أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل

#1

حصرياً روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
اضع بين ايديكم روايتي الاولي
"قِـــــيِّــــــدِ أّلَعٌـــــشٍـــــــق"
واتمني ان تنال اعجابكم
***-

ا
لفصل الاول
في احدي الليالي المظلمه والبارده والممطره كانت جالسا في الجنينه شارده التفكير كعادتها...كانت تنظر للبحر ودموعها تتساقط
فاقت من شرودها علي صوته قائلا
انتي بتعملي ايه هنا!!
التفتت بفزع خلفها
نظر لها نظرات حزن وشفقه وهو يراء ثيابها مبتله ووجهها محمر من البكاء ولكن فجاااه تحولت تلك النظره الي احتقار وكره ثم قال بحده:
حسام:
انتي يازفته مش منباهين عليكي متخرجيش من اودضتك ناقصين احنا فضايح
نظرت له بانكسار وحزن ثم قالت بضعف::
فرح:
حرام عليك انا عملتلك ايه ياحسام,ليه بتعملوا فيا كدا ليه
وفجأه بدأت فى ضرب صدره بضربات متتاليه بقبضتها الصغيرة وهى تصرخ:
ليه بتعملوا فيا كدا انا اختك ياحسام
خارت قواها بشكل كامل وهى تسقط بين يديه ..حملها بين ذراعيه وادخلها غرفتها وسدحها على فراشها ...ظل ينظر اليها ويتفحصها ..لم يكن يعلم هل هى فاقدة الوعى ام طاقتها نفذت طاقتها
طل ينطر لها محدثأ نفسه
سامحني يافرح بس حاولت والله انسي انك بنتها مقدرتش
طبع قبله علي جبينها وتركها وخرج
..
في صباح يوم جدبد تسلسلت اشعه الشمس لغرفتها وداعبت عيونها العسليه اغمضت عيونها مره اخري
وفجااااه وجدت شعرها يشد بقوه
صاحت ببكاء
اه ياطنط والله هقوم بس سيبي شعري والله حرام
صاحت بها قائلا
حرمت عليكي عيشتك
دخلت فريده وابعدتها عنها قائلا بهدوء
خلاص ياطنط روحي حضرتك وفرح هتنزل وراكي
جمالات بعصبيه:حسك عينك بافرح تنامي تاني
وخرجت وصفعت الباب بقوه
نطرت لها فريده ثم قالت بهدوء
يلا ياحبيبتي قومي اغسلي وشك واتوضي وصلي كدا واستهدي بالله وانا هساعدك في شغل البيت يلا
ذهبت الي الحمام
غسلت وجهها نظرت لشكلها في المراه
عيون عسلي رموش كثيفه بشره بيضاء شعر اشقر يصل لخصرها
ارتدت الاسدال ووقفت في خشوع وصلت ودموعها تغرق وحنتيها
...
كانت الجميع علي المائده علي راسها"فاروق توفيق"رجل الاعمال المشهور يسيطر عليه الطمع والشهوه وحب التملك
جمالات:فريده متزعليش مني بس لما اكون بربي الزفته الي فوق متدخليش
فريده:حاضر يا طنط بس ارحميها شويه
انتفض الجميع علي صوت الغضب
نرحمها علي ايه دي تستاهل الشنق
حسام:هدي نفسك يابابا
ساره:يابابي بجد انا زهقت منها متجوزها لي اي حد وخلصنا منها بقي
حسام بعصبيه :ايه كلام دا
فاروق بتفكير:والله فكره
.........
في فيلا ال مشاري
الجميع جالس علي مائده لتناول الافطار
اسماء: هتاخدني الحفله صح
احمد:لا وبقالي اسبوع بقول لا
اسماء:ارجوك يارب لو خدتني تتحول سفير ووزير ورئيس جمهوريه و..
قطعها اخيها رامي ثم قال بمرح
ياعم خدها بدل التسول الي هي في دا
احمد:اخدها فين دي حفله تبع شغلي
اسماء وهي تمط شفتيها قائلا
اسماء:
خلاص ياعم مش عايزين حاجه الي اداك يدينا ولا عشان ضابط هتشوف نفسك علينا
احمد:معلش تعالي علي نفسك واستحملينا سلام انا عشان شغلي
وخرج
اسماء:رامي حبيبي اعمل حسابك هتاخدني عند مروه النهارده
رامي:ياماما اتهدي واترزعي في البيت مره واحده كل يوم ناطه عند حد من بنات عمي ارحمي شويه الناس
اسماء بلا مبالاه:بردو هتاخدني
.........
نزلت وجدتهم يفطروا
جمالات:انتي يازفته غوري المطبخ وخلصي كل الي فيه
نظرت لها فرح بانكسار وذهبت
كانت فريده تقوم لتساعدها
سحبتها ساره من معصم يديها قائلا
دا شغل خادمين ماللك وماله انتي
نظرت لها فريده قائلا
شغل البيت كبير عليها ومش هتقدر تعملو لوحدها
نظر لها فاروق بعصبيه ثم قال
لو اتحركتي من مكانك تعملي حسابك انك هتبقي مطلقه من ابني
حسام:خلاص يافريده اقعدي دلوقتي
.
كانت تبحث عن طعام لم تجد حتي الثلاجه وجدتها مقفوله بالمفتاح
ابتسمت بحزن قائلا
"يارب حتي الميه منعني منها بس يمكن كدا اموت لالا استغفر الله العظيم كدا اموت كافره"
نظرت للمطبخ الىي لايوجد به طبق نظيف
وبدات في تنظيفه
هذه هي حياه فرح
........
في القسم
في مكتب الرائد احمد
عمر:هتروح الحفله
مروان:طبعا يا ابني دا سوال تساله
نظر له عمر بضحك قائلا
ههههههه طبعا لازم تبقي واثق وانت نص بنات مصر هتموت عليك ولا بنت فاروق هتموت علي نظره
احمد وهو يمط شفتيه قائلا
:ساره ياشيخ افتكر حاجه عدله
عمر:والله حرام عليك
احمد:انا عندي شغل اتكل علي مكتبك
عمر:حاسس انك بتطردني
احمد:لا انا فعلا بعمل كدا
عمر:انا بقول اروح مكتبي عشان ورايا شغل
سلام
نطر له احمد ثم قال
سلام يارايق
........
في فيلا "فاروق توفيق"
ساره عايزاك تجهزي الزفته الي جوه للحفله اهو اعرضها عليهم حد ياخدها ليله ولا يتجوزها ويفكنا منها"
قالها فاروق
حسام:يابابا بلاش كلام دا مهما كان دي اختنا
فاروق بعصبيه:لا مش اختكم ولا دي بنتي ولا اعرفها
جمالات:فاروق مينفعش اخلي ساره تيجي جمبها انت عارف طبعا ياحبيبي ان ساره مستواها اعلا من فرح
فاروق:عندك حق ياحبيبتي خلاص جهزيها انتي يافريده
فريده:حاضر ياعمي عن اذنك هاخدها عشان الحق اخلصها
نظر حسام لوالده والدته وابتسم بسخريه
دخلت وجدتها وجهها ملئ حبات عرق
فريده بحنيه:خلاص ياحبيتي يلا
نظرت لها فرح قائلا
مش هينفع لازم اخلص كل دا طنط هتشرب من دمي
فريده:لا ياحبيتي انا عندي ليكي مفاجاه
فرح بحماس طفولي:قولي قولي قولي
ضحكت فريده علي حماسها قائلا
عارفه الحفله الي عمي عمالها هتحضريها
فرح بصرخه وسعاده:بجد ولا بتهزري
فريده بابتسامه:لا بجد
فرح:بس انا معنديش هدوم ولا ميكيب ولا اي حاجه
فريده:ولا يهمك انا عندي يلا بقي
في غرفه فريده
ها اختاري
فرح:لالا اختاري انتي
فريده:من عيوني
اخرجت لها فريده فستان دهبي الون حملات وقصير للركبه ومنفوش ومطرز بالالماس ابيض اللون
فريده:هااا ايه رايك
فرح:لا لا مينفعش ابدا
فريده:ليه
فرح:قصير
فريده:لا عادي ولو عشان قط البسي فوقيه شال يلا بقي
فرح بتلعثم:طيب انتي مش هتزعلي عشان هلبس فستانك
فريده:لا طبعا بطلي هبل ازعل ليه يعني
واخرخت لها حذاء ابيض كعب منقوش بالالماس
فريده:كدا تبقي الهدوم تمام باقي شعرك والميكب
يلا اقعدي
جلست فرح علي المقعد
.
ها ياامامي البس ايه
جمالات:اي حاجه انتي قمر باي حاجه اصلا
ساره بدلع :يارب اعجب احمد ويتقدملي
جمالات برجاء:يارب ياحبيتي دا غني وضابط
....
ايه رايك
فرح بفرحه:الله يافريده شكلي اتغير
كانت رافعه شعرها لفوق ومن الجانب توكتين ابيض اللون وقصتين من الجانب وادوات تجميل خفيفه
فريده:انتي اصلا قمر من الاول بس اسمعي متتطلعيش من الاوضه بدل ماالعقربه ساره تنكد عليكي وتخلي عمي يرجع في كلامه
فرح:لالا متخافيش انا هلبس الفستان واجهز واقعد هنا جمب ادم واقفل كمان الباب عليا بالمفتاح
فريده:طيب ياحبيتي هروح انا اشوفهم
.........
جمالات:فين الزفته
فريده:بترتبلي اوضتي ياطنط
.....
في الليل
فرح :انزل
فريده:لا استني اخلص وننزل انا وانتي
في الجنينه
شوف الغورله الي هناك دي
قالها عمر
لم يستطع احمد كتم ضحكته واتفجر ضحكا قائلا
ههههههه ايه دا دي حاطه وشها في البوهيه
عمر:ياعيني ساره عندها امل بالبوهيه دي تاخدها
احمد:انا ممكن اخدها في حاله واحده اعينها مخاوفاتي البت اسم..
قطع حديثه عندما وقعت عينه عليها...
..........
فريده:يابنتي سيبي ايدي اهدي كدا وافردي نفسك وانتي ماشيه متخافيش انا معاكي اهو
كانت تسير بخوف وهي تنطر حولها
جلسوا علي طاوله التي تجلس عليها جمالات وساره
ساره وهي ترمقها نطرات الحقد ثم قالت بعصبيه
ساره:
ايه الي انتي عامله دا
فرح بخوف:مش ان..
قطعاتها فريده
ايه ياساره انا الي عملتلها كدا
جمالات :فضحتينا بلبسها دا
ابتسمت فريده بسخريه
من الذي سوف يفضح..ابنتها ساره ترتدي ثياب عاريه ام تلك المسكينه.....
جاء عيلهم حسام قائلا
اتاخرتي ليه يافريده
فريده:ادم عذبني لحد مانام
تحول وجهه فرح الي لون اصفر من الخوف
لاحظ حسام ذلك
جلس بجانبها وبهمس
متخافيش مش هعملك حاجه
.
بابني روحت فين
احمد وهو عينه عليها
هه
عمر:نعم هه
انت بتبص علي مين
التفتت ونظر لها
عمر:اوباااا ايه جمال دا
فاق من سرحانه ونظر له قائلا
"خير خير"
ومسك ذقنه بخفه وابعدها عن فرح
عمر:طيب ياعم خلاص بس دي قاعده مع ساره تكون مين
احمد:مش عارف
عمر:علي فين
احمد؛ملكش دعوه
ذهب لطاوله التي يجلسوا عليها
ساره بهمس لجمالات
جاي يامامي جاي
ابتسمت له ساره باعجاب نظر لها ببرود
احمد:فينك يابني من ساعه ما بقيت ضابط محدش عارف يتلم عليك
احمد:معلش شغل بقي
نظر لفرح ومد يده لها
ارتبكت فرح ونظرت لحسام
حرك حسام راسه بمعني ان تصافحه
مدت يدها بارتباك وتوتر
سلم عليها بابتسامه
بعدت يديها عنه بسرعه
استغرب احمد رد فعلها هذا
احمد باستغراب:مش تعرفنا
حسام:فرح جيرانا من البلد
نزلت الكلمه كالصاعقه علي فرح
لماذا لا يريدوها لما ..لا يريديون ان يعترفو بها...
احمد:تسمحلي طيب اخدها ونرقص
حسام:اسمحلك ياعم ايه جوء الملكيه دا
احمد:لازم يا حوس نستاذن دي اخلاقي ياابني
حسام:انت هتقولي علي اخلاقك خليني ساكت احسن
احمد:احسن بردو
نطر احمد لفرح قائلا
تسمحي تقومي معايا نرقص
نطرت فرح لحسام
حرك راسه بمعني الموافقه
قامت معه بارتباك وتوتر
ساره بهمس وحقد قائلا
شايفه يامامي
جمالات:لما يعرف اصلها ياحبيتي هيندم
........
احمد:وقفتي ليه
فرح بتلعثم وخوف:انا عايزه ارجع عند فريده
احمد:نرقص وارجعك
فرح:مش عايزه ارقص عايزه اروح لفريده
ولمعت عيونها بالدموع
اقترب منها احمد قائلا
طيب اهدي خلاص هاخدك
ابتسمت له قائلا
متشكره
لاحظت جلوس معتذ معهم
انكمش جسمها وتصنمت مكانها
احمد:انتي كويسه
فرح بتلعثم:اه
احمد:طيب تعالي نقعد
.....
فين فرح
قالها معتذ
ساره:راحت ترقص مع احمد وتفضحنا
معتذ بعصبيه;هما فين
حسام:ملكش دعوه بيها يامعتذ اختي وانا حر





انتي في كليه ايه
فرح بتلعثم:معرفش
احمد باستغراب'ازاي
فرح;انت في كليه ايه
ابتسم لها احمد قائلا
"كنت في كليه شرطه وخلصت"
فرح:وانا كنت في كليه شرطه وخلصت
ابتسم لها قائلا
"انتي تقربي للحسام ايه"
فرح بارتباك:انا عايزه ارجع لفريده
احمد :مااحنا بنكلم استني شويه
فرح :لا عايزه اروح لفريده
احمد:حاسس انك في حاجه عيونك مكسوره وخايفه فهميني يافرح ممكن اقدر اساعدك
"الله الله والله عال يا ست فرح"
قالها معتذ
نظرت لها بخوف قائلا
فرح:حسام قالي روحي يافرح
سحبها من ذراعها بقوه
احمد وهو يبعدها عنه :في ايه يامعتذ
معتذ:ملكش دعوه بنت عمي
وسحبها من يديها بقوه

فرح:انت عايز ايه مني
اقترب منها وهو يتفحصها قائلا
"انتي احلويتي كدا ليه"
بعدت فرح عنه
سحبها بقوه والصقها في الحائط وهو يداعب خصلات شعرها بااحدي اصباعيه قائلا
عايزك....
نهايه الفصل الاول
يارب الروايه تعجبكم ومتحرمونيش من تعليقات
كم



#2

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

تسلم ايدك
استمرى
وابقى اعمليلى منشن ف الجزء التاانى

#3

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

جميلة اوي
بس فيها شوية غلطات املائية ياريت تاخدي بالك منها بس ممتاز يا قمر اعمليلي منشن في الجزء التاني

إظهار التوقيع
توقيع : mercy bird
#4

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة sara y.ebrahi
تسلم ايدك
استمرى
وابقى اعمليلى منشن ف الجزء التاانى
نورتيني ياقمر
حاصر من عيوني

#5

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سنيوريتا.
نورتيني ياقمر
حاصر من عيوني
يسلمولى عيونك

#6

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mercy bird
جميلة اوي
بس فيها شوية غلطات املائية ياريت تاخدي بالك منها بس ممتاز يا قمر اعمليلي منشن في الجزء التاني
نورتي ياقمر
حاضر هاخد بالي منها ومنشن الفصل الثاني

#7

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

بدايه غريبه ومش مفهومه بس تشدك
#8

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

رووعة بس سوري مش هاقدر اتابع مش هاستحمل انا وانا بقرا كنت هاكسر الكمبيوتر من زعلي علي فرح بصي ياريت لو النهاية سعيدة لفرح قوليلي وانا اتابع اسفة لاني اتكلمت كدا بس انا من النوع اللي ميقدرش يشوف حاجة زي كدا ويسكت حتي لو كانت رواية بصراحة انا قلبي واجعني اوي اوي وزعلت علي فرح
إظهار التوقيع
توقيع : amira alzlam
#9

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

موضوع بيعقد
#10

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

رواية رائعة انشاء الله تكملي هيك على طول
إظهار التوقيع
توقيع : سلو2
#11

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

واااااااو شكلها جامدة
انا معاكى متنسيش تعمليلى اقتباس لما تنزلى الجديد

إظهار التوقيع
توقيع : ~ANa ShoSho~
#12

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

حلوووو
#13

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سماره33
حلوووو

#14

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ~ANa ShoSho~
واااااااو شكلها جامدة
انا معاكى متنسيش تعمليلى اقتباس لما تنزلى الجديد
حاضر من عيوىني

#15

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سلو2
رواية رائعة انشاء الله تكملي هيك على طول
مرورك اروع ياقمر

#16

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة انا بحبك اوى
موضوع بيعقد
كل حاجه هتطهر وتتفهم في الجزء الثاني

#17

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amira alzlam
رووعة بس سوري مش هاقدر اتابع مش هاستحمل انا وانا بقرا كنت هاكسر الكمبيوتر من زعلي علي فرح بصي ياريت لو النهاية سعيدة لفرح قوليلي وانا اتابع اسفة لاني اتكلمت كدا بس انا من النوع اللي ميقدرش يشوف حاجة زي كدا ويسكت حتي لو كانت رواية بصراحة انا قلبي واجعني اوي اوي وزعلت علي فرح
نورتي ياقمر روايتي
لا ان شالله نهايتها سعيده لفرح

#18

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ربي وفقني
بدايه غريبه ومش مفهومه بس تشدك
نورتي ياقمر

#19

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

الفصل الثاني
بعدت عنه بقوه قائلا:انت اتجننت
سحبها بقوه قائلا
معتذ:لا بس فوقت
ظلت تقاومه وتبعده عنها
سحبها منه قائلا
احمد:روحي يافرح من هنا
وظل يلكمه بقوه حاول معتذ ان يقاومه لكن لافائده حتي خارت قوته وسقط علي الارض
جلست في الارض ضامه ركبتها الي صدرها ودموعها تنهمر علي وجهها
اقترب احمد منها قائلا
احمد:
انتي كويسه يافرح؟.؟
نظرت له بعيون تلمع بالدموع ثم قالت ببكاء
فرح:
انا عايزه فريده
احمد:حاضر استني لحظه
خرج وهو حائرا في امرها بن عمها.. يفعل شئ كهذا!! بها كيف فهو من عليه ان يحميها وكيف بن عمها... وكيف جرانهم من البلد
قطع حبل شروده اصتدامه بحسام
حسام باستغراب:انت كنت فين وفين فرح
احمد :تعال ورايا
ذهبوا لها
حسام:حصل ايه
نظرت له فرح ثم التفتت لااحمد قائلا
فرح:
دا بيكرهني انا عايزه فريده
وتركتهم وخرجت
احمد:انا مش فاهم حاجه
حسام:مش مهم بس يلا نلحقها
ظلت تركض ودموعها تنهمر علي وجهها
حتي شعرت بتعب وجلست علي الارض
"يلا يافرح من هنا"
قالها حسام
نظرت له قائلا
فرح:ملكش دعوه بيا
سحبها من ذراعيها بقوه ثم قال بعصبيه:
حسام:انا مش فاضي لشغل العيال دا
احمد:براحه عليها ياحسام
تركها حسام قائلا
روحي يافرح من هنا
تركتهم فرح وذهبت
احمد:فهمني دي تقربلكم ايه
حسام وهو يصدر تنهيده طويله ثم قال:
حسام:بابا زمان اتجوز علي ماما واحده اكتشف بعدين انها بتخونه وقتها كانت حامل في فرح حبسها ومنع عنها الاكل جابت فرح وماتت
احمد:ماتعملوا تحليل دي ان اي وتتاكدوا
حسام:بابا مش موافق
..........
في صباح يوم جديد تسلسلت اشعه الشمس معلنه عن بدايه يوم جديد
"في عريس اتقدم لزفته الي فوق"
قالها فاروق
ساره بتعجب:مين يا بابي
فاروق:معرفش واحد كدا
جمالات:اكيد ياقلبي عجوز
حسام:بس دي صغيره
فاروق:ملكش دعوه انت
........
"بقي كدا البت تاخدك مني طول الحفله "
قالها عمر
نظر له احمد قائلا
احمد:اسمها فرح مش بت
عمر:تقربلهم ايه
احمد :الملاك والقمر دا اخت ساره
عمر بصدمه:نعم!!
........
كانت في المطبخ كعادتها
"انتي يابتاعه تخلي فريده تجهزك عشان في عجوز هيتقدملك ويخلصنا منك "
وتركتها وخرجت
خرجت فرح ونظرت لفاروق قائلا
فرح:انا مش هتجوز عواجيز انا ومش هتجوز حد غير امجد
نظر لها بغضب ثم صفعها بقوه سقطت من قوته علي الارض ثم قال بعصبيه
فاروق:والله عال عرفتي تعلي صوتك عليا
سحبها من يديها بقوه الي مطبخ
وقام بوضع السكين علي النار
حسام:يا بابا اهدي
جمالات:ولد ملكش دعوه انت
فريده:ياطنط حرام
فاروق بعصبيه:حرمت عليكي عيشتك
قام بوضع السكين علي ساقها
اصدرت صرخه عاليه ثم سقطتت فاقده الوعي
سحبها فاروق من شعرها بقوه والقاها في الغرفه واغلق عليها بمفتاح ثم قال بعصبيه
فاروق:
الساعه سته تدخلها فريده تجهزها عشان العريس
وتركهم وذهب
نظرت فريد لحسام قائلا
فريده:انتو ايه قلبكم حجر
........
"فرح متعلقه بيك اوي"
نظر لها بحزن قائلا
امجد;اعملها ايه بس هي الي فهمت حنيتي عليها حب مش شفقه
نظرت له نهي قائلا
نهي;فرح مش وحشه فرح تتحب
امجد;المشكله في نسب بتاعها يا نهي
..........
"الساعه سته ممكن ياعمي مفتاح
نظر لها بغضب ثم قال
فاروق;قلبك عليها اوي انتي
فِّريِّدِهِ:يِّأّعٌمَيِّ حٌرأّمَ عٌلَيِّګ أّلَيِّ بِتّعٌمَلَهِ فِّيِّهِأّ دِأّ
فاروق وهو يلقي مفتاح عليها ثم قال
فاروق:
خدي وجهزيها عشان الناس الي جايه
ذهبت لها فريده حاولت ايفاقها فاقت بعد محاولات عديده
فريده:فرح انتي كويسه
فرح:رجلي يافريده مش قادره
فريده :معلش يا روحي ربنا هيخصلك منهم ان شالله
فرح;انا مش عايزه اتجوز
فريده:تجوزي ارحم من عيشتك مع العالم دي
.
كانت صدمت ساره لا تقل عن صدمه جمالات
ساره بهمس :يامامي الحقي
جمالات:ابوكي هيرفضه
........
ارتدت ثيابها المكونه من فستان طويل اسود اللون وحذاء اسود اللون ورفعت شعرها لفوق ولم تضع اي ادوات تجميل
فرح:يافريده مش قادره انزل
فريده:انا هسندك متخافيش
.......
"تمام ياابني بس تاخدها بعيد عن هنا"
قالها فاروق
نظر له بدهشه ثم قال
بعيد فين يعني!
فاروق:اي مكان بعيد عننا
ساره بهمس:يامامي الحقي بقي
نظر له ثم قال
احمد:
اتفقنا ياعمي
فاروق:علي بركه الله نقرا الفاتحه
نزلت مع فريده وجلست بجانب فريده مغمضه العين
نظرت زينب لفاروق ثم قالت
مش نسيب العرسان مع بعض شويه
حرك راسه بمعني الموافقه
خرج الجميع من الغرفه
"هتفضلي مغمضه عينك كدا كتير "
فتحت عيونها بارتباك ثم قالت بعدم استيعاب:
فرح:هو انت
نظر لها ثم قال ضاحكا:انتي كليه شرطه وانا كليه شرطه يبقي احنا الاتنين لبعض
فرح بسخريه:مش لقيت غيري تجوزها
نظر لها بدهشه ثم قال
احمد:مالك يافرح لو مش موافقه علي جوازه انا ممكن اقول لعمي
فرح:لا عادي
كانت تحاول الوقوف لكنها لم تستطع وسقطت علي الارض
اقترب احمد منها ثم قال
احمد:مال رجلك
فرح بسخريه:لا ابدا بس قبل ماتيجي كان في سكينه متسخنه وعلي رجلي
احمد:مين عمل كدا
فرح:قومني
ساعدها احمد علي وقوف
اسندت نفسها وذهبت الي غرفتها
.........
في فيلا ال مشاري
كان جالسا شاردا تفكير دخلت عليه والدته قائلا
زينب:مالك يااحمد من وقت ما جينا من عندهم وانت متغير
نطر لها احمد ثم قال
احمد:مش عارف يا ماما خايف يكونو جابرينها علي جواز
زينب:عروستك ياحبيبي شكلها غلبانه اتكلم معها وافهم هما جبرينها ولا لا خدت رقمها ولا
احمد:نسيت بس معايا رقم حسام
.........
جمالات:ياحبيبي دا عريس مش مناسب لواحده زي فرح
ساره:يا بابي مفروض يخدني انا
فاروق:انا عايز اخلص منها
رن هاتف حسام
قام حسام ودهب لجنينه
قام برد عليه
ازيك ياحسام..عايز اكلم فرح او هاتلي رقمها
حسام:فرح نايمه
.......
في صباح يوم جديد كان الجميع جالس علي مائده لتناول الافطار
جمالات:هي الهانم صدقت نفسها ولا ايه كل دا نايمه
ساره بسخريه:ممكن فاكره نفسها عروسه فعلا
فاروق:روحي ياساره صحيها تشوف شغلها
فريده:خليكي انتي انا هروح
.......
في مكتب الرائد احمد
ايوه ياعم ولا قصه سندريلا
قالها عمر
نطر لها احمد ثم قال
احمد:سندريلا جمب فرح ولا حاجه ياابني
عمر:دا احنا شكلنا وقعنا بقي
..........
فريده:ياحسام الحقني فرح مش بترد
دهب الجميع لها
حاول حسام افاقتها اكثر من مره لكن لا فائده
حسام:احنا لازم ناخدها مستشفي
نهايه الفصل الثاني

#20

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ربي وفقني
بدايه غريبه ومش مفهومه بس تشدك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amira alzlam
رووعة بس سوري مش هاقدر اتابع مش هاستحمل انا وانا بقرا كنت هاكسر الكمبيوتر من زعلي علي فرح بصي ياريت لو النهاية سعيدة لفرح قوليلي وانا اتابع اسفة لاني اتكلمت كدا بس انا من النوع اللي ميقدرش يشوف حاجة زي كدا ويسكت حتي لو كانت رواية بصراحة انا قلبي واجعني اوي اوي وزعلت علي فرح

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة انا بحبك اوى
موضوع بيعقد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سلو2
رواية رائعة انشاء الله تكملي هيك على طول

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ~ANa ShoSho~
واااااااو شكلها جامدة
انا معاكى متنسيش تعمليلى اقتباس لما تنزلى الجديد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سماره33
حلوووو
الفصل الثاني نزل

#21

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سنيوريتا.
نورتي ياقمر روايتي
لا ان شالله نهايتها سعيده لفرح
مرسي اذا معاكي انا حبيت فرح اوي ياريت تقتبسيني لما تنزلي الفصل التاني

إظهار التوقيع
توقيع : amira alzlam
#22

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

رووووعة ايه هيحصل لفرح اوعيي تكون جرتلها حاجة انا بحبها اوووووووووي
إظهار التوقيع
توقيع : amira alzlam
#23

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

البارت جميل ومشوق. بالتوفيق يا قمر
#24

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

سلاام
#25

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

ليه مش عملتيلي منشن بس جميلة اوي
إظهار التوقيع
توقيع : mercy bird
#26

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amira alzlam
رووووعة ايه هيحصل لفرح اوعيي تكون جرتلها حاجة انا بحبها اوووووووووي
مرورك اروع

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ربي وفقني
البارت جميل ومشوق. بالتوفيق يا قمر
مرورك اجمل

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mercy bird
ليه مش عملتيلي منشن بس جميلة اوي
اسفه والله شكلي وانا بعمل اقتباس مخدتش بالي من تعليقك والله مرورك اجمل وبارت تاني اول منشن انتي

#27

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

تسلم ايدك يا قمر
إظهار التوقيع
توقيع : Do★do
#28

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dodo445
تسلم ايدك يا قمر
نورتي

#29

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

روايه جميله جدا تسلم ايديك ياجميل

#30

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

يخربيتك ياسارة على جمالات على فاروق ربنـا ياخدكوا كلكم
هههههههههههه انا انفعلت اوى مع الفصل بقا ابوس ايدك موتى سارة وجمالات دول بسرعة عشان لو استمريت معاهم فصلين كمان هيجيلى جلطة .. يرضيكى تجيلى جلطة وتبقى انتى السبب..؟!
كملى بسسسرعة بقااا

إظهار التوقيع
توقيع : ~ANa ShoSho~
#31

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

الفصل الثالث
"انت مش بتكلمها ليه"
قالها عمر
نظر له احمد ثم قال
كلمتها امبارح اخوها قالي نايمه انا خايف يكونو جبرينها وابقي بظلمها معايا
.
هي الحمدالله بخير محاوله انتحار
قالها الطبيب
ذهب اليها حسام وجلس بجانبها
كانت نائمه والمحاليل معلقه في يديها
بينما ساره استغلت تلك الفرصه وقامت بارسال رساله الي احمد
.
عمر;متخافش مفيش بنات بتجبر علي جواز
قاطع حديثهم صوت هاتفه
"احمد احنا في مستشفي ال... فرح اتتحرت وكانت كاتبه ورقه انها بتحب امجد ابن عمتي ومش عايزاك"
دلو ماء ساخن سقط عليه....محاوله انتحار حتي تتخلص منه!!!!!وفي حياتها حب اخر في حياتها!
عمر:سرحت فين
...
فتحت عيونها ببطء
حسام:اتجننتي يافرح صح
فرح;عايزه ارتاح تعبت بجد انتو بتعملوا فيا كدا ليه بقالي واحد وعشرين سنه معاكم كلها زل ليه ياحسام.....هو انا مش اختك طيب لو انا مش اختك ماتسيبوني اروح اقعد في اي مكان او اعتبروني شغاله بتاعتكم زي سناء بس عاملوني حلو زي ما كنتوا بتعاملو سناء
ضمها حسام الي صدره ثم قال بهدوء:
حسام:احمد راجل وجدع وهترتاحي من كل دا وانتي معاه
فرح:انا مش عايزه حد غير امجد
حسام:امجد عمره ماهيفكر يحبك يافرح
قطع حديثهم طرقات الباب
اذن حسام له بدخول ثم نظر له بااستغراب قائلا
حسام:عرفت منين ان احنا هنا
احمد;كنت عندكم والبواب قالي
ممكن تسيبني مع فرح شويه
حسام:حاضر
تركهم حسام وخرج
احمد بحده:في عروسه تنتحر انتي مجنونه!!!!
فرح بخوف وعيونها تلمع بدموع:
فرح:اسفه والله اسفه مش هعمل كدا تاني
احمد:يابنتي اهدي انا بهزر اصلا بس مش حلوه انك تنتحري وخطوبتك كانت امبارح
فرح:هو انت كدا دايما هادي ومش بتزعق خالص
احمد:اه بس في القسم بقي بزعق واشتم واعمل كل الي تتخيلي
فرح بحماس:والقسم بتاعك زي الي في تليفزون وكدا
انفجر ضاحكا ثم قال
احمد:لا هو مش كله بتاعي يعني انا ليا فيه مكتب بس ابقي اخدك مره تتفرجي عليه
قطع حديثهم دخول جمالات قائلا بعصبيه:
جمالات:قومي يلا عشان تروحي
احمد:انا كلمت دكتور وقالي انها تخرج بعد يومين
جمالات:هي بقيت كويسه وبتدلع
التفت احمد لفرح قائلا
احمد:بصي يافرح تروحي ترتاحي شويه وانا بليل هعدي عليكي اخدك اي مكان تحبيه
جمالات بحده:بس دي لسه تعبانه
نظر لها احمد ثم قال ببرود
احمد:لا هي بقيت كويسه وبتتدلع
تركتهم جمالات وخرجت صفعت الباب بقوه
احمد:سيبك منها ساعه تسعه هعدي عليكي
فرح:لا مش عايزه
احمد:ليه
فرح;ورايا شغل بيت ومش عايزه اخرج
احمد:لا ملكيش دعوه بشغل البيت
..........
طيب ياقلبي اهو كويس معاكي
قالتها فريده
فرح:بس انا بحب امجد
فريده :امجد مستحيل يحبك,هتلبسي ايه
فرح بسخريه:دا علي اساس ان دولاب مليان هدوم
فريده:بكره هجيبلك شنطه هدوم من غير ما العقربه ساره ولا طنط جمالات تحس دلوقتي هجبلك من عندي لبس
اخرجت لها فريده بلوزه شيفون حمراء اللون وبنطال ازرق اللون وتركت شعرها متناثر وارتدت حذاء اسود اللون عالي الكعب...
دخلت عليهم ساره قائلا
ساره:ياصلاه النبي احسن وانتي فاكره انك هتخرجي مثلا معاه
فريده:اطلعي منها ياساره خارجه مع خطيبها مش حد غريب
سحبتها ساره من يديها واخرجتها
واغلقت الباب بالمفتاح
ظلت فريده تبحث عن احد في البيت لم تجد احد....
.........
فرح بصياح:ابعدي عني حرام عليكي
سدحتها علي الارض وظلت تصفعها بقوه ضربات متتاليه قائلا بعصبيه
ساره:فاكره نفسك مين تاخدي احمد مني
فريده:ياساره حرام عليكي افتحي هتموت تحت ايدك
ساره بعصبيه وهي تسحبها من شعرها قائلا
ساره:ابقي وريني هيتجوز واحده قرعه ازاي
وامسكت المقص بيديها
.........
احمد:فرح جهزت
فريده: ساره هتموت فرح فوق
احمد:انتي بتقولي ايه!!!
..........
ساره:اختاري تسريحه اخده خالص ولا اخليلك شعريتين في راسك
قامت بقص البعض منه بينما فرح ظلت تصيح بقوه
"ساره افتحي بدل مااكسر الباب "
قالها احمد
كانت ساره غير مباليه لما يقولو احمد
فرح بصياح وبكاء قائلا
فرح:يااحمد الحقني هتقص شعري كله
فريده:اهدي يافرح
حطم احمد الباب
احمد بعصبيه وهو يسحب فرح منه قائلا
احمد:انتي مجنونه
نهايه الفصل الثالث

#32

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة انا بحبك اوى
موضوع بيعقد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سلو2
رواية رائعة انشاء الله تكملي هيك على طول

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ~ANa ShoSho~
واااااااو شكلها جامدة
انا معاكى متنسيش تعمليلى اقتباس لما تنزلى الجديد

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سماره33
حلوووو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sara y.ebrahi
تسلم ايدك
استمرى
وابقى اعمليلى منشن ف الجزء التاانى

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mercy bird
جميلة اوي
بس فيها شوية غلطات املائية ياريت تاخدي بالك منها بس ممتاز يا قمر اعمليلي منشن في الجزء التاني
الفصل الثالث نزل

#33

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amira alzlam
رووعة بس سوري مش هاقدر اتابع مش هاستحمل انا وانا بقرا كنت هاكسر الكمبيوتر من زعلي علي فرح بصي ياريت لو النهاية سعيدة لفرح قوليلي وانا اتابع اسفة لاني اتكلمت كدا بس انا من النوع اللي ميقدرش يشوف حاجة زي كدا ويسكت حتي لو كانت رواية بصراحة انا قلبي واجعني اوي اوي وزعلت علي فرح

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سماره33
حلوووو

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amira alzlam
مرسي اذا معاكي انا حبيت فرح اوي ياريت تقتبسيني لما تنزلي الفصل التاني

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ربي وفقني
البارت جميل ومشوق. بالتوفيق يا قمر

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ياسمين15
سلاام
الفصل الثالث نزل

#34

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dodo445
تسلم ايدك يا قمر
الفصل الثالث نزل

#35

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

ربنا ياخدك ياسارة الزبالة انتى
قرفتينى من اسم سارة حرام عليكى

إظهار التوقيع
توقيع : ~ANa ShoSho~
#36

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ~ana shosho~
ربنا ياخدك ياسارة الزبالة انتى
قرفتينى من اسم سارة حرام عليكى
ههه نصيب اسم ساره كدا

#37

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

ما شاء الله جمييييله
إظهار التوقيع
توقيع : Do★do
#38

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

وووووواووووووو روعة بجد مستنية الباقي ياريت تنزلي حلقات كتير منها
إظهار التوقيع
توقيع : mercy bird
#39

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

انا بكره سارة وجمالات دول اووووووووووي ايهه دده يارب تكون اخرتهم سودة زي عمايلهم دي
إظهار التوقيع
توقيع : amira alzlam
#40

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

رووعه ي قلبى
#41

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

استمرى
#42

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

بس اناا اسمى سااره ينفع كداا
زعلت والله

#43

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

[mention=117553]سنيوريتا.[/mention];
لا لا بجد يا قمر دي تحفة ارجكي تكمليها بسرعة الصراحة رووعة

إظهار التوقيع
توقيع : ♥mnoon♥
#44

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة سنيوريتا.
ههه نصيب اسم ساره كدا
هههههههههههه بس حرام بجد اللى بيحصل دة
المفروض يكون اسمها زى عمايلها زى مثلا :ريا او سكينة اختارى انتى بقا

إظهار التوقيع
توقيع : ~ANa ShoSho~
#45

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

كملى كملى كملى بسسرعة بقا عشان البت سارة دى مستفزة اوى بليز موتيها هى وجمالات دى احرقيهم ولعيهم بجاز اعملى اى حاااجة وياريت فاروق يكون معاهم وحسام صلحى موقفه بسرعة عشان متخنقش منه
فريدة دى سكر هى وفرح وأحمد احلى منهم هما الاتنين هههههههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : ~ANa ShoSho~
#46

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

فين ي حبيبتى الجزء الجديد انا متشوقه جداا ليه
#47

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

يلا انا عايزة اعرف الباقي حرام دا هاموت نزلي البارت الجديد بسرعة @سنيوريتا.;
إظهار التوقيع
توقيع : amira alzlam
#48

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

اسفه علي تاخير بس كان عندي ظروف
الفصل الرابع
احمد بعصبيه:انتي مجنونه فعلا
ساره;عارف نسب الهانم ايه ولااعرفك
"ايه الي بيحصل هنا"
قالها فاروق
احمد بعصبيه:فرح هاخدها تعيش معايا مش هتقعد هنا ثانيه واحده
جمالات بعصبيه:دي خطيتك مش مراتك
احمد بحده:فرح مش هتقعد في البيت دا ثانيه واحده
فاروق:خلاص اكتب عليها دلوقتي
احمد:تمام انا هتصل بالماذون
التفت الي فريده قائلا
احمد:خديها يافريده وشها كله بينزف
..
فاروق:موخر الصداق تلاتين مليون
نطر له احمد قائلا
احمد:مين قالك اني هطلق فرح اصلا
فاروق:دا الي عندي
احمد:موافق
........
فريده:بقيتي كويسه
فرح:اه
فريده:هروح اشوف ايه حاصل تحت واجيلك
فرح:ماشي
...
"فرح اتخطبت يا امجد"
قالتها نهي
امجد:ربنا يسعدها
.....
"تهربي."
قالتها ساره
فرح:ابعدي عني ونبي
ساره:هما مش يقدرو يجوزوكي وانتي مش موجوده..اهربي روحي لاامجد لحد ماليوم يعدي
فرح:مش هعرف انزل
ساره:اطلعي من بلكونه دي هتطلعك جنينه واهربي شغلي دماغك شويه
بالطبع صدقت حديث تلك المعتوها
.....
"جواز مبارك ان شالله"
قالها الماذون
احمد:عايز فرح اخدها من هنا
ساره:عروستك هربت وراحت لعشيقها امجد ابن عمتي
........
"جايه هنا تعملي ايه "
قالها امجد
فرح:انا هربت عشان مش اتجوز احمد واتجوزك
امجد:انتي هبله اتجوز واحده زيك ازاي
فرح:انا بحبك ياامجد
نطر لها امجد بحده ثم قال بحده وصوت مرتفع:
امجد:وانا مش بحبك افهمي بقي
فرح:لا بتحبني
امجد بعصبيه:مش بحبك قولت ابوس ايديك ياشيخه ابعدي عني بقي
فرح:لا بتحبني انا عارفه حنيتك عليا كلامك معايا نطره الحنان الي عينك وانت بتبص لعيني
امجد بعصبيه:كل دا شفقه يافرح شفقه افهمي بقي
نطرت له وعيونها تلمع بدموع قائلا
فرح:لا بتكدب انا عارفه
امجد:يابنتي افهمي انا بكرهك بكرهك وبكره نسبك دا وبكره امك بكرها بكرهك وبكرها...
وضعت فرح يديها علي اذنيها قائلا بصياح:
فرح:لا بتكدب بس اسكت
سحبها من يديها الي الجنيه والقاها علي الارض قائلا بعصبيه:
امجد:انا مش بحبك كل دا كان شفقه بافرح شفقه غوري بقي
وتركها وذهب
سقطت علي الارض وتكورت في نفسها
.........
"دي الفيلا براحه عليها يااحمد فرح عيله"
قالها حسام
احمد:ماشي
..........
كانت جالسه علي الارض ودموعها تغرق وحنتيها
"فرح اهي"
قالها حسام
اقترب احمد منها قائلا
احمد:انتي كويسه
نطرت له قائلا ببكاء
فرح:خدني من هنا ارجوك...ارجوك يااحمد
سقطتت بين يديه ..حملها بين ذراعيه
التفت لحسام قائلا
احمد:لولا اني عامل حساب لصحبيه الي بينا كنت حبست اهلك محدش فيكم ليه دعوه بالمسكينه دي تاني
..
"ايه دا!!!!"
قالها رامي
احمد:اوعي من وشي دلوقتي
اخذها الي غرفته وسدحها علي فراشه
زينب:ياابني فهمني في ايه
احمد:انا كتبت علي فرح
اسماء:وساره
احمد بعصبيه:اطلعي براه
زينب:من غيرنا يااحمد ازاي
احمد:ياماما انتي شايفه شكلها عامل ازاي مكنش قدامي غير طريقه دي عشان انقذها منهم
رامي:هي مالها
اقترب منها احمد وحاول افاقتها لكن لا فائده
زينب:انا هتصل بالدكتور
........
"خلصنا منها اخيرا"
قالها فاروق
ساره:يا بابي احمد عريس مناسب ليا مش ليها
حسام بعصبيه:واتقدم لفرح خلصنا بقي
وتركهم وذهب
جمالات;مالو دا
.....
"عندها ضعف عام "
قالها الطبيب
احمد:طيب هي مش فاقت ليه
الطبيب:هتفوق بعد الحقنه
جلس احمد بجانبها وظل يلمس شعرها باطراف اصابعيه محدث نفسه
احمد:انتي طلعتيلي منين بس يافرح من اول مره شوفتك فيها وانتي شاغله بالي والله هعوضك علي كل الي شوفتي في حياتك من وقت مااتولدتي
.....
"علي اخر زمن يتجوز سايلنت كدا"
قالتها اسماء
رامي:يابنتي وانتي مالك
اسماء:كان مفروض ياخد ساره
زينب:ملكيش دعوه يااسماء بالموضوع دا اخوكي عارف هو بيعمل ايه..
..
في صباح يوم جديد اشرقت الشمس وداعبت عيونها فتحت عيونها ببطء نظرت حولها بحيره
اعتدلت من فراشها وظلت تنظر حولها
....
علي مائده الافطار
رامي:كل دا نايمه
احمد:مش عارف ايه دا كله
اسماء:طبعا عز عمرها ماشافته
احمد بعصبيه:اقسم بالله يااسماء لو ما اتعدلتي هوريكي ايام سوده
"احمد"
قالتها فرح بصوت يشبه الهمس
التفت الجميع علي ذلك الصوت
زينب:تعالي ياحبيبتي
انكمشت في نفسها بخوف واغمضت عيونها
قام احمد واقترب منها قائلا
احمد:مالك يافرح
فرح بخوف:البيت دا بيخوف
اجلسها احمد علي احدي المقاعد واعطي لها ماء قائلا
احمد:اشربي الميه دي واهدي كدا
رامي:بقيتي كويسه
حركت راسها بمعني "نعم"
فرح: انا عايزه امشي من هنا
احمد:تمشي تروحي فين
فرح:اي مكان مش عايزه هنا البيت دا بيخوف وانا خايفه
زينب:ايه ياحبيتي كلام دا
احمد: افطري واهدي كدا ونبقي نتكلم في موضوع دا بعدين
اسماء:وانتي بقي في كليه ايه
نظرت لها فرح بصمت
اكملت حديثها اسماء
تعرفي ايه لغات طبعا ولا حاجه انتي اصلا مدخلتيش الابتدائيه
احمد بعصبيه:اسماء بس
تركتهم فرح وذهبت الي غرفه احمد
رامي:انتي اتهبلتي يااسماء
..........
اقترب منها احمد قائلا
احمد:متزعليش منها
فرح:انا عايزه اروح لفريده
احمد:فريده جاتلك صبح وجابتلك شنطه هدومك.....قومي خدي شوار واجهزي عشان هاخدك مشوار
فرح:لا مش عايزه انزل شعري كله اتقص
احمد;لا والله طويل زي ماهو دي اطراف بس الي اتقصت يلا قومي
اخذت حمام ساخن وارتدت ثيابها المكونه من بلوزه سوده مطرز عليها ميكي ماوس بالالماس وبنطال جينز اسود شعرها ديل حصان
......
زينب:هتاخدها معاك ازاي
احمد':ياماما انا عايزاها تاخد عليا ورايا حاجه في الشغل هخلصها وبعدين اخدها نقعد في اي مكان
رامي:هتعيشوا هنا ولا في الشقه بتاعتك
احمد:مش عارف
زينب:لازم نعمل فرح عشان الناس تعرف بجوازك يااحمد
احمد:اعملي الي حضرتك عايزه وقوليلي عليه وانا تحت امرك
اسماء:بما انها بقيت ماشيه كوسه الضابط يتجوز بنت البواب انا عايزه اتجوز ابن عم علي
احمد بعصبيه:جنان مش عايز يااسماء
كانت واقفه من علي بعد تنظر لهم
رامي:تعالي يافرح
اقترب منهم بتردد وخوف ملحوظ
احمد:يلا بينا سلام عليكم
.....
"انت متاكد من صاحبك دا"
حسام:اه والله يافريده مش تقلقي
فريده:ربنا يستر واختك ساره تسيبها في حالها
..
استقلت السياره بجانبه وكان الصمت سيد الموقف
احمد:اجبلك شاورما ولا عايزه حاجه معينه
نظرت له فرح بحيره
احمد:مالك
فرح:مش عايزه اكل
احمد:لا لازم الدكتور قال انك عندك ضعف عام ولازم تتغذي كويس،نفسك في ايه تاكلي
فرح: مشبك
احمد:حاضر من عيوني
..........
في جامعه القاهره
"مالك ياقلبي بس"
قالها محمود
اسماء:مفيش باروحي خنقه شويه
محمود:ماتيجي بعد الكليه نضيع خنقه دي
اسماء:اخويا في البيت ومش بنفع اتاخر

في مكتب الرائد احمد
كانت جالسه امامه علي مكتب وتتناول المشبك
احمد:عجبك المشبك
فرح:اه
احمد:مش عايزه تقعدي في فيلا ليه
فرح:انا امبارح هربت ابقي مش اتجوزتك صح
احمد:لا اتجوزتك هروبك ملهوش دعوه
فرح:بس انا مش عايزه اتجوز
احمد باستهزاء:ليه عايزه تجوزي ابن عمتك
نظرت له فرح وعيونها تلمع بدموع قائلا
فرح:انا عايزه امشي
احمد بحده:لما اخلص شغل
وضعت فرح راسها علي المكتب وظلت تصيح بصمت
نظر لها احمد قائلا
احمد:فرح
رفعت عيونها وهي تمحو دموعها قائلا
فرح:نعم
احمد:هنروح شركه اخلص ورق ونمشي
فرح:انا عايزه اروح لفريده ومش عايزه ارجع الفيلا بتاعتك دي تاني
احمد:بعدين يافرح نشوف المواضيع دي يلا
.........
"يامامي اتصرفي بليز"
جمالات:هنحلها ياساره مش تقلقي
ساره:ازاي بس يامامي دا اتجوزها خلاص
جمالات:هيطلقها
...
"مش هنزل من العربيه"
قالتها فرح
احمد:فرح مش تخليني اتعصب عليكي انزلي
فرح:مش عايزه
احمد:ماشي يافرح هنروح نتغدا في اي مكان وبعدين نروح الفيلا
فرح:مش عايزه اروح الفيلا دي
احمد:بعدين يافرح هنشوف
ذهبوا الي احدي المطاعم لتناول الغداء
احمد:تاكلي ايه
فرح بارتباك:اطلب عادي
احمد:ايوه براحتك
فرح:سمك
طلب احمد لها سمك
احمد:مالها فيلا
فرح:بتخوف بخاف منها
احمد:طيب فتره بس اقعدي فيها وبعدين نشوف..بن عمتك قالك ايه امبارح
نطرت له فرح بصمت
احمد:كلي يافرح الاكل هيبرد
فرح:هو انت اتجوزتني ليه اصلا
احمد:كلي يافرح عشان نمشي
فرح:شفقه صح
احمد:لا
فرح:لا دي حقيقه،انا عايزه امشي
قام احمد بدفع الحساب
.......
"بس شكلها غلبانه"
قالها رامي
زينب:اه يارامي
اسماء:يامامتي ساره حكتلي كوارس عليها
زينب:ساره دي كانت هتموتها امبارح
رامي:شكلهم وصلوا
"سلام عليكم"
قالها احمد
رد الجميع:وعليكم سلام
زينب:ينفع كدا في عرايس نازلين في الصباحيه
احمد:محدش يعرف اننا اتجوزنا اصلا
رامي:مالك يافرح
نظرت له فرح قائلا
فرح:مفيش حاجه،انا عايزه انام
اسماء:عندك مطبخ اكيد متعوده
احمد بعصبيه:اسماء
تركتهم فرح وذهبت الي الغرفه
احمد بعصبيه:انتي ايه حصلك مالك ومالها
كانت نائمه علي الفراش وتصيح بصمت...
اقترب منها احمد قائلا
احمد:سيبك من كلامها
نظرت له فرح قائلا ببكاء
فرح:انت اتجوزتني ليه؟ليه قولي كدا دمرت حياتي...ضيعت امجد مني ومش موافق يتجوزني خدتني من ذلهم وجبتني لذل اختك ولسه هتزلني اكتر وتخليني اشتغل في البيت دا كله شفقه اكيد صعبت عليك قولت اكسب فيها ثواب صح
احمد:لا يافرح كل كلامك غلط
فرح؛مش تكدب عليا
احمد:مش بكدب يافرح والله
فرح:اتجوزتني ليه
احمد:ممكن تبطلي سوال دا مش تخافي مش هجبرك علي حاجه انا اصلا هنام علي كنبه وانتي علي سرير
فرح:انا عايزه اطلق وتديني فلوس اجيب شقه واعيش فيها لوحدي واقول لا امجد يتجوزني
احمد:ربنا يسهل
فرح:امته يعني
احمد:قولت ربنا يسهل
فرح:بكره
احمد:لا
فرح:بعده
احمد:لا
فرح :امال امته
احمد:انا هروح شركه سلام يافرح
تركها وخرج
......
"وبعدين؟؟"
قالها عمر
احمد بتنهيده:والله ما عارف اعملها ايه
عمر:انت بتحبها ولا ايه؟
احمد:انت سايب القسم وجاي شركه ليه
.....
خرجت من غرفتها ظلت تلتفت حولها
"عايزه حاجه يافرح"
قالها رامي
فرح:لا انا بتفرج
رامي:تعالي اقعدي معانا
فرح:لا شكرا
رامي؛تعالي بدل قعدتك لوحدك دي
فرح:لا انا هروح انام
ذهبت الي غرفت وانسدحت علي الفراش وذهبت في سبات عميق
..
"عروستنا عامله ايه"
قالتها جمالات
نظرت لها زينب قائلا
زيتب:كفايه الي عملتيه فيها بقالك سنين
ساره:احنا جاين نزورها
زينب:فرح خرجت مع احمد
جمالات:نبقي نيجي في وقت تاني
وخرجوا من الفيلا
رامي:عايزين ايه منها تاني
زينب :والله ما انا عارفه
"كانوا بيعملوا ايه هنا"
قالها احمد
زينب:كانوا عايزين فرح قولتلهم انها خرجت معاك
احمد:شافوني وانا داخل لوحدي ياماما
..
ذهب لها وجدها منسدحه علي فراشها وشعرها متناثر بجانبها
جلس احمد بجانبها علي حافه الفراش وظل ينظر لها
فرح:انا عايزه اطلق وتديني فلوس اجيب شقه واعيش فيها لوحدي واقول لا امجد يتجوزني
احمد:ربنا يسهل
فرح:امته يعني
احمد:قولت ربنا يسهل
فرح:بكره
احمد:لا
فرح:بعده
احمد:لا
فرح :امال امته
فاق من شروده وابتسم بسخريه قائلا
احمد:تبقي بتحلمي لو فاكره اني ممكن اطلقك
فتحت عيونها ببطء بعدت عنه بخوف قائلا
فرح:انت بتعمل ايه
احمد:هنام
فرح:انت مش قولت هتنام علي كنبه ونوم ايه ساعه تسعه
احمد:رجعت في كلامي هنام علي سرير
فرح:وانا انام فين
احمد:ادي سرير وادي الكنبه اختاري
فرح:انا عايزه اطلق والفلوس
احمد:عايز انام يافرح
تركته فرح وخرجت
"تعالي يافرح اقعدي"
قالتها زينب
جلست فرح بجانبها
زينب:احمد نام
فرح:اه
زينب:طيب يا حبيبتي اتكلمي معانا انتي هتعيشي معانا مش ينفع تفضلي حابسه نفسك في اوضتك ومش بتكلمي مع حد فينا
فرح:انا هروح اتمشي براه ممكن
زينب:اه طبعا
تركتها فرح وخرجت
جلست علي احدي المقاعد محدثه نفسها
هما كويسين شكلهم معملتش حاجه في البيت وبصحي وانام براحتي بس انا كنت عايزه اتجوز امجد اكيد كلامه الي قالوا من ورا قلبه هو بيحبني
.......
استيقظ مع صلاه الفجر نظر علي الاريكه لم يجدها
نظر من الشرفه وجدها جالسه علي احدي مقاعد الجنينه
احمد:ياادي الجنان دا
كانت جالسه شارده التفكير
"وبعدين في جنان دا"
نظرت له ودموعها تغرق وحنتيها وجهها محمر من كثره البكاء
احمد بخوف:مالك يافرح
نظرت له قائلا بصياح
فرح:مش عارفه انا تعبانه من جوايا تعبانه انا من ساعه ما دخلت الفيلا دي وانا مخنوقه تعبانه اكتر ما كنت تعبانه عند بابا هموت من الخنقه الي حاسه بيها
احمد:طيب اهدي بكره هاخدك من هنا تعالي نامي
فرح:لا هنام هنا
احمد:بطلي هبل تعالي يلا
ذهبت معه الي غرفه اتسدحت علي فراش وتكورت في نفسها
احمد:نامي يلا
فرح ببكاء:عارف امجد قالي لا منفعش اتجوزك كل الي كنت بعمله ليكي شفقه
احمد:طيب نامي
اغمضت عيونها وذهبت في سبات عميق
...
في صباح يوم
كات الجميع جالس علي مائده الطعام لتناول الافطار
زينب:فرح لسه نايمه
احمد:اه'،انا هاخدها ونروح العين السخنه اسبوع كدا وانت يارامي خلي بالك من شغل الشركه
اسماء:والاشكال دي تعرف العين السخنه
احمد:استغفر الله العظيم
...
فتحت عيونها ببطء واخذت حمامآ ساخن وارتدت ثبابها المكونه من بنطال اسود وبلوزه صفراء شيفون تصل لركبتها
.
يامامي وبعدين بقي
قالتها ساره
جمالات;اصبري باساره هنخلص منها والله وهيطلقها
..........
ذهب لها وجدها جالسه علي الفراش احمد:قومي جهزي هدومك عشان هنروح عين السخنه
فرح:ايه العين السخنه دي
احمد:هنروح وتشوفي
..........
نهايه الفصل الرابع

إظهار التوقيع
توقيع : سنيوريتا.
#49

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amira alzlam
يلا انا عايزة اعرف الباقي حرام دا هاموت نزلي البارت الجديد بسرعة @سنيوريتا.;

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sara y.ebrahi
فين ي حبيبتى الجزء الجديد انا متشوقه جداا ليه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ~ANa ShoSho~
كملى كملى كملى بسسرعة بقا عشان البت سارة دى مستفزة اوى بليز موتيها هى وجمالات دى احرقيهم ولعيهم بجاز اعملى اى حاااجة وياريت فاروق يكون معاهم وحسام صلحى موقفه بسرعة عشان متخنقش منه
فريدة دى سكر هى وفرح وأحمد احلى منهم هما الاتنين هههههههههههه

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ♥mnoon♥
[mention=117553]سنيوريتا.[/mention];
لا لا بجد يا قمر دي تحفة ارجكي تكمليها بسرعة الصراحة رووعة
الفصل الرابع نزل

إظهار التوقيع
توقيع : سنيوريتا.
#50

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة dodo445
ما شاء الله جمييييله

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mercy bird
وووووواووووووو روعة بجد مستنية الباقي ياريت تنزلي حلقات كتير منها

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amira alzlam
انا بكره سارة وجمالات دول اووووووووووي ايهه دده يارب تكون اخرتهم سودة زي عمايلهم دي

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة Sara y.ebrahi
رووعه ي قلبى
الفصل الرابع نزل

إظهار التوقيع
توقيع : سنيوريتا.
#51

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

حلوه اوي يسلم ايدك
إظهار التوقيع
توقيع : mercy bird
#52

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

رووعة بس ياريت متطوليش علينا
إظهار التوقيع
توقيع : amira alzlam
#53

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

الفصل الخامس
فرح:مش عايزه اروح مكان وهات فلوس وشقه وطلقني عشان اتجوز امجد
نظر لها بغضب ثم قال بعصبيه
احمد:انتي في ايه!!طلعلك صوت معايا وبتتكلمي وتردي وهناك عند ابوكي كنتي الخادمه بتاعتهم الي اقول عليه هيتنفذ يافرح ولا انتي بتحبي معامله الخدمين الي بتنفع معاكي..حاضر عز الطلب اعاملك معامله الخادمين هروح مشوار واجي القي شنطتي وشنطتك اتحضرت
تركها وخرج وصفع الباب بقوه
انهمرت دموعها علي وجهها وظلت تصيح في صمت
....
"بس انت كدا جرحتها"
احمد بعصبيه:اعملها ايه هي الي بتحرق دمي كل شويه هات فلوس وشقه وطلقني عشان اتجوز امجد
عمر:بردو براحه عليها
احمد:هي مش ينفع معها غير كدا اصلا الحنيه مش تنفع معها
عمر:مفروض تعوضها عن الي شافته من اهلها
احمد:كنت عايز بس هي مش عايزه عايزه المعامله بتاعتهم
عمر:في حد هيعوز الذل
احمد:ياعمر فرح عايزه كدا
.......
قامت بتجهيز الحقائب وجلست علي فراش تنتظر قدومه.....
انتي في ايه!!طلعلك صوت معايا وبتتكلمي وتردي وهناك عند ابوكي كنتي الخادمه بتاعتهم الي اقول عليه هيتنفذ يافرح ولا انتي بتحبي معامله الخدمين الي بتنفع معاكي..حاضر عز الطلب اعاملك معامله الخادمين
فاقت من شروده علي صوته قائلا
احمد:خلصتي
حركت راسها بمعني "نعم"
احمد بعصبيه:انطقي واتكلمي الهمس دا مش بحبه
نظرت له فرح وعيونها تلمع بالدموع قائلا
فرح:حاضر
احمد:ايه لازمه الدموع دي طيب
فرح:هنزل انا بشنط لانه شغل خدامين
قامت بالتمسك بالحقائب لم تستطع
احمد:سيبيهم بافرح وروحي استني في العربيه
...
"انا عايزه اروح ازور فرح"
قالتها فريده
حسام:فرح في العين السخنه مع احمد
.
بدا بقياده السياره وكان الصمت سيد الموقف
فرح:هتطلقني امته؟
احمد بعصبيه:لو سيره الطلاق اتفتحت تاني هزعلك يافرح والله
التفتت الي شرفه السياره قائلا بسخريه
فرح:زيك زيهم
اغمضت عيوتها وتركت العناء لدموعها
مرت الساعات ووصلو الي العين السخنه الي احدي الفنادق الفاخره
فرح:متزعلش لما تلاقيني هربت
امسكها من ذراعيها بقوه وبعصبيه قائلا
احمد:وبتزعلي لما اغلط فيكي دا انتي مكنتيش عارفه تتكلمي كلمتين علي بعض قبل مااتجوزك اقسم بالله يافرح لو فكرتي بس في الهروب هجيبك واخليكي تشوفي الي شوفتيه عند ابوكي بس جزء تاني منه
.....
اخوكي سافر
"قالها محمود
اسماء:اه
محمود:طيب ماما عايزه تقابلك
اسماء:بحد
محمود:طبعا ياقلبي
....
ذهبوا الي احدي غرف الفندق
احمد:هروح اجيب اكل
وتركها وخرج
.....
كان يقود سيرته شارد التفكير لم يعرف لماذا تستطع الرد عليه بهذا الشكل ولما قوتها هذه تظهر معه فقط كيف هذه تلك الفتاه الي عرفها في الحفل الي لم تستطع ان تتحدث معه والان كل هذه القوه وتريد طلاقها منه!!!!!
قام بشرا بعض الطعام وذهب الي الفندق
ﻟﻴﺠﺪﻫﺎ ﺧﺮﺟﺖ ﺗﻮﺍ ﻣﻦ ﺍﻟﺤﻤﺎﻡ ﻭﻟﻔﺖ ﻧﻔﺴﻬﺎ ﺑﻤﻨﺸﻔﺔ ﻗﺼﻴﺮﺓ ﻭﺷﻌﺮﻫﺎ ﻣﺒﻠﻞ ﻭﺗﺘﺴﺎﻗﻂ ﻣﻨﻪ ﻗﻄﺮﺍﺕ ﺍﻟﻤﻴﺎﻩ ، ﺭﻓﻌﺖ ﻧﻈﺮﻫﺎ ﻟﺘﺠﺪﻩ ﻳﻨﻈﺮ ﺍﻟﻴﻬﺎ ﻣﻦ ﺭﺃﺳﻬﺎ ﺣﺘﻰ ﺍﺧﻤﺺ ﻗﺪﻣﻴﻬﺎ ﻣﺘﻔﺤﺼﺎً ﺍﻳﺎﻫﺎ ، ﺻﺮﺧﺖ ﻓﻲ ﺗﻮﺟﺲ قائلا بعصبيه
فرح:انت مجنون ولا ايه
ﻭﺍﺳﺮﻋﺖ ﺍﻟﻰ ﺍﻟﺤﻤﺎﻡ ﻣﺮﺓ ﺍﺧﺮﻯ ﻭﻟﻜﻦ ﻣﻨﻌﻬﺎ ﻣﻦ ﺫﻟﻚ ﺫﺭﺍﻋﻴﺔ ﺍﻟﻘﻮﻳﺘﻴﻦ .. ﺍﺣﻜﻢ ﻫﻮ ﻗﺒﻀﺘﻪ ﻋﻠﻰ ﺧﺼﺮﻫﺎ ﻭﺍﻗﺘﺮﺏ ﻣﻨﻬﺎ ﻗﺎﺋﻼً
.. - لسانك مش يطول تاني يافرح !..
ﻧﻈﺮﺕ ﻟﻪ ﻓﻰ ﺧﻮﻑ ﻭﺗﻮﺗﺮ ، ﺛﻢ ﻗﺎﻟﺖ
.. - ح.....حاضر
ﻧﻈﺮ ﻟﻮﺟﻬﻬﺎ ﺍﻟﻔﺎﺗﻦ ، وظل بتفحصها. ﺄﺯﺍﺣﺘﻪ ﻋﻨﻬﺎ ﻗﺎﺋﻠﺔ ﻓﻰ ﻏﻀﺐ
.. - ﺍﻧﺖ مجنون تبقي مجنون فعلا لو فاكر انك تقدر تاخد مني حاحه غصب عني
ﻧﻈﺮ ﻟﻬﺎ ﺑﻄﺮﻑ ﻋﻴﻨﻴﻪ ﺛﻢ ﺳﺤﺒﻬﺎ ﺧﻠﺴﻪ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻔﺮﺍﺵ ﻭﻛﺒﻞ ﺣﺮﻛﺘﻬﺎ ﺑﺠﺴﺪﺓ ﺍﻟﻀﺨﻢ ، ﺣﺎﻭﻟﺖ ﺟﺎﻫﺪﺓ ﻣﻨﻌﺔ ﻭﻟﻜﻦ ﺟﺴﺪﺓ ﺍﻟﺼﻠﺐ ﻛﺎﻥ ﺍﻗﻮﻯ ﻣﻨﻬﺎ ﺑﻤﺮﺍﺣﻞ
ﻗﺎﻝ ﺑﺼﻮﺕ ﺍﺟﺶ ، ﻭﻗﺪ ﺗﺮﻛﻬﺎ
.. - ﺩﻩ ﻣﺠﺮﺩ ﺇﺛﺒﺎﺕ ﺍﻧﻰ ﻟﻤﺎ ﺑﻌﻮﺯ ﺣﺎﺟﺔ ﺑﺎﺧﺪﻫﺎ يافرح بس انا مش واطي اوي كدا يعني لسانك الي عرفتي تطولي عليا عشان محترمك وبعاملك معامله كويسه خلي لااهلك،
تركتها فرح وذهب لاارتدا ملابسها
قامت بارتدا بلوزه حمراء وبنطال يصل لركبتها وتركت شعرها
وخرجت وجدته يتناول الطعام
احمد:تعالي كلي
فرح:لا
احمد:انا خلصت طفح هتنزلي معايا ولا لا
فرح:بردو لا
احمد:مش بمزاجك يلا يافرح
فرح:انت فاكر نفسك اشترتني بفلوسك
احمد:دا الي حاصل فعلا موخر صادق تلاتين مليون
نظرت له بحيره قائلا
فرح:مش فاهمه يعني دفعت تلاتين مليون عشان تتجوزني
احمد:هدفع تلاتين مليون لو طلقتك
فرح:يعني مش هتطلقني
احمد؛طلاق نو'اتفضلي عشان تنزلي
ذهبت معه فرح وجلست مقابل البحر
احمد:تنزلي
فرح:فين
احمد:الميه
فرح;لا
سحبها احمد من يديها الي البحر
فرح:مش عايزه
اخمد :انا معاكي احنا هنمشي بس فيه لحد مانلاقي نفسنا في نصه
ظلت تمشي معه وهو يمسكها من يديها
فرح:هغرق والله
احمد:بس سيبي نقسك كدا
ضحكت قائلا:دا انا بعوم اهو
احمد وهو يضحك قاىلا:اه شوفتي وممكن كمان اغطسك في الميه وتموتي ومحدش هيحس بحاحه
نظرت له فرح بخوف قائلا
فرح:عايزه امشي من هنا
ضحك احمد بقوه وهو يلقي عليها المياه قائلا
احمد:والله هبله يافرح
فرح:انت اتجوزتني ليه
احمد:بلاش تقلبيها نكد
فرح:لا بس اعرف يعني ليه
احمد بعصبيه:انا غلطان اصلا يلا يافرح
ذهبوا الي السويت الخاص بهم
انسدح احمد علي الفراش
فرح:هاتلي اوده تاني في الفندق دا انام فيها
نظر لها احمد ثم ضحك بقوه قائلا
احمد:يابنتي اقسم بالله انا لو عايز اخد منك حاجه هاخدها غصب عنك بس لمره مليون انا مش واطي كدا
التفت الي ناحيه الاخري واغمض عيونه
انتظرت ذهابه الي سبات عميق وقامت بااخذ حقيبتها وخرجت من الفندق
نهايه الفصل الخامس

إظهار التوقيع
توقيع : سنيوريتا.
#54

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة mercy bird
حلوه اوي يسلم ايدك

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة amira alzlam
رووعة بس ياريت متطوليش علينا
الفصل الخامس نزل

إظهار التوقيع
توقيع : سنيوريتا.
#55

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

حلو نزلي الفصل السادس بسرعه بقي
إظهار التوقيع
توقيع : mercy bird
#56

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

هو تفاعل راح فبييين????
إظهار التوقيع
توقيع : سنيوريتا.
#57

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

جميلله ي قلبى تسلم ايدك
استمرى

#58

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

روعة
إظهار التوقيع
توقيع : amira alzlam
#59

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

فين الباارت الجديد يـ قلبى
#60

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

الروايه هتكمل هنا ان شالله
https://m.facebook.com/groups/749369...?ref=bookmarks

إظهار التوقيع
توقيع : سنيوريتا.
#61

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

طب ليه مش هتكملى هنا
#62

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

الفصل السادس
كان يعلم جيدا انها سوف تقوم بالهرب منه
"فرح"
سقطتت الحقيبه منها والتفتت خلفها علي صوته هذا...هتهربي صح
فرح:انا مش عايزاك
احمد:في السويت نتفاهم يافرح بلاش فضايح
***- ***- ***-
عملت كدا فيا ليه!!!!
نظر لها ببرود وسخريه قائلا
لانك اخته...
***- ***- **
واخرتها يافرح
نظرت له قائلا
فرح:انت مش عايز تتطلقني ليه
احمد:عشان مينفعش اطلقك يافرح
فرح:عشان فلوس
احمد:لا عشان مينفعش بعد ما القي واحده زيك اسيبها تروح مني مينفعش يافرح بعد ما القيكي اروح اسيبك واطلقك كدا
نظرت له فرح بارتباك قائلا
فرح:قصدك ايه
تنهد احمد قائلا
احمد:نامي يافرح ريحي جسمك شويه وعقلك كدا ريحي شويه من التفكير الي بيفكر فيه وارحميه
استقلت فرح علي الفراش واغمضضت عيونها وذهبت الي عالم اخر...عالمها الخاص بيه الذي دائما تتمني ان تعيش فيه....عالم خاص ببطلتنا بعيدآ عن عالمنا هذا....
كان ينظر لها من حين الي اخر حتي غلبه النعاس..
***- ***- **
ها كل حاجه جهزت
نظر لها قائلا
تمام ياست هانم بس قبل تنفيذ كلميني عشان اجهزهم
***-
استيقظت من نومها وارتدت ثيابها المكونه من تنوره قصيره تصل الي رقبتها وبلوزه حمراء قط وتركت شعرها متناثر
نظرت له علي الاريكه وقامت بتحريك جسمه قائلا
انا نازله اقعذ تحت شويه مش ههرب
فتح عيونها بنوم قائلا
احمد:اصحي وننزل سواء
فرح;لا هنزل لوحدي وقولت مش ههرب لو ههرب مكنتش صحيتك
احمد:ماشي يا فرح بس متطلعيش براه الفندق
فرح:طيب
***- ***- ***-
"شايفه يامامي خدها العين السخنه كمان"
جمالات:يا حبيبتي بكره هيطلقها وهتشوفي
***- ***- **
كانت جالسه امام البحر ونسمات الهواء تداعب خصلاتها
جاءها الصوت ربما تعرفه قليلا
التفتت خلفها لتجد الحلم الذي كانت تتمناه دومآ تحقق الان.....
وقفت امامها لم تهتم برجال الذين معها لم تهتم ايضآ بزجاجات الخمر التي امامها
نظرت لها بابتسامه قائلا
فرح:مــــــامــــــا
نظرت لها بارتباك وقلق
"تعرفيها دي ياصافي"
نظرت لهم بارتباك قائلا
صافي;لا شكلها واحده بتشبه عن اذنكم
سحبتها من يديها بقوه بعيدآ ونظرت لها بحده قائلا
صافي:عايزه ايه
نظرت لها فرح قائلا
فرح:عايزه ايه!!!!!هي دي معامله الي تعاملي بيهأ بنتك
نظرت لها صافي قائلا
صافي:انا مش امك امك ماتت وهي بتولدك افهمي بقي مش امك مش امك
فرح:كداابه حتي لو كنت صغيره المده الي عشتها معاكي وانا صغيره حافظه بيها شكلك كويس انتي الي رفضتي اعيش معاكي ورميتيني لبابا وانا صغيره
صافي:عشان مش عايزه افتكرك انتي اكبر غلطه كانت في حياتي مش عايزه افتكرك يافرح
فرح:طب خديني معاكي اعيش معاكي
صافي:انسيني خالص فاهمه انا مش امك انتي بنت حرام بنت حرام افهمي بقي ولادي نازلين في الفندق دا مش عايزهم يعرفوا انك تبعي فاهمه
نظرت لها فرح بعيون دامعه قائلا
فرح:لدرجه دي قلبك اسود سنين بحلم باليوم الي هشوفك فيه تعملي فيا كدا حرام عليكي بجد انا مكنتش عايزه منك غير حضنك
ظلت تركض بقوه حتي ذهبت الي الغرفه
"جيتي ليه"
فرح :عايزه امشي من هنا
احمد:ليه
صاحت فرح بيه في شده وببكاء:مشيني من هنا متبقاش انت كمان زيهههم كفايه بقي كفايه انا تعبت تعبت قالتلي انتي غلطه مش عايزه افتكركك طول عمري بحلم باليوم الي اشوفها فيه وتاخدني في حضنها قالتلي انتي غلطه
جلست علي الارض واسندت نفسها علي الحائط وضمت ركبتها الي صدرها قائلا
فرح:طلعت زيهم جاحده وقاسيه واكتر منهم كمان كلههههم زي بعض كلهمم
احمد:اهدي يافرح وفهميني هي مين دي
نامت علي الارض ضامه نفسها قائلا
انا بكرهكم كلكم مش عايزه حد ابعدوا عني بقي
نهايه الفصل السادسه
كل يوم ساعه 3ونص هيكون في فصل

إظهار التوقيع
توقيع : سنيوريتا.
#63

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

رواية جميلة جدا سلمت يداكى حبيبتى
تقبلى مرورى
مريومة محمد

إظهار التوقيع
توقيع : مريومة محمدد
#64

افتراضي رد: روايتي الاولي"قِـــــيِّــــــدِ أّلَـــعٌـــــشٍـــــق"

روايه رائعه وجميله


قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
روايتي الثانيه ...( في خطوتك .. سكتي) عندما تعشق الشوكولاته أقلام عدلات الذهبية
روايتي ثانية .. وصية زواج ولكن ........ اتمنى تعجبكم ......... نايلية وفخر ليا قصص - حكايات - روايات
روايتي الاولي.قطه ف عرين اسد البرنسيسة2000 منوعات x منوعات - مواضيع مختلفة
دوما هناك امل (روايتي الاولى ) صفاء الحياة أقلام عدلات الذهبية
روايتي الاولى .. اغصان الشجر اصبحت يابسة زوزو 24 أقلام عدلات الذهبية


الساعة الآن 04:33 PM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل