It should be for a Muslim to know the provisions of the religion as God Almighty, not as he wanted him and taken the provisions of Islam truthful and trustworthy - peace be upon him - not for the people of whims and fads, and that draws Muslims from a particular religion net, and spring his medicine healing, and that the Koran and Sunni imam and the way to the gardens of bliss permission from the owner of the Worlds.
The important issues that should be on every Muslim to know and work: Making Up Missed that may have missed a lot of people do, and in the courts.
And the people in terms of a court ruling on three sections:
Section I: who must eliminate the agreement, namely:
The sleeper. And forgetful. And drunk.
Section II: those who do not have to eliminate the agreement. They are:
Menstruating women. Bleeding following childbirth. And the infidel kufr original.
Section III: Who are the bone of contention among scientists:
And correct them as follows:
A - Crazy: correct that it does not spend what time he left mad.
B - the apostate: he likely does not spend what time he left his apostasy.
C - one who is: likely not spend what time he left his loss of consciousness.
D - from his mind still permitted drug Kalbenj: likely he spends what time he left the demise of his mind with this medicine.
E - who does not pray deliberately no excuse: more correct that it does not make up what he left, and that no distinction is made between 'Asr many and few.
- The most correct view is that the prayer for the dead do not spend at all, if he died and it Foaút.
- Ranking in making up missed prayers condition been missed between themselves, and between past and present.
- Ranking in the fall making up missed prayers forgotten, and the apprehension was too late, and too Friday prayers.
- Elimination of the obligatory duty immediately, but the feet.
- Eliminating such as performance in the character and how, except those exempted by the guide, which is exempted in the directory, they spent the Friday prayer at noon, and they spent Witr prayer Sheva.
- The year of transition after the time for awakening from his place to pray in the other.
- If many been missed and wanted to make them up at once, the project that is authorized for the first, and evaluates each prayer.
- Been missed if a few Sunnis eliminate redundancy with it, although many former left.
- Elimination of the statutes is permissible in the feet.
- Witr prayer and her Guetan: time to choose, and the time of need, the former from after Isha prayer until dawn genuine, and the second of Taluah to the dawn prayer, it is prescribed to make up his death chord Sheva at any time. And year to be in the mid-morning tomorrow.
- Elimination of payroll project, and that no end to the end of the time courts.
- If you did not know the Day of the feast, the afternoon spent in the prescribed time and the next day for all Muslims.
- From the Eid prayer with the Muslims, the project to make it up at any time.
- Greeting the mosque does not pay off, but begin not remedied those who arrive as long as he sat in the mosque.
- Likely in the prostration of recitation that they do not spend.
- Prayer of the eclipse and rain do not Tqzian.
- Funeral prayer untold judiciary, and is only prescribed for those who returned missed the first time, even after the burial.
Blessings and peace upon our Prophet Muhammad and Sahbhomen and follow them in truth until the Day of religion ..
Web site for the light of Islam, d / Yusuf Ahmad. Quote.
Do not forget the evaluation
الترجمة...... إنه ينبغي للمسلم أن يعرف أحكام دينه كما أراد الله تعالى لا كما أراد غيره ، وأن تؤخذ أحكام الإسلام عن الصادق المصدوق -صلى الله عليه وسلم- لا عن أهل الأهواء والبدع، وأن يستقي المسلم من معين دينه الصافي، ونبع دوائه الشافي، وأن يكون القرآن والسنة إمامه وطريقه إلى جنات النعيم بإذن رب العالمين.
وإن من المسائل المهمة التي ينبغي على كل مسلم معرفتها والعمل بها: قضاء الفوائت التي ربما أخطأ كثير من الناس في فعلها وقضائها. والناس من حيث حكم القضاء على ثلاثة أقسام: القسم الأول: الذين يجب عليهم القضاء بالاتفاق، وهم: النائم. والناسي. والسكران. القسم الثاني: الذين لا يجب عليهم القضاء بالاتفاق. وهم: الحائض. والنفساء. والكافر كفراً أصلياً. القسم الثالث: من هم محل خلاف بين العلماء: والراجح فيهم كالآتي: أ- المجنون: الراجح أنه لا يقضي ما تركه زمن جنونه. ب- المرتد: الراجح أنه لا يقضي ما تركه زمن ردّته. ج- المغمى عليه: الراجح أنه لا يقضي ما تركه زمن إغمائه. د- من زال عقله بدواء مباح كالبنج: الراجح أنه يقضي ما تركه زمن زوال عقله بهذا الدواء. هـ- تارك الصلاة عمداً بلا عذر: الأظهر أنه لا يقضي ما تركه، وأنه لا فرق في ذلك بين الفوائت الكثيرة والقليلة. -والراجح أن الصلاة لا تقضى عن الميت مطلقاً، إذا مات وعليه فوائت. -الترتيب في قضاء الفوائت شرط بين الفوائت نفسها، وبين الفائتة والحاضرة. -الترتيب في قضاء الفوائت يسقط بالنسيان، وبخشية فوات الوقت، وفوات صلاة الجمعة. -قضاء الفريضة واجب على الفور، وإن كان في وقت النهي. -القضاء مثل الأداء في الصفة والكيفية، إلا ما استثناه الدليل، ومما استثناه الدليل صلاة الجمعة فإنها تقضى ظهراً، وصلاة الوتر فإنها تقضى شفعاً. -من السنّة انتقال المستيقظ بعد خروج الوقت من مكانه ليصلي في غيره. -إذا تعددت الفوائت وأراد قضاءها دفعة واحدة، فالمشروع أن يؤذن للأولى، ويقيم لكل صلاة. -الفوائت إن كانت قليلة فالسنة قضاء النوافل معها، وإن كانت كثيرة فالأولى تركها. -قضاء غير الفرائض جائز في وقت النهي. -صلاة الوتر لها وقتان: وقت اختيار، ووقت ضرورة، فالأول: من بعد صلاة العشاء إلى طلوع الفجر الصادق، والثاني: من طلوعه إلى صلاة الفجر، فمن فاته الوتر فالمشروع قضاؤه شفعاً في أي وقت. والسنّة أن يكون في الضحى من الغد. -قضاء الرواتب مشروع، وأنه لا حد لانتهاء وقت قضائها. -إذا لم يعلم بيوم العيد إلا بعد الزوال فالمشروع قضاؤها في وقتها من الغد لجميع المسلمين. -من فاتتهصلاة العيد مع المسلمين، فالمشروع قضاؤها في أي وقت. -تحية المسجد لا تقضى، وإنما يشرع استدراكها لمن جلس ولم يصلها مادام في المسجد. -الراجح في سجدة التلاوة أنها لا تقضى. -صلاة الكسوف والاستسقاء لا تقضيان.
-صلاة الجنازة لا توصف بالقضاء، و إنما يشرع إعادتها لمن فاتته في المرّة الأولى ولو بعد الدفن. وصلى الله وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبهومن تبعهم بإحسان إلى يوم الدين..