أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل

#1

افتراضي يوميات حماة الحلقة 6

حماة الحلقة 6

اول مادخلت البيت انفجرت فى احمد

"ايه اللى حصل النهاردة ده...انت بتدبسنى ومابتسألش فى كلامى"

"ايه ياماما فيه ايه حصل"

"انت بتستهبل ولا ايه...انا مش قلتلك نقوم قمت قايل نقرا الفاتحة"

وهنا بدأ جوزى واسماء يحاولوا يهدوا الموقف شوية

لقيت اسماء بتقول"ليه بس كده ياماما مالها البنت كويسة"

"البنت كويسة مقلتش حاجة بس ميعرفوش حاجة عن الذوق يابنتى دول بيقدموا لنا االعصير فى كوبايات من غير صينية"

لقيت احمد بيه بيرد

"وانت ياماما معترضة علشان مفيش صينية"

فوجئت بطريقة كلامه التهكمية عليه





"لا انا معترضة علشان كيانك اللى اتشقلب من ساعة ماشفت الكونتيسة... 24ساعة تشوفها وتقرا فاتحتها وتقولهم بكرة نروح نجيب الشبكة... ايه مالكش كبير...ده انت لو كنت تعرفها من الاول كنت شكيت ان فيه حاجة وعايزين تداروها بسرعة"

معرفش بعد جملتى لقيت جوزى زعقلى وقاللى

"انتى ايه اللى معصبك كده مش دى مجايبك"

"يعنى ايه مجايبى...انا قلت نشوف مش نتدبس"

رد احمد عليه

"شكرا ياماما على كلمة مبروك اللى قلتيهالى بطريقتك"

وقام داخل اوضته واخته راحت جريت وراه

وطبعا انا بقيت فى مواجهة من لايرحم...جوزى

"ايه ياشيخة حرام عليكى نكدتى علينا وعلى ابنك فى فرحته...بدل مانكون فرحانين...صحيح صدق اللى قال النكد طبع فى الستات"

لسه هتكلم لقيته بيقول"خلاااااص ابقى اسكتى...يا سااتر"

وساب البيت ونزل...كعادته يعنى كل مانتخانق لازم ينزل...لقيت نفسى لوحدى...وكلهم زعلانين منى...دخلت اوضتى وقعدت افكر مع نفسى...هو انا صحيح نكدت اوى عليهم..بس انا شايفة انه فعلا اتسرع اووووووووى ولا سألنا عليهم ولا اخدنا وادينا معاهم...طيب ايه العمل دلوقتى؟؟؟ابنى وجوزى زعلانين منى وطبعا اسماء هتاخد موقف اخوها...وانا مش ممكن ادخل اصالحه...كرامتى بتنأح عليه؟؟؟اعمل ايه؟؟؟اعمل ايه؟؟؟

ولسه لما ابوهم ييجى هيفضل يدينى فى كلام زى السم...ايه العمل ايه العمل؟؟؟

لقيت نفسى بنادى"يا اسمااااااااء"

جت ياعينى البنت مخضوضة "نعم ياماما"

"روحى هاتى رقم ندى من اخوكى ولو معاه رقم البيت يكون احسن"

فضلت واقفة متنحة"روحى هااااتي الرقم"

جريت طبعا ولقيت الاتنين داخلين عليه واحمد شكله زعلان طبعا وبيقولى"خير ياماما عايزة الرقم ليه؟؟؟مش كفاية الكلام اللى قلتيهولى عايزة تكملى معاهم هم كمان"

"لا انا عايزة اكلمهم علشان صورتك قدامهم"

احمد واسماء بصوا لبعض والدهشة على وشهم

وهما الاتنين فى نفس واحد

"يعنى ايه"

"يعنى هكلمهم واحدد ميعاد نقابلهم فيه بكرة علشان نجيب الشبكة...مش انت قلتلهم كده وانا مش معقول هصغرك فى اول كلمة قلتهالهم"

الفرحة نطت من عينيه ...وجه جرى فى حضنى وقاللى

" طيب حددى معاهم بقى ميعاد كتب الكتاب زى مااتفقنا"

"ياابنى مفيش فايدة فى الاستعجال"

"ياماما دى كل الاجازة شهرين وفات اسبوع...يدووووووب"

مرضيتش اكسر بخاطره وكلمتهم واتفقنا ان نقابلهم بكرة وقلنا نخلى كتب الكتاب بعد اسبوع من غير حفلة كبيرة حاجة بسيطة ونخلى الفرحة الكبيرة فى الفرح...وفعلا مااعترضوش على اى حاجة وحسيت بفرحة ولادى...وقتلته

" مبروك ياحبيبى وعقبالك يااسماء"

فرحت اوى على فرحة ابنى...بس ده ميمنعش انى مازلت قلقانة...مش مستريحة...مش عارفة..اهى حاجة مش مفرحانى وخلاص...جه جوزى ولما لقى انى صلحت كل حاجة...ارتاح وقاللى مبروك ياايمان انا النهاردة اتأكدت انك بقيتى حماة رسمى زى الكتاب مابيقول...لسه هرد عليه...لقيته

" بيقولى تصبحى على خير ياحبيبتى"

طبعا كلمة ياحبيبتى اللى قالهالى بعد زمن طويل ماقلهاش فرحتنى وخلانى سكت.



إظهار التوقيع
توقيع : mercy bird
#2

افتراضي رد: يوميات حماة الحلقة 6

ههههههه
حلوة
ابعتيلى الحلقات اللى قبل كدا ع الخاص

#3

افتراضي رد: يوميات حماة الحلقة 6


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة من الحب ما قتل
ههههههه
حلوة
ابعتيلى الحلقات اللى قبل كدا ع الخاص
هتلاقيها في القسم لاني موبيل مش عارفه ابعتلك اللينكان

إظهار التوقيع
توقيع : mercy bird
#4

افتراضي رد: يوميات حماة الحلقة 6

حلوة
تسلمي

إظهار التوقيع
توقيع : hadeel tarek
#5

افتراضي رد: يوميات حماة الحلقة 6


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hadeel tarek
حلوة
تسلمي
يسلم مرورك شرفتيني

إظهار التوقيع
توقيع : mercy bird
#6

افتراضي رد: يوميات حماة الحلقة 6

عاشت الايادي عالطرح القيم
إظهار التوقيع
توقيع : متفائله بالله
#7

افتراضي رد: يوميات حماة الحلقة 6


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة متفائله بالله
عاشت الايادي عالطرح القيم
يسلم مرورك شرفتيني وين التقييم

إظهار التوقيع
توقيع : mercy bird


قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
ديوان يوميات امرأة لا مبالية للشاعر نزار قباني ريموووو مكتبة عدلات
يوميات عدلات ومحروس كاملة هـــدوء قصص - حكايات - روايات
تحميل كتاب يوميات نائب في الأرياف للكاتب توفيق الحكيم ريموووو مكتبة عدلات
تحميل كتاب يوميات ألماني مسلم (مذكرات مراد ويلفريد هوفمان) ريموووو كتب اسلامية
تحميل ديوان يوميات جرح فلسطيني للشاعر محمود درويش ريموووو مكتبة عدلات


الساعة الآن 10:30 PM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل