أو

الدخول بواسطة حسابك بمواقع التواصل

#1

Post البارت 3من قصتى ظلمتنى ولكن أحببتك هتندموا لو مدخلتوش والله

السلام عليكم بنات اللى مش متابع الجزء 1
وhttps://adlat.net/showthread.php?t=278275
والجزء2
https://adlat.net/showthread.php?t=278322

البارت الثالث ....
يارا : ايه يا بنتي ده ..ده انتي كان ناقص تديله بالبوكس ف وشه ..
امنيه : ما انتي تحمدي ربنا اني معملتش كده .. ده واحد لا يطاق مش بيعرف يتعامل مع بنات
يارا : هما دول الشباب المصريه ياختي ..
امنيه بملل : اووف يارب ميكونش العريس الي جاي بليل شبه
يارا : ايه ده عريس تاني ..!!
امنيه : ايووون ..
يارا :وعلي كده ايه الخطط بتاعتك لتطفيش العتريس ده
امنيه بملل : مش هطفشه ..
يارا بصدمه : بتهزري .. ثم اكملت بفرح : يعني اخيرا هتتجوزي
امنيه بسخريه : بس يا هبله ثم اكملت بخبث : انا عندي خطه تانيه خاالص
يارا : يخربيتك انتي عمرك ما هتعقلي ابدا
امنيه بدلع :تؤ تؤ .. يلا اتفضلي قدامي عشان ورانا حصص .. سلام انا بئا .. هستناكي ف break
يارا : اوك سلام
دخلت امنيه فصلها قائله : السلام عليكم
يقف الاطفال الصغار قائلين :وعليكم السلام
امنيه بابتسامه : good morning
الاطفال : good morning
امنيه : اتفضلو اقعدو
ثم اتجهة الي السبوره لتبدا حصتها ..
.....
مازن :ايه يابني في ايه
عمر :متخافش يابني ..ده انا كنت هعمل حته حادثه ..بس ربنا سترها ..
مازن بخضه : حادثه ..ازاي ايه الي حصل ..؟!
بدا عمر بقص ما حدث معه و ما ان انتهي حتي انفجر مازن ضاحكا ...
عمر :هههههههه بس بت قمر يا خرااشي
مازن : ههههه بس هزقتك جاامد
عمر : بس تصدق اول مره اكون مبسوط وحد بيهزقني
مازن :اتعدل يا عمر متنساش مشوار بكره
عمر بملل :يوووه فكرتني ليه ..اقفل اقفل تتك نيله
مازن :سلام يا خويا
اغلق مازن الخط و خرج من مكتبه متجها الي سيارته ولكن لاحظ عيون تتختلس النظر اليه فاستدار و غير وجهته الي هذه العيون قائلا بمرح : فيه حاجه حضرتك
الفتاه : خليك ف حالك
مازن : ازاي بئا مش انتي بتبصيلي
الفتاه : ليه هو انت هدفعني ضرائب عشان ببصلك
مازن ضاحكا :هههه لا ياختي ..انا اصلا ملكيه خاصه لوحده كده
الفتاه بدلع :اممم واحدة مين بئا
مازن بتسبيل : يعني انت مش عارفه
الفتاه :متهزرش يا مازن يعني انا جايه اشتغل هنا عشان افضل قريبه منك ..وانت مش معبرني
مازن :معلش يا ساره انتي عارفه اني مشغول والله
ساره :بس انا خطيبتك وقريب هبئا مراتك يا مازن
مازن بحب : معلش يا حبيبتي ليكي عندي يا ستي بعد الشغل نروح نتغدي مع بعض
ساره بفرح : بجد يا مازن
مازن : بجد ياروح مازن
............
كانت جالسه مع الاطفال تساعدهم في الكتابه و شارده في الذي سيحدث غدا وتفكر في شكل هذا الرجل الذي سياتي ليطلب يدها للزواج ... يناديها احد الاطفال ليفيقها من شرودها ..
كريم : مالك يا مس امنيه في حاجه




امنيه بابتسامه : اها ياكريم متعرفش الي هيحصلي بكره
كريم : ايه يا مس
امنيه : جايلي عريس تاني
كريم : اشطه يعني عايزه خطه عشان تطفشي صح
امنيه : لا يا حبيبي انا مش هطفشه
كريم بحزن : يعني انتي هتتجوزي
امنيه :ههههه ايه ده زعلت ليه
كريم : مش احنا اتفقنا تستنيني لما اكبر
امنيه : معلش بئا يا كيمو .. عشان بابا بس ميزعلش مني
كريم : تصدقي اخويا كمان رايح يتقدم لواحده بكره
امنيه : ايه ده مبرووك
كريم : بس هو مش موافق
امنيه : ليه ..؟!
كريم بهمس : اصل هو صايع
امنيه :هههههه ايه ده عرفت الكلمه ديه منين
كريم : مهو دايما اخواتي بيقولوله كده ... بس هو لازم يروح عشان بابا متعصب
امنيه: اممم زي حالتي يعني
كريم :ايووون بس انتي قموره وهو غلس
امنيه : هههه وحش ليه
كريم :اصل هو كل شويه يقولي انت شبهي اوي وشك نفس وشي
امنيه بتذكر :مش انا كنت هعمل حادثه النهارده
كريم : ايه ده بجد
امنيه : ايوه بس الحمدلله محصليش حاجه و مسكتش للغبي الي كان هيخبطني
كريم : ههههه اكيد مسحتي بكرامته الارض
امنيه :هههه طبعا وهو كان واقف متنح كده مش عارفه ليه ثم قالت : بس تصدق في شبه منك
كريم : بجد ازاي ..؟!
امنيه : يعني عينه شبه عينك ونفس ملامحك ..بس هو غلس انت عسل
كريم : و انتي كمان عسل يا مس
امنيه : مس ايه بئا احنا خلينا فيها مس ..ده انا حاسه اني بتكلم مع واحده صحبتي
كريم : وانا كمان والله
امنيه : ههههه طب بس يا لمض وكمل كتابه ..
......
حل المساء وفي بيت امنيه كانت تجلس تشاهد التلفاز هي و اخواتها و زوجاتهم ...
امنيه : ما خلاص بئا انتو كل شويه تفتحو الموضوع ده
شريف : ايه يا منه بس مالك زحلانه يا حلوه
امنيه بسخريه : بس يا خفه
احمد :عايزينك بكره تشرفينا بئا
امنيه : اشرفكو ازاي يعني
احمد : يعني تبقي مكسوفه كده ..ووشك ف الارض
امنيه :والله مبعرفش امثل انت عارف
محمد : خلاص بئا بطلو تريقه علي البت
امنيه : احبيبي اخويا
محمد : خليها تفكر ف حاجه تطفش العريس
امنيه : تصدق بالله انا مش هرد عليك..انا هوريك مين الي هيرد عليك ثم نادت بصوت عالي : يابابا يابابا
محمد :يخربيتك اسكتي
جاء الاب والام من الغرفه وقال الاب: في ايه يا ولاد ..ايه يا امنيه ..؟؟
امنيه :تعالي يا بابا شوف اخواتي بيقولو ايه
الاب : ايه ..؟!
امنيه : كانو بيقولولي حاجه جديده عشان اطفش بيها العريس الي جاي بكره
الاب : امممم وانتي قولتيلهم ايه
امنيه ببراءه : قولتلهم لا انت كبرت ع الحجات ديه و لازم اتجوز واشوف حياتي
شريف : لا يابابا متصدقهاش ...
احمد لامنيه : وبتقوليلي مبعرفش امثل .. ده انتي تاخدي الاوسكار يابت
الاب : قوليلي يا هبه انتي قالولها كده بجد
هبه : عايز الصراحه يا عمي ثم نظرت لامنيه ثم محمد ثم قالت : اها قالو
امنيه : احبيبتي امرات اخويا
محمد : ياهبله ده انا جوزك
هبه حاضنه امنيه : وديه اختي
شريف: شكلك وحش يا محمد شوف مراتي عسوله ازاي ودايما بتقف جمبي
ريتاج : مين ديه ... مع نفسك يا بابا انا مبقولش غير الحق
امنيه : يا خرااشي شكلكو وحش وانت يا حوده ملكش حاجه تقولها عن حبيبه ..متخافش قول براحتك مهي مش هنا بئا
احمد : ههههههه انا عارف ان حبيبه صحبتك الروح بالروح ف عشان كده احسنلي اني اسكت
امنيه بغرور : الي ييجي عليا مبيكسبش .. اسيبكو انا و اروح انام عشان المدرسه الصبح
الاب : مش هتروحي الشغل بكره انتي بكره هتنامي براحتك عشان تطلعي قموره عشان الناس الي جايه بكره
امنيه : يوووووه يا بابا
الاب : بتقولي حاجه يا بت
امنيه : ابدا بقول امرك مطاع يا حبي
الاب : اممم طب يلا ادخلي نامي
امنيه :حاضر ثم نظرت لاخواتها وجدتهم ينظرون اليها (باستفزاز ) نظرت لهم نظرة (هبل ) ثم دخلت لتخلد الي النوم ....
......
كريم : يا عمر يا عم عمر
عمر : عايز ايه يا عم
كريم : عايز اقعد ع الاب شويه .. مش انت عندك واحد متقعد عليه
عمر باستفزاز : اصل الصراحه الاب بتاعي فاصل وانا مش قادر اشحنه
كريم :صبرني يااارب ..ربنا يكون ف عونك يااا... الا صحيح العروسه اسمها ايه
عمر : ايه ده تصدق معرفش ...روح اسال مامتك
كريم : يعني انت مش عارف اسم الي هتتجوزها ازاي
عمر ضاحكا : والله لو عليا متجوزهاش اصلا
كريم باستفزاز : علي رايك ..ده هي الي صعبانه عليا والله
عمر : طب بقولك ايه خد الاب بتاعك وروح عشان مكسروش علي دماغك
كريم : هيييييه ... علي راي مس امنيه الاستفزاز بينفع بردو
عمر : مس امنيه مين ..؟!
كريم : وانت مالك يا رخم
عمر : حلوه يعني ..
كريم : ملكش دعوه انا ماشي
عمر : تك نيله مفيش منك منفعه
كريم : عارف عارف
.......
جاء اليوم المنتظر ذهب عمر و عائلته الي بيت امنيه و استقبلهم العائله بحراره و جلسو يقولون الكلام المعتاد في هذه المناسبات و عمر لم يتحدث ولا كلمه ثم طلبو نزول العروسه ...
كانت هي فوق مرتديه فستان ( فوشيا ) قصير يوصل الي الركبه و ضيق من منطقة الصدر و واسع قليلا من الاسفل و اكتفت بوضع احمر شفاه بنفس لون الفستان علي شفتيها الصغيره و حذاء بكعب بنفس لون الفستان ... جاء اخوها احمد اليها قائلا : زي ما اتفقنا يا امنيه حاولي تنكسفي شويه
امنيه : حبيبه شيلي الواد ده من قدامي عشان مقضيش الليله الي باينه من اولها ديه ف السجن بسببه
حبيبه وهي تشد احمد اليها : تعالي يا حبيبي ديه مفتريه ميتهزرش معاها
احمد ضاحكا : عندك حق يا حبيبتي مش عارف ذات العيون الزرقاء ديه اختي ازاي ثم اكمل بحب : بس ايه العسل ده هتجوز قمر يا ناس
حبيبه بدلع :بس بئا
ريتاج : الله الله يلا يا خويا انت وهي بدل الفيلم الرومانسي الي بنتفرج عليه ده
احمد : ايه البنات الفصيله ديه
حبيبه : مش عارفه يا روحي
امنيه بعصبيه : يوووه انا نازله خليني اخلص
احمد : هههه استني استني نازل معاكي
كانت تنزل علي درجات السلم وهي تنظر الي الاسفل متصنعه الخجل احلى ابتسامة
نظر لها كريم بصدمه و عرف انها هي العروس
اما عمر فلم ينظر اليها حتي ...و اهله نظرو اليها باعجاب انها فعلا جميله جدا
نزلت امنيه بابتسامه جميله و القت السلام عليهم .. رفع عمر راسه لينظر اليها و ف نفس الوقت نظرت اليه ..
امنيه و عمر بصدمه : انت\ي
....
نهاية البارت ..يارب يعجبكوابتسامة





إظهار التوقيع
توقيع : كيوت متل التوت
#2

افتراضي رد: البارت 3من قصتى ظلمتنى ولكن أحببتك هتندموا لو مدخلتوش والله

بارت ولا اروع تسلمين
منوشتي

إظهار التوقيع
توقيع : عراقية أسلوب وشخصية
#3

افتراضي رد: البارت 3من قصتى ظلمتنى ولكن أحببتك هتندموا لو مدخلتوش والله


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عراقية أسلوب وشخصية
بارت ولا اروع تسلمين
منوشتي
شكرا حياتى

إظهار التوقيع
توقيع : كيوت متل التوت
#4

افتراضي رد: البارت 3من قصتى ظلمتنى ولكن أحببتك هتندموا لو مدخلتوش والله

ابداااع
إظهار التوقيع
توقيع : الورده ايمان
#5

افتراضي رد: البارت 3من قصتى ظلمتنى ولكن أحببتك هتندموا لو مدخلتوش والله

روعة رووعة رووعة
مشكووورة حبيبة قلبي

إظهار التوقيع
توقيع : نَقاء الرُّوح
#6

افتراضي رد: البارت 3من قصتى ظلمتنى ولكن أحببتك هتندموا لو مدخلتوش والله

القصه روعه بس تابعي قصتي ماكملتها بعد
إظهار التوقيع
توقيع : محبة الايمان
#7

افتراضي رد: البارت 3من قصتى ظلمتنى ولكن أحببتك هتندموا لو مدخلتوش والله

روعة بحد ادخل بس من الحهار واعملك توبك للرواية بكل فصولها
إظهار التوقيع
توقيع : حنين الروح123
#8

افتراضي رد: البارت 3من قصتى ظلمتنى ولكن أحببتك هتندموا لو مدخلتوش والله


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة حنين الروح123
روعة بحد ادخل بس من الحهار واعملك توبك للرواية بكل فصولها
شكرا راحتك عيونى

إظهار التوقيع
توقيع : كيوت متل التوت
#9

افتراضي رد: البارت 3من قصتى ظلمتنى ولكن أحببتك هتندموا لو مدخلتوش والله

تسلمى منوشى القصة روعة تنفعى كاتبة ههههه
#10

افتراضي رد: البارت 3من قصتى ظلمتنى ولكن أحببتك هتندموا لو مدخلتوش والله


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ام عبده٢
تسلمى منوشى القصة روعة تنفعى كاتبة ههههه
ه ده حلمى يامامتى

إظهار التوقيع
توقيع : كيوت متل التوت
#11

افتراضي رد: البارت 3من قصتى ظلمتنى ولكن أحببتك هتندموا لو مدخلتوش والله

طيب كنتي كملي ليه كده
انا متبعاكي يا حلوتي
جزء جدا حلو

إظهار التوقيع
توقيع : صفاء الحياة
#12

افتراضي رد: البارت 3من قصتى ظلمتنى ولكن أحببتك هتندموا لو مدخلتوش والله


المشاركة الأصلية كتبت بواسطة صفاء الحياة
طيب كنتي كملي ليه كده
انا متبعاكي يا حلوتي
جزء جدا حلو
ه استغلتينى لانك مامتى هكمله مخصوص لعيونك ههههههههههههه

إظهار التوقيع
توقيع : كيوت متل التوت
#13

افتراضي رد: البارت 3من قصتى ظلمتنى ولكن أحببتك هتندموا لو مدخلتوش والله

[IMG]https://www.**- /vb/imgcache/2/12194alsh3er.gif[/IMG]
إظهار التوقيع
توقيع : للجنة اسعى❤
#14

افتراضي رد: البارت 3من قصتى ظلمتنى ولكن أحببتك هتندموا لو مدخلتوش والله

روووعة
#15

افتراضي رد: البارت 3من قصتى ظلمتنى ولكن أحببتك هتندموا لو مدخلتوش والله

روعة يا منوش منتظرة بقيتها
إظهار التوقيع
توقيع : حنين الروح123


قد تكوني مهتمة بالمواضيع التالية ايضاً
الموضوع كاتب الموضوع المنتدى
فهم النفسيات بين الزوجين نٌےـجَےـوِى ٱلجَےـزٱئريّےـة31 فن الاتيكيت والتعامل مع الآخرين
الانثى انا دلوعة اوووى المنتدي الادبي
♥♥إليك يا زوجي ♥♥ نسيم آڸدکَريآت الحياة الزوجية والاسرية
البارت 4 من قصتى ظلمتنى ولكن أحببتك كيوت متل التوت أقلام عدلات الذهبية
البارت الخامس من قصتى ظلمتنى ولكن أحببتك كيوت متل التوت أقلام عدلات الذهبية


الساعة الآن 04:03 PM


جميع المشاركات تمثل وجهة نظر كاتبها وليس بالضرورة وجهة نظر الموقع


التسجيل بواسطة حسابك بمواقع التواصل