أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل

#1

مميز حكاية احمد وجميلة

لقد انكسر انكسر ما هذا الذى انكسركان هذالحوار بين جميلة وامها لقد انكسر البرواز الذى اهداه لها خطيبها احمد جميلة:آآه انا حززززززززززززينة كان لازم ينكسر ويبوظ عليا فرحة النهارده الام: فرحة ايه وبعدين قدر الله وماشاء فعل جميلة :ونعم بالله اصل النهارده عيد ميلاد احمد وانا النهارده كنت بفكر اقدله هدية مميزة وكنت بعلق البرواز بعد ما نظفته فنككسر انا غبية كان لازم اسرح الام : عمرك ما بتنسى عيده يا بتفكرينى بقص الروايات ربنا يتمم جوازكم على خير جميلة :احمد قال انه النهارده حيقول على خبر حلو يارب يكون تحديد ميعاد الفرح الام كانت فى هذه اللحظة تترك الغرفة وجميلة لملمت الزجاج ودخلت تنام نامت جميلة وغطت فى نوم عميق اثناء ذلك رن جرس الهاتف الام تسرع حتى لايوقظ صوت الهاتف جميلة ترفع السماعة آلو مين معايا انا ممرضة قسم الاستقبال فى مستشفلى الشفاء ده منزل الانسةجميلة حامد هنا معانا شخص مصاب اسمه احمد طارق الام :ياستار ايه حصل يا بنتى الممرضة:االنهارده الطائرة التى يستقلها من بريس لمصر اختل توازنها فاصيب العديد ولم يمت احدالام:العنوان ايه انا جايهواغلقت الهاتف وكانتفى حيرة اقول لجميلة ولا لأ يارب خبطت جميلة اصحى يا جميلة انا تعبانة الحقينى جميلة سمعت صراخ الام وجريت فطت منالسرير ماماماما مالك يا حبيبتى لاالام حاسة بدوخة الام تعالى معايا عند المستشفلى جميلة :حاضر يا حبى لا تقلقى يا حياتى لبسوا ونزلوا واول ما وصلوا المسشتشفى خدت الممرضة على جنب فين اوضة احمد طارق مصاب الطائرة ودلتها على الاوضة جميلة اثناء سيرهم اه ده احنا ماشيين كده فى اتجاه المرضى مش الدكتور ماما:بصى انا مش تعبانة ومن الاخر احنا حنزور احمد خطيبك هوتعبان شوية ياحبيبتى لاتقلقى جميلة وهى مصدومة: احمد ماله ازاى ده لسه ما وصل مصر اصلا الام شرحت لابنتها كل مايجرى جميلة تستند على الحائط باكية: ما ذا يحصل النهاره عامل كده ليه بس يارب دخلوا الاوضة تفاجا باحمد وهو مدشدش ولا يرى احد جميلة تجلس بجواره احمد انطق جميلة حبيبتك معاك ابص رجلك لا تقلقنى اكتلر واكتر الدكتور يدخل ويصيح بغضب مين اللى سمحلكوا تدخلوا انا اسفة يادكتور قالت جميلة انا خطيبته رد وده مريضى ةلازم وبعدين ما حدش قالكوا انوه كمان شوية وحيخرج حينها دخل دكتور اخر يتابع الحالة اكمل الدكتور الغاضب ده حيموت تعالوا كمان ساعة واستلموه من التلاجة جميلة تنهار لالا الا هو انا بحبه احمد رد انا حبيبتك ما تموتش الدكتور الاخر لاايه الكلام ده احمد حيبقى كويس هو للاسف دخل فى غيبوبة وعنده بعض الكسور بس ربنا الشافى والحالة صعبة بس مش حتموت ان شاء الله جميلة تتنهد وتخرج هو ومامتها بامر من الطبيبان الدكتور الغاضب يغادر والدكتور الطيب يطئن جميلة وقال الحقيقة انا عايز اقول انه احمد حالته صعبة شوية لان الحالات الاخرى بخير لكن هو تضرر عنهم بس اطمنى انا معاه لحد ربنا يشفيه جميلة والدموع تملا عينيها لا لا احمد كويس انا عارفة ثم تقوم صائحة فين الادارة ليه احمد بس اللى تعبان كده لا احمد وتغمى عليها والام تصرخ والدكتور ينادى على المرضى ترى هل يعيش احمد ام سيموت وتموت جميلة معه حزنا عليه







إظهار التوقيع
توقيع : the beautiful queen
#2

افتراضي رد: ج

حلوة ياقمر كمليها
إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#3

مميز حكاية احمدوجميلة

فاقت جميلة وكان بجوارها امها الحزينة وكانت تمتم باسم احمد انا عايزة احمد ودموعها تسرى على خديها طمانها الطبيب الطيب وقال لها لابد وا ن تصمدى حتى عندما يستيثقظ احمد يجدك بخير دق الغرفة التى كانت تستريح فيها جميلة انها ممرضة الحقوا مريض اوضة 12فى الدور ده فاق الدكتور:ازاى وجرى جميلة فطت من السرير وامها ايضا دخلوا الغرفة كانت عينيه تتحركن حركة خفيفةجميلة احضروها جميلة تجهش بالبكاء حبيبى احمد ما بك سلمتك ياريتنى انا يا حياتى احمد:انا سامع جميلة مالك لا تبكى انا بخير لانى انا حبيبك ابتسمت جميلة احبك ياحمد اسال الله ان تقوم ونتزج وقاطعها احمد انا اقول لكى انا احس ان لحظات عمرى تنفد ارجو طلبا من حبيبتى جميلة جميلة لاتتركى حبا يضيع احكى قصة حبنا لكل المحبين لا تتزوجى كونى لى زوجا فى جنة الله انا كان نفسى نتمم الزواج احبك انا امنى ان القاى فى فى ال ج ن ة اشهدى على حبي واغمضت عينا احمد للابد كانت اللحظت على جميلة كالبرق عاصفة كادت ان تعصف بحياة حميلة ايضا جميلة كانت دائما ما تسمع صدى تلك الاخيرة لاحمد وكانها حفرت فى عقلها كما حفر حب احمد فى قلبها هل تكون جميلة حافظة لوعد احمد وطلبه خمنوا باقى القصة ادعو الله ان اكملها ففيها عبرة سلام على احبتى
إظهار التوقيع
توقيع : the beautiful queen
#4

افتراضي رد: حكاية احمدوجميلة

بدايه مشوقه ياقمر
ننتظرك دائما

إظهار التوقيع
توقيع : زهره التحرير
#5

افتراضي رد: حكاية احمدوجميلة

راااااائع يا سكر

في انتظار الجزء الجديد

بسي ابقي ابعتيلي الرابط

إظهار التوقيع
توقيع : منال ناصر
#6

افتراضي رد: حكاية احمدوجميلة

حبيبتي نزلي باقي الحكاية في نفس الموضوع الاول
انا هدمج ده مع الجزء الاول

إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#7

مميز حكاية احمدوجميلة

عندما مات احمد ترك جميلة الجميلة وهى ما زالت صغيرة السن كان من الطبيعى ان تبحث عن غيره هى لم تفكر فى ذلك ولكن امها فكرت ولكن كانت لا تعرف كيف تعرض الموضوع على جميلة ؟لم تطل حيرة جميلة ففى يوم كانت تجلس جميلة فى صالة المنزل بعد ان انهت صلاتها تخيط بعض المفارش لبيتهم وكانت ترتدى ملابس سوداء وكانت كالاميرة الحزينة فى ثوبها هذا طرق الباب طرقا لطيفا فتحت جميلة لان امها منهمكة فى اعداد الطعام كان الطارق شخص لم تتوقعه جميلة ابدا انه الطبيب الطيب الذى كان احد الطبيبان المشرفان على حالة احمد وكانت امه معه دعتهم جميلة للدخول ودخلوا وشربوا قهوة وجار الحديث التالى جميلة: هل من الممكن ان اعرف سبب الزيارة (قالت تلك الكلمات لانها احست بشىء غير عادى)ابتسم الطبيب:اناووالدتى جئت لاعرض عليكى الزواج منى بدت الفرحة على وجه ام جميلة بينما وقفت جميلة وقالت بصوت عالى: ازاى الكلام اللى تتحدث به ده يا استاذ ده انت جاى وعشمان انت فاكرنى واحدة حتحبكده حتى انا معرفش اسمك وبعدين انت انسان معندشكش دم ازاى تخطب واحدة كانت بتموت فى خطيبها اللى كنت بتعالجه اصيبت جميلة بحالة هستيرية وقامت بطرد ه هو وامه ودخلت غرفتها تبكى بكاء حارا وتقول ازاى اقبل اتجوز واحد بعدك ياحمد ليه وكانت الام فى صمت عما جرى حتى دخلت غرف المكتب وتحدثت فى الهاتف وخرجت وبدا عليها ابتسامة نصر ياترى تكلمت مع من وهل تقبل جميلة الزواج تواصلوا
إظهار التوقيع
توقيع : the beautiful queen
#8

افتراضي رد: حكاية احمدوجميلة

متكملي انت شوقتيني اعرف
إظهار التوقيع
توقيع : ام الاء وبيان2


قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
ذكريات الحب الجميل(روايتى الجديده)) ريموووو أقلام عدلات الذهبية
صووووووووووووور2 هبة الرحمان2 الارشيف والمواضيع المكررة
بسمة عمري قصة الشهيد احمد من قلمي رنيم القرآن أقلام عدلات الذهبية
ننشر القائمة الكاملة لأسماء مرشحى المرحلة الأولى من انتخابات النواب بدوائر الجيزة سارة سرسور اخبار الانتخابات السياسية
قصة صديقين "أحمد خالد" الاء نور قصص - حكايات - روايات


الساعة الآن 11:35 AM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل