أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل

#1

قصة الحلقة الخامسة من يوميات كان نفسي اتجوزها

حلقة 5

ام ياسر نزلت مع اختها و افراد من العيلة علشان يسبقوهم علي القاعة

وياسر لسة جواه زعل ان نهال من نصيب حد تاني

وتليفونه رن

ترررررررن ترررن

ياسر: الو .. السلام عليكم

عمر: وعليكم السلام .. ايوة يا ياسر .. جاهز تنزل ؟

ياسر: هلبس ونازل اهو .. عشرة بالظبط اجيلك فين؟

عمر: تعلالي عندي سيتي ستارز

ياسر : هلبس بسرعة ومسافة السكة اكون عندك .

----

ياسر بيلبس بدلته ومش قادر يصدق انه رايح فرح البنت اللي طول عمره بيحبها .. علي واحد غيره !!

قد ايه شعور صعب .. وقاتل ..

بس في حاجة بتفكره .. وتقوله لعله خير

وفي برواز في اوضته عليه الايه الكريمة ( الا بذكر الله تطمئن القلوب ) ؟؟!!

ياااااااااااارب .. انت العالم بالحــــــــــــــــــــــــــــال

ياسر يبكي غصب عنه !!

يفتكر لما كان والده زمان بيقوله : جري ايه يا ياسر .. الراجل ميعيطش

ياسر (لنفسه) :طيب ليه ميعيطش ؟؟ هو مش بني ادم ؟؟ هو الراجل لازم يكون مبيحسش ولا يكون عنده قلب؟؟

المشكلة مش في الدموع !! المشكلة في اني لو سيبت نفسي لضعفي هيهزمني .. وابقي خسرت نهال .. وخسرت نفسي

ولعلي لو رضيت بقضاء الله .. ابقي كسبت خسارة نهال .. وكسبت نفسي

بسم الله .. توكلت علي الله .. ولا حول ولا قوة الا بالله علي العظيم

اخر حاجة ياسر قالها .. وقفل الباب وراه

--------

ياسر في الطريق .. لقي عجلة السيارة الامامية .. فيها حاجة مش طبيعية

راح لأول عجلاتي في سكتة علشان يظبط الضغط بتاع العجلة

العجلاتي كان جمب محل كوافير (للمحجبااااااات فقط) .. ولكن

ياسر لاحظ ان الكوافير كل شوية يدخله راجل .. داخل طالع داخل طالع

ياسر (لنفسه) : ايه قلة الذوق والادب دي .. وازاي اصحاب المحل ده سهلعليهم اوي كدة انهم يكشفوابنات الناس اللي بتدخل عندهم دي علي الراجل ده؟؟

ياتري يا نهال وانتي في الكوافير .. وكان في راجل غريب بيعمل ماكياجك .. ازاي هانت عليكي نفسك؟؟

هو انتي للدرجة دي مش حاسة ان لما راجل يقرب منك كدة مش حرام ؟؟

ليه شايفة كل حاجة غلط بسيطة اوي كدة .. ومش حاسة انك بتعصي اللي خلقك؟

يااااارب .. انت العالم بالحال .. عدي الليلة دي علي خير

ياسر : كام يا ريس؟

العجلاتي: 3 جنيه يا باشا .. طريق السلامة
---
قدام سيتي ستارز

الساعة 10 بالتماااااام

عمر واقف قصاد باب المول .. لابس قميص ابيض سادة .. وبنطلون رمادي غامق !!

عمر واقف سرحان .. بيفكر في صاحبه الوحيد .. وهلكااان من الشغل طول اليوم

وتيجيبنات بتضحك وتهزر بصوت عالي .. قاعدين يزقوا في بعض في الشارع

وقدام الناس .. وعمر مش مركز معاهم

واحدة منهم حبت تهزر مع صاحبتها .. راحت زقاها علي عمر

كعب جزمتها داس علي رجل عمر

عمر (صرخة مكتوومة ) : اووو ..

البنت : سوغي سوغي سوغي .. صدقني مش اقصد

عمر : ولا يهمك يا فندم

البنت : ولا يهمني ازاي .. اقلع الجذمة لا تكون وغمت

عمر : وغمت؟؟ !

البنت : معلش اصلي لدغة في الغة (الرة ) حاول تتغجم بقي

عمر (محاولا ابعاد نظره عن زينتها المبالغ فيها ) : اه .. ولا يهمك يا فندم

البنت : بجد شوفها .. علشان لو محتاجة اوديك لدكتوغ

عمر : يا فندم خلاص .. ميهمكيش .. بسيطة

البنت : انت مش بتبصلي ليه ؟؟ انت بتحتقغني؟؟

عمر : العفو يا فندم .. هو انا صدر مني كلام يقول كدة؟

البنت : ماهو يمكن انا وحشة ولحاجة

عمر .. في حالة ذهووووووول : العفو يا فندم .. علشان معطلكيش بس

البنت : طيب قولي اني مش وحشة بس وانا اسيبك .. اصلي بحب كلمات الاطغاء (الاطراء) موووت .. بتطغي الجو

ضحكات متعالية من صديقاتها الفتيات .. ووجه عمر يحمررررررر من شده خجله

بيييب بييييب (كلاكس سيارة ياسر ) كان بينادي علي عمر

عمر : ياسغ (ياسر).. اتأخغت (اتأخرت) لييييييييه؟؟

عمر يمشي مسرعا الي سيارة ياسر

ياسر : معلش والله السكة كانت زحمة .. وبعدين دول 5 دقايق

عمر : انا كنت بتعاكس يا ياسر .. الحمد لله انك جيت

ياسر : هههه الله يفرحك يا اخي .. ضحكتني وانا مليش نفس .. معلش الشباب الملتزم اللي في حالة دايما تجيله البلاوي دي لحد عنده

عمر : ايوة يا ياسر بس انا اتخضيت .. ايه البناتدي .. ده انا اتكسفت !!

ياسر : بنات ناقصة رباية .. متزعلش انت .. وبعدين ايه لبس المدرسة اللي انت لابسه ده؟

عمر : ملحقتش اغير هدومي .

ياسر : انا كنت عايز احكيلك حاجة

عمر : خير؟

ياسر : امي عايزة تخطبلي يا سيدي .. بنت عمتي

عمر : طيب كويس .. وبنت عمتك مالها؟

ياسر : ملهاش بس انا عمري ما شوفتها.. ولا اعرفها ولا اعرف اخواتها

عمر : اومال عمتك ازاي يعني ؟؟ هم مكانوش عايشين مع عمتك؟

ياسر : لأ يابني .. دولبنات عمتي صفية .. اللي كانت في السعودية .. والاتصالات كانت مقطوعة من وانا في ابتدائي .. من ايام بابا الله يرحمه

عمر : ااااااه .. افتكرتها .. كنت حكيتلي عليها قبل كدة .. طيب وايه رجع الاتصالات تاني ؟؟

ياسر : ماهي مكانتش مقطوعة اوي كدة يعني .. لما كانت عمتي بتنزل اجازات كانت بتتصل بماما علي الارضي .. وانا علطول برة البيت

عمر : يعني عمرك ما كنت بتكلمها تقريبا .. لا هي ولا عيالها

ياسر : الله ينور عليييك .. شفت بقي الورطة دي





عمر : ورطة ليه يابني عادي .. انسي انها بنت عمتك .. كأنه جواز صالونات عادي

ياسر : يابني انا ملييش نفس للجواز اصلا .. اي واحدة هاخدها هظلمها معايا .. انا لسة بفكر في نهال

عمر : والله يا ياسر اسمع كلامي .. مفيش واحدة هتحبها اكتر من اللياتخلقتمن روحك .. وروحك اتخلقت من روحها .. مهما كنت متخيل ان في واحدةتانيةهتحبها اكتر منها .. دي تهيؤات ... خد مني انا .. انا بحبلكالخير

ياسر : علي العموم انا استخارت ربنا .. وشوفت كل خير الحمد لله .. وانا وافقت اشوفها بس علشان خاطر ماما

عمر : طب يا بختك .. انا مش لاقي واحدة اديها ثقتي اصلا من اللي بشوفه في الشارع بقيت خايف اخطب والله

ياسر : ربنا يرزقك اللي تستحملك .. وتستحمل طيبتك المبالغ فيها دي يا عمر .. ربنا يعلم اني بحبك في الله اوي


عمر : ربنا يحبك .. بس قولي هي اسمها ايه وسنها كام وشهادتها ايه وبتشتغل ولا لأ .. احكي احكي

ياسر : والله ما اعرف حاجة غير انها اسمها اعتدال والوسطانية في اخواتها وعندها اخت اكبر واخت اصغر.. بكل اسف

عمر : هي اختها الكبيرة متجوزة ؟

ياسر : لأ .. بس امي اختارتلي دي .. علشان عنيها خضرة هههه

عمر : طيب وليه الاختيار من النص ده يعني هههههههه .. والله شكلها هيطلعلانسيز .. يابني البنت لدينها واخلاقها .. مش لون عنيها ايه

ياسر : عارف والله يا عمر يا اخوية .. بس انا استخارت وربنا يقدم الخير .

عمر : بس تعرف اسمها جامد .. يااااااااااااه .. فاكر ابلة اعتدال ناظرةالمدرسة اللي كانت بتمدنا في الطابور كل يوم الصبح علشان مش بنحلق شعرنا

ياسر : انا بفكر اقلب بيك العربية .. او اعمل بيك اي حادثة .. حرام عليك يا اخي .. هو انا ناقص قفلة من الموضوع!!

عمر : هههههههههه ده بس علشان لازم احط بصمتي انهاردة

ياسر ( بضحك ) : يا تحفة ... اهو خلاص وصلنا

----

يركن ياسر علي جنب .. وينزل وامام باب القاعة

ياسر : بص يا عمر .. انا هروح اسلم علي نهال .. وربنا يعدي اليوم ده علي خير .. وانت روح دور علي عمتي

عمر : اوك

ياسر : تعالي هنا .. هو انت تعرف عمتي اصلا؟؟

عمر : لأ طبعا

ياسر : اومال كنت هتدور ازاي .. هو اي حاجة اقولك عليها تعملها كدة من غير ما تفكر؟

عمر : لأ طبعا يا ذكي انا كنت هدور علي والدتك وهي اكيد هتقولي فين عمتك

ياسر : لأ روح لماما متسيبهاش واقفة لوحدها .. اكيد خالتي مش مركزة معاها دلوقتي .

يتبع <<



إظهار التوقيع
توقيع : ام اروي
#2

افتراضي رد: الحلقة الخامسة من يوميات كان نفسي اتجوزها

راىعة و مشوقة اين البقية لن اصبر ارجوكي
إظهار التوقيع
توقيع : نجمةk
#3

افتراضي رد: الحلقة الخامسة من يوميات كان نفسي اتجوزها

يسلمووووو اناملك يا قمر على ما خطت
إظهار التوقيع
توقيع : فلسطين
#4

افتراضي رد: الحلقة الخامسة من يوميات كان نفسي اتجوزها

رد: الحلقة الخامسة من يوميات كان نفسي اتجوزها
إظهار التوقيع
توقيع : عمر ابانا وعائشه امنا
#5

افتراضي رد: الحلقة الخامسة من يوميات كان نفسي اتجوزها

اممممممممم

مكنتى حطيها كلها على بعض احسن من الشحططه دى

انتظررررك

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#6

افتراضي رد: الحلقة الخامسة من يوميات كان نفسي اتجوزها


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريموووو
اممممممممم

مكنتى حطيها كلها على بعض احسن من الشحططه دى

انتظررررك
مش عارفو والله يا ريمووو حاولت ومعرفتش

إظهار التوقيع
توقيع : ام اروي


قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
60 سؤالا في أحكام الحيض والنفاس للشيخ بن عثيمين رحمه الله شوشو السكرة فتاوي وفقه المرأة المسلمة
مدونتي ~إبتساامه~ تسنيم عادل مدونآت الاعضآء!
الصحابي عمار بن ياسر,من هو الصحابي عمار بن ياسر,معلومات عنه ربي رضاك والجنة شخصيات وأحداث تاريخية
أوصاف الحبيب صلي الله عليه وسلم ام يوسف الغالي قصص الانبياء والرسل والصحابه
هكذا كان محمد صلى الله عليه وسلم زهره التحرير السنة النبوية الشريفة


الساعة الآن 05:21 AM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل