أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل

#1

افتراضي روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

أحبه وما ابى غيره حبيب

روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب





السلام عليكم اخواتى
هذه الروايه مختلفه قليلا عن ماسبق
وذلك فى اللهجه فقط... فانا احاول كتابتها باللهجه الخليجيه, كتغيير لى.. وحتى استطيع الكتابه من جديد بعد انقطاع لفتره من الزمن
ارجوا ان تفهموا على السرد فى القصه

اتمنى لكم متابعه شيقه

نبدأ ببسم الله

أحبه وما ابى غيره حبيب

(( ريم : ههههههههه نوف بلا دلع .. متأكده منيره ومحمد بيجون ياخدونا؟؟؟
نوف: ايييي كم مره قلت لك بيجووون انا كلمت منيره وقالت لى بيجون ياخدونا من بيت هدووووش..
راح نقعد عندهم اسبووع بحاله ..موصدقه ابوى وافق اروح معاك...
ريم: ايوووه وناااسه ههههههه...انا وانتى ومنّوووره..وو!!
نوف وهى تناظرها على جنب بمكر: واو؟؟؟؟
ريم بخجل: ههههه روحى مناك...افكارك خبيثه..
نوووف:اهاا... علينا ريوووم؟؟؟حلفى انك مو فرحانه انك راح تشوفى حمود هناك؟؟؟
ريم بحزن: وكأن محمد هامه الموضوع ولا مأثر فيه..اصلا هو مو حاسس فيا...ولا معبرنى..ولا كأنى موجوده فى عالمه..انا بالنسبه له بنت عمه وبس...
نووف:لا تتسرعين...انا اعتقد انه يبادلك المشاعر.. بس تعرفين رجال عائلتنا..مايحبون يظهرون مشاعرهم قدام احد...
ريم: الله كريم.. قومى نروح نقعد مع هدى وامها قبل ما يجون ياخدونا... عيب نقعد هنا بروحنا وهم هناك تحت..
هدوووش صديقه ريم ونوف الروح بالروح وكانت جارتهم فى الصغر قبل يتركون المدينه ويصير لكل وحده منهم بيت جديد فى منطقه مختلفه...لكنهم دوم يلتقون واحيانا يقضون مع بعض العطلات فى بيت وحده منهم...
ريم ونوف الاحمد.. بنات عم...
ريم حمد الاحمد... بنت الاخ الاكبر... فى العائله... والدها شخصيه قويه استبداديه اللى يبيه يتم يحب السلطه والنفوذ... هو اللى كبر اسم العائله ووسع نفوذها.. رجل بمعن الكلمه لكنه عادل ومحبوب من الكل واخوانه يحبونه جدا ويطبقون كلامه بدون نقاش..
وعنده سالم اكبر اولاده 25 سنه, وفواز23 سنه..وريم اصغر اولاده 20 سنه, من زوجته الاولى ام سالم الله يرحمها..توفت وعمر ريم سنتين ونص.. فربتها خالتها ام راشد مع بنتها نوف..
وبعد وفاه امها ام سالم... تزوج ابو سالم باخت زوجته الاولى ساره... وانجب منها تؤأم بنات هم حنين ورنين بعمر 10 سنوات...
ساره تحب ريم واخوانها...لكن ريم تحب خالتها ام راشد اكثر لانها تربت عندها مع نوف..لان نوف بعمر ريم... فتربوا مع بعض طول عمرهم.. مثل الاخوات..فدائما مع بعضهم البعض... فى المدرسه والبيت والسوق والسفر..مثل التوائم بالضبط...
ابو راشد والد نوف..الاخ الاوسط... عنيف شوى.. يحب يقلد اخوه ابو سالم ويكون ند له دائما... احيانا يغار منه...ويحب يبين ان هو بعد يقدر يكون ناجح وشاطر بعمله... وهو فعلا مدير اعمال ماهر وذو شخصيه متفرده رائعه فعاله...
عنده راشد اكبر اولاده 26 سنه... يعمل مع والده واعمامه فى شركه العائله الاستثماريه.. وهو مدير الموارد البشريه فيها.. انسان يعتمد عليه... هادئ دائما لكن اذا احد اثار غضبه ياويله منه... يثور لدرجه مد الايد.. عصبى جدا ادا اثير غضبه... متناقض جداا...وسيم ذو طله محببه .. والاحساس بالنفوذ وقوه المال بوجوده...
كحال جميع اولاد عائله الاحمد...
نوف اخته بعمر ريم مرحه حبوبه جميله جدااا مع ان ريم اجمل منها لكنهم يتشابهون فهم بنات عم وبنات خاله...
منيره بعد بنفس عمرهم وصديقتهم جدا ومقربه منهم.. بس لانها ساكنه مع عائلتها فى بيت الجد الكبير... صارت شوى مبتعده عنهم..وهى بنت الاخ الاصغر حامد.. انسان مسالم جدا هادئ.. لا يحب الاضواء ولا النفوذ..قنوع جدا.. ويحب عائلته واخوته جدا جدا..
عنده محمد ابنه الاكبر25 سنه شاب وسيم رياضى.. يعمل لفرع العائله بالقصيم.. حتى لا يترك منزل الجد القديم الذى يحبه جدا بل يعشقه... فرغم وسامته وذكائه.. الا انه يحب كل شئ تراثى قديم ويبتعد دائما عن التمدن والعولمه... لكنه انسان ناجح ومثابر جدى بالعمل مرح وضحوك خارجه يحب التجوال والسفر برا..يحب الخروج مع ربعه فى رحلات التخييم والوناسه بالبر...
انسان محترم ويحب عائلته ويخاف عليها جدا..
الابن الثانى سعد ..23 شاب وسيم متعلم يحب الحياه يكره بيت جده عكس محمد يحب الحياه المدنيه لدى اتجه للرياض للعمل فى شركه العائله هناك كمدير الحسابات.. ويسكن فى شقه فاخره اشتراها له عمه ابو سالم...
وطبعا منيره الصغره.. وامهم ام محمد حرمه لطيفه هادئه مثل زوجها تمام قنوعه وتحب اللمه والاهل.. تحب الزيارات والسفر مع نساء العائله...
نرجع لهدى وصديقاتها..
هدى: ليش الدلع... قعدوا معانا بعد يومين...
ريم: دلع؟؟ حرام عليك زين ابونا رضوا نقعد عندك هالاسبوع كله...
لو مايعرفون ابوك وامك من عشره هالسنين كان ما وافقوا نزورك ونبيت عندك هالاسبوع كله...
نوف: ايييي...بس لازم تجين انتى بعد.. ها خالتى؟؟؟ نبى هدوووش تجى تزورنا فى البيت...
ام هدى بمحبه: ياعمرى.. مدرى والله ابوها يوافق ولا لا.. بس بحاول معاه ان شاء الله...
رن مبايل ريم.. ناظرت الاسم ودقات قلبها الف...
ريم: هلا وغلا منووووره.. وينكم؟؟؟
منيره بحزن..: يلا طلعوا... محمد ينطركم بره.. عند بيت هدوووش.. لا تتاخرون يلا بسرعه...
ريم وبسبب شوقها لمحمد وشوفته.. ما اخدت من منيره اى تفاصيل...
سكرت المبايل وقامت تلبس عباتها وشيلتها...وغطى الوجه..
ونوف معاها..
ودعوا هدى وامها وطلعوا حاملين اغراضهم لسياره محمد السوداء مرسيدس سبورت اخر موديل واقفه على الباب...
حطوا اغراضهم بالصندوق وركبوا فى السياره من ورى...
ريم ونوف : السلام عليكم..
حرك محمد السياره وهو يرد عليهم...
نظرت ريم حولها لم تجد منيره... نظرت لنوف باستغراب..





يتبــــــــع



إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#2

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

نوف: وينها منيره اجل؟؟؟
محمد: الناس تسأل الاول عن الاحوال والاخبار... بعدين اسألى عن صديقتك..بعدين انتوا موت وكم مكلمينها؟؟؟ ليش ما اخدتوا الموجز منها؟؟؟
نوف تناظر ريم باستغراب لان منيره ماخبرتهم بشى...
ريم بهمس وخجل: هى كلمتنى بس ماقالت مابتجى معاك؟؟
محمد بمكر: ها؟؟؟ وش قالت لك اجل؟؟
ريم تدوب حبا فيه وفى صوته الرجولى الجذاب:قالت اطلعوا.. محمد وصل..
محمد بخبث: يعنى ماقالت احنا ننتظركم... قالت بس محمد ينتظركم؟؟ فليش ما سألتيها عن السبب؟؟
ريم ووجها اشتعل حراره لانه كأنه فهم لهفتها على الخروج له دون الانتباه حتى لكلام منيره لها...
ريم: ما انتبهت وخلاص... بتسوى منها قضيه يعنى؟؟ انا مو ذكيه مثلك يا الذكى..
كانت ريم رفعت غطاء الوجه عنها لان السياره فيها رايبن(تظليل اسود) وما يكشف الخارج..وبسبب الاحمرار حست نفسها حرانه وايد..
ناظرها محمد من مرآه السياره الاماميه..واخد يتمعن فى جمال وجهها الوسيم الانثوى.. وملامحها الرقيقه الناعمه..ابتسم لنفسه...وركز على الطريق دون ان تشعر هى بشئ..

اتصلت ريم بمنيره تستفسر منها عن سبب عدم قدومها..
منيره بحزن: لان حضرة الاخ محمد كان برحله مع ربعه وبعيد عن البيت وقريب من منطقتكم.. فخبرنى انه بيمر ياخدكم بنفسه.. عشان ما يتاخر عليكم...
ريم: اهااا.. ماعليه حبى.. ولا تزعلى... مابقى واجد ونوصلكم.. وبتشبعين منا طووول هالاسبوع.. هذا ادا ماطردتينا من بيتكم بعد...
ضحكت البنات كلهم...
كانت ريم مسويه المكالمه مسموعه عشان نوف تشاركهم الكلام بعد.. وطبعا محمد كان يسمعهم ومستمتع بضحك البنات ووناستهم وخبالهم..
هالبنات اذا اجتمعوا.. صار مكان اللى هم فيه.. خرااااب... وناسه ومرح ضحك وصراخ وهبل..
ههههههههه جداا مرحات..
كان محمد تعبان جدا لانه مواصل من امس بدون نوم..لانه هو بعد يحب الوناسه مع ربعه..ولما يكون فى رحلات بر او قنص تلاقيه بدون ما يريح نفسه يروح لهم ومايضيع ولا دقيقه فى الوناسه... والمتعه معاهم..
كان يسوق بدون تركيز احيانا من التعب..
ريم توشوش نوف: نوووافه شوفى محمد... شكله تعبان وا عليا..كلميه خل يريح شوى..
نوف: وليش يعنى ما تكلميه انتى؟؟؟ تستحين؟؟؟
ريم بثقه: وليش استحى عاد؟؟ بكلمه ولا منتك..
ريم بصوت مهزوز ناعم: محمد؟؟؟
محمد انتبه لها: هلا؟؟
ريم: وش رايك تريح شوى عند اى كافيه؟؟؟ شكلك تعبان..محمد بمرح: خايفه عليّ.. ولا على نفسك؟؟ اعترفى..
ارتبكت ريم من كلامه: هههههه لا خايفه على نفسنا اكيد.. بعدنا صغار مانبى نمووت..
محمد: ههههههه زين لا تخافين ماراح اموتكم...فى الشارع.. بموتكم فى بيتنا اامن..
عجب ريم مجرى الحوار مع محمد..
ريم: ول ول.. ليش عاد بتقتلنا؟؟؟ لهدرجه تكرهنا؟؟؟ حرام احنا طيبين ما نعض...
محمد: اييييي.. اذا اجتمع الثلاثى المرح بالبيت... يعنى الوناسه هربت من بيتنا... راح تحولون البيت الى غابه..
نوف: ول.. اشوفك متضايق منا.. اعترف عاد.. ماتبينا قول..
محمد: ما ابيكم..
ريم ونوف فى نفس الوقت: مو مهم.. اهم شئ منووره وعمى خخخخخخخخ
محمد: اييييي.. بتدت الصرقعه...
ريم ونوف ههههههههه
محمد:يلا بوقف هنا...وش تبون اجيب لكم من الكافيه.. ابى شى انا يصحصحنى...لانى بموووت تعب..
ريم بدون وعى منها: بعد الشر عنك عم...
ماكملت كلمتها لانهاأ وعت لنفسها ومسكت لسانها..
ناظرتها نوف متفاجأه منها...
اما ريم دوروها ماتلاقونها... سكتت بسرعه وغطت وجها من الفشله...
اما محمد اللى سمعها بوضوح وكأن احد كب عليه ماى باااارد... راح منه التعب... وصحصح الف.. بس ماحب يحرجها اكثر من ماهى منحرجه.. سوى نفسه ما سمع الكلمه الاخيره... رد عليها بسرعه ونزل
محمد: الشر مايجيك وسكر الباب وراه..
نوف: هاااااهههههه
ريم : وجع.....بس سكتى... بموووت من الفشله... تعتقدى انه سمعنى؟؟؟؟
نوف موقادره تسكت عن الضحك.. وريم كل شوى تضربها على كتفها تبى تسكتها بس مافى فايده...
ريم: نووووف بلا دلع والله احس نفسى بموت من الفشله..
نوف تحاول تمسك نفسها وتمسح دموعها اللى نزلت من الضحك..: خلاص خلاص بسكت.. يا .. عمرى هههه
ريم: بايخه انا اوريك.. ان ماسكتى بعضك بقووه فى دراعك بخلى يبين اثرها ويشوه يدك..
نوف بخوف تعرف ريم تسويها لعينه: لالا خلاص بسكت.. الا التشوهات عاد.. هههههه
ريم: ههههه حماره...

اما محمد... فكان يمشى وهو بعالم ثاااانى... تحبه.. معقوله؟؟ ريم الجميله الدلوعه دلوعه العائله كلها تحبه هو؟؟؟ لالا مو مصدق.. دائما كان يحسها ماتعطيه وجه.. ولا تعبر وجوده... لكنها كان بتقول... كانت بتقول يا عمرى.. يا الله لو كان بجد هالشئ.. وان ريم اللى دائما كان يحبها بصمت تطلع بجد تحبه؟؟؟ بيكون اسعد واحد بالدنيا كلها...
بس شلون؟؟ شلون يعرف انها تحبه بجد ولا لا؟؟؟ شلون يتاكد؟؟؟

***- **

لو اعجبتكم انتظرووونى

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#3

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

تسلمي حبيبتي في انتظارک،حلوا لهجة الخليجية حبيبتي
إظهار التوقيع
توقيع : عمة طلائي
#4

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

نووووووووورتى حبى
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#5

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

مبرووووك الراوية الجديدة حبيبتى وبداية مشوقة وفى انتظار الباقى ان شاء الله
إظهار التوقيع
توقيع : محبه لله
#6

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

نورتى حبى
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#7

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب


قصه جميله تسلم ايدك



إظهار التوقيع
توقيع : سيسو زيزو
#8

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

ريمووو اللهجة صعبة اووووى عليا
عارفة انها حلوة بس مش بفهم اكتر الكلام
الاول كان افضل
لو ينفع رافى بحالى وتخليها زى الاول مفهومة
بجد اكتر الكلام مش فهماة ههههههههه

#9

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

تم التكريم

رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب


والتقييم

رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

#10

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

جميلة ياريمووو مبروك الروايه الجديدة
في انتظارك حبيبتي وهحاول استرجع أيام السعودية وأفهم اللهجه الخليجي

إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#11

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

ايوه يا ريموو اخيرا لغه بفهمها كويس

يلا بقى فين التكمله
انا بستناكي

إظهار التوقيع
توقيع : sηfoorћ♪' 
#12

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

فينك ريمووو

#13

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

ههه
ناس عجبتها اللهجه وناس لا

بس اعذرونى لازم اكمل على نفس المنوووال

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#14

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

ريمو متابعه معاكي الروايه .. كتابيا انا بفهم اللهجه السعوديه .. لان تقريبا فهمت كل الي انتي كتباه ..لكن بالمسلسلات لا افهم كل اللهجه .. حتى بالكتابه اشعر لها نغم خاص فعلا .. يعني اللهجه السعوديه اسهل من غيرها بالنسبه الي .. زي اللهجه التونسيه مثلا او السودانيه الي فعلا صعبين ... طبعا احب اللهجات الى قلبي المصريه مع اني مش من مصر من فلسطين لكن بحبها
تابعي ريمو احنا معاكي .. محبتي

إظهار التوقيع
توقيع : صفاء الحياة
#15

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

تسلمى حبيبتى وسامحونى على التاخير بسبب مشاغلى الكثييره
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#16

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب





اشترى له محمد كوفى عشان يصحصح شوى.. مع انه من كلمته ريم طار النوم من عيونه بالمره...وشكله مابينام من بعد اليوم... لان طيفها خلاص عشعش بالقلب والعين...
واخد للبنات معاه موكا.. يعرفهم يحبونه هالدلوعات مثل اخته منووور...
رجع لهم وهو يفك بريم وشلون يتأكد من حبها له...
دخل سيارته وهو حامل الاكواب...
دار لهم وعطى كل وحده كوبها فى ايدها.. وهو يعطى ريم ركز عدل فى عيونها .. يبى يشوف ردت فعلها..
ريم كانت مستحيه موووت... وموعارفه شلونا ترقع الموضوع... فماقدرت تحط عينها بعينه...اخدت منه الكوب ووجها احمر مره... وايدها ترجف..
محمد عرف انها مرتبكه وهكذا يأكد شكوكه...
محمد: مسكى الكوب زين عاد لا تكبينه بسيارتى.. ترى ادبحك...
ريم تبتسم وهى دايره وجها للنافذه...
ريم: تفدانى..
محمد يضحك بسعاده: يفداك الكون كله.. مو بس السياره.. السياره وراعيها بعد..
فرحت ريم... لالا طارت من الفرح.. ونظرت له بخجل شديد بس ما شالت عيونها من عيونه..
كانت تبى توصل له حبها وشوقها له.. تأكد له على شكوكه..
وهو طبعا وصلته الرساله.. وكان بيتشقق منها... لدرجه انهم نسوى نوف اللى كانت تطالعهم بحيره وحسد... يمكن لانها كانت تتمنى تكون مكان ريم..
يمكن لان محمد كان عاجبها هى بعد من الاول بس لما عرفت مشاعر ريم له... ضغطت على نفسها... وحاولت تتناسى نفسها كالعاده.. ادا حبت وحده منهم شئ... الثانيه عادى تتازل لها عنه عن طيب خاطر بدون اى تلميحات او منيه..
موغريبه عنهم لهم نفس الذوق والاطباع... فحتى الحب لما احتاروا الحبيب.. كان هو نفس الشخص..
لفت نوف وجها عند النافذه وهى تتنحنح: احم احم... نحن هنا يا حلوين...
انتبه محمد وريم لنفسهم...
محمد بقهر: زين ندرى عنك هنا.. ولا حسبالك رحتى المريخ؟؟؟ انتى ويا هالوجه..
ضحكت نوف عليهم وعلى ربكتهم..
اما ريم: فكانت ساكته بالمره.... ماتبى شى فى هالدنيا غير انها تكون له ويكون لها.. على سنه الله ورسوله..
هى تعرف محمد محافظ جدا... ومايحب اللعب والمصاخه.. ويخاب ربه .. ويحترم عائلته واجد واهم شئ عندهم شرف بنات عيلتهم.. فمستحيل انه يقعد يغازلها او يحبها فى السر.. لازم شئ يرضى عنه الله ورسوله وكل العائله..
نوف: هيييي,,, يا بنت نحن هنا.. وين رحتى وخليتينى؟؟
انتبهت ريم لنوف.. رفعت راسها بتتكلم جت عينها فى عين محمد اللى كان يراقبها فى المنظره الاماميه...
ابتسمت له ريم :معاك وش فيك انتى؟؟
نوف وهى تراقبهم بغيره غير باينه: اى اى.. باين..
ريم للاسف كانت عارفه مشاعر نوف اتجاه محمد...موقلنا انهم يفهمون بعض على الطاير.. وكانت محتاره تبين لها انها عارفه ولا تسكت احتراما لحبها هى لمحمد؟؟ عنى اتكون انانيه بحبها له... ولا تضحى لصديقتها مثل ما صديقتها ضحت لها.. بس اليوم... لما تأكده ان محمد يحبها هى ويبيها هى.. اشلون تضحى؟؟
اصلا مستحيل هالشئ لهم اثنينهم لان محمد مايحب نوف فبالتالى بتظلمهم هم الثلاثه.. عشان جدى كتمت الموضوع داخلها...
كملوا الطريق نظرات بحب بين المحبين وضحك ووناسه ريم ونوف ومحمد فقط مستمع لصوت حبيبته وضحكها وخبالها مع نوف...

منيره: وااااو اخيرا وصلتووون..
نوف وهى تحضنها: ايييي لي ماجيتى يا الدبه شان استانسنا وياك بالطريق...
كانت ريم تنزل شنطتها من السياره.. وصل محمد لعندها واخد منها الشنطه بسرعه
محمد: بحملها عنك..
ريم مستحيه: لالا عادى هكى نوف حمله شنطتها..انا بعد بحملها..
محمد بمزح: ليش حمالى ابوكم انا تبينى احمل شنطه نوف بعد..
ارتبكت ريم بخجل: ها؟؟؟ لالا ما اقصد..
محمد يضحك: هههههه خلاص روحى انا بجيبها وراك..
ريم بقهر: اهبل.. وهربت من قدامه بسرعه ومحمد ميت ضحك عليها..
منيره تحضن ريوم..: وحشتتتتينى مووت حبيبتى..
ريم: وانتى اكثر يا الدبه ليش ماجيتى عند هدووش؟؟
منيره تناظر بمحمد بقهر: لان ناس ماخلونى اروح.. كل شئ عندهم ممنوع وحرام..
محمد: أي ممنوع.. وادا مادخلتوا الحين داخل البيت تكملون صراخكم وصرقعتكم هناك... بوريكم شغلكم الحين.. لميتون علينا امه محمد هنى..
البنات يدخلون بسرعه داخل وهم ميتين ضحك على محمد...
سلموا البنات على عمهم ومرت عمهم.. قعدوا معاهم شوى... وبعدين طيران على غرفه منيره..
نوف: اااخ تعبانه ابى انام...
ريم : ايي وانا بعد..
منيره: لا والله.. بتنامون توكم واصلين؟؟ لالا مافى قوموا يلا قوموا معاى... مافى نوم بعد اليوم..
البنات: هههههههه
ريم: طيب خلينى اخد دش عشان اصحصح بعدين يصير خير...
نوف: وانا بعدك يلا بسرعه..

ابو محمد: ها محمد ولدى وش فيك؟؟
محمد كان سرحان يفكر بريم وضحكتها اللى للحين ترن باذونه...
محمد: لا ولا شى يبه بس تعبان.. افكر اقوم انام شوى قبل الغدى..
ام محمد: ماتبى ريوق يمه؟؟؟
البنات الحين بينزلون يتريقون..
محمد يفكر بريم..: لالا يمه... للغدى خلاص.. مابى شى الحين..
نزلوا البنات بعد ما تنشطوا شوى وغيروا ملابسهم..
طبعا منيره عادى شعرها مسرح على ظهرها لان ابوها واخوها هنا عادى تكشف عليهم..
ريم ونوف كانوا لابسين شيلات على شعرهم مغطين وقمصان حلوه لتحت الركبه وسراويل سكنى بس لانهم ضعاف مو باينه ضيقه عليهم..
البنات: السلام عليكم..
كانت ريم واقفه ورى البنات شوى مستحيه من وجود محمد معاهم ولا هى عادى مع عمها وزوجته..
ابو محمد: هلا وغلا باحلى الوردات عليكم السلام تعالوا تعالوا حبيباتى جنب ابوكم..
طبعا ابو محمد اكثر واحد حنون بالعيله ويحب البنات موووت..
راحوا البنات قعدوا جنبه وصار نصيب ريم انها تكون اقرب وحده لمحمد... جلست وهى مرتبكه..
محمد طبعا حب هالشئ.. بالاخص ان ريحه عطرها وصلته ودبحته عليها..
ناظرها بابتسامه ..
فهى خجلت وعطت كل اهتمامها لعمها.. اللى يحبها حب مو طبيعى لانها يتيمه الام فالكل يحن عليها..
فصارت القعده مو طبيعيه ضحك ووناسه وصرقعه البنات.. والغريب محمد كان قاعد وهادى ما يتكلم ويسكتهم كالعاده.. (كل ده تاثير الحب يا محمد؟؟)
ابو محمد : محمد ادا تعبان روح نام يا ولدى..
محمد: ها يبه.. اشوف قعدتى معاكم زاعجتكم ..
ابو محمد يضحك عليه: ههههه هدا جزاى اللى ابى راحتك؟؟ خلاص اقعد وانطم مكانك...
البنات يضحكزن عليهم..
ام محمد: يلا يا حلوين قوموا تريقوا...
ابو محمد: انا سبقتكم مع امكم , قوموا تريقوا انتوا..
البنات راحوا غرفه الاكل.. كانوا جوعانين مووت..
ام محمد: قوم ياولدى تريق مع البنات... بعدين روح ارتاح..
محمد: لالا يمه خلهم ياكلون براحتهم..
نوف سمعت خالتها.. حبت تسوى فصل نذاله فى ريم:
قوم محمد وش فيك... ترى احنا ما نعض..
محمد: اى ادرى ماتعضون.. تاكلون على طول..
انقلعى انتى وذا الوجه.. خلولى شوى بعدين باكل بعدكم..
منيره: لالا حمود قوم معانا الحين ترى نوف وريم تحلم يخلولك شى لبعدين...
ريم تبتسم من وراهم وهى نفسها تدبحهم على كلامهم عنها قدامه جدى..
ريم: يلا قوم عاد.. كم عزيمه تبى؟؟
محمد ابتسم لها.. (عشانك بس بقوم.. يقول فى خاطره)
محمد: ههههه ادرى ادرى ماتقدرون تاكلون من غيرى.. يلا جاى..
البنات: وييييع صدق نفسه.. لا تجى خلاص مانبيك ..
الكل: ههه
البنات قعدوا على الارض ياكلون.. فى بيت جدهم مايحبون الرسميات كل شئ على الطبيعه..
محمد: توسعوا انتى وياها وين اقعد انا؟؟
قعد جنب منيره مقابل ريم..ونوف على يسراه
ريم فى داخلها(ويش هالورطه اشلون الحين اكل قدامه)
نوف تناظر بريم وهى بتموت من الضحك..
ريم تناظرها على جنب وتتوعدها..
منيره ضايعه بالطوشه: انتى وياها وش عندكم؟؟ اشوف صارت الاسرار من وراى..
ريم وقتها تدورونها ماتلاقونها... وجها صار احمر طماطم.. نزلت راسها فى الصحن عشان محد ينتبه لها..
محمد حس فيها بالاخص ان نوف تضحك بصوت واطى شوى..
محمد: منوور متى بتسافرين عند خوالى؟؟
منيره اكلت التصريفه: يعنى وافقت اخيرا ارووح؟؟
محمد: مو قلت لك بعد ما يجون البنات لك يصير خير؟؟
منيره: وااو وناسه.. اخيرا بطبع من هالسجن؟؟
نوف: متى بتروحين ان شاء الله؟؟
منيره: مو الحين يا الدبه.. بعد ماتروحون انتوا لا تخافين..
نوف: اييي احسب بعد.. ترى احنا بنقعد عندكم اسبوع بس...
منيره: لا حلفى؟؟ مو قلتون بتقعدون اسبوعين؟؟ لالا ما يخصنى..
نوف: اى هذا قبل مانروح لهدوى... رشود اخوى مو راضى يخلينا نقعد اهنى اكثر من اسبوع بس.. مدرى وش فيه هالرشود.. من قلت له بنروح بيت جدى اتجنن.. وقام يصارخ علىّ ,, شفتينه ريوم؟؟
ريم كانت تاكل بصمت وتستمع لهم وتفكر بحمود وشلونا نقذها من شوى من الموقف المحرج..
ريم متضايقه: اصلا رشود مدرى وش فيه كله معصب وبس..
محمد من سمعها تقول رشود زعل وناظرها بحمق..
البنات كانوا ياكلون ما انتبهوا له.. بس ريم انتبهت له.. لانه مقابلها..
ريم حست انها غلطت بس هى على طول تنادى راشد جدى لانها ربيت معاهم فى بيتهم..فتعامله مثل اخوها سالم بالضبط وما تقصد اى شئ ثانى..
نوف تكمل:اييي لو ما انتى كلمتيه عشان اجى معاك كان ما وافق اصلا لا اروح عند هدى ولا هنا بيت جدى بعد..
محمد حس بالغصه اكثر من سيره رشود اللى من صغرهم وهم على طول فى تنافس ...وغيره من بعض..
محمد قام: الحمدلله..
نوف: توك ماكل امداك تشبع؟؟محمد يناظر بريم بقهر: شبعت ولله الحمد..
منيره: وش فيه ده؟؟
نوف تناظر ريم باستغراب..
ريم: لحظه برجع انتى وياها لا تقومون من مكانكم احسن لكم.. فاهمين؟؟ برجع اكل..
راحت تركض ورى محمد اللى طلع من الباب الثانى على حديقه البيت الكبيره المليانه اشجار مثمره..
ريم بخجل وصوت ضعيف: محمد!!!
محمد لف لها وهو مستغرب انها لحقت فيه: نعم؟؟
ريم تقترب منه:وش فيك زعلت؟؟
محمد:انا؟؟ لا ابد.. مستانس وفرحان.. شوفينى شلون متشقق من الفرح..
ريم بزعل: بلا دلع..محمد وش فيك بجد؟؟
محمد بقهر: طبعا طبعا انا محمد.. وهو رشود.. باقى شوى وتدلعينه عينى عينك..
ريم متفاجأه: لالالا..انا اناديه كده لانك عارف انى ربيت معاهم ببيت واحد مثله مثل سلوم اخوى..لا اكثر ولا اقل,,
محمد: لا والله؟؟ طيب طيب روحى تريقى واتركيك منى.. وقولى لنوووافه تتريق زين.. تراها ماتاكل عدل..
ريم انقهرت منه ومن كلامه اللى يحاول يغيضها فيها..
دمعت عيونها من تدليعه لنوف.. سكتت ومشت عنه..
حس فيها كسرت خاطره ضحك بصوت عالى وهو يناديها: ريووومتى..لا تروحين تعالى..
بس هى ما عبرته ومشت..
لحق ورها بسرعه ووقفها..ناظر فيها بحب:
احبك يا المجنونه.. احبك واغاار موت عليك..
ريم ماتدرى وش صار فيها.. هل هى بالارض ولا تطير ولا وين..
كانت تناظره وفاتحه فمها من المفاجأه..
محمد: هههههههه
ريم:.........
ماعرفت شنو ترد.. ضلت تبتسم له وهى تناظره..
محمد: والله احبك... ومن زمان بعد..بس خايف انتى ماتبادلينى هالمشاعر.. فخفت ابين لك هالشى..
ريم قوة قلبها شوى: وانت محد فى الخاطر غيرك..
وانت اللى رقص له القلب وغنى..
وتركته وراحت للبنات ركض..
كانت تحس نفسها طااايره.. وماتبى اتروح عند البنات تبى تكون بروحها.. ياريتها بالبيت شان راحت غرفتها بس هنا؟؟؟
دخلت على البنات وهم ياكلون من غيرها ويضحكون على سوالفهم..
ووجها كان احمر مورد وفرحانه حيل..
جلست وبدأت بتاكل..
نوف: حلفى والله؟؟ سحبت الاكل من يدها..
ريم: وجع وش فيك باكل..
نوف ومنيره: مو قبل تخبرينا وش صار معك.. شوفى وجهك كانه طالعه من ثلاجه.. يلا علمينا ويش صار بينكم؟؟
ريم تناظر منيره مستغربه
منيره: هاا؟؟ ان شاء الله كنتى تبين تخشين عنى هالموضوع بعد؟؟
ريم: ووجع يوجعكم كليتونى.. وانتى يا الدبه ليش الموضوع توه ماصار فيه شى تبينى اسوى اعلانات عنه يعنى مثل هالخبله اللى جنبك؟؟؟
نوف تاكل ولا عليها منها: قولى قولى وش صار.. ماعندنا صبر..
ريم: انتى ووجهك اى صبر وانتى تبلعى الاكل بلع ماخليتى لى شى...
نوف ومنيره بنفاذ صبر: هاااا؟؟؟
ريم تبتسم بفرح: قالى...
البنات: اييي؟؟
ريم: هو قال لى.....
البنات: ووجع اييي؟؟؟
ريم: ههههههه قال لى احبك..
البنات نقزوا فى حضنها: حلفى.. وش صار.. كيف قالها لك.. علمينا بالتفصيل..
ريم: ههههههه بسم الله علىّ.. قوموا ووجع ابى اكل جوعااانه.. ماخليتون لى شى..
البنات: لالا اول قولى والله بنجيب لك اكل غيره بس قولى.. اطربينا.. غنى يا فيرووز..
ريم: لا.. هذى اسرار محبين.. ما اعلمكم عنها.. طيروا عنى ابى اكل..
نوف طالعه فى منيره.. واشرت لها عشان تبدأ المعركه..
ريم عرفت نظراتهم وماتشوفوها الا طارت ن قدامهم جرى بره البيت للحديقه والبنات وراها.. والضحك والصريخ واصل لوين..
ابو محمد: هههههه عساها دوم الوناسه يا بناتى.. ها تريقتوا؟؟
ريم:عمى عمى الحقنى منهم.. يبون يضربونى..وما خلونى اتريق بعد..
ابو محمد: ههههههه بزارين انتوا؟؟ وش علامكم تبون تضربون ريومتى الحلوه؟؟
نوف: ايي دافع عنها... لان بس هى دلعوتك.. احنا لنا الله..
ابو محمد: افااا.. وانتى حبيبت عمك بعد يا نوووافه الحلوه.. كلكم بناتى وما افرق احد فيكم عن الثانى..
وش رايكم تاخدون معاى جوله بالمزرعه؟؟
البنات فرحانين مع عمهم: ايي يلا..
ظلوا كده لوقت الغدى




للبقيه تكمله




انتظرووونى





إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#17

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

شيقة جدا وممتعة
في انتظار البقية

إظهار التوقيع
توقيع : سيدة في غربة
#18

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

افى عليك يا ريموو تبدي رواية وانا ماادري هههههه
بس حرام عليك كملي حتفضلي
تدينا قطع صغيرة كدة هههههه

#19

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

مبرووك بجد رواية مشوقة وبداية موفقة وان شاء الله انتظر منك الجزء اللي بعده
اقصد الجزئيين او الثلاثة يعني شفت انا مش طماعة بالمرة

#20

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

يا عيني عالحب يا عيني ..
يا حبة عيني عليكي يا ريم انتي ومحمد .. حاسه انو هايكون مشاكل كتير اوي مش بينهم .. من الي حواليهم..
زي راشد مثلا ... هي توقعات مش اكتر .. حلو يا مبدعه
كملي واحنا معاكي

إظهار التوقيع
توقيع : صفاء الحياة
#21

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

واووووووو رووووووعه،لقیت روحی بقرا وحابسه انفاسی،ااااااای الحب شی حلو جمیل،تسلمی حبیبتی فی انتظارک وماتعبتی
إظهار التوقيع
توقيع : عمة طلائي
#22

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

روووووووووووعه يا فنانتى
انتظرك بفارغ الصبر
وياريت تبعتى ليا الجزء الجديد

إظهار التوقيع
توقيع : ana menna
#23

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

روعة ريموووووووووو
إظهار التوقيع
توقيع : حنين الروح123
#24

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

تسلم ايدك يا مبدعتنا
اكيد رائعة كالعادة
بس انا خايفة كتيييييير من اللى جاى طالما بداتيها حب وغرام ياخوفى يا بدران ههههههههههه
وخايفة من نوف دية كمان
وبعدين الجزء صغير جداااا
وكمان زودى جرعة الرومانسية
قالها بحبك بس لا انا عايزة اكتر هههههههههه
وعلفكرة اللهجة فظيعة ههههههههه بحاول افهم بالشبهة
اهو واحدة واحدة هفهم
هههههههه
فى انتظارك ريمووو اوعى تغيبى علينا اوكى


#25

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

جميلة يا ريموووو في انتظار التكملة

إظهار التوقيع
توقيع : الملكة نفرتيتي
#26

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

انت فينك يا ريموو طولتي الغيبة

#27

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

فينككككككك ريموووووو

#28

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

جميله جدا ياقمر مبروووووووك الروايه لسه شايفاها حالا
إظهار التوقيع
توقيع : حياه الروح 5
#29

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

ايه الجمال ده ريمو مبدعة كالعادة ........ مستنيين التكملة يا جميلة

إظهار التوقيع
توقيع : pink Rony
#30

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

سلمت يمناك في انتظار جديدك
#31

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

رووووووووعة ياحبي بانتظار التكمله ياقمري
إظهار التوقيع
توقيع : روزة
#32

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

ان شاء الله اكملها معاكم قريبا
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#33

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ريموووو
ان شاء الله اكملها معاكم قريبا
خذي راحتك يا قمر ... لكن متسبيناش المهم تواجدك بالمنتدى

إظهار التوقيع
توقيع : صفاء الحياة
#34

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

قلم قيم ويستحقالمتابعة
كل الشكر والتقدير

#35

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة جبل عالي
قلم قيم ويستحقالمتابعة
كل الشكر والتقدير
ده من ذوقك العالى حبيبتى اهلا بك بينا

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#36

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

تابعوووونى

الجزء الثالث


محمد كان فى عالم ثانى مو مصدق.. كل عمره يفكر فيها ويتمنى انها تكون له.. واليوم بس تأكد انها تحبه وتبيه..
كان فرحان جدا مو بس لحب ريم له.. لا بعد فى قلبه شعور ثانى.. شعور بالانتصار.. يحس انه اخيرا بيحقق شى كان من زمان نفسه يحققه.. شى كان دوم شاغل باله وتفكيره... كان يفكر فى راشد ولد عمه.. وعلى شفايفه ابتسامه نصر وسعاده..
بس ليش هالتفكير وهالابتسامه والفرحه؟؟

**
ريم بعد..كانت تمشى مع البنات ورى عمها.. بس هى فى عالم ثانى.. فرحانه موت.. نوف تناظرها وتشوف السعاده بعيونها وتحسدها.. كانت تتمنى تكون مكانها.. بس هى تحب ريم مثل ما تحب نفسها.. واكيد تتمنى لها كل خير وسعاده

منيره: وبعدين معاكم يعنى؟؟ محد فيكم بيخبرنى ويش صاير؟؟
ريم: هههه مو وقته بعدين بعدين..

***- ***- *
مر يومين وريم عايشه احلى حياه رومنسيه مع حبيبها محمد.. صحيح انهم ما قعدوا بروحهم ابدا من بعد ذيك اللحظه.. بس تكفى نظراتهم ورسايل المبايل.. اللى تشبع قلب كل ضامى...

كل هذا ومنيره للحين مو فاهمه شئ.. وريم مو قادره تقول لها اى شئ.. كأنه فى شى يمنعها.. ونوف احترمت صمت ريم وماخبرتها باى شى..

**
كانت ريم جوعانه فى الليل الساعه 11.. والبنات قاعدين على التلفزيون.. فقررت تنزل للمطبخ تاكل لها اى شى..
ريم: انا جوعانه.. احد يبى ياكل معاى ؟؟؟
البنات كانوا مستمتعين بالفلم ومشغولين به عنها فماردوا عليها..
تركتهم ونزلت للمطبخ..
وبينما هى تدور لها على شى تاكل.. حست احد ورها.. درات راسها بسرعه تشوف من برعب..
ريم بخوف: يممممه خووفتنى..
محمد ميت ضحك من منظرها : ههههههههههه خوفتك عمرى؟؟
ريم استحت شوى...:ههههه اى فزعت.. فكرتك محد..
محمد يناظرها بحب وتمعن عن قرب: ايي كنت مع الربع بره.. تونى راجع..
ريم: اى.. سمعت عمى يقول انك طلعت..
محمد: ليش وحشتك؟؟
ريم بدلع: اكيد.. ولا عندك شك؟؟
محمد: لالا متأكد..
ريم: هههه يا الواثق..
محمد بجديه.: ريم.. انا قررت اكل ابوى... ابيه يخطبك لى باسرع وقت ممكن.. ما ابيك تروحين لغيرى سامعه؟؟
ريم فرحانه وخجلانه بنفس الوقت: اللى تشوفه..تعرف انا بعد ما احب ازعل ابوى منى.. بالاخص لما يعرف بعلاقتنا.. بس لما نكون مخطوبين لبعض بيكون شى مختلف اكيد..
محمد بطمئنان: خلاص.. انا باقرب وقت بكلم ابوى.. لالا بكره لازم اكلمه وانتى لحين هنى ببيتنا..
ريم: هههههه احلى بعد..
سمعوا صوت احد جاى من بره..
محمد: اتخبى اتخبى... ما ابى اسمع كلام من ابوى وصراخ علىَ لانى واقف معاك بروحنا هنا بالليل...
ريم بسرعه اتخبت ورى خزانت المطبخ الكبيره فصارت ماتبين...
دخل ابو محمد المطبخ..: هلا هلا بحبيب ابوه.. شتسوى هنى بروحك؟؟ مع من كنت تتكلم؟؟
محمد ارتبك شوى: انا؟؟ سلامه سمعك يبه؟؟ انا بروحى محد معاى..
ابو محمد: اهاا.. يتهيئ لى سمعت احد يسولف..
محمد: هههه لا يبه انا كنت اغنى بروحى... اسلى نفسى فى هالليل..
ابو محمد مستانس: هههه اهاا دوم الوناسه يبه..عسانى افرح بك عريس..
محمد حس انها اللحظه المناسبه له.. بالاخص ان ريم هنا تسمعهم.. خلها تسمع فرحت ابوه فيهم..
محمد: يلا يبه على ايدك..
ابومحمد مافهم: شنو يبه؟؟
محمد: اتقول تبى تشوفنى عريس.. يلا متى تخطب لى؟؟
ابو محمد بفرح: صدق والله؟؟ تبى تتزوج خلاص يبه؟؟؟
ومن هى سعيده الحظ يبه؟؟
محمد بفرح وسعاده: بنت اخوك اكيد يبه..تعرف انى مابى اخد من بره عائلتنا..
ابو محمد فرحان جدا... وريم شوى تطيح رجايلها مو قادره تحملها من الفرح.. تحس كل جسمها يرجف..
ابومحمد: نوف مافى احسن منها..بنت ولا كل البنات..
محمد وريم انصدموا:نوف؟؟؟؟
محمد: لالا يبه.. اى نوف.. انا ابى ريم..بنت عمى حمد ابو سالم..
ابو محمد قعد على اقرب كرسى له: ريم؟؟ اى يبه بس...
محمد: بس شنو يبه؟؟؟ ترى انا احب ريم.. وما ابى احد غيرها سامعنى؟؟ ترانى اقولك من الحين..
ابومحمد يناظر ولده بحزن: اسمعنى يا ولدى.. ترى ريم... مسميه لولد عمها راشد من هم صغار.. وكل العيله تعرف هالشئ..
محمد انصدم..ماقدر يتكلم ولا كلمه .. تهالك مكانه على الكرسى وسكت..وكلام ابوه يتردد براسه.. ريم لراشد.. ريم مسميه لراشد..راشد.. راشد.. راشد بياخد ريم منه.. حتى فى هذى راشد انتصر.. من غير اى تعب راشد بياخد منه ريم حب حياته..بس لان اهله من صغرهم سموهم لبعض...
محمد كان شكله حزين مكسور وابوه لما شافه كده انفجع عليه..
ابو محمد:محمد ياولدى وحد الله..راشد ولد عمك..واكيد لازم تفرح له..وانا من زمان اخترت نوف تكون زوجه لك..
ريم..كانت مصدومه اكثر من محمد..كانت واقفه مكانها هناك ساكته..جامده..موعارفه بشنو تفكر.. ولا وش تسوى.. تبكى.. ولا تزعل.. موعارفه وش هى مشاعرها حتى..
كانت تفكر براشد..راشد ولد عمها..كانت موفاهمه تصرفاته..ولا حركاته معاها.. بس الحين فهمت كل شى..فهمت كل شى



انتظرووونى

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#37

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

يعنى بعد كل دة الجزء صغير اووووووى كدة
بس زعلتينى انا عايزة محمد يخطب ريم مش نوف
غيرى الاحداث يا ريموو علشان خطرى يا عمرى
فى انتظارك على ناررررر


#38

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

رواية جميلة وياربي نكمل النهاية السعيدة معاكي حبيبتي ريموووو
قلم مبدع وعبارات واضحة المعاني
دمتي ودام قلمكي ياعسل

إظهار التوقيع
توقيع : al asraa
#39

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

ياروحي انتي

عن جد روايه بتجنن وتشد الانتباه

بس الجزء صغير جدا

كبري الجزء ياغاليه

بانتظارك بشوق


إظهار التوقيع
توقيع : ام عشتار
#40

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

ان شاء الله حبيباتى

المره الجايه اكبره شوى

نورتووووووونى

إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#41

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

يسلمووو حبيبتي جميلة
دايما بتمتعينا برواياتك الطيبة

إظهار التوقيع
توقيع : مامت سومه وميرو
#42

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

الف الف مبرروك الرواية الجديدة وحشتينا ووحشتنا رواياتك
وبما انى لسة اول مرة تبعتيلى الرابط النهاردة
فما لحقتش اقرأ ال 3 اجزاء
ان شاء الله لى عودة على رواقة بقرأهم كلهم واقولك رأيي

إظهار التوقيع
توقيع : توتى 1
#43

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

رائعة حبيبتى ومبدعة فى انتظار جزء اكبر شوية
إظهار التوقيع
توقيع : ام سيف 22
#44

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

نورتووووونى حبيباتى اهلا فيكم
إظهار التوقيع
توقيع : ريموووو
#45

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

رغم كل ده بالاخر ريم ومحمد لبعض انا كده حاسه ... ريمو انتي رائعه ..اسلوبك جميل جدا
إظهار التوقيع
توقيع : صفاء الحياة
#46

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

يعطيك الصحة ربي يبارك
و يحفظك
انا سعيدة جدا لرجوعك للقصص والروايات اشتقنا لك كثير غاليتي
والى رومنسيتك الرائعة
ياريت ما تغيبي ثانية
اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد

إظهار التوقيع
توقيع : طُمُوحي الجنّة
#47

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

روايه جميلة جدا ياريموووووووو

شوقتينى اعرف باقى الاحداث ويارب تكون النهاية سعيدة

فى انتظارك حبيبتى وبالتوفيق

إظهار التوقيع
توقيع : ابنى نور حياتى
#48

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

مبدعة كعادتك
وحمدلله على السلامة

إظهار التوقيع
توقيع : zozoweza
#49

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

يسلمو ياقمر


إظهار التوقيع
توقيع : قصرالاحلام
#50

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

جميله برافو يمووووو
إظهار التوقيع
توقيع : Pure Sama
#51

افتراضي رد: روايتى أحبه وما ابى غيره حبيب,روايتى الجديده أحبه وما ابى غيره حبيب

تسلم اناملک روووووووعه
إظهار التوقيع
توقيع : عمة طلائي



الساعة الآن 04:27 PM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل