أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل

#1

افتراضي رواية احببتك ولكن

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

تعريف الشخصيات
زياد: شاب يعجز القلم عن وصف فهو رجل بمعني الكلمه في كل مواقفه وهو ايضا وسيم جدا ولكن هذا لا يظهر بسبب ملابسه التي يظهر عليها الفقر الشديد وهو طالب في كلية الهندسه





ياسر : صديق زياد منذ الصغر وهو ايضا في كلية الهندسه

فرح: اخت زياد الوحيده وهي طالبه في ثالثه ثانوي

مارلين:فتاه مغروره ومتكبره بسبب غني والدها الفاحش ومصلحتها فوق كل شئ ولكنها جميله وهي صديقة زياد في كلية الهندسه

ياسمينا : فتاه بسيطه جدا توفي والداها منذ صغرها وذهبت الي بيت عمها وتربت مع مارلين واصبحوا مثل الاخوه ولكنها مختلفه عن مارلين كثيرا ولا يهمها الاهتمام بمنظرها وتحب ان تردس كثيرا وهي في كلية اعلام

مروان: شاب وسيم وهو يكون الاخ الاكبر لمارلين ولكنه ليس مغرور اطلاقا
_______________
_______
الحلقه الاولي
في قصر فخم جدا يجلس فريد باشا ويجلس امامه مروان ومارلين وياسمينا يتناولون الفطار
فريد: هتنزل الشركه معايا النهارده يا مروان
مروان:ايوه يا بابا هعدي بس ع المصنع الاول
فريد:طيب اوك..ها يا ياسمينا ايه اخبار دراستك عاوزين تقدير امتياز زي السنه اللي فاتت
ياسمينا:ان شاء الله يا اونكل كله هيبقي تمام
فريد:ربنا معاكي يا بنتي...وانتي يا مارلين اظن دي اخر سنه ليكي مش عاوزين مقبول زي كله سنه
مارلين: حاضر يا دادي وبعدين يهمك التقدير في ايه كدا كدا هشتغل معاك فالشركه وبعدين متنساش الهديه بتاعتي
فريد : اه انتي فالحه غير في عاوزه يا دادي عاوزه يا دادي وبس .. انا قايم اشوفكوا ع العشا سلام
الكل : سلام
في كلية الهندسه
زياد: يا عم انا هقولها اني بحبها وخلاص
ياسر: انت مجنون ياض تقولها ايه انت عارف كويس انها مش بتحبك
زياد: ما يمكن تبتدي تحبني بعد ما اقولها
ياسر: ايه يا زيزو انت عبيط ولا ايه متبصش لفوق رقبتك توجعك
زياد: وفيها ايه انا بحبها عشان شخصيتها مش عشان فلوس اهلها
ياسر:بس انت عارف ان هي مش معتبراك كدا وبعدين انت عارف هي مصحباك ليه اساسا
زياد: عارف يا سيدي عارف
ياسر: طب طالما عارف انها مصحباك عشان تاخد منك المحضرات وانت تغششها في الامتحانات ليه بقي عاوز تضيع صحوبتها
زياد : بقولك ايه بطل فلسفه انا هقوم ارحلها واقولها وزي ما تيجي تيجي
ياسر :بلاش يا زياد انت مش قدها
قام زياد من غير ما يسمع كلام صاحبه ..
يا تري ايه هيبقي رد فعل مارلين وهتتقبل الموضوع ازاي




#2

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

تسلم ايدك
#3

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

رووووعة يا يويو كملي
إظهار التوقيع
توقيع : amira alzlam
#4

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

السسلآإم عليكمم =)

رواية باين عليها حلوةة ان شاء الله هحاول اتابعهاا

بارك الله فيكِ

إظهار التوقيع
توقيع : كيوت متل التوت
#5

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

جميله حبيبتي ان شاء الله متابعه
بالتوفيق

إظهار التوقيع
توقيع : جنا حبيبة ماما
#6

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

رد: رواية احببتك ولكن

إظهار التوقيع
توقيع : العدوله هاجر
#7

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

Tooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooop
#8

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

جميلة بيوشتى ...كملى

إظهار التوقيع
توقيع : ಇESRAAಇ
#9

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

روابه جميله تسلم يمناگ
إظهار التوقيع
توقيع : إشرآقـــة أمل
#10

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

الحلقه الثانيه
زياد :هاي يا مارلين.... ازيك
مارلين:كويسه...
ازيك انت يا زياد
زياد:الحمدلله..
.انا كنت جاي وعاوز اكلمك فموضوع كدا
مارلين:طب اقعد واتكلم
زياد:بصراحه انا كنت عاوز اقولك اني ..اني ..
مارلين:انك ايه يا زياد..محتاج فلوس مثلا
زياد(بعصبيه):وا
نا من امتي بطلب منك فلوس
مارلين:طب ها مالك يعني؟!
زياد:بصراحه كدا انا بحبك وكنت عاوز اتقدملك
مارلين(بعد ان ضحكت ضحك شديد):انك ايه...بتهزر صح...طب يا تري معاك حق الخاتم اللي هتشترهولي...ويا
تري بقي هتسكني فين في الحي الشعبي اللي انا اخاف اركن عربيتي فيه
زياد(بعصبيه):كا
ن ممكن علي فكره ترفضي بطريقه احسن من كدا بكتير
مارلين(بفخر):ان
ت اللي اتجننت اما فكرت فكدا اصلا
زياد(بعد انا قام وضرب المقعد بقدمه):متشكرين يا هانم يا صاحبة المال
مارلين (بفخر):لا شكر علي واجب
قام زياد مسرعا وذهب خلفه ياسر مسرعا وعلي شط البحر وقفوا يتحدثون
ياسر:قلتلك يا صاحبي بلاش احسن
زياد:انا مخنوق اوي يا ياسر سبني لوحدي
ياسر:دا ناصبنا يا صاحبي اننا نفضل تحت
زياد:بس انا مش هفضل تحت انا لازم اكبر واتغير
ياسر:يعني هتعمل ايه ...؟!
زياد:هسافر...هسافر
واشتغل لو هشتغل اكتر من شغلانه فاليوم لو مش هنام الا ساعه لو هقعد يومين مكلش بس لازم ارجع زياد تاني عشان اقدر ارد القلم قلمين
ومر الوقت وهم يتحدثون وعاد زياد الي منزله
يدخل زياد بيت قديم جدا في حي شعبي ويري اخته فرح جالسه تزاكر
زياد:السلام عليكم
فرح:وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
زياد:بتعملي ايه كدا
فرح:بزاكر انا مش هتنازل علي اقل من كلية صيدله
زياد (وهو يقبل رأسها):ربنا معاكي
في قصر فريد باشا
مارلين:ساسو..از
يك يا بت انتي ع طول بتزاكري كدا
ياسمينا:مالكيش دعوه بيا المهم انتي مبسوطه كدا ليه
مارلين(بغرور):
لازم اكون فرحانه بعد اللي حصل النهارده
ياسمينا(باستغرا
ب):هو ايه دا بقي ؟!
مارلين(بعد انا ضحكت):واحد زميلي يا ستي جه وقالي انه بيحبني وعاوز يتجوزني
ياسمينا:وايه يضحك في كدا
مارلين:يا بنتي دا مش معاه حق تاكسي
ياسمينا:الفقر عمره ما كان عيب يا مارلين
مارلين:بقولك ايه سيبك انا طالعه فوق
ياسمينا:انتي كدا ع طول وعمرك ما هتتغيري
في منزل زياد
فرح : يعني ايه هتسافر وتسبني يا زياد ..انا هخليني لمين هنا ؟!
زياد:هي كلها سنتين بالكتير وهخليكي تجيلي يا فرح مش هسيبك
فرح:طب واناهعمل ايه من غيرك ؟!
زياد:ياسر هيبقي يجي ويطمن عليكي متقلقيش مش هخليكي هنا كتير
فرح(وهي تحضن اخوها ببكاء):متتأخرش عليا يا زياد
بعد مرور خمس سنوات يعود زياد مره اخري ويكون من اكبر رجال الاعمال في الشرق الاوسط ويبحث عن مارلين وعائلتها ويعلم ان مارلين تزوجت من رجل اعمال مليونير ولكن يوجد العديد من المشاكل بينهم
ويعلم ايضا انا والدها يبحث عن شريك في مشروعه الجديد ومن هنا وجد زياد الطريقه التي يظهر بها لمارلين مره اخري وهو رجل الاعمال الشهير


#11

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

نزلت الحلقة 2 [MENTION=128236]العدوله هاجر[/MENTION]; [MENTION=102231]كيوت متل التوت[/MENTION]; [MENTION=128840]Mai mohamed18[/MENTION]; [MENTION=115049]amira alzlam[/MENTION]; [MENTION=105667]جنا حبيبة ماما[/MENTION]; [MENTION=127438]Mi lissa[/MENTION]; [MENTION=109375]ಇESRAAಇ[/MENTION]; [MENTION=119044]إشرآقـــة أمل[/MENTION];

#12

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

روعة يا قمر
بس الحلقة قصيرة

إظهار التوقيع
توقيع : إشرآقـــة أمل
#13

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

روعة بس قصيرة اووووي يايويو [MENTION=96084]Ayoosh[/MENTION];
إظهار التوقيع
توقيع : amira alzlam
#14

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

تابعي يا ايووش بجد القصة رووووووووووووعة
إظهار التوقيع
توقيع : ♥mnoon♥
#15

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

كملى ييوشة ..

إظهار التوقيع
توقيع : ಇESRAAಇ
#16

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

كملى ايوش معاكى
روووعة

إظهار التوقيع
توقيع : زهرة حبك
#17

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

هبقا ارجع اقرأه ي قلفبي

بس بخصوص تغيير الاسم روحي لطنط جوجا ي قلبي عشان انا مليش اشراف ع القسسم دا

ولو الرواية بقلمك خليها تنقلها ل القسم بتاع اقلام عدلات

إظهار التوقيع
توقيع : كيوت متل التوت
#18

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

الحلقة3
اشرقت شمس جديده وقام زياد بنشاط وارتدي بدله جعلته انيقا ونزل مسرعا في الصباح قاصدا شركة فريد باشا
السكرتيره:صباح الخير يا فندم اقدر اساعدك؟
زياد:عاوز اقابل فريد باشا قوليله زياد منصور
السكرتيره :ثواني هدخل ابلغه
السكرتيره(تدخل بعد ان تدق الباب):فيه واحد براه اسمه زياد منصور عاوز يقابل حضرتك
فريد(بعد ان استوعب الاسم):زياد منصور!!!..مش معقول دخليه بسرعه
قام فريد مسرعا ليقابل زياد وعلي وجهه ابتسامه كبيره وبدأ زياد يعرض طلبه حتي يشاركه في عمله الجديد ورحب فريد بذلك
فريد:دي فرصه هايله اوي لينا
زياد:انا برده متشجع للفكره دي عشان ناوي استقر هنا
فريد(رافعا سماعة الهاتف محدثا السكرتيره):ابعتيلي
مروان ومارلين
سمع زياد اسم مارلين فتذكر ماضيه وما فعلته به لمجرد انه حبها وتذكر ايامه الشاقه التي مر بها من اجل هذه اللحظه
دخل مروان وخلفه مارلين وعلي وجههم الابتسامه التي اختفت من علي وجه مارلين سريعا بعد انا رأت زياد وبدأت تظهر علامات الصدمه وقفت تنظر اليه وهو ايضا وعلي وجهه علامات الفخر والنصر
فريد(مقاطعا شرودهم):احب اعرفك مروان ومارلين ولادي
زياد(ممدا يده للسلام):اهلا بيك استاذ مروان
مروان(ممدا يده):سمعنا عن حضرتك كتير اووي
زياد:شكرا ليك ... ازيك يا مارلين
مارلين :الحمدلله ... ازيك انت يا زياد
فريد:انتوا تعرفوا بعض ولا ايه ؟!
مارلين:ايوه يا دادي احنا كنا اصحاب في الكليه سوا
فريد(باستغراب):
امال مجبتيش سيرة الموضوع دا قبل كدا يعني
مارلين (بعد انا استوعبت الموقف):عادي بقي يا دادي
وجلسوا يتحدثون في العمل
فريد:سمعت ان ليك اخت يا زياد
زياد:ايوه فرح اختي الوحيده
فريد:خلاص انتوا معزومين ع العشا عندنا بكره
زياد:لا مفيش داعي يا فريد بيه
فريد:لا لازم تيجي انت وفرح هانم
ثم وجه حديثه الي مارلين:وخلي رياض هو كمان يجي يا مارلين
مروان(موجهها حديثه الي زياد):دا يبقي جوز مارلين
زياد(رسم علي وجهه الابتسامه):بجد.
. مبروك يا مارلين ..فرحت عشانك
مارلين(بفتور): شكرا
فريد: يبقي خلاص اتفقنا يبقي نتعشي سوا بكره وكمان حابب اعرفك علي ياسمينا بنت اخويا
زياد:يشرفني طبعا اتعرف عليها
وانتهي اللقاء واشرقت الشمس وفي فيلا فخمه تجلس فتاه جميله علي المائده تتناول فطورها
زياد:صباح الخير يا فوفا
فرح:صباح الفل عليك
زياد:علي فكره انا بدورلك علي صيدليه زي ما انتي عاوزه مش ساكت يعني
فرح(بفرح):شكرا يا زيزو
زياد:صحيح احنا معزومين النهارده علي العشا عند ناس مهمين جدا
فرح:طب انا اجي معاك ليه انا معرفش حد فيهم
زياد:مش مشكله انا معاكي
فرح:خلاص اوك...صحيح ياسر صاحبك اتصل بيك وانت نايم
زياد(بعد انا قام وقبل رأس فرح):انا رايحله الشركه اهوه ..يلا سلام
فرح(بابتسامه):س
لام
ياسر:اتأخرت كدا ليه يا زياد ؟!
زياد:كان عندي مشوار الاول...صحيح مش انا وفرح معزومين عند فريد باشا النهارده ع العشا
ياسر(باستغراب):
مش دا شريكك القديم
زياد:ايوه وهو كمان ابو..
ياسر(مقاطعا):اب
و مارلين مش كدا؟
زياد:ايو هو ابو مارلين
ياسر:ناوي علي ايه يا زياد؟!
زياد:ناوي اخد حقي انا عملت دا كله عشان اخد حقي منها
ياسر:اوعي اللعبه تقلب عليك يا صاحبي
زياد: لا متقلقش ..خلينا في الشغل دلوقت
وانتهي اليوم وعاد زياد الي الفيلا ليجد فرح تنتظره وهي مرتديه فستان انيف
فرح:ايه يا زياد دا كله اخرتنا
زياد:سوري يا فرح..بس قوليلي ايه الحلاوه دي
فرح:قولت لازم اشرفك قدام الناس المهمين دول
زياد(بعد انا وضعه يده علي كتفيها):انتي دايما مشرفاني يا عسل
فرح:طب يلا اطلع اجهز اخرتنا
ارتدي زياد بدله جعلته وسيما وذهب هو وفرح وامام القصر اوقف زياد السياره
فرح(باستغراب):ا
يه يا زياد وقفت العربيه ليه ؟!
زياد : تعرفي يا فرح انا عمري ما تخيلت اني ادخل القصر دا الا في الاحلام
فرح:واحلامك دلوقت اتحققت يا زيزو يلا بقي ندخل الناس مستنينا


#19

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن


نزلت الحلقة 3 @العدوله هاجر; @كيوت متل التوت; @Mai mohamed18; @amira alzlam; @جنا حبيبة ماما; @Mi lissa; @ಇESRAAಇ; @إشرآقـــة أمل; [MENTION=115006]♥mnoon♥[/MENTION]; [MENTION=125244]زهرة حبك[/MENTION];

#20

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

روووووووعة كملي بسرعة
إظهار التوقيع
توقيع : ♥mnoon♥
#21

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

مستنية الباقي يايويو
إظهار التوقيع
توقيع : amira alzlam
#22

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن


الحلقه الرابعه

رحب الجميع بزياد
زياد:احب اعرفكوا اختي فرح
مروان(بحنيه):اهلا يا انسه فرح
فرح:اهلا بيك استاذ مروان
فريد:ودي بقي ياسمينا بنت اخويا
زيادوفرح:تشرفنا
وجلسوا يتحدثون وبين مروان وفرح نظرات الرومانسيه والاعجاب وياسمينا تنظر الي زياد من حين لاخر ولكن مارلين في عالم اخر مع زياد
انتهي اليوم وبدأ يوم جديد وفي الشركه
مروان(موقفا زياد من سيره):زياد..اتأخرت ليه كدا من اولها
زياد:معلشي بقي يا مروان اصل النهارده كان اول يوم لفرح في الصيدليه بتاعتها وكان لازم ابقي معاها
مروان(بحنيه):بجد..طب العنوان ايه ؟
زياد(باستغراب):اشمعنا؟!
مروان(بتوتر):عادي يعني..عاوز ابعتلها بوكيه ورد تهنئه
زياد:اه تمام هخلي السكرتيره تجبهولك
في صيدلية فرح يدخل مروان مبتسما
مروان:صباح الخير
فرح(باستغراب):استاذ مروان!!
مروان:طب ردي الصباح الاول
فرح(بابتسامه):صباح النور..ها بقي حضرتك بتعمل ايه هنا ؟!
مروان(ملتفا حوله):عادي قلت اجي اهنيكي واعزمك علي الغدا
فرح:تعزمني علي الغدا!!
مروان:عشان اهنييكي صح..ها قولتي ايه ..موافقه طب تمام ع الساعه 3 هتلاقيني عندك
وخرج قبل ان ترد فرح وظلت واقفه مبتسمه
في الشركه تدخل السكرتيره مكتب زياد
السكرتيره:مدام مارلين بره وعاوزه تقابل حضرتك يا فندم
زياد في سره كنت متأكد انها هتيجي ثم وجه حديثه للسكرتيره خمس دقايق ودخليها
السكرتيره:حاضر يا فندم
دخلت مارلين ووقف زياد حتي يستقبلها ثم جلست
مارلين:ايه اخبار الشغل
زياد(ببرود):كويس ..بس انتي جايه مخصوص عشان تسألي ع الشغل ؟!
مارلين:بصراحه لا انا كنت جايه عشان اعتذرلك
زياد:تعتذريلي ع ايه ؟!
مارلين :ع اللي حصل قبل كدا
زياد(ببرود):ياااه دا انا نسيت ..لا عادي مفيش مشكله وبعدين انتي كان عندك حق
مارلين(بابتسامه):يعني انت مش زعلان ؟
زياد:لا هزعل من ايه... دا ماضي وخلص
مارلين:خلاص يبقي نتغدي سوا النهارده
صمت زياد ثواني وعلم انها سوف تبدأ بالتودد اليه
زياد:خلاص تمام..بس انا اللي هعزمك
مارلين (بابتسامه):اوك
مرت الايام وزياد ومارلين يتقابلون دائماومارلين تحاول التقرب من زياد وهو دائما يصدها وتطورت العلاقه بين مروان وفرح كثيرا وفي يوم تدخل فرح غرفة زياد بعد ان تدق الباب
فرح(بابتسامه):صباح الخير يا زيزو
زياد(بابتسامه):صباح النور...في ايه كدا ع الصبح
فرح:كنت عوزاك في موضوع
زياد:ها ... عاوزه ايه ؟
فرح(بكسوف):بصراحه كدا فيه واحد عاوز يجي يتقدملك
زياد(بابتسامه):مين دا اللي عاوز ياخدك مني
فرح:مروان
زياد صدم باسم مروان ورد سريعا بعصبيه:لا طبعا مينفعش
فرح(باستغراب):هو ايه دا اللي مينفعش يا زياد
زياد(بعصبيه):انتي ومروان ..انا مش موافق
فرح(ببكاء):ليه كدا يا زياد..انا بحبه وهو بيحبني
زياد:انا قلت لا يعني لا
خرجت فرح سريعا وهي تبكي بشده ثم رن هاتف مروان ليعلن انا المتصل مارلين
زياد(بعصبيه):ايوه يا مارلين
مارلين:في ايه مالك ؟!
زياد:لا مفيش متعصب شويه..خير؟
مارلين:كنت عاوز اشوفك واتكلم معاك شويه
زياد:خلاص بعد نص ساعه فنفس المكان
مارلين:تمام
خرج زياد مسرعا وعندما مر امام غرفة فرح سمع صوت بكاءها الشديد تمني ان يدخل ويخبرها بكل شئ وانه دخل العائله بينهم حتي ينتقم من مارلين وانه خائف من ان يرد مروان ذلك فيها
وصل زياد ووجد مارلين بانتظاره
زياد:في ايه بقي
مارلين:زياد ...انا قررت اني اطلق

زياد:تتطلقي !!!!

#23

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

[COLOR="SeaGreen"]نزلت الحلقة 4 [MENTION=128236]العدوله هاجر[/MENTION]; [MENTION=102231]كيوت متل التوت[/MENTION]; [MENTION=128840]Mai mohamed18[/MENTION]; [MENTION=115049]amira alzlam[/MENTION]; [MENTION=105667]جنا حبيبة ماما[/MENTION]; [MENTION=127438]Mi lissa[/MENTION]; [MENTION=109375]ಇESRAAಇ[/MENTION]; [MENTION=119044]إشرآقـــة أمل[/MENTION]; [MENTION=115006]♥mnoon♥[/MENTION]; [MENTION=125244]زهرة حبك[/MENTION];
[MENTION=89219]الاميرة النائمه [MENTION=87979]أم أمة الله[/MENTION]; [MENTION=120385]نٌےـجَےـوِى ٱلجَےـزٱئريّےـة31[/MENTION]; [MENTION=114636]مريم جوهر[/MENTION]; [MENTION=126194]منة الله أشرف[/MENTION];[/MENTION];/COLOR]

#24

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

روووووووووعة يا ايوتا والله تحفة متابعاااكي [MENTION=96084]AyOOta TOta[/MENTION];
إظهار التوقيع
توقيع : ♥mnoon♥
#25

5 98 رد: رواية احببتك ولكن

شكـــــرا
إظهار التوقيع
توقيع : مريم جوهر
#26

افتراضي رد: رواية احببتك ولكن

روعه حبيبتي
إظهار التوقيع
توقيع : حياه الروح 5


قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
لَن تعشَقـي غيريِ فأنتـي . . فتأتيِ . . ! توتاية توتاية قصص - حكايات - روايات
رواية ظلمتنى ولكن عشقتك .. بقلمى ربي رضاك والجنة أقلام عدلات الذهبية
كيف مات ٣٧ رجلا في سيارة الترحيلات؟؟ .. الجارديان تروي تفاصيل مذبحة أبوزعبل اللهم ارزقنى التقى اهم الاخبار - اخبار يومية
رواية لآليء بلا أصداف كاملة وبدون تقطيع ( بقلمي ) رحيق أقلام عدلات الذهبية
رواية ريهام(بقل جوزي)الحلقه الثانيه والعشرون دلوعة هوبا حبيبي قصص - حكايات - روايات


الساعة الآن 03:34 AM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل