أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل

#1

افتراضي يوميات حماة الحلقة 7

يوميات حماة الحلقة 7

بعد مااتغدينا دخلت لاحمد علشان اتكلم معاه لقيته طبعا قاعد يرغى فى التليفون مع الكونتيسة ندى شاورت له انى عايزة اتكلم معاه شاورلى 5 دقايق وهيقفل...طبعا انا خرجت بره الاوضة لحد مايخلص

فات نص ساعة وهو لسه بيتكلم رحت دخلتله وكان لسه بيتكلم وبيشاورلى 5 دقايق كمان...ابتسمت له ابتسامة صفرا وقلتله طيب وقعدت جنبه

طبعا ال5دقايق بقوا دقيقة لما انا قعدت وقفل بسرعة وانتبه لى

"خير ياماما..فى حاجة؟؟؟"

"ايوه انا متكلمتش معاك انت ناوى تجيب شبكة بكام ولا سايبها مفتوحة و ايه نظامك بالظبط"

"ياماما مش عارف هو المفروض نحدد ولا نسيبها مفتوحة...انا قلتلها ان اللى هى عايزاه هجيبهولها"

"يعنى ايه يابنى هو انت مليونير علشان تسيب الحكاية كده...مينفعش لازم تحدد معاها مبلغ معين حد اقصى علشان منتحرجش واحنا بنشترى"

"يعنى كام ياماما مثلا انا مش عارف؟؟"

"بص يعنى فى اسعار الدهب اللى احنا فيها دى من 8 ل10الاف حلو اوى وكفاية ومعقول جدا"

"طيب ياماما"

"يالا كلمها واتفق معاها علشان نبقى على نور قبل ماننزل"

قمت وسيبته يتكلم براحته


نزلنا انا واحمد واسماء وعدينا عليهم واخدناها هى ومامتها وروحنا عند المحل اللى بتعامل معاه..طبعا صاحب المحل رحب بينا جدااااا وقعد يفرجنا على احلى الحاجات اللى عنده...كل مايعرض علينا حاجة ندى تقول مش حلوة...مش عاجبانى...ذوقها مش مناسبنى

وفجأة قامت وقفت وقالت





"انا مش عاجبنى حاجة هنا ممكن نروح محل تانى"

انا صدمت من الحركة...بجاحة منها انها تحرجنى

فرديت عليها"ليه هنا ماله ماكل حاجتى وحاجة اسماء من هنا وطول عمر المحل بيجيب احسن حاجة"

فصاحب المحل بادرنا بالكلام

"يا مدام ايمان مفيش مشكلة اتفرجوا فى محلات تانية احنا تحت امر عروستنا"

ولقيت احمد واسماء بيقولولى

"معلش ياماما دى شبكتها وسيبيها تنقيها براحتها وعلى ذوقها"

قمت مضطرة وقلت انا هلتزم الصمت خالص وبلاها حرق دم وانا ضغطى عالى ومش ناقصة البت دى تعلى لى الضغط اكتر

قعدوا يتفرجوا وينقوا ده ويوزنوا ده...واستقرت على دبلة وتوينز واسورة وخاتم وسلسلة...انا ساكتة بس لما سمعت16الف جنيه

"ايه ده لالالالا ده كتير واحنا متفقناش على كده"

وبصيت لاحمد وقلت له

"انت مش اتفقت معاها تنقى فى حدود امكانياتك"

البنت لقيتها قعدت تعيط وتقوله

" خلاص مش مهم حاجة خالص...كفاية دبلة منك انا راضية"

والاهبل لقيته قعد يقولها متزعليش ويراضيها وامها واقفة ولا بتنطق زى قلتها لا بتهش ولا بتنش واسماء تقوللى ياماما بلاش احراج قدام الناس...وانا عمالة افكر دى ابتديتها بدموع التماسيح وابن ال.....مصدق الحركات دى...وجهت له كلامى

"انت معاك فلوس تجيب "

"ايوه ياماما انا معايا زيادة وعامل حسابى"

"طيب لما معاك زيادة جيب هدية لاختك بمناسبة الشبكة اللى جبتها"

"وماله ياماما...تعالى يااسماء شوفى انتى عايزة ايه"

لقيت اللى كانت بتعيط وعاملة مسكينة وراضية بدبلة سكتت وعينيها بقوا مفنجلين ومبرقين وباين عليها الغيظ مش عارفة من ايه

قعدت اسماء تقول لاحمد مش مهم انت لسه قدامك مصاريف وانا عندى كتير...لقيت التانية بتقوله

"معاها حق لسه قدامنا مصاريف كتير"

شخطت فى اسماء ..ولا كانى سمعت حاجة..وقلتلها نقى ليكى حاجة هدية من اخوكى...ودفع احمد الفلوس كلها بعد ماجاب لاخته خاتموولقيت احمد بيوصلنا الاول وبيقوللى انا هروح اوصلهم ياماما واجى...والكونتيسة اخده علبة الشبكة فى حضنها...قمت بكل برود مصطنع قلت له وماله ياحبيبى...هاتى ياندى الشبكة علشان حماكى يشوفها وهنبقى نجيبهالك تلبسيها قدام الناس فى كتب الكتاب.






إظهار التوقيع
توقيع : mercy bird
#2

افتراضي رد: يوميات حماة الحلقة 7

حلوة أوي
تسلم إيدك

إظهار التوقيع
توقيع : hadeel tarek
#3

افتراضي رد: يوميات حماة الحلقة 7


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة hadeel tarek
حلوة أوي
تسلم إيدك
يسلم مرورك شرفتيني

إظهار التوقيع
توقيع : mercy bird


قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
يوميات عدلات ومحروس كاملة هـــدوء قصص - حكايات - روايات
يوميات حماة الحلقة 6 mercy bird قصص - حكايات - روايات
تحميل كتاب يوميات نائب في الأرياف للكاتب توفيق الحكيم ريموووو مكتبة عدلات
تحميل كتاب يوميات ألماني مسلم (مذكرات مراد ويلفريد هوفمان) ريموووو كتب اسلامية
تحميل ديوان يوميات جرح فلسطيني للشاعر محمود درويش ريموووو مكتبة عدلات


الساعة الآن 09:07 AM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل