أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل

#1

قصة قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)



قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)


◀ ❤ قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا) ❤ ▶


شخصيات القصة :


1- لمار : بنوتة جميلة شعرها أشقر وبيضة وعينيها لونها أزرق وزي القمر عندها 22 سنة في كلية صيدلة تاني سنة رومانسية بس ساعات بتقلب

2- عمر : صديق لمار من الكلية ولد طايش بس لمار بتحبه عنده 23 في سنة تالتة كلية صيدلة

3- سيف : ولد مؤدب ومحترم عنده 24 سنة في كلية طب

4- أحمد : بابا لمار بيحبها أوي وحنين بس ساعات بيبقي عصبي جداً من خوفوا عليها

5- تسنيم : بنت عامة لمار بتحبها مووووت ومش بيخبوا على بعض حاجة لأنهم كمان متربين مع بعض

6- نوران : مامة تسنيم وعمة لمار بتحب لمار وبتحس أنها بنتها لأنها اتربيت مع تسنيم بعد وفاة مامتها وهي بتولدها


وبقية الشخصيات هنعرفها من خلال القصة



يارب تعجبكوا القصة .









إظهار التوقيع
توقيع : سارة سرسور
#2

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

الحلقة الأولى

(( لمار قاعدة ع مكتبها وماسكة القلم والورقة ))



أحبك ..

يا مَن سرق قلبي مني

يا مَن غير لي حياتي

يا مَن أحببته من كل قلبي

يا مَن قادني إلى الخيال

حبيبي

أهديتك قلبي وروحي

وبين ظلوعي اسكنتك


ورسمت معك أحلامي

ووعــــــودي



رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

(( دخلت تسنيم ع لمار لقيتها سرحانة وبتكتب في ورقة ))


تسنيم (بصوت عالي) : قفشـــــــتك يا بنت عمو أحمد

لمار (بخضة) : هه حرام عليكي يا تسنيم أنتِ هبلة يا بت ولا بتستعبطي ده أنا ممكن كنت أروح فيها دلوقتي

تسنيم : هههههههههه ليه بس يا قطتي بعد الشر عليكي

لمار : مكنش هيبقي شر لو مت دلوقتي ياختي .. أنتِ إيه اللي جابك صحيح

تسنيم : أنتِ مالك أنتِ (وبتطلعلها لسانها) .. ده بيت خالي وجاية أشوفوه في مانع

لمار : آه خالك ماشي ياختي يلا هوينا بقى

تسنيم : لا مش هطلع وريني أنتِ كاتبة إيه في الورقة


لمار : وأنتِ تشوفي ليه يا ماما اللي أنا كتباه اطلعي بره يا بت

تسنيم : وريني بدل ما أعلي صوتي وأعملك فضيحة تسمع الشارع كله

لمار : أنتِ بتخوفيني ولا إيه روحي يا حلوة يلا من هنا هش هش يلا خالك بينادي عليكي

تسنيم : هعمل نفسي مش سامعة حاجة

(( راحت أخدت تسنيم الورقة وجريت بيها في الأوضة ))
لمار (اتعصبت) : تسنــــــــــــيم اديني الورقة يلا
تسنيم : هههههه توء توء لو قعدت وحكتيلي عملتي إيه مع الواد عمر هديلك الورقة
لمار (بكسوف) : يوووه يا سيمو بقى
تسنيم : هههههههه حلوة الطمطماية دي يلا اقعدي واحكي
لمار : طيب طيب
تسنيم : هاااااا
لمار : مفيش يا ستي معملش حاجة أنتِ عارفة أني متضايقة منه جداً مش بيسأل عليا مع أني كل يوم بكلمه بالعشر مرات وأكتر وهو مش بيعبرني ولو حتي بميسد كول

تسنيم : بصي يا لمار أنا قلتلك بلاش عمر شكله طايش ومش بيعرف يتحمل مسئولية

لمار : يعني أعمل إيه يا تسنيم حبيته أوووي أعمل إيه طيب قوليلي أنتِ

تسنيم : متعمليش أنتِ حرة أنا قلتلك وحذرتك منه

لمار : أنتِ عارفة لو يقولي بس أنه عايز يطلب ايدي هرتاح ساعتها بجد وهحس أنه واخد الموضوع جد

تسنيم : نعم ؟؟؟ أومال هو مقالكيش ولا إيه

لمار : ها


تسنيم : هو إيه اللي ها يا لمار مقالش ولا إيه

لمار (بحزن) : لا مقالش يا تسنيم


تسنيم : طب إزاي أنتِ من فترة قولتيلي أنه عايز يطلب ايديكي

لمار : مكنش ينفع أقولك أنه مطلبش ايدي يا تسنيم .. أنا بحبه وبتكسف جداااااً اسأله أو حتى أقوله كلمة تضايقه

تسنيم : والله ما عارفة أقولك إيه بس بجد أنتِ زعلتيني منك ... أنا هقوم أشوف حاجة أكلها

تسنيم : طيب روحي وأنا جاية وراكي

تسنيم : ماشي

(( خرجت تسنيم من الأوضة ومسكت لمار الموبيل واتصلت بعمر ))


رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

نروح عند عمر


خالد (صاحب عمر) : ههههههههه يا عم ده واد فكسان خالص سيبك منه

عمر : هههههههه لا عندك حق أول مرة ياض تقول كلمة حلوة

خالد : ههههههههه تلميذك

وموبيل عمر يرن

خالد : رد يالا ع الموبيل

عمر (بص في الموبيل) : يا ساتر بقى

خالد : إيه ياض في إيه

عمر : دي لمار

خالد (تنح) : لمار !!!

عمر : آه ياض مالك تنحت ليه

خالد : لا مفيش حاجة طب ما ترد عليها


(( أصل خالد بيحبها بس هو عارف أنها بتحب عمر فا ساكت)




عمر : مليش مزاج

خالد : يا بني عيب رد عليها هتسيبها ترن كده

عمر : خاليها براحتها .. وبعدين خلاص هي قفلت

خالد : طب ما تكلمها

عمر : أنا مش بكلم حد اللي عايزني يكلمني

خالد : طب ما هي كلمتك وأنت مردتش

عمر : خالد خلاص بقى فكك يا عم دي بت لازقة أساساً

خالد : طيب يلا نمشي من هنا



رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

خرجت لمار وقعدت مع باباها وتسنيم وعدي اليوم وهي تتصل بعمر وهو ميردش لحد لما اتخنقت ودخلت نامت



جه تاني يوم وراحت لمار الكلية ووشها أحمر وعينيها وارمة وكانت لابسة نضارة شمس عشان محدش ياخود باله



أول لما دخلت لمحت عمر راحت رحيتلوه




لمار (بتنده عليه) : عمر عمر عمر

عمر لف وراه لقاه لمار وبعدين رحلها



عمر : صباح الخير يا أجمل وردة في بستان حديقتنا

لمار : يا سلام وردة إيه وبستان إيه بس (وبتدلع) .. أنت مكنتش بترد عليا ليه امبارح

عمر : أنا آسف يا عمري بس كان أبويا مقعدني جمبه بنعمل شوية شغل

لمار (بفرح) : إيه ده أنت هتشتغل مع باباك وأنت بتدرس

عمر : لا طبعاً إيه الهبل ده أنا بس لقيت نفسي فاضي قلت أعمله أي حاجة وخلاص عشان هو كان بيزن ع وداني

لمار (بحزن) : طيب ماشي

عمر : إيه كان في حاجة امبارح كنتِ عيزاني في إيه

لمار : مكنتش عيزاك في حاجة بس كنت واحشني فا حبيت أكلمك بس يعني (بكسوف)

عمر : ربنا يخاليكي ليا

لمار : صحيح ماما عاملة إيه انهاردة

عمر : كويسة بتسألي ليه

لمار : مش أنت قولتيلي أول امبارح أنها تعبانة وفي المستشفي

عمر : إيه .. ها آه آه في المستشفي كويسة الحمد لله
لمار : طب الحمد لله .. أنا كنت عايزة أروحلها بس مش عارفة أنت مش عاوزني أروح ليه
عمر : مش عايزك تتعبي يا حبيبتي
لمار : وهتعب ليه دي زي مامتي يعني وأنا بحبها وعادي لما أزورها
عمر : خلاص بقى يا ليمي مش وقته بقى
لمار : طيب خلاص أنا هطلع المحاضرة عايز حاجة
عمر : لا سلامتك
لمار : طيب استناني بعد المحاضرة عشان عيزاك
عمر : من عنيا الاتنين

لمار وهي ماشية خبطت في خالد



لمار (بأرتباك) : آسفة آسفة مكنش قصدي

خالد : لمار .. ولا يهمك يا قمر .. عاملة إيه

لمار : الحمد لله أنت عامل إيه

خالد : بخير طول ما أنا شايفك بخير

لمار : شكراً عن اذنك

خالد : اتفضلي



خالد وقف مكانه وقعد يفكر



خالد (( لو تعرفي قد إيه بحبك وقد إيه بتمنالك السعادة مكنتيش دلوقتي تحبي عمر مش عارف بتحبيه ع إيه ده حتى طايش ومش بيحبك ولا بيخاف عليكي وبيمثل عليكي بس بجد مش عارفة أقولك إزاي مع أني عارف أنك عمرك ما هتصدقيني وعمرك ما هتفكري أني بحبك أنا فعلاً بحبك وخايف عليكي ونفسي تحسي بيا وتحسي باللي جوايا .. ع العموم ربنا يهديكي ويسعدك مع عمر ))

رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)


نروح لنوران وأحمد في الشركة


أحمد : إحنا لازم نروح بكره الشهر العقاري عشان نسجل الحاجات دي
نوران : طب هو لازم أروح معاك يعني ما تروح أنت
أحمد : مش هينفع يا نوران أنتِ ناسية أنك شريكة معايا في الشركة
نوران : أنا قلتلك يا أحمد خلي الشركة كلها باسمك وأنت مش راضي
أحمد : إزاي يعني يا نوران أنتِ مش أختي ودي مش شركة أبونا وأنا لازم أنفذ وصية بابا ومينفعش أشيلك من الشراكة
نوران : بس أنا مش حمل ده كله وأنت عارف أني مهتمية بالبيت والعيال وجوزي
أحمد : خلاص بقى يا نوران أنا حابب إن أختي حبيبتي تبقى معايا في الشركة الله بقى
نوران : خلاص ماشي يا أحمد .. أخبار لمار إيه
أحمد : الحمد لله لسه مكلامني من شوية هي وتسنيم
نوران : آه ما هي تسنيم قالتلي أنها هتروحلها انهاردة كمان
أحمد : ربنا معاهم .. أنا حاسس إن لمار متغيرة أوي اليومين دول
نوران : مش عارفة والله يا أحمد أنا مش حاسة بحاجة بس تلاقيك خايف عشان هي دخلت الكلية بس
أحمد : أنتِ عارفة يا نوران أنا قد إيه بحبها ولازم أخاف عليها بتجنني هي والله بتصرفتها
نوران : معلش يا أحمد
أحمد : بصي أنا عايز أقولك ع خبر بس متقوليش لتسنيم عشان متقولش للمار
نوران : خير
أحمد : أنا .....


يا ترى إيه الخبر اللي أحمد هيقوله لنوران عايزين تعرفوا استنوني في حلقة جديدة مع


(( لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا ))


إظهار التوقيع
توقيع : سارة سرسور
#3

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

إظهار التوقيع
توقيع : ام عشتار
#4

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#5

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

إظهار التوقيع
توقيع : ام طاطو
#6

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)
إظهار التوقيع
توقيع : ندى ام
#7

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

حلوه جدااا

كمليها يا عسل

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#8

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

معاكي ياقمر
إظهار التوقيع
توقيع : حياه الروح 5
#9

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

معاكي ياقمر


إظهار التوقيع
توقيع : صفر
#10

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

لا إله إلا الله محمد رسول الله

رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

لو سمحتيلى أُعَلِق على القصة
بدافع حب الخير لكى .
كل ما نكتب مسجل علينا إما حسنات أو سيئات
و قصص الحب ما قبل الزواج شئ غير مُبَاح
فقد تُقَلِد ما كتبتى فتاة مُرَاهقة فيكون ذلك فى ميزان سيئاتك
و لا تقولى مجرد قصة لأن الفيلم قصة و المسلسل قصة و البنات
تتأثر بذلك جداً و تقلده .
و كذلك وصف البنت بشعرها و عدم قولك مثلاً أنها محجبة كدعوة للحجاب الذى يأمرنا به الله سبحانه و تعالى .
نصيحتى لكى كنصيحتى لأختى
و ما أردتُ لكى إلا الخير
و رضا المولى عز وجل إن شاء الله

رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)


رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)


[IMG]https://fbcdn-sphotos-b-a.***- /hphotos-ak-frc3/1001336_575237992499723_308523696_n.jpg[/IMG]

إظهار التوقيع
توقيع : و عجلت إليك ربى
#11

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

جميل جدااااااااااا يسلمووووو
إظهار التوقيع
توقيع : ام التسابيح
#12

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

مشكورررررررة

#13

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

إظهار التوقيع
توقيع : ام عشتار
#14

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

رائعة واصلي

إظهار التوقيع
توقيع : alaa ilham
#15

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

رائع


بانتظار الجزء التالى

إظهار التوقيع
توقيع : miracle
#16

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

رووووعه يسلمووو حبيبتى

#17

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

رووووعة
إظهار التوقيع
توقيع : روزة
#18

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

كملي حلوة

#19

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

حلوه اوي
كملي

إظهار التوقيع
توقيع : صفاء الحياة
#20

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)
إظهار التوقيع
توقيع : عاشقة الصلاه
#21

افتراضي رد: قصة (لمـــــــــار حيـــــــاتي أنا)

كملي


قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
قصة الجمل الأعرج قصة الجمل والسباق قصه للأطفال جويريه حواديت وقصص الاطفال
بالصور سبونج بوب في مملكة حمام السباحه قصة سبونج بوب قصة جميله للاطفال جويريه حواديت وقصص الاطفال
يقول مالك ابن دينار # قصة باطلة # قرآني نبض حياتي احاديث ضعيفة او خاطئة
قصة قصيره للاطفال عن الامانة يوكا مريم حواديت وقصص الاطفال
قصة النبي إلياس في القرآن ضــي القمــر قصص الانبياء والرسل والصحابه


الساعة الآن 04:18 PM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل