا ماعنديش اب ولا ام ومقطوع من شجره وانا كنت بحبك لاكن عارف انك مش هتقبليني
تعالى الحقييني بسرعه نفسي اشوفك قبل مأموت
وطبعا كان الكلام ده كله تمثيل وهو لابيحبها ولا حاجة
المهم اترددت في الاول وبعدين قالها ذنبي في رقبتك لو مت قبل مااشوفك وبعدين وافقت على طول وراحت العنوان اللى قالهولها في الشات
فراحت لقيت 4شباب وحبيبها الوهمي فحولت تجري
وطبعا النهاية معروفة
هي مش هتبقى بنت وهتخاف ترجع بيتها ثاني وهتشتغل شغلانه مش مؤدبة
اتمنى تكون عجبتكم القصة وتأخذو منها عبره القصة من تأليفي

إظهار التوقيع
توقيع : بنوتة عسولة 654
#18

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة بنوتة عسولة 654
هذه القصة كاملة
@حنين الروح123; @هبه شلبى; @فرفوشة منكوشة; @طُمُوحي الجنّة; @العدولة هدير; @farah abir;
القطة سو ماشاء الله خيالك واسع وجميل @القطة سو;
مها خيالك ايضا واسع @مها بصبوص; @joujou la pèrle;
قصة عن الحب الاعمى*بقلمى,حب من طرف واحد
كان في مرة بنت اسمها اميرة سنها لايتعدى 26 سنه
دخلت لقيت شاب كلمها على النت كان يدعى انه احمد وسنها مثل سنه
فدخل قالها:صباح الخير ممكن تشرفيني بمعرفتك
قالتله:انا مبكلمش رجالة غريبة على النت
قالها:انا شاب مؤدب واعتبريني اخوكي
قالتله:اوك انا اميرة 24 سنه من مصر
قالها:اسمك جميل اوى يااميرة
قالتله:ميرسي وانت اسمك ايه؟
قالها:انا اخوكى احمد 24 سنه من طنطا
وشوية شوية بدأيعرف تفاصيل عنها ويدخلو يهظروا
ففى مرة قالها:ممكن اشوف صورتك علشان اعرف انك اميرة وشكلك اميرة
ترددت في الاول
لكنه قالها:لاتخافى فانا زي اخوكى هو في اخ مايعرفش صورة اخته
فورتهالو قالها:بسم الله ماشاء الله ياليت اختى بهذا الجمال او حتى ربعه
فضحكت بخجل كانها في الواقع..........
التكملة:
وطبعا جاملها كأنه شايف اد ايه ابتسامتها جميلة
ماعلينا
المهم بقا
ثانى يوم دخلت لقيت مسج بيقولها اميرة انا تعبان هموت الحقيني وادالها العنوان وقالها انتى الوحيدة اللى هتنقذيني انا ماعنديش اب ولا ام ومقطوع من شجره وانا كنت بحبك لاكن عارف انك مش هتقبليني
تعالى الحقييني بسرعه نفسي اشوفك قبل مأموت
وطبعا كان الكلام ده كله تمثيل وهو لابيحبها ولا حاجة
المهم اترددت في الاول وبعدين قالها ذنبي في رقبتك لو مت قبل مااشوفك وبعدين وافقت على طول وراحت العنوان اللى قالهولها في الشات
فراحت لقيت 4شباب وحبيبها الوهمي فحولت تجري
وطبعا النهاية معروفة
هي مش هتبقى بنت وهتخاف ترجع بيتها ثاني وهتشتغل شغلانه مش مؤدبة
اتمنى تكون عجبتكم القصة وتأخذو منها عبره القصة من تأليفي
أكيد لازم البنت تأخذ حذرها لأن الشاب لا يصدق ابدا

إظهار التوقيع
توقيع : فتاة أنيقة
#19

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك

جميله ياقلبى
إظهار التوقيع
توقيع : فتاة بالحياء تجملت
#20

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك

جميلة يا عسسسسسسسل ~

إظهار التوقيع
توقيع : نَقاء الرُّوح
#21

افتراضي رد: الحب اعمى رائيك,ملاحظاتك,كملى القصة حسب تفكيرك

تسلم ايدك ياقمر

إظهار التوقيع
توقيع : طُمُوحي الجنّة


قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
اسباب تجعل حواء تتجنب الوقوع فى الحب من اول نظرة ربي رضاك والجنة فتيات تحت العشرين
فن كتابة القصة القصيرة جنبك على طول خلينى المنتدي الادبي
اروع كلمات عن الحب جنبك على طول خلينى حكم واقـوال
اجمل ما قيل عن الحب الجزء الاول حبيبة نوناا المنتدي الادبي
فن القصة القصيرة بجوانبه المتعددة امة الله قصص - حكايات - روايات


الساعة الآن 11:42 PM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل